PROTOKÓŁ nr 7/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 20 marca 2007 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Piotr Pośpiech.

W posiedzeniu uczestniczyło dwóch członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu oraz Skarbnik Powiatu.

 

Porządek posiedzenia

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji w sprawie wyrażenia opinii o przyznaniu dodatków: funkcyjnego i motywacyjnego dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
  2. wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji w sprawie zwrotu nienależnie wypłaconych stypendiów studentom;
  3. porozumienie z Gminą Olesno w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli;
  4. projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr 5/8/2007 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 28.02.2007r. w sprawie powołania Komisji Konkursowej.
  1. Sprawy finansowe:
  1. umowa o dofinansowanie przez Powiat Kluczborski kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej;
  2. aneks nr 8 do umowy o finansowaniu kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej;
  3. projekt uchwały w sprawie uchwalenia harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku;
  4. projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2006 rok;
  5. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  6. projekt uchwały w sprawie udzielenia Skarbnikowi Powiatu pełnomocnictwa do podpisywania umów związanych z realizacją programu “Edukacja – program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnej”;
  7. porozumienie z panem Karolem Kliś w sprawie określenia warunków spłaty należności z tytułu nienależnie pobranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby lub w miejscowości pobliskiej;
  8. wniosek Składu Handlowego “Jargos” z Wójcina w sprawie zwrotu należności SP ZOZ w Kluczborku za 2004 rok,
  9. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie utworzenia planu wydatków inwestycyjnych w kwocie 11.740,00 zł,
  10. informacja o zobowiązaniach Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork w likwidacji wobec Teresy i Pawła Kita (Usługowa Histopatologiczna Pracownia Diagnostyczna),
  11. porozumienie z Gminą Wołczyn na udzielenie dotacji celowej w kwocie 5.000,00 zł na dofinansowanie bieżącej działalności artystycznej Zespołu Pieśni i Tańca “Modrzewiacy”,
  12. porozumienie z Gminą Kluczbork w sprawie przekazania dotacji celowej w kwocie 2.000,00 zł na dofinansowanie wyścigu kolarskiego juniorów młodszych “Po ziemi kluczborskiej”,
  13. porozumienie z gminą Byczyna w sprawie udzielenia dotacji celowej w kwocie 3.000,00 zł na dofinansowanie imprezy “XXII Zlot Piłkarzy Weteranów”,
  14. aneks do porozumienia Nr FN.I.WS-3100/Zarz./1/07 z dnia 19 lutego 2007 roku zawartego z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w likwidacji w Kluczborku,
  15. umowa Nr FN.I.WS-3052/3/2007 z Gminą Wołczyn. Umowa dotyczy przekazania z Powiatowego funduszu Ochrony Środowiska i gospodarki Wodnej Gminie Wołczyn dotacji celowej w kwocie 30.000,00 zł,
  16. umowa Nr FN.I.WS-3052/2/2007 w sprawie przekazania Gminie Wołczyn z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dotacji celowej w kwocie 15.000,00 zł.
  1. Informacja na temat struktury organizacyjnej Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.
  2. Informacja na temat struktury organizacyjnej Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.
  3. Informacja dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku na temat wyznaczonych miejsc pod lokalizację dodatkowych punktów ważenia pojazdów na drogach powiatowych.
  4. Wniosek pani Lubomiry Krzenciessa z Kluczborka w sprawie sprzedaży gruntu pod kioskiem spożywczo-przemysłowym przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23 w Kluczborku.
  5. Wniosek mieszkańców budynku przy ulicy Konopnickiej 13 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wykup zajmowanych przez w/w mieszkań znajdujących się w bocznym skrzydle budynku Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.
  6. Aneks nr 4 do porozumienia zawartego z Powiatem Raciborskim w sprawie ponoszenia wydatków na pobyt dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego.
  7. Decyzja w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku dla nieruchomości położonych w Kluczborku przy ulicy Moniuszki 4a.
  8. Projekty uchwał w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku dotyczących:
  1. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogdańczowice;
  2. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Smardy Dolne;
  3. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Smardy Górne;
  4. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Kujakowice Dolne;
  5. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Kujakowice Górne;
  6. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bażany;
  7. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Łowkowice.
  1. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  2. Projekt rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu dotyczącego wniosku Rady Miejskiej w Wołczynie oraz Rady Sołeckiej w Wierzbicy Górnej w sprawie ujęcia w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym budowę chodnika w miejscowościach Wierzbica Górna oraz Gierałcice.
  3. Wolne wnioski.

15. Zamknięcie obrad.

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 06 marca 2007 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił następujące sprawy:

  1. wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji w sprawie wyrażenia opinii o przyznaniu

dodatków: funkcyjnego i motywacyjnego dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Wniosek został przedłożony na podstawie § 6 ust. 2 Uchwały Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 1 grudnia 2005 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2007.

