Protokół Nr 17/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 12 czerwca 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech.
W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
b/umowa pomiędzy P.Barbarą i Mariuszem Basta - właścicielami Medycznego Laboratorium
Diagnostycznego „MEDICINA”, a Powiatem Kluczborskim w sprawie spłaty zadłużenia
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z tytułu usług
laboratoryjnych wykonywanych w 2004r.,
c/porozumienie pomiędzy P. Romanem Glapiak - właścicielem Zakładu Produkcyjno-
Handlowo-Usługowego „ROMEX” w Wielowsi, a Zarządem Powiatu Kluczborskiego
w sprawie określenia warunków spłaty Zarządowi Powiatu należności z tytułu kary
pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego,
d/wniosek Ochotniczej Straży Pożarnej w Wierzbicy Dolnej w sprawie dofinansowania
zakupu sprzętu do samochodu Iveco Magirus 130 D7,
e/pismo P. Lubomiry Krzenciessa – właściciela kiosku „MINI DELIKATESY”
przy ul. M.C.Skłodowskiej w Kluczborku w sprawie zawieszenia płatności
za dzierżawę gruntu,
f/projekt ugody pomiędzy firmą „PAUL HARTMANN Polska Sp. z o.o.” z siedzibą
w Pabianicach, a Powiatem Kluczborskim i Samodzielnym Publicznym Zakładem
Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku w celu spłaty zadłużenia
SPZOZ ZOZ wobec spółki z tytułu dostaw wyrobów medycznych w 2002r.
3.Sprawy oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie
dofinansowania remontu pracowni komputerowej,
b/informacja Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku dotycząca
planu finansowego szkoły na 2007r.
4.Sprawy różne:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej
w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogacica,
b/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej
w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Biadacz,
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej
w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Borkowice,
d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej
w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków,
e/sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2006r. do 31.12.2006r.,
f/pismo Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie
podziału zysku spółki osiągniętego w 2006r.,
g/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zaopiniowania
dokumentacji dotyczącej punktu ważenia, zlokalizowanego na drodze powiatowej,
h/protokół z przetargu nieograniczonego na sprzedaż samochodu osobowego Opel Astra
nr rej. ODM 0706 będącego własnością Powiatu Kluczborskiego.
5.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 maja 2007r.
6.Wolne wnioski.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 31 maja 2007r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 16/2007 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy finansowe:
a/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że zmiany proponowane w powyższej uchwale wprowadza się
na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, w związku ze zbyt
małą kwotą zaplanowaną w budżecie szkoły na wynagrodzenia nauczyciela metodyka.
Uchwałą tą dokonuje się przeniesienia kwoty 14.500,-zł. między rozdziałami klasyfikacji
budżetowej po stronie wydatków.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 17/63/2007
w powyższej sprawie.
b/umowa pomiędzy P.Barbarą i Mariuszem Basta - właścicielami Medycznego Laboratorium
Diagnostycznego „MEDICINA”, a Powiatem Kluczborskim w sprawie spłaty zadłużenia
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z tytułu usług
laboratoryjnych wykonywanych w 2004r.
Starosta wyjaśnił, że umowę niniejszą przygotowano zgodnie z rozstrzygnięciem
Zarządu z poprzedniego posiedzenia. Umowa dotyczy spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ
w Kluczborku w kwocie 1.308,62 zł. Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń
do umowy Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/11/07 i jednogłośnie upoważnili Starostę oraz
Wicestarostę do jej podpisania.
c/porozumienie pomiędzy P. Romanem Glapiak - właścicielem Zakładu Produkcyjno-
Handlowo-Usługowego „ROMEX” w Wielowsi, a Zarządem Powiatu Kluczborskiego
w sprawie określenia warunków spłaty Zarządowi Powiatu należności z tytułu kary
pieniężnej nałożonej przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Starosta wyjaśnił, że tak jak w punkcie poprzednim porozumienie zostało przygotowane
zgodnie z wcześniejszym rozstrzygnięciem Zarządu. Karę rozłożono na trzy równe raty
miesięczne w wysokości 6.340,-zł. płatne w terminie do 30.06, 30.07 i 30.08.2007r.
Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do porozumienia Nr FN.I-WS-
3100/Zarz./6/07 i jednogłośnie upoważnili Starostę oraz Wicestarostę do jego podpisania.
d/wniosek Ochotniczej Straży Pożarnej w Wierzbicy Dolnej w sprawie dofinansowania
zakupu sprzętu do samochodu Iveco Magirus 130 D7.
Wicestarosta wyjaśnił, że na chwilę obecną nie ma takiej możliwości, rozpatrzenie wniosku
będzie możliwe przy planowaniu budżetu na rok 2008. Starosta powiedział, że Komendant
Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku rozeznał potrzeby wszystkich
jednostek ochotniczej straży pożarnej w naszym powiecie w zakresie sprzętu. Na podstawie
tych danych zostanie sporządzony powiatowy plan poprawy bezpieczeństwa pożarowego,
dzięki któremu powiat razem z gminami będzie mógł starać się o środki finansowe
na doposażenie jednostek ochotniczej straży pożarnej. Wtedy możliwe będzie
dofinansowanie wnioskodawcy.
Członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli rozstrzygnięcie jak wyżej.
e/pismo P. Lubomiry Krzenciessa – właściciela kiosku „MINI DELIKATESY”
przy ul. M.C.Skłodowskiej w Kluczborku w sprawie zawieszenia płatności
za dzierżawę gruntu.
Starosta wyjaśnił, że pismo powyższe dotyczy utrzymania zawieszenia płatności dzierżawy
gruntu do dnia 31.12.2007r. w związku z tym, że wnioskodawca nosi się z zamiarem
sprzedaży kiosku. W przypadku konieczności wnoszenia opłat za dzierżawę wnioskodawca
planuje rozbiórkę kiosku i usunięcie jego elementów.
Członkowie Zarządu nie wyrazili zgody na dalsze zawieszenie płatności ze względu
na to, że wnioskodawca dwukrotne już został zwolniony z tego obowiązku. Zarząd
opowiedział się za tym, aby wnioskodawca prowadził dalsze działania zmierzające
do sprzedaży kiosku, a nie jego rozbiórki. Zarząd zobowiązał też Skarbnika Powiatu
do wystąpienia do wnioskodawcy, aby do końca miesiąca lipca br. przedłożył Zarządowi
informację czy doszło do sprzedaży kiosku czy nie.
f/projekt ugody pomiędzy firmą „PAUL HARTMANN Polska Sp. z o.o.” z siedzibą
w Pabianicach, a Powiatem Kluczborskim oraz Samodzielnym Publicznym Zakładem
Opieki Zdrowotnej ZOZ w Likwidacji w Kluczborku w celu spłaty zadłużenia
SPZOZ ZOZ wobec spółki z tytułu dostaw wyrobów medycznych w 2002r.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że przeprowadzono z tą firmą rozmowy, w wyniku których
udało się jedynie zmniejszyć o 50% kwotę odsetek. Kwota do spłaty wynosi 8.631,85zł.
Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem niniejszej ugody i upoważnili Starostę
i Wicestarostę do jej podpisania w najbliższym czasie..
Do punktu 3 porządku
Kolejnym punktem posiedzenia były sprawy dotyczące oświaty:
a/wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku o przyznanie
dofinansowania na remont pracowni komputerowej w kwocie 10.000,-zł. w związku
z przyznaniem szkole nowej pracowni w ramach programu „Pracownie komputerowe
dla szkół – edycja
Pan Maciej Tomaszczyk zapytał dlaczego szkoła wcześniej nie przewidziała takiego
wydatku i jego zdaniem powinno to zostać sfinansowane przez szkołę w ramach środków
własnych.
Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu wyjaśniła, że obowiązkiem organu
prowadzącego jest pokrycie kosztów przystosowania pomieszczenia na pracownię
komputerową oraz pokrycie kosztów szkoleń nauczycieli. Dodała, że szkoła ta
otrzyma na podobnych zasadach jeszcze jedną pracownię komputerową w IV kwartale br.,
na którą będzie potrzebować kolejne 3.500,-zł.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem postanowił o dofinansowaniu
remontu pomieszczeń na obydwie pracownie komputerowe w kwocie 5.000,-zł., które będą
pochodzić z rezerwy budżetowej powiatu. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Skarbnika
Powiatu do przygotowania na kolejne posiedzenie stosownej uchwały.
b/informacja Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na temat
wydatków w planie finansowym szkoły w 2007r.
Zarząd Powiatu zapoznał się i przyjął do wiadomości informację Dyrektora szkoły,
z której wynika, że niezbędne jest zwiększenie planu wydatków w br. o kwotę 49.249,-zł.
Dotyczy to między innymi wydatków związanych z zakupem energii elektrycznej i cieplnej,
wody, a także prowizji bankowych oraz monitoringu.
Członkowie Zarządu jednogłośnie stwierdzili, że w chwili obecnej nie ma możliwości
zwiększenia planu wydatków szkoły.
Do punktu 4 porządku
Następnym punktem obrad były następujące sprawy, skierowane do Zarządu:
a-d/uchwały Zarządu Powiatu w sprawie uzgodnienia projektów uchwał Rady Miejskiej
w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenów zainwestowanych wsi: Bogacica, Biadacz, Borkowice i Bąków.
Starosta wyjaśnił, że uchwały te zostały przygotowane do zaopiniowania przez Zarząd
Powiatu, a następnie do uchwalenia przez Radę Miejską w Kluczborku miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych w/w wsi.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i w drodze odrębnych głosowań jednogłośnie podjęli
następujące uchwały:
1.uchwała Nr 17/64/2007 w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej
w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogacica,
2.uchwała Nr 17/65/2007 w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej
w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Biadacz,
3.uchwała Nr 17/66/2007 w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej
w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Borkowice,
4.uchwała Nr 17/67/2007 w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej
w Kluczborku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków.
e/sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2006r. do 31.12.2006r.
Sprawozdanie powyższe zawiera informacje o stanie prawnym jednostki, stanie
zatrudnienia, czynnościach podejmowanych w okresie sprawozdawczym,
przeprowadzonych kontrolach, toczących się sprawach sądowych oraz o posiedzeniach
Rady Społecznej.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym sprawozdaniem i nie wniósł do niego uwag.
Jednogłośnie przyjął powyższe sprawozdanie.
f/pismo Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie
podziału zysku spółki osiągniętego w 2006r.
Starosta odczytał zebranym powyższe pismo, które dotyczy przeznaczenia przez Członków
Zarządu Powiatu w Kluczborku jako akcjonariusza PCZ S.A. kwoty 80.000,-zł. z zysku
netto spółki za 2006r. na swoją dywidendę. Środki te zostały przez Zarząd przeznaczone
na zakup mammografu wraz z wyposażeniem pracowni mammograficznej, która ma
powstać w Szpitalu Powiatowym w Kluczborku. Starosta powiedział, że jest zaskoczony
treścią tego pisma, ponieważ decyzja Zarządu co do przeznaczenia w/w kwoty nie godzi
w żaden sposób w interes spółki i służy przecież ochronie zdrowia. Powiat dodatkowo
zasilił też szpital kwotą 125.000,-zł., którą otrzymał w formie darowizny
od Stowarzyszenia Regionu Kluczborskiego „Kobietom Mammograf” w Kluczborku
na zakup mammografu. Prestiż naszego szpitala oraz spółki wzrośnie z tego tytułu.
Zdaniem Starosty i pozostałych członków Zarządu decyzja w tej sprawie była słuszna.
Członkowie Zarządu przyjęli treść powyższego pisma do wiadomości.
g/pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zaopiniowania
dokumentacji dotyczącej budowy punktu ważenia, zlokalizowanego na drodze powiatowej.
