Protokół Nr 19/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 28 czerwca 2007r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.

Członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

 a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów

    i wydatków,

 b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

 c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu,

 d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu

    Kluczborskiego na 2007 rok,

 e/wniosek Pana Artura Lewek właściciela Firmy Handlowo-Usługowej „ARTMIX”

    w miejscowości Mikorzyn Powiat Kępiński o częściowe umorzenie i rozłożenie na raty

    kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Inspektora Transportu Drogowego,

 f/wniosek Prezesa i Naczelnika Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie w sprawie wsparcia

   finansowego do zakupu samochodu techniczno-operacyjnego,

 g/umowa Powiatu Kluczborskiego z Gminą Kluczbork w sprawie przyznania powiatowi

   pomocy finansowej w formie dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego

   dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku,

 h/porozumienie Powiatu Kluczborskiego z Gminą Wołczyn w sprawie przyznania

   powiatowi dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej

   Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku,

 i/porozumienie Powiatu Kluczborskiego z Gminą Byczyna w sprawie przyznania       

   powiatowi dotacji celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej

   Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku.

3.Sprawy oświaty:

 a/porozumienie pomiędzy Dyrektorami: Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1

    w Kluczborku i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia

    Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie warunków organizacji i nadzoru

    pedagogicznego w roku szkolnym 2007/2008 w dwóch oddziałach, przekazanych z dniem

    1 września 2007r. do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,

 b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wydania pozwolenia

    na wynajęcie przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku

    pomieszczeń od Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku,

 c/pismo Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
    w Kluczborku dotyczące wniosków wypracowanych na naradzie poświęconej problemom

    kształcenia młodocianych pracowników z orzeczeniami o niepełnosprawności ze szkół

    specjalnych i z opiniami o obniżonych wymaganiach edukacyjnych wydanymi przez

    poradnie psychologiczno-pedagogiczne.

4.Sprawy różne:

  a/informacja Burmistrza Miasta Kluczborka dotycząca aktualizacji miejscowego planu

    zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka,

  b/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

    w Kluczborku dotyczące wyrażenia przez Zarząd Powiatu opinii i stanowiska w sprawie

    sprzedaży elementów betonowych drogi wewnętrznej na terenie byłego SPZOZ ZOZ,

  c/aneks do porozumienia zawartego w dniu 13.04.2007r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim,

    a Miastem Opole w sprawie umieszczenia w rodzinie zastępczej w Opolu małoletniego

    dziecka Daniela Konefał pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego.

5.Przyjęcie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

  a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody
     na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Remont sali gimnastycznej Zespołu Szkół

     Ogólnokształcących im. A.Mickiewicza w Kluczborku” i zabezpieczenia przyznanych

     środków w ramach Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej,         

  b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007

     Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego

     na 2007 rok.

6.Wolne wnioski.

7.Zamknięcie posiedzenia.      

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 12 i 19 czerwca 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag

do protokołów Nr 17/2007 oraz 18/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:

a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów

  i wydatków.

  Starosta wyjaśnił, że uchwała ta wprowadza na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego

  zmniejszenie planu dochodów i wydatków powiatu o kwotę 68.232,-zł. Środki te dotyczą

  składek na ubezpieczenia zdrowotne oraz świadczeń dla osób nieobjętych obowiązkiem

  ubezpieczenia zdrowotnego tj. bezrobotnych. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag

  i jednogłośnie podjęli w powyższej sprawie uchwałę Nr 19/70/2007.     

b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

  Starosta wyjaśnił, że uchwała powyższa wynika z rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu

  z ostatniego posiedzenia, w którym Zarząd postanowił o przeznaczeniu dla Powiatowego

  Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku z rezerwy ogólnej powiatu środków na obsługę

  prawną placówek pomocy społecznej w naszym powiecie. Zobowiązał również Skarbnika

  Powiatu do uzgodnienia z dyrektorami tych placówek czy możliwa będzie ich partycypacja

  w tym zakresie. Starosta powiedział, że potwierdzono taką możliwości i niniejsza uchwała

  dotyczy zmniejszenia wydatków Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego

  „Nasz Dom” Bogacica-Bąków o kwotę 2.000,-zł. i wydatków Domu Pomocy Społecznej

  w Gierałcicach o kwotę 2.500,-zł. oraz zwiększenia o kwotę 4.500,-zł. wydatków

  Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Środki te zostaną przeznaczone

  na obsługę prawną w/w jednostek.

  Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 19/71/2007

  w powyższej sprawie. 

c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

  Starosta wyjaśnił, że uchwała ta dotyczy tej samej sprawy, o której mowa w poprzednim

  punkcie protokołu i wprowadza uruchomienie kwoty 6.646,-zł. z rezerwy ogólnej powiatu

  i przeznaczenie jej na wydatki Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku

  związane z  obsługą prawną w tej jednostce.

  Członkowie Zarządu również nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w tej sprawie

  uchwałę Nr 19/72/2007.     

d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu

   Kluczborskiego na 2007 rok.

   Uchwała powyższa została przygotowana zgodnie z zapisami ustawy o finansach

   publicznych i obejmuje zmiany w budżecie powiatu w miesiącu czerwcu 2007r.

   Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 19/73/2007

   przyjmując zmiany układu wykonawczego budżetu.  

e/wniosek Pana Artura Lewek właściciela Firmy Handlowo-Usługowej „ARTMIX”

   w miejscowości Mikorzyn Powiat Kępiński o częściowe umorzenie i rozłożenie na raty

   kary pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Inspektora Transportu Drogowego.

   Starosta wyjaśnił, że we wniosku tym chodzi o karę nałożoną w kwocie 2.100,-zł.,

   a wnioskodawca wnosi o częściowe jej umorzenie i rozłożenie na raty.

   Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem nie wyraził zgody

   na umorzenie kary. Wyraził natomiast zgodę na rozłożenie niniejszej kary na trzy

   miesięczne raty w wysokości po 700,-zł. każda, podlegające spłacie w okresie od lipca

   do września 2007r. Ponadto Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania

   na kolejne posiedzenie stosownego porozumienia w tej sprawie.  

f/wniosek Prezesa i Naczelnika Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie w sprawie wsparcia

  finansowego do zakupu samochodu techniczno-operacyjnego.

  Starosta wyjaśnił, że wniosek dotyczy wsparcia finansowego w kwocie 5.000,-zł.

  do zakupu samochodu techniczno-operacyjnego marki VW Bus T4. Starosta zaproponował,

  aby pismo to rozpatrzyć podobnie jak niedawny wniosek ochotniczej straży pożarnej

  z Wierzbicy Dolnej, który również dotyczył dofinansowania zakupu sprzętu do samochodu.  

  Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem ponownie ustalił, że w chwili

  obecnej nie ma możliwości dofinansowania jednostek ochotniczej straży pożarnej.  

  Rozpatrzenie wniosku będzie możliwe w  ramach powiatowego planu poprawy

  bezpieczeństwa, który zostanie sporządzony w 2008r. i pozwoli na pozyskanie środków

  finansowych na zakup sprzętu dla jednostek ochotniczej straży pożarnej w naszym powiecie. 

g/-i/umowa i porozumienia Powiatu Kluczborskiego z Gminami: Kluczbork, Wołczyn    

  i Byczyna w sprawie przyznania powiatowi pomocy finansowej w formie dotacji

  celowej na zakup sprzętu specjalistycznego dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży   

  Pożarnej w Kluczborku.

  Pani Skarbnik wyjaśniła, że przygotowano 2 porozumienia – z Gminą Wołczyn i Gminą

  Byczyna oraz umowę z Gminą Kluczbork, które to dofinansują powiatowi zadanie

  inwestycyjne pn. „zakup specjalistycznego sprzętu przeciwpożarowego dla Komendy  

  Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku”. Chodzi o zakup skokochronu.    

  Zarząd Powiatu upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania:

  -umowy Nr FN.I.WS-3120/5/2007 z Gminą Kluczbork o przyznaniu Powiatowi

   Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 20.000,-zł.,  

  -porozumienia Nr 2/05/2007 z Gminą Wołczyn o przyznaniu Powiatowi Kluczborskiemu

   dotacji celowej w kwocie 5.000,-zł.,

  -porozumienia Nr FN.I.WS-3120/5/07 z Gminą Byczyna o przyznaniu Powiatowi

   Kluczborskiemu dotacji celowej w kwocie 5.000,-zł.  

