Protokół Nr 18/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 19 czerwca 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz Powiatu, Główny Specjalista
ds. Planowania Budżetu Powiatu oraz Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu,
b/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Firmą Produkcyjno-Handlową „AlfaDRUK”
sp. z o.o. z siedzibą w Sierpcu dotycząca spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji
w Kluczborku wobec w/w firmy z tytułu dostaw druków medycznych w latach 2000-2001,
c/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Opolskim Centrum Ratownictwa
Medycznego w Opolu dotycząca spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji
w Kluczborku wobec w/w firmy z tytułu usług na rzecz zakładu,
d/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Biurem Informacyjno-Prawnym „Akcept”
S.A. w Mysłowicach dotycząca spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji w Kluczborku
wobec w/w firmy z tytułu wykupionej wierzytelności Zakładów Naprawczych Sprzętu
Medycznego w Opolu wobec SPZOZ ZOZ w Kluczborku,
e/wniosek Dyrektora Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz Dyrektora Zespołu Szkół
Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania obozu sportowego sekcji
siatkarskiej dziewcząt w Międzybrodziu Bialskim,
f/wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie
zwiększenia środków finansowych w związku z zatrudnieniem radcy prawnego
w większym wymiarze czasu pracy,
g/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
dotycząca kosztu remontu sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym
w Kluczborku,
h/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
dotycząca programu i kosztów pobytu oficjalnej delegacji z Powiatu Bad Durkheim
w Powiecie Kluczborskim w dniach 27-30 września 2007r.
3.Sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
przyznania dodatkowego etatu pracownika kuchni na stanowisku kucharza,
b/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku o dofinansowanie części kosztów związanych z organizacją dwóch pracowni
komputerowych,
c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Kluczborku w sprawie zwiększenia wydatków w planie finansowym
szkoły z przeznaczeniem na usługi remontowe związane z wymianą pokrycia dachowego
w budynku administracyjnym w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych.
4.Sprawy różne:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przygotowania sprawozdania z realizacji planu
gospodarki odpadami,
b/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca realizacji
zadań inwestycyjnych i remontowych w 2007r.,
c/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca punktów
ważenia, zlokalizowanych w ciągach dróg powiatowych,
d/notatka służbowa ze spotkania dotyczącego planowanej przebudowy DK nr 45 na odc.
w m. Kluczbork,
e/porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Rzeszów w sprawie
określenia warunków i sposobu przekazywania środków finansowych za pobyt
małoletniego rodzeństwa – Mateusza, Dawida, Sebastiana, Żanety i Przemysława Ziomko,
pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego, przebywającego w placówce opiekuńczo-
wychowawczej – Pogotowiu Opiekuńczym w Rzeszowie,
f/aneks do porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem
Głubczyckim w sprawie ponoszenia przez Powiat Kluczborski kosztów utrzymania
małoletniego rodzeństwa – Sebastiana, Piotra, Barbary, Angeliki i Natalii Widera,
pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego, przebywającego w placówce interwencyjnej
„Gniazdo” w Głubczycach,
g/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie wykupu lokali mieszkalnych w Polanowicach.
5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:
a/projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok,
b/projekt uchwały w sprawie ustalenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania
budżetu Powiatu Kluczborskiego za pierwsze półrocze oraz zakresu i formy informacji
o przebiegu wykonania planu finansowego niektórych jednostek zaliczonych do podsektora
samorządowego,
c/projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania Likwidatora SPZOZ ZOZ
w Kluczborku z działalności jednostki za 2006r. oraz sprawozdania finansowego SPZOZ
ZOZ za 2006r.,
d/projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego
w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił sprawy dotyczące finansów:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
Starosta wyjaśnił, że uchwała ta jest konsekwencją rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu
z poprzedniego posiedzenia i dotyczy uruchomienia środków finansowych w kwocie
5.000,-zł. z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na dofinansowanie remontu pracowni
komputerowej w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę
Nr 18/68/2007.
b/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Firmą Produkcyjno-Handlową „AlfaDRUK”
sp. z o.o. z siedzibą w Sierpcu dotycząca spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji
w Kluczborku wobec w/w firmy z tytułu dostaw druków medycznych w latach 2000-2001.
Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o kwotę 8.107,32 zł. bez odsetek i kosztów ubocznych.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do przedłożonej umowy Nr FN.I-WS-
3100/SPZOZ/13/07 i jednogłośnie upoważnili Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.
c/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Opolskim Centrum Ratownictwa
Medycznego w Opolu dotycząca spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji
w Kluczborku wobec w/w firmy z tytułu usług na rzecz zakładu.
Starosta powiedział, że w umowie tej Powiat Kluczborski zobowiązuje się do spłaty
zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji w Kluczborku w kwocie 68.397,56 zł. względem
Opolskiego Centrum Ratownictwa Medycznego w Opolu. Były prowadzone w tej sprawie
negocjacje z przedmiotową jednostką, ale nie dały one rezultatu i powyższe zadłużenie
obejmuje należność główną, koszty procesu oraz odsetki.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na podpisanie powyższej umowy Nr FN.I-WS-
3100/SPZOZ/14/07 oraz upoważnili Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.
d/umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Biurem Informacyjno-Prawnym „Akcept”
S.A. w Mysłowicach dotycząca spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Likwidacji w Kluczborku
wobec w/w firmy z tytułu wykupionej wierzytelności Zakładów Naprawczych Sprzętu
Medycznego w Opolu wobec SPZOZ ZOZ w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że po negocjacjach umowa ta dotyczy kwoty 51.699,21 zł., która
obejmuje kwotę główną oraz 65% odsetek policzonych do dnia 13 czerwca 2007r.
Pozostałe 35% odsetek zostanie umorzone.
Zarząd wyraził zgodę na podpisanie umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/14/07.
Członkowie Zarządu upoważnili Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.
e/wniosek Dyrektora Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz Dyrektora Zespołu Szkół
Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania obozu sportowego sekcji
siatkarskiej dziewcząt w Międzybrodziu Bialskim.
Starosta powiedział, że chodzi tu o kwotę 2.500,-zł., ale kwota ta została już zaplanowana
w budżecie na rok bieżący i znajduje się w planie finansowym Zespołu Szkół
Ogólnokształcących w Kluczborku w wydatkach rozdziału 92605. Starosta dodał,
że taką samą informację złożył w dniu dzisiejszym Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.
W związku z powyższym członkowie Zarządu negatywnie rozpatrzyli przedmiotowy
wniosek.
f/wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie
zwiększenia środków finansowych w związku z zatrudnieniem radcy prawnego
w większym wymiarze czasu pracy.
Starosta wyjaśnił, że chodzi o radcę prawnego dotychczas zatrudnionego w jednostce, który
prowadzi obsługę prawną petentów Centrum oraz podległych jednostek pomocy społecznej.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i zobowiązał Skarbnika Powiatu
do sprawdzenia czy z budżetu takich jednostek powiatu jak: Dom Pomocy Społecznej
w Kluczborku, Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach oraz Powiatowy Zespół
Socjalizacyjno-Interwencyjny „Nasz Dom Bogacica-Bąków” będzie możliwa partycypacja
w kosztach zatrudnienia radcy prawnego w większym wymiarze czasu pracy
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Zarząd Powiatu postanowił
o zwiększeniu planu finansowego Centrum za okres od 01.06.2007r. do 31.12.2007r.
w rozdziale 85218 § 4300 – zakup usług pozostałych o wnioskowaną kwotę tzn. 11.146,-zł.,
pochodzącą częściowo z rezerwy budżetowej powiatu, a częściowo z budżetów trzech w/w
jednostek, jeżeli będzie taka możliwość.
