z tytułu ,,ustawy
Radny Adam Martyniszyn zabierając głos poprosił, aby w powyższej kwestii wypowiedziała się Pani Likwidator SPZOZ, gdyż zdaniem radnego dopóki Sąd nie skaże SPZOZ-u do ,,ustawy 203” to i tak te pieniądze będą obciążały budżet powiatu.
Pani Likwidator wyjaśniła, że pomyłką jest to co powiedział radny, gdyż nikt nie będzie skazywał SPZOZ-u, bo to właśnie SPZOZ złożył pozew przeciw NFZ, jak i przeciwko Skarbowi Państwa o zasądzenie kwot, które zostały wypłacone pracownikom z tytułu ,,ustawy 203”. Postępowanie zostało już wdrożone, zaś orzeczenie powinno zapaść najpóźniej
w przyszłym roku. Jak poinformowała Pani Likwidator takich szpitali jak nasz jest wiele
i dlatego sprawa może potrwać nieco dłużej, a szanse na jej wygranie są bardzo duże.
Kolejno głos w dyskusji zabrał Skarbnik, który uzupełniając stwierdził, że w/w rozwiązanie jakie zostało zaproponowane w uzasadnieniu jest rozwiązaniem, z którym nie spotkał się dotychczas
w samorządach . Najistotniejszym jest zdaniem Skarbnika fakt jak do takiej propozycji odniesie się Organ Nadzoru i Kontroli RIO lub Nadzór Prawny Wojewody.
Nie jest to jak określił Skarbnik uchwała, której wykonanie warunkuje zamknięcie
budżetu 2006r. Chodzi tu o strukturę otwarcia nowej tzw.furtki, która być może pozwoli na ściągnięcie do budżetu części wymagalnej w/w zobowiązań /580.000,-zł/.
My jako powiat jesteśmy zobligowani do dokonywania wszelkich możliwych, dopuszczalnych prawem czynności zmierzających do zmniejszenia naszych należności.
Ponadto Skarbnik poinformował, że w momencie pojawienia się wysądzonych środków
w SPZOZ-e w likwidacji istnieje otwarta możliwość przekazania tych środków do budżetu powiatu, a ten projekt uchwały dotyczy jak gdyby kolejnej możliwości, która na dzisiaj nie funkcjonuje w samorządzie.
Radny Adam Martyniszyn zabierając ponownie głos stwierdził, że z wypowiedzi Skarbnika wynika, iż zbycie zadłużenia SPZOZ-u względem budżetu Starostwa wiąże się
z pozyskaniem środków, które mogłyby wesprzeć budżet powiatu. Ponadto radny zapytał czy powiat jeszcze w tym roku chciałby wystawić w/w wierzytelności do sprzedaży.
Skarbnik stwierdził, że nie jest to niemożliwe, lecz będzie bardzo trudno ponieważ od momentu otrzymania uchwały przez RIO lub Nadzór Prawny Wojewody mają oni 30 dni na zbadanie zasadności sprawy. Przy sprzedaży muszą być zachowane wszelkie wymogi związane
z rodzajem publicznego przetargu na zbycie tej wierzytelności, a czasu niestety pozostało niewiele.
Innych zapytań radni nie zgłosili.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
W obecności 19 radnych, za przyjęciem głosowało 17, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw. W drodze głosowania Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwałę
Nr XLIV/320/2006 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż wierzytelności powiatu kluczborskiego z tytułu udzielonej pożyczki długoterminowej.
Do punktu 3d porządku obrad
Następnym projektem jaki Przedstawił Przewodniczący Rady był projekt w sprawie opinii
o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu.
Nieruchomość powyższa znajduje się na terenie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2-Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku przy ul.Waryńskiego i stanowi działkę zabudowaną budynkami warsztatowymi i magazynowymi, które od 2000 roku dzierżawione są przez firmę ,,Badera”. W/w firma złożyła do Zarządu Powiatu wniosek o wykupienie dzierżawionej nieruchomości, gdyż chciałaby przeprowadzić tam remonty.
Nieruchomość ta jest zbyteczna dla ZSP Nr 2. Szkoły nie stać również na przeprowadzenie remontów. Do powyższego projektu nie wniesiono uwag. Przewodniczący Rady w związku
z powyższym poddał projekt pod głosowanie, w którym udział wzięło 19 radnych.
Rada Powiatu jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęła uchwałę Nr XLIV/321/2006 w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 3e i 3f porządku obrad
Kolejno radni zapoznali się z kolejnymi projektami uchwały w sprawie:
-nabycia nieruchomości na rzecz Powiatu Kluczborskiego,
-opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu.
Jeśli chodzi o pierwszy projekt to nieruchomość ta stanowi budynek administracyjno-biurowym Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku przy ul.Moniuszki 4a, która jest własnością Powiatu, w Trwałym Zarządzie Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. Budynek ten obecnie nadaje się do kapitalnego remontu, gdyż jego stan techniczny jest bardzo zły. Nie posiada on parkingu, nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych jak również nie posiada jakiegokolwiek dojazdu w razie pożaru lub wypadku. Zbycie tej nieruchomości podyktowane jest tym, że koszt remontu w znacznej mierze przekroczyłby wartość budynku.
Drugi projekt dotyczy ewentualnego nabycia nieruchomości zabudowanej budynkiem biurowym położonej przy ul.Sienkiewicza , z przeznaczeniem na siedzibę PUP.
Radny Adam Martyniszyn zabierając głos stwierdził, że jego zdaniem obecna lokalizacja jest dobra, gdyż miejsce jest ogólnodostępne, posiada dużą kubaturę i warto się zastanowić czy podejmować na koniec kadencji taką uchwałę. Radny stwierdził także, że nie chciałby, aby ktoś w przyszłości czytając taką uchwałę miał wrażenie, że stoją za nią jakieś nieformalne układy lub czynności korupcjogenne. Radny w związku z powyższym złożył wniosek o wycofanie powyższego projektu z porządku obrad.
O głos w dyskusji poprosił Pan Starosta, który wyjaśnił radnemu, że wnioski jeśli chodzi
o porządek obrad powinny być zgłaszane przed sesją. Drugą kwestią zdaniem Starosty jest sprawa odpowiedzialności i umiejętności podejmowania decyzji.
Pan Starosta uważa, że jego zdanie jest odmienne od zdania w/w radnego, gdyż tak jak ujęto
w uzasadnieniu do w/w uchwały budynek PUP jest w bardzo złym stanie. Stropy budynku są do wymiany, budynek sąsiaduje z pustostanem, który grozi zawaleniem, ponadto istnieją tam wszystkie możliwe bariery dla osób niepełnosprawnych. Starosta odnosząc się do radnego stwierdził, że lokalizacja PUP przy ul.Sienkiewicza jest jak najbardziej na miejscu, gdyż budynek ten posiada obszerny parking, jest to budynek wyremontowany, posiada wejścia dla niepełnosprawnych itp.
W powyższej sprawie głos zabrał również Skarbnik, który poinformował, że popiera wypowiedź Pana Starosty i uważa, że budynek przy ul.Sienkiewicza jest w bardzo dobrym stanie, bardziej funkcjonalny dla tego typu działalności.
Ponadto Skarbnik poinformował, że podmiot, który złożył tą ofertę jest podmiotem funkcjonującym na rynku w celu zarabiania pieniędzy i on złożył ofertę idącą dwutorowo, zaznaczając, że jest ona aktualna do końca roku.
Zarząd z osobą składającą ofertę wynegocjował wartość nieruchomości oraz to, że w przetargu publicznym na zbycie dotychczasowej siedziby PUP w Kluczborku wystartuje zainteresowany ofertą.
O udzielenie głosu poprosiła Pani Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku stwierdzając, że zaprasza w/w radnego, aby zobaczył w jakich warunkach pracują pracownicy urzędu i myśli, iż dyskusja w tej sprawie byłaby zbędna.
Innych zapytań nie zgłoszono. Przewodniczący Poddał osobno projekty pod głosowanie radnych.
W obecności 19 radnych przystąpiono do przegłosowania projektu uchwały w sprawie opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu. W obecności 19 radnych,
za przyjęciem głosowało 18 radnych, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw.
Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XLIV/322/2006 w powyższej sprawie.
