PROTOKÓŁ nr 1/2007

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 23 stycznia 2007 r.

 

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Piotr Pośpiech.

W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

 

Porządek posiedzenia

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. zestawienia remontów wykonanych w 2006 roku w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego oraz zestawienia uczestnictwa Powiatu, szkół i placówek oświatowych w projektach finansowanych bądź dofinansowywanych ze źródeł zewnętrznych w 2006 r.;
  2. wniosek w sprawie wprowadzenia do budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2007 środków przeznaczonych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej;
  3. wniosek w sprawie umożliwienia dokonania zwrotu nienależnie wypłaconych stypendiów unijnych dla studentów ze środków Starostwa Powiatowego w Kluczborku lub z odsetek wygenerowanych podczas realizacji projektu stypendialnego;
  4. Raport Końcowy z audytu zewnętrznego projektu “Wsparcie edukacji studentów z powiatu kluczborskiego”;
  5. Raport Końcowy z audytu zewnętrznego projektu “Stypendia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim”;
  6. wniosek w sprawie podjęcia decyzji dot. konkursów na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki oświatowej Powiatu Kluczborskiego;
  7. wniosek dot. ogłoszenia o konkursie na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki oświatowej Powiatu Kluczborskiego;

     

  8. projekt uchwały w sprawie organizacji roku szkolnego 2007/2008 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych;
  9. projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa do podpisywania umów związanych z realizacją Działania 2.2 “Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne”;
  10. porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Sępoleńskiego z Powiatem Kluczborskim w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych.
  1. Sprawy finansowe:

a) wniosek Rady Sołeckiej wsi Miechowa w sprawie dofinansowania dalszej części remontu

Kościoła pw. Św. Jacka w Miechowej;

  1. wniosek Skarbnika Powiatu w sprawie wprowadzenia zmian po stronie wydatków w budżecie powiatu na 2007 rok;
  2. wniosek pana Krzysztofa Lewandowskiego – Radnego Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie zlecenia opracowania w roku 2007 dokumentacji projektowej na budowę chodnika w ciągu ulicy Gen. Sikorskiego - od ulicy Opolskiej do ulicy Fabrycznej;
  3. wniosek pani Lubomiry Krzenciessa w sprawie umorzenia czynszu za dzierżawę gruntu pod kioskiem spożywczo-przemysłowym “Mini Delikatesy’ w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23;
  4. wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku w sprawie zwrotu niesłusznie pobranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego przez funkcjonariusza.
  1. Wniosek Burmistrza Wołczyna dotyczący demontażu i usunięcia z budynku po byłym oddziale wewnętrznym SP ZOZ w Wołczynie sprzętu rentgenowskiego – w załączeniu aneks do umowy przeniesienia własności rzeczy ruchomych oznaczonych co do tożsamości zawartej w dniu 09.06.2003 r.
  2. Wniosek Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku w sprawie podjęcia decyzji w sprawach: przejęcia lub zabezpieczenia samochodu Mercedes Benz zwróconego przez Gospodarstwo Rybackie oraz sprzedaży pojazdu “Melex” za kwotę 250,00 zł. panu Franciszkowi Zaremba z Kluczborka.
  3. Wniosek Zarządu Wędkarskiego Klubu Sportowego “Wzdręga” z/s w Kluczborku w sprawie dofinansowania jego działalności w 2007 roku.
  4. Propozycja podziału zaplanowanych środków budżetowych na działalność kulturalną i sportową w 2007 roku.
  5. Oferta firmy “Europa Firmen Portal” z Berlina dotycząca przedłużenia o rok dwóch reklam powiatu kluczborskiego zamieszczonych w 2006 roku na jej portalu internetowym.
  6. Wniosek dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie przebudowy drogi powiatowej Kostów – granica województwa wielkopolskiego (Kuźnica Trzcińska).
  7. Wniosek dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w sprawie sfinansowania udziału w I Kongresie pedagogów i psychologów.
  8. Odwołanie Ewy i Janusza Konefał z Kluczborka od decyzji Zarządu Powiatu dotyczacej cofnięcia decyzji o zwolnieniu w/w z odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.
  9. Porozumienie w sprawie powierzenia wykonywania niektórych zadań związanych z przeprowadzeniem poboru w 2007 r.
  10. Aneks nr 2 do porozumienia z dnia 26 września 2006 r. zawartego z Powiatem Mikołowskim dot. wysokości świadczenia na pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej.
  11. Wniosek dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie podpisania porozumienia dotyczącego współpracy w zakresie użytkowania, udostępniania danych i o dofinansowanie Systemu Informatycznego w Jednostce Organizacyjnej Pomocy Społecznej.
  12. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu z dnia 28 grudnia 2006 r. oraz z dnia 11 stycznia 2007 r.
  13. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  14. Wolne wnioski.

 

 

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 09 stycznia 2007 r. został również przyjęty.

 

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił następujące sprawy:

  1. zestawienia remontów wykonanych w 2006 roku w szkołach i placówkach oświatowych

    Powiatu Kluczborskiego oraz zestawienia uczestnictwa Powiatu, szkół i placówek oświatowych w projektach finansowanych bądź dofinansowywanych ze źródeł zewnętrznych w 2006 r.; Starosta wyjaśnił, że powyższe zestawienia zawierają informacje na temat zadań inwestycyjnych, remontowych i zakupów inwestycyjnych dokonanych w 2006 roku w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego oraz informacje na temat uczestnictwa Powiatu Kluczborskiego i jednostek oświatowych w projektach z zakresu oświaty i edukacji finansowanych bądź dofinansowywanych ze źródeł zewnętrznych w 2006 roku, które dotyczą zarówno pozyskanych środków finansowych jak i sprzętu komputerowego oraz pomocy dydaktycznych. Ponadto Starosta dodał, że zestawienia te zostały sporządzone na podstawie informacji uzyskanych ze szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Następnie członkowie Zarządu szczegółowo przeanalizowali powyższe zestawienia i po długiej dyskusji Starosta zaproponował, aby przekazać je do wiadomości i do wykorzystania zarówno do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu w Kluczborku oraz do Wydziału Finansowego celem wykorzystania powyższych zestawień przy sporządzaniu zbiorczego sprawozdania. Członkowie Zarządu zgodzili się z propozycją Przewodniczącego Zarządu i jednogłośnie postanowili o przekazaniu zestawienia remontów wykonanych w 2006 roku w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego oraz zestawienia uczestnictwa Powiatu, szkół i placówek oświatowych w projektach finansowanych bądź dofinansowywanych ze źródeł zewnętrznych w 2006 r . do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu w Kluczborku oraz do Wydziału Finansowego celem wykorzystania przy sporządzaniu sprawozdania;