g/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
dotycząca kosztu remontu sali lekcyjnej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym
w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że informacja powyższa została sporządzona zgodnie z wcześniejszym
rozstrzygnięciem Zarządu i po dokonaniu wizji lokalnej w Ośrodku.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją oraz kosztorysem robót budowlanych
i elektrycznych planowanych do wykonania w w/w jednostce i zobowiązał Panią
Skarbnik oraz Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji
Powiatu do szczegółowej analizy przedłożonego kosztorysu oraz do sprawdzenia jakie
prace remontowe i na jaki koszt zostały jeszcze do wykonania w innych jednostkach
oświatowych naszego powiatu. Zarząd postanowił, że decyzję w sprawie wykonania
remontu sali lekcyjnej w Ośrodku podejmie po zapoznaniu się z informacją Skarbnika
w powyższej sprawie.
h/informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
dotycząca programu i kosztów pobytu oficjalnej delegacji z Powiatu Bad Durkheim
w Powiecie Kluczborskim w dniach 27-30 września 2007r.
Starosta przedstawił szczegółowy program wizyty partnerskiej oraz jej przybliżone koszty.
Zarząd po zapoznaniu się z powyższą informacją, zaakceptował ją. Postanowił jednak
o konieczności ponownego ustalenia kosztów poszczególnych posiłków, ujętych
w programie. Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia
Powiatu i Promocji Powiatu do uzgodnienia w każdym miejscu, gdzie będzie posiłek
dla gości, takich spraw jak: rezerwacja posiłków, indywidualna negocjacja ich ceny
oraz ustalenie konkretnego menu.
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie
przyznania dodatkowego etatu pracownika kuchni na stanowisku kucharza.
Starosta powiedział, że faktycznie w stołówce szkoły jest brak kadrowy i przydał by się
dodatkowy etat. Brak jest jednak w budżecie powiatu środków finansowych na zwiększenie
tam zatrudnienia. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i wyraził zgodę
na przyznanie dodatkowego etatu pracownika kuchni w stołówce szkoły pod warunkiem
zwiększenia planu dochodów oraz wydatków o koszty, wynikające z zatrudnienia
pracownika w wymiarze jednego etatu.
b/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku o dofinansowanie części kosztów związanych z organizacją dwóch pracowni
komputerowych.
Starosta wyjaśnił, że Dyrektor Ośrodka wnioskuje o kwotę 30.000,-zł. na organizację
pracowni komputerowych oraz o kwotę 7.205,-zł. na przeszkolenie wytypowanej grupy
nauczycieli.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem i ustalił, że w roku bieżącym nie ma możliwości
dofinansowania przez powiat kosztów remontu pomieszczeń na pracownie komputerowe
ani kosztów szkoleń nauczycieli. Istnieje możliwość wykonania remontu, ale w ramach
budżetu Ośrodka i wypracowanych dochodów własnych.
c/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Kluczborku w sprawie zwiększenia wydatków w planie finansowym
szkoły z przeznaczeniem na usługi remontowe związane z wymianą pokrycia dachowego
w budynku administracyjnym w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i ustalił, że w bieżącym roku
nie ma możliwości zwiększenia planu finansowego szkoły na remont pokrycia dachowego
w budynku szkoły.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były pozostałe sprawy, skierowane do Zarządu:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie przygotowania sprawozdania z realizacji planu
gospodarki odpadami.
Starosta powiedział, że sprawozdanie powyższe zostało sporządzone na podstawie gminnych
planów gospodarki odpadami. Plany te zostały wcześniej już przedłożone Zarządowi
Powiatu przez wszystkie gminy naszego powiatu i na ich podstawie opracowany plan
powiatowy, który jest załącznikiem do uchwały Zarządu. Sprawozdanie to będzie również
przedłożone Radzie Powiatu do przyjęcia na najbliższej sesji, jednak ze względu
na swoją obszerność przygotowano go dla radnych w formie płyty CD.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zapytań do niniejszego sprawozdania i jednogłośnie podjęli
uchwałę Nr 18/69/2007 w powyższej sprawie.
b/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca realizacji
zadań inwestycyjnych i remontowych w 2007r.,
Starosta powiedział, że przygotował aktualny wykaz zadań remontowych w zakresie dróg
powiatowych w celu sprawdzenia na jakim etapie realizacji są te zadania. Co do zadań
inwestycyjnych to w końcowym etapie realizacji jest już budowa odcinka drogi powiatowej
Szymonków – granica województwa wielkopolskiego (Buczek Wielki) na ogólną wartość
356.098,-zł. Dyrektor ZDP dodał, że zadanie to zostanie zakończone w terminie
do 31 sierpnia 2007r. Wykonany został również projekt budowlany na przebudowę wiaduktu
przy ul. K.Miarki w Kluczborku, do uregulowania pozostała jeszcze z tego tytułu kwota
8.090,-zł.