Zgodnie z § 5 ust. 3 Uchwały Nr IV/12/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18.12.2006r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2007 dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony (od 2 do 10 miesięcy) w wysokości nie większej niż 30% otrzymanego wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, którym powierzono stanowisko kierownicze, natomiast zgodnie z § 6 ust. 1 ww. uchwały dodatek funkcyjny przysługuje w wysokości nie niższej niż 20% i nie wyższej niż 50% wynagrodzenia zasadniczego na czas określony (od 3 do 10 miesięcy).

Zarząd Powiatu ustalił, że wysokość dodatków funkcyjnych w okresie od 01 kwietnia 2007 r. do 31 sierpnia 2007r. będzie na dotychczasowym poziomie poza dodatkiem dla dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku Pana Wiesława Solarewicza, który został zwiększony o 5%. Natomiast wysokość dodatków motywacyjnych została zmieniona dla dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku Pana Tadeusza Michałkiewicza oraz dla dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.

Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o przyznaniu dodatków funkcyjnych dla dyrektorów poszczególnych szkół i placówek oświatowych na okres od 01 kwietnia 2007 r. do 31 sierpnia 2007 r. w następującej wysokości:

  • Pan Mariusz Kaczmarski, dyrektor ZSO w Kluczborku – 50%;
  • Pan Władysław Paszko, dyrektor ZSL-T w Kluczborku – 43%;
  • Pan Wojciech Wolarczyk, dyrektor ZSP Nr 1 w Kluczborku – 45%;
  • Pan Paweł Cieplik, dyrektor ZSP Nr 2 - CKU w Kluczborku – 45%;
  • Pan Jan Sadowski, dyrektor ZSP – RCKU w Bogdańczowicach – 35%;
  • Pani Grażyna Cisowska, dyrektor SOSW w Kluczborku – 40%;
  • Pan Tadeusz Michałkiewicz, dyrektor MDK w Kluczborku – 25%;
  • Pani Danuta Woźniak – Ryńca, dyrektor PP-P w Kluczborku – 25%;
  • Pan Wiesław Solarewicz, dyrektor WODiDZ w Kluczborku – 35%;
  • Pani Anna Dzierżan, dyrektor PODN w Kluczborku – 20%.

Jednocześnie Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o przyznaniu dodatków motywacyjnych dla dyrektorów poszczególnych szkół i placówek oświatowych również na okres od 01 kwietnia 2007 r. do 31 sierpnia 2007 r. w następującej wysokości:

  • Pan Mariusz Kaczmarski, dyrektor ZSO w Kluczborku – 25%;
  • Pan Władysław Paszko, dyrektor ZSL-T w Kluczborku – 22%;
  • Pan Wojciech Wolarczyk, dyrektor ZSP Nr 1 w Kluczborku – 25%;
  • Pan Paweł Cieplik, dyrektor ZSP Nr 2 - CKU w Kluczborku – 25%;
  • Pan Jan Sadowski, dyrektor ZSP – RCKU w Bogdańczowicach – 20%;
  • Pani Grażyna Cisowska, dyrektor SOSW w Kluczborku – 25%;
  • Pan Tadeusz Michałkiewicz, dyrektor MDK w Kluczborku – 20%;
  • Pani Danuta Woźniak – Ryńca, dyrektor PP-P w Kluczborku – 20%;
  • Pan Wiesław Solarewicz, dyrektor WODiDZ w Kluczborku – 25%;
  • Pani Anna Dzierżan, dyrektor PODN w Kluczborku – 25%.
  1. wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji w sprawie stypendiów unijnych w roku

    akademickim 2004/2005. Starosta przedstawił wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji w którym informuje, że w wyniku kontroli projektu “Stypendia dla studentów pochodzących z powiatu kluczborskiego” realizowanego w ramach działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego w Opolu, konieczna była powtórna weryfikacja złożonych przez studentów wniosków oraz uzupełnienie całej dokumentacji projektu.

    Jednocześnie po sprawdzeniu wszystkich wniosków i po zakończeniu prac nad utworzeniem ponownej listy rankingowej ustalono, że dodatkowo należy zwrócić stypendia przyznane i wypłacone osobom, których dochody nie przekroczyły 504,00 zł na osobę, ale są na liście rezerwowej na pozycjach uniemożliwiających ewentualne pobieranie stypendium. Są to osoby: Anna Niejadlik u której dochód w wyniku ponownego obliczenia wyniósł 471,93 zł, Katarzyna Niejadlik – dochód w wyniku ponownego obliczenia wyniósł 471,93 zł oraz Dominika Turek jej dochód wyniósł po ponownym obliczeniu 473,84 zł.

    Łączna kwota wypłaconych stypendiów to: 1.612,50 zł plus odsetki naliczane jak dla zaległości podatkowych naliczanych od dnia przekazania dotacji. Podsumowując Starosta

    Stwierdził, że studenci nie mogą ponosić winy za interpretację przepisów prawa a zatem nie mają obowiązku zwrotu wypłaconych im stypendiów. W przypadku gdy nie zostaną zwrócone kwoty nienależnie wypłaconych stypendiów może nastąpić konieczność zwrotu całości przyznanej powiatowi kwoty na stypendia dla studentów i wyłączenie z możliwości ubiegania się o środki unijne w przyszłości. Radca Prawny w swojej opinii stwierdził również, że w przedmiotowej sprawie istnieją przesłanki do dokonania zwrotu wypłaconych środków przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku.

    Zarząd Powiatu postanowił, iż bezwzględnie należy dokonać zwrotu nienależnie wypłaconych stypendiów i wyraził zgodę na zwrot stypendiów wraz z należnymi odsetkami ze środków budżetu powiatu wypłaconych następującym studentom: Anny Niejadlik, Katarzyny Niejadlik, Dominiki Turek.

  2. porozumienie z Gminą Olesno w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego

i doradztwa metodycznego dla nauczycieli; na mocy tego porozumienia

Starosta wyjaśnił, że Powiat Kluczborski przyjmie powierzone przez Gminę Olesno zadania dotyczące doradztwa metodycznego dla nauczycieli wynikające z potrzeb edukacyjnych występujących na terenie Gminy Olesno i jako organ prowadzący zleci ich realizację Powiatowemu Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. Powiat Kluczborski.

Powiat kluczborski zobowiązuje się do przejęcia następujących zadań:

  • rozpoznawania potrzeb w zakresie doradztwa metodycznego,
  • doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli, w tym m.in. udzielania konsultacji indywidualnych, obserwacji lekcji z późniejszym omówieniem i instruktażem w procesie adaptacji zawodowej, udostępniania nauczycielom materiałów szkoleniowych, umożliwiania nauczycielom obserwacji zajęć prowadzonych przez doradcę,
  • organizacji konferencji przedmiotowo – metodycznych,
  • prowadzenia konsultacji zbiorowych,
  • prowadzenia edukacyjnej działalności popularyzatorskiej,
  • prowadzenia konsultacji w sprawach zdobywania stopni awansu zawodowego.

Natomiast Gmina Olesno w ramach doradcy metodycznego przyrody, zobowiązuje się do objęcia doradztwem metodycznym nauczycieli przyrody z terenu gmin leżących na terenie powiatu oleskiego.

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu porozumienia z Gminą Olesno w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli.

Zarząd Powiatu jednogłośnie upoważnił Starostę oraz członka Zarządu Macieja Tomaszczyka do podpisania porozumienia.

  1. projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr 5/8/2007 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia

28.02.2007r. w sprawie powołania Komisji Konkursowej. Projekt uchwały wprowadza do uchwały Nr 5/8/2007 Zarządu Powiatu następującą zmianę: w § 1 skreśla się pkt. 8.

Starosta wyjaśnił, że zmieni się skład Komisji Konkursowej. Związek Nauczycielstwa Polskiego wystąpił z wnioskiem, że wycofuje swojego przedstawiciela Ewę Sygulla z Komisji Konkursowej w konkursie na stanowisko dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku z powodu złej atmosfery i komentarzy w związku ze złożeniem przez Panią Sygulla dokumentów na konkurs w innej szkole.

Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę zmieniającą uchwałę Nr 5/8/2007 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia

28.02.2007r. w sprawie powołania Komisji Konkursowej

Do punktu 3 porządku

Starosta omówił następujące sprawy

  1. umowę o dofinansowanie przez Powiat Kluczborski kosztów działalności Warsztatów

    Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej. Środki niezbędne do realizacji rocznej działalności Warsztatów na rok 2007 wynoszą 335.350,00 zł. z czego 95% dofinansowuje Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, natomiast 5% tj. 16.768,00 zł. dofinansowuje Powiat Kluczborski. Na mocy powyższej umowy Powiat Kluczborski będzie przekazywał na specjalny rachunek bankowy środki finansowe na działalność Warsztatów Terapii Zajęciowej w transzach kwartalnych a jednostka prowadząca Warsztaty, zobowiązana jest do składania sprawozdania z rocznej działalności rehabilitacyjnej i wykorzystania środków finansowych na podstawie przedstawionego do wglądu bilansu rocznego.

    Zarządu Powiatu postanowił o podpisaniu umowy o dofinansowanie przez Powiat Kluczborski kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do jej podpisania;

  2. aneks nr 8 do umowy o finansowaniu kosztów działalności Warsztatów Terapii

    Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej. Zmiany zawarte w aneksie dotyczą między innymi: wysokości środków (pochodzących z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych) do realizacji rocznej działalności Warsztatu na rok 2007 oraz wysokości dofinansowania działalności Warsztatów w 2007r. ze środków samorządu powiatowego.