  2. wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji w sprawie wprowadzenia do budżetu Powiatu

    Kluczborskiego na rok 2007 środków przeznaczonych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej; pani Jolanta Krzysztowczyk - Naczelnik Wydziału Edukacji oznajmiła zebranym, że w związku ze zmianą art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela wchodzącą w życie z dniem 1 stycznia 2007 r., niniejszym wnosi o wprowadzenie do budżetu Powiatu na rok 2007 środków przeznaczonych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej w wysokości 0,2%

     

    planowanych rocznych środków przeznaczonych na wynagrodzenia osobowe nauczycieli. Kwota ogółem wynosiłaby 23.578,00 zł. na rok a w podziale na jednostki następująco: Zespół Szkół Ogólnokształcących – 5.402,00 zł.; Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 – 3.769,00 zł.; Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy – 3.523,00 zł.; Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU – 3.290,00 zł.; Zespół Szkół Licealno – Technicznych – 3.168,00 zł.; Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU – 1.600,00 zł.; Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego – 1.116,00 zł.; Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna – 851,00 zł.; Młodzieżowy Dom Kultury – 476,00 zł.; Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli – 383,00 zł. Następnie pani Krzysztowczyk wyjaśniła, że zgodnie z zapisem w/w artykułu, organ prowadzący jest zobowiązany: “niezależnie od przysługującego nauczycielowi i członkom jego rodziny prawa do świadczeń z ubezpieczenia zdrowotnego, organy prowadzące szkoły przeznaczą corocznie w budżetach odpowiednie środki finansowe z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz określą rodzaje świadczeń przyznawanych w ramach tej pomocy oraz warunki i sposób ich przyznawania”. Kompetencje do ustalenia wysokości środków i określenia rodzajów świadczeń oraz warunków i sposobów ich przyznawania posiada Rada Powiatu i dlatego też, zdaniem Naczelnika Wydziału Edukacji, niezbędne jest podjęcie przez Radę Powiatu Kluczborskiego w tej sprawie stosownej uchwały. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem stwierdzili, że skoro jest taki obowiązek wynikający z ustawy - Karta Nauczyciela, to należy taki projekt uchwały Rady Powiatu przygotować. W związku z tym, jeszcze po chwili dyskusji, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Edukacji przygotowanie na następną sesję Rady Powiatu w Kluczborku projektu uchwały Rady Powiatu w tej sprawie;

  3. wniosek w sprawie dokonania zwrotu nienależnie wypłaconych stypendiów unijnych dla

    studentów w latach 2004/2005; Naczelnik Wydziału Edukacji oznajmiła zebranym, że w wyniku kontroli projektu “Stypendia dla studentów pochodzących z powiatu kluczborskiego” realizowanego w ramach działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego w Opolu, konieczna była powtórna weryfikacja złożonych przez studentów wniosków oraz uzupełnienie całej dokumentacji projektu. Komisja stypendialna obradująca pod koniec 2004 roku, opierając się na obowiązujących przepisach prawnych, wytycznych instytucji zarządzającej i interpretując

     

    przepisy prawne, przyznała stypendia 400 osobom z najniższym dochodem a odmówiła przyznania 237 osobom. Osoby kontrolujące realizację projektu w 2006 roku, kierując się własnymi interpretacjami uznały, że nie wszystkie wnioski zostały zweryfikowane poprawnie a co za tym idzie – nie wszystkie wydatki w projekcie były wydatkami kwalifikowanymi. W związku z tym – kontynuowała pani Krzysztowczyk, Powiat Kluczborski jest zobligowany do zwrotu niesłusznie wypłaconych stypendiów wraz z ustawowymi odsetkami. Łączna kwota, którą Powiat Kluczborski musi zwrócić to 1.612,50 zł. plus odsetki naliczane jak dla zaległości podatkowych naliczanych od dnia przekazania dotacji. Po wysłuchaniu wypowiedzi Naczelnik Wydziału Edukacji członkowie Zarządu stwierdzili, że należy poczynić pewne ruchy w tym kierunku, aby studenci dokonali zwrotu nienależnie pobranych świadczeń jednak pani Krzysztowczyk powiedziała, że studenci ci nie ponoszą winy za interpretację przepisów prawa a zatem nie mają obowiązku zwrotu wypłaconych im stypendiów. Skarbnik Powiatu zaproponowała, aby Radca Prawny wydał w tym zakresie stosowną opinię. Z kolei pan Maciej Tomaszczyk dodał, że kwota 1.612,50 zł. nie jest co prawda dużą kwotę ale czy Powiat nie poniesie jakiś konsekwencji przez to, że musi dokonać zwrotu tej kwoty na co pani Krzysztowczyk odpowiedziała że jeżeli Powiat bez żadnych problemów zwróci tę kwotę to nie poniesie żadnych konsekwencji. Następnie Starosta zaproponował, aby przede wszystkim, w celu zgromadzenia niezbędnych dokumentów, należy zwrócić się do Radcy Prawnego o wydanie przez niego opinii w tej sprawie. Ponadto – kontynuował Starosta, Skarbnik powinna przygotować zwrot tej kwoty, jednocześnie należy jednak wystąpić do tych studentów o zwrot środków. Pan Maciej Tomaszczyk zaproponował, aby jednak nie zwracać się do tych studentów o zwrot gdyż niepotrzebnie zrobimy zamieszanie wśród tych, którzy również pobierali w tym okresie stypendia – oni również będą się obawiać, że wkrótce dostaną wezwanie o zwrot pobranych stypendiów. Członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się z sugestią pana Tomaszczyka i jeszcze po chwili dyskusji ostatecznie postanowili, że należy zwrócić się do Radcy Prawnego o wydanie stosownej opinii w tej sprawie oraz zlecono Skarbnikowi Powiatu przygotowanie zwrotu powyższej kwoty;

  4. Raport Końcowy z audytu zewnętrznego projektu “Wsparcie edukacji studentów

    z powiatu kluczborskiego” Z/2.16/II/2.2/2/05 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa; pani Jolanta Krzysztowczyk wyjaśniła zebranym, że audyt ten obejmował analizę dokumentacji oraz stosownych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji

     

    wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania, sprawozdania realizacji projektu z uwzględnieniem realizacji przyjętych celów i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie Projektu. Na podstawie przeprowadzonego audytu w ramach Projektu stwierdzono, że mechanizmy zarządzania i kontroli są zgodne z umową o dofinansowanie Projektu, dokumentacja dotycząca Projektu jest kompletna, rzetelna i odpowiednio zabezpieczona, rachunkowość jest prowadzona zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości a wydatki przedstawione przez Powiat Kluczborski jako kwalifikowane zostały poniesione zgodnie z prawem oraz zasadami Projektu. W wyniku powyższego audytu jednostka kontrolująca nie wniosła żadnych uwag ani wniosków do kontrolowanego projektu.

