Protokół Nr 10/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 17 kwietnia 2007r.

 

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu oraz  Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia. Ponadto na zaproszenie Zarządu w obradach uczestniczyli również członkowie Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

            Członkowie Zarządu jednogłośnie przyjęli następujący porządek posiedzenia:

           

 

Porządek posiedzenia:

 

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Spotkanie z członkami Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu

   na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

3.Sprawy finansowe:

  a/pismo Hurtowni Artykułów Przemysłowych w Wołczynie w sprawie wypłaty należności

     SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji (dotyczy ZOL Wołczyn) za artykuły spożywcze

     i środki czystości zakupione w 2004r.,

  b/pismo Rejonu Energetycznego w Kluczborku w sprawie zaległości SPZOZ ZOZ

     w Kluczborku w likwidacji za energię elektryczną,  

  c/pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące wniosku  

     sołtysa wsi Szymonków w sprawie dofinansowania finansowego na organizację Dożynek

     Parafialnych,

  d/pismo Prezesa Klubu Ochrony Środowiska Śląska Opolskiego w sprawie partycypowania

     powiatu w kosztach konferencji na temat „Stanu środowiska Gminy Wołczyn”,

  e/pismo Głównego Specjalisty ds. Kadr w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia

     zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia

     od dnia 01.01.2007r. dla Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku,

  f/umowa dot. spłaty zadłużenia SPZOZ ZOZ w Kluczborku wobec Pókim Sp. z o.o.

     w Wołczynie,

   g/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie emisji III transzy obligacji komunalnych
     Powiatu Kluczborskiego,

   h/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

   i/uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów

     i wydatków.

4.Sprawy dotyczące oświaty:

   a/porozumienia z Gminą Byczyna i Gminą Wołczyn w sprawie realizacji zadań  

      dotyczących promocji szkół i placówek ponadgimnazjalnych w Powiecie Kluczborskim,

   b/zmiany w wynagrodzeniach nauczycieli na rok 2007,

   c/rozliczenie środków finansowych na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku 2006,

   d/wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego

     w Kluczborku w sprawie pokrycia kosztów szkolenia informatycznego dla nauczycieli,

 

   e/wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku

     w sprawie przesunięcia środków finansowych na częściowe przystosowanie budynków

     ośrodka do wymogów ochrony przeciwpożarowej,

   f/wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku

     w sprawie zwiększenia zatrudnienia,

   g/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia

     Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie stanowisk kierowniczych od 1 września    

     2007r.,  

   h/pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia

     Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia z realizacji w roku szkolnym

     2007/2008 obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych.

5.Sprawy różne:

   a/sprawozdanie Wójta Gminy Lasowice Wielkie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki

      Odpadami,

   b/sprawozdanie Burmistrza Wołczyna z realizacji Planu Gospodarki Odpadami

      dla Gminy Wołczyn,

   c/informacja Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotycząca

      struktury organizacyjnej jednostki i podległych jej Domów Pomocy Społecznej

      w Kluczborku i Gierałcicach oraz Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego

      „Nasz Dom” w Bogacicy,    

   d/sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Warsztatów

      Terapii Zajęciowej w Kluczborku w 2006 roku,

   e/zarządzenia Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w sprawie powołania komisji

      ds. wyceny i kasacji majątku trwałego i innych sprzętów SPZOZ ZOZ w likwidacji,

   f/sprawa dot. przekazania sprzętu z pożyczki Banku Światowego PCZ S.A. w Kluczborku,

   g/sprawa dot. zwolnienia z umowy przewłaszczenia sprzętu medycznego oraz wyrażenie

      zgody na ich zbycie, a także wyrażenie zgody na zbycie środków trwałych nie

      przewłaszczonych,

   h/pismo w sprawie wydzierżawienia terenu pod boks garażowy przy ul. Żeromskiego

      w Kluczborku,

   i/uchwała Nr 1/04/2007 Kapituły ds. oceniania Animatorów Kultury Powiatu

     Kluczborskiego z dnia 02.04.2007r.,     

  j/pisma Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dotyczące skierowania objazdu na drogi

     powiatowe w związku z przebudową DK 42 na odcinku w m. Wołczyn oraz DK 45

     na odcinku w m. Kluczbork.

6.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

  a/projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia,

     stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego, w formie umowy darowizny na rzecz

     Gminy Kluczbork (dot. dróg powiatowych),

  b/projekt uchwały w sprawie odwołania Powiatowego Rzecznika Konsumentów,

  c/projekt uchwały w sprawie powołania Powiatowego Rzecznika Konsumentów,

  d/projekt uchwały w sprawie określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach

     pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobów ich przyznawania,

  e/projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu      

     Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu

     za rok 2006,

  f/projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku

    w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. 

7.Ustalenie sposobu realizacji uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13.04.2007r.

8.Wolne wnioski.

9.Zamknięcie posiedzenia.

 

  Kolejno członkowie Zarządu przyjęli protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniu 20 marca 2007r. i w dniu 30 marca 2007r.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

            Starosta Kluczborski powitał zaproszonych członków Komisji Konkursowej powołanej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w osobach:

1.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta, Przewodniczący Komisji Konkursowej,

2.Otylia Skoczylas – Członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przedstawiciel

   organu prowadzącego,

3.Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu, przedstawiciel organu

   prowadzącego,

4.Wiesława Kostrzewa-Andros – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego

   Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego,

5.Halina Nowacka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego

   Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego,

6.Marcel Hys – przedstawiciel związku zawodowego Komisji Zakładowej Międzyzakładowej

   Organizacji Związkowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania

   w Kluczborku,

7.Irena Kielar – przedstawiciel związku zawodowego Związku Nauczycielstwa Polskiego

   – Zarząd Oddziału w Kluczborku,

8.Roman Rzadkowski – przedstawiciel Rady Pedagogicznej,

9.Jarosław Strzelczyk – przedstawiciel Rady Pedagogicznej,

10.Elżbieta Pawluk – przedstawiciel rodziców,

11.Krystyna Sowa – przedstawiciel rodziców.

Starosta powiedział, że Komisja Konkursowa została powołana zgodnie z wszelkimi wymogami formalno-prawnymi, po czym w dniu 29 marca 2007r. odbyło się postępowanie konkursowe. Z protokołu z posiedzenia Komisji Konkursowej wynika, że konkurs odbył się zgodnie z procedurą i był przeprowadzony obiektywnie. Członkowie Komisji nie wnieśli żadnych uwag czy zastrzeżeń, a także nie stwierdzili jakichkolwiek nieprawidłowości. Jednocześnie został wyłoniony kandydat na Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku – Pani Ewa Sygulla, o czym poinformowano zgodnie z procedurą Opolskiego Kuratora Oświaty. 

Kolejno Starosta poinformował zebranych, że w dniu 11 kwietnia br. wpłynęło pismo

Opolskiego Kuratora Oświaty informujące, że opinię w sprawie powierzenia Pani Ewie Sygulli na stanowisko Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku  wyrazi dopiero po rozpatrzeniu zastrzeżeń rodzica – członka Komisji Konkursowej. Do Kuratora bowiem wpłynęło pismo Pani Elżbiety Pawluk w sprawie jej zastrzeżeń co do zachowania jednego z członków

Komisji podczas przerw w konkursie. Pismo to trafiło do Kuratora za pośrednictwem

obecnego Dyrektora w/w szkoły, który również poprosił Kuratora o zajęcie stanowiska

w sprawie. Ponadto Opolski Kurator Oświaty przekazał Staroście postanowienie

o przekazaniu przedmiotowej sprawy do rozpatrzenia i w związku z powyższym Starosta zaprosił Komisję Konkursową na dzisiejsze posiedzenie Zarządu.

Starosta poprosił kolejno członków Komisji Konkursowej o zajęcie stanowiska w sprawie. Pan Roman Rzadkowski - przedstawiciel Rady Pedagogicznej, powiedział, że w trakcie przerwy, po pierwszej prezentacji Pani E.Sygulli rozmawiał na ten temat z Panią Elżbietą Pawluk. Pani Pawluk powiedziała, że prezentacja Pani E.Sygulli nie podobała się jej,  natomiast Pan Rzadkowski wyraził pozytywną opinię. Następnie Pan Rzadkowski powiedział, że pytał się członków komisji – rodziców, czy znają kandydatów na nowego dyrektora szkoły i czy te osoby uczą ich dzieci. Pytał, aby dowiedzieć się jak kandydaci są oceniani przez uczniów. Pan Rzadkowski dodał, że nie zgadza się z faktami podanymi przez Panią Pawluk

w jej piśmie.

Następnie głos zabrała Pani Elżbieta Pawluk i powiedziała, że po prezentacji Pani E.Sygulli rozmawiała w czasie przerwy z Panią Ireną Kielar i Panem Romanem Rzadkowskim. Pan Rzadkowski powiedział wtedy oficjalnie, że była to ich kandydatka.  

Pani Kielar nie potwierdziła jednak tego.

Pani Pawluk dodała, że jeszcze przed konkursem jedna z nauczycielek próbowała rozmawiać z nią na ten temat, ale rozmowa nie doszła do skutku.

Pan Rzadkowski powiedział, że jego zdaniem Pani Pawluk nie wniosła by zastrzeżeń, gdyby konkurs wygrała inna kandydatka – Pani Grażyna Tetmajer.     

Starosta zapytał Panią Pawluk dlaczego nie zgłosiła swoich zastrzeżeń, gdy Przewodniczący Komisji Konkursowej pytał o to na zakończenie konkursu.

Pani Pawluk wyjaśniła, że po przemyśleniu całej sytuacji oraz po rozmowie w domu

ze swoim mężem doszła do wniosku, że najważniejsze jest dla niej dobro dziecka oraz jego bezpieczeństwo. Dlatego dopiero wtedy postanowiła wystąpić z pismem w tej sprawie

i jednocześnie poprosiła Dyrektora szkoły o udokumentowanie i zabezpieczenie obecnych ocen dziecka.

Kolejno głos zabrała pani Irena Kielar i powiedziała, że przed konkursami na dyrektorów szkół były różne dyskusje na ten temat, pojawiały się też opinie co do składów komisji konkursowych. Wyjaśniała jednak zainteresowanym kto może w takiej komisji pracować,

a kto nie. Nikt jednak nie wywierał presji na członkach Komisji.

Następnie głos zabrał Pan Jarosław Strzelczyk – przedstawiciel Rady Pedagogicznej

i powiedział, że jest co prawda zaskoczony treścią pisma Pani Pawluk, ale uważa, że nie ma

w nim podstaw do dzisiejszego spotkania. W piśmie swoim Pani Pawluk wyraziła jedynie obawy o traktowanie jej dziecka przez nauczycieli, ale nie złożyła skargi, a jest o tym mowa

w zaproszeniu na dzisiejsze spotkanie. Zdaniem Pana Strzelczyka jest to informacja złożona do Dyrektora szkoły i powinna być przez niego rozpatrzona, przy udziale rodzica

i nauczycieli uczących dziecko. Informacja ta nie ma żadnego związku z przebiegiem konkursu.  

Starosta powiedział, że Kurator swoim postanowieniem zadecydował, że sprawą ma się

zająć Starosta, a nie Dyrektor szkoły.

Kolejno Pan Strzelczyk powiedział, że negatywnie odbiera nastawienie Pani Pawluk

do nauczycieli uczących jej dziecko, którzy są członkami Komisji Konkursowej. Uważa,

że Pani Pawluk próbuje ich zastraszyć pisząc w swoim piśmie, że w przypadku zauważenia jakichkolwiek sytuacji niepokojących jej dziecko, podejmie dalsze działania.                          

Następnie głos zabrał Pan Maciej Tomaszczyk – członek Zarządu Powiatu i powiedział,

że jego zdaniem konkurs powinien zostać powtórzony. Natomiast niepokojący jest w tym wypadku podział kandydatów na tych, których popiera grono pedagogiczne i na tych,

których popiera Dyrektor szkoły.    

Starosta powiedział, że Zarząd Powiatu powołał Komisję Konkursową i teraz również

Zarząd Powiatu wypracuje swoje stanowisko i podejmie decyzję w sprawie. Jest ponadto  szczegółowy protokół z przebiegu konkursu. Na podstawie tych wszystkich dokumentów Kurator zaopiniuje pozytywnie lub negatywnie decyzję Zarządu. Zdaniem Starosty nie

byłoby w porządku podjęcie decyzji w sprawie bez rozmowy z członkami Komisji Konkursowej.

Ponownie o głos poprosiła pani Pawluk i oświadczyła, że w całej tej sprawie nikt nią nie manipulował i sama zdecydowała o wniesieniu zastrzeżeń. Zapewniła wszystkich, że tak samo postąpiła by, gdyby konkurs wygrała inna kandydatka.

Na koniec dyskusji Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu powiedziała, że budzi obawy stosunek nauczycieli do rodziców, gdyż szkoła powinna współpracować z rodzicami w każdej sprawie związanej z pracą szkoły i nauczycieli. Rodzice mają prawo do wnoszenia swoich zastrzeżeń.                    

Innych uwag nie wniesiono.

W związku z wyczerpaniem dyskusji Starosta podziękował członkom Komisji Konkursowej za udział w spotkaniu. 

Po krótkiej przerwie Zarząd Powiatu przystąpił do wypracowania swojego stanowiska

w przedmiotowej sprawie. Zarząd stwierdził, że cała procedura dotycząca przeprowadzenia konkursu na Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku była prawidłowa i zgodna z obowiązującymi zapisami prawa. Żaden z członków Komisji Konkursowej nie wniósł do protokołu uwag ani zastrzeżeń odnośnie przebiegu i wyniku konkursu. Natomiast sytuacje zaistniałe podczas przerw w konkursie nie są do zbadania.

Zdaniem członków Zarządu nie miały one wpływu na przebieg głosowania. W związku

z powyższym Zarząd Powiatu zatwierdził wynik konkursu na Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w osobie Pani Ewy Sygulla. Powyższe stanowisko Zarządu zostanie przekazane Opolskiemu Kuratorowi Oświaty.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Starosta przedstawił kolejno następujące sprawy finansowe:

a/Pismo hurtowni artykułów przemysłowych Leszek Culic w Wołczynie w sprawie

   wypłaty należności SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji (dotyczy Zakładu

   Opiekuńczo-Leczniczego w Wołczynie) za artykuły spożywcze i środki czystości

   zakupione w 2004 roku  w kwocie 3.281,21 zł.

   Pani Skarbnik wyjaśniła, że w/w kwota jest należnością bez odsetek i została ona

   potwierdzona przez Likwidatora SPZOZ. Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik Powiatu

   do przygotowania umowy ugody na uregulowanie powyższej należności tj. kwoty głównej.

b/Pismo Energii Pro Koncern Energetyczny SA Oddział w Opolu Rejon Sprzedaży Opole

   Wydział Sprzedaży Kluczbork w sprawie zaległości za energię elektryczną SPZOZ ZOZ

   w Kluczborku w likwidacji w kwocie 251.200,65zł. Kwota powyższa obejmuje koszty

   procesowe oraz odsetki.

   Pani Skarbnik powiedziała, że według dokumentacji naszego ZOZ kwota główna

   zadłużenia w odniesieniu do Kluczborka wynosi 165.815,78zł., a do Wołczyna 3.550,11zł.  

   Zdaniem Skarbnika różnicę w podanych wielkościach stanowią najprawdopodobniej koszty

   procesowe i odsetki.

   Zarząd zobowiązał Panią Skarbnik do zweryfikowania kwoty powyższego zobowiązania

   i jednocześnie do przygotowania projektu umowy ugody na uregulowanie jedynie kwoty  

   głównej, bez kosztów procesowych i odsetek.

c/Wniosek Sołtysa Wsi Szymonków Gmina Wołczyn o wsparcie finansowe w kwocie

   3.000,-zł. na organizację Dożynek Parafialnych w Szymonkowie w dniu 02.09.2007r.

   Starosta zaproponował, aby powiat włączył się w organizację w/w uroczystości, ale zasady

   dofinansowania i jego wielkość ustalić w terminie późniejszym. Zarząd Powiatu wyraził

   na to zgodę, a ponadto w swoim rozstrzygnięciu zobowiązał Kierownika Referatu Promocji

   Powiatu, Turystyki i Kultury do udzielenia w tej sprawie pisemnej odpowiedzi Sołtysowi. 

  d/Wniosek Prezesa Klubu Ochrony Środowiska Śląska Opolskiego w Opolu o partycypację

     w kosztach konferencji „Stan środowiska Gminy Wołczyn” w dniu 15 maja 2007r.

     Zarząd postanowił o dofinansowaniu powyższego przedsięwzięcia w kwocie 1.000,-zł.

     ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2007r.

  e/Pismo Głównego Specjalisty ds. Kadr Starostwa Powiatowego w Kluczborku przekazujące

     wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie ustalenia

     najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w tabeli

     miesięcznych stawek wynagrodzenia od dnia 01.01.2007r. Starosta zaproponował,

     aby zobowiązać Głównego Specjalistę ds. Kadr do poinformowania wszystkich jednostek

     organizacyjnych powiatu o konieczności złożenia propozycji wysokości najniższego

     wynagrodzenia oraz wartości punktu w terminie do końca kwietnia br. Zarząd przyjął

     powyższą propozycję, jednocześnie pozytywnie zaopiniował propozycję Dyrektora
     Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku o podniesieniu najniższego wynagrodzenia

     zasadniczego do kwoty 600,-zł. i pozostawieniu wartości punktu na poziomie 4,-zł.

   f/Umowa pomiędzy Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

     Sp.z o.o. w Wołczynie, a Powiatem Kluczborskim, zawarta w celu spłaty zadłużenia

     likwidowanego SPZOZ ZOZ w Kluczborku z tytułu usług komunalnych. Starosta

     wyjaśnił, że niniejszą umowę przygotowała Pani Skarbnik, zgodnie z rozstrzygnięciem  

     Zarządu z poprzedniego posiedzenia. Zarząd nie wniósł zastrzeżeń do umowy i upoważnił

     Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Zarządu, przy kontrasygnacie Skarbnika

     Powiatu, do jej podpisania w dniu dzisiejszym.

  g/Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie emisji III transzy obligacji komunalnych

     Powiatu Kluczborskiego. Starosta wyjaśnił, że uchwała ta dotyczy emisji obligacji

     na kwotę 1.500.000 PLN w serii G – obligacje 8-letnie z datą emisji na dzień 24 kwietnia

     2007r. Zarząd wyraził zgodę na emisję III transzy obligacji i jednogłośnie podjął uchwałę

     Nr 10/32/2007 w powyższej sprawie.

  h/Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian budżecie powiatu po stronie

     wydatków. Starosta wyjaśnił, że proponowane w projekcie zmiany w budżecie wynikają

     z konieczności wydatkowania środków finansowych na wynagrodzenia dla członków

     komisji egzaminacyjnych na awans zawodowy nauczycieli. W związku z powyższym

     proponuje się przeniesienie między paragrafami środków w wysokości 2.000,-zł. w dziale

     801 – Oświata i wychowanie. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do niniejszego

     projektu i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 10/33/2007.

   i/Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie

     dochodów i wydatków. Starosta wyjaśnił, że proponowane zmiany polegają

     na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 5.926,-zł., które stanowią dotację

     celową Wojewody Opolskiego z przeznaczeniem na bieżące funkcjonowanie

     Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag

     do proponowanego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli w tej sprawie uchwałę

     Nr 10/34/2007.                                     

 

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Następnie Starosta przedstawił następujące sprawy dotyczące oświaty:

a/Porozumienia Powiatu Kluczborskiego z Gminą Byczyna i Gminą Wołczyn w sprawie

  realizacji zadań dotyczących promocji szkół i placówek ponadgimnazjalnych w powiecie.

  Porozumienia te dotyczą wydania przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku informatora

  o szkołach ponadgimnazjalnych i placówkach oświatowych powiatu oraz folderu o szkołach

  dla dorosłych. Starosta wyjaśnił, że Gmina Byczyna poniesie z tego tytułu koszty w kwocie

  608,18zł., Gmina Wołczyn 613,20zł., a Powiat Kluczborski 2.650,62zł. Zarząd upoważnił

  Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Zarządu, przy kontrasygnacie Skarbnika

  Powiatu do podpisania stosownych porozumień w powyższej sprawie.

b/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca wstępnie wyliczonych

   zmian w wynagrodzeniach nauczycieli w związku z podwyżką planowaną na rok 2007r.

   Starosta powiedział, że wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w tym roku wynosi 1,9%,

   w naszym budżecie zaplanowano wzrost o 2%. Minister Edukacji natomiast zaplanował

   podwyżkę o 5% i na tej podstawie Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu

   przygotowała wstępne wyliczenia. Starosta powiedział, że z wyliczeń tych wynika

   konieczność zwiększenia w budżecie środków na wynagrodzenia o kwotę 432.591,-zł.

   Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z tą informacją, zobowiązał Panią Naczelnik

   do ponownego przeliczenia skutków wzrostu wynagrodzeń, ale już po uwzględnieniu

   metryczki subwencji oświatowej 2007, którą powiat otrzyma z Ministerstwa Edukacji.

c/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu nt. rozliczenie środków finansowych

   na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku 2006. Starosta powiedział, że na wspieranie

   doskonalenia zawodowego nauczycieli naszego powiatu przeznaczono w 2006r. kwotę

   116.886,-zł. z czego wykorzystano 98,51% środków. Zarząd Powiatu przyjął powyższe

   rozliczenie.      

d/Wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego

   w Kluczborku w sprawie pokrycia kosztów szkolenia informatycznego dla nauczycieli.

   Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o kwotę 6.105,-zł. Zarząd wyraził zgodę na pokrycie tych

   kosztów, ale kwota 6.105,-zł. obejmie środki finansowe w wysokości 3.000,-zł., które

   w budżecie tej jednostki są zaplanowane na doskonalenie nauczycieli.

e/Wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku

   o przesunięcie środków finansowych w budżecie placówki w kwocie 41.000,-zł.

   z przeznaczeniem na zadanie związane z przygotowaniem budynku ośrodka do aktualnych

   wymogów ochrony przeciwpożarowej (budowę szybu dźwigowego). Zarząd Powiatu

   zapoznał się z powyższym wnioskiem oraz z trzyletnim planem dostosowania budynku

   szkoły do warunków bezpieczeństwa pożarowego. Starosta dodał, że Komendant

   Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku wyraził zgodę na realizację

   tego planu. Zarząd Powiatu pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektora ośrodka

   i zaakceptował trzyletni plan. Jednocześnie zobowiązał Skarbnika Powiatu do wniesienia

   stosownej zmiany w uchwale Rady Powiatu dotyczącej budżetu powiatu.

f/Wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku

   w sprawie zwiększenia zatrudnienia od 01.09.2007r. pedagoga na 1 etatu oraz kierownika

   gospodarczego w pełnym wymiarze. Do wniosku dołączona została pozytywna opinia

   w sprawie sporządzona przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu. Zarząd negatywnie

   jednak odniósł się do powyższego wniosku ze względu na zbyt małą ilość posiadanych  

   środków finansowych. W swoim rozstrzygnięciu Zarząd postanowił, że do końca sierpnia

   br. nie ma możliwości zwiększenia zatrudnienia w jednostce. Sprawa ta, w odniesieniu

   do nowego roku szkolnego, będzie ponownie rozpatrywana przez Zarząd, po przeliczeniu

   skutków wzrostu wynagrodzeń nauczycieli.                   

g/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych –Rolnicze Centrum Kształcenia

   Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie stanowisk kierowniczych od 01.09.2007r.

   Dyrektor w swoim wniosku przedstawił 3 propozycje w tej sprawie. Zarząd zapoznał się

   szczegółowo z propozycjami Dyrektora i przyjął propozycję polegającą na powierzeniu

   z dniem 01.09.2007r. stanowiska kierownika RCKU dotychczasowemu wicedyrektorowi

   szkoły z obowiązkowym pensum w wymiarze 7 godzin tygodniowo.

h/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych –Rolnicze Centrum Kształcenia

   Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia go z realizacji w roku szkolnym

   2007/2008 obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych. Starosta wyjaśnił, że Dyrektor

   uzasadnia swój wniosek zbyt dużym zakresem obowiązków w szkole. Zarząd przychylił się

   do powyższego wniosku i jednocześnie wyraził zgodę na nieplanowanie w arkuszu

   organizacyjnym szkoły na rok szkolny 2007/2008 godzin dydaktycznych dla Dyrektora  

   szkoły.    

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno Zarząd Powiatu zapoznał się z pozostałymi sprawami, które wpłynęły do Zarządu:

a/Sprawozdanie Wójta Gminy Lasowice Wielkie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki

   Odpadami. Zarząd zapoznał się z powyższym sprawozdaniem, zaakceptował je

   i jednocześnie zlecił Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa

   wykorzystanie tego sprawozdania przy sporządzaniu Powiatowego Planu Gospodarki

   Odpadami.

b/Sprawozdanie Burmistrza Wołczyna z realizacji Planu Gospodarki Odpadami dla Gminy

   Wołczyn. Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem i podobnie jak w poprzednim punkcie

   obrad, zlecił Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa

   wykorzystanie niniejszego sprawozdania do opracowania Powiatowego Planu Gospodarki

   Odpadami.         

c/Informacja Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na temat

   struktury organizacyjnej jednostki oraz podległych jej - Domu Pomocy Społecznej

   w Kluczborku, Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach oraz Powiatowego Zespołu

   Socjalizacyjno-Interwencyjnego „Nasz Dom” Bogacica-Bąków. Starosta wyjaśnił,

   że informację powyższą przygotowano na wniosek Komisji Budżetu i Rozwoju

   Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku. Zarząd zapoznał się z informacją, postanowił

   o jej przekazaniu do Przewodniczącego Komisji Budżetu oraz zobowiązał Dyrektora

   PCPR do przedstawienia jej w formie prezentacji na posiedzeniu komisji.

d/Sprawozdanie Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku

   z działalności Centrum oraz Warsztatów Terapii Zajęciowej w 2006 roku. Zarząd przyjął

   powyższe sprawozdania i postanowił o skierowaniu ich na najbliższą sesję do przyjęcia

   przez Radę Powiatu. Starosta powiedział jednak, że sprawozdanie z działalności warsztatów

   ze względu na swoją obszerność będzie jedynie do wglądu w Biurze Rady Powiatu.   

e/Informacja Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego

   i Promocji Zdrowia o nowych zarządzeniach Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku.

   Starosta wyjaśnił, że chodzi tu o Zarządzenie Nr 2/2007 i 2/2007 w sprawie powołania

   komisji ds. wyceny i kasacji majątku trwałego i innych sprzętów SPZOZ w likwidacji       

   Zarząd zapoznał się z zarządzeniami i przyjął je do wiadomości.

f/Dokumentacja Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku dotycząca przekazania sprzętów

  i wyposażenia medycznego finansowanego przez Biuro ds. Zagranicznych Programów

  Pomocy w Ochronie Zdrowia. Uczestniczący w posiedzeniu Naczelnik Wydziału Spraw

  Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia wyjaśnił, że sprawa dotyczy

  realizacji programu wyposażania w sprzęt medyczny nowotworzonych zakładów

  opiekuńczo-leczniczych. Program ten realizowany był przez Ministra Zdrowia i Biuro

  ds. Zagranicznych Programów  Pomocy w Ochronie Zdrowia. W związku z realizacją tego

  programu nasz ZOZ otrzymał sprzęt na tzw. pierwsze wyposażenie dla Zakładu

  Opiekuńczo- Leczniczego w Wołczynie. Następnie, w związku z likwidacją SPZOZ ZOZ

  w Kluczborku i zaprzestaniem prowadzenia przez zakład działalności medycznej, należało

  postanowić co dalej zrobić z tym sprzętem. Likwidator SPZOZ wystąpił do Biura

  ds. Zagranicznych Programów Pomocy w Ochronie Zdrowia z pismem w tej sprawie.

  Dyrektor Biura poinformował Panią Likwidator, że sprzęt powinien zostać przejęty

  od Likwidatora na własność przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku, a następnie

  na podstawie umowy użyczenia, użyczone Powiatowemu Centrum Zdrowia S.A.

  w Kluczborku z przeznaczeniem dla Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Wołczynie.  

   Użyczenie tego sprzętu PCZ S.A. powinno być uwarunkowane umową z Narodowym

   Funduszem Zdrowia na świadczenie usług opiekuńczo-leczniczych. Naczelnik powiedział,

   że powiat przewłaszczył 8 szt. sprzętu ZOL na zabezpieczenie pożyczki, która była

   udzielona SPZOZ. Ale, aby Likwidator mógł dysponować całością sprzętu i przekazać go

   Starostwu, konieczne było dokonanie zmiany umowy przewłaszczenia. W związku z tym     

   obecnie przygotowano aneks Nr 3 do w/w umowy.

   Zarząd Powiatu postanowił o przejęciu przez Starostwo od Likwidatora sprzętu

   medycznego, o którym mowa wyżej, a następnie użyczeniu go Powiatowemu Centrum

   Zdrowia S.A. z przeznaczeniem dla ZOL-u. Ponadto Zarząd upoważnił Przewodniczącego

   i Wiceprzewodniczącego Zarządu do podpisania aneksu Nr 3, dotyczącego zmiany umowy

   przewłaszczenia oraz umowy użyczenia.            

g/Wniosek Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku o zwolnienie z umowy przewłaszczenia

   sprzętu medycznego znajdującego się w budynku dawnej „Pralni” i dawnego „Oddziału

   Wewnętrznego” szpitala w Kluczborku oraz wyrażenia zgody na jego zbycie. Ponadto

   Likwidator wnioskuje o wyrażenie zgody na zbycie pozostałych środków trwałych nie

   przewłaszczonych, należących do Likwidatora.

   Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwolnienie z przewłaszczenia tego sprzętu i jednocześnie

   zlecił Likwidatorowi przygotowanie aneksu Nr 4 do umowy przewłaszczenia. Ponadto

   Zarząd zobowiązał Likwidatora i Naczelnika do uzyskania oceny stanu technicznego

   specjalistycznego sprzętu medycznego, o którym mowa we wniosku przez osoby

   uprawnione.

h/Wniosek Pana Łukasza Ścieranki zam. w Kluczborku w sprawie wydzierżawienia terenu

   pod boks garażowy. Starosta zaproponował, aby przed podjęciem decyzji w tej sprawie

   zobowiązać pracownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia i Promocji Powiatu

   do sporządzenia opinii co do możliwości sporządzenia i warunków umowy dzierżawy.

   Po zapoznaniu się z taka opinią Zarząd podejmie decyzję.

   Członkowie Zarządu wyrazili zgodę na propozycję Starosty i zajmą się ponownie tym

   wnioskiem na kolejnym posiedzeniu.

i/Wniosek Kapituły ds. oceniania Animatorów Kultury Powiatu Kluczborskiego w sprawie

  przyznania nagród Starosty Animatorom Kultury w dziedzinie twórczości artystycznej

  w 2007r. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z uchwałą Nr 1/04/2007 Kapituły, wyraził

  zgodę na przyznanie 4 nagród po 600,-zł. brutto za działalność artystyczną i twórczą

  oraz upowszechnianie i ochronę kultury i sztuki. Nagrody te otrzymają: Pan Wiktor

  Poloczek, Pan Piotr Gruss, Pan Henryk Schroeder i Pan Kazimierz Stefańczyk.

  Jednocześnie Zarząd zwiększył środki finansowe na ten cel o kwotę 1.400,-zł. z rezerwy

  budżetowej powiatu.

j/Pisma Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie skierowania objazdu

   na drogi powiatowe w związku z przebudową odcinków dróg krajowych - w Kluczborku
   i w Wołczynie. Starosta wyjaśnił, że pisma te są konsekwencją rozstrzygnięć Zarządu

   z poprzedniego posiedzenia, kiedy Zarząd wyraził swoje opinie w powyższej sprawie.

   Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych po zapoznaniu się z opiniami Zarządu:

  -nie wyraził zgody na prowadzenie objazdu dla pojazdów ciężarowych drogami

   powiatowymi w Wołczynie (dot. przebudowy odcinka DK 42),

  -wyraził zgodę na skierowanie objazdu na drogi powiatowe w Kluczborku tj. ulicę

   Jagiellońską i Jana Pawła II, ale po dostosowaniu ich do przejęcia zwiększonego

   natężenia ruchu.                            

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące materiały na sesję Rady Powiatu

w Kluczborku:

-projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia,

 stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego, w formie umowy darowizny na rzecz

 Gminy Kluczbork (dot. dróg powiatowych),

-projekt uchwały w sprawie odwołania Powiatowego Rzecznika Konsumentów,

-projekt uchwały w sprawie powołania Powiatowego Rzecznika Konsumentów,

-projekt uchwały w sprawie określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach

 pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobów ich przyznawania,

-projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu      

 Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu

 za rok 2006,

-projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku

 w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.

Starosta powiedział, że do projektu uchwały o zmianach w budżecie dołączona zostanie zmiana dotycząca Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, którą Zarząd Powiatu przyjął w dniu dzisiejszym (pkt  4e porządku).

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do przedłożonych projektów uchwał i jednogłośnie

je zatwierdzili. Zarząd Powiatu postanowił również o skierowaniu powyższych materiałów

na najbliższą sesję Rady Powiatu.

 

 

Do punktu 7 porządku

 

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił uchwałę Nr X/50/2007 Rady Powiatu w Kluczborku podjętą na sesji w dniu 12 kwietnia 2007r., aby ustalić sposób jej realizacji. Poinformował zebranych, że uchwała ta dotyczy powiadomienia Sekretarza i Skarbnika Powiatu

o obowiązku przedłożenia oświadczenia o pracy lub służbie w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w okresie od dnia 22 lipca 1944r. do dnia 31 lipca 1990r. Zgodnie z zapisami tzw. ustawy lustracyjnej Sekretarz i Skarbnik Powiatu otrzymali już

od Przewodniczącego Rady Powiatu powyższe zawiadomienie w ustawowym terminie

wraz z przedmiotową uchwałą.    

 

 

Do punktu 8 porządku

 

 

Wicestarosta poinformował członków Zarządu, że powiat nasz otrzymał zaproszenie

do wzięcia udziału w Walnym Zgromadzeniu Członków Stowarzyszenia Gmin, Powiatów

i Województw „DROGA  S11”. Wicestarosta zaproponował, aby upoważnić Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego

w tym stowarzyszeniu. Zarząd wyraził zgodę i jednogłośnie podjął uchwałę Nr 10/35/2007

w powyższej sprawie. 

Innych spraw nie poruszano.

 

 

Do punktu 9 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku, Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 10 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                               1.Piotr Pośpiech                   ………………………….

 

 

                                               2.Mieczysław Czapliński     ………………………….

 

 

                                               3.Otylia Skoczylas               ………………………….

 

 

                                               4.Maciej Tomaszczyk          ………………………….

 

 

 

        Protokołowała:

 

 Katarzyna Stanisławska