Protokół Nr 7/2007

 

 

z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 16 maja 2007 r.

 

Przewodniczył Wiceprzewodniczący Komisji – Leszek Krzyżanowski.

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,

2.Iwona Rudnicka –Hrynyszyn – Dyrektor PCPR w Kluczborku,

3.Jacek Czuczejko – Kierownik Działu Rekrutacji PUP w Kluczborku.

4.Wiesław Szczerba – Z-ca Dyrektora ZDP w Kluczborku.

 

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Analiza ekonomiczna jednostek powiatu kluczborskiego

   /DPS-Kluczbork, Gierałcice, PCPR, PZS-I ,,Nasz Dom” Bogacica-Bąków,

   PUP, ZDP/.

3.Wolne wnioski.

4.Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad.1.

 

Posiedzenie otworzył Wiceprzewodniczący Komisji – Leszek Krzyżanowski, który przywitał wszystkich członków oraz zaproszonych gości.

Na wstępie Wiceprzewodniczący przedstawił porządek posiedzenia, do którego radni nie wnieśli żadnych uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad.2.

 

Wiceprzewodniczący Komisji poprosił poszczególnych Dyrektorów jednostek o przedstawienie krótkiej prezentacji swojej jednostki.

Do prezentacji jako pierwsza przystąpiła Pani Iwona Rudnicka-Hrynyszyn Dyrektor PCPR w Kluczborku.

Pani Dyrektor poinformowała, że PCPR jest jednostka organizacyjną powiatu, która została powołana w dniu 29 grudnia 1998 r. Realizuje ona zadania z zakresu:

-pomocy społecznej, nie zastrzeżonych dla innych jednostek,

-rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych, nie zastrzeżonych dla innych  

  Jednostek.

W ramach zadań z zakresu pomocy społecznej Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie prowadzi:

-specjalistyczne poradnictwo psychologiczne, prawne oraz socjalne /2006 r.-382 osoby/,

-udziela informacji o prawach i uprawnieniach /2006 r.-500 osób/,

-organizuje opiekę w 93 rodzinach zastępczych /przeprowadzono 189 wywiadów i wydano 120    

  decyzji w ciągu roku/,

-zapewnia opiekę i wychowanie dzieci całkowicie lub częściowo pozbawionym opieki rodziców,

    poprzez realizowanie postanowień sądu w sprawie kierowania dzieci do placówek opiekuńczo

    wychowawczych,

-przyznaje pomoc pieniężną na usamodzielnienie oraz kontynuowanie nauki osobom

  opuszczającym placówki opiekuńczo-wychowawcze, domy pomocy społecznej dla dzieci

  i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet

  w ciąży, rodziny zastępcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze itp,

-realizuje porozumienia w sprawie pokrywania kosztów utrzymania dzieci z terenu powiatu,

  umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinach zastępczych, również

  na terenie innego powiatu,

-sprawuje nadzór merytoryczny nad domami pomocy społecznej terenu powiatu kluczborskiego

  oraz umieszcza w nich skierowane przez ośrodki pomocy społecznej osoby. W powiecie

  funkcjonują 2 Domy pomocy Społecznej zapewniające pobyt dla 210 osób,

-prowadzi w porozumieniu z CARITAS Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej,

-pracownicy PCPR prowadzą również spotkania dotyczące profilaktyki uzależnień w szkołach
  z młodzieżą, wychowawcami oraz rodzicami,

-organizuje szkolenia kadr pomocy społecznej z terenu powiatu.

Pani dyrektor poinformowała również, że do zadań zleconych przez administrację rządową realizowanych przez PCPR należy dofinansowanie do rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych realizowanych na podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.

W ramach środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych wydatkowano kwotę 1.021.281 zł. Dofinansowanie otrzymało 2214 osób w ramach:

-uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych,

-sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych,

-zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze

  przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów,        

-likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się technicznym, w związku

  z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych,

-rehabilitacji dzieci i młodzieży,

-kosztów tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej

W ramach PFRON dofinansowano koszty działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej

w wysokości 335 350,-zł. Również w roku 2006 PFRON uruchomił ,,Program wyrównywania różnic między regionami”, którego merytoryczną obsługę prowadziło Centrum. W ramach programu udało się pozyskać 776.707,-zł. Beneficjentami programu były gminy oraz ich jednostki organizacyjne, a także Powiat Kluczborski. Z tych środków udało się zakupić samochód 9 osobowy do przewozu osób niepełnosprawnych.

