Protokół Nr 4/2007 

 

 

z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 8 marca 2007r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki.

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Piotr Pośpiech – Starosta Kluczborski,

2.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,

3.Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa

                                        Starostwa Powiatowego w Kluczborku. 

 

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu.

3.Opracowanie planu pracy komisji na 2007r.

4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Ad.1.

 

Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek obrad. Członkowie komisji nie wnieśli uwag do proponowanego porządku

i jednogłośnie go przyjęli.

 

Ad.2.

 

Członkowie komisji analizowali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu, która odbędzie się w dniu 16 marca br. W materiałach tych znajduje się:

-sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu z okres od dnia 14.02.2007r. do dnia 

  28.02.2007r.,

-sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku oraz ocena sytuacji

  kryminalno-porządkowej i stanu zagrożeń na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2006r.,

-ocena stanu sanitarnego Powiatu Kluczborskiego w 2006 roku,

a także projekty uchwał w następujących sprawach:    

-zmiany uchwały Nr VII/30/2007 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie               

 uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok,

-nadania statutu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku,

-uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

-zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu,

 Turystyki, Rodziny i Patologii,

-zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony

  Środowiska,

-wyrażenia zgody na bezpłatne przekazanie mienia stanowiącego własność Powiatu

  Kluczborskiego w formie umowy darowizny na rzecz Skarbu Państwa,

-rozpatrzenia skargi Pani Iwony Królikowskiej-Świątek, 

-określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji

  Osób Niepełnosprawnych.

Członkowie komisji zapytali Starostę jakie proponowane są zmiany organizacyjne

w Starostwie Powiatowym. Starosta powiedział, że bez zmian pozostaną następujące  komórki organizacyjne:
-Wydział Komunikacji i Transportu,

-Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,

-Wydział Budownictwa,

-Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa,

-Wydział Finansowy.

Zadania obecnego Wydziału Edukacji zostaną poszerzone z zadania związane ze sportem

i będzie on Wydziałem Edukacji i Sportu. Jeśli chodzi o obecny Wydział Ochrony Ludności

i Promocji Zdrowia to jego zadania znacznie się zmniejszą, co jest związane z kończącą się likwidacją SPZOZ ZOZ w  Kluczborku. Wydział ten otrzyma inne dodatkowe zadania

i zostanie przekształcony w Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego

i Promocji Zdrowia. Likwidacji natomiast ulegnie obecny Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu oraz Wydział Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki. Starosta powiedział, że zostanie utworzone Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu. W ramach tego biura Starosta chciał by utworzyć referat promocji powiatu oraz referat, który zajął by się sporządzaniem wniosków o dodatkowe środki finansowe dla powiatu. W referacie tym zdaniem Starosty powinien znaleźć się specjalista do sporządzania wniosków, specjalista od nadzoru inwestycyjnego i budowlanego oraz specjalista

od zamówień publicznych. Co do Wydziału Organizacyjnego to zostanie on rozbudowany

i będzie zajmował się całą logistyką urzędu (sprawy organizacyjne dotyczące sprzętu i mienia Starostwa oraz związane z tym rozliczenia). Dodatkowo do tego wydziału zostanie włączone obecne Biuro Rady Powiatu. Biuro to dodatkowo będzie zajmować się obsługą Zarządu Powiatu i przekształci się w Biuro Rady i Zarządu Powiatu.

Następnie Starosta powiedział, że zostanie utworzone samodzielne stanowisko ds. kadr, które w ramach jednego etatu połączone będzie z zadaniami pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych. Samodzielne stanowisko ds. Ochrony Zabytków pozostanie natomiast najprawdopodobniej w dotychczasowej formie. Samodzielnie pracować będą także radcy prawni oraz Audytor Wewnętrzny, który dodatkowo wykonuje zadania samodzielnego stanowiska ds. kontroli. Starosta wyjaśnił również, że dotychczas funkcję Rzecznika Praw Konsumenta formalnie pełnił Sekretarz Powiatu, ale faktycznie jego zadania powierzone zostały innemu pracownikowi. Starosta zaproponował, aby temu pracownikowi powierzyć całkowicie funkcję Rzecznika Praw Konsumenta.

Starosta powiedział następnie, że po przyjęciu nowego regulaminu przez Radę Powiatu nastąpi szereg zmian, w tym kadrowych. Nastąpi niestety redukcja kilku etatów, ale będą też przyjęcia nowych pracowników. Będzie również wdrożony w Starostwie mały kodeks etyki urzędnika.                 

Starosta poinformował też radnych, że Komisja Budżetu wystąpiła z wnioskiem

o przedłożenie informacji o strukturze organizacyjnej wszystkich naszych jednostek,

tak więc będzie to również przedmiotem obrad komisji i Rady Powiatu.     

Przewodniczący Komisji poprosił kolejno o wyjaśnienie co do projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pani Iwony Królikowskiej-Świątek.

Radny Zygfryd Orawski, który pełni funkcję Sekretarza Komisji Rewizyjnej, wyjaśnił,

że powyższa skarga była przedmiotem trzech posiedzeń komisji i po zapoznaniu się z całą dokumentacją w sprawie oraz dodatkowymi wyjaśnieniami, uznano skargę częściowo

za zasadną, a częściowo za niezasadną.

Innych zapytań do materiałów na sesję radni nie wnieśli i jednogłośnie je przyjęli.  

Ad.3.

 

Przewodniczący Komisji zaproponował, aby na kolejne spotkanie radni przygotowali swoje propozycje do planu pracy komisji na 2007r.

 

Ad.4.

 

Przewodniczący Rady Powiatu Mariusz Pieńkowski powiedział, że uczestnicząc

w zebraniach wiejskich na terenie Gminy Wołczyn, często spotyka się z negatywnymi opiniami na temat działalności Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Opinie mieszkańców na temat pracy tej jednostki są często bardzo negatywne, co źle wpływa

na wizerunek Starosty, Rady Powiatu oraz całego powiatu. Zdaniem radnego należy

to zmienić.

Starosta powiedział, że na drogach naszego powiatu (zwłaszcza na terenie Gminy Byczyna) będą organizowane punkty ważenia.  

Innych spraw nie poruszano.     

 

Ad.5.  

 

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący podziękował wszystkim za udział

w obradach i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Przewodniczący Komisji:

 

                                                                                    Władysław Zawadzki