Wicestarosta wyjaśnił, że chodzi tu o remont nawierzchni z miejscami postojowymi oraz
budowę punktu ważenia pojazdów ciężarowych na drodze powiatowej nr 1350 O
w m. Bogacica. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższą dokumentacją.
Starosta zaproponował, aby na kolejne posiedzenie zaprosić Dyrektora Zarządu Dróg
Powiatowych w Kluczborku w celu przedłożenia informacji na temat realizacji
w bieżącym roku zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie dróg. Wtedy też Zarząd
zaopiniuje przedłożoną dokumentację.
Jednogłośnie podjęto rozstrzygnięcie zgodne z propozycją Starosty.
h/protokół z przetargu nieograniczonego na sprzedaż samochodu osobowego Opel Astra
nr rej. ODM 0706 będącego własnością Powiatu Kluczborskiego.
Członkowie Zarządu zapoznali się z protokołem z przetargu nieograniczonego z dnia
31.05.2007r., w którym znajduje się informacja, że w związku z brakiem oferentów
w/w przetarg został zakończony wynikiem negatywnym.
Zarząd Powiatu w związku z powyższym postanowił o uruchomieniu ponownej procedury
sprzedaży samochodu z zachowaniem dotychczasowej jego ceny tzn. 8.755,-zł. Postanowił
również o poszerzeniu informacji dotyczącej zamiaru sprzedaży pojazdu.
Do punktu 5 porządku
Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu, które zostały podjęte na sesji w dniu 31 maja 2007r. Zarząd Powiatu ustalił:
1.uchwała Nr XIII/62/2007 w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu
w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok
- przekazanie do Wydziału Finansowego,
2.uchwała Nr XIII/63/2007 w sprawie sporządzenia odpowiedzi na skargę Prokuratora
Okręgowego w Opolu na uchwałę Nr XI/84/2003 Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 16 października 2003r.w sprawie utworzenia spółki akcyjnej – przekazanie
do Przewodniczącego Rady Powiatu, Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania
Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz do Radcy Prawnego Starostwa Powiatowego,
3.uchwała Nr XIII/64/2007 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia
Statutu Powiatu Kluczborskiego – przekazanie do Przewodniczącego Rady Powiatu
i Wydziału Organizacyjnego,
4.uchwała Nr XIII/65/2007 w sprawie odwołania Sekretarza Powiatu – przekazanie
do zainteresowanego, Samodzielnego Stanowiska ds. Kadr i Wydziału Finansowego,
5.uchwała Nr XIII/66/2007 w sprawie powołania Sekretarza Powiatu – przekazanie
do zainteresowanego, Samodzielnego Stanowiska ds. Kadr i Wydziału Finansowego,
6.uchwała Nr XIII/67/2007 w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania nagród Starosty
Kluczborskiego za osiągnięcia w dziedzinie sportu – przekazanie do Wydziału Edukacji
i Sportu oraz Wydziału Finansowego,
7.uchwała Nr XIII/68/2007 w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu
Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2007 roku” – przekazanie do Biura
Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Wydziału Edukacji
i Sportu,
8.uchwała Nr XIII/69/2007 w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień
dotyczących współpracy z gminami wchodzącymi w skład Powiatu Kluczborskiego
oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań
doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego – przekazanie
do Wydziału Edukacji i Sportu oraz Wydziału Finansowego,
9.uchwała Nr XIII/70/2007 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji
z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych
- przekazanie do Wydziału Edukacji i Sportu oraz Wydziału Finansowego.
Do punktu 6 porządku
Radny Maciej Tomaszczyk wystąpił z wnioskiem o ufundowanie nagrody rzeczowej
dla uczestników „Otwartego Konkursu na Najlepszą Potrawę Domową o Nagrodę Starosty Kluczborskiego” organizowanego przez Gminę Byczyna.
Członkowie Zarządu pozytywnie rozpatrzyli wniosek radnego i postanowili o ufundowaniu na powyższą imprezę, która odbędzie się w dniu 22.08.2007r. nagrody rzeczowej
w postaci grila.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 17 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Otylia Skoczylas ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….