Ponadto jak poinformowała Pani Dyrektor PCPR wykonuje zadania określone w ustawie

o rehabilitacji zawodowej i społecznej z zakresu rehabilitacji zawodowej. Przy PCPR działa również Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności, który jest powołany przez Starostę w ramach zadań z zakresu administracji rządowej. Zespół orzeka osoby dorosłe i od 1.01.2002 r. także dzieci z Powiatu Kluczborskiego. W roku 2006 złożono 1049 wniosków, wydano 979 orzeczeń o stopniu niepełnosprawności w tym: 206 orzeczeń dla osób przed 16 rokiem życia.

Pani Dyrektor poinformowała, że w PCPR zatrudnionych jest 13 osób tj.11,5 etatu.

Obsługę pod względem zgodności realizowanych zadań z przepisami prawa budowlanego

w ramach likwidacji barier architektonicznych zapewnia zatrudniony na umowę zlecenie inżynier technik budowlany. Główna Księgowa prowadzi obsługę finansowo-ksiegową w zakresie opracowania projektu budżetu, prowadzenia księgowości analitycznej i syntetycznej, świadczeń pracowniczych, sprawozdawczości PCPR oraz Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

W ramach Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności przedstawiciele składu orzekającego w osobach 2 pracowników socjalnych, doradcy zawodowego, psychologa oraz lekarzy. Zatrudnionych jest 2 internistów, chirurg – ortopeda traumatolog oraz pediatra.

Dobór składu orzekającego jest każdorazowo dostosowany do jednostek chorobowych orzekanych wniosków. W związku z dużą liczbą załatwianych spraw dwóch pracowników
z Centrum wykonuje wyłącznie zadania z zakresu orzecznictwa.

Zdaniem Pani Dyrektor zatrudnienie w PCPR można określić jako niezbędne minimum.

W przyszłości należałoby zwiększyć zatrudnienie psychologa oraz radcy prawnego do pełnego etatu. Zwiększyć również należy obsługę finansowo-księgową o około 0,5 etatu.

Następnie Pani Dyrektor zaprezentowała strukturę zatrudnienia w DPS w Kluczborku przy ul.Wołczyńskiej. Zamieszkuje go 88 pensjonariuszy. Przeciętny koszt utrzymania jednego pensjonariusza w tymże DPS wynosi 1730,-zł. 2007 r. Żaden z DPS-ów nie osiągnął jeszcze standaryzacji. Na rok 2007-2010 planowany jest w DPS-ach remont toalet, łazienek itp.

W 2007 r. w DPS brakuje 36.000,-zł. W DPS na ul. Wołczyńskiej w dziale opiekuńczo-terapeutycznym konieczne jest uzyskanie wymaganego standardu zatrudnienia do dnia 31.12.2010 r. w liczbie 26 dodatkowych etatów.

DPS przy ul. Sienkiewicza jest przeznaczony dla osób niepełnosprawnych fizycznie.
Statutowo zapewnia pobyt 45 osobom, na koniec marca zamieszkiwało w nim 43 pensjonariuszy.

W celu osiągnięcia wymaganego standardu trzeba zwiększyć etaty o 5.

Kolejnym przedstawionym DPS-em jest DPS w Gierałcicach, który przeznaczony jest dla mężczyzn niesprawnych intelektualnie. Zatrudnionych jest tam 46 osób na 42,875 etaty,

a powinno być po uzyskaniu standaryzacji 50 osób na 40,25 etatu.

Do osiągnięcia standardu konieczne jest zwiększenie etatów o 4,5.

Statutowo DPS może przyjąć 70 osób jednakże przebywa w nim 71. W roku 2006 do DPS zakupiono w ramach standaryzacji m.in. ze środków PFRON-u samochód do przewozu osób niepełnosprawnych, dźwig osobowo-towarowy, wymieniono wykładziny, częściowo wymieniono okna. W roku 2007 należałoby zwiększyć zatrudnienie o 2,5 etatu, zainstalować monitoring, ocieplić strop. Deficyt środków na w/w zadania wynosi około 51.000,-zł.

