Protokół Nr 5/2007

 

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 15 czerwca 2007 r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochowa.

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Informacja dotycząca wykonania budżetu za I kwartał 2007 r.

3.Wolne wnioski.

4.Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji powitał wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu.

Następnie przedstawił proponowany porządek posiedzenia. Członkowie komisji nie wnieśli uwag do przedstawionego porządku jednogłośnie go zatwierdzając.

 

Ad.2.

Przewodniczący Komisji poinformował zebranych, że sprawozdanie z wykonania budżetu

Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2007 r. zostało sporządzone przez Skarbnika Powiatu

i przekazane wszystkim członkom Komisji Rewizyjnej wraz z zawiadomieniem na dzisiejsze posiedzenie. Kolejno Przewodniczący poprosił Panią Skarbnik o omówienie tego sprawozdania.  Pani Skarbnik powiedziała, że sprawozdanie z wykonania budżetu za

I kwartał br. zostało sporządzone na podstawie sprawozdań statystycznych według stanu na dzień 31 marca 2007 r.

Pani Skarbnik poinformowała radnych, że w I kwartale 2007 r. dochody budżetu wykonano
w kwocie 13.542.946,37,-zł tj. na poziomie- 29,67% założonego planu, a wydatki budżetu
w kwocie 10.949.614,55,-zł tj. na poziomie - 21,92%.

Przychody zostały wykonane w kwocie 153.968,00,- zł tj. na poziomie -2,33%,
zaś rozchody w kwocie 576.015,00,-zł tj. na poziomie - 25,01%.

Następnie Pani Skarbnik szczegółowo omówiła wykonanie dochodów i wydatków budżetowych w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej:

Kwota nadwyżki za I kwartał 2007 roku wyniosła 2.593.331,82,-zł.

Ponadto Pani skarbnik poinformowała, że dochody z tytułu sprzedaży mienia zostały wykonane w wysokości 528.575,41,-zł na planowane 2.000.000,-zł.

Radna Celina Zając stwierdziła, że z powyższej informacji wynika, że zbyt małe są przychody.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że na planowane 6.608.000,-zł planuje się wyemitowanie obligacji na kwotę 4.000.000,-zł. Do tej pory w miesiącu kwietniu wyemitowano obligacje na wartość

1.500.000,-zł, które nie zostały ujęte w powyższym sprawozdaniu.

Radny Mirosław Misiak zapytał, gdzie została ujęta kwestia zakupu mammografu oraz kto będzie jego właścicielem. Zdaniem radnego na zakup mammografu zostały przeznaczone pieniądze szpitalne, które wcześniej planowane były na zakup innego sprzętu oraz na inne cele.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że zostanie to ujęte w II kwartale. Podpisanie umowy darowizny nastąpiło w maju 2007 r. na kwotę 125.000,-zł. W tymże miesiącu nastąpiło również przyjęcie dywidendy.

Jeśli chodzi o sprawę kto będzie jego właścicielem to Pani Skarbnik poinformowała,

że właścicielem będzie powiat, ale działać będzie w przychodni mammograficznej przy szpitalu w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Podmiotem dzierżawiącym aparat będzie Pan dr. Kuprianowicz.

Radna Bożena Małysa poparła również wypowiedź radnego Mirosława Misiaka, gdyż zdaniem radnej ze strony szpitala mogłyby być już od dawna poczynione starania na zakup sprzętu,

a obecnie okazuje się, że nie będzie na to środków ponieważ pieniądze te zostały zabrane na zakup mammografu.

Przewodniczący Komisji poprosił Panią Skarbnik o przedstawienie informacji dotyczącej sprzedaży nieruchomości.

Pani Skarbnik poinformowała, że sprzedaż mienia jest słaba. Obecnie planuje się sprzedaż budynku po byłym Oddziale Wewnętrznym na zakup, którego już jest chętny. Do sprzedaży potrzebna jest jednak zmiana w planie zagospodarowania przestrzennego, która ma być dokonana przez Gminę Kluczbork. Gmina ma taką decyzję podjąć do końca czerwca br.

Chętny nabywca planuje po zakupie wyremontować budynek z przeznaczeniem na mieszkania lokatorskie.

Radny Mirosław Misiak zapytał jaki jest koszt sprzedaży w/w budynku. Pani Skarbnik poinformowała, że budynek został wyceniony przez rzeczoznawcę na 900.000,-zł wraz z działką.

Pani Skarbnik dodatkowo poinformowała członków komisji, że obecnie do sprzedaży przeznaczone są również działki w Bogacicy oraz działki za budynkiem szpitala – 10 szt.

Innych zapytań nie zgłoszono.

 

Ad.3.

Przewodniczący Komisji zapoznał zebranych z pismem jakie wpłynęło z Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie skargi złożonej przez Panią Iwonę Królikowska-Świątek

/pismo nr IG.V-MKS-7119-4-9/06 z dnia 30 maja 2007 r./. Niniejsze pismo znajduje się w aktach Komisji Rewizyjnej teczka nr RP/K.Rew-0551.

Innych spraw członkowie nie poruszali.

 

Ad.4.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                       Przewodniczący Komisji

                                                                                 

                                                                           Paweł Prochota