PROTOKÓŁ nr 4/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 14 lutego 2007 r.

 

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Piotr Pośpiech.

W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto w posiedzeniu udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

 

Porządek posiedzenia

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie przyznania środków na instalację monitoringu wizyjnego w szkole;
  2. wniosek dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie pokrycia kosztów szkolenia i delegacji w ramach II zjazdu Akademii Zarządzania “Prawo oświatowe. Jak je poznać, polubić i prawidłowo stosować”;
  3. wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie szkoleń dla osób obsługujących system Nabór – Optivum”;
  4. materiał na spotkania Komisji Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uzgodnień dotyczących podjęcia uchwały w sprawie przekazania szkół i placówki, wchodzących w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

3. Wniosek przewodniczącego Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu

w Kluczborku w sprawie przedłożenia informacji na temat planowanych zmian struktury

organizacyjnej tut. Starostwa i innych jednostek powiatu.

  1. Informacja na temat przekazania działek pod drogami powiatowymi – ulice na terenie miasta Kluczborka – Gminie Kluczbork.
  2. Wyjaśnienia dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do wniosku pana Stanisława Warzecha z Wierzbicy Górnej w sprawie wycinki drzewa rosnącego w pasie

     

    drogi powiatowej nr 1343 przy posesji nr 93 w Wierzbicy Górnej oraz nierówności

    nawierzchni drogowej w obrębie przejazdu kolejowego.

  3. Ponowne rozpatrzenie wniosku państwa Ewy i Janusza Konefał w sprawie odwołania od decyzji Zarządu Powiatu w sprawie wycofania z decyzji o zwolnieniu z odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.
  4. Wniosek Wicemarszałka Województwa Opolskiego w sprawie współpracy Powiatu

Kluczborskiego z Zarządem Województwa Opolskiego w zakresie funkcjonowania Biura

Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli.

8. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

9. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 porządku

 

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 06 lutego 2007 r. został również przyjęty.

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił następujące sprawy:

  1. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie

    przyznania środków finansowych w wysokości 8.000 zł. na zainstalowanie w szkole

    monitoringu wizyjnego wewnętrznego i zewnętrznego; pani Jolanta Krzysztowczyk - Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła zebranym, że konieczność zainstalowania monitoringu w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku wynika z faktu nagminnej dewastacji mienia szkoły. Teren szkoły w godzinach wieczornych i nocnych, jest miejscem spotkań grup chuliganów. Tylko w ostatnich dniach miała miejsce próba włamania do szkoły, podczas której wybito 6 szyb w budynku. W ubiegłym roku – kontynuowała pani Krzysztowczyk, zostały założone w szkole nowe drzwi wejściowe, które od tego czasu są narażane na ciągłą dewastację. Ciągle niszczone jest ogrodzenie szkoły, mury, zieleń wokół

     

    szkoły, wyrywane są metalowe wycieraczki sprzed wejścia. Dewastowane jest także

    oświetlenie na posesji szkoły. Wszystkie akty wandalizmu są zgłaszane przez dyrektora szkoły do Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku lecz do tej pory nie udało się zidentyfikować sprawców i proceder ma miejsce nadal. Konieczność ciągłych napraw znacznie uszczupla budżet szkoły w jego części przeznaczonej na bieżącą działalność a zainstalowanie monitoringu umożliwiłoby zaoszczędzenie tych środków. Pozwoliłoby także na rozpoznanie sprawców oraz poprawę bezpieczeństwa wewnątrz budynku i na terenie szkoły. Po wysłuchaniu wypowiedzi Naczelnik Wydziału Edukacji Starosta stwierdził, że zainstalowanie w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku monitoringu jest konieczne, jednak budżet na 2007 rok został już uchwalony i nie będziemy go zmieniać nawet na tak ważne zadanie jakim miałoby być zainstalowanie tego systemu w szkole. Następnie dodał, że jego zdaniem, zadanie to szkoła powinna wykonać w ramach swojego planu finansowego przyznanego na 2007 rok. Po chwili dyskusji i zastanowieniu się członkowie Zarządu również uznali za w pełni zasadne wykonanie monitoringu w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku jak również jednogłośnie uznali, że zadanie to powinno zostać wykonane w ramach środków własnych szkoły i tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono;