Kolejno przystąpiono do przegłosowania projektu uchwały w sprawie w sprawie nabycia nieruchomości na rzecz Powiatu Kluczborskiego. W obecności 19 radnych, za przyjęciem głosowało 18 radnych, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw. Radni w drodze głosowania podjęli uchwałę Nr XLIV/323/2006 w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 3g porządku obrad
Następnym przedstawionym projektem uchwał był projekt w sprawie uchylenia
Uchwały Nr XLI/303/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 roku
w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
Projekt ten został przygotowany w związku ze stanowiskiem jakie wyraził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w wyroku z dnia 21 kwietnia 2005r. oraz z podjętymi czynnościami przez Wydział Prawny i Nadzoru Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
W związku z powyższym stosowne jest uchylenie w/w uchwały.
Do projektu nie wniesiono zapytań. Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie
w wyniku, którego Rada Powiatu 18 głosami za, przy 1 głosie wstrzymującym się i brakiem głosów przeciw podjęła uchwałę Nr XLIV/325/2006 w w/w sprawie.
Do punktu 3h porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił kolejny projekt w sprawie ustalenia organizacji oraz zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej
w Kluczborku. Przygotowany projekt uchwały wiąże się z ustawą o pomocy społecznej z dnia
12 marca 2004 r., która nakłada na Radę Powiatu obowiązek ustalenia, w drodze uchwały, organizację oraz szczegółowe zasady ponoszenia odpłatności za pobyt w w/w Ośrodku.
PCPR w Kluczborku realizując zadania z zakresu pomocy społecznej, zawarło umowę
z Caritas Diecezji Opolskiej –Rejon Kluczbork, dotyczącą prowadzenia Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Kluczborku. Caritas zgodnie z umową udostępnia pomieszczenia,
w który znajduje się Ośrodek oraz zapewnia opiekę, obsługę i utrzymanie.
PCPR zaś zapewnia umieszczonym świadczenia z zakresu specjalistycznych usług takich jak: psycholog, prawnik. Koszt utrzymania przebywającego strony określiły umownie w oparciu
o kalkulacje zrobione przez Caritas Diecezji Opolskiej. Do projektu radni nie zgłosili żadnych zapytań. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał projekt przygotowanej uchwały pod głosowanie. W obecności 19 radnych, jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Rada Powiatu przyjęła kolejna uchwałę
Nr XLIV/325/2005 w powyższej sprawie.
Do punktu 3i porządku obrad
Radni przystąpili do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmiany Uchwały
Nr XXXVII/270/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia 2006 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2006 rok. Uchwała ta została przygotowana przez PCPR
w Kluczborku w związku z tym, że wpłynęło wiele wniosków zarówno od osób dorosłych jak
i dzieci w sprawie dofinansowania przedmiotów ortopedycznych, środków pomocniczych
i sprzętu rehabilitacyjnego. W związku z powyższym PCPR proponuje przeniesienie środków,
by mogłoby być maksymalnie wykorzystane, co odbędzie się z korzyścią dla osób niepełnosprawnych.
Do projektu nie wniesiono zapytań. Przystąpiono do głosowania. W obecności 19 radnych jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XLIV/326/2006.
Do punktu 3j porządku obrad
Kolejnym projektem jaki przedstawił Przewodniczący Rady był projekt w sprawie zmiany Uchwały Nr XLI/304/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007.
Radny Józef Woźny zabierając głos wyjaśnił radnym, że 29 sierpnia 2006 r. został przez Radę przyjęty regulamin w sprawie nadawania i przyznawania stypendiów, 23 października 2006 r. Wydział Edukacji otrzymał wytyczne, z których wynika, iż stypendysta traci prawo do otrzymania stypendium jeśli przekracza ilość godzin nieusprawiedliwionych.
W związku z powyższym Wydział Edukacji został zobligowany do przygotowania stosownego projektu uchwały. Do projektu nie wniesiono uwag i zapytań.
Przewodniczący Rady poddał powyższy projekt pod głosowanie. W wyniku głosowania Rada Powiatu jednogłośnie 19 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjęła ostatnią już uchwałę Nr XLIV/327/2006 w sprawie zmiany Uchwały Nr XLI/304/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania
i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007.
Do punktu 4 porządku obrad
Pan Starosta zwracając się do radnej Ireny Kielar stwierdził, że nie ma wpływu na plotki, które krążą wśród nauczycieli. Jeśli chodzi zaś o szkołę w Bogdańczowicach to niestety Minister nie przejął naszej szkoły.
Na zapytania radnego Władysława Zawadzkiego odpowiedzi udzielił Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, który poinformował, że obecnie kończony jest podkład geodezyjny na odcinku drogi Kostów-Janówka. Łączna długość tego odcinka to 5,2 km.
Wstępnie koszt przebudowy tej drogi wyniesie 2.500.000,-zł.
Ponadto Pan Dyrektor poinformował, że została przygotowana dokumentacja na drogę
Wesoła-Buczek, gdzie strona kępińska oddała obecnie do granicy naszego Powiatu drogę
od strony Kępna. Koszt budowy tego odcinka po naszej stronie na dzień dzisiejszy będzie wynosił 1.200.000,-zł. Zdaniem Pana Dyrektora to Rada wyrazi swoją wolę, która z dróg powinna być pierwsza wykonana.
Dyrektor Sztajglik wyjaśnił również radnemu, że jeśli chodzi o chodnik Kochłowice-Biskupice to w obecnej trudnej sytuacji kiedy brakuje na remonty dróg jest przeciwny budowie chodników. ZDP podjął się zrobienia we własnym zakresie kupując materiał na odcinek chodnika od kościoła do szkoły /około 400 m.b/, gdzie zakup samego materiału wyniósł około 60.000,-zł.
Dyrektor uważa, że jest wiele potrzebniejszych zadań takich jak: remonty mostów, które są
w bardzo złym stanie i grożą zawaleniem. Zdaniem Dyrektora ZDP chodniki są również bardzo potrzebne, ale trzeba niestety wybrać pomiędzy chodnikami, a drogami, gdyż środków finansowych ciągle brakuje.
Pan Dyrektor wyjaśnił także jeśli chodzi o drogę w miejscowości Jaśkowice to były tam wykonywane remonty lecz nadal droga jest w bardzo złym stanie i wymaga przebudowy.
Sam remont niczego niestety nie zmienia.
Następnie głos zabrała Pani Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy odpowiadając na zapytanie radnego Władysława Zawadzkiego. Pani Dyrektor wyjaśniła, że wniosek mieszkańca Miechowej wpłynął do PUP w miesiącu sierpniu br. Dotyczył on udzielenia dotacji na działalność gospodarczą. Wnioski te rozpatrywane są przez komisję i tak też stało się z wnioskiem w/w osoby. Komisja rozpatrzyła wniosek negatywnie. Osoba ta chciała rozpocząć działalność pod nazwą –zakład handlowo-usługowo-produkcyjny i m.in. świadczyć usługi krawiectwa lekkiego. Mieszkaniec Miechowej do wymaganych dokumentów załączył również specyfikację. Zdaniem Pani Dyrektor ze specyfikacji wynika, że nie są to środki na tworzenie miejsca pracy dla siebie lecz na remont. W związku z powyższym wniosek został odrzucony.
Do punktu 5 porządku obrad
Kolejno przystąpiono do przyjęcia sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu
w Kluczborku za okres od 18.09.2006 r. do 10.10.2006 r.
Radny Adam Martyniszyn nawiązując do sprawozdania z dnia 18, 29 września poprosił
o wyjaśnienie na jaki cel zostały przeniesione środki z rezerwy ogólnej i celowej oraz na czym miałaby polegać ugoda z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A NZOZ Szpital Powiatowy z/s
w Kluczborku, która dotyczyłaby całkowitego rozliczenia zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji, wobec wierzyciela SPZOZ z tytułu zakupu sprzętu medycznego. Radny poprosił również o informację czego dotyczyły zalecenia pokontrolne w związku z przeprowadzoną kontrolą spłaty zobowiązań
w SPZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji.
Na pierwszą część zapytania radnego odpowiedzi udzielił Skarbnik Powiatu, który wyjaśnił,
że środki z rezerwy celowej w wysokości 3.200,-zł przeznaczone zostały na udzielenie nagród Starosty dla dwóch nauczycieli z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Ponadto Skarbnik poinformował, że środki z rezerwy ogólnej budżetu w wysokości
30.000,-zł, z czego 22.000,-zł zostały przeznaczone na wydatki związane z funkcjonowaniem Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz 8.000,-zł na sfinansowanie kosztów promocji powiatu w szczególności druku Kluczborskiego Informatora Powiatowego.
Pan Starosta poinformował, że na zapytanie radnego dot. umowy ugody udzieli pisemnej odpowiedzi.