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:

a/porozumienie zawarte w dniu 6 czerwca 2007r. pomiędzy Dyrektorami: Zespołu Szkół

  Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze

  Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie warunków organizacji

  i nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2007/2008 w dwóch oddziałach, przekazanych

  z dniem 1 września 2007r. do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

  Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że w związku z przekazaniem

  Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego

  w Bogdańczowicach do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dniem

  1 stycznia 2007r., konieczne było wyłączenie z tego zespołu klas technikum kształcących

  w zawodach nierolniczych. Klasy te zostały włączone do Technikum Nr 3 w Zespole Szkół

  Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, ale na prośbę rodziców uczniów tych klas zajęcia

  będą nadal odbywać się w Bogdańczowicach i będą one prowadzone przez nauczycieli

  z ZSP – RCKU w Bogdańczowicach. Dlatego też konieczne było podpisanie stosownego

  porozumienia z ustaleniem warunków organizacji pracy i nadzoru pedagogicznego.      

  Wicestarosta dodał, że porozumienie powyższe nie zawiera jednak kwestii finansowych  

  dotyczących wynagrodzenia nauczycieli, ponieważ w chwili obecnej nie ma możliwości  

  ich ustalenia.    

  Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym porozumieniem zaakceptował jego treść,

  jednocześnie postanowił o uregulowaniu kwestii finansowych odrębnym dokumentem

  w terminie do końca września br.     

b/pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wydania pozwolenia

  na wynajęcie przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku

  pomieszczeń od Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku.

  Starosta wyjaśnił, że w roku ubiegłym w pomieszczeniach należących do Zespołu Szkół

  Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku został umiejscowiony Powiatowy Ośrodek

  Doskonalenia Nauczycieli. Część pomieszczeń Zespołu zajmowało również Salezjańskie

  Liceum Ogólnokształcące, które z końcem czerwca br. zakończyło swoją działalność
  i opuściło zajmowane dotychczas pomieszczenia. Obecnie pomieszczenia te chce

  wynająć od ZSP Nr 2 Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, co jest zgodne

  z wcześniejszymi, wstępnymi ustaleniami z Dyrekcją Zespołu. Starosta wyraził poparcie

  dla przedmiotowego wniosku.   

  Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wynajęcie dodatkowych pomieszczeń Zespołu Szkół

  Ponadgimnazajlnych Nr 2 – CKU w Kluczborku Powiatowemu Ośrodkowi Doskonalenia

  Nauczycieli. Zarząd postanowił, że umowę wynajmu należy sporządzić na takich samych

  zasadach jakie zostały określone w umowie z dnia 01.09.2006r. dotyczącej najmu innych

  trzech pomieszczeń Powiatowemu Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli.      

c/pismo Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
  w Kluczborku dotyczące wniosków wypracowanych na naradzie poświęconej problemom

  kształcenia młodocianych pracowników z orzeczeniami o niepełnosprawności ze szkół

  specjalnych i z opiniami o obniżonych wymaganiach edukacyjnych wydanymi przez

  poradnie psychologiczno-pedagogiczne.

  Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że narada, o której mowa

  w powyższym piśmie, odbyła się w dniu 15.06.2007r. w siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka

  Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Uczestniczyli w niej dyrektorzy

  ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz szkół specjalnych naszego

  województwa. Tematyką narady było kształcenie w różnych zawodach uczniów

  zasadniczych szkół zawodowych, którzy posiadają orzeczenie o niepełnosprawności i opinię  

  o obniżonych wymaganiach edukacyjnych. W trakcie narady podjęte zostały wnioski, które

  Dyrektor WODiDZ w Kluczborku przekazał niniejszym pismem Zarządowi Powiatu.      

  Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższymi wnioskami i w całości je zaakceptował. Wyraził  

  zgodę na zorganizowanie zajęć lekcyjnych w grupach mniej licznych wyłącznie

  dla młodzieży upośledzonej oraz na zwiększenie liczby godzin dydaktycznych      

  przeznaczonych na teoretyczne zajęcia zawodowe. Ponadto Zarząd wyraził poparcie

  dla Dyrektora Ośrodka na wystąpienie do Ministerstwa Edukacji Narodowej z wnioskiem

  o dokonanie zmian w rozporządzeniu w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa   

  zawodowego poprzez wprowadzenie nowych typów zawodów (np. pomocników danego   

  zawodu) oraz wprowadzenie oceniania opisowego na egzaminach potwierdzających

  kwalifikacje zawodowe.   

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu: 

a/informacja Burmistrza Miasta Kluczborka dotycząca aktualizacji miejscowego planu

   zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka.

   Starosta wyjaśnił, że niniejsza informacja Burmistrza została przedłożona Zarządowi

   w dniu dzisiejszym w celu zapoznania się. Jest ona odpowiedzią na wielokrotne wnioski

   ze strony powiatu, dotyczące przekształcenia terenu wokół Szpitala Powiatowego

   w Kluczborku. Informacja dotyczy między innymi działek:

   -nr 91/10 o powierzchni

    (działka ta została już przez powiat sprzedana),

   -nr 56 o powierzchni 1,3640 ha obejmująca teren po byłym oddziale wewnętrznym szpitala

    (przygotowana do zbycia, po negocjacjach cenowych),

   -nr 91/12 o powierzchni 3,3130 ha obejmująca teren za szpitalem, który zostanie w jakiś

    sposób zagospodarowany.  

    Starosta powiedział, że Burmistrz Miasta Kluczborska w swojej informacji podaje,

    że proponowane przez powiat zmiany dotyczące w/w działek znajdują się w uchwale

    Nr LI/539/06 Rady Miejskiej w Kluczborku z dnia 28 marca 2006r. w sprawie oceny

    aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i przystąpienia

    do sporządzania zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego.

    Najprawdopodobniej w grudniu 2007r. zostanie podjęta przez Radę Miejską uchwała

    o zatwierdzeniu proponowanych zmian w planie zagospodarowania przestrzennego.

    Kolejno Starosta powiedział, że powyższe informacje przekazano Prezesowi Zarządu

    „GLOBAL INVEST” Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu, z którym przeprowadzono w dniu

    13.04.2007r. negocjacje cenowe w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanej budynkami

    szpitalnymi po byłym oddziale wewnętrznym szpitala w Kluczborku (działka nr 56).

    Prezes spółki uznał, że w świetle zapisów protokołu rokowań cenowych oraz powyższych

    informacji Burmistrza, można przystąpić do podpisania w dniu 10 lipca 2007r. aktu

    notarialnego dotyczącego zbycia w/w nieruchomości, stanowiącej obecnie własność

    powiatu.

    Wicestarosta powiedział, że w związku z tym, iż w protokole rokowań cenowych był zapis

    mówiący o wprowadzeniu zmian w planie zagospodarowania przestrzennego do końca

    czerwca 2007r., a obecnie według informacji Burmistrza stanie się to dopiero na koniec

    bieżącego roku, przygotowano na tę okoliczność notatkę służbową. W notatce tej ustalono

    termin zawarcia umowy notarialnej do dnia 15 lipca 2007r.

    Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń i podpisali przygotowaną notatkę, która

    zostanie przedłożona również do podpisu Prezesowi Zarządu „GLOBAL INVEST”.          

b/pismo Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

   w Kluczborku dotyczące wyrażenia przez Zarząd Powiatu opinii i stanowiska w sprawie

   sprzedaży elementów betonowych drogi wewnętrznej na terenie byłego SPZOZ ZOZ.

   Wicestarosta wyjaśnił, że chodzi tu o drogę na terenie szpitala w Kluczborku, składająca

   się z około 150 płyt betonowych, na które jest chętny nabywca. Zdaniem Wicestarosty

   droga ta będzie na pewno jeszcze potrzebna ze względu na dojazd do poszczególnych

   okolicznych działek oraz może być wykorzystywana podczas remontów budynków,

   znajdujących się w obrębie „terenu przyszpitalnego”.

   Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem nie wyraził zgody na usunięcie

   oraz sprzedaż płyt betonowych, które służą jako wewnętrzna droga dojazdowa na terenie         

   byłego SPZOZ ZOZ w Kluczborku. Zarząd ustalił, że droga ta będzie jeszcze potrzebna

   i na pewno niejednokrotnie wykorzystana.    

c/aneks do porozumienia zawartego w dniu 13.04.2007r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim,

   a Miastem Opole w sprawie umieszczenia w rodzinie zastępczej w Opolu małoletniego

   dziecka Daniela Konefał pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego.

   Starosta wyjaśnił, że aneks ten dotyczy jedynie zmiany numeru konta bankowego

   Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu.

