PROTOKÓŁ nr 5/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 28 lutego 2007 r.

 

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Piotr Pośpiech.

W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto w posiedzeniu udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

 

Porządek posiedzenia

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. pismo Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku w sprawie zapisu § 6 ust. 5 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007;
  2. wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie zatrudnienia drugiego wychowawcy do opieki nad wychowankami Ośrodka;
  3. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach;
  4. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku;
  5. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku;
  6. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku;
  7. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku;
  8. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku;
  9. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku.
  1. Sprawy finansowe:
  1. wniosek spółki “Cefarm” z Częstochowy w sprawie uregulowania zobowiązań SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji wobec w/w;
  2. wniosek kierownika Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej w Kluczborku w sprawie zwiększenia na rok bieżący środków finansowych przeznaczonych na bieżącą działalność rehabilitacyjną;
  3. wniosek dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Kluczborku w sprawie dofinansowania V Powiatowej Spartakiady Przedszkolaków z udziałem dzieci niepełnosprawnych;
  4. porozumienie w sprawie udzielenia dla Powiatu Kluczborskiego przez Gminę Wołczyn dotacji na realizacje zadania pn. “Udzielenie wsparcia osobom – ofiarom przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn” przebywającym w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej;
  5. projekt uchwały w sprawie uchwalenia układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok;
  6. projekt uchwały w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków.
  1. Informacja Inspektora ds. Ochrony Zabytków na temat możliwości dofinansowania prac remontowych kościoła w Miechowej.
  2. Wniosek użytkowników nieruchomości przy ulicy Kołłątaja 9 w Kluczborku w sprawie remontu drogi dojazdowej do ich zakładów pracy.
  3. Projekt uchwały w sprawie waloryzacji stawek opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich parkowanie.
  4. Porozumienie z Powiatem Głubczyckim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Głubczycki.
  5. Porozumienie z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych przez Powiat Namysłowski na jego utrzymanie.

     

  6. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 07 lutego 2007 r. oraz z dnia 22.02.2007 r.

10. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 14 lutego 2007 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił następujące sprawy:

  1. pismo Zarządu Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku w sprawie

    zapisu § 6 ust. 5 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007; na wstępie pani Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że w/w związek zawodowy, w swoim piśmie, wyraził zaniepokojenie stanowiskiem Zarządu Powiatu w Kluczborku wobec jego pryncypialności względem zapisu § 6 ust. 5 Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007. Ich zdaniem, zapis ten, narusza ich prawo materialne, gdyż zgodnie z art. 30 ust. 6 pkt. 1 i art. 30 ust. 6a ustawy Karta Nauczyciela, wysokość dodatków w tym funkcyjnego, oraz szczegółowe warunki ich przyznawania, podlegają uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli. Proponowany projektem zapis Regulaminu, pozostawiający ustalanie indywidualnych stawek dodatku funkcyjnego w kompetencjach dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, nie daje gwarancji, że te stawki indywidualne będą uzgadniane ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli, a ich partykularna wysokość nie będzie zależała wyłącznie od uznania dyrektora. Dalej wnioskodawca w swoim piśmie pisze, że kompetentne i zgodne z obowiązującym prawem jest ustalenie wysokości stawek tego dodatku w sposób generalny i jednolity dla wszystkich szkół i placówek poprzez zapisy w regulaminie wynagradzania – po ich uzgodnieniu ze związkami zawodowymi nauczycieli. W kompetencjach organów związków zawodowych nauczycieli nie mieści się proponowanie wysokości dodatków

     

    funkcyjnych dla nauczycieli, gdyż czynność ta jest zastrzeżona dla organu prowadzącego, jednak związki zawodowe wyrażają gotowość podjęcia rozmów i uzgodnień wobec złożonych przez Zarząd Powiatu propozycji. Następnie Naczelnik Wydziału Edukacji poinformowała zebranych, że przygotowała propozycję odpowiedzi na powyższe pismo, w którym między innymi napisała, że Regulamin wynagradzania nauczycieli na rok 2007 wszedł w życie w dniu 03 lutego 2007 r. Aby wprowadzić zmiany do już obowiązującego Regulaminu – zdaniem pani Krzysztowczyk, należałoby rozpocząć całą procedurę od początku. Żadne związki zawodowe nie zaproponowały wysokości poszczególnych dodatków, więc taką propozycję należy opracować i przesłać ponownie do wszystkich związków zawodowych, aby wyraziły swoją opinię w ciągu 30 dni. W przypadku negatywnej opinii dot. propozycji Zarządu Powiatu, należałoby zaproponować następnie inne wysokości dodatków, znowu zwrócić się do związków i tak, zdaniem pani Krzysztowczyk, możemy negocjować do końca roku budżetowego. Ponadto Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że rzekoma “pryncypialność” Zarządu Powiatu względem zapisu § 6 ust. 5 Regulaminu wynika z faktu, że na ten temat zebrano informacje od wszystkich nauczycieli a nie tylko od kilku związkowców. Zapis ten dotyczy wszystkich nauczycieli bez względu na to, czy należą do związków zawodowych czy nie a związek zawodowy kieruje się tylko opinią kilku osób, nie zasięgając jej od wszystkich nauczycieli. Według opinii nauczycieli, dopiero gdy projekt Regulaminu został przesłany przez Wydział Edukacji do szkół i placówek, mieli oni możliwość zapoznania się z nim. Następnie pani Krzysztowczyk przypomniała, że 05 grudnia 2006 r. czyli w dniu spotkania ze związkami zawodowymi, aby nie przedłużać procedur związanych z uchwaleniem Regulaminu, wszystkie związku zgodziły się na to, aby przesłać do szkół i placówek pisma z prośbą o wypracowanie ewentualnych zmian w tym paragrafie przez rady pedagogiczne. Pani Irena Kielar stwierdziła, że wypowiedziała się na ten temat jednak na tę chwilę Regulamin ten niech zostanie skierowany na Radę Powiatu. Pisma w tej sprawie w dniu 08 grudnia zostały skierowane do dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Na 10 jednostek wypowiedziało się 9, ale nie było żadnych skarg nauczycieli na zapis tego paragrafu w 2006 roku i nie wniesiono żadnych zastrzeżeń dotyczących tego zapisu na 2007 rok. Jedynie w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku rada pedagogiczna stwierdziła, że nauczyciele popierają zapis proponowany przez Związek Nauczycielstwa Polskiego dotyczący dodatków funkcyjnych, lecz nie przedstawiono żadnych propozycji wysokości poszczególnych dodatków. Pan Maciej Tomaszczyk stwierdził, że skoro związki zawodowe

     

    w dniu 05 grudnia 2006 r. opowiedziały się za takim zapisem w Regulaminie jeśli chodzi o dodatki funkcyjne i to co zostało wtedy ustalone tj. zwrócenie się do szkół i placówek o wypowiedzenie się w tej kwestii zostało zrobione, to na tę chwilę nie należy nic zmieniać. Wicestarosta przyznał rację swojemu przedmówcy i dodał, że dyrektor szkoły jest pracodawcą dla nauczyciel i do niego powinno należeć decydowanie o wysokości poszczególnych dodatków. Członkowie Zarządu długo dyskutowali na powyższy temat i zastanawiali się, czy próbować na tę chwilę wprowadzać proponowane zmiany do regulaminu. Po długim namyśle członkowie Zarządu stwierdzili, że na tę chwilę nie będą wprowadzać żadnych zmian do Regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2007 rok ale zapewnili, że wszystkie sugestie związków zawodowych dotyczące zapisu § 6 ust. 5 Regulaminu wynagradzania nauczycieli, zostaną wzięte pod uwagę przy pracach nad Regulaminem na rok 2008. Jeszcze po chwili dyskusji ostatecznie członkowie Zarządu Powiatu, biorąc pod uwagę wypowiedzi nauczycieli przekazane na piśmie do organu prowadzącego przez wszystkie jednostki postanowili, że podtrzymują swoje stanowisko z dnia 06 lutego 2007 r. tzn. że nie ma potrzeby wprowadzania zmian do § 6 ust. 5 już obowiązującego Regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2007, natomiast sugestie związków zawodowych należy wziąć pod uwagę przy opracowywaniu Regulaminu na rok 2008;

  2. wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku

    w sprawie zatrudnienia drugiego wychowawcy do opieki nad wychowankami internatu; jak wynika z powyższego wniosku – wyjaśniła Naczelnik Wydziału Edukacji, w internacie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku przebywa obecnie 72 wychowanków z czego 52 z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim i 20 osób z upośledzeniem umiarkowanym i znacznym oraz innymi zaburzeniami sprawności fizycznej. Internat liczy 26 pokoi rozmieszczonych na dwóch skrzydłach i dwóch piętrach. W porze nocnej tj. od 22°° do 6°° rano, opiekę sprawuje jeden wychowawca i od 22°° do 24°° opiekę sprawuje drugi wychowawca. Ponadto, jak wynika z powyższego wniosku, zatrudnienie dodatkowego wychowawcy sfinansowane zostałoby ze środków własnych jednostki a proponowany termin od którego miałoby to nastąpić, to 07 maja 2007 r. Na koniec pani Krzysztowczyk powiedziała, że ze względu na różnorodność “nieprzewidywalnych” zachowań wychowanków, nawet w porze nocnej, należy przychylić się do prośby wnioskodawczyni. Starosta stwierdził, że prośba ta na pewno jest zasadna i skoro dyrektor Ośrodka chce to zrobić w ramach posiadanych środków własnych jakie ma na wynagrodzenia

     

    pracowników pedagogicznych, to proponuje wyrazić zgodę z tym że od 07 maja 2007 r. ale tylko do końca bieżącego roku budżetowego. Przy “układaniu” nowego budżetu na rok 2008, dyrektor będzie musiała raz jeszcze do tej sprawy wrócić i wtedy my będziemy mieli możliwość znowu podjęcia decyzji w tej sprawie. Jeszcze po chwili dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zatrudnienia drugiego wychowawcy do opieki nad wychowankami internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia pracowników pedagogicznych, na okres od 07 maja 2007 r. do końca bieżącego roku budżetowego;

  3. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej; Naczelnik Wydziału

Edukacji na wstępie wyjaśniła, że w dniu 23 stycznia 2007 r. Zarząd Powiatu w Kluczborku postanowił o ogłoszeniu konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Zgodnie z §17 ust. 1 rozporządzenia MENiS z dnia 13.06.2003 r. w sprawie rodzajów, organizacji oraz sposobu działania publicznych placówek kształcenia ustawicznego i publicznych placówek kształcenia praktycznego, w tym publicznych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego, placówką kieruje Dyrektor. Z dniem 31.08.2007 r. mija kadencja pełnienia funkcji dyrektora przez: Pana Wojciecha Wolarczyka – Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, Pana Władysława Paszko – Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, Pana Pawła Cieplika – Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku, Pana Jana Sadowskiego – Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach, Panią Grażynę Cisowską – Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, Pana Tadeusza Michałkiewicza – Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, Panią Danutę Woźniak-Ryńca – Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.

W związku z tym, na mocy powyższej uchwały – kontynuowała pani Krzysztowczyk, powołuje się Komisję Konkursową do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w następującym składzie: Mieczysław Czapliński – Wicestarosta, przewodniczący Komisji Konkursowej; Otylia Skoczylas członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przedstawiciel organu prowadzącego; Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, przedstawiciel organu prowadzącego; Wiesława Kostrzewa - Andros – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu,

 

przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Halina Nowacka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Bernadetta Pietruszka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Zbigniew Stachowski – przedstawiciel związku zawodowego Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Kluczborku; Irena Kielar – przedstawiciel związku zawodowego Związku Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Kluczborku; Iwona Szczepanowska - przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Albin Dobrzański – przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Beata Wierońska – przedstawiciel rodziców; Maria Stachowicz - przedstawiciel rodziców. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Konkursowej;

d) projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej; na mocy powyższej uchwały – powiedziała pani Krzysztowczyk, powołuje się Komisję Konkursową do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w składzie: Maciej Tomaszczyk – członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przewodniczący Komisji Konkursowej; Otylia Skoczylas Członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przedstawiciel organu prowadzącego; Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, przedstawiciel organu prowadzącego; Wiesława Kostrzewa - Andros – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Halina Nowacka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Bernadetta Pietruszka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; przedstawiciel związku zawodowego Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność” przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku; Ewa Sygulla – przedstawiciel związku zawodowego Związku Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Kluczborku; Izabela Sokołowska - przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Beata Bryk – przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Małgorzata Grzesiak – przedstawiciel rodziców; Ewa Konicka - przedstawiciel rodziców. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Konkursowej;

  1. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia

    konkursu na stanowisko dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku; Naczelnik Wydziału Edukacji oznajmiła zebranym, że na mocy tej uchwały powołuje się Komisję Konkursową do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w następującym składzie: Maciej Tomaszczyk - członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przewodniczący Komisji Konkursowej; Otylia Skoczylas – Członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przedstawiciel organu prowadzącego; Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, przedstawiciel organu prowadzącego; Wiesława Kostrzewa - Andros – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Halina Nowacka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Bernadetta Pietruszka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Marian Siwak – przedstawiciel związku zawodowego Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Kluczborku; Teresa Miś - przedstawiciel związku zawodowego Związku Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Kluczborku; Magdalena Durecka - przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Urszula Stachowska – przedstawiciel Rady Pedagogicznej. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, więc Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Konkursowej;

  2. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia

    konkursu na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku; na mocy powyższej uchwały – wyjaśniła pani Krzysztowczyk, powołuje się Komisję Konkursową do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w składzie: Maciej Tomaszczyk – członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przewodniczący Komisji Konkursowej; Otylia Skoczylas – Członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przedstawiciel organu prowadzącego; Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, przedstawiciel organu prowadzącego; Wiesława Kostrzewa - Andros – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Halina Nowacka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu

     

    nadzoru pedagogicznego; Bernadetta Pietruszka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Bożena Kwiatkowska – przedstawiciel związku zawodowego “Rada Poradnictwa” Region Opolski; Danuta Marciniak - przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Jolanta Lesiuk – przedstawiciel Rady Pedagogicznej. W związku z tym, że członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Konkursowej;

  3. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia

    konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku; Naczelnik Wydziału Edukacji oznajmiła zebranym, że na mocy tej uchwały powołuje się Komisję Konkursową do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w następującym składzie: Mieczysław Czapliński – członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przewodniczący Komisji Konkursowej; Otylia Skoczylas – członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przedstawiciel organu prowadzącego; Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, przedstawiciel organu prowadzącego; Wiesława Kostrzewa - Andros – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Halina Nowacka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Bernadetta Pietruszka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Mirosław Krzyształowicz – przedstawiciel związku zawodowego Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Kluczborku; Irena Kielar – przedstawiciel związku zawodowego Związku Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Kluczborku; Anna Toppich - przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Piotr Czaja – przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Beata Dziekońska – przedstawiciel rodziców; Adam Michalewski - przedstawiciel rodziców. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Konkursowej;

  4. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia

    konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1

     

    w Kluczborku; pani Krzysztowczyk powiedziała, że na mocy powyższej uchwały powołuje się Komisję Konkursową do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w składzie: Mieczysław Czapliński – Wicestarosta, przewodniczący Komisji Konkursowej; Otylia Skoczylas – członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przedstawiciel organu prowadzącego; Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, przedstawiciel organu prowadzącego; Wiesława Kostrzewa - Andros – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Halina Nowacka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Bernadetta Pietruszka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Marcel Hys – przedstawiciel związku zawodowego Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Kluczborku; Irena Kielar – przedstawiciel związku zawodowego Związku Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Kluczborku; Roman Rzadkowski - przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Jarosław Strzelczyk – przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Elżbieta Pawluk – przedstawiciel rodziców; Krystyna Sowa - przedstawiciel rodziców. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Konkursowej;

  5. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia

konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku; na mocy tej uchwały – wyjaśnila pani Krzysztowczyk, powołuje się Komisję Konkursową do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w następującym składzie: Maciej Tomaszczyk – członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przewodniczący Komisji Konkursowej; Otylia Skoczylas – członek Zarządu Powiatu w Kluczborku, przedstawiciel organu prowadzącego; Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji, przedstawiciel organu prowadzącego; Wiesława Kostrzewa - Andros – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Halina Nowacka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu

 

nadzoru pedagogicznego; Bernadetta Pietruszka – starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Opolu, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego; Marcel Hys – przedstawiciel związku zawodowego Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Kluczborku; Irena Kielar – przedstawiciel związku zawodowego Związku Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Kluczborku; Zbigniew Wanzel - przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Roman Wątroba – przedstawiciel Rady Pedagogicznej; Alicja Rosak – przedstawiciel rodziców; Bożena Garczyńska - przedstawiciel rodziców. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, więc Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Konkursowej.

 

Do punktu 3 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy:

  1. wniosek spółki “Cefarm” – Częstochowa S.A. w sprawie uregulowania zobowiązań

    SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji wobec w/w; wnioskodawca w swoim wniosku pisze – wyjaśnił Przewodniczący, że należność wobec jego spółki powstała w 2003 roku i od daty wymagalności tj. od 2003 roku, rosną odsetki ustawowe, które z każdym dniem powiększają należność przypadającą do zapłaty. Wobec tego, niezależnie od prowadzonego procesu likwidacji SP ZOZ w Kluczborku, wnioskodawca prosi o rozważenie możliwości niezwłocznego uregulowania należności głównej i kosztów procesu. Następnie Przewodniczący powiedział, że firma Pana Wojciecha Gruszki robiła kilkakrotne podejście do dyrekcji w/w spółki w celu zakupu od nich tej wierzytelności jednak bezskutecznie. Pan Maciej Tomaszczyk zapytał, ile wynosi należność wobec spółki “Cefarm” – Częstochowa S.A. na co Skarbnik Powiatu odpowiedziała, że należność główna wobec w/w wynosi 64.353,49 zł. Po długiej dyskusji Starosta powiedział, że proces likwidacji SP ZOZ w Kluczborku będzie trwać do 31.08.2008 r. i bezpiecznie jest dać sobie i panu Wojciechowi Gruszka czas na jeszcze jakieś prace związane ze sposobem zwrotu tej należności i dlatego też zaproponował, aby odpisać wnioskodawcy, że właśnie do tego czasu tj. do 31.08.2008 r., Powiat Kluczborski nie odpowiada za zobowiązania w/w zakładu. W związku z tym, nie ma

     

    możliwości uregulowania wobec w/w zarówno kwoty głównej, odsetek jak i innych kosztów ubocznych. Członkowie Zarządu zgodzili się na talie rozwiązanie tej sprawy i reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie zlecił Skarbnikowi Powiatu udzielenie odpowiedzi wnioskodawcy, że do czasu zakończenia procesu likwidacji SP ZOZ w Kluczborku tj. do 31.08.2008 r., Powiat Kluczborski nie odpowiada za zobowiązania w/w zakładu. W związku z tym, nie ma możliwości uregulowania wobec w/w zarówno kwoty głównej, odsetek jak i innych kosztów ubocznych;

  2. wniosek kierownika Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej

    w Kluczborku w sprawie zwiększenia na rok bieżący środków finansowych przeznaczonych na bieżącą działalność rehabilitacyjną; Starosta wyjaśnił zebranym, że po zmianie przepisów, na samorządy powiatowe spadła część kosztów dofinansowania Warsztatów Terapii Zajęciowej. Dotychczas dofinansowywane one były poprzez nas ale środkami z PFRON natomiast od tego roku, mają nas obciążać kosztami w wysokości 5% ich planu finansowego, w przyszłym roku 10%, następnie 15% i tak w przyszłości w coraz większej części będzie to obciążać budżet powiatu. Natomiast stało się tak – kontynuował Starosta, że my w autopoprawce do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok, uwzględniliśmy dla w/w te 5% natomiast PFRON przysyłając środki na ten rok, ujął Warsztaty Terapii Zajęciowej na poziomie finansowania 100% czyli tych 5% nie odliczył. Jeżeli my, nie dając WTZ który jest w Kluczborku tych zwiększonych 5% z PFRON, to te środki będziemy musieli zwrócić bo ich na żaden inny cel nie wykorzystamy. W związku z tym, nie będziemy krzywdzić ludzi z naszego terenu natomiast kierownik WTZ, ponieważ z PFRON dostał trochę większą kwotę, to policzył, że to stanowi 95% i wnioskuje od nas o te 5%. Następnie Starosta powiedział, że na tę chwilę, powyższy wniosek musimy zaopiniować negatywnie i wyjaśnić to wszystko jak zostało wyżej powiedziane wnioskodawcy i tak też ostatecznie jednogłośnie członkowie Zarządu postanowili. Z kolei pan Maciej Tomaszczyk dodał, że w Powiatowym programie działań na rzecz osób niepełnosprawnych mamy między innymi zapis: finansowanie działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej oraz ich rozszerzenia o dodatkowe pracownie w ramach środków PFRON. W programie wyrównywania różnic między regionami na lata 2006 – 2008 jest obszar F gdzie jest terapia zajęciowa, co daje możliwość dofinansowania jednego ośrodka, w którym prowadzona jest terapia zajęciowa i może warto by było złożyć taki wniosek. Członkowie Zarządu stwierdzili, że faktycznie można taki wniosek złożyć i starać się o dofinansowanie i to można również zasugerować wnioskodawcy;

  3. wniosek dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi

    w Kluczborku w sprawie dofinansowania V Powiatowej Spartakiady Przedszkolaków z udziałem dzieci niepełnosprawnych; powyższe przedsięwzięcie odbędzie się w dniu 19 kwietnia br. w Hali Widowiskowo-Sportowej przy Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 w Kluczborku. Jego celem będzie promocja zdrowia w świetle jej holistycznych koncepcji. Spartakiada jest imprezą integracyjną, w której weźmie udział około 160 dzieci, w tym 60 czirliderek i 100 zawodników sprawnych i niepełnosprawnych. Jak wynika z powyższego wniosku – kontynuował Starosta, organizatorom tej imprezy zależy na zaszczepieniu w wychowankach zainteresowania sportem i zdrowym spędzaniem czasu wolnego. Przede wszystkim chcą dostrzec potrzeby dziecka niepełnosprawnego, spojrzenia na niego jak na człowieka wartościowego, pełnego dobra i chęci współdziałania z drugą osobą, choćby nawet było to trudne do dostrzeżenia i okazania przez samo dziecko. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z tym wnioskiem stwierdzili, że warto wesprzeć w jakiś sposób powyższą imprezę na przykład poprzez zakup drobnych nagród tak na kwotę około 200,00 zł.. Starosta dodał, że to byłaby pomoc z naszej strony ale można również przygotować dofinansowanie powyższej imprezy w ramach środków PFRON na co członkowie Zarządu zgodzili się jednogłośnie. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o wsparciu organizacji V Powiatowej Spartakiady Przedszkolaków z udziałem dzieci niepełnosprawnych poprzez zakup drobnych nagród. Ponadto Zarząd Powiatu zlecił Skarbnikowi Powiatu oraz dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku przygotowanie dofinansowania powyższej imprezy w ramach środków PFRON;

  4. porozumienie w sprawie udzielenia dla Powiatu Kluczborskiego przez Gminę Wołczyn

    dotacji na realizacje zadania pn. “Udzielenie wsparcia osobom – ofiarom przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn” przebywającym w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej; Skarbnik Powiatu wyjaśniła zebranym, że Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku zwróciło się do Gminy Wołczyn z prośbą o dofinansowanie Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w 2007 roku w kwocie 3.000 zł. Rada Miejska w Wołczynie uwzględniła ten wniosek i na mocy powyższego porozumienia, na realizację powyższego zadania przekazuje Powiatowi Kluczborskiemu dotację w wysokości 3.000 zł. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego porozumienia więc po chwili dyskusji Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższego porozumienia i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę;

     

  5. projekt uchwały w sprawie uchwalenia układu wykonawczego budżetu Powiatu

    Kluczborskiego na 2007 rok; Starosta powiedział, że na mocy tej uchwały uchwala się układ wykonawczy budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok. Jednocześnie dokonuje się podziału budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok według klasyfikacji budżetowej, podziału na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu, ustala się plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie uchwalenia układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok;

  6. projekt uchwały w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych

powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków; na mocy tej uchwały – powiedział Przewodniczący Zarządu, upoważnia się wszystkich kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień środków finansowych w planie wydatków, między paragrafami w obrębie jednego rozdziału klasyfikacji budżetowej z zastrzeżeniem zmian powodujących zwiększenia planowanych wydatków na wynagrodzenia osobowe pracowników oraz zmian powodujących zwiększenia lub zmniejszenia wydatków majątkowych. Kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego dokonują przeniesień planowanych wydatków na podstawie upoważnienia, wydając w tym zakresie stosowne zarządzenie a następnie informują o tym Zarząd Powiatu Kluczborskiego przesyłając kopię wydanego zarządzenia w terminie 7 dni od dnia wydania zarządzenia. W związku z tym ostatnim zapisem członkowie Zarządu postanowili zobowiązać Skarbnika Powiatu do informowania Zarządu Powiatu, na koniec każdego miesiąca, o ilości zmian wprowadzanych zarządzeniami do układu wykonawczego w ciągu danego miesiąca. Następnie Starosta poddał pod głosowanie projekt powyższej uchwały.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do dokonywania przeniesień w planie wydatków.

