Protokół Nr 9/2007
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 13 kwietnia 2007 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu oraz Sekretarz i Skarbnik Powiatu. W części posiedzenia uczestniczyli ponadto przedstawiciele firmy GLOBAL INVEST Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu, którzy uczestniczyli w rokowaniach cenowych w sprawie zbycia nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 21 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.  

            Członkowie Zarządu jednogłośnie przyjęli następujący porządek posiedzenia:

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Podjęcie uchwał w sprawach:

 a/zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego,

 b/zbycia samochodu osobowego Opel Astra będącego własnością Powiatu Kluczborskiego

    w użytkowaniu Starostwa Powiatowego,

 c/powołania Komisji Przetargowej do prowadzenia przetargu na zbycie samochodu osobowego   

   Opel Astra będącego własnością Starostwa Powiatowego.

3.Podjęcie decyzji w sprawach:

 a/ustanowienia trwałego zarządu nieodpłatnie na czas nieokreślony dla Powiatowego Urzędu

   Pracy w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 22 dla nieruchomości – działka 85/6 k.m. 3
   o powierzchni

 b/ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą 

   przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą powiatową nr 1325 O o nazwie

   Bogacka Szklarnia-Zawiść, będących własnością Powiatu Kluczborskiego, 

c/ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą 

   przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą powiatową nr 1321 O o nazwie

   Kluczbork-Jakubowice (odcinek w obrębie miasta-gminy Kluczbork), będących własnością

   Powiatu Kluczborskiego, 

d/ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą 

   przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą powiatową nr 1357 O o nazwie

   Szymonków –granica województwa wielkopolskiego (Buczek Wielki), będących własnością

   Powiatu Kluczborskiego, 

e/ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą 

   przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą powiatową nr 1316 O o nazwie

   Kluczbork-Ciarka-DK11, będących własnością Powiatu Kluczborskiego, 

f/ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą 

   przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą powiatową nr 1319 O o nazwie Ligota

   Dolna-Bogacica-Jasienie, będących własnością Powiatu Kluczborskiego, 

g/ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą 

   przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą powiatową nr 1326 O o nazwie Stare

   Olesno-Jasienie, będących własnością Powiatu Kluczborskiego. 

4.Rokowania cenowe w sprawie zbycia nieruchomości położonej w Kluczborku przy

   ul. M.C. Skłodowskiej 21 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.  

5.Sprawy finansowe:

 a/wezwanie do zapłaty Dyrektora Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej    

    Spółka zo.o w Wołczynie,

 b/zwiększenie środków finansowych na remont sali gimnastycznej w Zespole Szkół

    Ogólnokształcących w Kluczborku.

6.Sprawy oświaty:

 a/wyniki konkursów na dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych powiatu (dotyczy ZSP Nr 1

    w Kluczborku, ZSL-T w Kluczborku i ZSP-RCKU w Bogdańczowicach),

 b/postanowienie i informacja Opolskiego Kuratora Oświaty w sprawie powierzenia

   Pani E.Sygulli stanowiska Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku i zastrzeżeń jednego z członków

   Komisji Konkursowej co do przebiegu konkursu,

 c/informacja dotycząca zwrotu nienależnie wypłaconych stypendiów, stypendiów unijnych

    w roku akademickim 2004/2005 i 2005/2006.

7.Sprawy różne:

 a/wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wyrażenia przez

    Zarząd Powiatu zgody na skierowanie objazdu na drogi powiatowe w związku z planowaną

    przebudową odcinka drogi krajowej Nr 45 w m.Kluczbork,

 b/wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wyrażenia przez  

    Zarząd Powiatu zgody na skierowanie objazdu na drogi powiatowe w związku z planowaną

    przebudową odcinka drogi krajowej Nr 42 w m. Wołczyn, 

 c/porozumienie Powiatu Kluczborskiego z Miastem Opole w sprawie umieszczenia osoby

    małoletniej w rodzinie zastępczej. 

8.Wolne wnioski.

9.Zamknięcie posiedzenia.

 

Do punktu 2 porządku  

 

Starosta przedstawił do akceptacji Zarządu następujące uchwały:

a/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego. Starosta   

  przypomniał członkom Zarządu, że Rada Powiatu w Kluczborku w uchwale budżetowej
  na 2007r. upoważniła Zarząd do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych

  w maksymalnej kwocie 2.000.000,-zł. Wyjaśnił również, że potrzeba uruchomienia

  proponowanego w dzisiejszej uchwale kredytu w w/w wysokości wynika przede wszystkim
  z niskiego wykonania dochodów ze sprzedaży mienia i opłat komunikacyjnych, a także

  z konieczności terminowej realizacji wydatków budżetu powiatu. Kredyt będzie przeznaczony

  na pokrycie występującego w ciągu roku 2007 przejściowego deficytu budżetu naszego  

  powiatu. Członkowie Zarządu jednogłośnie wyrazili zgodę na zaciągnięcie kredytu

  krótkoterminowego w wysokości 2.000.000,-zł.i podjęli w tej sprawie uchwałę Nr 9/29/2007.

b/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie zbycia samochodu osobowego Opel Astra będącego

  własnością Powiatu Kluczborskiego w użytkowaniu Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

  Starosta wyjaśnił, że samochód ten został już wyceniony i konieczne jest jego zbycie, ponieważ

  rozstrzygnięty został przetarg na zakup nowego samochodu dla powiatu, zgodnie z przyjętym

  zapisem w uchwale budżetowej na 2007r. Na przetarg wpłynęły 3 oferty i wybrano z nich ofertę

  zakupu samochodu marki Peugeot 407 na kwotę 78.900,-zł. W związku z powyższym

  przygotowano uchwałę Zarządu o wyrażeniu zgody na zbycie w drodze przetargu ustnego

  nieograniczonego samochodu Opel Astra nr rej. ODM 0706 będącego obecnie w użytkowaniu

  Starostwa. Członkowie Zarządu nie wnieśli zastrzeżeń i jednogłośnie podjęli uchwałę

  Nr 9/30/2007 w powyższej sprawie.

c/Uchwała Zarządu Powiatu w sprawie powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia

  przetargu na zbycie samochodu osobowego Opel Astra będącego własnością Starostwa

  Powiatowego. Starosta powiedział, że proponuje się powołanie Komisji Przetargowej
  w składzie:

  1.Jan Piekiełek – Przewodniczący,

  2.Krzysztof Molski – Sekretarz,

  3.Mieczysław Czapliński – Członek,

  4.Ryszard Podwika – Członek.

  Członkowie Zarządu nie wnieśli do tej propozycji zastrzeżeń i jednogłośnie podjęli uchwałę

  Nr 9/31/2007 w sprawie powołania Komisji Przetargowej.  

 

                           

Do punktu 3 porządku 

 

Kolejno Starosta przedstawił następujące decyzje Zarządu Powiatu:

a/Decyzja Zarządu w sprawie ustanowienia trwałego zarządu nieodpłatnie na czas

   nieokreślony dla Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 22
   dla nieruchomości – działka 85/6 k.m. 3 o powierzchni 0,2050 ha. Starosta wyjaśnił,
   że w związku z podjętą przez Radę Powiatu uchwałą w sprawie nabycia nieruchomości

   zabudowanej na rzecz Powiatu Kluczborskiego z przeznaczeniem na siedzibę Powiatowego

   Urzędu Pracy w Kluczborku, została zawarta umowa notarialna na zakup w/w nieruchomości.

   Zakupiona nieruchomość będzie wykorzystana w celu prowadzenia statutowej działalności

   Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku i dlatego zasadne jest oddanie jej w trwały zarząd
   tej jednostce. Zarząd jednogłośnie podjął powyższą decyzję (Nr FP.MK.7002/7/07).   

b/Decyzja Zarządu w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg

   Powiatowych w Kluczborku z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą

   powiatową nr 1325 O o nazwie Bogacka Szklarnia-Zawiść, będących własnością Powiatu

   Kluczborskiego. Łączna powierzchnia nieruchomości wynosi 1,1144 ha (120 działek w obrębie

   Szum na terenie Gminy Wołczyn).

   Starosta wyjaśnił, że decyzja ta jak i pięć kolejnych wynika z decyzji Wojewody Opolskiego,

   mówiących o tym, że przedmiotowe drogi stają się własnością Powiatu Kluczborskiego.

   Zarząd Powiatu ustanawia natomiast trwały zarząd tych dróg na rzecz Zarządu Dróg

   Powiatowych w Kluczborku.
   Zarząd jednogłośnie podjął powyższą decyzję (Nr FP.KR-7002/01/07).     

c/Decyzja Zarządu w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg

   Powiatowych w Kluczborku z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą

   powiatową nr 1321 O o nazwie Kluczbork-Jakubowice (odcinek w obrębie miasta-gminy

   Kluczbork), będących własnością Powiatu Kluczborskiego. Łączna powierzchnia

   nieruchomości wynosi 3,2000 ha (2 działki w obrębie Smardy Górne na terenie Gminy

   Kluczbork).  

   Zarząd jednogłośnie podjął powyższą decyzję (Nr FP.KR-7002/02/07).

d/Decyzja Zarządu w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg

   Powiatowych w Kluczborku z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą

   powiatową nr 1357 O o nazwie Szymonków –granica województwa wielkopolskiego (Buczek

   Wielki), będących własnością Powiatu Kluczborskiego. Łączna powierzchnia nieruchomości

   wynosi 2,1480 ha (6 działek w obrębie Szymonków na terenie Gminy Wołczyn).

   Zarząd jednogłośnie podjął powyższą decyzję (Nr FP.KR-7002/03/07).  

e/Decyzja Zarządu w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg

   Powiatowych w Kluczborku z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą

   powiatową nr 1316 O o nazwie Kluczbork-Ciarka-DK11, będących własnością Powiatu

   Kluczborskiego. Łączna powierzchnia nieruchomości wynosi 0,0021 ha (1 działka w obrębie  

   Chocianowice na terenie Gminy Lasowice Wielkie).

   Zarząd jednogłośnie podjął powyższą decyzję (Nr FP.KR-7002/04/07).  

f/Decyzja Zarządu  w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg

  Powiatowych w Kluczborku z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą

  powiatową nr 1319 O o nazwie Ligota Dolna-Bogacica-Jasienie, będących własnością Powiatu

  Kluczborskiego. Łączna powierzchnia nieruchomości wynosi 0,3547 ha (13 działek w obrębie

  Bażany na terenie Gminy Kluczbork).

  Zarząd jednogłośnie podjął powyższą decyzję (Nr FP.KR-7002/05/07).  

g/Decyzja Zarządu w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg

  Powiatowych w Kluczborku z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 3, nieruchomości zajętych drogą

  powiatową nr 1326 O o nazwie Stare Olesno-Jasienie, będących własnością Powiatu

  Kluczborskiego. Łączna powierzchnia nieruchomości wynosi 0,5884 ha (15 działek w obrębie

  Gronowice i Jasienie na terenie Gminy Lasowice Wielkie).

  Zarząd jednogłośnie podjął powyższą decyzję (Nr FP.KR-7002/06/07). 

 

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia Zarządu Powiatu były rokowania cenowe w sprawie zbycia

nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 21 (działka zabudowana

nr 56 k.m.12 o powierzchni 1,3640 ha, ujawniona w księdze wieczystej prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Kluczborku KW 69447), stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Nieruchomość ta zabudowana jest budynkami byłego oddziału wewnętrznego szpitala

w Kluczborku. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork jest ona oznaczona symbolem UZ jako teren usług zdrowia i opieki społecznej.    
W rokowaniach uczestniczyła Komisja w składzie:    

1.Mieczysław Czapliński – Przewodniczący,

2.Ryszard Podwika – Członek,

3.Andrzej Perski – Członek,

4.Maria Kamińska – Członek,

5.Maciej Tomaszczyk – Członek,

oraz pozostali członkowie Zarządu Powiatu:   

1.Piotr Pośpiech – Przewodniczący Zarządu,

2.Otylia Skoczylas – Członek.

Do udziału w rokowaniach ogłoszonych na dzień 13 kwietnia 2007r. wpłynęło jedno zgłoszenie w formie oferty pisemnej złożonej przez firmę GLOBAL INVEST Sp. z o.o. (45-011 Opole

ul. Koraszewskiego 7-9), której przedstawicieli powitał Przewodniczący Zarządu.

Kolejno Pani Maria Kamińska - Członek Komisji poinformowała wszystkich zebranych,

że wartość przedmiotowej nieruchomości na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez uprawnionego rzeczoznawcę wynosi 1.225.000,-zł. Do dzisiejszych rokowań Zarząd Powiatu obniżył te wartość do kwoty 1.090.000,-zł.

Następnie przystąpiono do otwarcia koperty złożonej przez oferenta. Firma GLOBAL INVEST zaproponowała za nieruchomość kwotę 800.000,-zł., płatną w trzech następujących ratach:

I rata - 91.000,-zł. (łącznie 200.000,-zł. z kwotą 109.000,-zł. wpłaconej zaliczki), płatna do dnia 13 maja 2007r., nie później niż w dniu podpisania aktu notarialnego,

II rata – 200.000,-zł. płatna do dnia 30 września 2007r.,

III rata – 400.000,-zł. płatna do dnia 30 grudnia 2007r.

Warunkiem ważności powyższej oferty jest jednak zmiana przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego nieruchomości na teren pod zabudowę mieszkaniową.

Przedstawiciel firmy GLOBAL INVEST Sp. z o.o. zapytał czy możliwe będzie uregulowanie   
I raty po podjęciu przez Radę Miejską w Kluczborku uchwały o zmianie w planie zagospodarowania przestrzennego gminy. Najprawdopodobniej ma to nastąpić w najbliższym miesiącu.

Przewodniczący Zarządu powiedział, że powiat od dawna stara się o stosowną zmianę zapisu

w planie zagospodarowania przestrzennego i wszystko na to wskazuje, że taka zmiana zostanie wniesiona. Nie wiadomo jednak kiedy konkretnie to się stanie i nie ma też pewności w jaki sposób przebiegnie głosowanie radnych Rady Miejskiej. Przewodniczący Zarządu powiedział,

że trzeba to wziąć pod uwagę.              

Pan Andrzej Perski – Członek Komisji powiedział, że do końca kwietnia br. jest termin składania wniosków o zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Kluczbork. Po tym terminie komisja urbanistyczna weryfikuje i przyjmuje do realizacji złożone wnioski. Dopiero wtedy Rada Miejska na sesji uchwala zmiany w planie. Następnie, po przyjęciu przez Radę Miejską uchwały o zmianach w planie, zostają one przekazane do Biura Planowania Przestrzennego przy Urzędzie Marszałkowskim w Opolu w celu akceptacji. W związku z całą procedurą proponowany termin podpisania aktu notarialnego i uregulowania I raty może zostać przesunięty w czasie.

Przewodniczący Zarządu powiedział, że oferentowi chodzi jedynie o termin podjęcia uchwały przez Radę Miejską w Kluczborku.

Kolejno Pan Andrzej Perski powiedział, że na przedmiotowej nieruchomości ciążą jeszcze pewne zobowiązania, głównie wobec ZEC w Kluczborku z tytułu dostaw ciepła. Będzie to scedowane na nowego właściciela.

Oferent zapytał co będzie z użytkowanymi ogródkami działkowymi, które znajdują się 

na terenie nieruchomości. Pan Perski wyjaśnił, że ich użytkowanie zostało już 2-3 lata temu  wypowiedziane, ale jednak ludzie nadal je uprawiają nie mając na to żadnego tytułu prawnego. W najbliższym czasie otrzymają oni ponowne pisma w sprawie konieczności opuszczenia ogródków w ustalonym terminie.

Przewodniczący Komisji zapytał jakie będą obowiązywać odsetki przy spłacie II i III raty.
Pani Skarbnik Powiatu powiedziała, że będą to ustawowe odsetki w wysokości 4,25%.

Następnie Przewodniczący Komisji powiedział, że jeżeli chodzi o zaproponowaną przez
oferenta cenę nabycia nieruchomości to zdaniem strony sprzedającej jest ona trochę za niska
i zaproponował cenę 950.000,-zł. z rozłożeniem na raty.

Przewodniczący Zarządu dodał, że wartość wszystkich nieruchomości obecnie wzrasta.

Przedstawiciel firmy GLOBAL INVEST Sp. z o.o. zaproponował kolejno cenę 900.000,-zł.
w następujących ratach:                                 

I rata w wysokości 300.000,-zł. (w tym wpłacona zaliczka 109.000,-zł.),

II rata w wysokości 200.000,-zł.,

III rata w wysokości 400.000,-zł.

Terminy spłat i pozostałe warunki pozostają bez zmian.

Następnie, po wspólnej dyskusji Komisji i Zarządu Powiatu postanowiono o przyjęciu powyższych warunków oferenta, ale z prośbą o przesunięcie terminu wpłaty III raty
do dnia 15 grudnia 2007r., a nie jak proponował oferent do dnia 30 grudnia 2007r. Jest to podyktowane gospodarką budżetową powiatu. Ponadto Przewodniczący Zarządu zaproponował, aby przy spłacie I raty nie określać konkretnej daty, jedynie zapis o terminie nie późniejszym

niż dzień podpisania aktu notarialnego. Strona sprzedająca zobowiąże się również w umowie

do doprowadzenia zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego.   

Oferent wyraził zgodę na warunki strony sprzedającej, zaproponował jednak, aby w umowie

był zapis mówiący o tym, że warunkiem jej zawarcia jest podjęcie uchwały Rady Miejskiej

w Kluczborku o stosownej zmianie w planie zagospodarowania przestrzennego gminy w terminie nie później niż do dnia 30 czerwca 2007r.

Członkowie Komisji i Zarządu Powiatu wyrazili na to zgodę. 

W związku z powyższym zakończone zostały rokowania cenowe na sprzedaż nieruchomości

w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 21 po byłym oddziale wewnętrznym szpitala.

Z rokowań zostanie sporządzony protokół, który strona nabywająca otrzyma do podpisania. 

 

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejnym punktem posiedzenia były następujące sprawy finansowe:

a/Wezwanie Dyrektora Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o.

  w Wołczynie do zapłaty kwoty 6.249,44 zł. z tytułu zobowiązań Samodzielnego Publicznego

  Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji oraz zwrotu kosztów procesu
  w kwocie 125,10 zł. Wicestarosta wyjaśnił, że chodzi tu o zobowiązania zakładu za wywóz

  nieczystości. Dyrektor Spółki informuje w swoim wezwaniu, że odstąpi od naliczenia

  należnych odsetek za zwłokę jeśli w/w kwota zostanie obecnie uiszczona.

  Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania umowy ugody

  na uregulowanie tego zobowiązania z terminem płatności do dnia 15 maja 2007r.

b/Wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie zwiększenia

  planu wydatków o kwotę 40.000,-zł. na pokrycie kosztów remontu sali gimnastycznej.

  Konieczność zwiększenia wydatków o w/w kwotę wynika z rozstrzygnięcia przetargu
  na wykonanie przedmiotowego zadania.

  Zarząd wyraził zgodę na propozycję dyrektora szkoły, aby w ramach § 4270 (zakup usług)

  przesunąć kwotę 40.000,-zł. z zadania remontowego pn. „Wymurowanie kominów

  wentylacyjnych” na zadanie pn. „Remont sali gimnastycznej”. Oba zadania znajdują się

  w wykazie zadań remontowych szkoły na 2007r., co jest zawarte w załączniku Nr 8 do uchwały

  budżetowej powiatu na rok bieżący. Ponadto do akceptacji Komendanta Powiatowego

  Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku przekazana zostanie przez dyrektora propozycja

  przesunięcia na 2008r. zadania pn. „Wymurowanie kominów wentylacyjnych”.

  Pani Skarbnik dodała, że powyższe rozstrzygnięcie zostanie wprowadzone w projekcie uchwały

  Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie, przygotowanym na najbliższą sesję.        

      

 

 

Do punktu 6 porządku

 

Następnie Starosta przedstawił sprawy dotyczące oświaty:

a/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu o wynikach przeprowadzonych konkursów

  na dyrektorów szkół:

  -w dniu 29 marca 2007r. konkurs na Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1

    w Kluczborku wygrała Pani Ewa Sygulla,
  -w dniu 3 kwietnia 2007r. konkurs na Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych

    w Kluczborku wygrał Pan Piotr Sitnik,
  -w dniu 5 kwietnia 2007r. konkurs na Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze

   Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach wygrał Pan Jan Sadowski.

Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację, ale w odniesieniu do konkursu na Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku podjął dodatkowe rozstrzygnięcie,
o którym mowa w kolejnym punkcie porządku.

b/Informacja oraz postanowienie Opolskiego Kuratora Oświaty w sprawie konkursu

  na Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Dołączona została

  w tej sprawie opinia Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu.
  Wicestarosta wyjaśnił, że po konkursie na dyrektora w/w szkoły do Opolskiego Kuratora

  Oświaty wpłynęło pismo obecnego dyrektora szkoły w sprawie zgłoszonych mu zastrzeżeń

  co do przebiegu konkursu. Zastrzeżenia swoje złożył jeden z członków komisji konkursowej

  będący przedstawicielem rodziców. Kurator postanowił przekazać sprawę do wyjaśnienia
  i załatwienia według właściwości Staroście Kluczborskiemu.         

  Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższymi pismami postanowił o zaproszeniu na kolejne

  posiedzenie Zarządu w dniu 17 kwietnia 2007r. wszystkich członków Komisji Konkursowej

  w celu wyjaśnienia sprawy.  

c/Informacja Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotycząca stypendiów unijnych w roku 

  akademickim 2004/2005 i 2005/2006 oraz zwrotu nienależnie wypłaconych stypendiów.
  Z informacji tych wynika, że konieczna była powtórna weryfikacja wniosków złożonych
  przez studentów i powiat nasz powinien zwrócić do Urzędu Marszałkowskiego kwotę

  4.999,50zł. Kwota ta obejmuje również odsetki.

  Zarząd przyjął powyższą informację i zobowiązał Panią Skarbnik do wprowadzenia w budżecie

  powiatu koniecznych zmian. Będą one zawarte w jednej z uchwał Rady Powiatu.       

 

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno Zarząd rozpatrywał sprawy:

a/Wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wyrażenia przez

  Zarząd Powiatu stanowiska w sprawie skierowania objazdu na drogi powiatowe w Kluczborku

  (tj. ul. Jagiellońska i Jana Pawła II) w związku z planowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg

  Krajowych i Autostrad w Opolu przebudową drogi krajowej nr 45 na odcinku Kluczbork
  (od ronda) – Ligota Górna (skrzyżowanie z DK 11 i 42).

  Zarząd przyjął propozycję Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, aby wystąpił do Generalnej

  Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem o przeprowadzeniu remontu polegającego

  na wzmocnieniu nawierzchni ul. Jagiellońskiej i Jana Pawła II w Kluczborku przed

  skierowaniem na nie objazdu.

b/Wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody

  na prowadzenie objazdu drogami powiatowymi w Wołczynie w związku z planowaną przez

  Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu przebudową kanalizacji deszczowej

  oraz przebudową odcinka drogi krajowej nr 42 w Wołczynie. Wicestarosta powiedział,

  że zarządca dróg wojewódzkich nie wyraził zgody na skierowanie objazdów na ich drogi,

  więc dlatego wniosek w tej sprawie skierowano do Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.  

  Zarząd nie wyraził zgody na objazd pojazdów ciężarowych naszymi drogami w Wołczynie.

  Upoważnił natomiast Dyrektora Dróg Powiatowych w Kluczborku do przeprowadzenia rozmów

  w sprawie ewentualnej zgody na objazd naszymi drogami pojazdów osobowych. Zgoda jednak

  może zostać wyrażona po przeprowadzeniu inwentaryzacji naszych dróg oraz zapewnieniu
  o partycypacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w kosztach remontu
  w przypadku ich dewastacji.           

c/Porozumienie w sprawie umieszczenia małoletniego Daniela Konefał pochodzącego z terenu

  Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Opolu oraz ponoszenia pomocy pieniężnej

  na częściowe pokrycie kosztów jego utrzymania. Porozumienie Powiatu Kluczborskiego

  z Miastem Opole zostało przygotowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

  w Kluczborku.

  Zarząd wyraził zgodę na zawarcie powyższego porozumienia upoważnił do jego podpisania

  Starostę oraz Wicestarostę Kluczborskiego.  

 

Do punktu 8 porządku

 

Członkowie Zarządu nie poruszali innych spraw.

 

Do punktu 9 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach

i zamknął 9 posiedzenie Zarządu Powiatu w Kluczborku.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech                 ................................................

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński   ................................................

 

                                                          

3.Otylia Skoczylas             .................................................

 

 

4.Maciej Tomaszczyk        .................................................

 

       Protokołowała:

 

Katarzyna Stanisławska