Protokół Nr 1/2007
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 16 lutego 2007r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Mariusz Pieńkowski – Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku,
2.Jan Piekiełek – Sekretarz Powiatu,
3.Maria Herbeć – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego Starostwa Powiatowego
w Kluczborku,
4.Krzysztof Lewandowski – Naczelnik Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego
w Kluczborku.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Rozpatrzenie skargi Pani Iwony Królikowskiej-Świątek na działalność Starosty
Kluczborskiego w związku z brakiem odpowiedzi na złożone odwołanie od decyzji
administracyjnej.
3.Opracowanie planu pracy komisji na 2007r.
4.Wolne wnioski.
5.Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał radnych oraz zaproszonych gości
i następnie przedstawił porządek obrad. Do proponowanego porządku radni nie wnieśli
uwag i jednogłośnie go przyjęli.
Ad.2.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapoznał zebranych z treścią skargi Pani Iwony Królikowskiej-Świątek na działalność Starosty Kluczborskiego w związku z brakiem odpowiedzi na złożone odwołanie od decyzji administracyjnej. Poprosił kolejno Naczelnika Wydziału Budownictwa o szczegółowe przedstawienie sprawy.
Sekretarz Powiatu powiedział, że przedmiotowa sprawa jest dość złożona, trwa już od kilku lat i dotyczy użytkowania kompleksu hal magazynowych przy ul. Powstańców Śl. 30
w Kluczborku.
Naczelnik Wydziału Budownictwa przedstawił przebieg sprawy:
1.Starosta Kluczborski w dniu 21 czerwca 2000r. wydał decyzję Panom Bogusławowi
i Dariuszowi Galińskim - właścicielom przedsiębiorstwa handlowo-produkcyjno-
usługowego s.c., zezwalającą na zmianę sposobu użytkowania kompleksu
hal magazynowych (Nr B-IX-K-7351/112/2000).
W aktach sprawy znajduje się opracowanie pn. „Wpływ obiektu budowlanego na środowisko i jego wykorzystanie oraz na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie, dane techniczne obiektu budowlanego, adaptacja kompleksu hal magazynowych na zakład produkcji folii PCV
w Kluczborku przy ul. Powstańców Śl. 7 i ul. Granicznej”. Celem tego opracowania jest przedstawienie wpływu przedmiotowego obiektu na stan środowiska. Opracowanie jest charakterystyką ekologiczną do dokumentacji złożonej przez P.Galińskich i uzupełnieniem projektu budowlanego. Naczelnik Wydziału Budownictwa powiedział, że z informacji opisowej wynika, że zanieczyszczenia powstałe w wyniku produkcji nie powodują przekroczeń standardów jakości powietrza w otoczeniu zakładu. Na potwierdzenie tego wystąpiono do Sanepidu, do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska oraz do innych instytucji o wydanie opinii bądź uwag czy zakład ten stanowi jakiekolwiek zagrożenie.
W aktach sprawy są odpowiedzi na powyższe wystąpienia, z których wynika, że żadnego zagrożenia nie ma.
2.Pani Królikowska-Świątek zakwestionowała powyższą decyzję Starosty z powodu
nie uznania jej jako strony w sprawie i w dniu 02.09.2002r. złożyła wniosek o wszczęcie
postępowania zakończonego decyzją ostateczną (decyzja Starosty z 2000r. stała się już
wtedy decyzją ostateczną). W dniu 25.09.2002r. została wydana przez Starostę decyzja
Nr B-IX-K-7351/112-1/2000/2002 o odmowie wznowienia postępowania.
3.Wojewoda Opolski utrzymał zaskarżoną decyzję Starosty Kluczborskiego w mocy
pismem z dnia 13.01.2003r.
4.Pani Królikowska-Świątek odwołała się od decyzji Wojewody do Wojewódzkiego Sądu
Administracyjnego w Opolu, który w swoim wyroku z dnia 01.02.2005r. uznał jednak ją
za stronę w sprawie i nakazał wznowić postępowanie.
5.Pani Królikowska-Świątek w dniu 26.09.2005r. złożyła do Starosty Kluczborskiego skargę
na opieszałość urzędu.
6.W dniu 10.10.2005r. po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, Starosta
Kluczborski wydał postanowienie Nr B-BS-K-7351/112-6/2000/2002/2005 wznawiające
postępowanie w sprawie
7.W dniu 31.10.2005r. Pani Królikowska-Świątek zgłosiła się do Starostwa o wydanie
kserokopii decyzji z 2000r., którą otrzymała. Na tę okoliczność została sporządzona przez
pracownika Wydziału Budownictwa notatka służbowa z okazania dokumentacji.
8.Decyzją Starosty Kluczborskiego Nr B-BS-K-7351/112-9/2000/2002/2005
z dnia 02.12.2005r.stwierdzono, że decyzja z 2000r. została wydana z naruszeniem prawa,
ale odstąpiono od jej uchylenia w związku z upływem 5 lat od dnia doręczenia stronie
decyzji.
9.Od powyższej decyzji Pani Królikowska-Świątek odwołała się do Wojewody Opolskiego
(odwołanie wpłynęło do Starostwa w dniu 29.12.2005r.). Złożyła w nim również skargę
na działanie organu I instancji i niewłaściwe zachowanie Naczelnika Wydziału
Budownictwa..
10.Decyzją Wojewody z dnia 8 marca 2006r. uchylono decyzję Starosty z dnia 02.12.2005r.
i przekazano sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji.
11.W dniu 05.04.2006r. skierowano pismo do Pani Królikowskiej-Świątek z informacją,
że sprawa zostanie rozpatrzona w ciągu miesiąca od daty zakończenia zbierania materiału
dowodowego.
12.W dniu 19.05.2006r. przekazano do zainteresowanej pismo z informacją o zakończeniu
postępowania dowodowego z możliwością zapoznania się w ciągu 7 dni z zebranymi
dowodami w sprawie.
13.W dniu 28.06.2006r. Starosta wydał decyzję Nr B-BS-K-7351/112-17/2000/ 2002/
2005/2006 odmawiającą uchylenia decyzji z 2000r.
14.W dniu 31.07.2006r. wpłynęło do Starosty Kluczborskiego odwołanie Pani Królikowskiej
– Świątek od decyzji Starosty z dnia 28.06.2006r. i ponowna skarga na zachowanie
Naczelnika Wydziału Budownictwa.
15.W dniu 11.09.2006r. wpłynęło do Starosty Kluczborskiego pismo od Wojewody
Opolskiego o niezwłoczne wyjaśnienie sprawy.
Naczelnik Wydziału Budownictwa powiedział, że jego zdaniem w całym postępowaniu dotyczącym przedmiotowej sprawy nie ma uchybień ani zaniedbań. Uważa, że skarga
Pani Królikowskiej-Świątek nie jest zasadna.
Radny Mirosław Misiak zapytał czy przeprowadzono jakieś wewnętrzne postępowanie wyjaśniające dotyczące niewłaściwego jak wnosi skarżąca zachowania Naczelnika.
Sekretarz Powiatu wyjaśnił, że nie, ponieważ postępowanie w całej sprawie uznano
za właściwe i zasadne.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapytał co zrobiono po otrzymaniu ostatniej skargi, która wpłynęła wraz z odwołaniem do Starosty Kluczborskiego w dniu 31.07.2006r.
Naczelnik Wydziału Budownictwa wyjaśnił, że w dniu 07.08.2006r. przekazano ją wraz
z całą dokumentacją do Wojewody Opolskiego i poinformowano o tym skarżącą.
Przewodniczący Komisji nawiązał kolejno do pisma Wojewody Opolskiego skierowanego
do Starosty, które wpłynęło w dniu 11.09.2006r. i zapytał co zrobiono w związku z tym.
Naczelnik Wydziału Organizacyjnego wyjaśniła, że wszystkie dokumenty w sprawie znajdowały się wtedy przecież u Wojewody Opolskiego. W dniu 25.10.2006r. akta sprawy wróciły do Starostwa, ale wtedy już kończyła się poprzednia kadencja Rady Powiatu i nie było możliwości rozpatrzenia skargi, a Komisja Rewizyjna nowej kadencji Rady Powiatu została powołana dopiero w dniu 11.01.2007r.
Radny Mirosław Misiak powiedział, że jego zdaniem potrzebna jest tu opinia radcy prawnego. Pozostali członkowie komisji również wyrazili taką opinię.
Komisja Rewizyjna ustaliła, że w związku z nieobecnością na dzisiejszym posiedzeniu
zaproszonego radcy prawnego, zostanie wystosowane do Starosty Kluczborskiego pismo
o przedłożenie:
-opinii radcy co do właściwego terminu udzielenia odpowiedzi na skargę,
-informacji czy przeprowadzono wewnętrzne postępowanie wyjaśniające, dotyczące
niewłaściwego zachowania Pana Krzysztofa Lewandowskiego o czym mowa
w przedmiotowej skardze.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zwołał kolejne posiedzenie na dzień 21 lutego br.
na godz. 1230, w celu zapoznania się z dodatkowymi informacjami.
Ad.3.
Przewodniczący Komisji przedstawił radnym propozycję planu pracy komisji na 2007r. Członkowie komisji zapoznali się z propozycjami Przewodniczącego i nie wnieśli do nich uwag. W drodze głosowania członkowie komisji jednogłośnie przyjęli plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2007r. Plan pracy znajduje się w aktach komisji (RP/K.Rew.-0051/2/2007).
Ad.4.
Na prośbę członków komisji ustalono, że posiedzenia Komisji Rewizyjnej będą odbywać się w piątki o godzinie 1300.
Innych spraw nie poruszano.
Ad.5.
W związku z wyczerpaniem porządku, Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim
za udział w obradach i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji:
Paweł Prochota