Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 17 kwietnia 2007 r.
Protokół Nr 10/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 17 kwietnia 2007r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu oraz Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia. Ponadto na zaproszenie Zarządu w obradach uczestniczyli również członkowie Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.
Członkowie Zarządu jednogłośnie przyjęli następujący porządek posiedzenia:
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Spotkanie z członkami Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu
na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.
3.Sprawy finansowe:
a/pismo Hurtowni Artykułów Przemysłowych w Wołczynie w sprawie wypłaty należności
SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji (dotyczy ZOL Wołczyn) za artykuły spożywcze
i środki czystości zakupione w 2004r.,
b/pismo Rejonu Energetycznego w Kluczborku w sprawie zaległości SPZOZ ZOZ
w Kluczborku w likwidacji za energię elektryczną,
c/pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące wniosku
sołtysa wsi Szymonków w sprawie dofinansowania finansowego na organizację Dożynek
Parafialnych,
d/pismo Prezesa Klubu Ochrony Środowiska Śląska Opolskiego w sprawie partycypowania
powiatu w kosztach konferencji na temat „Stanu środowiska Gminy Wołczyn”,
e/pismo Głównego Specjalisty ds. Kadr w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia
zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia
od dnia 01.01.2007r. dla Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku,
f/umowa dot. spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku wobec Pókim Sp. z o.o.
w Wołczynie,
g/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie emisji III transzy obligacji komunalnych
Powiatu Kluczborskiego,
h/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
i/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów
i wydatków.
4.Sprawy dotyczące oświaty:
a/porozumienia z Gminą Byczyna i Gminą Wołczyn w sprawie realizacji zadań
dotyczących promocji szkół i placówek ponadgimnazjalnych w Powiecie Kluczborskim,
b/zmiany w wynagrodzeniach nauczycieli na rok 2007,
c/rozliczenie środków finansowych na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku 2006,
d/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie pokrycia kosztów szkolenia informatycznego dla nauczycieli,
e/wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku
w sprawie przesunięcia środków finansowych na częściowe przystosowanie budynków
ośrodka do wymogów ochrony przeciwpożarowej,
f/wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku
w sprawie zwiększenia zatrudnienia,
g/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie stanowisk kierowniczych od 1 września
2007r.,
h/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia z realizacji w roku szkolnym
2007/2008 obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych.
5.Sprawy różne:
a/sprawozdanie Wójta Gminy Lasowice Wielkie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki
Odpadami,
b/sprawozdanie Burmistrza Wołczyna z realizacji Planu Gospodarki Odpadami
dla Gminy Wołczyn,
c/informacja Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotycząca
struktury organizacyjnej jednostki i podległych jej Domów Pomocy Społecznej
w Kluczborku i Gierałcicach oraz Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego
„Nasz Dom” w Bogacicy,
d/sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Warsztatów
Terapii Zajęciowej w Kluczborku w 2006 roku,
e/zarządzenia Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w sprawie powołania komisji
ds. wyceny i kasacji majątku trwałego i innych sprzętów SPZOZ ZOZ w likwidacji,
f/sprawa dot. przekazania sprzętu z pożyczki Banku Światowego PCZ S.A. w Kluczborku,
g/sprawa dot. zwolnienia z umowy przewłaszczenia sprzętu medycznego oraz wyrażenie
zgody na ich zbycie, a także wyrażenie zgody na zbycie środków trwałych nie
przewłaszczonych,
h/pismo w sprawie wydzierżawienia terenu pod boks garażowy przy ul. Żeromskiego
w Kluczborku,
i/uchwała Nr 1/04/2007 Kapituły ds. oceniania Animatorów Kultury Powiatu
Kluczborskiego z dnia 02.04.2007r.,
j/pisma Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dotyczące skierowania objazdu na drogi
powiatowe w związku z przebudową DK 42 na odcinku w m. Wołczyn oraz DK 45
na odcinku w m. Kluczbork.
6.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
a/projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia,
stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego, w formie umowy darowizny na rzecz
Gminy Kluczbork (dot. dróg powiatowych),
b/projekt uchwały w sprawie odwołania Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
c/projekt uchwały w sprawie powołania Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
d/projekt uchwały w sprawie określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach
pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobów ich przyznawania,
e/projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu
Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu
za rok 2006,
f/projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.
7.Ustalenie sposobu realizacji uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13.04.2007r.
8.Wolne wnioski.
9.Zamknięcie posiedzenia.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniu 20 marca 2007r. i w dniu 30 marca 2007r.
Do punktu 2 porządku
Starosta Kluczborski powitał zaproszonych członków Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w osobach:
1.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta, Przewodniczący Komisji Konkursowej,
2.Otylia Skoczylas – Członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przedstawiciel
organu prowadzącego,
3.Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu, przedstawiciel organu
prowadzącego,
4.Wiesława Kostrzewa-Andros – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego
Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego,
5.Halina Nowacka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego
Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego,
6.Marcel Hys – przedstawiciel związku zawodowego Komisji Zakładowej Międzyzakładowej
Organizacji Związkowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania
w Kluczborku,
7.Irena Kielar – przedstawiciel związku zawodowego Związku Nauczycielstwa Polskiego
– Zarząd Oddziału w Kluczborku,
8.Roman Rzadkowski – przedstawiciel Rady Pedagogicznej,
9.Jarosław Strzelczyk – przedstawiciel Rady Pedagogicznej,
10.Elżbieta Pawluk – przedstawiciel rodziców,
11.Krystyna Sowa – przedstawiciel rodziców.
Starosta powiedział, że Komisja Konkursowa została powołana zgodnie z wszelkimi wymogami formalno-prawnymi, po czym w dniu 29 marca 2007r. odbyło się postępowanie konkursowe. Z protokołu z posiedzenia Komisji Konkursowej wynika, że konkurs odbył się zgodnie z procedurą i był przeprowadzony obiektywnie. Członkowie Komisji nie wnieśli żadnych uwag czy zastrzeżeń, a także nie stwierdzili jakichkolwiek nieprawidłowości. Jednocześnie został wyłoniony kandydat na Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku – Pani Ewa Sygulla, o czym poinformowano zgodnie z procedurą Opolskiego Kuratora Oświaty.
Kolejno Starosta poinformował zebranych, że w dniu 11 kwietnia br. wpłynęło pismo
Opolskiego Kuratora Oświaty informujące, że opinię w sprawie powierzenia Pani Ewie Sygulli na stanowisko Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku wyrazi dopiero po rozpatrzeniu zastrzeżeń rodzica – członka Komisji Konkursowej. Do Kuratora bowiem wpłynęło pismo Pani Elżbiety Pawluk w sprawie jej zastrzeżeń co do zachowania jednego z członków
Komisji podczas przerw w konkursie. Pismo to trafiło do Kuratora za pośrednictwem
obecnego Dyrektora w/w szkoły, który również poprosił Kuratora o zajęcie stanowiska
w sprawie. Ponadto Opolski Kurator Oświaty przekazał Staroście postanowienie
o przekazaniu przedmiotowej sprawy do rozpatrzenia i w związku z powyższym Starosta zaprosił Komisję Konkursową na dzisiejsze posiedzenie Zarządu.
Starosta poprosił kolejno członków Komisji Konkursowej o zajęcie stanowiska w sprawie. Pan Roman Rzadkowski - przedstawiciel Rady Pedagogicznej, powiedział, że w trakcie przerwy, po pierwszej prezentacji Pani E.Sygulli rozmawiał na ten temat z Panią Elżbietą Pawluk. Pani Pawluk powiedziała, że prezentacja Pani E.Sygulli nie podobała się jej, natomiast Pan Rzadkowski wyraził pozytywną opinię. Następnie Pan Rzadkowski powiedział, że pytał się członków komisji – rodziców, czy znają kandydatów na nowego dyrektora szkoły i czy te osoby uczą ich dzieci. Pytał, aby dowiedzieć się jak kandydaci są oceniani przez uczniów. Pan Rzadkowski dodał, że nie zgadza się z faktami podanymi przez Panią Pawluk
w jej piśmie.
Następnie głos zabrała Pani Elżbieta Pawluk i powiedziała, że po prezentacji Pani E.Sygulli rozmawiała w czasie przerwy z Panią Ireną Kielar i Panem Romanem Rzadkowskim. Pan Rzadkowski powiedział wtedy oficjalnie, że była to ich kandydatka.
Pani Kielar nie potwierdziła jednak tego.