    Zarząd Powiatu po zapoznaniu się i po chwili dyskusji jednogłośnie przyjął Raport Końcowy z audytu zewnętrznego projektu “Wsparcie edukacji studentów z powiatu kluczborskiego” Z/2.16/II/2.2/2/05 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa;

  5. Raport Końcowy z audytu zewnętrznego projektu “Stypendia dla uczniów szkół

ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim” Z/2.16/II/2.2/1/05 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa; Naczelnik Wydziału Edukacji oznajmiła zebranym, że w wyniku przeprowadzenia audytu stwierdzono, że zakładowy plan kont nie został uaktualniony o konta związane z realizacją Projektu; na dokumentach brakuje nazwy programu i działania w ramach którego jest realizowany Projekt; na niektórych dokumentach brak jest określenia podkategorii wydatku – zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie; w dokumentach brak jest ankiet ewaluacyjnych; brak jest tablicy promocyjnej na budynku Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się, przyjęli Raport Końcowy z audytu zewnętrznego projektu Stypendia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim”

Z/2.16/II/2.2/1/05 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa. Jednocześnie Zarząd Powiatu, zgodnie z zaleceniami wynikającymi z powyższego audytu, zlecił Skarbnikowi Powiatu uzupełnić Zakładowy plan kont o konta związane z realizacją Projektu. Ponadto zlecono, aby na budynku tut. Starostwa umieścić

informację o realizowanych projektach współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego;

 

 

f) wniosek w sprawie podjęcia decyzji dotyczącej powierzenia stanowiska dyrektora szkoły lub placówki oświatowej; pani Jolanta Krzysztowczyk wyjaśniła zebranym, że z dniem 31 sierpnia 2007 r. kończy się kadencja pełnienia funkcji dyrektorów następujących szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego: Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych - RCKU w Bogdańczowicach, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Zgodnie z art. 36a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty – kontynuowała pani Krzysztowczyk, stanowisko dyrektora szkoły lub placówki powierza organ prowadzący szkołę lub placówkę. Powierzenia stanowiska dyrektora może nastąpić: poprzez powierzenie przez organ prowadzący lub w drodze konkursu. W związku z tym, Naczelnik Wydziału Edukacji zwróciła się do członków Zarządu Powiatu o podjęcie decyzji w powyższej sprawie. Po wymianie opinii w powyższej sprawie Starosta zaproponował, aby na wszystkie wyżej wymienione stanowiska dyrektorów poszczególnych szkół i placówek, ogłosić konkursy co spotkało się z ogólną aprobatą ze strony pozostałych członków Zarządu Powiatu i tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono;

g) wniosek dotyczący ogłoszenia o konkursie na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki oświatowej Powiatu Kluczborskiego; Naczelnik Wydziału Edukacji poinformowała zebranych, że zgodnie z paragrafem 1 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 października 2003 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki i trybu pracy komisji konkursowej, ogłoszenie o konkursie zamieszcza się w co najmniej dwóch dziennikach: jednym o zasięgu lokalnym i jednym o zasięgu wojewódzkim. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z kalkulacją kosztów umieszczenia powyższego ogłoszenia w następujących gazetach: “Nowej Trybunie Opolskiej”, “Kulisach Powiatu” oraz w “Gazecie Wyborczej” – dodatek Opole. Sugerując się ceną zamieszczenia ogłoszenia o konkursie w poszczególnych gazetach, członkowie Zarządu zdecydowali się na “Gazetę Wyborczą” oraz “Kulisy Powiatu”. Następnie pani Krzysztowczyk zaproponowała, aby ogłoszenie o konkursie ukazało się w jednym dniu zarówno w “Gazecie Wyborczej” jak i “Kulisach Powiatu”, aby od momentu ukazania się ogłoszenia można było wyznaczać jednakowe terminy jeśli chodzi o dalsze postępowanie. Z tą propozycją członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się po czym przystąpili do wyboru

 

przedstawicieli organu prowadzącego do składu komisji przeprowadzającej konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora szkoły i placówki oświatowej tj. Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych - RCKU w Bogdańczowicach, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o zamieszczeniu ogłoszenia o konkursie na stanowisko dyrektora szkoły/placówki w “Gazecie Wyborczej” oraz “Kulisach Powiatu”. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, aby ogłoszenie to ukazało się w jednym dniu zarówno w “Gazecie Wyborczej” jak i “Kulisach Powiatu”. Ponadto Zarząd Powiatu wyznaczył dla kandydatów na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach następujący skład komisji: Przewodniczący – Mieczysław Czapliński oraz członkowie – Jolanta Krzysztowczyk i Otylia Skoczylas. Dla kandydatów na stanowisko dyrektora: Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku Zarząd Powiatu wyznaczył następujący skład komisji: Przewodniczący – Maciej Tomaszczyk oraz członkowie: Jolanta Krzysztowczyk i Otylia Skoczylas;

h) projekt uchwały w sprawie organizacji roku szkolnego 2007/2008 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych; Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła zebranym, że powyższy projekt uchwały zawiera wytyczne do opracowania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2007/2008, oparte na dotychczasowych rozstrzygnięciach Zarządu Powiatu w sprawie naboru do klas pierwszych oraz liczby etatów pracowników obsługi i administracji w poszczególnych szkołach i placówkach oświatowych naszego powiatu. Dodatkowo – kontynuowała pani Krzysztoweczyk, niniejsza uchwała zawiera informacje na temat zasad wypełniania arkuszy elektronicznych, według których należy opracować arkusz elektroniczny programu Vulcan. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się szczegółowo z powyższymi informacjami i po chwili dyskusji stwierdzili, że nie wnoszą do nich żadnych uwag. W związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie niniejszy projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie organizacji roku szkolnego 2007/2008 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych;

  1. projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa do podpisywania umów

    związanych z realizacją Działania 2.2 “Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne”; pani Jolanta Krzysztowczyk wyjaśniła, że w związku z realizowaniem przez Powiat Kluczborski w roku szkolnym 2006/2007 projektu “Pomoc dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych” w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju regionalnego, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa, należy udzielić pełnomocnictwa do podpisywania dokumentacji związanej z projektem co najmniej dwóm członkom Zarządu Powiatu. Na mocy powyższej uchwały – kontynuowała pani Krzysztowczyk, Zarząd Powiatu udzieli takiego pełnomocnictwa Staroście Kluczborskiemu oraz Wicestaroście. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie udzielenia pełnomocnictwa do podpisywania umów związanych z realizacją Działania 2.2 “Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne”;

  2. porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Sępoleńskiego z Powiatem Kluczborskim

w zakresie dokształcania zawodowego młodocianych uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych, prowadzonego przez koordynatora wojewódzkiego – Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w ośrodkach dokształcania zawodowego działających na terenie województwa opolskiego oraz innych województw; na mocy powyższego porozumienia – wyjaśniła Naczelnik Wydziału Edukacji, Powiat Sępoleński wyraża zgodę na współpracę w zakresie koordynacji dokształcania młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych powiatu sępoleńskiego w ośrodkach dokształcania zawodowego działających na terenie województwa opolskiego oraz innych województw, prowadzonej przez Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z treścią powyższego porozumienia, nie wniósł do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższego porozumienia i upoważnił

do tego Starostę oraz Wicestarostę;

 

 

 

 

Do punktu 3 porządku

Przewodniczący zarządu przedstawił następujące sprawy:

  1. wniosek Rady Sołeckiej wsi Miechowa w sprawie dofinansowania dalszej części remontu

    Kościoła pw. Św. Jacka w Miechowej; jak wynika z powyższego wniosku – wyjaśnił zebranym Przewodniczący Zarządu, został zakończony pierwszy etap remontu Kościoła w Miechowej, który trwał od jesieni 2005 roku do końca ubiegłego roku. Oprócz dotacji, które wieś otrzymała, około 1/3 środków uzyskali od sponsorów i mieszkańców wioski. Obecnie planują odnowić polichromię, której koszt, według kosztorysu, opiewa na 318.000,00 zł. Mieszkańcy wsi, zdaniem wnioskodawcy, są już wyczerpani dotychczasowym wysiłkiem jeśli chodzi o pomoc finansową i nie można od nich więcej wymagać a Powiat Kluczborski powinien być odpowiedzialny za swoje zabytki bo przecież kościół nie jest własnością tylko mieszkańców wsi Miechowa. Następnie Starosta przypomniał zebranym, że na I etap prac remontowych, tut. Starostwo przekazało kwotę 3.000 zł. Na tę chwilę nie mamy zaplanowanych żadnych środków, które by można przeznaczyć na ten cel ale zdaniem Starosty należałoby w jakiś sposób wspomóc powyższy remont Kościoła. Członkowie Zarządu zgodzili się ze zdaniem Starosty i dlatego też, po chwili zastanowienia, postanowiono zlecić Skarbnikowi Powiatu oraz Inspektorowi ds. Ochrony Zabytków rozpoznanie możliwości dofinansowania powyższego zadania w formie dotacji - w kwocie nie przekraczającej 5.000 zł. - ze środków przeznaczonych na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego i tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono;

  2. wniosek Skarbnika Powiatu w sprawie wprowadzenia zmian po stronie wydatków

    w budżecie powiatu na 2007 rok; powyższe zmiany konieczne do wprowadzenia, zdaniem Skarbnika, dotyczą zwiększenia wydatków w dziale 758 – Różne rozliczenia, rozdział 75814 – Rożne rozliczenia finansowe, paragraf 2910 – dotacje celowe wykorzystane w nadmiernej wysokości a spowodowane to zostało koniecznością zwroty dotacji celowej za lata ubiegłe z tytułu nienależnie pobranego dodatku mieszkaniowego przez funkcjonariusza Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku na podstawie decyzji Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku, która to sprawa zostanie szerzej omówiona w podpunkcie “e” niniejszego punktu protokołu; następnie wzrost wydatków w dziale 853 – pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85311 – rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych, paragraf 2570 – dotacje

     

    podmiotowe dla pozostałych jednostek sektora finansów publicznych co stanowi obowiązek Powiatu wynikający z ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych a dotyczy dofinansowania działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej w roku 2007 w wysokości 5% kosztów utrzymania jednostki; zwiększenie wydatków na płace i pochodne w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w działach – oświata i wychowanie oraz w działach – edukacja i opieka wychowawcza co stanowi podwyższenie wynagrodzeń i pochodnych pracownikom Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego wynikające z ustawy; ponadto Skarbnik dodała, że powyższy wniosek dotyczy zwiększenia wydatków w planie Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska o kwotę 15.000 zł. z przeznaczeniem na dotację celową dla Gminy Wołczyn z przeznaczeniem na rekultywację miejskiego wysypiska śmieci. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem

    i jeszcze po chwili dyskusji zlecił Skarbnikowi Powiatu przygotowanie autopoprawki do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok, uwzględniającej powyższe zmiany;

  3. wniosek pana Krzysztofa Lewandowskiego – Radnego Rady Miejskiej w Kluczborku

    w sprawie zlecenia opracowania w roku 2007 dokumentacji projektowej na budowę chodnika w ciągu ulicy Gen. Sikorskiego - od ulicy Opolskiej do ulicy Fabrycznej oraz dokumentacji obejmującej odbudowę zniszczonych chodników w ciągu ulicy Fabrycznej w Kluczborku; Wicestarosta po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem stwierdził, że mamy zbyt dużo pilniejszych spraw do zrobienia na drogach a mało na to pieniędzy, tak że jego zdaniem to zadanie nie powinno być brane pod uwagę przynajmniej w tym roku budżetowym. Członkowie Zarządu zgodzili się z opinią Wicestarosty a Starosta zaproponował, aby przekazać powyższy wniosek dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w celu rozważenia przez niego możliwości wykonania przedmiotowej dokumentacji ale we własnym zakresie. Członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się z wypowiedzią Starosty i tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono;

  4. wniosek pani Lubomiry Krzenciessa w sprawie umorzenia czynszu za dzierżawę gruntu

    pod kioskiem spożywczo-przemysłowym “Mini Delikatesy’ w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23; Przewodniczący Zarządu wyjaśnił zebranym, że wnioskodawczyni swoją prośbę uzasadnia tym, że w nocy z 18 na 19 stycznia br. na skutek silnego wiatru zostało przewrócone drzewo, które z kolei upadając na kiosk, zniszczyło go. Według opinii fachowców, kiosk został zniszczony w 60% a koszt naprawy przekroczy wartość ubezpieczenia. W związku z powyższym wnioskodawczyni jest zmuszona zawiesić

     

    działalność handlową do chwili zakończenia prac remontowych i w związku z tym nie będzie osiągać żadnych dochodów i stąd powyższa prośba o umorzenie czynszu. Następnie Starosta powiedział, że wnioskodawczyni zwraca się z prośbą o umorzenie czynszu lecz nie ma jeszcze potrzeby umarzania czynszu bo nie ma zaległości. Można ewentualnie, jeżeli istnieje taka możliwość co należy sprawdzić, zawiesić jej czynsz na okres na przykład 3 miesięcy. Członkowie Zarządu zgodzili się na takie rozwiązanie powyższej sprawy jak również zgodzili się na ewentualne zawieszenie czynszu pani Lubomirze Krzenciessa na okres 3 miesięcy. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił, że jeżeli istnieje taka możliwość, zawiesić pani Lubomirze Krzenciessa czynsz za dzierżawę gruntu pod kioskiem spożywczo-przemysłowym “Mini-Delikatesy” w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23 na okres 3 miesięcy.

    Zarząd Powiatu zlecił Skarbnikowi Powiatu przygotowanie stosownego aneksu do umowy zawartej z panią Lubomira Krzenciessa;

  5. wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku

w sprawie zwrotu niesłusznie pobranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego przez funkcjonariusza w wysokości 13.765,39 zł.; Skarbnik Powiatu przedstawiła zebranym powyższą sprawę a mianowicie: funkcjonariusz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku pobierał równoważnik za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby na podstawie złożonych oświadczeń mieszkaniowych od 2001 roku przez kolejne lata tj. 2002, 2003, 2004, 2005 do maja 2006 r. W dniu 22 maja 2006 r. funkcjonariusz ten złożył oświadczenie mieszkaniowe, w którym oświadczył, że jest właścicielem lokalu mieszkalnego w Byczynie, które nabył w wyniku spadku. Z chwilą przyjęcia tego oświadczenia – kontynuowała Skarbnik Powiatu, służba finansowa zauważyła, że zgodnie z sygnaturą Postanowienia Sądu, funkcjonariusz nabył spadek w 2003 roku co wskazuje posiadanie tytułu prawnego od 2003 roku do zajmowania lokalu mieszkalnego i tym samym utracił prawo do pobierania równoważnika za brak lokalu mieszkalnego. Po przekazaniu tej informacji zainteresowanemu przez służbę finansową, funkcjonariusz poinformował Komendanta Powiatowego, że posiada tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego o powierzchni 17m2 więc uważał, że zajmowany lokal mieszkalny nie spełnia kryteriów w zakresie powierzchni mieszkalnej dla przysługujących norm zaludnienia co daje mu prawo do pobierania równoważnika za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby - co było rzeczą mylną. W związku z tym, w dniu 18 stycznia 2007 r. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku wydał decyzję o zwrocie przez

 

funkcjonariusza nienależnie pobieranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby wraz z należnymi odsetkami a niniejszym wnioskiem Komendant informuje Zarząd Powiatu o zaistniałej sytuacji i prosi o zajęcie stanowiska co do dalszych czynności w przedmiotowej sprawie. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem stwierdzili, że funkcjonariusz musi dokonać zwrotu nienależnie pobranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego, z kolei Starosty dodał, że Powiat Kluczborski musi również zwrócić te należności do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego jako zwrot dotacji pobranej w nadmiernej wysokości. Jeszcze po chwili dyskusji pan Maciej Tomaszczyk powiedział, że aby w jakiś sposób wspomóc tego funkcjonariusza, można ewentualnie nałożyć na Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku obowiązek rozłożenia mu spłaty tej należności na dogodne raty co spotkało się z ogólną aprobatą ze strony zebranych. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o zwrocie przez funkcjonariusza

nienależnie pobranego równoważnika za brak lokalu mieszkalnego jak również postanowił o zwrocie tej należności przez Powiat Kluczborski do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego jako zwrot dotacji pobranej w nadmiernej wysokości. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił nałożyć na Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku obowiązek rozłożenia funkcjonariuszowi spłaty tej należności na dogodne raty.

 

Do punktu 4 porządku

Wicestarosta przedstawił wniosek Burmistrza Wołczyna w sprawie demontażu i usunięcia z budynku po byłym oddziale wewnętrznym SP ZOZ-u przy ulicy Kościelnej w Wołczynie sprzętu rentgenowskiego. Jako uzasadnienie swojej prośby wnioskodawca podaje to, że właściciel w/w budynku tj. Zgromadzenie Sióstr Św. Elżbiety rozważa możliwość wykorzystania powyższego obiektu na cele medyczne i dlatego jest tam gromadzony sprzęt pozyskiwany przez w/w z zagranicy. W chwili obecnej działania organizacyjno-remontowe utrudnia pozostawiony tam sprzęt rentgenowski i dlatego Burmistrz Wołczyna wnosi o jego demontaż i usunięcie z budynku. Następnie Wicestarosta powiedział, że powyższy sprzęt rentgenowski został poddany ocenie technicznej, z której wynika, że jest on w znacznym stopniu zużyty i niedopuszcza się jego stosowania w diagnostyce medycznej, nadaje się on tylko do kasacji. Wicestarosta stwierdził, że należy tak postąpić, aby nie ponieść jeszcze jakiś

 

kosztów za usunięcie i kasację tego sprzętu i dlatego Likwidator SP ZOZ w Kluczborku znalazła firmę, która podejmie się demontażu tego sprzętu, jego kasacji i jest jeszcze skłonna zapłacić za niego jako za złom. Z kolei Starosta dodał, że aby można było powyższy sprzęt zdemontować i poddać kasacji, należy najpierw zwolnić przewłaszczenie w/w sprzętu i w tym celu należy zawrzeć z likwidatorem SP ZOZ w Kluczborku aneks do umowy przeniesienia własności rzeczy ruchomych oznaczonych co do tożsamości. Członkowie Zarządu po długiej dyskusji jednogłośnie postanowili o zwolnieniu przewłaszczenia w/w sprzętu. W tym celu postanowiono o podpisaniu aneksu do umowy przeniesienia własności rzeczy ruchomych oznaczonych co do tożsamości i upoważniono do tego Starostę oraz Wicestarostę.

Do punktu 5 porządku

 

Wicestarosta omówił wniosek Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku w sprawie podjęcia decyzji w sprawie przejęcia i garażowania samochodu marki Mercedes Benz oraz sprzedaży pojazdu “Melex”. Następnie wyjaśnił, że samochody te są przewłaszczone przez Powiat na podstawie umowy przeniesienia własności rzeczy ruchomych oznaczonych co do tożsamości pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku. W związku z powyższym wnioskiem Likwidatora SP ZOZ, Naczelnik Wydziału Ochrony Ludności i Promocji Zdrowia zwrócił się do dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku o nabycie przez szkołę samochodu marki Mercedes Benz i wykorzystanie go jako samochodu zastępczego do przewozu posiłków do szpitala, jednak dyrektor szkoły odpisał na nasz wniosek, że szkoła nie jest zainteresowana jego zakupem ze względu zbyt duże wyeksploatowanie tego samochodu. Jeśli chodzi o samochód “Melex”, jego zakupem jest zainteresowany pan Franciszek Zaremba z Kluczborka, który proponuje za niego kwotę 250,00 zł. Członkowie Zarządu po długiej dyskusji postanowili o zwolnieniu przewłaszczenia w/w sprzętu oraz pojazdów aby Likwidator mogła sprzedać te pojazdy i w ten sposób zmniejszy się w jakimś stopniu zadłużenie zakładu. W tym celu postanowiono o podpisaniu aneksu do umowy przeniesienia

własności rzeczy ruchomych oznaczonych co do tożsamości i upoważniono do tego Starostę oraz Wicestarostę. Następnie Wicestarosta zaproponował, aby przed sprzedażą pojazdów,

 

Likwidator SP ZOZ w Kluczborku zleciła dokonanie ich wyceny, aby było wiadomo, jaka była ich wartość. Również ta propozycja spotkała się z aprobatą ze strony członków Zarządu i tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono.

 

Do punktu 6 porządku

 

Starosta przedstawił wniosek Zarządu Wędkarskiego Klubu Sportowego “Wzdręga” z/s w Kluczborku w sprawie dofinansowania Klubu działalności w 2007 roku.. Jak wynika z powyższego wniosku – wyjaśnił Starosta, jednym z powodów powstania w/w Klubu była chęć reprezentowania Kluczborka w zawodach wędkarskich na szczeblu opolszczyzny jak również kraju. Obecnie Klub ten liczy 37 członków a działalność jego to przede wszystkim starty w zawodach wędkarskich, ochrona i zagospodarowani wód jak również rozwijanie zainteresowań wędkarskich i ekologicznych wśród młodzieży. Z kolei Naczelnik Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki w swojej opinii pisze, że powyższy wniosek wpłynął po terminie składania wniosków o dofinansowanie imprez sportowych. Ponadto, że dotychczas dofinansowania dotyczyły organizowanych imprez a nie całej działalności i Starosta stwierdził, że jest to bardzo istotne bo dofinansowanie całej działalności Klubu jest niezgodne z zadaniami Powiatu. Następnie Starosta powiedział, że faktycznie wniosek ten wpłynął po terminie składania wniosków o dofinansowanie imprez sportowych a na tę chwilę nie mamy wolnych środków w budżecie, które by można ewentualnie przeznaczyć na powyższy cel. Z kolei Wicestarosta dodał, że może przynajmniej zapewnić wnioskodawców, że w przypadku organizacji przez nich w ciągu roku zawodów wędkarskich, ufundujemy nagrodę rzeczową w postaci na przykład pucharu. Zarząd Powiatu po chwili dyskusji i zastanowieniu się jednogłośnie postanowił, że względu na brak wolnych środków, negatywnie zaopiniować powyższy wniosek. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, że w przypadku organizacji przez w/w Klub w ciągu roku zawodów wędkarskich, ufunduje nagrodę rzeczową w postaci pucharu.

 

 

 

 

Do punktu 7 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił propozycję Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystki dotyczącą podziału zaplanowanych środków budżetowych na działalność kulturalną i sportową w 2007 roku zgodnie ze złożonymi wnioskami. Jeśli chodzi o imprezy w zakresie kultury, na rok 2007 zaplanowano następujące kwoty dofinansowania na poszczególne imprezy i tak: obchody państwowych świąt okolicznościowych – 500,00 zł.; nagrody Starosty Kluczborskiego dla animatora kultury – 1.000,00 zł.; X Wojewódzki Turniej Recytatorski o “Buławę Hetmańską” w Byczynie – 500,00 zł.; Międzynarodowy jarmark Średniowieczny w Byczynie – 500,00 zł.; XIII Spotkanie Młodych w Wołczynie – 1.000,00 zł.; imprezy organizowane przez Powiatowy Ośrodek Dokształcania Nauczycieli – 900,00 zł.; imprezy organizowane przez Kluczborski Dom Kultury – koncerty organowe – 1.000,00 zł.; seminarium naukowo - szkoleniowe – 2.600,00 zł.; festyny i imprezy powiatowe – 500,00 zł. Jeśli chodzi o propozycje dofinansowania imprez przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku w zakresie sportu w 2007 roku, Wydział Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki proponuje dofinansować: imprezy sportowe – 2.000,00 zł.; imprezy sportowe organizowane przez MKS Kluczbork – 2.000,00 zł.; imprezy lekkoatletyczne organizowane przez GUKS Byczyna – 1.000,00 zł.; powiatowe biegi uliczne w Wołczynie – 1.000,00 zł.; festyny i imprezy powiatowe – 2.000,00 zł.; inne imprezy sportowe nie ujęte w zestawieniu – 1.000,00 zł. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższymi propozycjami podziału środków i po długiej dyskusji jednogłośnie zaakceptowali propozycje podziału zaplanowanych środków budżetowych na działalność kulturalną i sportową w 2007 roku.

Jednocześnie, zgodnie z sugestią Starosty, Zarząd Powiatu postanowił przekazać powyższą informację za pośrednictwem Biura Rady radnym powiatu, w celu zapoznania ich z powyższym podziałem środków.

Do punktu 8 porządku

Starosta przedstawił ofertę firmy “Europa Firmen Portal” z Berlina dotycząca przedłużenia o rok dwóch reklam powiatu kluczborskiego zamieszczonych w 2006 roku na jej portalu internetowym. Następnie wyjaśnił, że jedna z naszych reklam przedstawia ofertę sprzedaży dawnego budynku Oddziału Wewnętrznego Szpitala Powiatowego, druga zawiera

 

krótki opis powiatu kluczborskiego z danymi adresowymi w celu nawiązania ewentualnego kontaktu. Za cenę 650,00 zł. zostanie przedłużony termin obu reklam o rok a ponadto, informacja o powiecie zostanie zamieszczona w portalu www.europa-touristik.de. Pani Otylia Skoczylas – członek Zarządu Powiatu stwierdziła, że cena 650,00 zł. za zamieszczenie dwóch reklam powiatu w portalu internetowym to nie jest wysoka cena i dlatego jej zdaniem warto skorzystać z tej oferty. Z kolei Wicestarosta powiedział, że przez cały ubiegły rok oferta o sprzedaży budynku dawnego Oddziału Wewnętrznego Szpitala Powiatowego w Kluczborku była zamieszczona w portalu internetowym i nikt dotychczas nie zgłosił zainteresowania jej zakupem na co Sekretarz Powiatu odpowiedział, że jeżeli ofert o sprzedaży naszych nieruchomości nie zamieścimy nigdzie, to z góry będzie wiadomo, że nic nie sprzedamy. Następnie Starosta zaproponował, aby pozostawić w powyższym portalu internetowym tylko informacje o powiecie kluczborskim a w informacji tej, jeżeli istnieje taka możliwość, należy zamieścić adres naszej strony internetowej gdzie z kolei będą zamieszczone informacje o nieruchomościach przeznaczonych do sprzedaży. Jeszcze po chwili dyskusji i zastanowieniu się Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o pozostawieniu w powyższym portalu internetowym tylko informacji o powiecie kluczborskim. Jednocześnie postanowiono, że w informacji tej należy zamieścić adres naszej strony internetowej gdzie z kolei będą zamieszczone informacje o nieruchomościach przeznaczonych do sprzedaży.

Do punktu 9 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie planowanej przebudowy drogi powiatowej Kostów – granica województwa wielkopolskiego (Kuźnica Trzcińska). Następnie dodał, że konieczność przebudowy powyższej drogi spowodowana jest jej bardzo złym stanem technicznym i pomimo dużych nakładów finansowych, nie jest możliwe poprawienie jej stanu a w krótkim czasie po wykonanym remoncie, ponownie pojawią się ubytki w nawierzchni. Droga ta, wykonana w latach 60-tych przez mieszkańców w czynie społecznym, jest niejednorodna. Przeprowadzone tam badania wykazały, że grubość tłucznia wynosi od 2 do 20 centymetrów. Taka podbudowa, zdaniem dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, nie może prawidłowo przenosić dużych obciążeń sprzętu rolniczego i pojazdów zatrudnionych

 

w gospodarce leśnej. Jak wynika z powyższego wniosku – kontynuował Przewodniczący Zarządu, w roku bieżącym Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku zlecił opracowanie map do celów projektowych i przystąpił do prac projektowych przebudowy tej drogi. W trakcie projektowania okazało się, że na odcinku drogi przebiegającej przez las, istnieją przewężenia pasa drogowego, które z uwagi na konieczność budowy rowów przydrożnych, uniemożliwiają zaprojektowanie drogi o dwóch pasach ruchu. W związku z tym, po wstępnej analizie szerokości pasa drogowego, w celu zaprojektowania drogi o jezdni szerokości 5,0 m., konieczne jest przejęcie pod pas drogowy gruntów o powierzchni około 0,0803 ha położonych na działkach nr 165 i 166 w obrębie Miechowej. Jedyną formą pozyskania powyższych gruntów, zdaniem dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, jest ich wykupienie od Akademii Rolniczej w Poznaniu, która to Akademia jest właścicielem tych gruntów. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem i po długiej dyskusji jednogłośnie postanowili wyrazić zgodę na rozpoczęcie procedury wykupienia powierzchni około 0,0803 ha położonych na działkach 165 i 166 ark. m. 4 obręb Miechowa w związku z planowaną przebudową drogi powiatowej na odcinku Kostów – Janówka.

Do punktu 10 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w sprawie sfinansowania udziału w I Kongresie pedagogów i psychologów. Jak wynika z powyższego wniosku – dodał Przewodniczący, Kongres ten odbędzie się w dniach 15-16 lutego w Warszawie. Koszt uczestnictwa wynosi 370,00 zł. - opłata konferencyjna i nocleg oraz koszty delegacji. Następnie Starosta powiedział, że proponuje pozytywnie zaopiniować wniosek dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku i udzielić jej dofinansowania udziału w Kongresie ze środków przeznaczonych na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli. Członkowie Zarządu jednogłośnie przychylili się do opinii Starosty w tej sprawie więc reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o sfinansowania ze środków na dokształcanie i doskonalenie

zawodowe nauczycieli udział dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w I Kongresie pedagogów i psychologów.

 

 

 

Do punktu 11 porządku

Starosta przedstawił zebranym odwołanie Ewy i Janusza Konefał z Kluczborka od decyzji Zarządu Powiatu dotyczącej wycofania się z dniem 01 stycznia 2007 r. z decyzji dotyczącej zwolnienia z odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. Starosta przypomniał, że Zarząd Powiatu na jednym z posiedzeń, podjął decyzję o zwolnieniu w/w z odpłatności za pobyt w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. Decyzja ta spowodowana została głownie faktem urodzenia się Państwu Konefał dziecka. Następnie Zarząd Powiatu po otrzymaniu informacji, że dziecko to zostało w/w odebrane i skierowane do rodziny zastępczej, postanowił o wycofaniu się z wcześniejszej decyzji odnośnie zwolnienia ich z opłaty za pobyt w Domu Opieki Społecznej w Kluczborku i stąd właśnie odwołanie Państwa Konefał od tej decyzji. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z tym wnioskiem stwierdzili, że ich ostatnia decyzja podyktowana była właśnie tym, że zostało im odebrane dziecko, w związku z tym, nie muszą już łożyć na jego utrzymanie i dlatego postanowili wycofać swoją wcześniejszą decyzję. Jeszcze po chwili dyskusji Starosta zaproponował, aby na dzień dzisiejszy nie podejmować ostatecznej decyzji w tej sprawie tylko zwrócić się do dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku oraz dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku o wydanie przez nich stosownej opinii w tej sprawie. Po zapoznaniu się z przedmiotową opinią, Zarząd dopiero wtedy podejmie ostateczną decyzję w tej sprawie. Członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się z sugestią Starosty i tak też ostatecznie postanowiono.

Do punktu 12 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił porozumienie z Wojewodą Opolskim w sprawie powierzenia wykonywania niektórych zadań związanych z przeprowadzeniem poboru w 2007 roku. Na mocy powyższego porozumienia – oznajmił Starosta, Wojewoda Opolski powierza a Powiat Kluczborski przyjmuje do wykonania następujące zadania: wypłacanie wynagrodzeń za udział w pracach powiatowej komisji lekarskiej; przekazanie zakładom opieki zdrowotnej środków rekompensujących utracone zarobki przez lekarzy i średni personel medyczny obsługujących powiatową komisje lekarska; zawieranie umów z dyrektorami zakładów opieki

 

zdrowotnej o przeprowadzenie badań specjalistycznych i radiologicznych oraz obserwacji szpitalnej poborowych; pokrywanie kosztów wykonania badań zgodnie z cennikiem usług medycznych, obowiązującym w danym zakładzie opieki zdrowotnej, do którego poborowy został skierowany. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego porozumienia, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu z Wojewodą Opolskim porozumienia w sprawie powierzenia wykonywania niektórych zadań związanych z przeprowadzeniem poboru w 2007 roku i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.

 

Do punktu 13 porządku

Starosta przedstawił aneks nr 2 do porozumienia z dnia 26.09.2006 r. zawartego z Powiatem Mikołowskim w sprawie wysokości wydatków ponoszonych na utrzymanie dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego. Następnie wyjaśnił zebranym, że powyższy aneks dotyczy przyznania jednorazowego świadczenia pieniężnego na pokrycie niezbędnych wydatków związanych z potrzebami przyjmowanego do rodziny zastępczej dziecka oraz wprowadzenia zapisu, iż każda zmiana wysokości pomocy pieniężnej, związana z waloryzacją kwot będących podstawą naliczenia tej pomocy oraz świadczeń stanowiących dochód osoby małoletniej jak również osiągnięciem przez dziecko określonego wieku i zmian w jego stanie zdrowia, nie wymaga aneksu do porozumienia. Członkowie zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu aneksu nr 2 do porozumienia z dnia 26.09.2006 r. zawartego z Powiatem Mikołowskim w sprawie wysokości wydatków ponoszonych na utrzymanie dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.

 

Do punktu 14 porządku

Starosta przedstawił porozumienie zawarte z Wojewodą Opolskim dotyczące współpracy w zakresie użytkowania, udostępniania danych i o dofinansowanie Systemu

 

Informatycznego w Jednostce Organizacyjnej Pomocy Społecznej. Następnie wyjaśnił, że na mocy powyższego porozumienia, Powiat zobowiązuje się do gromadzenia i przekazywania Wojewodzie danych komputerowych w aktualnej homologowanej wersji Oprogramowania Użytkowego ze zrealizowanych świadczeń w jednostce pomocy społecznej, zgodnych co do zakresu ze zgłaszanym zapotrzebowaniem Wojewody oraz – zapewnienia prawidłowej eksploatacji Systemu Informatycznego. Wojewoda z kolei na mocy powyższego porozumienia zobowiązuje się do przekazywania na rzecz Powiatu aktualnej homologowanej wersji Oprogramowania Użytkowego oraz innych elementów Systemu Informatycznego a także, do przekazywania Powiatowi środków pieniężnych tytułem zwrotu części poniesionych kosztów rozwoju i utrzymania Systemu Informatycznego. Na koniec Starosta dodał, że realizacja przedmiotu powyższego porozumienia będzie prowadzona w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższym porozumieniem.

Do punktu 15 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 grudnia 2006 r. oraz z dnia 11 stycznia 2007 r. w celu ustalenie sposobu ich realizacji:

  • uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku

w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok – postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Edukacji;

  • uchwała o powołaniu Skarbnika Powiatu - postanowiono o przekazaniu powyższej

uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz Skarbnikowi Powiatu;

- uchwała zmieniająca Uchwałę nr XXXVII/270/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia

13 kwietnia 2006 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób niepełnosprawnych na 2006 rok - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Skarbnikowi Powiatu;

 

 

 

  • uchwała w sprawie przyjęcia rezygnacji i zwolnienia z pełnienia obowiązków

Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Organizacyjnego;

  • uchwała o wyborze Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku - postanowiono

o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Organizacyjnego;

- uchwała o wyborze Wicestarosty Kluczborskiego - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Organizacyjnego oraz Skarbnikowi Powiatu;

uchwała o wyborze członków Zarządu Powiatu - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu;

  • uchwała w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego –

postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Organizacyjnego;

- uchwała w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Organizacyjnego;

- uchwała w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Organizacyjnego;

- uchwała w sprawie powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Organizacyjnego;

  • uchwała w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej - postanowiono o przekazaniu

powyższej uchwały do Wydziału Organizacyjnego;

- uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz Skarbnikowi Powiatu;

- uchwała w sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Gmin, Powiatów i Województw “Droga S11” - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;

  • uchwała w sprawie przyjęcia stanowiska dotyczącego nie podejmowania decyzji przez

Radę Nadzorczą Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych mającej na celu zawieszenie obszarów B i D w ramach programu “Wyrównywania Różnic między Regionami” - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Skarbnikowi powiatu;

 

 

  • uchwała w sprawie przyjęcia do wykonywania niektórych zadań związanych

z przeprowadzeniem poboru w 2007 roku - postanowiono o przekazaniu

powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.

Do punktu 16 porządku

Starosta przedstawił następujące materiały na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

  • projekt uchwały w sprawie likwidacji zawodów w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych –

Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach – przejęcie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, dotyczy tylko szkół i zawodów rolniczych. Zawody takie jak technik ochrony środowiska i technik ekonomista to zawody nierolnicze a zatem konieczna jest ich likwidacja w tym zespole. Uczniowie uczący się od roku szkolnego 2007/2008 w klasie III w zawodzie technik ochrony środowiska i w klasie IV w zawodzie technik ekonomista, będą kontynuować naukę w Technikum nr 3 w Zespole szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały zmieniający Uchwałę Nr XLI/304/2006 Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007 – w związku z trudną sytuacja materialną stypendystów, nie wszystkie osoby zakwalifikowane do projektu, jak również ich rodzice, posiadają konta osobiste. Założenie konta w banku przez stypendystę/rodzica/opiekuna prawnego/rodzeństwo, wiąże się z dodatkowymi kosztami. Wypłata w klasie pozwoli zaoszczędzić te dodatkowe koszty i przeznaczyć całą kwotę wypłacanego stypendium na cele edukacyjne.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

Do punktu 17 porządku

 

Brak wolnych wniosków.

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Piotr Pośpiech ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Maciej Tomaszczyk ...............................................