Na drugie zapytanie odpowiedzi udzielił Audytor – Adam Radom, który wyjaśnił dlaczego taką kontrolę przeprowadzono.
W roku 2005 przeprowadzona została kontrola RIO. Dotyczyła ona zobowiązań Powiatu Kluczborskiego, gdzie m.in. dokonano kontroli zobowiązań również SPZOZ-u.
Jednym z wniosków było coroczne dokonywanie bieżących kontroli SPZOZ w likwidacji posiadającego nasze zobowiązania. W związku z powyższym taka kontrola została przeprowadzona. Jako obszar kontroli wybrano m.in. spłatę zobowiązań wobec pracowników
i wobec ZUS-u. W wyniku kontroli stwierdzono, że działania jeśli chodzi o ZUS są daleko posunięte. Ponadto Pani Likwidator otrzymała wykaz wszystkich zobowiązań z podziałem na chronologiczne daty z zaleceniem, aby uregulować w pierwszej kolejności wszystkie zobowiązania wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Radny Adam Martyniszyn nawiązując do sprawozdania Zarządu z dnia 10 października
2006 r. pkt. 2 zapytał, co było powodem aneksowania umowy restrukturyzacji zadłużenia SPZOZ zawartej w dniu 8 lutego br. z Biurem Doradztwa Finansowo-Prawnego Salvo Iure Pana Wojciecha Gruszka w zakresie przedłużenia terminu obowiązywania umowy do dnia
31 marca 2007 r. z jednoczesnym zawieszeniem obowiązywania umowy do końca bieżącego roku oraz pkt.6, dlaczego postanowiono wystąpić do Banku Ochrony Środowiska S.A
w Opolu z wnioskiem o zawieszenie spłaty kredytu.
Na zapytania odpowiedzi udzielił Skarbnik Powiatu, który poinformował, że przy uchwale
w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok było w uzasadnieniu wskazane zawieszenie trzech rat kredytu i to się wiąże z zamknięciem budżetu w roku 2006.
Kolejno Skarbnik odpowiedział na pierwsze zapytanie wyjaśniając, że przygotowując projekt uchwały na dzisiejszą sesje, który zawiera m.in. zmniejszenie planowanych wydatków
w dziale - ochrona zdrowia, co ma zmierzać do zamknięcia budżetu br. trzeba było zawiesić również umowę na okres trzech miesięcy tak, aby w tym czasie ten Bank nie występował do nas o zapłatę, gdyż wówczas nie mielibyśmy zabezpieczenia w planie.
Innych zapytań do sprawozdania nie wniesiono w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie. W obecności 19 radnych, za przyjęciem sprawozdania głosowało 17 radnych, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.
Do punktu 6 porządku obrad
Przewodniczący Rady udzielił głosu Pani Prezes Powiatowego Centrum Zdrowia S.A
w Kluczborku, która poinformowała o obecnej sytuacji Szpitala Powiatowego w Kluczborku.
Pani Prezes stwierdziła, że za dziewięć miesięcy bieżącego roku wynik finansowy netto wynosi ponad 500.000,-zł. Jeśli chodzi zaś o inwestycje wymieniono 85 okien w budynku Oddziału Ginekologicznego, na końcowym etapie jest termomodernizacja budynku Ginekologiczno-Położniczo-Noworodkowego. Wartość tej inwestycji wyniesie 250.000,-zł.
Pani Prezes podziękowała także wszystkim za ,,mandat zaufania”, który otrzymała w roku 2003.
Ponadto Pani Prezes poinformowała, że w związku z wieloma kontrowersjami wokół służby zdrowia, a konkretnie podwyżek płac informuje, że pracownicy PCZ S.A w Kluczborku otrzymali najwyższe podwyżki w województwie. Średnia wartość podwyżki wyniosła 36%.
40% otrzymała grupa lekarska, 30%-40% grupa pielęgniarska, administracja i pozostałe osoby poniżej 30%. Nadal funkcjonują premie uznaniowe.
Pani Prezes złożyła również na ręce Przewodniczącego Rady podziękowania w swoim imieniu jak również w imieniu pracowników PCZ S.A w Kluczborku.
Kolejno głos zabrała Ordynator Oddziału Chirurgicznego – dr n.med. Beatrix Piszka dziękując wszystkim radnym, a w szczególności Panu Przewodniczącemu Rady, który jej zdaniem wykazywał żywotne zainteresowanie pracą całego szpitala, a w szczególności Oddziału Chirurgicznego.
Następnie Pan Starosta poinformował, że Powiat Kluczborski otrzymał certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej za turystyczny produkt roku. Jest to w skali kraju bardzo duże wyróżnienie i możemy się tym pochwalić.
Pan Starosta zwrócił się do Pani Marii Żurek Prezes Kluczborsko-Oleskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej o przedstawienie bliższej informacji na powyższy temat.
Pani Prezes stwierdziła, że cieszy się z tego, iż udało się taki sukces osiągnąć pod koniec kadencji i ma nadzieję, że w przyszłości będzie ich więcej. Poinformowała ponadto, że POT ogłasza co roku konkurs na najlepszy produkt turystyczny. Była to już IV edycja tego konkursu. W roku bieżącym taki produkt został napisany pn ,,Zwierciadło przeszłości”.
Zostały w nim opisane tradycje, zwyczaje, które są kultywowane, zabytki, miejsca, które można zwiedzić, upiec chleb. Produktów takich do Warszawy wpłynęło 124.
W dniu 25 października w Poznaniu został rozstrzygnięty w/w konkurs.
Takich certyfikatów wręczono w skali kraju 16.
Kolejno Pan Starosta zabierając głos zwrócił się do Rady dziękując w imieniu Zarządu Powiatu, radnych, pracowników Starostwa Powiatowego i swoim własnym za współpracę. Pan Starosta podziękował w szczególności Przewodniczącemu Rady – Maciejowi Mularczykowi, za cztery lata prowadzenia obecnej Rady, kadencji, w której zapadały bardzo ważne decyzje, które skutkować będą pozytywnie na lata.
Przewodniczący Rady następnie udzielił głosu Panu Burmistrzowi Miasta Wołczyna, który również podziękował Panu Przewodniczącemu, Staroście, wszystkim radnym za współpracę, życzliwość przez cztery lata, za troskę o Gminę Wołczyn i Powiat. Burmistrz podziękował
w szczególności radnym Gminy Wołczyn.
W dalszej części podziękowania złożyli Przewodniczący poszczególnych Komisji:
-Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii – Józef Woźny,
-Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego – Mariusz Pieńkowski,
-Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego – Andrzej Jung,
-Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska – Władysław Zawadzki,
-Komisji Rewizyjnej – Paweł Prochota.
Do podziękowań przyłączył się również Wiceprzewodniczący Rady – Piotr Wiecha oraz radny Leszek Krzyżanowski, Irena Kielar i Otylia Skoczylas.
Radny Leszek Krzyżanowski składając podziękowania stwierdził, że dla niego był to trudny czas w przeciągu, którego wiele się nauczył.
Radni nie zgłosili więcej zapytań.
Do punktu 7 porządku obrad
W dalszej części sesji głos zabrał Przewodniczący Rady, który poinformował zebranych,
że w kadencji 2002-2006 Rada Powiatu w Kluczborku odbyła 44 sesje i podjęła 327 uchwał.
Następnie Przewodniczący podziękował Zarządowi Powiatu na czele ze Starosta Kluczborskim – Stanisławem Rakoczy, Wicestaroście Kluczborskiemu – Mieczysławowi Czaplińskiemu, członkom Zarządu, Skarbnikowi Powiatu, Sekretarzowi Powiatu, Dyrektorom jednostek organizacyjnych powiatu, Naczelnikom Wydziałów Starostwa Powiatowego, Wiceprzewodniczącym Rady Powiatu, pozostałym radnym.
Przewodniczący Rady przekazał także podziękowania dla pracownic z Biura Rady.
Kolejno Przewodniczący Rady oraz Pan Starosta Kluczborski wręczyli symboliczne podziękowania dla radnych kończącej się kadencji.
Do punktu 8 porządku obrad
Na zakończenie obrad zostało wykonane pamiątkowe zdjęcie radnych Rady Powiatu
w Kluczborku kadencji 2002-2006.
Przewodniczący Rady w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował jeszcze raz wszystkim i zamknął o godzinie 15 00 obrady w dniu dzisiejszym.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Maciej Mularczyk