Do punktu 4 porządku

Starosta przedstawił informację Inspektora ds. Ochrony Zabytków na temat możliwości dofinansowania prac remontowych kościoła w Miechowej. Następnie

 

przypomniał, że na posiedzeniu w dniu 23 stycznia br. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem Rady sołeckiej wsi Miechowa w powyższej sprawie, zlecił Inspektorowi ds. Ochrony Zabytków oraz Skarbnikowi Powiatu rozpoznanie możliwości dofinansowanie tego zadania, w formie dotacji, ze środków przeznaczonych na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego. Jak wynika z powyższej informacji – kontynuował Starosta, zgodnie z obowiązującymi przepisami, powiat może finansować prace w obiektach wpisanych indywidualnie do rejestru zabytków a kościół w Miechowej posiada taki wpis. Odnosząc się do podstaw prawnych tj. do ustawy o samorządzie powiatowym okazuje się, że powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w zakresie kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami a jeśli chodzi o dotacje, mogą być one udzielane przez organ stanowiący gminy lub powiatu, na zasadach określonych w podjętej przez ten organ uchwale z przeznaczeniem na prace konserwatorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Członkowie Zarządu po zastanowieniu się stwierdzili, że skoro istnieje taka możliwość, to należy dofinansować remont Kościoła w Miechowej chociażby ze względu na jego wartość zabytkową. W związku z tym Starosta zaproponował kwotę 5.000 zł. i z tą propozycją członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się. Ponadto Starosta zasugerował, aby na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku przygotować taki projekt uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Pan Maciej Tomaszczyk stwierdził że należy to zrobić i że w treści takiej uchwały należy przyjąć pewne kryteria, jasno napisać, że udzielenie dotacji będzie uwarunkowane na przykład od liczby wniosków składanych o dofinansowanie z innych źródeł z kolei pani Otylia Skoczylas dodała, że również od wkładu własnego mieszkańców, udziału gminy w tym przedsięwzięciu itp. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o dofinansowaniu remontu Kościoła pw. Św. Jacka w Miechowej kwotą 5.000 zł. ze środków przeznaczonych na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o przygotowaniu na kolejne posiedzenie Zarządu stosownego projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w tej sprawie jak również projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, w treści którego należy m.in. zaznaczyć, że dotacje udzielane przez Powiat Kluczborski na prace w tego typu obiektach będą zależeć przede wszystkim od wkładu własnego mieszkańców, udziału gminy w tym przedsięwzięciu, od liczby wniosków składanych o dofinansowanie z innych źródeł.

Do punktu 5 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek użytkowników nieruchomości przy ulicy Kołłątaja 9 w Kluczborku w sprawie remontu drogi dojazdowej do ich zakładów pracy. Wnioskodawcy swoją prośbę uzasadniają tym – wyjaśnił Przewodniczący, że prowadzona przez nich działalność gospodarcza na w/w działce to działalność usługowo-handlowa, która jest związana ze stałym dojazdem klientów i dowozem towarów do ich placówek. Niemodernizowana od wielu lat droga dojazdowa uniemożliwia to a powstałe olbrzymie dziury w nawierzchni drogi stanowią zagrożenie uszkodzenia wjeżdżających tam pojazdów. Dostawcy chcąc uniknąć uszkodzeń swoich pojazdów, odmawiają im dostaw towarów. W związku z powyższym, w/w wnioskują o remont tej drogi. Następnie Starosta przedstawił zebranym opinię dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w tej sprawie, z której wynika, że nieruchomość przy ulicy Kołłątaja 9, która znajduje się na działce nr 11/27 stanowi drogę wewnętrzną – niepubliczną, obsługującą zakłady pracy i nie figuruje w ewidencji drogowej jako droga powiatowa. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższą informacją i jeszcze po chwili dyskusji stwierdzili, że negatywnie opiniują powyższy wniosek i jednogłośnie przychylają się do opinii dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w tej sprawie.

Do punktu 6 porządku

Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie waloryzacji stawek opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich parkowanie. Następnie wyjaśnił, że zgodnie z paragrafem 4 uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 listopada 2002 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich parkowanie, stawki przedmiotowych opłat są corocznie waloryzowane o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług z roku poprzedniego. W związku z tym, że średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych za rok 2006 wyniósł 1,0% w stosunku do roku 2005 – zgodnie z komunikatem Prezesa GUS z dnia 15 stycznia 2007 r., dokonano waloryzacji stawek w/w opłat o ten wskaźnik, które będą obowiązywać w okresie od 01 kwietnia 2007 r. do końca I kwartału 2008 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie waloryzacji stawek opłat za usuwanie pojazdów z drogi i ich parkowanie.

Do punktu 7 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu zapoznał zebranych z porozumieniem z Powiatem Głubczyckim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu pięciorga dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Głubczycki. Na mocy tego porozumienia – wyjaśnił Przewodniczący, Powiat Kluczborski jako właściwy ze względu na miejsce zamieszkania dzieci przed umieszczeniem ich w powyższej placówce, zobowiązuje się do ponoszenia comiesięcznych kosztów utrzymania dzieci w w/w placówce w wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania dziecka w tej placówce. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z treścią powyższego porozumienia zwrócili uwagę na bardzo wysoki koszt utrzymania dziecka w tej placówce, który w 2006 roku wynosił 2.300 zł. W związku z tym postanowili, aby dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w ciągu 2 tygodni rozpoznała, czy istnieje możliwość przeniesienia tych dzieci, których to porozumienie dotyczy, do placówki, gdzie są niższe koszty utrzymania lub do placówki na terenie naszego Powiatu. Jeszcze po chwili dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższego porozumienia i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.

Do punktu 8 porządku

Starosta przedstawił porozumienie z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych przez Powiat Namysłowski na jego utrzymanie. Następnie powiedział, że na mocy tego porozumienia, Powiat Namysłowski, jako właściwy ze względu na miejsce zamieszkania dziecka przed umieszczeniem jego w rodzinie zastępczej zamieszkałej na terenie Powiatu Kluczborskiego, zobowiązuje się do pokrywania całości wydatków w formie dotacji celowej w kwocie wynikającej z decyzji administracyjnych. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego porozumienia, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienie z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych przez Powiat Namysłowski na jego utrzymanie i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.

 

Do punktu 9 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 07 lutego 2007 r. oraz z dnia 22.02.2007 r. w celu ustalenie sposobu ich realizacji:

  • uchwała w sprawie w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Andrzeja Nowaka –

postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Biura Rady Powiatu;

  • uchwała w sprawie w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok -

postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu;

- uchwała w sprawie w sprawie likwidacji zawodów w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;

  • uchwała zmieniająca Uchwałę Nr II/9/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 08

grudnia 2006 r. w sprawie wyłączenia i likwidacji szkół w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;

  • uchwała zmieniająca Uchwałę Nr XLI/304/2006 Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007 - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Edukacji;

- uchwała w sprawie wstąpienia nowego radnego w Okręgu Wyborczym Nr 2 - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Biura Rady Powiatu;

  • uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rozwoju

Gospodarczego - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Biura Rady Powiatu;

- uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Biura Rady Powiatu;

- uchwała w sprawie wyboru delegata Powiatu Kluczborskiego do Związku Powiatów Polskich - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Biura Rady Powiatu;

- uchwała w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabywaniu budynków gospodarczo-inwentarskich na rzecz najemców - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;

- uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie szkół i placówki oświatowej wchodzących w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia

Ustawicznego w Bogdańczowicach do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;

  • uchwała w sprawie przekazania mienia Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w formie darowizny na rzecz Skarbu Państwa - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji, Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu , Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Kartografii, katastru i Gospodarki Nieruchomościami oraz Skarbnikowi Powiatu;

- uchwała w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji oraz Skarbnikowi Powiatu.

Do punktu 10 porządku

  1. Skarbnik Powiatu zapoznała zebranych z wnioskiem dyrektor Powiatowego Centrum

    Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie zwiększenia środków finansowych na usamodzielnienie wychowanków w Domach Dziecka. Starosta stwierdził, że na tę chwilę są w budżecie zaplanowane środki na ten cel tak że na razie nie będziemy ich zwiększać. Następnie zaproponował, aby do tej sprawy wrócić pod koniec I półrocza br. i wtedy podejmiemy decyzję, czy należy w tym zakresie budżet zwiększyć. Członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się z takim rozstrzygnięciem tej sprawy i tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono;

  2. Skarbnik Powiatu poinformowała członków Zarządu o zwiększeniu dotacji o kwotę

7.000 zł. dla Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kluczborku, zwiększeniu dotacji o kwotę11.000 zł. dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej oraz o zmniejszeniu o kwotę 57.000 zł. dotacji na ubezpieczenia bezrobotnych;

c) Pan Maciej Tomaszczyk nawiązał do sprawy umiejscowienia dodatkowych punktów ważenia pojazdów przy drogach powiatowych a mianowicie dokonania uzgodnień ich lokalizacji z Inspekcją Transportu Drogowego. Po chwili dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie zlecił dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatu w Kluczborku do dnia 14 marca br. uzgodnić z Inspekcją Transportu Drogowego lokalizację dodatkowych punktów ważenia pojazdów przy drogach powiatowych.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Piotr Pośpiech ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Maciej Tomaszczyk ...............................................