Jeśli chodzi o zadania remontowe to Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych powiedział,
że jest już po przetargu na przebudowę wiaduktu w m. Gołkowice na drodze powiatowej
Ciecierzyn-Gołkowice, termin realizacji tego zadania wyznaczono do 30 października 2007r.,
a jego wartość wynosi 508.000,-zł. Ponadto realizowane są w dalszym ciągu remonty
nawierzchni bitumicznych na drogach naszego powiatu, ich zakończenie wyznaczono
do 31 sierpnia br. Wykonany został również projekt na remont dwóch mostów
w miejscowości Czaple Stare na drodze powiatowej Smardy-Dębiniec. Koszt wykonania
tej dokumentacji wyniósł 45.140,-zł. Koszt wykonania samego remontu został oszacowany
wg kosztorysów inwestorskich na kwotę 647.223,-zł., a zaplanowana była kwota 470.000,-zł.
Niedobór na tym zadaniu wynosi więc około 170.000,-zł. Zdaniem Dyrektora ZDP należy
zadanie to rozdzielić na dwa (każdy most oddzielnie) i w roku bieżącym zrobić chociaż jeden
z nich. Przetarg na to zadanie będzie ogłoszony w najbliższym czasie. Wcześniej nie było
możliwości przeprowadzenia przetargu ze względu na długotrwałe wykonanie dokumentacji.
Dyrektor ZDP dodał, że wartość kosztorysowa wykonania jednego z mostów wynosi
427.000,-zł., a drugiego 219.600,-zł.
W toku dyskusji członkowie Zarządu postanowili o ogłoszeniu przez Dyrektora ZDP
przetargu na wykonanie remontu jednego mostu w m. Czaple Stare na kwotę 427.000,-zł.
Chodzi o most, który jest obecnie zamknięty dla ruchu pojazdów. Po tym przetargu
zadecyduje się czy możliwe będzie jeszcze w roku bieżącym wykonanie remontu drugiego
mostu czy tylko jego zabezpieczenie, a remont w roku następnym.
Kolejno Dyrektor ZDP powiedział, że do wykonania w roku bieżącym jest jeszcze
zaplanowany remont mostu przy ul. Mickiewicza w Kluczborku o wartości kosztorysowej
w wysokości 286.700,-zł. oraz remont mostu przy ul. Grunwaldzkiej w Kluczborku
o wartości kosztorysowej w wysokości 250.100,-zł. Dokumentacja na te zadania jest już
prawie gotowa, najprawdopodobniej w miesiącu lipcu zostaną ogłoszone przetargi na ich
wykonanie.
Następnie Dyrektor ZDP powiedział, że na wykonanie oczekuje również dokumentacja
na następujące zadania:
1.remont mostu w m. Proślice (droga powiatowa Byczyna-Bruny) - wartość szacunkowa
30.000,-zł.,
2.remont lub przebudowa mostu w m. Pogorzałka (droga powiatowa Byczyna-Gola) –
wartość szacunkowa 20.000,-zł.,
3.przebudowa przepustu w miejscowości Piaski (droga powiatowa na odcinku DK11-
Kujakowice-Byczyna-granica woj. Łódzkiego-Gola) – wartość szacunkowa 17.000,-zł.,
4.remont przepustu w miejscowości Świniary Małe (droga powiatowa na odcinku DP13480-
Wierzbica-Świniary Małe) – wartość szacunkowa 30.000,-zł.
Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu przetargów na powyższe dokumentacje.
Następnie Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych poruszył sprawę sprzętu jakim dysponuje
jego jednostka i powiedział, że konieczne jest jego uzupełnienie oraz zakup samochodu
do transportu pracowników wykonujących remonty na drogach. Braki finansowe są również
jeśli chodzi o bieżące utrzymanie naszych dróg. Brakuje między innymi środków
na wykonanie chodnika w Biskupicach. Na same materiały potrzeba 54.000,-zł.
Radny Maciej Tomaszczyk powiedział, że Gmina Byczyna na pewno mogłaby coś dołożyć
do tego zadania. Radny zapytał czy jeżeli Gmina Byczyna dołoży się w połowie do kosztów
zakupu materiału to czy Zarząd Powiatu zapewni dokończenie chodnika w Biskupicach.
Dyrektor ZDP powiedział, że jest w stanie wykonać to zadanie przy wykorzystaniu swoich
pracowników, konieczny jest jedynie zakup materiałów.
W związku z wnioskiem i deklaracją radnego Tomaszczyka zobowiązano Dyrektora ZDP
do wykonania kosztorysu zakupu materiałów na dokończenie budowy chodnika
w Biskupicach.
Starosta powiedział, że wszystkie gminy powinny współfinansować w zadaniach
remontowych na drogach powiatowych w swoich gminach.
Radny Tomaszczyk powiedział, że powiat przy planowaniu budżetu na kolejny rok mógłby
wystąpić do naszych gmin z propozycją współfinansowania zadań remontowych dróg.
Można by podzielić ogólne koszty planowanych remontów dróg w powiecie na dany rok
przez ogólną liczbę kilometrów naszych dróg, a następnie ilość kilometrów dróg w danej
gminie pomnożyć przez koszt
gmina. Członkowie Zarządu oraz pozostali zebrani wyrazili swoje poparcie dla takiej
propozycji.
Dyrektor ZDP zobowiązał się do przedłożenia Zarządowi Powiatu informacji na temat stanu
środków finansowych jednostki za I półrocze br.
c/informacja Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotycząca punktów
ważenia, zlokalizowanych w ciągach dróg powiatowych.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych wyjaśnił, że powyższa informacja dotyczy zamiaru
budowy punktu ważenia pojazdów ciężarowych w Bogacicy oraz dokumentacji wykonanej
na to zadanie.
Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożoną dokumentacją w sprawie i postanowił, że w roku
bieżącym wykonanie tego zadania będzie możliwe jeżeli środki finansowe powiatu na to
pozwolą. Zarząd przyjął powyższy projekt z zamiarem realizacji przedsięwzięcia do końca
roku 2007.
d/notatka służbowa ze spotkania dotyczącego planowanej przebudowy DK nr 45 na odc.
w m. Kluczbork.
Starosta wyjaśnił, że notatka powyższa ma związek z posiedzeniem Zarządu Powiatu
w dniu 13 kwietnia br., kiedy Zarząd zapoznał się z informacją Dyrektora Zarządu Dróg
Powiatowych w Kluczborku w sprawie planowanej przebudowy odcinków dróg krajowych
w Kluczborku i w Wołczynie, a także związaną z tym koniecznością zorganizowania
objazdów. Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na prowadzenie objazdu dla pojazdów
ciężarowych drogami powiatowymi w Wołczynie. Wyraził natomiast zgodę na skierowanie
objazdu na drogi powiatowe w Kluczborku tj. ul. Jagiellońską i ul. Jana Pawła II,
ale po dostosowaniu ich do przejęcia zwiększonego natężenia ruchu.
Kolejno Starosta powiedział, że spotkanie, o którym mowa w przedmiotowej notatce miało
miejsce w dniu 6 czerwca 2007r. i dotyczyło planowanej przebudowy drogi krajowej
nr 45 na terenie Kluczborka. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Oddziału
Opolskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Dyrektor Zarządu
Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz Starosta Kluczborski. Ustalono, że zgoda
na przeprowadzenie objazdu ul. Jagiellońską i ul. Jana Pawła II uwarunkowana jest
remontem drogi na trasie objazdu, wyszczególniono odcinki dróg powiatowych, które
poddane zostaną remontowi i ustalono na czym ten remont będzie polegał. Ponadto
ustalono, że zarządca dróg powiatowych wykona niezbędną dokumentację techniczną.
Starosta powiedział, że jego zdaniem można by w trakcie remontu ul. Jagiellońskiej
wykonać na niej sygnalizację świetlną na przejściu dla pieszych w okolicy „Osiedla
Malarzy”.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych powiedział kolejno, że jeśli chodzi o przebudowę
drogi krajowej na terenie Wołczyna to Zarząd Powiatu nie wyraził tam zgody na objazd
pojazdów ciężarowych naszymi drogami. Nie doszło również do porozumienia w tej sprawie
z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, ponieważ próbowano obciążyć zarządcę
dróg powiatowych kosztami odszkodowań za ewentualne szkody w czasie trwania objazdu,
spowodowane złym stanem dróg. Dyrektor ZDP dodał, że zaproponował zmianę zapisu
na taki, że zarządca dróg krajowych będzie ponosił odpowiedzialność w w/w zakresie.
Obecnie Dyrektor ZDP oczekuje na decyzję Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych
i Autostrad.
Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z przedłożoną notatką przyjął zawarte
w niej ustalenia. Ponadto po zapoznaniu się z informacją Dyrektora Zarządu Dróg
Powiatowych co do przebudowy drogi krajowej w Wołczynie, nie wyrazili zgody
na ponoszenie kosztów ewentualnych odszkodowań przez zarządcę dróg powiatowych.
e/porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Rzeszów w sprawie
określenia warunków i sposobu przekazywania środków finansowych za pobyt
małoletniego rodzeństwa – Mateusza, Dawida, Sebastiana, Żanety i Przemysława Ziomko,
pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego, przebywającego w placówce opiekuńczo-
wychowawczej – Pogotowiu Opiekuńczym w Rzeszowie.
Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią powyższego porozumienia. Starosta powiedział,
że średni miesięczny koszt utrzymania dziecka w Pogotowiu Opiekuńczym w Rzeszowie
wynosi 4.207,10 zł. Zdaniem Starosty jak i pozostałych członków Zarządu jest to bardzo
duża kwota. Tylko za 21 dni kwietnia i za miesiąc maj Powiat Kluczborski musi zapłacić
Miastu Rzeszów kwotę 35.760,35 zł., a za każdy kolejny miesiąc około 20.000,-zł.
Sekretarz Powiatu dodał, że Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Kluczborku poinformowała go, że była to jedyna placówka, która wyraziła zgodę
na przyjęcie rodzeństwa, tym bardziej, że dzieci te sprawiają duże problemy wychowawcze.
Członkowie Zarządu upoważnili Starostę i Wicestarostę do podpisania tego porozumienia,
zobowiązali również Dyrektora PCPR do podjęcia działań, zmierzających
do umiejscowienia dzieci w innej placówce, gdzie koszty ich utrzymania będą niższe.
f/aneks do porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem
Głubczyckim w sprawie ponoszenia przez Powiat Kluczborski kosztów utrzymania
małoletniego rodzeństwa – Sebastiana, Piotra, Barbary, Angeliki i Natalii Widera,
pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego, przebywającego w placówce interwencyjnej
„Gniazdo” w Głubczycach.
Starosta wyjaśnił, że aneks powyższy dotyczy obniżenia średniego kosztu utrzymania
w/w dzieci. W związku z tym, że koszt ustalony na rok bieżący jest niższy od kosztu z roku
poprzedniego, Powiat Głubczycki dokona zwrotu środków finansowych Powiatowi
Kluczborskiemu. Będzie to kwota odpowiadająca różnicy pomiędzy kosztem ogłoszonym
w roku poprzednim, a kosztem ogłoszonym w roku bieżącym, pomnożonej przez liczbę
miesięcy, za które Powiat Kluczborski płacił w roku 2007 za utrzymanie małoletnich
w wysokości obowiązującej w 2006 roku.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie upoważnili Starostę i Wicestarostę
do podpisania aneksu Nr 1/2007 do porozumienia Nr 14/2006 zawartego pomiędzy
Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Głubczyckim w dniu 28.02.2007r. w tej sprawie.
g/pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie wykupu lokali mieszkalnych w Polanowicach.
Starosta powiedział, że mieszkańcy Polanowie wystąpili z pismem w sprawie wykupu
lokali mieszkalnych stanowiących własność powiatu z uwzględnieniem tzw. III bonifikaty
czyli za cenę 25% wartości lokalu.
Wicestarosta wyjaśnił, że zgodnie z zapisami uchwały Nr XXV/179/2004 Rady Powiatu
w Kluczborku z dnia 29 grudnia 2004r. w sprawie określenia zasad gospodarowania
nieruchomościami powiatowymi, jest to możliwe tylko wtedy, gdy zakupu dokona
100% mieszkańców. I do wykonywania tej uchwały Zarząd został zobowiązany.
Zarząd podjął rozstrzygnięcie jak wyżej. Ponadto zobowiązał Kierownika Biura Funduszy
Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do wszczęcia procedury aktualizacji cen
przedmiotowych lokali i przedłożenia jej Zarządowi.
Do punktu 5 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były następujące projekty uchwał Rady Powiatu
w Kluczborku przygotowane na najbliższą sesję:
a/projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok,
Projekt powyższej uchwały zwiększa dochody i wydatki budżetu powiatu o kwotę
81.160,-zł., co wynika między innymi ze zwiększenia powiatowi części oświatowej
subwencji ogólnej, uzyskania dochodów z tytułu kar pieniężnych nałożonych
za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach oraz wypracowania dochodów
przez Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
b/projekt uchwały w sprawie ustalenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania
budżetu Powiatu Kluczborskiego za pierwsze półrocze oraz zakresu i formy informacji
o przebiegu wykonania planu finansowego niektórych jednostek zaliczonych do podsektora
samorządowego.
Starosta wyjaśnił, że funkcjonująca w tym zakresie uchwała nie określa zakresu i formy
informacji o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek takich jak samodzielne
publiczne zakłady opieki zdrowotnej, instytucje kultury oraz inne samorządowe osoby
prawne z wyłączeniem przedsiębiorstw, banków i spółek prawa handlowego. Zgodnie
z zapisami ustawy o finansach publicznych Zarząd Powiatu ma obowiązek przyjąć
od w/w jednostek taką informację i przekazać ją w ustalonym terminie Radzie Powiatu.
c/projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania Likwidatora SPZOZ ZOZ
w Kluczborku z działalności jednostki za 2006r. oraz sprawozdania finansowego SPZOZ
ZOZ za 2006r.
Zgodnie z uchwałą Rady Powiatu w Kluczborku oraz Rozporządzenia Ministra Zdrowia
w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru nad samodzielnymi publicznymi
zakładami opieki zdrowotnej i nad jednostkami transportu sanitarnego Rada Powiatu
zapoznaje się i analizuje sprawozdanie SPZOZ ZOZ w Kluczborku z działalności jednostki
za 2006 r. Powyższe sprawozdanie obejmuje m.in.: bilans jednostki, rachunek zysków i strat
oraz informację dodatkową do sprawozdania.
d/projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego
w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego.
Starosta powiedział, że Zarząd Powiatu ustalił wartość najniższego wynagrodzenia
w I kategorii zaszeregowania na poziomie 460,-zł. dla wszystkich jednostek oświatowych
oraz dla Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom Bogacica-
Bąków” i na poziomie 600,-zł. dla pozostałych jednostek organizacyjnych powiatu.
Natomiast wartość punktu na poziomie 5,-zł. dla wszystkich jednostek.
Swoje opinie w powyższej sprawie wyraziły także związki zawodowe: OPZZ, ZNP, NSZZ ,,Solidarność” oraz Forum Związków Zawodowych.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do powyższych projektów uchwał i jednogłośnie opowiedzieli się za skierowaniem ich na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 6 porządku
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 18 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….