    Szczegółowe warunki współfinansowania działalności Warsztatów ze środków samorządu powiatowego określa odrębna umowa.

    Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu Aneksu nr 8 do umowy z dnia 01 stycznia 2001r. o finansowaniu kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.

  3. projekt uchwały w sprawie uchwalenia harmonogramu realizacji dochodów i wydatków

    budżetu Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku. Na podstawie przedmiotowego projektu uchwały ustala się harmonogram realizacji dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok oraz harmonogram realizacji wydatków budżetu powiatu kluczborskiego na 2007 rok. Realizacja mniejszych lub większych dochodów i wydatków niż przewidziano w harmonogramie w jednym z miesięcy, automatycznie zwiększa lub zmniejsza o różnicę harmonogram realizacji dochodów i wydatków w kolejnych miesiącach.

    Starosta poddał go pod głosowanie projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie uchwalenia harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku.

  4. projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu

    Powiatu Kluczborskiego za 2006 rok. Na podstawie ustawy o finansach publicznych Zarząd Powiatu zobowiązany jest do przygotowania i przedłożenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu organowi stanowiącemu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 20 marca roku następującego po roku budżetowym. W przypadku powiatu kluczborskiego, informacja ta dotyczy jedynie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w likwidacji w Kluczborku.

    Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2006 rok;

  5. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Projekt

    uchwały został wycofany z porządku posiedzenia w związku z tym, że proponowana zmiana należy do właściwości Rady Powiatu w Kluczborku.

  6. projekt uchwały w sprawie udzielenia Skarbnikowi Powiatu pełnomocnictwa do

    podpisywania umów związanych z realizacją programu “Edukacja – program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnej”. Pani Skarbnik wyjaśniła, że podpis jest wymagany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do wniosku sporządzonego o przyznanie środków na remont sali gimnastycznej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku. Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

  7. porozumienie z panem Karolem Kliś zamieszkałym w Byczynie ul. Stawowa 2B/8.

    Porozumienie zostało zawarte w celu w sprawie określenia warunków spłaty należności głównej w kwocie 13.765,39 zł wraz z należnymi odsetkami z tytułu nienależnie pobranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby lub w miejscowości pobliskiej. Dłużnik musi spłacić wierzycielowi zadłużenie w 36 ratach miesięcznych po 382,40 zł plus należne odsetki. Starosta wyjaśnił również, ze w przypadku nie wywiązania się w terminie przez dłużnika z zobowiązania, wierzyciel będzie egzekwował swoją należność na drodze postępowania sądowego a porozumienie wygaśnie. Natomiast po spłacie połowy zadłużenia dłużnik będzie mógł ubiegać się o umorzenie pozostałych do zapłaty odsetek.

    Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu porozumienia z Panem Karolem Kliś w sprawie określenia warunków spłaty należności z tytułu nienależnie pobranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby lub w miejscowości pobliskiej.

    Do podpisania porozumienia Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz członka Zarządu Otylię Skoczylas.

  8. wniosek Składu Handlowego “Jargos” z Wójcina w sprawie zwrotu należności SP ZOZ

    w Kluczborku za 2004 rok. Pani Skarbnik wyjaśniła, że jest to zobowiązanie za 2004 rok Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork za dostawę jajek do Szpitala. Wysokość zadłużenia wynosi 1.333,80 zł. Ponadto Pani Olga Lewicka- Gawle poinformował, że nie posiada środków na zapłacenie przedmiotowych należności.

    Zarząd Powiatu zlecił Skarbnikowi Powiatu aby dokładnie sprawdzono czy któreś ze zobowiązań wobec kontrahenta Składu Handlowego “Jargos” nie uległo przedawnieniu, ponieważ są to zaległości z 2004 roku. W przypadku gdy nie zostanie stwierdzone przedawnienie należy przygotować do wypłaty ale tylko kwotę główna zobowiązania.

  9. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Pani Skarbnik wyjaśniła, że dyrektor

    jednostki wnioskuje o utworzenie planu wydatków inwestycyjnych w kwocie 11.740,00 zł na wykonanie monitoringu w obiekcie Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Wniosek uzasadnia tym, iż zamontowanie monitoringu zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców na zewnątrz i wewnątrz budynku, polepszy także warunki przeciw pożarowe na ciągach komunikacyjnych. Natomiast nakłady inwestycyjne finansowe z dochodów własnych pochodzą na ten cel z darowizn pieniężnych. Członkowie Zarządu nie wnieśli sprzeciwu

    do wniosku dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach

    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utworzenie planu wydatków inwestycyjnych w kwocie 11.740,00 zł. Zlecono Pani skarbnik poinformowanie dyrektora jednostki, że plan należy utworzyć zgodnie z obowiązującymi przepisami regulującymi dysponowanie środkami

    w ramach dochodów własnych.

  10. informacją o zobowiązaniach Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej

    ZOZ Kluczbork w likwidacji wobec Teresy i Pawła Kita. Pani Skarbnik wyjaśniła, że zostały już sprawdzone dokumenty przedłożone przez Państwa Kita tzn., że zobowiązania nie uległy przedawnieniu, zgadza się też wysokość zadłużenia. Pani Skarbnik poinformowała również, że Państwo Kita próbowali sprawę wyjaśnić z Panią Olgą Lewicką-Gawle likwidatorem SPZOZ ZOZ w Kluczborku lecz nie dało to żadnego efektu w związku z czym zwracają się

    z wnioskiem do Zarządu Powiatu.

    Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożoną informacją o zobowiązaniach Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork w likwidacji wobec Państwa Teresy i Pawła Kita. Po krótkie dyskusji podjęto decyzję aby Pani Skarbnik przekazała informację Państwu Kita, że istnieje możliwość zawarcia ugody na podstawie której zostanie wypłacona kwota główna zobowiązania.

  11. porozumienie Nr FN.I.WS.-3052/3/2007, które dotyczy przekazania gminie Wołczyn

    dotacji celowej w kwocie 5.000,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie bieżącej działalności artystycznej Zespołu Pieśni i Tańca “Modrzewiacy”. Zarząd Powiatu zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli wykorzystania środków przekazanych Gminie Wołczyn w ramach dotacji celowej, w przypadku stwierdzenia niezgodności wykorzystania dotacji z przeznaczeniem, dotacja podlega zwrotowi w całości lub w części wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia przekazania do dnia zwrotu na rachunek bankowy budżetu powiatu. Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu porozumienia z Gminą Wołczyn w sprawie przekazania dotacji celowej w kwocie 5.000,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie bieżącej działalności artystycznej Zespołu Pieśni i Tańca “MODRZEWIACY”.

    Do podpisania porozumienia upoważniono Starostę oraz Wicestarostę.

  12. porozumienie przekazujące Gminie Kluczbork dotacje celową w kwocie 2.000,00 zł

    z przeznaczeniem na dofinansowanie wyścigu kolarskiego juniorów młodszych “Po ziemi kluczborskiej”. W § 4 porozumienia Zarząd Powiatu zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli wykorzystania środków przekazanych Gminie Kluczbork w ramach dotacji celowej w przypadku stwierdzenia niezgodności wykorzystania dotacji z przeznaczeniem dotacja podlega zwrotowi w całości lub w części wraz z odsetkami ustawowymi.

    Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu porozumienia z Gminą Kluczbork w sprawie przekazania dotacji celowej w kwocie 2.000,00 zł na dofinansowanie wyścigu kolarskiego juniorów młodszych “Po ziemi kluczborskiej”. Do podpisania porozumienia upoważniono Starostę oraz Wicestarostę.

  13. porozumienie z Gminą Byczyna w sprawie udzielenia dotacji celowej w kwocie 3.000,00

    zł na dofinansowanie imprezy “XXII Zlot Piłkarzy Weteranów”. W § 4 porozumienia Zarząd Powiatu zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli wykorzystania środków przekazanych Gminie Kluczbork w ramach dotacji celowej w przypadku stwierdzenia niezgodności wykorzystania dotacji z przeznaczeniem dotacja podlega zwrotowi w całości lub w części wraz z odsetkami ustawowymi.

    Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu porozumienia z Gmina Byczyna w sprawie przekazania dotacji celowej w kwocie 3.000,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie imprezy “XXII Zlot Piłkarzy Weteranów”. Upoważniono Starostę oraz Wicestarostę do podpisania porozumienia.

  14. Aneks do porozumienia Nr FN.I.WS-3100/Zarz./1/07 z dnia 19 lutego 2007 roku

zawartego z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w likwidacji w Kluczborku. W paragrafie 2 porozumienia wyrażenie :170.000,00 zł zastępuje się wyrażeniem 184.447,00 zł. Pozostała treść porozumienia pozostaje bez zmian.

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu aneksu Nr FN.I.WS-3100/Zarz./1/07 do porozumienia Nr FN.I.WS-3100/Zarz./1/07 z dnia 19.02.2007r. zawartego z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork w likwidacji.

Do podpisania aneksu upoważniono Starostę oraz Wicestarostę.

o) umowę Nr FN.I.WS-3052/3/2007 z Gminą Wołczyn. Umowa dotyczy przekazania z Powiatowego funduszu Ochrony Środowiska i gospodarki Wodnej Gminie Wołczyn dotacji celowej w kwocie 30.000,00 zł. Dotacja ma być przeznaczona na dofinansowanie rekultywacji miejskiego składowiska odpadów komunalnych w Wierzbicy Górnej oraz monitoringu. Gmina Wołczyn jest zobowiązana do przedłożenia Zarządowi Powiatu rozliczenia dotacji do dnia 31 grudnia 2007 roku.

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu umowy z Gminą Wołczyn w sprawie przekazania

z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dotacji celowej

w kwocie 30.000,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie rekultywacji miejskiego składowiska odpadów komunalnych w Wierzbicy Górnej oraz monitoringu.

Do podpisania umowy upoważniono Starostę oraz Wicestarostę.

p) umowę Nr FN.I.WS-3052/2/2007 w sprawie przekazania Gminie Wołczyn z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dotacji celowej w kwocie 15.000,00 zł na dofinansowanie zadania pn. “Inewntaryzacja Przyrodnicza Gminy Wołczyn”.

Gmina Wołczyn jest zobowiązana do przedłożenia zarządowi Powiayu rozliczenia dotacji do dnia 31 grudnia 2007 roku. Niewykorzystane środki z dotacji podlegają zwrotowi na rachunek Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki wodnej do 31 grudnia 2007 roku. Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu umowy z Gminą Wołczyn w sprawie

Przekazania z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dotacji celowej w kwocie 15.000,00 zł na dofinansowanie zadania pn. “Inewntaryzacja Przyrodnicza Gminy Wołczyn”. Do podpisania umowy upoważniono Starostę oraz Wicestarostę.

 

Do punktu 4 porządku

Starosta powiadomił, że zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 14.02.2007r. (w którym zlecono przygotowanie informacji na temat zmian struktury organizacyjnej jednostek organizacyjnych powiatu w celu pozyskania ewentualnych oszczędności) dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku przedłożyła schemat organizacyjny wraz z podziałem etatów obowiązujący w urzędzie od dnia 21 lutego 2006r.

Szczegółowy zakres informacji opisuje załącznik nr 4 protokołu.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i postanowił, że zostanie ona przedstawiona przez dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku na posiedzeniach Komisji Rady Powiatu oraz sesji Rady Powiatu w Kluczborku.

Prezentacja ma odbyć się w formie pokazowej przy pomocy rzutnika. Maksymalny czas omawiania struktury organizacyjnej jednostki 15 minut. Zarząd wyznaczył termin przygotowania do prezentacji przedmiotowej informacji do końca kwietnia 2007 roku.

 

Do punktu 5 porządku

Starosta przedstawił również informację dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych

w Kluczborku na temat schematu organizacyjnego, który ma zapewnić prawidłową realizację powierzonych zadań. Zadaniem jednostki jest pełnienie zarządu drogowego nad majątkiem

w imieniu zarządu Powiatu Kluczborskiego, który jest organem administracji publicznej i pełni funkcję zarządcy drogi.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i postanowił, że zostanie ona przedstawiona przez dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku na posiedzeniach Komisji Rady Powiatu oraz sesji Rady Powiatu w Kluczborku.

Prezentacja ma odbyć się w formie pokazowej przy pomocy rzutnika . Maksymalny czas omawiania struktury organizacyjnej jednostki 15 minut.

Zarząd wyznaczył termin przygotowania do prezentacji przedmiotowej informacji do końca kwietnia 2007 roku.

 

Do punktu 6 porządku

Przewodniczący Zarządu przypomniał zebranym, że zgodnie z rozstrzygnięciem z dnia 28 lutego 2007r. dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dokonał przeglądu dróg powiatowych celem wyznaczenia miejsc pod lokalizację stanowisk ważenia pojazdów na drogach powiatowych.

Wytypowano pięć punktów, tj.: DP Nr 1304O m. Kostów, DP Nr 1311Om. Piaski, DP Nr 1306O m. Borek, DP Nr 1350O m. Bogacica, DP Nr 1319O m. Ligota Dolna.

Natomiast Inspektor Transportu Drogowego nie widzi potrzeby wykonania stanowisk do ważenia pojazdów ciężarowych w miejscowościach Kostów, Piaski, Borek ze względu na niewielką odległość od istniejącego stacjonarnego punktu ważenia w miejscowości Byczyna ponieważ samochody jadące drogami powiatowymi Nr 1304O, 1311O, 1306O są sprowadzane do Byczyny i tam ważone. Również nie ma potrzeby budowy stanowiska w Ligocie Górnej ze względu na bliską odległość od Bogacicy gdzie stwierdzono celowość powstania punktu ważenia. Spośród zaproponowanych lokalizacji.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i postanowił o przyjęciu proponowanych trzech dodatkowych punktów ważenia pojazdów ciężarowych tj.: w Bogacicy, przy drodze Wołczyn –Komorzno oraz Wołczyn-Murów. Zarząd Powiatu zlecił dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku oszacowanie kosztów budowy punktów ważenia pojazdów oraz przystąpienie do wykonania projektów budowy. Ponadto Zarząd postanowił, aby informację nt. utworzenia dodatkowych punktów ważenia pojazdów ciężarowych na drogach powiatowych przekazać do Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku.

Do punktu 7 porządku

Starosta omówił wniosek Pani Lubomiry Krzenciessa w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż części gruntu działki znajdującej się pod kioskiem spożywczo – przemysłowym, który stanowi jej własność od 1991 roku. W dalszej części wniosku wyjaśnia Starosta wnioskodawczyni informuje nas, ze na skutek huraganu w dniu 18.01.2007r. kiosk został zniszczony w stopniu uniemożliwiającym jego prowadzenie. W opinii ekspertów w każdej chwili może nastąpić zawalenie się dachu ponieważ metalowa konstrukcja została w bardzo poważnym stopniu uszkodzona. Na podstawie ekspertyzy rzeczoznawcy koszt remontu ma wynosić około 18.000,00 zł. W związku z czym Pani Krzenciessa wnioskuje o wykup gruntu znajdującego się pod kioskiem.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i po chwili dyskusji nie stwierdził celowości wydzielenia i sprzedaży gruntu pod kioskiem spożywczo-przemysłowym. Natomiast proponuje dalszą dzierżawę działki z możliwością negocjacji stawki czynszowej.

Do punktu 8 porządku

Starosta przedstawił wniosek mieszkańców budynku przy ul. Konopnickiej 13

w Kluczborku tj.: Anety i Andrzeja Paszko, Lechosława Czechowskiego, Bożeny i Tomasza Lechickich. Wniosek dotyczy wyrażenia zgody na wykupienie zajmowanych mieszkań, które znajdują się w bocznym skrzydle budynku Zespołu Szkół Licealno-Technicznych

w Kluczborku i są administrowane przez dyrektora szkoły. Wniosek jest uzasadniony tym, że mieszkańcy są długoletnimi pracownikami oświaty, nauczycielami, Zespołu Szkół Licealno- Technicznych, mieszkania są zajmowane od początku pracy w szkole, w trakcie użytkowania w mieszkaniach zostały wykonane remonty. Ponadto zostały również wymienione niektóre grzejniki. W okresie ferii budynek szkoły nie jest wystarczająco ogrzewany co wiąże się oszczędnością kosztów, jakie szkoła ponosi za energię cieplna. W tej sytuacji mieszkania – zimne muszą być dogrzewane na własny koszt, co powoduje zwiększenie kosztów ich eksploatacji. W związku z tym należałoby wykonać nowy węzeł grzewczy, oddzielający mieszkańców budynku od instalacji grzewczej szkoły, co pozwoliłoby nam na regulowanie ilości zużywanego ciepła a co za tym idzie uiszczać opłatę za faktycznie otrzymywaną energie cieplną w okresie grzewczym.

Zarząd Powiatu po przeprowadzonej dyskusji stwierdził, że nie może podjąć od razu decyzji w przedmiotowej sprawie. Dlatego też zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu zebranie informacji dotyczących w/w mieszkań tj.: jaki jest metraż mieszkań, koszt usamodzielnienia ogrzewania oraz innych mediów, ponadto należy sprawdzić czy jest możliwość wydzielenia mieszkań jako samodzielnych lokali oraz wartość mieszkań przed i po zastosowaniu ulg. Informacje należy przedłożyć na następne posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Do punktu 9 porządku

Starosta zapoznał zebranych z aneksem Nr 4 do porozumienia zawartego w dniu 29.03.2005r. z Powiatem Raciborskim w sprawie ponoszenia wydatków na pobyt dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego. Paragraf 1 aneksu wprowadza następujące zmiany:

  1. § 3 pkt. 3 porozumienia otrzymuje nowe brzmienie:

3) Kwota miesięcznej pomocy od dnia 01.01.2007r. do dnia 28.02.2007r. wynosi 510,00 zł i została ustalona na podstawie decyzji zmieniającej Nr 8271/RZ/15/zm/2007 z dnia 06.03.2007r.

Na łączną kwotę składają się kwoty:

-345,30 zł tytułem częściowego pokrycia wydatków związanych z utrzymaniem dziecka Przemysława Drąga,

  • 164,70 zł tytułem sprawowania osobistej opieki nad w/w dzieckiem i jego wychowania.

Kwota miesięcznej pomocy pieniężnej od dnia 01.03.2007r. wynosi 498,00 zł. Przyznana pomoc pieniężna została ustalona na podstawie Decyzji zmieniającej Nr 8271/RZ/15/zm/2007 z dnia 06.03.2007r. Na łączną kwotę składają się kwoty następujące:

  • 333,30 zł tytułem częściowego pokrycia wydatków związanych z utrzymaniem dziecka Przemysława Drąga,
  • 164,70 zł tytułem sprawowania osobistej opieki na w/w dzieckiem i jego wychowania.

Aneks wchodzi w życie z dniem podpisania.

Żaden z członków Zarządu nie wniósł uwag do omawianego aneksu zatem Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu Aneksu nr 4 do porozumienia zawartego z Powiatem Raciborskim

w sprawie ponoszenia wydatków na pobyt dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego. Do podpisania porozumienia upoważniono Starostę oraz Wicestarostę.

Do punktu 10 porządku

Starosta omówił decyzję w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu Powiatowego Urzędu Pracy dla nieruchomości położonych w Kluczborku przy ulicy Moniuszki 4a tj.: działka nr 51/7- zabudowana budynkiem administracyjno- biurowym oraz działka nr 48/3 stanowiąca drogę dojazdową do budynku na działce nr 51/7. Nieruchomości stanowiące działki 51/7 oraz 48/3 użytkowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku nie spełniają warunków prawidłowego funkcjonowania urzędu, niekorzystne położenie i brak parkingu.

W związku z tym podjęto decyzje uchwałą nr 166/486/2006 Zarządu Powiatu w Kluczborku

z dnia 10.11.2006r. w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność powiatu

o sprzedaży w drodze przetargu publicznego i nabyć inną. Decyzja niniejsza stanowi podstawę do wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów Starostwa Powiatowego w Kluczborku i księgach wieczystych prowadzonych w Sądzie Rejonowym w Kluczborku.

Zarząd Powiatu postanowił o przyjęciu decyzji w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu Powiatowego Urzędu Pracy dla nieruchomości położonych w Kluczborku przy ulicy Moniuszki 4a.

 

Do punktu 11 porządku

Starosta przedstawił projekty uchwał w sprawie uzgodnienia projektu uchwały Rady Miejskiej w Kluczborku dotyczących:

  1. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów

    zainwestowanych wsi Bogdańczowice. Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały,

    Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

  2. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Smardy Dolne. Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  3. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Smardy Górne. Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  4. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Kujakowice Dolne. Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  5. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Kujakowice Górne. Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  6. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bażany. Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  7. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Łowkowice. Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

Do punktu 12 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu omówił projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku w 2006 roku. Starosta wyjaśnił, że zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 15.12.2000r. o ochronie konkurencji i konsumentów, rzecznik konsumentów obowiązany jest w terminie do 31 marca każdego roku przedłożyć radzie sprawozdanie ze swojej działalności w roku poprzednim. Zarząd Powiatu zatwierdził powyższy projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku i postanowił o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 13 porządku

Starosta zapoznał zebranych z propozycją rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu z posiedzenia z dnia 06.03.2007r. Rozstrzygnięcie dotyczyło ujęcia w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym budowy chodnika w miejscowościach :Wierzbica Górna oraz Gierałcice.

Treść rozstrzygnięcia brzmi następująco: Zarząd Powiatu postanowił o ujęciu w wieloletnim Planie Inwestycyjnym budowę chodnika w miejscowościach Wierzbica Górna oraz Gierałcice. Termin planowanej realizacji powyższego zadania zarząd Powiatu określił na lata przyszłe. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku ustalenie terminu zakończenia budowy kanalizacji w w/w miejscowościach oraz wstępne oszacowanie kosztów powyższej inwestycji.

Członkowie zarządu nie wnieśli zastrzeżeń do przedmiotowego rozstrzygnięcia. W związku

z tym propozycja rozstrzygnięcia została przyjęta przez Zarząd Powiatu i skierowana do realizacji.

 

Do punktu 14 porządku

Sekretarz Powiatu przypomniał, ze na posiedzeniu Zarządu w dniu 14.02.2007r. postanowiono aby zostały przygotowane informacji na temat struktury organizacyjnej Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz jednostek organizacyjnych powiatu w celu pozyskania ewentualnych oszczędności. Do tej pory zostały przedłożone informacje tylko przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy oraz dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Natomiast dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Naczelnik Wydziału Edukacji nie przygotowali informacji nt. struktur organizacyjnych jednostek pomocy społecznej oraz jednostek oświatowych powiatu kluczborskiego.

W związku z tym Zarząd Powiatu wyznaczył na dzień 31 marca 2007r. ostateczny termin przekazania informacji w następującym zakresie:

Naczelnik Wydziału Edukacji – przygotowanie informacji na temat struktur organizacyjnych jednostek oświatowych powiatu kluczborskiego,

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku – przygotowanie informacji na temat struktur organizacyjnych jednostek pomocy społecznej jakie funkcjonują w powiecie kluczborskim.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Tatiana Wollna Zarząd Powiatu

1. Piotr Pośpiech ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Maciej Tomaszczyk ...............................................