Kolejno Pani Dyrektor przedstawił Dom Dziecka Bąków-Bogacica. Dom zabezpiecza pobyt dla 48 dzieci w tym znajdują 4 miejsca interwencyjne. W Domu Dziecka przebywa 53 dzieci i jak widać jest duże zapotrzebowanie na te miejsca. W Domu Dziecka standaryzacja została osiągnięta.     

Radna Bożena Małysa odnosząc się do wypowiedzi Pani Dyrektor stwierdziła, że dochodzi do takich sytuacji, że po interwencji policji trzeba dzieci gdzieś umieścić, a niestety nie ma gdzie, gdyż brakuje miejsc.

Radna Irena Kielar zapytała jak przedstawia się naszych DPS-ach kwestia płatności za utrzymanie pensjonariusza, gdyż są osoby, które mają bardzo niskie dochody i to nie wystarcza na ich utrzymanie.

Pani Dyrektor odpowiadając na zapytanie radnej stwierdziła, że od 2004 r. weszły w życie nowe zmiany w ustawie, które mówią, że pensjonariusz zobowiązany jest do pokrycia swojego utrzymania w 70%. W przypadku kiedy nie jest w stanie pokryć tej kwoty musi to zrobić za niego rodzina lub w uzasadnionych wypadkach robi to Gmina.

Według radnej w takich placówkach zbyt mało jest zatrudnionych psychologów, terapeutów.

Ponadto radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że można by się zastanowić nad utworzeniem Domu Dziennego Pobytu, który mógłby być przy jednym z DPS-ów.

Zdaniem radnego są osoby, które nie chcą oddawać swoich bliskich do DPS-u, ale równocześnie nie mogą się nimi zajmować w ciągu dnia bo pracują. W Domu Dziennego Pobytu miałyby podczas ich nieobecności zapewnioną ciągłą opiekę.

Pani Dyrektor stwierdziła, że jest to bardzo dobry pomysł i trzeba się nad nim zastanowić być może w gronie Dyrektorów DPS-ów.

Radna Bożena Małysa zwróciła uwagę na to, że wśród Dyrektorów DPS i OPS powinna być większa wymiana informacji. Pozwoli to na podejmowanie szybkich i ważnych decyzji.

Na tym zakończono prezentacje przygotowaną przez Panią Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie Kluczborku.

Do kolejnej prezentacji przystąpił przybyły na dzisiejsze posiedzenie Pan Jacek Czuczejko - Kierownik Działu Rekrutacji PUP w Kluczborku.

Pan Kierownik poinformował, że nowa siedziba Powiatowego Urzędu Pracy mieści się obecnie przy ul. Sienkiewicza 22. Obecnie w budynku prowadzone są częściowe prace remontowe.

W PUP w Kluczborku zatrudnione jest 29 osób.

PUP jak stwierdził Pan Kierownik działając na podstawie ustawy o zatrudnieniu socjalnym dokonuje refundacji świadczeń integracyjnych za osoby, które biorą udział w zajęciach
w centrum integracji społecznej, organizuje zatrudnienie wspierane.

Działając na podstawie ustawy o repatriacji dokonuje refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy stworzonego dla repatrianta, refundacji wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionego repatrianta, kieruje również repatriantów na szkolenia.

W roku 2006 PUP dysponował kwotą 3.459.600,-zł na aktywizację zawodową bezrobotnych.

W 2006 r. PUP zaktywizował 3.878 bezrobotnych w tym:

-podjęcia pracy-351 os,

-prace interwencyjne-87 os,

-roboty publiczne-17 os,

-staże-407 os,

-przygotowanie zawodowe-170 os,

-zwrot kosztów dojazdu-88 os,

-środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej-44 os,

-aktywizacja zawodowa repatriantów-1 os,

-dodatek aktywizacyjny-46 os,

-refundacja świadczeń integracyjnych-39 os,

-stypendium na dalszą naukę- 1 os,

-podjęcia pracy w ramach stanowisk tworzonych ze środków PFRON-28 os,

-podjęcia pracy w ramach stanowisk tworzonych ze środków FP-14 os,

-szkolenia-133 os,

-zatrudnienie wspierane-1 os,

-prace społecznie-użyteczne-641 os,

-poradnictwo zawodowe-1279 os,

-indywidualna informacja zawodowa-531 os.