Pani Pawluk dodała, że jeszcze przed konkursem jedna z nauczycielek próbowała rozmawiać z nią na ten temat, ale rozmowa nie doszła do skutku.
Pan Rzadkowski powiedział, że jego zdaniem Pani Pawluk nie wniosła by zastrzeżeń, gdyby konkurs wygrała inna kandydatka – Pani Grażyna Tetmajer.
Starosta zapytał Panią Pawluk dlaczego nie zgłosiła swoich zastrzeżeń, gdy Przewodniczący Komisji Konkursowej pytał o to na zakończenie konkursu.
Pani Pawluk wyjaśniła, że po przemyśleniu całej sytuacji oraz po rozmowie w domu
ze swoim mężem doszła do wniosku, że najważniejsze jest dla niej dobro dziecka oraz jego bezpieczeństwo. Dlatego dopiero wtedy postanowiła wystąpić z pismem w tej sprawie
i jednocześnie poprosiła Dyrektora szkoły o udokumentowanie i zabezpieczenie obecnych ocen dziecka.
Kolejno głos zabrała pani Irena Kielar i powiedziała, że przed konkursami na dyrektorów szkół były różne dyskusje na ten temat, pojawiały się też opinie co do składów komisji konkursowych. Wyjaśniała jednak zainteresowanym kto może w takiej komisji pracować,
a kto nie. Nikt jednak nie wywierał presji na członkach Komisji.
Następnie głos zabrał Pan Jarosław Strzelczyk – przedstawiciel Rady Pedagogicznej
i powiedział, że jest co prawda zaskoczony treścią pisma Pani Pawluk, ale uważa, że nie ma
w nim podstaw do dzisiejszego spotkania. W piśmie swoim Pani Pawluk wyraziła jedynie obawy o traktowanie jej dziecka przez nauczycieli, ale nie złożyła skargi, a jest o tym mowa
w zaproszeniu na dzisiejsze spotkanie. Zdaniem Pana Strzelczyka jest to informacja złożona do Dyrektora szkoły i powinna być przez niego rozpatrzona, przy udziale rodzica
i nauczycieli uczących dziecko. Informacja ta nie ma żadnego związku z przebiegiem konkursu.
Starosta powiedział, że Kurator swoim postanowieniem zadecydował, że sprawą ma się
zająć Starosta, a nie Dyrektor szkoły.
Kolejno Pan Strzelczyk powiedział, że negatywnie odbiera nastawienie Pani Pawluk
do nauczycieli uczących jej dziecko, którzy są członkami Komisji Konkursowej. Uważa,
że Pani Pawluk próbuje ich zastraszyć pisząc w swoim piśmie, że w przypadku zauważenia jakichkolwiek sytuacji niepokojących jej dziecko, podejmie dalsze działania.
Następnie głos zabrał Pan Maciej Tomaszczyk – członek Zarządu Powiatu i powiedział,
że jego zdaniem konkurs powinien zostać powtórzony. Natomiast niepokojący jest w tym wypadku podział kandydatów na tych, których popiera grono pedagogiczne i na tych,
których popiera Dyrektor szkoły.
Starosta powiedział, że Zarząd Powiatu powołał Komisję Konkursową i teraz również
Zarząd Powiatu wypracuje swoje stanowisko i podejmie decyzję w sprawie. Jest ponadto szczegółowy protokół z przebiegu konkursu. Na podstawie tych wszystkich dokumentów Kurator zaopiniuje pozytywnie lub negatywnie decyzję Zarządu. Zdaniem Starosty nie
byłoby w porządku podjęcie decyzji w sprawie bez rozmowy z członkami Komisji Konkursowej.
Ponownie o głos poprosiła pani Pawluk i oświadczyła, że w całej tej sprawie nikt nią nie manipulował i sama zdecydowała o wniesieniu zastrzeżeń. Zapewniła wszystkich, że tak samo postąpiła by, gdyby konkurs wygrała inna kandydatka.
Na koniec dyskusji Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu powiedziała, że budzi obawy stosunek nauczycieli do rodziców, gdyż szkoła powinna współpracować z rodzicami w każdej sprawie związanej z pracą szkoły i nauczycieli. Rodzice mają prawo do wnoszenia swoich zastrzeżeń.
Innych uwag nie wniesiono.
W związku z wyczerpaniem dyskusji Starosta podziękował członkom Komisji Konkursowej za udział w spotkaniu.
Po krótkiej przerwie Zarząd Powiatu przystąpił do wypracowania swojego stanowiska
w przedmiotowej sprawie. Zarząd stwierdził, że cała procedura dotycząca przeprowadzenia konkursu na Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku była prawidłowa i zgodna z obowiązującymi zapisami prawa. Żaden z członków Komisji Konkursowej nie wniósł do protokołu uwag ani zastrzeżeń odnośnie przebiegu i wyniku konkursu. Natomiast sytuacje zaistniałe podczas przerw w konkursie nie są do zbadania.
Zdaniem członków Zarządu nie miały one wpływu na przebieg głosowania. W związku
z powyższym Zarząd Powiatu zatwierdził wynik konkursu na Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w osobie Pani Ewy Sygulla. Powyższe stanowisko Zarządu zostanie przekazane Opolskiemu Kuratorowi Oświaty.
Do punktu 3 porządku
Starosta przedstawił kolejno następujące sprawy finansowe:
a/Pismo hurtowni artykułów przemysłowych Leszek Culic w Wołczynie w sprawie
wypłaty należności SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji (dotyczy Zakładu
Opiekuńczo-Leczniczego w Wołczynie) za artykuły spożywcze i środki czystości
zakupione w 2004 roku w kwocie 3.281,21 zł.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że w/w kwota jest należnością bez odsetek i została ona
potwierdzona przez Likwidatora SPZOZ. Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik Powiatu
do przygotowania umowy ugody na uregulowanie powyższej należności tj. kwoty głównej.
b/Pismo Energii Pro Koncern Energetyczny SA Oddział w Opolu Rejon Sprzedaży Opole
Wydział Sprzedaży Kluczbork w sprawie zaległości za energię elektryczną SPZOZ ZOZ
w Kluczborku w likwidacji w kwocie 251.200,65zł. Kwota powyższa obejmuje koszty
procesowe oraz odsetki.
Pani Skarbnik powiedziała, że według dokumentacji naszego ZOZ kwota główna
zadłużenia w odniesieniu do Kluczborka wynosi 165.815,78zł., a do Wołczyna 3.550,11zł.
Zdaniem Skarbnika różnicę w podanych wielkościach stanowią najprawdopodobniej koszty
procesowe i odsetki.
Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik do zweryfikowania kwoty powyższego zobowiązania
i jednocześnie do przygotowania projektu umowy ugody na uregulowanie jedynie kwoty
głównej, bez kosztów procesowych i odsetek.
c/Wniosek Sołtysa Wsi Szymonków Gmina Wołczyn o wsparcie finansowe w kwocie
3.000,-zł. na organizację Dożynek Parafialnych w Szymonkowie w dniu 02.09.2007r.
Starosta zaproponował, aby powiat włączył się w organizację w/w uroczystości, ale zasady
dofinansowania i jego wielkość ustalić w terminie późniejszym. Zarząd Powiatu wyraził
na to zgodę, a ponadto w swoim rozstrzygnięciu zobowiązał Kierownika Referatu Promocji
Powiatu, Turystyki i Kultury do udzielenia w tej sprawie pisemnej odpowiedzi Sołtysowi.
d/Wniosek Prezesa Klubu Ochrony Środowiska Śląska Opolskiego w Opolu o partycypację
w kosztach konferencji „Stan środowiska Gminy Wołczyn” w dniu 15 maja 2007r.
Zarząd postanowił o dofinansowaniu powyższego przedsięwzięcia w kwocie 1.000,-zł.
ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2007r.
e/Pismo Głównego Specjalisty ds. Kadr Starostwa Powiatowego w Kluczborku przekazujące
wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie ustalenia
najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w tabeli
miesięcznych stawek wynagrodzenia od dnia 01.01.2007r. Starosta zaproponował,
aby zobowiązać Głównego Specjalistę ds. Kadr do poinformowania wszystkich jednostek
organizacyjnych powiatu o konieczności złożenia propozycji wysokości najniższego
wynagrodzenia oraz wartości punktu w terminie do końca kwietnia br. Zarząd przyjął
powyższą propozycję, jednocześnie pozytywnie zaopiniował propozycję Dyrektora
Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku o podniesieniu najniższego wynagrodzenia
zasadniczego do kwoty 600,-zł. i pozostawieniu wartości punktu na poziomie 4,-zł.
f/Umowa pomiędzy Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Sp.z o.o. w Wołczynie, a Powiatem Kluczborskim, zawarta w celu spłaty zadłużenia
likwidowanego SPZOZ ZOZ w Kluczborku z tytułu usług komunalnych. Starosta
wyjaśnił, że niniejszą umowę przygotowała Pani Skarbnik, zgodnie z rozstrzygnięciem
Zarządu z poprzedniego posiedzenia. Zarząd nie wniósł zastrzeżeń do umowy i upoważnił
Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Zarządu, przy kontrasygnacie Skarbnika
Powiatu, do jej podpisania w dniu dzisiejszym.
g/Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie emisji III transzy obligacji komunalnych
Powiatu Kluczborskiego. Starosta wyjaśnił, że uchwała ta dotyczy emisji obligacji
na kwotę 1.500.000 PLN w serii G – obligacje 8-letnie z datą emisji na dzień 24 kwietnia
2007r. Zarząd wyraził zgodę na emisję III transzy obligacji i jednogłośnie podjął uchwałę
Nr 10/32/2007 w powyższej sprawie.
h/Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian budżecie powiatu po stronie
wydatków. Starosta wyjaśnił, że proponowane w projekcie zmiany w budżecie wynikają
z konieczności wydatkowania środków finansowych na wynagrodzenia dla członków
komisji egzaminacyjnych na awans zawodowy nauczycieli. W związku z powyższym
proponuje się przeniesienie między paragrafami środków w wysokości 2.000,-zł. w dziale
801 – Oświata i wychowanie. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do niniejszego
projektu i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 10/33/2007.
i/Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie
dochodów i wydatków. Starosta wyjaśnił, że proponowane zmiany polegają
na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 5.926,-zł., które stanowią dotację
celową Wojewody Opolskiego z przeznaczeniem na bieżące funkcjonowanie
Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag
do proponowanego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę
Nr 10/34/2007.
Do punktu 4 porządku
Następnie Starosta przedstawił następujące sprawy dotyczące oświaty:
a/Porozumienia Powiatu Kluczborskiego z Gminą Byczyna i Gminą Wołczyn w sprawie
realizacji zadań dotyczących promocji szkół i placówek ponadgimnazjalnych w powiecie.
Porozumienia te dotyczą wydania przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku informatora
o szkołach ponadgimnazjalnych i placówkach oświatowych powiatu oraz folderu o szkołach
dla dorosłych. Starosta wyjaśnił, że Gmina Byczyna poniesie z tego tytułu koszty w kwocie
608,18zł., Gmina Wołczyn 613,20zł., a Powiat Kluczborski 2.650,62zł. Zarząd upoważnił
Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Zarządu, przy kontrasygnacie Skarbnika
Powiatu do podpisania stosownych porozumień w powyższej sprawie.
b/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca wstępnie wyliczonych
zmian w wynagrodzeniach nauczycieli w związku z podwyżką planowaną na rok 2007r.
Starosta powiedział, że wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w tym roku wynosi 1,9%,
w naszym budżecie zaplanowano wzrost o 2%. Minister Edukacji natomiast zaplanował
podwyżkę o 5% i na tej podstawie Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu
przygotowała wstępne wyliczenia. Starosta powiedział, że z wyliczeń tych wynika
konieczność zwiększenia w budżecie środków na wynagrodzenia o kwotę 432.591,-zł.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z tą informacją, zobowiązał Panią Naczelnik
do ponownego przeliczenia skutków wzrostu wynagrodzeń, ale już po uwzględnieniu
metryczki subwencji oświatowej 2007, którą powiat otrzyma z Ministerstwa Edukacji.
c/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu nt. rozliczenie środków finansowych
na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku 2006. Starosta powiedział, że na wspieranie
doskonalenia zawodowego nauczycieli naszego powiatu przeznaczono w 2006r. kwotę
116.886,-zł. z czego wykorzystano 98,51% środków. Zarząd Powiatu przyjął powyższe
rozliczenie.
d/Wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego
w Kluczborku w sprawie pokrycia kosztów szkolenia informatycznego dla nauczycieli.
Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o kwotę 6.105,-zł. Zarząd wyraził zgodę na pokrycie tych
kosztów, ale kwota 6.105,-zł. obejmie środki finansowe w wysokości 3.000,-zł., które
w budżecie tej jednostki są zaplanowane na doskonalenie nauczycieli.
e/Wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku
o przesunięcie środków finansowych w budżecie placówki w kwocie 41.000,-zł.
z przeznaczeniem na zadanie związane z przygotowaniem budynku ośrodka do aktualnych
wymogów ochrony przeciwpożarowej (budowę szybu dźwigowego). Zarząd Powiatu
zapoznał się z powyższym wnioskiem oraz z trzyletnim planem dostosowania budynku
szkoły do warunków bezpieczeństwa pożarowego. Starosta dodał, że Komendant
Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku wyraził zgodę na realizację
tego planu. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektora ośrodka
i zaakceptował trzyletni plan. Jednocześnie zobowiązał Skarbnika Powiatu do wniesienia
stosownej zmiany w uchwale Rady Powiatu dotyczącej budżetu powiatu.
f/Wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku
w sprawie zwiększenia zatrudnienia od 01.09.2007r. pedagoga na 1 etatu oraz kierownika
gospodarczego w pełnym wymiarze. Do wniosku dołączona została pozytywna opinia
w sprawie sporządzona przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Zarząd negatywnie
jednak odniósł się do powyższego wniosku ze względu na zbyt małą ilość posiadanych
środków finansowych. W swoim rozstrzygnięciu Zarząd postanowił, że do końca sierpnia
br. nie ma możliwości zwiększenia zatrudnienia w jednostce. Sprawa ta, w odniesieniu
do nowego roku szkolnego, będzie ponownie rozpatrywana przez Zarząd, po przeliczeniu
skutków wzrostu wynagrodzeń nauczycieli.
g/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych –Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie stanowisk kierowniczych od 01.09.2007r.
Dyrektor w swoim wniosku przedstawił 3 propozycje w tej sprawie. Zarząd zapoznał się
szczegółowo z propozycjami Dyrektora i przyjął propozycję polegającą na powierzeniu
z dniem 01.09.2007r. stanowiska kierownika RCKU dotychczasowemu wicedyrektorowi
szkoły z obowiązkowym pensum w wymiarze 7 godzin tygodniowo.
h/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych –Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia go z realizacji w roku szkolnym
2007/2008 obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych. Starosta wyjaśnił, że Dyrektor
uzasadnia swój wniosek zbyt dużym zakresem obowiązków w szkole. Zarząd przychylił się
do powyższego wniosku i jednocześnie wyraził zgodę na nieplanowanie w arkuszu
organizacyjnym szkoły na rok szkolny 2007/2008 godzin dydaktycznych dla Dyrektora
szkoły.
Do punktu 5 porządku
Kolejno Zarząd Powiatu zapoznał się z pozostałymi sprawami, które wpłynęły do Zarządu:
a/Sprawozdanie Wójta Gminy Lasowice Wielkie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki
Odpadami. Zarząd zapoznał się z powyższym sprawozdaniem, zaakceptował je
i jednocześnie zlecił Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa
wykorzystanie tego sprawozdania przy sporządzaniu Powiatowego Planu Gospodarki
Odpadami.
b/Sprawozdanie Burmistrza Wołczyna z realizacji Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy
Wołczyn. Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem i podobnie jak w poprzednim punkcie
obrad, zlecił Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa
wykorzystanie niniejszego sprawozdania do opracowania Powiatowego Planu Gospodarki
Odpadami.
c/Informacja Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na temat
struktury organizacyjnej jednostki oraz podległych jej - Domu Pomocy Społecznej
w Kluczborku, Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach oraz Powiatowego Zespołu
Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica-Bąków. Starosta wyjaśnił,
że informację powyższą przygotowano na wniosek Komisji Budżetu i Rozwoju
Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku. Zarząd zapoznał się z informacją, postanowił
o jej przekazaniu do Przewodniczącego Komisji Budżetu oraz zobowiązał Dyrektora
PCPR do przedstawienia jej w formie prezentacji na posiedzeniu komisji.
d/Sprawozdanie Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku
z działalności Centrum oraz Warsztatów Terapii Zajęciowej w 2006 roku. Zarząd przyjął
powyższe sprawozdania i postanowił o skierowaniu ich na najbliższą sesję do przyjęcia
przez Radę Powiatu. Starosta powiedział jednak, że sprawozdanie z działalności warsztatów
ze względu na swoją obszerność będzie jedynie do wglądu w Biurze Rady Powiatu.
e/Informacja Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego
i Promocji Zdrowia o nowych zarządzeniach Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku.
Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o Zarządzenie Nr 2/2007 i 2/2007 w sprawie powołania
komisji ds. wyceny i kasacji majątku trwałego i innych sprzętów SPZOZ w likwidacji
Zarząd zapoznał się z zarządzeniami i przyjął je do wiadomości.
f/Dokumentacja Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku dotycząca przekazania sprzętów
i wyposażenia medycznego finansowanego przez Biuro ds. Zagranicznych Programów
Pomocy w Ochronie Zdrowia. Uczestniczący w posiedzeniu Naczelnik Wydziału Spraw
Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia wyjaśnił, że sprawa dotyczy
realizacji programu wyposażania w sprzęt medyczny nowotworzonych zakładów
opiekuńczo-leczniczych. Program ten realizowany był przez Ministra Zdrowia i Biuro
ds. Zagranicznych Programów Pomocy w Ochronie Zdrowia. W związku z realizacją tego
programu nasz ZOZ otrzymał sprzęt na tzw. pierwsze wyposażenie dla Zakładu
Opiekuńczo- Leczniczego w Wołczynie. Następnie, w związku z likwidacją SPZOZ ZOZ
w Kluczborku i zaprzestaniem prowadzenia przez zakład działalności medycznej, należało
postanowić co dalej zrobić z tym sprzętem. Likwidator SPZOZ wystąpił do Biura
ds. Zagranicznych Programów Pomocy w Ochronie Zdrowia z pismem w tej sprawie.
Dyrektor Biura poinformował Panią Likwidator, że sprzęt powinien zostać przejęty
od Likwidatora na własność przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku, a następnie
na podstawie umowy użyczenia, użyczone Powiatowemu Centrum Zdrowia S.A.
w Kluczborku z przeznaczeniem dla Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Wołczynie.
Użyczenie tego sprzętu PCZ S.A. powinno być uwarunkowane umową z Narodowym
Funduszem Zdrowia na świadczenie usług opiekuńczo-leczniczych. Naczelnik powiedział,
że powiat przewłaszczył 8 szt. sprzętu ZOL na zabezpieczenie pożyczki, która była
udzielona SPZOZ. Ale, aby Likwidator mógł dysponować całością sprzętu i przekazać go
Starostwu, konieczne było dokonanie zmiany umowy przewłaszczenia. W związku z tym
obecnie przygotowano aneks Nr 3 do w/w umowy.
Zarząd Powiatu postanowił o przejęciu przez Starostwo od Likwidatora sprzętu
medycznego, o którym mowa wyżej, a następnie użyczeniu go Powiatowemu Centrum
Zdrowia S.A. z przeznaczeniem dla ZOL-u. Ponadto Zarząd upoważnił Przewodniczącego
i Wiceprzewodniczącego Zarządu do podpisania aneksu Nr 3, dotyczącego zmiany umowy
przewłaszczenia oraz umowy użyczenia.
g/Wniosek Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku o zwolnienie z umowy przewłaszczenia
sprzętu medycznego znajdującego się w budynku dawnej „Pralni” i dawnego „Oddziału
Wewnętrznego” szpitala w Kluczborku oraz wyrażenia zgody na jego zbycie. Ponadto
Likwidator wnioskuje o wyrażenie zgody na zbycie pozostałych środków trwałych nie
przewłaszczonych, należących do Likwidatora.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwolnienie z przewłaszczenia tego sprzętu i jednocześnie
zlecił Likwidatorowi przygotowanie aneksu Nr 4 do umowy przewłaszczenia. Ponadto
Zarząd zobowiązał Likwidatora i Naczelnika do uzyskania oceny stanu technicznego
specjalistycznego sprzętu medycznego, o którym mowa we wniosku przez osoby
uprawnione.
h/Wniosek Pana Łukasza Ścieranki zam. w Kluczborku w sprawie wydzierżawienia terenu
pod boks garażowy. Starosta zaproponował, aby przed podjęciem decyzji w tej sprawie
zobowiązać pracownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia i Promocji Powiatu
do sporządzenia opinii co do możliwości sporządzenia i warunków umowy dzierżawy.
Po zapoznaniu się z taka opinią Zarząd podejmie decyzję.
Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na propozycję Starosty i zajmą się ponownie tym
wnioskiem na kolejnym posiedzeniu.
i/Wniosek Kapituły ds. oceniania Animatorów Kultury Powiatu Kluczborskiego w sprawie
przyznania nagród Starosty Animatorom Kultury w dziedzinie twórczości artystycznej
w 2007r. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z uchwałą Nr 1/04/2007 Kapituły, wyraził
zgodę na przyznanie 4 nagród po 600,-zł. brutto za działalność artystyczną i twórczą
oraz upowszechnianie i ochronę kultury i sztuki. Nagrody te otrzymają: Pan Wiktor
Poloczek, Pan Piotr Gruss, Pan Henryk Schroeder i Pan Kazimierz Stefańczyk.
Jednocześnie Zarząd zwiększył środki finansowe na ten cel o kwotę 1.400,-zł. z rezerwy
budżetowej powiatu.
j/Pisma Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie skierowania objazdu
na drogi powiatowe w związku z przebudową odcinków dróg krajowych - w Kluczborku
i w Wołczynie. Starosta wyjaśnił, że pisma te są konsekwencją rozstrzygnięć Zarządu
z poprzedniego posiedzenia, kiedy Zarząd wyraził swoje opinie w powyższej sprawie.
Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych po zapoznaniu się z opiniami Zarządu:
-nie wyraził zgody na prowadzenie objazdu dla pojazdów ciężarowych drogami
powiatowymi w Wołczynie (dot. przebudowy odcinka DK 42),
-wyraził zgodę na skierowanie objazdu na drogi powiatowe w Kluczborku tj. ulicę
Jagiellońską i Jana Pawła II, ale po dostosowaniu ich do przejęcia zwiększonego
natężenia ruchu.
Do punktu 6 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące materiały na sesję Rady Powiatu
w Kluczborku:
-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia,
stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego, w formie umowy darowizny na rzecz
Gminy Kluczbork (dot. dróg powiatowych),
-projekt uchwały w sprawie odwołania Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
-projekt uchwały w sprawie powołania Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
-projekt uchwały w sprawie określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach
pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobów ich przyznawania,
-projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu
Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu
za rok 2006,
-projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku
w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.
Starosta powiedział, że do projektu uchwały o zmianach w budżecie dołączona zostanie zmiana dotycząca Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, którą Zarząd Powiatu przyjął w dniu dzisiejszym (pkt 4e porządku).
Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do przedłożonych projektów uchwał i jednogłośnie
je zatwierdzili. Zarząd Powiatu postanowił również o skierowaniu powyższych materiałów
na najbliższą sesję Rady Powiatu.
Do punktu 7 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił uchwałę Nr X/50/2007 Rady Powiatu w Kluczborku podjętą na sesji w dniu 12 kwietnia 2007r., aby ustalić sposób jej realizacji. Poinformował zebranych, że uchwała ta dotyczy powiadomienia Sekretarza i Skarbnika Powiatu
o obowiązku przedłożenia oświadczenia o pracy lub służbie w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990r. Zgodnie z zapisami tzw. ustawy lustracyjnej Sekretarz i Skarbnik Powiatu otrzymali już
od Przewodniczącego Rady Powiatu powyższe zawiadomienie w ustawowym terminie
wraz z przedmiotową uchwałą.
Do punktu 8 porządku
Wicestarosta poinformował członków Zarządu, że powiat nasz otrzymał zaproszenie
do wzięcia udziału w Walnym Zgromadzeniu Członków Stowarzyszenia Gmin, Powiatów
i Województw „DROGA S11”. Wicestarosta zaproponował, aby upoważnić Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego
w tym stowarzyszeniu. Zarząd wyraził zgodę i jednogłośnie podjął uchwałę Nr 10/35/2007
w powyższej sprawie.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 9 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku, Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 10 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………….
2.Mieczysław Czapliński ………………………….
3.Otylia Skoczylas ………………………….
4.Maciej Tomaszczyk ………………………….
Protokołowała:
Katarzyna Stanisławska
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2007-06-01 13:15:38 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2007-06-13 07:59:43 |
Ostatnia zmiana: | 2007-06-13 07:59:43 |
Ilość wyświetleń: | 1933 |