  2. wniosek dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku

w sprawie pokrycia kosztów szkolenia i delegacji w ramach II Zjazdu Akademii Zarządzania “Prawo oświatowe. Jak je poznać, polubić i prawidłowo stosować”; Naczelnik Wydziału Edukacji poinformowała zebranych, że szkolenie to odbędzie się 23 marca br. w Bibliotece Narodowej w Warszawie. Zostaną na nim omówione między innymi następujące zagadnienia: “Prawo – teoria i praktyka” oraz “Zmiany prawa, projekty nowelizacji”. Ponadto planowane są krótkie wykłady na temat podstaw prawnych, omówione zostaną struktury i sposoby tworzenia wewnątrzszkolnych dokumentów, komunikaty dotyczące zmian prawa i sposobów wdrażania ich w życie. Szkolenie to, zdaniem pani Krzysztowczyk, jest przydatne w pracy każdego nauczyciela a wiedza, jaką uzyska dyrektor, z pewnością zostanie wykorzystana podczas pracy z innymi nauczycielami w ramach działań Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli. Następnie Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że koszt tego szkolenia wynosi 165.00 zł a przejazdu około 120,00 zł. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi pani Krzysztowczyk oraz po zapoznaniu się z programem szkolenia stwierdzili, że warto, aby dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli wzięła udział w powyższym

 

szkoleniu. Z kolei Naczelnik Wydziału Edukacji zaproponowała, aby koszt szkolenia pokryć ze środków przeznaczonych w 2007 roku na doskonalenie dyrektorów naszych szkół i placówek oświatowych. Jeśli zaś chodzi o koszty dojazdu, dyrektor może je pokryć, w ramach delegacji, ze środków własnych placówki. Członkowie Zarządu zgodzili się na takie rozstrzygnięcie powyższego wniosku i tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono a mianowicie: Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o pokryciu kosztów powyższego szkolenia ze środków przeznaczonych w 2007 roku na doskonalenie dyrektorów naszych szkół i placówek oświatowych, natomiast koszty dojazdu dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku powinna pokryć, w ramach delegacji, ze środków własnych Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku;

c) wyrażenia zgody na przeprowadzenie szkoleń dla osób obsługujących system elektronicznego wspomagania rekrutacji “Nabór – Optivum” i Punkty Naboru w poszczególnych szkołach oraz na podział kosztów w tym związanych; w związku z przeprowadzeniem naboru na rok szkolny 2007/2008 do szkół ponadgimnazjalnych Powiatu Kluczborskiego przy pomocy systemu Nabór – Optivum, konieczne jest przeprowadzenie 2 dni szkoleń dla osób obsługujących system i Punkty Naboru w poszczególnych szkołach – jedno przed wprowadzeniem oferty edukacyjnej tj. luty – marzec, drugie przed etapem weryfikacji osiągnięć kandydatów – maj – czerwiec. Łączny koszt szkoleń dla Powiatu Kluczborskiego – kontynuowała pani Krzysztowczyk, wynosi 1.500,00 zł. W związku z tym Naczelnik Wydziału Edukacji zaproponowała, aby koszty szkoleń były ponoszone przez każdą ze szkół ponadgimnazjalnych a mianowicie: 5 szkół po 300,00 zł. Całościowy koszt wdrożenia Systemu, łącznie ze szkoleniami dla powiatu wyniósłby: 30 oddziałów x 100,00 zł. tj. 3.000,00 zł.; asysta podczas symulacji – 1.000,00 zł.; szkolenia – 1.500,00 zł. Razem 5.500,00 zł. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższą informacją i po chwili dyskusji jednogłośnie postanowili pozytywnie zaopiniować powyższy wniosek. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, aby koszty szkoleń zostały poniesione przez każdą ze szkół ponadgimnazjalnych tj. 5 szkół po 300,00 zł.

c) materiał na spotkania Komisji Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie: “Uzgodnienia dot. podjęcia uchwały w sprawie przekazania szkół i placówki, wchodzących w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi; Starosta wyjaśnił zebranym, że materiał ten zawiera między innymi informacje na temat działań podjętych przez Powiat

 

Kluczborski w zakresie sprawy przekazania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi - do dnia 08 grudnia 2006 r. Następnie przypomniał, że do tego dnia, Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwały w sprawach: wyrażenia woli na przekazanie w/w zespołu szkół do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, wyrażenia zgody na przekazanie w/w zespołu szkół do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz wyłączenia z tej szkoły szkół nierolniczych, w sprawie przekazania mienia szkoły Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi, wyłączenia i likwidacji szkół w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach oraz uzyskano pozytywną opinię Opolskiego Kuratora Oświaty dotyczącą wprowadzenia do Technikum Nr 3 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku zawodu “technik ochrony środowiska”. Następnie Starosta powiedział, że po dwóch jego spotkaniach w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi tj. 15 stycznia i 12 lutego 2007 r. z panem dr Józefem Kobyłeckim – zastępcą dyrektora Departamentu Doradztwa, Oświaty Rolniczej i Nauki, ustalono treść uchwały w sprawie przekazania szkół i placówki, wchodzących w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz przeprowadzono rozmowy dotyczące przekazania mienia pozostającego w zarządzie dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Obecna na drugim spotkaniu pani Maria Sondij – Korulczyk – dyrektor w/w Departamentu stwierdziła, że minister nie wyraża zgody na przejęcie mienia bez działki 2/1 (13,9100 ha), gdyż planowane jest rozszerzenie działalności zespołu szkół i mienie to będzie niezbędne do realizacji zadań statutowych tej szkoły. W związku z powyższym, istnieje możliwość przejęcia szkoły tylko z całym areałem będącym w zarządzie tej szkoły. Z kolei nieprzekazanie zespołu szkół Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi, wiąże się z brakami w budżecie powiatu na utrzymanie tej szkoły, dlatego też, drugi wariant jaki pozostaje to likwidacja szkoły i przeniesienie uczniów do szkół w Kluczborku: do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU. Przeniesienie uczniów do szkół w Kluczborku łączy się z przeniesieniem także nauczycieli ale nie wszystkich i nie z każdego przedmiotu – nauczyciele przedmiotów zawodowych znajdą zatrudnienie w niepełnym wymiarze a nauczyciele przedmiotów ogólnokształcących, w zależności od potrzeb danej szkoły w Kluczborku. Oprócz niektórych nauczycieli zatrudnienie stracą również pracownicy administracji i obsługi, którzy są zatrudnieni

 

w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach, gdyż nie ma wakatów pracowników niepedagogicznych w szkołach w Kluczborku. Wicestarosta jak gdyby podsumowując powyższą wypowiedź stwierdził, że mamy do wyboru dwa warianty tj. albo przekazanie zespołu szkół Ministrowi Rolnictwa wraz z areałem albo likwidację szkoły, innej możliwości nie ma, bo nieprzekazanie szkoły Ministrowi, jak już wspomniał Starosta, wiąże się z ogromnymi brakami w budżecie powiatu na utrzymanie tej szkoły. Pan Maciej Tomaszczyk dodał, że skoro planowane jest rozszerzenie działalności zespołu szkół w Bogdańczowicach i mienie to będzie niezbędne do realizacji zadań statutowych tej szkoły, to nic dziwnego że Ministerstwo chce ją przejąć wraz z całym areałem. My jako Powiat nie odczujemy może tak mocno braku tych 14 ha areału ale jeżeli nie zgodzimy się na oddanie szkoły, brak dochodów w budżecie odczujemy o wiele dotkliwiej. Następnie pan Tomaszczyk zapytał jeszcze panią Krzysztowczyk, czy znana jest oferta czy propozycja co do tego, co Ministerstwo zamierza zrobić w w/w zespole szkół jeśli chodzi o ofertę szkolenia na co pytana odpowiedziała, że nie mamy na ten temat szczegółowej informacji, ale na pewno Minister chce przejąć wszystkie zawody, które są zapisane w statucie szkoły i które są w tej chwili prowadzone w tej szkole. Szkoła w tej chwili kształci w 3 zawodach natomiast jest tam możliwość kształcenia w 6 zawodach dlatego prawdopodobnie rozszerzą swoje kształcenie jeśli tylko zbiorą odpowiednią liczbę uczniów. Na koniec Starosta dodał jeszcze, że podjęliśmy wszystkie możliwe próby zatrzymania tego areału dla Powiatu, jednak nie udało się ale na tę chwilę i tak chyba najlepszym rozwiązaniem jest przekazanie szkoły w Bogdańczowicach do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Członkowie Zarządu jeszcze długo rozmawiali na powyższy temat po czym jednogłośnie doszli do jednoznacznego wniosku, że należy przekazać szkoły i placówkę, wchodzącą w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi i taki też projekt uchwały Rady Powiatu postanowiono przedłożyć na najbliższej sesji Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 3 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek przewodniczącego Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przedłożenia informacji na

 

 

temat planowanych zmian struktury organizacyjnej tut. Starostwa i innych jednostek powiatu w celu pozyskania ewentualnych oszczędności. Przewodniczący Rady Powiatu ustosunkowując się do powyższego wniosku, zwrócił się do Starosty o przedstawienie takiej informacji na sesjach marzec – kwiecień br. Następnie Starosta powiedział, że jeśli chodzi o zmiany struktury organizacyjnej tut. Starostwa, to takiej informacji specjalnie dla radnych przygotowywać nie trzeba gdyż wszystko zostanie zawarte w nowym Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Kluczborku, jaki zostanie po opracowaniu przedłożony Radzie Powiatu w formie uchwały. Jeśli chodzi o zmiany struktury organizacyjnej jednostek powiatu, to taką informację należy przygotować w rozbiciu na poszczególne zakresy działalności tj. oświata, pomoc społeczna, oddzielnie Powiatowy Urząd Pracy oraz Zarząd Dróg Powiatowych. Sporządzenie takiej informacji, zdaniem Przewodniczącego Zarządu, nie powinno dotyczyć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kluczborku gdyż wykonuje on zadania z zakresu administracji rządowej, poza tym, jest to jednostka, która ma na rok przeznaczone 20.000 zł. na bieżące wydatki więc w tym przypadku nie ma na czym oszczędzać. Ponadto Starosta zaproponował, aby w informacjach tych zawrzeć wiadomości na temat stanu obecnego jeśli chodzi o strukturę organizacyjną danej jednostki z uwzględnieniem zmian, jakie w zakresie organizacyjnym zostały w ostatnich latach w danych jednostkach wprowadzone. Te informacje Starosta zaproponował, aby poszczególne jednostki przedłożyły Zarządowi Powiatu do dnia 10 marca 2007 r. Następnie Zarząd Powiatu po opracowaniu zbiorczej informacji na temat struktury organizacyjnej poszczególnych jednostek wraz z projektem nowego Regulaminu Organizacyjnego tut. Starostwa, przedłoży do wiadomości Komisjom Rady Powiatu w Kluczborku.

Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu wypowiedzi i propozycji Starosty, jednogłośnie się z nią zgodzili i jeszcze po chwili dyskusji, reasumując, Zarząd Powiatu zlecił przygotowanie informacji na temat struktury organizacyjnej poszczególnych jednostek tj. stan obecny z uwzględnieniem zmian, jakie w zakresie organizacyjnym zostały w ostatnich latach w danych jednostkach wprowadzone. Powyższe informacje mają zostać przygotowane w następującym zakresie: Naczelnik Wydziału Edukacji – informacje z zakresu jednostek oświatowych, Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku – informacje z zakresu jednostek pomocy społecznej, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku

 

 

oraz Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku – informacje z zakresu swoich

jednostek. Powyższe informacje należy przedłożyć Zarządowi Powiatu do dnia 10 marca 2007 r. Ponadto postanowiono, że po opracowaniu zbiorczej informacji na temat struktury organizacyjnej poszczególnych jednostek wraz z projektem nowego Regulaminu Organizacyjnego tut. Starostwa, Zarząd przedłoży do wiadomości Komisjom Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 4 porządku

Wicestarosta przedstawił informację Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu na temat przekazania działek pod drogami powiatowymi – ulice na terenie miasta Kluczborka – Gminie Kluczbork. Wicestarosta przypomniał zebranym, że przekazaliśmy Gminie Kluczbork część dróg powiatowych tj. około 10 km. Sprawa przekazania tych dróg nie jest jeszcze do końca załatwiona. Jak wynika z powyższej informacji w zakresie powyższych prac, dotychczas sporządzono protokół zdawczo-odbiorczy pomiędzy Zarządem Powiatu Kluczborskiego a Burmistrzem Miasta i Gminy Kluczbork na w/w działki; Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku przygotowuje wykaz działek oraz ich powierzchnie gdyż niemożliwe jest przekazanie ulic z podaniem tylko ich długości i lokalizacji, do pełnego przekazania potrzebne są również powierzchnie tych działek; trzy spośród ulic podanych w wykazie, nie maja uregulowanego stanu prawnego, dlatego też będą mogły zostać przekazane dopiero w późniejszym terminie; złożono wniosek w Księgach Wieczystych o wydanie odpisów KW ponieważ nie mają one jeszcze odpowiednika elektronicznego, wydłuża się termin oczekiwania na nie; złożono zgromadzoną choć niepełną dokumentację u notariusza a po otrzymaniu odpisów z KW oraz wykazu działek z powierzchniami, zostaną one doniesione notariuszowi. Następnie Wicestarosta zaproponował, że działki, które mają uregulowany stan prawny, posiadamy ich pełną dokumentacją, aby “pójść” z tym do notariusza i dopełnić formalności jeśli chodzi o przekazania ich Gminie Kluczbork i można wyznaczyć taki końcowy termin na ich przekazanie na przykład do 28 lutego 2007 roku. Członkowie Zarząd po zapoznaniu się z powyższą informacją i po wysłuchaniu propozycji Wicestarosty, jednogłośnie się z nią zgodzili. Po chwili dyskusji Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, że działki, które mają uregulowany stan prawny, należy przekazać Gminie Kluczbork w terminie do 28 lutego 2007 roku.

Do punktu 5 porządku

Starosta przedstawił wyjaśnienia dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do wniosku pana Stanisława Warzecha z Wierzbicy Górnej w sprawie wycinki drzewa rosnącego w pasie drogi powiatowej nr 1343 przy posesji nr 93 w Wierzbicy Górnej oraz nierówności nawierzchni drogowej w obrębie przejazdu kolejowego. Jak wynika z powyższych wyjaśnień – kontynuował Starosta, przedmiotowe drzewo zostało ujęte w planie wyrębu i zatwierdzone do wycinki o czym wnioskodawca został już wcześniej poinformowany. Zadanie to będzie realizowane w ramach ogłoszonego przetargu w terminie do końca kwietnia br. i w tym czasie zostanie również wycięte wnioskowane drzewo. Ponadto, zdaniem dyrektora, ze względu na fakt, że Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku nie otrzymał w 2006 roku środków finansowych na wycinkę drzew, zadanie to jest realizowane teraz a w 2006 roku we własnym zakresie, Zarząd Dróg Powiatowych wyciął 42 drzewa z planu wyrębu liczącego 724 sztuki drzew, które w dużym stopniu zagrażały bezpieczeństwu użytkowników dróg. Jak ponadto wynika z powyższego wniosku, Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku nie jest w stanie wycinać w trybie natychmiastowym pojedynczych drzew z planu wyrębu gdyż nie dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi na takie działanie, a ponadto, został przygotowany przetarg na wycinkę wszystkich zakwalifikowanych do tego drzew rosnących na terenie powiatu, zgodnie z zatwierdzonym planem wyrębu i za każdym razem musieliby robić korektę ilościową do przetargu, co spowodowałoby wydłużenie terminu realizacji tego zadania. Jeśli chodzi o drugą kwestię to jest nierówności nawierzchni drogowej w obrębie przejazdu kolejowego, to zdaniem dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, to należy do kompetencji zarządu kolei. Zgodnie z art. 28 ust. 1 ustawy o drogach publicznych, utrzymanie i remont nawierzchni drogowej w obrębie przejazdu kolejowego jest ustawowym obowiązkiem właśnie zarządu kolei a nie zarządcy drogi. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą informacją, przyjął do wiadomości powyższe wyjaśnienia do wniosku pana Stanisława Warzechy z Wierzbicy Górnej. Jeszcze po chwili dyskusji Starosta stwierdził, że skoro wnioskodawca twierdzi, że przedmiotowe drzewo tj. drzewo rosnące w pasie drogi powiatowej nr 1343 przy posesji nr 93 w Wierzbicy Górnej stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi, to należy

 

 

 

zlecić dyrektorowi Zarządowi Dróg Powiatowych w Kluczborku jego natychmiastową wycinkę, nie czekając aż dojdzie do jakiejś tragedii. Członkowie zgodzili się ze zdaniem Starosty i tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono.

 

Do punktu 6 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu zapoznał zebranych z odwołaniem państwa Ewy i Janusza Konefał od decyzji Zarządu Powiatu dotyczącej wycofania się z dniem 01 stycznia 2007 r. z decyzji dotyczącej zwolnienia w/w z odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. Następnie Przewodniczący przypomniał, że na jednym z poprzednich posiedzeń, członkowie Zarządu wstępnie zapoznali się z tym odwołaniem ale nie podjęli ostatecznej decyzji tylko zlecili dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku przygotowanie opinii na temat tej sprawy. Na niniejsze posiedzenie taka opinia została przez dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku sporządzona i wynika z niej, że państwo Ewa i Janusz Konefał, pensjonariusze Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku, w 2006 roku wystąpili do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku z prośbą o pomoc w usamodzielnieniu. W marcu br. w/w otrzymają mieszkanie socjalne, które w ramach środków z PFRON, zostało przystosowane do potrzeb niepełnosprawnej pani Ewy Konefał. W związku z bardzo trudną sytuacją życiową oraz ogromną determinacją, państwo Konefał zostali otoczeni wszechstronną pomocą. Dzięki zaangażowaniu Wiceburmistrza oraz pracowników Urzędu Miejskiego w Kluczborku, wskazano w/w odpowiedni lokal, sprawy formalne dotyczące przyznania mieszkania pilotowali pracownicy Urzędu Miejskiego oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Ogromną pomoc państwo Konefał otrzymali również ze strony dyrekcji oraz pracowników Domu Pomocy Społecznej, zarówno w czasie ciąży pani Ewy jak i w czasie opieki na urodzonym dzieckiem. Jedną z form pomocy było między innymi zwolnienie obojga z odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej w łącznej wysokości 680,68 zł. miesięcznie - w związku z wydatkami na dziecko, które zamieszkiwało z rodzicami w Domu Pomocy Społecznej. Od 12 grudnia 2006 r. dziecko przebywa w rodzinie zastępczej i zabezpieczenie finansowe w kwocie 988,20 zł. miesięcznie dla rodziny zastępczej, będzie

 

 

pokrywał Powiat Kluczborski na podstawie porozumienia z Powiatem Opolskim. Jednocześnie, państwo Konefał, jako pensjonariusze Domu Pomocy Społecznej, będąc rodzicami biologicznymi, nie będą ponosić kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej. W związku z powyższym, ustała przyczyna zwolnienia w/w z odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej. Ponadto wnioskodawcy w swoim piśmie sygnalizują, że ich sytuacja bytowa jest zagrożona z powodu kredytów, które zostały zaciągnięte na poczet mieszkania jednak nie podają żadnych szczegółów ani odnośnie kwot zaciągniętych kredytów ani miesięcznych rat, które muszą spłacać. Niezrozumiała jest również argumentacja konieczności zakupu środków higieny czy artykułów spożywczych, które pensjonariusze mają zagwarantowane w ramach całodobowej opieki w Domu Pomocy Społecznej. Biorąc pod uwagę powyższe, zdaniem dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, należy zwolnić z odpłatności jednego ze współmałżonków gdyż pomimo ustania przyczyny, z powodu której państwo Konefał byli zwolnieni z ponoszenia odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej, sytuacja, w której w/w mogą się znaleźć tzn. zadłużenie finansowe, zniweczy pomoc, którą otrzymują w postaci możliwości usamodzielnienia się. Członkowie Zarządu po chwili dyskusji i zastanowieniu się doszli do wniosku, że przede wszystkim, dziecko posiada zabezpieczenie finansowe jakie należy się rodzinie zastępczej, płacone co miesiąc przez Powiat Kluczborski a w/w jako pensjonariusze Domu Pomocy Społecznej, będąc rodzicami biologicznymi, nie będą ponosić kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej. Ponadto Zarząd Powiatu stwierdził, że za tym, aby w/w nie byli zwolnieni z odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej przemawiają wszystkie te argumenty, które dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku przytoczyła w swojej opinii. W związku z tym, Zarząd Powiatu jednogłośnie negatywnie zaopiniował powyższe odwołanie. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił swoją decyzję w tej sprawie przesłać wnioskodawcy uzasadniając ją argumentami przytoczonymi jak wyżej.

Do punktu 7 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Wicemarszałka Województwa Opolskiego w sprawie współpracy w zakresie funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli. Następnie Przewodniczący wyjaśnił, że do

 

powyższego wniosku został załączony projekt umowy dotyczący właśnie współpracy w zakresie funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli, na mocy którego, strony umowy czyli Marszałek Województwa Opolskiego oraz Powiat Kluczborski, ustalają następujące warunki współpracy oparte na: informowaniu powiatu o sprawach związanych z integracją Unii Europejskiej, postępem prac instytucji Unii Europejskiej w zakresie przygotowania programów i narzędzi nowej Polityki Spójności 2007 – 2013 istotnych dla Powiatu; reprezentowaniu interesów Powiatu wobec instytucji Unii Europejskiej w sprawach przedłożonych do Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego; realizacji stażu przedstawiciela powiatu w w/w Biurze; reprezentowaniu i bezpośredniej promocji powiatu podczas wystaw promocyjnych i spotkań regionalnych grup roboczych; wielopłaszczyznowym reprezentowaniu powiatu wobec potencjalnych partnerów z innych regionów europejskich. Ponadto, “Województwo Opolskie”, zobowiązuje się do bieżącego przekazywania pakietu informacji, obejmującego wszystkie użyteczne z punktu widzenia Województwa i Powiatu wiadomości pochodzące z instytucji Unii Europejskiej a w szczególności: dotyczące: programów wspólnotowych i przetargów publicznych, procedur, zamiarów prawnych i decyzji zapadających w Unii Europejskiej, dostępu do środków finansowych oferowanych przez Unię Europejską, zdobywania partnerów do projektów i wielostronnej współpracy międzyregionalnej, wydarzeń i informacji ogólnych przydatnych z punktu widzenia interesów powiatu. Następnie Starosta powiedział, że w projekcie umowy nie jest określona kwota, jaką Urząd Marszałkowski od nas oczekuje ale w ubiegłych latach na ten cel przekazywaliśmy kwotę 5.000 zł. Członkowie Zarządu po zastanowieniu się i dyskusji jednogłośnie postanowili o przyznaniu na powyższy cel kwotę 3.000 zł. W związku z tym, że kwota ta ma zostać przekazana Urzędowi Marszałkowskiemu formie dotacji, Starosta zaproponował, aby Naczelnik Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki, na tę chwilę, poinformował wnioskodawcę o powyższej decyzji a do końca kwietnia br. zostanie podjęta uchwała Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu, uwzględniająca tę kwotę. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o współfinansowaniu w kwocie 3.000 zł. kosztów funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli. W związku z tym, że powyższe środki mają zostać przekazane wnioskodawcy w formie dotacji, Zarząd Powiatu postanowił,

 

 

 

że do końca kwietnia br. zostanie podjęta uchwała Rady Powiatu w Kluczborku

w sprawie zmian w budżecie powiatu, uwzględniająca tę kwotę. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki poinformowanie wnioskodawcy o powyższych ustaleniach oraz dalsze pilotowanie sprawy.

 

Do punktu 8 porządku

Starosta przedstawił następujące materiały na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

  • projekt uchwały w sprawie wstąpienia nowego radnego w Okręgu Wyborczym Nr 2 –

w związku z wygaśnięciem mandatu radnego Andrzeja Nowaka, który pełni funkcję Wiceburmistrza Miasta Kluczborka, w jego miejsce wstępuje pan Wojciech Smolnik, który w wyborach uzyskał kolejno największą liczbę głosów.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie szkół i placówki oświatowej wchodzących w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie przekazania mienia Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych –

Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w formie darowizny na rzecz Skarbu Państwa – w uchwale Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 16 października 2006 r. w sprawie przekazania mienia Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Powiat Kluczborski miał przekazać mienie szkoły na rzecz Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami, mienie może zostać przekazane jako darowizna na rzecz skarbu państwa, zasadna jest więc zmiana uchwały w tej kwestii.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu

 

powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych – zmiana

uchwały z dnia 09 lipca 2005 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji

z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych, spowodowana jest koniecznością doprecyzowania zapisów dotyczących udzielania i rozliczania dotacji w szkołach niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych na terenie powiatu kluczborskiego.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie wyboru delegata Powiatu Kluczborskiego do Związku

Powiatów Polskich – na mocy tej uchwały, w drodze głosowania, dokonuje się wyboru delegata Powiatu Kluczborskiego do Związku Powiatów Polskich w osobie – Piotra Pośpiecha.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rozwoju

Gospodarczego oraz projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego – w skład powyższych komisji dotychczas wchodził radny Andrzej Nowak, który pełni funkcję Wiceburmistrza Miasta Kluczborka. W związku z tym, że w/w w dniu 23 stycznia 2007 r. złożył rezygnację z mandatu, na jego miejsce wstąpił Wojciech Smolnik i zgodnie z wolą wyrażoną przez pana Wojciecha Smolnika, wstępuje on w skład w/w komisji.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 30.01.2007 r. do 06.02.2007 r. - Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższe sprawozdanie i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

 

Do punktu 9 porządku

Brak wolnych wniosków.

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Piotr Pośpiech ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Maciej Tomaszczyk ...............................................