Powiatowy Urząd Pracy oprócz ofert krajowych posiada także oferty za granicą:

-sieć EURES-494,

-poza siecią EURES-2.025.  

 

 

 

 

Również w 2006 roku PUP dysponował 1.736 ofertami pracy na terenie powiatu kluczborskiego, na które skierowano 4.033 bezrobotnych. Ponadto PUP pozyskał z rezerwy Marszałka Województwa i Ministra Pracy dodatkowe środki, na aktywizację bezrobotnych.

Pan Kierownik także poinformował, że w latach 2002-2005 PUP w Kluczborku pozyskał

z rezerwy Ministra i Marszałka również wiele środków. Łącznie w okresie ostatnich 5 lat udało pozyskać się dodatkowo 6.289.654,-zł .

Na aktywizację zawodową dla bezrobotnych w latach 2002-2006 przeznaczono 15.359.854,-zł.

Urząd prowadzi także wiele innych działań w ramach swojej działalności.

W 2006 roku wydano 12.631 decyzji dla bezrobotnych, w ciągu ostatnich 5 lat łącznie 63.875, 17.828 różnego rodzaju zaświadczeń w samym roku

PUP wypłacił w 2006 r. zasiłki dla bezrobotnych w kwocie 3.476.330,-zł, a wciągu ostatnich

5 lat 56.006.241,-zł.

Pan Kierownik stwierdził, że na koniec 2005 roku figurowało 4.774 bezrobotnych, na koniec 2006 roku 3.731.

PUP organizuje także giełdy pracy, których było 60, a uczestniczyło w nich 749 osób.

W Powiatowym Urzędzie Pracy funkcjonują następujące stanowiska:

-Dział Rynku Pracy,

-Dział Informacji, Ewidencji i Świadczeń,

-Dział Finansowo-Księgowy,

-Dział Administracyjno-Organizacyjny.

Radna Irena Kielar zapytała czy PUP będzie przygotowywał osoby do pracy w nowopowstającej fabryce. Pan Kierownik odpowiedział, że fabryka ta zostanie uruchomiona na przestrzeni

1,5 roku, przez ten czas mają odbywać się szkolenia pod kątem pracy w w/w zakładzie.

Będą prowadzone kursy sterowania maszyn numerycznych, których koszt jest bardzo wysoki sięgający kwoty 4.000,-zł. Planuje się także przeprowadzanie kursów spawaczy i ślusarzy oraz kursów typowo zawodowych.             

Kolejno Wiceprzewodniczący Komisji Leszek Krzyżanowski poprosił o przedstawienie prezentacji przygotowanej przez Z-cę Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.

Siedziba Zarządu Dróg Powiatowych mieści się przy ul. Jagiellońskiej, natomiast służba liniowa ma swoją siedzibę w Wołczynie, gdzie są pomieszczenia biurowo-socjalne, magazynowe, warsztatowe. W ZDP zatrudnionych jest 25 pracowników.  

Z-ca Dyrektora poinformował zebranych, że do zadań ZDP należy wykonywanie zadań

w zakresie zarządzania siecią dróg powiatowych. ZDP posiada prawie 400 km dróg z czego 7% stanowią ulice w miastach, natomiast 93% to ulice pozamiejskie. W stosunku do powierzchni naszego powiatu zdaniem Z-cy Dyrektora jest to duża sieć, szczególnie jest duży udział ulic

w miastach. Większość dróg jest ulepszonych, twardych przewaga jest ulic o nawierzchni bitumicznej. Dróg o nawierzchni gruntowej jest około 20 km.

Przedstawiony został podział dróg jeśli chodzi o Gminy. Najwięcej dróg jest w Gminie Kluczbork oraz Wołczyn.

Część dróg została już przekazana do Gminy. Według ustawy o drogach zadaniem Gminy jest zapewnienie ruchu o lokalnym znaczeniu. Powiat natomiast zapewnia jedynie połączenie między poszczególnymi miejscowościami.

W ciągu dróg zlokalizowane są budowle inżynieryjne, których stan techniczny niejednokrotnie decyduje o przejezdności dróg. Bardzo dużo obiektów zostało wybudowanych pod koniec

XIX i XX w. Z obiektami mostowymi, które zostały wybudowane w latach 60 i 70 jest również duży problem z uwagi na to, że elementy betonowe, z których większość jest wykonana ulegają erozji. Na większości obiektów powinna być wymieniona izolacja.

Do podstawowych obowiązków ZDP należy m.in:

-opracowanie projektów planu rozwoju sieci dróg i powiadamianie o tym organów właściwych,

-prowadzenie ewidencji dróg itp.,

-dokonywanie objazdu dróg,

-opracowywanie planów zagospodarowania pasa drogowego,

-przygotowywanie planów budowy i przebudowy sieci drogowej,

-koordynacja robót w pasie drogowym,

-uzgadnianie projektów budowlanych na umieszczenie urządzeń infrastruktury

  technicznej niezwiązanych potrzebami drogowymi w zakresie robót drogowych,

-opracowanie planu potrzeb,, na podstawie przeglądów bieżących dróg i obiektów mostowych,

-koordynacja działań związanych z zimowym utrzymaniem dróg,

-sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad zleconymi robotami drogowymi i mostowymi itp.

Poza w/w obowiązkami ZDP prowadzi rachunkowość, gospodarkę finansową jednostki, dysponuje informacjami niezbędnymi do sprawowania kontroli rachunkowej i analizy
finansowej itp.

Pan Z-ca Dyrektora poinformował, że w minionych latach wykonano dokumentacje inwestycyjne m.in. w ramach środków przedakcesyjnych. W ramach programu SAPARD remontowany był odcinek drogi pomiędzy Kraskowem, a Borkowicami.

W ramach środków przedakcesyjnych wykonano także przebudowę dróg w miejscowości Kujakowice.

Wiele uwagi w ostatnim czasie poświęcono stanowi obiektów mostowych, które są w bardzo złym stanie.    

Ważne zadanie stanowi także utrzymanie pasa drogowego, zieleni przydrożnej.

Obecnie z uwagi na ograniczone środki prace zlecane są podmiotom zewnętrznym np. odkrzaczanie pasa drogowego.

Jeśli chodzi o utrzymanie nawierzchni dróg i chodników to większość zadań wykonywana jest we własnym zakresie.

Dużą bolączką jest brak koparki, która byłaby wykorzystana przy akcji zimowej, ścince zawyżonego pobocza, odmulaniu rowów przydrożnych.

Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że temat zakupu powyższej koparki był już poruszony na posiedzeniu komisji dwa lata temu i był nawet w tej sprawie wniosek.

Radny zapytał jaki byłby koszt zakupu takiej koparki.

Pan Z-ca Dyrektora wyjaśnił, że koszt zakupu wynosiłby około 400.000,-zł. Zakup ten zdaniem Dyrektora rozwiązałby problem kosztów utrzymania sieci drogowej szczególnie w zimie.  

Zdaniem Z-cy Dyrektora można rozważyć zakup już używanej koparki tylko trzeba wziąć pod uwagę to, że trzeba będzie do niej ciągle dokładać, gdyż będzie to sprzęt częściowo już zużyty.

Obecnie ponoszone są duże koszty utrzymując na dyżurze koparkę. Sprzęt ten służy do załadunku piaskarek, a jego efektywność wykorzystania jest bardzo mała. Po załadunku piaskarek koparka oczekuje na ich powrót nawet do 3 godz. W okresie letnim koparka mogłaby być wykorzystana do ścinania zawyżonych poboczy i odmulania rowów przydrożnych. Zapewnienie prawidłowego odprowadzenia z jezdni wód opadowych spowodowałoby obniżenie nakładów na remonty cząstkowe nawierzchni.

Na dzień dzisiejszy są ponoszone bardzo duże nakłady na usuwanie skutków nieprawidłowego odwadniania dróg. Zbyt małe nakłady na bieżące utrzymanie dróg natomiast nie pozwalają na realizację zadań związanych z usuwaniem przyczyn powstawania ubytków.      

 

 

 

 

Ponadto Pan Dyrektor poinformował, że ustawodawca nałożył na zarządcę obowiązek systematycznego monitorowania sieci drogowej. Zadanie to jest wykonywane przez służbę liniową i polega na :

-obowiązku systematycznych objazdów dróg  w celu sprawdzania ich stanu technicznego.

  Wszystkie objazdy są każdorazowo udokumentowane w dzienniku objazdów . Stanowią one

  także podstawę do określenia czasu wystąpienia poszczególnych zdarzeń i zagrożeń na drodze.

-obowiązku okresowego przeglądu obiektów budowlanych takich jak droga, obiekt mostowy.

-obowiązku nadzorowania wszystkich prac wykonywanych przez inne podmioty w pasie

  drogowym.

Z-ca Dyrektora poinformował, że od roku 2000 systematycznie zostały ograniczane zadania zlecane w ramach zamówień publicznych obcym podmiotom.

Należy m.in. do nich zakup materiałów do sporządzenia mieszanki we własnym zakresie, składowanie mieszanki piaskowo solnej na własnym placu składowym, miejscem dyżuru sprzętu jest obwód Drogowo-Mostowy w Wołczynie, przesunięcie części pracowników administracyjnych do pełnienia dyżurów przy akcji zimowej na OD-M w Wołczynie.

W/w zmiany pozwoliły na uzyskanie dużych oszczędności finansowych.

Z-ca Dyrektora przedstawił zebranym dane ewidencyjne sieci dróg powiatu kluczborskiego, które stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

Ponadto Pan Z-ca stwierdził, że infrastruktura drogowa służy wszystkim mieszkańcom powiatu

i ważna jest współpraca pomiędzy gminą, a powiatem.

Przewodniczący Komisji poprosił o przedstawienie informacji na temat mostu w miejscowości Czaple.

Z-ca Dyrektora stwierdził, że most ten został zamknięty ze względu na bardzo zły stan techniczny. Obiekt ten był od wielu lat sprawdzany. Przy jego wykonaniu użyto materiałów złej jakości jak również stwierdzono błąd, który powstał na etapie wykonawstwa.

Stwierdzono, że wykonawca, który w latach 60-tych wykonywał ten obiekt pod innym kątem usytuował filar mostu w stosunku do przyczółku. Na dzień dzisiejszy most ten jest nieprzejezdny.

Zlecony został projekt techniczny, który ma być gotowy na koniec miesiąca maja. W miesiącu czerwcu ma być ogłoszony przetarg na wykonanie przebudowy tego mostu.

Z-ca Dyrektora ZDP ponadto na zakończenie stwierdził, że pracownicy również wykonują takie prace jak malowanie znaków, co wymaga dużego nakładu pracy.

Wiceprzewodniczący Komisji podziękował na zakończenie za przygotowaną prezentację.

Kolejno o głos poprosił Wicestarosta, który stwierdził, że dzisiejsze i poprzednie posiedzenie komisji ma związek ze wcześniejszym wnioskiem byłego radnego Andrzeja Nowaka, który wnioskował o dokonanie przeglądu struktur organizacyjnych Starostwa Powiatowego oraz jego jednostek pod katem pozyskania oszczędności. Zdaniem Wicestarosty prezentacje zostały wykonane w bardzo dobry sposób, ale cała dyskusja nie dotyczyła w/w wniosku.

Ponadto Pan Wicestarosta stwierdził, że jego zdaniem zatrudnienie jest adekwatne do potrzeb.

Zaproponował, aby do tego tematu powrócić na kolejnym posiedzeniu komisji, gdyż trzeba się zastanowić nad wnioskami jakie wynikają po przedstawionych prezentacjach.

Innych spraw nie poruszano.

 

 

 

 

 

Ad.3.

 

Wiceprzewodniczący Komisji podziękował Panu Z-cy Dyrektora za wykonanie obniżenia chodnika przy skrzyżowaniu ul. J.Pawła i ul. Byczyńskiej. Radny zgłaszał tą interpelację na sesji Rady Powiatu.

 

Ad.4.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Wiceprzewodniczący podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Wiceprzewodniczący Komisji

 

                                                                                       Leszek Krzyżanowski