Protokół Nr 19/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 28 czerwca 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.
Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu,
d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu
Kluczborskiego na 2007 rok,
e/wniosek Pana Artura Lewek właściciela Firmy Handlowo-Usługowej „ARTMIX”
w miejscowości Mikorzyn Powiat Kępiński o częściowe umorzenie i rozłożenie na raty
kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Inspektora Transportu Drogowego,
f/wniosek Prezesa i Naczelnika Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie w sprawie wsparcia
finansowego do zakupu samochodu techniczno-operacyjnego,
g/umowa Powiatu Kluczborskiego z Gminą Kluczbork w sprawie przyznania powiatowi
pomocy finansowej w formie dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego
dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku,
h/porozumienie Powiatu Kluczborskiego z Gminą Wołczyn w sprawie przyznania
powiatowi dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej
Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku,
i/porozumienie Powiatu Kluczborskiego z Gminą Byczyna w sprawie przyznania
powiatowi dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej
Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku.
3.Sprawy oświaty:
a/porozumienie pomiędzy Dyrektorami: Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1
w Kluczborku i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie warunków organizacji i nadzoru
pedagogicznego w roku szkolnym 2007/2008 w dwóch oddziałach, przekazanych z dniem
1 września 2007r. do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,
b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wydania pozwolenia
na wynajęcie przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku
pomieszczeń od Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku,
c/pismo Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku dotyczące wniosków wypracowanych na naradzie poświęconej problemom
kształcenia młodocianych pracowników z orzeczeniami o niepełnosprawności ze szkół
specjalnych i z opiniami o obniżonych wymaganiach edukacyjnych wydanymi przez
poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
4.Sprawy różne:
a/informacja Burmistrza Miasta Kluczborka dotycząca aktualizacji miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka,
b/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku dotyczące wyrażenia przez Zarząd Powiatu opinii i stanowiska w sprawie
sprzedaży elementów betonowych drogi wewnętrznej na terenie byłego SPZOZ ZOZ,
c/aneks do porozumienia zawartego w dniu 13.04.2007r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim,
a Miastem Opole w sprawie umieszczenia w rodzinie zastępczej w Opolu małoletniego
dziecka Daniela Konefał pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego.
5.Przyjęcie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody
na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Remont sali gimnastycznej Zespołu Szkół
Ogólnokształcących im. A.Mickiewicza w Kluczborku” i zabezpieczenia przyznanych
środków w ramach Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej,
b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007
Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego
na 2007 rok.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 12 i 19 czerwca 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag
do protokołów Nr 17/2007 oraz 18/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków.
Starosta wyjaśnił, że uchwała ta wprowadza na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego
zmniejszenie planu dochodów i wydatków powiatu o kwotę 68.232,-zł. Środki te dotyczą
składek na ubezpieczenia zdrowotne oraz świadczeń dla osób nieobjętych obowiązkiem
ubezpieczenia zdrowotnego tj. bezrobotnych. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag
i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 19/70/2007.
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Starosta wyjaśnił, że uchwała powyższa wynika z rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu
z ostatniego posiedzenia, w którym Zarząd postanowił o przeznaczeniu dla Powiatowego
Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku z rezerwy ogólnej powiatu środków na obsługę
prawną placówek pomocy społecznej w naszym powiecie. Zobowiązał również Skarbnika
Powiatu do uzgodnienia z dyrektorami tych placówek czy możliwa będzie ich partycypacja
w tym zakresie. Starosta powiedział, że potwierdzono taką możliwości i niniejsza uchwała
dotyczy zmniejszenia wydatków Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego
„Nasz Dom” Bogacica-Bąków o kwotę 2.000,-zł. i wydatków Domu Pomocy Społecznej
w Gierałcicach o kwotę 2.500,-zł. oraz zwiększenia o kwotę 4.500,-zł. wydatków
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Środki te zostaną przeznaczone
na obsługę prawną w/w jednostek.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 19/71/2007
w powyższej sprawie.
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
Starosta wyjaśnił, że uchwała ta dotyczy tej samej sprawy, o której mowa w poprzednim
punkcie protokołu i wprowadza uruchomienie kwoty 6.646,-zł. z rezerwy ogólnej powiatu
i przeznaczenie jej na wydatki Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku
związane z obsługą prawną w tej jednostce.
Członkowie Zarządu również nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w tej sprawie
uchwałę Nr 19/72/2007.
d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu
Kluczborskiego na 2007 rok.
Uchwała powyższa została przygotowana zgodnie z zapisami ustawy o finansach
publicznych i obejmuje zmiany w budżecie powiatu w miesiącu czerwcu 2007r.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 19/73/2007
przyjmując zmiany układu wykonawczego budżetu.
e/wniosek Pana Artura Lewek właściciela Firmy Handlowo-Usługowej „ARTMIX”
w miejscowości Mikorzyn Powiat Kępiński o częściowe umorzenie i rozłożenie na raty
kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Inspektora Transportu Drogowego.
Starosta wyjaśnił, że we wniosku tym chodzi o karę nałożoną w kwocie 2.100,-zł.,
a wnioskodawca wnosi o częściowe jej umorzenie i rozłożenie na raty.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem nie wyraził zgody
na umorzenie kary. Wyraził natomiast zgodę na rozłożenie niniejszej kary na trzy
miesięczne raty w wysokości po 700,-zł. każda, podlegające spłacie w okresie od lipca
do września 2007r. Ponadto Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania
na kolejne posiedzenie stosownego porozumienia w tej sprawie.
f/wniosek Prezesa i Naczelnika Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie w sprawie wsparcia
finansowego do zakupu samochodu techniczno-operacyjnego.
Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy wsparcia finansowego w kwocie 5.000,-zł.
do zakupu samochodu techniczno-operacyjnego marki VW Bus T4. Starosta zaproponował,
aby pismo to rozpatrzyć podobnie jak niedawny wniosek ochotniczej straży pożarnej
z Wierzbicy Dolnej, który również dotyczył dofinansowania zakupu sprzętu do samochodu.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem ponownie ustalił, że w chwili
obecnej nie ma możliwości dofinansowania jednostek ochotniczej straży pożarnej.
Rozpatrzenie wniosku będzie możliwe w ramach powiatowego planu poprawy
bezpieczeństwa, który zostanie sporządzony w 2008r. i pozwoli na pozyskanie środków
finansowych na zakup sprzętu dla jednostek ochotniczej straży pożarnej w naszym powiecie.
g/-i/umowa i porozumienia Powiatu Kluczborskiego z Gminami: Kluczbork, Wołczyn
i Byczyna w sprawie przyznania powiatowi pomocy finansowej w formie dotacji
celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży
Pożarnej w Kluczborku.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że przygotowano 2 porozumienia – z Gminą Wołczyn i Gminą
Byczyna oraz umowę z Gminą Kluczbork, które to dofinansują powiatowi zadanie
inwestycyjne pn. „zakup specjalistycznego sprzętu przeciwpożarowego dla Komendy
Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku”. Chodzi o zakup skokochronu.
Zarząd Powiatu upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania:
-umowy Nr FN.I.WS-3120/5/2007 z Gminą Kluczbork o przyznaniu Powiatowi
Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 20.000,-zł.,
-porozumienia Nr 2/05/2007 z Gminą Wołczyn o przyznaniu Powiatowi Kluczborskiemu
dotacji celowej w kwocie 5.000,-zł.,
-porozumienia Nr FN.I.WS-3120/5/07 z Gminą Byczyna o przyznaniu Powiatowi
Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 5.000,-zł.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/porozumienie zawarte w dniu 6 czerwca 2007r. pomiędzy Dyrektorami: Zespołu Szkół
Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie warunków organizacji
i nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2007/2008 w dwóch oddziałach, przekazanych
z dniem 1 września 2007r. do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.
Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że w związku z przekazaniem
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Bogdańczowicach do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dniem
1 stycznia 2007r., konieczne było wyłączenie z tego zespołu klas technikum kształcących
w zawodach nierolniczych. Klasy te zostały włączone do Technikum Nr 3 w Zespole Szkół
Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, ale na prośbę rodziców uczniów tych klas zajęcia
będą nadal odbywać się w Bogdańczowicach i będą one prowadzone przez nauczycieli
z ZSP – RCKU w Bogdańczowicach. Dlatego też konieczne było podpisanie stosownego
porozumienia z ustaleniem warunków organizacji pracy i nadzoru pedagogicznego.
Wicestarosta dodał, że porozumienie powyższe nie zawiera jednak kwestii finansowych
dotyczących wynagrodzenia nauczycieli, ponieważ w chwili obecnej nie ma możliwości
ich ustalenia.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym porozumieniem zaakceptował jego treść,
jednocześnie postanowił o uregulowaniu kwestii finansowych odrębnym dokumentem
w terminie do końca września br.
b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wydania pozwolenia
na wynajęcie przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku
pomieszczeń od Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że w roku ubiegłym w pomieszczeniach należących do Zespołu Szkół
Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku został umiejscowiony Powiatowy Ośrodek
Doskonalenia Nauczycieli. Część pomieszczeń Zespołu zajmowało również Salezjańskie
Liceum Ogólnokształcące, które z końcem czerwca br. zakończyło swoją działalność
i opuściło zajmowane dotychczas pomieszczenia. Obecnie pomieszczenia te chce
wynająć od ZSP Nr 2 Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, co jest zgodne
z wcześniejszymi, wstępnymi ustaleniami z Dyrekcją Zespołu. Starosta wyraził poparcie
dla przedmiotowego wniosku.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wynajęcie dodatkowych pomieszczeń Zespołu Szkół
Ponadgimnazajlnych Nr 2 – CKU w Kluczborku Powiatowemu Ośrodkowi Doskonalenia
Nauczycieli. Zarząd postanowił, że umowę wynajmu należy sporządzić na takich samych
zasadach jakie zostały określone w umowie z dnia 01.09.2006r. dotyczącej najmu innych
trzech pomieszczeń Powiatowemu Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli.
c/pismo Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku dotyczące wniosków wypracowanych na naradzie poświęconej problemom
kształcenia młodocianych pracowników z orzeczeniami o niepełnosprawności ze szkół
specjalnych i z opiniami o obniżonych wymaganiach edukacyjnych wydanymi przez
poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że narada, o której mowa
w powyższym piśmie, odbyła się w dniu 15.06.2007r. w siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka
Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Uczestniczyli w niej dyrektorzy
ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz szkół specjalnych naszego
województwa. Tematyką narady było kształcenie w różnych zawodach uczniów
zasadniczych szkół zawodowych, którzy posiadają orzeczenie o niepełnosprawności i opinię
o obniżonych wymaganiach edukacyjnych. W trakcie narady podjęte zostały wnioski, które
Dyrektor WODiDZ w Kluczborku przekazał niniejszym pismem Zarządowi Powiatu.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższymi wnioskami i w całości je zaakceptował. Wyraził
zgodę na zorganizowanie zajęć lekcyjnych w grupach mniej licznych wyłącznie
dla młodzieży upośledzonej oraz na zwiększenie liczby godzin dydaktycznych
przeznaczonych na teoretyczne zajęcia zawodowe. Ponadto Zarząd wyraził poparcie
dla Dyrektora Ośrodka na wystąpienie do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem
o dokonanie zmian w rozporządzeniu w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa
zawodowego poprzez wprowadzenie nowych typów zawodów (np. pomocników danego
zawodu) oraz wprowadzenie oceniania opisowego na egzaminach potwierdzających
kwalifikacje zawodowe.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/informacja Burmistrza Miasta Kluczborka dotycząca aktualizacji miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka.
Starosta wyjaśnił, że niniejsza informacja Burmistrza została przedłożona Zarządowi
w dniu dzisiejszym w celu zapoznania się. Jest ona odpowiedzią na wielokrotne wnioski
ze strony powiatu, dotyczące przekształcenia terenu wokół Szpitala Powiatowego
w Kluczborku. Informacja dotyczy między innymi działek:
-nr 91/10 o powierzchni
(działka ta została już przez powiat sprzedana),
-nr 56 o powierzchni 1,3640 ha obejmująca teren po byłym oddziale wewnętrznym szpitala
(przygotowana do zbycia, po negocjacjach cenowych),
-nr 91/12 o powierzchni 3,3130 ha obejmująca teren za szpitalem, który zostanie w jakiś
sposób zagospodarowany.
Starosta powiedział, że Burmistrz Miasta Kluczborska w swojej informacji podaje,
że proponowane przez powiat zmiany dotyczące w/w działek znajdują się w uchwale
Nr LI/539/06 Rady Miejskiej w Kluczborku z dnia 28 marca 2006r. w sprawie oceny
aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i przystąpienia
do sporządzania zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.
Najprawdopodobniej w grudniu 2007r. zostanie podjęta przez Radę Miejską uchwała
o zatwierdzeniu proponowanych zmian w planie zagospodarowania przestrzennego.
Kolejno Starosta powiedział, że powyższe informacje przekazano Prezesowi Zarządu
„GLOBAL INVEST” Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu, z którym przeprowadzono w dniu
13.04.2007r. negocjacje cenowe w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanej budynkami
szpitalnymi po byłym oddziale wewnętrznym szpitala w Kluczborku (działka nr 56).
Prezes spółki uznał, że w świetle zapisów protokołu rokowań cenowych oraz powyższych
informacji Burmistrza, można przystąpić do podpisania w dniu 10 lipca 2007r. aktu
notarialnego dotyczącego zbycia w/w nieruchomości, stanowiącej obecnie własność
powiatu.
Wicestarosta powiedział, że w związku z tym, iż w protokole rokowań cenowych był zapis
mówiący o wprowadzeniu zmian w planie zagospodarowania przestrzennego do końca
czerwca 2007r., a obecnie według informacji Burmistrza stanie się to dopiero na koniec
bieżącego roku, przygotowano na tę okoliczność notatkę służbową. W notatce tej ustalono
termin zawarcia umowy notarialnej do dnia 15 lipca 2007r.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń i podpisali przygotowaną notatkę, która
zostanie przedłożona również do podpisu Prezesowi Zarządu „GLOBAL INVEST”.
b/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku dotyczące wyrażenia przez Zarząd Powiatu opinii i stanowiska w sprawie
sprzedaży elementów betonowych drogi wewnętrznej na terenie byłego SPZOZ ZOZ.
Wicestarosta wyjaśnił, że chodzi tu o drogę na terenie szpitala w Kluczborku, składająca
się z około 150 płyt betonowych, na które jest chętny nabywca. Zdaniem Wicestarosty
droga ta będzie na pewno jeszcze potrzebna ze względu na dojazd do poszczególnych
okolicznych działek oraz może być wykorzystywana podczas remontów budynków,
znajdujących się w obrębie „terenu przyszpitalnego”.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem nie wyraził zgody na usunięcie
oraz sprzedaż płyt betonowych, które służą jako wewnętrzna droga dojazdowa na terenie
byłego SPZOZ ZOZ w Kluczborku. Zarząd ustalił, że droga ta będzie jeszcze potrzebna
i na pewno niejednokrotnie wykorzystana.
c/aneks do porozumienia zawartego w dniu 13.04.2007r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim,
a Miastem Opole w sprawie umieszczenia w rodzinie zastępczej w Opolu małoletniego
dziecka Daniela Konefał pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego.
Starosta wyjaśnił, że aneks ten dotyczy jedynie zmiany numeru konta bankowego
Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu.
Zarząd Powiatu zapoznał się z treścią powyższego aneksu i wyraził zgodę na jego
podpisanie przez Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego.
Do punktu 5 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia było zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu
w Kluczborku. W materiałach tych znajdują się dwa projekty uchwał, które Starosta
po zaakceptowaniu przez Zarząd chce przedłożyć Radzie Powiatu na dzisiejszej sesji:
a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody
na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Remont sali gimnastycznej Zespołu Szkół
Ogólnokształcących im. A.Mickiewicza w Kluczborku” i zabezpieczenia przyznanych
środków w ramach Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.
Starosta wyjaśnił, że uchwałą Sejmiku Województwa Opolskiego powiat nasz otrzymał
165.000,-zł. na remont sali gimnastycznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących
w Kluczborku w ramach Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego
na 2007r. Teraz powiat będzie składał wniosek o dalsze dofinansowanie do Ministerstwa
Sportu i jednym z niezbędnych załączników do tego wniosku jest uchwała Rady Powiatu
dotycząca zabezpieczenia prawidłowego wydatkowania przyznanych środków finansowych
w formie m.in. weksla „in blanco” oraz podpisania deklaracji do tego weksla.
W związku z powyższym został przygotowany niniejszy projekt uchwały Rady Powiatu,
w którym Rada upoważnia Zarząd Powiatu do zawarcia stosownej umowy w powyższej
sprawie z Ministrem Sportu.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na włączenie tego dodatkowego projektu
do porządku sesji.
b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007
Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego
na 2007 rok.
Starosta kolejno wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie został już
przekazany radnym wraz z pozostałymi materiałami na sesję, ale zaistniała konieczność
wprowadzenia w budżecie jeszcze dodatkowych dwóch zmian. W związku z powyższym
przygotowano nowy projekt przedmiotowej uchwały, zawierający te zmiany.
Pierwsza zmiana dotyczy środków finansowych przeznaczonych dla Komendy Powiatowej
Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku na zakup specjalistycznego sprzętu
przeciwpożarowego – skokochronu. Środki w wysokości 30.000,-zł. przekazane od gmin
w formie dotacji zostały wprowadzone już do budżetu powiatu na powyższe zadanie
i skokochron już zakupiono. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej
w Kluczborku poinformował, że z kwoty 30.000,-zł. pozostało jeszcze 12.880,-zł.
i wystąpił z wnioskiem o ich przeznaczenie na zakup drobnego sprzętu. Należy
więc kwotę 12.880,-zł. przesunąć w budżecie z inwestycji na wydatki bieżące straży.
Starosta dodał, że gminy wyraziły na to zgodę.
Druga proponowana zmiana dotyczy przeniesienia środków finansowych w kwocie
81.239,-zł. z rozdziału – rodziny zastępcze do rozdziału – placówki opiekuńczo-
wychowawcze, które będą wydatkowane przez powiat na utrzymanie pobytu
5 dzieci w pogotowiu opiekuńczym na terenie Powiatu Rzeszowskiego.
Starosta dodał, że proponowane zmiany nie spowodują zwiększenia czy też
zmniejszenia dochodów i wydatków budżetu, które zawarto w pierwotnym projekcie
uchwały.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zmianę pierwotnego projektu tej uchwały na projekt
zawierający dodatkowo opisane powyżej zmiany.
Do punktu 6 porządku
Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu przedłożyła Członkom Zarządu do zapoznania się wstępne wyniki naboru do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2007/2008 (szczegółowa informacja w załączeniu do protokołu). Pani Naczelnik powiedziała, że zaplanowano w naszych szkołach 31 oddziałów (11 licem ogólnokształcącego, 2 liceum profilowanego, 11 technikum i 7 zasadniczej szkoły zawodowej). Ogólna liczba miejsc
w tych oddziałach wynosi 1088, a zakwalifikowanych obecnie zostało 848 kandydatów.
Pani Naczelnik dodała, że w najbliższym czasie zostanie przeprowadzony dodatkowy nabór,
po którym dokładna informacja również zostanie przedłożona Zarządowi Powiatu.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 19 posiedzenia Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska