Protokół Nr 12/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 30 kwietnia 2007r.

 

 

            Posiedzenie otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech, w posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek posiedzenia:

 

Porządek posiedzenia:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Sprawy finansowe:

 a/umowa pomiędzy Panem Maciejem Grabowskim – właścicielem Zakładu Usługowo-

   Handlowego – Naprawa Sprzętu Medycznego „Technimed” w Opolu, a Powiatem

   Kluczborskim w sprawie spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji,

 b/porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Kluczbork w sprawie

   przekazania dotacji celowej z przeznaczeniem na dofinansowanie organizacji

   „XIII Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach halowych – piłka siatkowa kobiet”,

 c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu

    Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok,

 d/kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał

    2007 roku,

 e/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia

    Ustawicznego w Kluczborku w sprawie wykorzystania środków finansowych

    pochodzących ze sprzedaży złomu na wyposażenie Pracowni Ćwiczeń Praktycznych.

3.Sprawy oświaty:

 a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały

    o porozumieniach zawieranych z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie

    wykonywania zadań doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego,

 b/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca rozwiązania stosunku pracy

    z dyrektorami szkół i placówek, którym kończy się kadencja,

 c/pismo Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku dotyczące

    propozycji planowanego wzrostu wynagrodzeń nauczycieli,

 d/wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii z wizyt

    w szkołach ponadgimnazjalnych.

4.Sprawy różne:

 a/sprawozdanie Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności

    za okres od 01.01.2007r. do 31.03.2007r.,

 b/wniosek Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w sprawie odwołania z pełnionej funkcji,

 c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie odwołania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku,

 d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku.

5.Wolne wnioski.

6.Zamknięcie posiedzenia. 

    

            Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 9/2007 z dnia 13.04.2007r. oraz

do protokołu Nr 10/2007 z dnia 17.04.2007r. i jednogłośnie je przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił sprawy finansowe skierowane do Zarządu:

a/Umowa pomiędzy Panem Maciejem Grabowskim – właścicielem Zakładu
   Usługowo-Handlowego – Naprawa Sprzętu Medycznego „TECHNIMED” w Opolu,

   a Powiatem Kluczborskim w celu spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu

   Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w Likwidacji. Pani Skarbnik powiedziała, że chodzi

   tu o kwotę 2.719,69zł. z tytułu usług naprawczych sprzętu medycznego.

   Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zawarcie umowy i upoważnił Starostę

   oraz Wicestarostę do jej podpisania (umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/8/07) przy

   kontrasygnacie Skarbnika Powiatu. 

b/Porozumienie pomiędzy Gminą Kluczbork, a Powiatem Kluczborskim w sprawie

   przekazania gminie dotacji celowej z przeznaczeniem na dofinansowanie w kwocie

   14.000,-zł. organizacji „XIII Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach

   halowych – piłka siatkowa kobiet”. Starosta powiedział, że porozumienie powyższe

   jest konsekwencją rozstrzygnięcia Zarządu z poprzedniego posiedzenia oraz podjęcia

   przez Radę Powiatu stosownej uchwały na ostatniej sesji.

   Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zawarcie przedmiotowego porozumienia  

   (Nr FN.I.WS-3052/4/2007) i upoważnił Starostę oraz Wicestarostę przy kontrasygnacie

   Skarbnika Powiatu do jego podpisania.

c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu

   Kluczborskiego na 2007r. Załączniki do niniejszej uchwały zawierają szczegółowe zmiany

   w podziale budżetu wg. klasyfikacji budżetowej, zmiany w podziale budżetu na plany

   finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie

   finansowym zadań z zakresu administracji rządowej.

   Członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 12/44/2007 przyjmując zmiany

   układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego  

d/Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2007r.

   Załącznikiem do tej informacji jest sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce, Rb-27S

   z wykonania planu dochodów budżetowych i Rb-28S z wykonania planu wydatków

   budżetowych

   Starosta powiedział, że wykonanie budżetu za I kwartał wynosi:

   -dochody – 29,67% (13.542.946,37zł.),

   -przychody – 2,33% (153.968,-zł.),

   -wydatki – 21,92% (10.949.614,55zł.), w tym wydatki bieżące 21,76% (10.440.875,40zł.)

     i wydatki majątkowe 25,98% (508.739,15zł.),

   -rozchody – 25,01% (576.015,-zł.)

   Kolejno Starosta powiedział, że na dzień 31.03.2007r. nadwyżka za I kwartał 2007r.

   wyniosła 2.593.331,82zł.

   Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do powyższych sprawozdań i przyjęli jednogłośnie

   powyższą informację.

e/Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia

   Ustawicznego w Kluczborku w sprawie wykorzystania środków finansowych pochodzących

   ze sprzedaży złomu na wyposażenie Pracowni Ćwiczeń Praktycznych.

   Pani Skarbnik wyjaśniła, że chodzi tu o kwotę 2.295,60zł., którą szkoła uzyskała

   ze sprzedaży złomu stalowego i chce ją teraz przeznaczyć na zakup narzędzi,

   elektronarzędzi i przyrządów do Pracowni Ćwiczeń Praktycznych.

   Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wykorzystanie przez szkołę wypracowanych środków.

   Stosowną uchwałą Rady Powiatu na najbliższej sesji zostanie zwiększony plan dochodów

   i wydatków tej jednostki.              

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu omawiali następujące sprawy z zakresu oświaty:

a/Projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie

   porozumień dotyczących współpracy z gminami wchodzącymi w skład Powiatu

   Kluczborskiego oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie

   wykonywania zadań doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego.

   Starosta wyjaśnił, że obecnie obowiązująca uchwała w powyższej sprawie została

   zatwierdzona w okresie działania Powiatowego Zespołu Doradców Metodycznych.

   W związku z przejęciem od dnia 1 stycznia 2004r. zadań tego Zespołu przez Powiatowy

   Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku konieczna jest zmiana obowiązującej

   uchwały. 

   Zarząd Powiatu zapoznał się z niniejszym projektem, przyjął go jednogłośnie i postanowił

   o skierowaniu go na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

b/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu na temat rozwiązania stosunku pracy

   z dyrektorami szkół, którym kończy się kadencja na podstawie art. 20 ustawy - Karta

   Nauczyciela. Pismo powyższe dotyczy czterech dyrektorów naszych szkół, którym kończy

   się kadencja z dniem 31 sierpnia 2007r. - dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych

   w Kluczborku, dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,

   dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego

   w Kluczborku oraz dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

   w Kluczborku. Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu poinformowała Starostę

   Kluczborskiego, że brak jest godzin dla w/w osób na pełnym etacie nauczycielskim

   od dnia 1 września 2007r. Ponadto zdaniem Pani Naczelnik kwalifikacje tych dyrektorów

   oraz brak godzin w macierzystej szkole w wymiarze co najmniej 9 godzin (1/2 etatu)

   nie daje im możliwości uzupełnienia etatów w innej szkole naszego powiatu. Należy więc

   podjąć decyzję co do dalszego zatrudnienia i pracy w/w dyrektorów.  

   Zarząd Powiatu zapoznał się szczegółowo z powyższą informacją i postanowił, że sprawą

   zajmie się ponownie na posiedzeniu, kiedy zatwierdzane będą arkusze organizacyjne

   szkół na nowy rok szkolny.

c/Pismo Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku w sprawie

   propozycji związanych z planowanym wzrostem wynagrodzeń w szkołach i placówkach   

   oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Prezes Kluczborskiego Oddziału ZNP informuje,

   że przedstawiciele związku popierają propozycję wzrostu najniższego wynagrodzenia

   zasadniczego w I kategorii zaszeregowania do kwoty co najmniej 460,-zł. oraz zwiększenia

   wartości punktu płacowego do kwoty 5,-zł. Zdaniem związkowców utrzymanie w/w

   wartości na obecnym poziomie wywołuje dyskryminację płacową pracowników

   administracji i obsługi.

   Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i postanowił, że będzie ona

   rozpatrywana przy opracowywaniu uchwały Rady Powiatu w sprawie wynagrodzeń.

d/Wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii z wizyt

   w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego. Wnioski powyższe dotyczą

   głównie estetyki i koniecznych remontów obiektów szkolnych, a także wynagrodzenia

   pracowników administracji i obsługi. Przewodnicząca Komisji wystąpiła również

   w swoim piśmie z prośbą, aby umożliwić nowo wybranym dyrektorom szkół udział

   w opracowywaniu arkuszy organizacyjnych na nowy rok szkolny.   

   Starosta przedstawił powyższe wnioski członkom Zarządu, którzy stwierdzili, że większość

   z nich jest zbieżna z działaniami Zarządu i Rady Powiatu. Potwierdzają to zapisy uchwały

   budżetowej w zakresie inwestycji i remontów zaplanowanych na 2007r. Dodał, że w miarę

   możliwości finansowych powiatu będą podejmowane kolejne zadania inwestycyjne

   i remontowe w oświacie. Jeśli chodzi o możliwość wzięcia udziału w opracowywaniu

   arkuszy na nowy rok szkolny to Starosta już wcześniej wystosował pismo do szkół w tej

   sprawie. Poprosił w nich również obecnych dyrektorów o współpracę z nowymi

   dyrektorami w zakresie bieżącego zarządzania szkołami. Co do uwag Komisji Oświaty

   dotyczących wzrostu wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi szkół, to będą

   one rozpatrywane w trakcie opracowywania uchwały Rady Powiatu o wynagrodzeniach

   w 2007r.                 

   Zarząd Powiatu zobowiązał również Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu

   do sporządzenia szczegółowej odpowiedzi na pismo Komisji Oświaty. 

 

 

Do punktu 4 porządku

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił kolejno pozostałe sprawy skierowane do Zarządu:

a/Sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

   w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2007r. do 31.03.2007r.

   Sprawozdanie powyższe zawiera informacje o stanie prawnym jednostki, stanie

   zatrudnienia, czynnościach podejmowanych w okresie sprawozdawczym,

   przeprowadzonych w jednostce kontrolach oraz informacje o sprawach sądowych    

   i toczących się postępowaniach administracyjnych.

   Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym sprawozdaniem i jednogłośnie je przyjął.

b/Wniosek Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

   w Kluczborku w sprawie odwołania z pełnionej funkcji. Likwidator w swoim wniosku

   poinformował Zarząd, że może podjąć się obsługi prawnej likwidowanego zakładu

   w zakresie niezbędnym do dalszego prowadzenia likwidacji.

   Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Likwidatora. Jednocześnie uznał za zasadne

   podjęcie przez Panią Olgę Lewicką-Gawle obsługi prawnej likwidowanego zakładu.

   Starosta poinformował członków Zarządu, że Pani Likwidator przekazała pisemne

   podziękowania Zarządowi Powiatu za współpracę przy likwidacji Samodzielnego

   Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.  

c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie odwołania Likwidatora Samodzielnego Publicznego

   Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.

   Starosta wyjaśnił, że powyższą uchwałę przygotowano w związku ze złożeniem przez

   Panią Olgę Lewicką-Gawle wniosku o odwołanie z pełnionej funkcji oraz przyjęciem

   tego wniosku przez Zarząd Powiatu.

   Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę Nr 12/45/2007 i odwołał Panią Olgę

   Lewicką-Gawle z dniem 30 kwietnia 2007r. z funkcji Likwidatora SPZOZ ZOZ

   w Kluczborku.

d/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Likwidatora Samodzielnego Publicznego

   Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.

   Starosta powiedział, że likwidacja SPZOZ ZOZ w Kluczborku potrwa jeszcze co najmniej

   rok i konieczne jest powołanie nowego Likwidatora. W związku z powyższym Starosta

   zaproponował członkom Zarządu kandydaturę na nowego Likwidatora SPZOZ ZOZ

   w osobie Pana Marcina Kisilicy. Starosta powiedział, że jest on osobą wykształconą,

   kompetentną, mającą pewne doświadczenie i zdaniem Starosty nadaje się na stanowisko

   likwidatora. Osoba ta była już zatrudniona w naszym ZOZ-ie na umowę zlecenie.

   Ponadto Starosta przedstawił członkom Zarządu CV kandydata i zaproponował,

   aby powołać go na nowego likwidatora do czasu zakończenia likwidacji zakładu

   i zatrudnić w wymiarze 1 etatu.  

   Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na powołanie z dniem 1 maja 2007r. Pana Marcina

   Kisilicę na Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku i jednogłośnie podjęli w tej sprawie

   uchwałę Nr 12/46/2007.  

 

Do punktu 5 porządku

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym pismo Likwidatora SPZOZ ZOZ

w Kluczborku dotyczące rozstrzygnięcia Zarządu w sprawie obowiązku uzyskania

przez zakład oceny stanu technicznego specjalistycznego sprzętu medycznego. Chodzi tu 

o wyeksploatowany sprzęt medyczny będący własnością powiatu, dotychczas użytkowany przez Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku i obecnie znajdujący się w budynkach byłej pralni szpitalnej oraz byłego oddziału wewnętrznego. Likwidator poinformował Zarząd, że nie posiada środków finansowych na powyższy cel.

Wicestarosta powiedział, że jest osoba uprawniona do oceny takiego sprzętu, a koszty jej

nie będą zbyt wysokie. Zdaniem Wicestarosty oraz Starosty powiat musi posiadać pisemną ocenę tego sprzętu jako swoje zabezpieczenie w razie różnych ewentualności.. 

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem zadecydował, że koszty oceny

stanu technicznego w/w sprzętu medycznego zostaną pokryte z budżetu powiatu w ramach wydatków w dziale 851 – ochrona zdrowia.    

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 6 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący Zarządu podziękował wszystkim

za udział w obradach i zamknął 12 posiedzenie Zarządu Powiatu w Kluczborku.

Na tym protokół zakończono. 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                    1.Piotr Pośpiech                ……………………………

 

 

                                                    2.Mieczysław Czapliński  ……………………………

 

                                                          

                                                    3.Otylia Skoczylas            …………………………….

 

 

                                                   4.Maciej Tomaszczyk        …………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska