PROTOKÓŁ nr 6/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 06 marca 2007 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Piotr Pośpiech.

W posiedzeniu uczestniczyło dwóch członków Zarządu. Ponadto w posiedzeniu udział wzięła Skarbnik Powiatu.

 

Porządek posiedzenia

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Rokowania na zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem po byłej pralni szpitalnej położonej w Kluczborku.
  3. Sprawy finansowe:
  1. wniosek radnego Rady Miejskiej w Wołczynie w sprawie ujęcia w wieloletnim planie inwestycyjnym budowę chodnika przy drogach powiatowych w miejscowości Wierzbica Górna oraz Gierałcice;
  2. wniosek Rady Sołeckiej w Wierzbicy Górnej w sprawie ujęcia w wieloletnim planie inwestycyjnym budowę chodnika przy drogach powiatowych w miejscowości Wierzbica Górna;
  3. wniosek Rady Miejskiej w Wołczynie w sprawie budowy chodnika w Wierzbicy Górnej oraz Gierałcicach;
  4. wniosek pana Karola Kliś w sprawie rozłożenia na raty nienależnie pobranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby;
  5. wniosek w sprawie dofinansowania dalszej części remontu Kościoła pw. Św. Jacka w Miechowej;
  6. informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Finansów i Budżetu na temat ostatecznych kwot dotacji na zadania realizowane z zakresu administracji rządowej i na zadania własne na 2007 rok;
  1. informacja Ministra Finansów o planowanych na 2007 rok dochodach z tytułu udziału we

wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, rocznej kwocie subwencji

ogólnej na 2007 rok;

h) informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Finansów i Budżetu

o zwiększeniu dotacji celowej w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki

społecznej;

  1. wniosek dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie utworzenia planu

wydatków inwestycyjnych na 2007 rok.

  1. Decyzja w sprawie wygaśnięcia trwałego zarządu dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku na nieruchomość zabudowaną stanowiącą dz. nr 194/5.
  2. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  3. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 28 lutego 2007 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

 

Na wstępie Starosta oznajmił zebranym, że na rokowania cenowe na zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem po byłej pralni szpitalnej położonej w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23 na działce nr 91/10, wpłynęła jedna oferta. Po otwarciu jej przez Komisję okazało się, że ofertę tę złożył pan Andrzej Sypko z Kluczborka. Po sprawdzeniu przedmiotowej oferty stwierdzono, że wszystkie wymogi formalne zostały spełnione, wadium zostało wpłacone a cena jaką w/w zaproponował za powyższą nieruchomość to 70.000,00 zł. Następnie Starosta przypomniał zebranym, że wycena przedmiotowej nieruchomości wynosi 160.893,00 zł., do negocjacji – zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu, została ustalona bazowa kwota na poziomie 140.000,00 zł. Zgodnie z przepisami ustawy, nie wolno nam sprzedać nieruchomości za kwotę mniejszą niż 40% jego wartości oszacowanej w tym przypadku to jest 64.357,20 zł. więc zaproponowana w ofercie cena oscyluje w granicach tej minimalnej kwoty. W związku z tym Przewodniczący Zarządu oraz pozostali członkowie Zarządu

 

stwierdzili, że zaproponowana przez oferenta kwota 70.000,00 zł. za powyższą nieruchomość

jest kwotą za niską i zaproponowali cenę 95.000,00 zł. Następnie głos zabrał pan Andrzej Sypko, który powiedział, że zna stan techniczny przedmiotowego budynku i uważa, że cena którą zaproponował to jest jak gdyby ceną tylko za działkę, na której przedmiotowy budynek znajduje się bo sam budynek nadaje się tylko albo do wyburzenia albo do kapitalnego remontu. Z drugiej strony rozumie, że Powiat ma pewne ograniczenia co do kwoty za jaką sprzedaje nieruchomości i dlatego, po chwili zastanowienia, pan Sypko zaproponował za przedmiotową nieruchomość kwotę 80.000,00 zł. Jego zdaniem kwota, którą zaproponował Zarząd Powiatu czyli 95.000,00 zł. jest kwotą za wysoką. Rzeczoznawca robiąc jej wycenę opierał się może na wycenach nieruchomości znajdujących się w dogodnych punktach miasta natomiast ta nieruchomość jest ograniczona wieloma czynnikami, które zmniejszają jej atrakcyjność, przede wszystkim nie ma do niej dogodnego dojazdu bo dojazd przez “szpital” jest dojazdem utrudnionym, w związku z tym ograniczona jest tam możliwość prowadzenia jakiejkolwiek działalności gospodarczej jeśli chodzi o sam obiekt. Następnie pan Sypko dodał, że na tę chwilę ma pomysł aby ten obiekt odrestaurować i aby nadal był on w kompleksie medycznym i uzupełniał to co robią szpitale a mianowicie ma zamiar otworzyć tam gabinet fizykoterapii. Ponadto w/w zapewnił członków Zarządu, że doprowadzi powyższy obiekt do takiego stanu, że nie będą się za niego wstydzić bo przecież jest to obiekt położony na terenie szpitala a aby to zrobić, potrzebne są już nie setki tysięcy złotych, tam trzeba zrobić wszystko od podstaw a wiadomo, że remont kosztuje więcej niż budowa nowego budynku. W związku z powyższym pan Andrzej Sypko uznał, że zaproponowana przez niego kwota czyli 80.000,00 zł. w zamian za to, co w przyszłości chce zrobić z tym obiektem, jest odpowiednia. Więcej nie jest w stanie za niego zaoferować i jeśli członkowie Zarządu nie zgodzą się na nią, to rezygnuje z chęci jej zakupu. Następnie głos zabrał Starosta, który stwierdził, że osoba pana Andrzeja Sypko na pewno jest wielu znana i znane są również jego dokonania i to, w jakim standardzie remontuje obiekty. Decydując się na jego sprzedaż właśnie jemu, mamy gwarancję, że za jakiś czas budynek ten będzie wyremontowany i tym bardziej, że nie będzie potrzeby dokonywać zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego. Zaproponowane przez w/w 80.000,00 zł. stanowi mniej więcej 50% wartości na jaką przedmiotowa nieruchomość została oszacowana ale ostatecznie Starosta zaproponował cenę 85.000,00 zł. na co pan Sypko odpowiedział, że skoro zdecydował się na 80.000,00 zł. to te jeszcze 5.000,00 zł. nie stanowi już większego problemu i tym samym

 

zgodził się na zakup powyższej nieruchomości za cenę 85.000,00 zł. Członkowie Zarządu

jednogłośnie również zgodzili się na taką cenę. Na koniec Starosta dodał jeszcze, że jak gdyby w zamian za to, postaramy się uwzględnić ewentualny dojazd do tej nieruchomości jeżeli będziemy sprzedawać inną nieruchomość bo jest taka alternatywna możliwość. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o sprzedaży nieruchomości zabudowanej budynkiem po byłej pralni szpitalnej położonej w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23 na działce nr 91/10 panu Andrzejowi Sypko zam. Kluczbork, ul. Kossaka 4 za cenę 85.000,00 zł.

 

Do punktu 3 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy:

a) wniosek radnego Rady Miejskiej w Wołczynie w sprawie ujęcia w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym budowę chodnika przy drogach powiatowych w miejscowościach Wierzbica Górna oraz Gierałcice; następnie Starosta zaproponował, że niniejszy podpunkt omówi łącznie z dwoma kolejnymi tj. podpunktem “b” i “c” niniejszego protokołu a mianowicie

wnioskiem Rady Sołeckiej w Wierzbicy Górnej oraz wnioskiem Rady Miejskiej w Wołczynie również w sprawie ujęcia w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym budowę chodnika przy drogach powiatowych w Wierzbicy Górnej oraz Gierałcicach; jak wynika z powyższych wniosków – kontynuował Starosta, drogi w tym miejscowościach są bardzo wąskie i w przypadku mijania się samochodów, piesi oraz rowerzyści są narażeni na niebezpieczeństwo. Realizacja powyższych wniosków oczekiwana jest przez wnioskodawców w latach przyszłych tj. po zakończeniu budowy kanalizacji w w/w miejscowościach. Ponadto – nadal kontynuował Starosta, ujęcie przedmiotowego zadania w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, zdaniem wnioskodawców, stworzyłoby możliwość starania się o pozyskanie środków pozabudżetowych. Następnie Starosta stwierdził, że w pierwszej kolejności należy zadbać o drogi i mosty a dopiero później zająć się budową chodników nie mniej jednak Starosta zaproponował, aby ująć w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym budowę chodnika w miejscowościach Wierzbica Górna oraz Gierałcice po wcześniejszym ustaleniu terminu zakończenia budowy kanalizacji w tych miejscowościach. Ponadto dodał, że termin planowanej realizacji tej inwestycji to będą lata przyszłe, trudno na tę chwilę powiedzieć konkretnie kiedy. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Starosty i po chwili

 

dyskusji jednogłośnie zgodzili się na takie rozwiązanie powyższej sprawy. Reasumując,

Zarząd Powiatu postanowił o ujęciu w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym budowę chodnika

w miejscowościach Wierzbica Górna oraz Gierałcice. Termin planowanej realizacji powyższego zadania Zarząd Powiatu określił na lata przyszłe. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku ustalenie terminu zakończeniu budowy kanalizacji w w/w miejscowościach oraz wstępne oszacowanie kosztów powyższej inwestycji;

  1. wniosek pana Karola Kliś w sprawie rozłożenia na raty należności w wysokości

13.765,39 zł.- równoważnika za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby lub w miejscowości pobliskiej na okres dłuższy niż 12 miesięcy; następnie Skarbnik Powiatu przypomniała zebranym, że w/w jest funkcjonariuszem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. Pobierał on równoważnik za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby na podstawie złożonych oświadczeń mieszkaniowych od 2001 roku przez kolejne lata tj. 2002, 2003, 2004, 2005 do maja 2006 r. W dniu 22 maja 2006 r. funkcjonariusz ten złożył oświadczenie mieszkaniowe, w którym oświadczył, że jest właścicielem lokalu mieszkalnego w Byczynie, które nabył w wyniku spadku. Z chwilą przyjęcia tego oświadczenia – kontynuowała Skarbnik Powiatu, służba finansowa zauważyła, że zgodnie z sygnaturą Postanowienia Sądu, funkcjonariusz nabył spadek w 2003 roku co wskazuje posiadanie tytułu prawnego od 2003 roku do zajmowania lokalu mieszkalnego i tym samym utracił prawo do pobierania równoważnika za brak lokalu mieszkalnego. Po przekazaniu tej informacji zainteresowanemu przez służbę finansową funkcjonariusz poinformował Komendanta Powiatowego, że posiada tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego o powierzchni 17m2 więc uważał, że zajmowany lokal mieszkalny nie spełnia kryteriów w zakresie powierzchni mieszkalnej dla przysługujących norm zaludnienia co daje mu prawo do pobierania równoważnika za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby - co było rzeczą mylną. W związku z tym, w dniu 18 stycznia 2007 r. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku wydał decyzję o zwrocie przez w/w nienależnie pobieranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby wraz z należnymi odsetkami. Na posiedzeniu w dniu 23 stycznia br. Zarząd Powiatu postanowił również o zwrocie przez funkcjonariusza nienależnie pobranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego jak również postanowił o zwrocie tej należności przez Powiat

 

 

Kluczborski do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego jako zwrot dotacji pobranej w nadmiernej wysokości. Ponadto Zarząd Powiatu postanowił nałożyć na Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku obowiązek rozłożenia

funkcjonariuszowi spłaty tej należności na dogodne raty. Jak wynika z powyższego wniosku – kontynuowała pani Wanda Słabosz, wnioskodawca prosi o rozłożenie płatności tej należności na okres dłuższy niż 12 miesięcy. Swoja prośbę uzasadnia on bardzo trudną sytuacją finansową w jakiej obecnie się znajduje. Ponadto, składając wniosek w sprawie przyznania równoważnika za brak lokalu mieszkalnego, nie wynikało to z jego złej woli lecz z błędnego przekonania, że właścicielem lokalu mieszkalnego stanie się dopiero z chwilą uregulowania wszystkich spraw spadkowo – podatkowych i uzyskania wpisu prawa własności do księgi wieczystej. Następnie Skarbnik Powiatu powiedziała, że jak również wynika z powyższego wniosku, w/w łącznie z żoną ma 2.100,00 zł. miesięcznie dochodu, tyle samo wydatków, troje dzieci na utrzymaniu i stąd ta prośba. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem i po długiej dyskusji, ostatecznie jednogłośnie postanowili, aby rozłożyć w/w płatność na 36 miesięcznych rat. Następnie postanowiono, aby zawrzeć z panem Karolem Kliś stosowne porozumienie w sprawie sposobu spłaty tej należności i taki projekt porozumienia zlecono przygotować Skarbnikowi Powiatu na następne posiedzenie;

e) ponowne rozpatrzenie wniosku Rady Sołeckiej wsi Miechowa w sprawie dofinansowania dalszej części remontu Kościoła pw. Św. Jacka w Miechowej; Starosta przypomniał, że na poprzednim posiedzeniu Zarząd Powiatu postanowił o dofinansowaniu dalszej części remontu Kościoła pw. Św. Jacka w Miechowej kwotą 5.000,00 zł. i w tej kwestii nic się nie zmieniło. Zmienił się tylko sposób udzielenia powyższego dofinansowania a mianowicie: nie będzie ono udzielone w formie dotacji ale poprzez opłacenie faktur przedstawionych przez w/w opiewających na powyższą kwotę. Jeśli chodzi z kolei o przygotowanie projektu chwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, na tę chwilę nie będziemy przygotowywać takiego projektu uchwały ze względu na to, że są w niej zapisane różne terminy np. termin składania wniosków o dotacje i te zasady należałoby zachować. W związku z tym Starosta zaproponował, aby do końca bieżącego roku przygotować i przedłożyć Radzie Powiatu w Kluczborku powyższy projekt uchwały oraz inne kierunkowe i niezbędne w tym zakresie uchwały i od początku 2008 r. zaczniemy działać tak jak należy to jest zgodnie z tymi zasadami. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi

 

Starosty jednogłośnie się z nią zgodzili i dlatego ostatecznie postanowiono o dofinansowaniu remontu Kościoła pw. Św. Jacka w Miechowej kwotą 5.000 zł. ze środków przeznaczonych na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego poprzez opłacenie faktur przedstawionych

przez w/w opiewających na powyższą kwotę. Powyższy wniosek należy ująć w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2007 rok. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, aby do końca bieżącego roku przygotować i przedłożyć Radzie Powiatu w Kluczborku projekt uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz inne kierunkowe i niezbędne w tym zakresie uchwały;

f) informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Finansów i Budżetu na temat ostatecznych kwot dotacji na zadania realizowane z zakresu administracji rządowej i na zadania własne na 2007 rok; Skarbnik Powiatu powiedziała, że jak wynika z powyższego wniosku, zwiększono nam dotację dla Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Kluczborku o kwotę 7.000,00 zł. głownie ma to związek tym, że Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Kluczborku prowadzi również działalność na terenie Powiatu Namysłowskiego i dlatego też, zwiększono środki m. in. na płace, koszty przejazdu itp.

Kolejne zwiększenie dotacji nastąpiło w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku o kwotę 11.000,00 zł. które to środki zostaną przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne. Następnie Skarbnik zapoznała zebranych z wnioskami tych, których powyższe zwiększenia dotacji dotyczą, przedstawiające projekt przeznaczenia tych środków w rozbiciu na poszczególne paragrafy. Na koniec pani Słabosz poinformowała zebranych, że zmniejszono nam o kwotę 57.000,00 zł. dotację dla bezrobotnych jednak zdaniem w/w, jest to uzgodnione przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku, gdyż liczba naszych bezrobotnych stanowi tyle, że o tę kwotę możemy mieć tę dotację zmniejszoną. Członkowie zapoznali się z powyższą informacją i jednogłośnie postanowili o jej skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Powyższy wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2007 rok;

  1. informacja Ministra Finansów o planowanych na 2007 rok dochodach z tytułu udziału we

    wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, rocznej kwocie subwencji ogólnej na

     

     

    2007 rok; jak wynika z powyższej informacji – wyjaśniła Skarbnik Powiatu, zmniejszono nam dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych o kwotę 71.689,00 zł. natomiast zwiększono nam część oświatową subwencji ogólnej

    o kwotę 105.524,00 zł. czyli w sumie mamy wzrost dochodów o kwotę 33.835,00 zł.

    Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i jednogłośnie postanowił o jej skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Powyższy wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2007 rok;

    h) informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Finansów i Budżetu

    o zwiększeniu dotacji celowej w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdziale 85334 – Pomoc dla repatriantów, § 2110 – Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone realizowane przez powiat - o kwotę 4.014,00 zł. Skarbnik Powiatu oznajmiła zebranym, że powyższe środki pochodzące z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2007 rok przeznaczone są na kontynuację aktywizacji zawodowej repatrianta pana Piotra Garbowskiego. Członkowie Zarząd Powiatu zapoznali się z powyższą informacją i również jednogłośnie postanowili o jej skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Powyższy wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2007 rok;

  2. wniosek dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie utworzenia planu

wydatków inwestycyjnych na 2007 rok w kwocie 18.354,00 zł. na zadanie: wykonanie dodatkowego wejścia do windy w budynku głównym; jako uzasadnienie swojej prośby wnioskodawca podaje to – wyjaśniła Skarbnik Powiatu, że wykonanie dodatkowego wejścia do windy na parterze budynku jest konieczne aby umożliwić poruszanie się windą mieszkańców wewnątrz budynku między kondygnacjami a szczególnie osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Ponadto dodała, że wykonanie powyższego zadania jest ujęte w planie naprawczym w/w placówki. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem i bez zbędnej dyskusji jednogłośnie pozytywnie go zaopiniowali i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Powyższy wniosek również należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2007 rok.

 

Do punktu 4 porządku

Starosta przedstawił decyzję w sprawie wygaszenia trwałego zarządu dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku na nieruchomość zabudowaną stanowiącą dz. nr 194/5 oraz ustanowienia trwałego zarządu dla Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na nieruchomości zabudowanej stanowiącej działkę nr 194/5. Następnie wyjaśnił, że na podstawie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24 czerwca 2004 r. w sprawie wyłączenia z dniem 01 września 2004 r. Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku, zmieniono nazwę Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku na Wojewódzki Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Kluczborku.

Wojewódzki Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Kluczborku zajmuje działkę nr 194/5 na której znajdują się: budynek czyli jego siedziba oraz internat i budynek garażowy. W/w jednostka użytkuje budynki do wykonywania zadań statutowych – koordynowania dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego. Do tej pory zarząd był ustanowiony dla tej nieruchomości dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku. W związku z powyższym wyłączeniem, zasadne jest ustanowienie trwałego zarządu dla użytkownika nieruchomości czyli Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku a zniesienie go dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z projektem powyższej decyzji, jednogłośnie postanowili o jego podpisaniu.

 

Do punktu 5 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące materiały na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

  • projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia

stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego w formie umowy darowizny na rzecz Skarbu Państwa – po kolejnej analizie przez radców prawnych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi podjętej przez Radę Powiatu w Kluczborku uchwały w sprawie wyrażenia zgody na oddanie mienia stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego w nieodpłatne użytkowanie

 

Skarbowi Państwa ustalono, że w treści uchwały powinna znaleźć się informacja, że

przekazanie następuje w formie umowy darowizny, zgodnie z zapisem art. 13 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- projekt uchwały w sprawie określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobów ich przyznawania – Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z projektem powyższej uchwały jednogłośnie postanowił o jego ponownym skierowaniu do Wydziału Edukacji w celu dalszych prac nad nim;

  • projekt uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego

Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007 rok – w lutym br. Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, dokonał podziału środków przewidzianych planem finansowym PFRON na rok 2007 w części: przelewy redystrybucyjne, przeznaczonych na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych należących do kompetencji samorządów powiatowych na podstawie przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Podział został dokonany na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych samorządom wojewódzkim i powiatowym. Środki te zostały podzielone na zadania z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych oraz na zadania z zakresu rehabilitacji społecznej. Razem środki dla powiatu na realizację powyższych zadań w 2007 roku wynoszą 894.663,00 zł.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pani Iwony Królikowskiej – Świątek –

niniejszy projekt uchwały przygotowano w związku ze złożeniem skargi przez Panią Iwonę Królikowską – Świątek na działalność Starosty Kluczborskiego tzn. na brak odpowiedzi na złożone odwołanie od decyzji administracyjnej i niewłaściwe zachowanie Naczelnika Wydziału Budownictwa. Zgodnie z treścią powyższej uchwały, po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Rewizyjnej, uznaje się tę skargę za niezasadną w części dotyczącej merytorycznego załatwienia sprawy i za zasadną w części dotyczącej terminowości załatwienia sprawy.

 

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury,

Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii – Rada Powiatu w Kluczborku w dniu 11 stycznia 2007 r. powołała Komisję Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii w składzie 8 osobowym. W dniu 06 marca 2007 r., radni: Otylia Skoczylas, Paweł Prochota oraz Maciej Tomaszczyk, złożyli pisemną rezygnację z prac w/w komisji.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa

i Ochrony Środowiska - Rada Powiatu w Kluczborku w dniu 11 stycznia 2007 r. powołała Komisję ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w składzie 4 osobowym. W dniu 06 marca 2007 r. radny Paweł Prochota składając stosowne pismo, wyraził chęć pracy w powyższej komisji.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie nadania statutu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku –

na podstawie art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, zobowiązany był do nadania statutu jednostce budżetowej nie posiadającej statutu w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia ustawy o finansach publicznych czyli di 30 czerwca 2006 r. Rada Powiatu w dniu 13 czerwca 2006 r. podjęła uchwałę w sprawie nadania Statutu i Regulaminu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku. W związku z planowanymi zmianami organizacyjnymi w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, należy zmienić Regulamin Organizacyjny i jednocześnie Statut, którego treść w obecnym stanie nie odpowiadałaby planowanej reorganizacji. Ponadto uwzględniając projekt niniejszej uchwały, należałoby odrębnie podjąć uchwały w sprawie nadania Statutu Starostwu Powiatowemu oraz w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwu

Powiatowemu w Kluczborku – Rada Powiatu w dniu 13 czerwca 2006 r. podjęła uchwałę

 

 

w sprawie nadania Statutu i Regulaminu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku. Uwzględniając zakres planowanych zmian organizacyjnych, zasadnej jest podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku

w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok – Skarbnik Powiatu wyjaśniła zebranym, że na mocy tej uchwały zwiększamy plan dochodów o kwotę 304.208,00 zł. tj. 300.000,00 zł. – dotacja celowa z Gminy Kluczbork na dofinansowanie remontów mostów przy ulicy Mickiewicza i Grunwaldzkiej w Kluczborku; 7.000,00 zł. – dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej realizowane przez powiat – dotyczy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego; 2.400,00 zł. – dochody z tytułu wpłaty na koszty zastępstwa procesowego; 11.000,00 zł. – dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej realizowane przez powiat – dotyczy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej; 105.524,00 zł. – część oświatowa subwencji ogólnej; 3.000,00 zł. – dotacja celowa z Gminy Wołczyn na realizację zadania pn. “Udzielenie wsparcia osobom – ofiarom przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn” przebywającym w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej; 4.014,00 zł. – dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej realizowane przez powiat – dotyczy aktywizacji zawodowej repatrianta. Jeśli chodzi o zmniejszenia w planie dochodów dotyczą one: zmniejszenia o kwotę 71.689,00 zł. udziału w podatku od osób fizycznych; 57.000,00 zł. – dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej realizowane przez powiat – dotyczy składek na ubezpieczenia zdrowotne oraz świadczenia dla osób nie objętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego; 41,00 zł. – środki z funduszu pracy na sfinansowanie kosztów wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne pracowników Powiatowego Urzędu Pracy. Zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich wzrost w budżecie na 2007 rok o kwotę 458.176,00 zł. co stanowi: 494.378,00 zł. – wydatki bieżące i majątkowe Zarządu Dróg Powiatowych związane z realizacją zadań: przebudowa odcinak drogi powiatowej Szymonków – granica województwa wielkopolskiego oraz remonty mostów przy ulicy Mickiewicza i Grunwaldzkiej w Kluczborku; 7.000,00 zł. – wydatki bieżące Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Kluczborku; 2.400,00 zł. – koszty zastępstwa

 

procesowego Radcy Prawnego; 11.000 zł. – wydatki bieżące Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej; 87.362,00 zł. – spłata zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji oraz dotacja dla w/w na spłatę zobowiązań podatkowych wobec Urzędu

Skarbowego w Kluczborku; 3.000,00 zł. – wydatki bieżące Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na wsparcie ofiar przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn przebywających w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej; 4.014,00 zł. – wydatki bieżące Powiatowego Urzędu Pracy na aktywizacją zawodową repatriantów; 2.210,00 zł. – wydatki bieżące na stypendia Starosty dla uczniów z rodzin o trudnej sytuacji materialnej; 5.000,00 zł. – wydatki bieżące na dofinansowanie remontu zabytkowego Kościoła pw. Św. Jacka w Miechowej; zmniejszenia z kolei to: 101.188,00 zł. – wydatki bieżące Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku związane z ponownym przeliczeniem wynagrodzeń i pochodnych pracowników administracji i obsługi oraz kwota 57.000,00 zł. – wydatki bieżące dotyczące składki na ubezpieczenia zdrowotne oraz oświadczenia dla osób nie objętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego. Ponadto – nadal kontynuowała Skarbnik Powiatu, powyższy projekt uchwały zawiera zmiany w planie przychodów i rozchodów, wydatkach bieżących budżetu, w wykazie zadań inwestycyjnych, Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, zadaniach remontowych, dotacjach celowych oraz zawiera informację o prognozie łącznej kwoty długu Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 14.02.2007 r. do 28.02.2007 r.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższe sprawozdanie i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

 

Do punktu 6 porządku

Brak wolnych wniosków.

 

 

 

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Piotr Pośpiech ...............................................

-------------------

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Maciej Tomaszczyk ...............................................