   Zarząd Powiatu zapoznał się z treścią powyższego aneksu i wyraził zgodę na jego

   podpisanie przez Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia było zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu

w Kluczborku. W materiałach tych znajdują się dwa projekty uchwał, które Starosta

po zaakceptowaniu przez Zarząd chce przedłożyć Radzie Powiatu na dzisiejszej sesji:

a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody
   na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Remont sali gimnastycznej Zespołu Szkół

   Ogólnokształcących im. A.Mickiewicza w Kluczborku” i zabezpieczenia przyznanych

   środków w ramach Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.

   Starosta wyjaśnił, że uchwałą Sejmiku Województwa Opolskiego powiat nasz otrzymał   

   165.000,-zł. na remont sali gimnastycznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących

   w Kluczborku w ramach Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Opolskiego

   na 2007r. Teraz powiat będzie składał wniosek o dalsze dofinansowanie do Ministerstwa  

   Sportu i jednym z niezbędnych załączników do tego wniosku jest uchwała Rady Powiatu

   dotycząca zabezpieczenia prawidłowego wydatkowania przyznanych środków finansowych

   w formie m.in. weksla „in blanco” oraz podpisania deklaracji do tego weksla. 

   W związku z powyższym został przygotowany niniejszy projekt uchwały Rady Powiatu,

   w którym Rada upoważnia Zarząd Powiatu do zawarcia stosownej umowy w powyższej

   sprawie z Ministrem Sportu.

   Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na włączenie tego dodatkowego projektu

   do porządku sesji.    

b/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007

   Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego

   na 2007 rok.

   Starosta kolejno wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie został już    

   przekazany radnym wraz z pozostałymi materiałami na sesję, ale zaistniała konieczność

   wprowadzenia w budżecie jeszcze dodatkowych dwóch zmian. W związku z powyższym

   przygotowano nowy projekt przedmiotowej uchwały, zawierający te zmiany.

   Pierwsza zmiana dotyczy środków finansowych przeznaczonych dla Komendy Powiatowej

   Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku na zakup specjalistycznego sprzętu

   przeciwpożarowego – skokochronu. Środki w wysokości 30.000,-zł. przekazane od gmin

   w formie dotacji zostały wprowadzone już do budżetu powiatu na powyższe zadanie

   i skokochron już zakupiono. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej

   w Kluczborku poinformował, że z kwoty 30.000,-zł. pozostało jeszcze 12.880,-zł.

   i wystąpił z wnioskiem o ich przeznaczenie na zakup drobnego sprzętu. Należy

   więc kwotę 12.880,-zł. przesunąć w budżecie z inwestycji na wydatki bieżące straży.

   Starosta dodał, że gminy wyraziły na to zgodę.  

   Druga proponowana zmiana dotyczy przeniesienia środków finansowych w kwocie

   81.239,-zł. z rozdziału – rodziny zastępcze do rozdziału – placówki opiekuńczo-

   wychowawcze, które będą wydatkowane przez powiat na utrzymanie pobytu

   5 dzieci w pogotowiu opiekuńczym na terenie Powiatu Rzeszowskiego.      

   Starosta dodał, że proponowane zmiany nie spowodują zwiększenia czy też 

   zmniejszenia dochodów i wydatków budżetu, które zawarto w pierwotnym projekcie     

   uchwały.

   Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na zmianę pierwotnego projektu tej uchwały na projekt   

   zawierający dodatkowo opisane powyżej zmiany.          

 

Do punktu 6 porządku

 

Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu przedłożyła Członkom Zarządu do zapoznania się wstępne wyniki naboru do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2007/2008 (szczegółowa informacja w załączeniu do protokołu). Pani Naczelnik powiedziała, że zaplanowano w naszych szkołach 31 oddziałów (11 licem ogólnokształcącego, 2 liceum profilowanego, 11 technikum i 7 zasadniczej szkoły zawodowej). Ogólna liczba miejsc

w tych oddziałach wynosi 1088, a zakwalifikowanych obecnie zostało 848 kandydatów.

Pani Naczelnik dodała, że w najbliższym czasie zostanie przeprowadzony dodatkowy nabór,

po którym dokładna informacja również zostanie przedłożona Zarządowi Powiatu.  

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 7 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 19 posiedzenia Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Otylia Skoczylas            ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska