Protokół Nr 12/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 30 kwietnia 2007r.
Posiedzenie otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech, w posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek posiedzenia:
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Sprawy finansowe:
a/umowa pomiędzy Panem Maciejem Grabowskim – właścicielem Zakładu Usługowo-
Handlowego – Naprawa Sprzętu Medycznego „Technimed” w Opolu, a Powiatem
Kluczborskim w sprawie spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji,
b/porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Kluczbork w sprawie
przekazania dotacji celowej z przeznaczeniem na dofinansowanie organizacji
„XIII Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach halowych – piłka siatkowa kobiet”,
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu
Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok,
d/kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał
2007 roku,
e/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Kluczborku w sprawie wykorzystania środków finansowych
pochodzących ze sprzedaży złomu na wyposażenie Pracowni Ćwiczeń Praktycznych.
3.Sprawy oświaty:
a/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały
o porozumieniach zawieranych z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie
wykonywania zadań doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego,
b/informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca rozwiązania stosunku pracy
z dyrektorami szkół i placówek, którym kończy się kadencja,
c/pismo Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku dotyczące
propozycji planowanego wzrostu wynagrodzeń nauczycieli,
d/wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii z wizyt
w szkołach ponadgimnazjalnych.
4.Sprawy różne:
a/sprawozdanie Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności
za okres od 01.01.2007r. do 31.03.2007r.,
b/wniosek Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w sprawie odwołania z pełnionej funkcji,
c/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie odwołania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku,
d/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku.
5.Wolne wnioski.
6.Zamknięcie posiedzenia.
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 9/2007 z dnia 13.04.2007r. oraz
do protokołu Nr 10/2007 z dnia 17.04.2007r. i jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił sprawy finansowe skierowane do Zarządu:
a/Umowa pomiędzy Panem Maciejem Grabowskim – właścicielem Zakładu
Usługowo-Handlowego – Naprawa Sprzętu Medycznego „TECHNIMED” w Opolu,
a Powiatem Kluczborskim w celu spłaty zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu
Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w Likwidacji. Pani Skarbnik powiedziała, że chodzi
tu o kwotę 2.719,69zł. z tytułu usług naprawczych sprzętu medycznego.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zawarcie umowy i upoważnił Starostę
oraz Wicestarostę do jej podpisania (umowa Nr FN.I-WS-3100/SPZOZ/8/07) przy
kontrasygnacie Skarbnika Powiatu.
b/Porozumienie pomiędzy Gminą Kluczbork, a Powiatem Kluczborskim w sprawie
przekazania gminie dotacji celowej z przeznaczeniem na dofinansowanie w kwocie
14.000,-zł. organizacji „XIII Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach
halowych – piłka siatkowa kobiet”. Starosta powiedział, że porozumienie powyższe
jest konsekwencją rozstrzygnięcia Zarządu z poprzedniego posiedzenia oraz podjęcia
przez Radę Powiatu stosownej uchwały na ostatniej sesji.
Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zawarcie przedmiotowego porozumienia
(Nr FN.I.WS-3052/4/2007) i upoważnił Starostę oraz Wicestarostę przy kontrasygnacie
Skarbnika Powiatu do jego podpisania.
c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu
Kluczborskiego na 2007r. Załączniki do niniejszej uchwały zawierają szczegółowe zmiany
w podziale budżetu wg. klasyfikacji budżetowej, zmiany w podziale budżetu na plany
finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie
finansowym zadań z zakresu administracji rządowej.
Członkowie Zarządu jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 12/44/2007 przyjmując zmiany
układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego
d/Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2007r.
Załącznikiem do tej informacji jest sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce, Rb-27S
z wykonania planu dochodów budżetowych i Rb-28S z wykonania planu wydatków
budżetowych
Starosta powiedział, że wykonanie budżetu za I kwartał wynosi:
-dochody – 29,67% (13.542.946,37zł.),
-przychody – 2,33% (153.968,-zł.),
-wydatki – 21,92% (10.949.614,55zł.), w tym wydatki bieżące 21,76% (10.440.875,40zł.)
i wydatki majątkowe 25,98% (508.739,15zł.),
-rozchody – 25,01% (576.015,-zł.)
Kolejno Starosta powiedział, że na dzień 31.03.2007r. nadwyżka za I kwartał 2007r.
wyniosła 2.593.331,82zł.
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do powyższych sprawozdań i przyjęli jednogłośnie
powyższą informację.
e/Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Kluczborku w sprawie wykorzystania środków finansowych pochodzących
ze sprzedaży złomu na wyposażenie Pracowni Ćwiczeń Praktycznych.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że chodzi tu o kwotę 2.295,60zł., którą szkoła uzyskała
ze sprzedaży złomu stalowego i chce ją teraz przeznaczyć na zakup narzędzi,
elektronarzędzi i przyrządów do Pracowni Ćwiczeń Praktycznych.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wykorzystanie przez szkołę wypracowanych środków.
Stosowną uchwałą Rady Powiatu na najbliższej sesji zostanie zwiększony plan dochodów
i wydatków tej jednostki.
Do punktu 3 porządku
Kolejno członkowie Zarządu omawiali następujące sprawy z zakresu oświaty:
a/Projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie
porozumień dotyczących współpracy z gminami wchodzącymi w skład Powiatu
Kluczborskiego oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie
wykonywania zadań doskonalenia zawodowego nauczycieli i doradztwa metodycznego.
Starosta wyjaśnił, że obecnie obowiązująca uchwała w powyższej sprawie została
zatwierdzona w okresie działania Powiatowego Zespołu Doradców Metodycznych.
W związku z przejęciem od dnia 1 stycznia 2004r. zadań tego Zespołu przez Powiatowy
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku konieczna jest zmiana obowiązującej
uchwały.
Zarząd Powiatu zapoznał się z niniejszym projektem, przyjął go jednogłośnie i postanowił
o skierowaniu go na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
b/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu na temat rozwiązania stosunku pracy
z dyrektorami szkół, którym kończy się kadencja na podstawie art. 20 ustawy - Karta
Nauczyciela. Pismo powyższe dotyczy czterech dyrektorów naszych szkół, którym kończy
się kadencja z dniem 31 sierpnia 2007r. - dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych
w Kluczborku, dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,
dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Kluczborku oraz dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
w Kluczborku. Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu poinformowała Starostę
Kluczborskiego, że brak jest godzin dla w/w osób na pełnym etacie nauczycielskim
od dnia 1 września 2007r. Ponadto zdaniem Pani Naczelnik kwalifikacje tych dyrektorów
oraz brak godzin w macierzystej szkole w wymiarze co najmniej 9 godzin (1/2 etatu)
nie daje im możliwości uzupełnienia etatów w innej szkole naszego powiatu. Należy więc
podjąć decyzję co do dalszego zatrudnienia i pracy w/w dyrektorów.
Zarząd Powiatu zapoznał się szczegółowo z powyższą informacją i postanowił, że sprawą
zajmie się ponownie na posiedzeniu, kiedy zatwierdzane będą arkusze organizacyjne
szkół na nowy rok szkolny.
c/Pismo Prezesa Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku w sprawie
propozycji związanych z planowanym wzrostem wynagrodzeń w szkołach i placówkach
oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Prezes Kluczborskiego Oddziału ZNP informuje,
że przedstawiciele związku popierają propozycję wzrostu najniższego wynagrodzenia
zasadniczego w I kategorii zaszeregowania do kwoty co najmniej 460,-zł. oraz zwiększenia
wartości punktu płacowego do kwoty 5,-zł. Zdaniem związkowców utrzymanie w/w
wartości na obecnym poziomie wywołuje dyskryminację płacową pracowników
administracji i obsługi.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i postanowił, że będzie ona
rozpatrywana przy opracowywaniu uchwały Rady Powiatu w sprawie wynagrodzeń.
d/Wnioski Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii z wizyt
w szkołach ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego. Wnioski powyższe dotyczą
głównie estetyki i koniecznych remontów obiektów szkolnych, a także wynagrodzenia
pracowników administracji i obsługi. Przewodnicząca Komisji wystąpiła również
w swoim piśmie z prośbą, aby umożliwić nowo wybranym dyrektorom szkół udział
w opracowywaniu arkuszy organizacyjnych na nowy rok szkolny.
Starosta przedstawił powyższe wnioski członkom Zarządu, którzy stwierdzili, że większość
z nich jest zbieżna z działaniami Zarządu i Rady Powiatu. Potwierdzają to zapisy uchwały
budżetowej w zakresie inwestycji i remontów zaplanowanych na 2007r. Dodał, że w miarę
możliwości finansowych powiatu będą podejmowane kolejne zadania inwestycyjne
i remontowe w oświacie. Jeśli chodzi o możliwość wzięcia udziału w opracowywaniu
arkuszy na nowy rok szkolny to Starosta już wcześniej wystosował pismo do szkół w tej
sprawie. Poprosił w nich również obecnych dyrektorów o współpracę z nowymi
dyrektorami w zakresie bieżącego zarządzania szkołami. Co do uwag Komisji Oświaty
dotyczących wzrostu wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi szkół, to będą
one rozpatrywane w trakcie opracowywania uchwały Rady Powiatu o wynagrodzeniach
w 2007r.
Zarząd Powiatu zobowiązał również Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu
do sporządzenia szczegółowej odpowiedzi na pismo Komisji Oświaty.
Do punktu 4 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił kolejno pozostałe sprawy skierowane do Zarządu:
a/Sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.01.2007r. do 31.03.2007r.
Sprawozdanie powyższe zawiera informacje o stanie prawnym jednostki, stanie
zatrudnienia, czynnościach podejmowanych w okresie sprawozdawczym,
przeprowadzonych w jednostce kontrolach oraz informacje o sprawach sądowych
i toczących się postępowaniach administracyjnych.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym sprawozdaniem i jednogłośnie je przyjął.
b/Wniosek Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku w sprawie odwołania z pełnionej funkcji. Likwidator w swoim wniosku
poinformował Zarząd, że może podjąć się obsługi prawnej likwidowanego zakładu
w zakresie niezbędnym do dalszego prowadzenia likwidacji.
Zarząd Powiatu przychylił się do wniosku Likwidatora. Jednocześnie uznał za zasadne
podjęcie przez Panią Olgę Lewicką-Gawle obsługi prawnej likwidowanego zakładu.
Starosta poinformował członków Zarządu, że Pani Likwidator przekazała pisemne
podziękowania Zarządowi Powiatu za współpracę przy likwidacji Samodzielnego
Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.
c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie odwołania Likwidatora Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że powyższą uchwałę przygotowano w związku ze złożeniem przez
Panią Olgę Lewicką-Gawle wniosku o odwołanie z pełnionej funkcji oraz przyjęciem
tego wniosku przez Zarząd Powiatu.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę Nr 12/45/2007 i odwołał Panią Olgę
Lewicką-Gawle z dniem 30 kwietnia 2007r. z funkcji Likwidatora SPZOZ ZOZ
w Kluczborku.
d/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Likwidatora Samodzielnego Publicznego
Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku.
Starosta powiedział, że likwidacja SPZOZ ZOZ w Kluczborku potrwa jeszcze co najmniej
rok i konieczne jest powołanie nowego Likwidatora. W związku z powyższym Starosta
zaproponował członkom Zarządu kandydaturę na nowego Likwidatora SPZOZ ZOZ
w osobie Pana Marcina Kisilicy. Starosta powiedział, że jest on osobą wykształconą,
kompetentną, mającą pewne doświadczenie i zdaniem Starosty nadaje się na stanowisko
likwidatora. Osoba ta była już zatrudniona w naszym ZOZ-ie na umowę zlecenie.
Ponadto Starosta przedstawił członkom Zarządu CV kandydata i zaproponował,
aby powołać go na nowego likwidatora do czasu zakończenia likwidacji zakładu
i zatrudnić w wymiarze 1 etatu.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na powołanie z dniem 1 maja 2007r. Pana Marcina
Kisilicę na Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku i jednogłośnie podjęli w tej sprawie
uchwałę Nr 12/46/2007.
Do punktu 5 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym pismo Likwidatora SPZOZ ZOZ
w Kluczborku dotyczące rozstrzygnięcia Zarządu w sprawie obowiązku uzyskania
przez zakład oceny stanu technicznego specjalistycznego sprzętu medycznego. Chodzi tu
o wyeksploatowany sprzęt medyczny będący własnością powiatu, dotychczas użytkowany przez Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku i obecnie znajdujący się w budynkach byłej pralni szpitalnej oraz byłego oddziału wewnętrznego. Likwidator poinformował Zarząd, że nie posiada środków finansowych na powyższy cel.
Wicestarosta powiedział, że jest osoba uprawniona do oceny takiego sprzętu, a koszty jej
nie będą zbyt wysokie. Zdaniem Wicestarosty oraz Starosty powiat musi posiadać pisemną ocenę tego sprzętu jako swoje zabezpieczenie w razie różnych ewentualności..
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem zadecydował, że koszty oceny
stanu technicznego w/w sprzętu medycznego zostaną pokryte z budżetu powiatu w ramach wydatków w dziale 851 – ochrona zdrowia.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 6 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący Zarządu podziękował wszystkim
za udział w obradach i zamknął 12 posiedzenie Zarządu Powiatu w Kluczborku.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ……………………………
2.Mieczysław Czapliński ……………………………
3.Otylia Skoczylas …………………………….
4.Maciej Tomaszczyk …………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska