PROTOKÓŁ nr 166/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 10 listopada 2006 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. porozumienie z Powiatem Lublinieckim w sprawie finansowania kształcenia uczniów klas wielozawodowych zasadniczych szkół zawodowych w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych na rok szkolny 2006/2007;
  2. projekt uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat na doskonalenie zawodowe nauczycieli, specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane oraz planu dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat kluczborski na rok 2007;
  3. zbiorcze zestawienie danych ze szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego w roku szkolnym 2006/2007;
  4. projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyłączenia i likwidacji szkół w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach;
  1. Sprawy finansowe:
  1. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
  2. informacja Ministra Finansów o zwiększeniu części oświatowej subwencji ogólnej;
  3. pismo Ministra Finansów o przyznaniu ze środków rezerwy subwencji ogólnej środków na uzupełnienie dochodów Powiatu;

     

     

  4. zawiadomienie Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o zablokowaniu środków w dziale - Ochrona zdrowia;
  5. zawiadomienie Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o zwiększeniu dotacji celowej w dziale – Oświata i wychowanie;
  6. projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok:
  1. wstępna informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o projektowanych kwotach dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, kwotach dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej oraz na realizację zadań własnych;
  2. informacja dotycząca planowanej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej;
  3. załącznik do pisma Ministra Finansów w sprawie planowanych na 2007 rok dochodach z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, rocznej planowanej kwoty subwencji ogólnej na 2007 rok oraz rocznej planowanej kwoty wpłaty do budżetu państwa na 2007 rok;
  4. zestawienie wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego;
  5. zestawienie wynagrodzeń nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego;
  6. zestawienie wnioskowanych remontów i inwestycji;
  7. wniosek Urzędu Miejskiego w Kluczborku w sprawie zabezpieczenia w budżecie powiatu na 2007 rok środków na remont sali konferencyjnej;
  8. wykaz mienia Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz Powiatu Kluczborskiego;
  9. pozostałe wnioski do budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok - do wglądu u Skarbnika Powiatu;
  1. projekt uchwały w sprawie przyjęcia projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.
  1. Sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji z prowadzonej działalności likwidacyjnej.
  2. Protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1w Kluczborku.
  3. Protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno -Interwencyjnym w Bogacicy.

     

     

  4. Sprawy Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu:
  1. wniosek użytkowników pomieszczeń gospodarczych położonych w Polanowicach w sprawie naprawienia dachu na w/w budynku;
  2. projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu;
  3. projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu.
  1. Projekt uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku.
  2. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 października 2006 r.

10. Wolne wnioski.

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 30 października 2006 r. został również przyjęty.

 

Do punktu 2 porządku

Starosta przedstawił następujące sprawy:

a) porozumienie w sprawie współpracy Powiatu Lublinieckiego z Powiatem Kluczborskim w sprawie finansowania kształcenia uczniów klas wielozawodowych zasadniczych szkół zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Lubliniecki, w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku; Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że na mocy tego porozumienia, Powiat Kluczborski zobowiązuje się do kształcenia w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych uczniów klas wielozawodowych na kursach w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Z kolei szkoły zawodowe działające w imieniu Powiatu Lublinieckiego, niezwłocznie po

 

 

podpisaniu niniejszego porozumienia, mają za zadanie przesłać do Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku imienny wykaz uczniów z poszczególnych szkół zawodowych przewidzianych do kształcenia w ośrodku.

Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z powyższym porozumieniem i nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia w sprawie współpracy

Powiatu Lublinieckiego z Powiatem Kluczborskim w sprawie finansowania kształcenia uczniów klas wielozawodowych zasadniczych szkół zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Lubliniecki, w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Wicestarostę.

  1. projekt uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat na

doskonalenie zawodowe nauczycieli, specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane oraz planu dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat kluczborski na rok 2007; pani Jolanta Krzysztowczyk wyjaśniła zebranym, że w roku 2007, na mocy powyższej uchwały, zostanie ustalony następujący podział środków z 1% planowanych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli i tak: na dofinansowanie kosztów obniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom dyplomowanym, którym powierzono zadania doradcy metodycznego w szkołach i placówkach powiatu kluczborskiego w wysokości do 10% środków na doskonalenie tj. 11.226,00 zł.; dofinansowanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli, dofinansowanie kształcenia nauczycieli oraz szkolenie rad pedagogicznych w szkołach i placówkach powiatu kluczborskiego w wysokości 80% środków na doskonalenie tj. 90.000,00 zł.; dofinansowanie szkoleń, seminariów oraz konferencji szkoleniowych dla nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, wynikających z potrzeb edukacyjnych powiatu – do dyspozycji Starosty Kluczborskiego – w wysokości 10% środków na doskonalenie tj. 11.250,00 zł. W roku 2007 – kontynuowała pani Krzysztowczyk, dofinansowaniem objęte będą również następujące specjalności i formy kształcenia: studia podyplomowe w zakresie przygotowania merytorycznego do nauczania przedmiotu dodatkowej specjalności w maksymalnej kwocie 1.200,00 zł.; studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego oraz w zakresie

 

przygotowania do pracy w szkołach specjalnych i ośrodkach specjalnych w maksymalnej kwocie 800,00 zł.; studia licencjackie w zakresie przygotowania do prowadzenia zajęć w placówkach oświatowych, uzupełniające studia magisterskie dla absolwentów wyższych

studiów zawodowych w maksymalnej kwocie 1.000,00 zł.; kursy kwalifikacyjne w maksymalnej kwocie 1.000,00 zł.; krótkie formy doskonalenia zawodowego nauczycieli wynikające z potrzeb danej szkoły lub placówki, dofinansowane na wniosek nauczyciela bądź

decyzji dyrektora o konieczności takiego doskonalenia w maksymalnej kwocie 450,00 zł. – z uwzględnieniem kosztów przejazdu; szkolenie rad pedagogicznych – WDN w kwocie średnio 50,00 zł. na osobę lub w maksymalnej kwocie 300,00 zł. za jedno spotkanie całej lub części rady pedagogicznej. Po szczegółowej analizie powyższego projektu uchwały członkowie Zarządu stwierdzili jednogłośnie, że nie wnoszą do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat na doskonalenie zawodowe nauczycieli, specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane oraz planu dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat kluczborski na rok 2007;

c) zbiorcze zestawienie danych ze szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego

w roku szkolnym 2006/2007; powyższe zestawienie – wyjaśniła Naczelnik Wydziału Edukacji, zostało opracowane na podstawie aneksów nr 1 do arkuszy organizacji, sprawozdań EN-3 oraz sprawozdań składanych corocznie do GUS. W zestawieniu tym ujęto również zmiany zawarte w planach finansowych szkół i placówek oświatowych na 2007 rok zgodne z wcześniejszymi rozstrzygnięciami Zarządu Powiatu w Kluczborku. Jak wynika z powyższego materiału – kontynuowała pani Krzysztowczyk, ogólna liczba oddziałów w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego w roku szkolnym 2006/2007 to 146, liczba uczniów ogółem – 3.761, liczba uczniów w szkołach niepublicznych – 177, liczba pracowników pedagogicznych ogółem – 404 w tym: pełnozatrudnionych – 309, niepełnozatrudnionych 95; liczba etatów pedagogicznych to 346,62 w tym: nauczyciel stażysta – 24,11; nauczyciel kontraktowy – 50,84; nauczyciel mianowany – 94,39; nauczyciel dyplomowany – 177,28; liczba pracowników niepedagogicznych wynosi ogółem 125 w tym: pracowników administracji – 53, pracowników obsługi – 72. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Naczelnika Wydziału Edukacji podjęli dyskusję na powyższy temat

 

 

po której stwierdzili, że nie wnoszą żadnych uwag do powyższego materiału więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął zbiorcze zestawienie danych ze szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego w roku szkolnym 2006/2007;

d) projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyłączenia i likwidacji szkół

w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach; Naczelnik Wydziału Edukacji oznajmiła zebranym, że na mocy powyższej uchwały, z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach

z dniem 31 grudnia 2006 r. zostaną wyłączone następujące szkoły: Liceum Ogólnokształcące 3-letnie na podbudowie gimnazjum, Liceum Profilowane 3-letnie na podbudowie gimnazjum, Liceum Rolnicze dla dorosłych 4-letnie na podbudowie ośmioletniej szkoły podstawowej, Policealna Szkoła Zawodowa młodzieżowa 2-letnia na podbudowie szkoły średniej młodzieżowej. Następnie dodała, że Liceum Rolnicze dla dorosłych oraz Policealna Szkoła Zawodowa młodzieżowa to szkoły “starego typu” i nie prowadzi się do nich obecnie naboru. Ponadto uczniowie Liceum Rolniczego dla dorosłych, decyzją Rady Pedagogicznej zostali przeniesieni do technikum dla dorosłych w marcu 2005 r., słuchacze Policealnej Szkoły Zawodowej młodzieżowej zakończyli edukację z dniem 31 sierpnia 2005 r. Ponadto, Liceum Ogólnokształcące i Liceum Profilowane w chwili obecnej nie prowadzą działalności, gdyż nie dokonały naboru do klas a poza tym, zadania związane z wyłączeniem w/w szkół z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU i ich likwidacją, są niezbędnym elementem działania przy procedurze przekazania Zespołu do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z projektem uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyłączenia i likwidacji szkół w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach, jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Do punktu 3 porządku

Skarbnik przedstawił następujące sprawy:

  1. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

następnie Skarbnik wyjaśnił, że zmiany wprowadzane niniejszą uchwałą dotyczą zwiększenia

 

 

budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok o otrzymane dwie dotacje celowe w łącznej kwocie 79.356 zł. a mianowicie: zgodnie z decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 03 listopada 2006 r. zwiększona została dotacja celowa w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie

polityki społecznej, w rozdziale 85334 – Pomoc dla repatriantów, § 2110 – Dotacje celowe

przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami realizowane przez powiat o kwotę 5.756 zł.; druga decyzja Wojewody Opolskiego z dnia 31 października 2006 r. dotyczy zwiększenia dotacji celowej w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, w rozdziale 85415 – Pomoc materialna dla uczniów, § 2130 – Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację bieżących

zadań własnych powiatu o kwotę 73.600 zł. i środki te, pochodzące z rezerwy celowej, przeznaczone są na wypłatę II transzy stypendiów dla uczniów pochodzących z rodzin byłych pracowników państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

b) informacja Ministra Finansów o zwiększeniu części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2006; pan Piotr Pośpiech wyjaśnił zebranym, że w odpowiedzi na nasz wniosek, Minister Finansów a w ślad za nim Minister Edukacji Narodowej informuje nas, iż część oświatowa subwencji ogólnej na rok 2006 została zwiększona o kwotę 55.541 zł. Powyższe zwiększenie – kontynuował pan Piotr Pośpiech, związane jest z dofinansowaniem kosztów odpraw dla nauczycieli zwalnianych w trybie art. 20 Karty Nauczyciela. W związku z powyższym, część oświatowa subwencji ogólnej dla Powiatu Kluczborskiego na rok 2006 po zwiększeniu wynosi 18.844.574,00 zł. Kwoty 55.541 zł. nie mamy wprowadzonej do budżetu ponieważ informacja ta wpłynęła już za późno, aby wprowadzić zmiany w budżecie na ostatniej sesji Rady Powiatu i w tej sytuacji możemy albo te środki wprowadzić jeszcze w tym roku do budżetu i przeznaczyć je na wydatki i wówczas będzie nam potrzebna uchwała Rady Powiatu, albo Zarząd Powiatu “swoją” uchwałą może wprowadzić te środki tylko do planu dochodów co byłoby zdaniem Skarbnika bardziej korzystne dla nas. Na dzień dzisiejszy Skarbnik stwierdził, że chce tylko zapoznać członków Zarządu z powyższą informacją a to, gdzie te środki zostaną zapisane, jest czas na decyzję do kolejnej sesji Rady Powiatu w Kluczborku.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją;

 

 

c) informacja Ministra Finansów o przyznaniu dla Powiatu Kluczborskiego, ze środków rezerwy subwencji ogólnej kwoty 175.968,00 zł. z przeznaczeniem na uzupełnienie dochodów Powiatu; następnie Skarbnik wyjaśnił, że środki te zostaną przeznaczone na uzupełnienie

dochodów własnych Powiatu w związku z przekazaniem powiatowi zadań a chodzi głównie

o opłacanie rodzin zastępczych. To jest subwencja, którą otrzymujemy w osobnym rozdziale –

uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego. My takiego rozdziału w budżecie nie mamy a żeby wprowadzić go do planu, potrzebna jest sesja Rady Powiatu. Ale, zdaniem Skarbnika, nawet jeżeli nie wprowadzimy do planu powyższej kwoty, to środki te i tak do nas wpłyną czyli będziemy mieli wykonanie w dochodach bez zwiększenia planu. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją;

d) zawiadomienie Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Finansów i Budżetu o zablokowaniu środków w budżecie na 2006 rok; sytuacja taka – oznajmił Skarbnik, związana jest ze zgłoszeniem nadwyżki środków - w dziale 851 – Ochrona zdrowia, rozdziale 85156 – Składki na ubezpieczenia zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego, § 2110 – Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami realizowane przez powiat w kwocie 83.803 zł. w tym: składki zdrowotne – ubezpieczenie dzieci – 24.178 zł., składki zdrowotne – ubezpieczenie bezrobotnych – 59.625 zł. Blokada ta została dokonana po przedstawieniu przez nas ewentualnych oszczędności, jakie mogą do końca roku zaistnieć czyli to nie jest dla nas zdaniem Skarbnika niebezpieczne, faktycznie tyle pieniędzy byśmy niewydatkowali z założonego planu i dlatego Wojewoda zablokował nam te środki.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym zawiadomieniem;

e) zawiadomienie Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o zwiększeniu dotacji celowej w dziale – Oświata i wychowanie; Skarbnik poinformował zebranych, że zgodnie z decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 02 listopada 2006 r. zwiększona została dotacja celowa na rok 2006 w dziale 801 – Oświata i wychowanie, w rozdziale 80195 – Pozostała działalność, § 2130 – Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację bieżących zadań własnych powiatu o kwotę 1.900 zł. Powyższe środki – kontynuował Skarbnik, pochodzące z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2006 rok, przeznaczone są na sfinansowanie – w ramach wdrażania reformy oświaty – prac komisji kwalifikacyjnych

 

 

i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego. My w budżecie na ten rok mieliśmy zaplanowaną na ten cel kwotę 2.000 zł., zrealizowaliśmy ją w niewielkim stopniu natomiast dotacja ta nie może zostać od

razu wprowadzona do budżetu ponieważ została przydzielona w rozdziale 80195 – Pozostała działalność a my takiego rozdziału nie mamy i dlatego aby go wprowadzić do budżetu, potrzebna jest uchwała Rady Powiatu.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym zawiadomieniem;

f) projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok:

1) wstępna informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o projektowanych kwotach dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej oraz na realizację zadań własnych, które na podstawie

obowiązujących przepisów są finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa; jak wynika z powyższej informacji – wyjaśnił pan Piotr Pośpiech, wydatki płacowe oraz wydatki relacjonowane do wynagrodzeń zostały określone na poziomie ustawy budżetowej na 2006 rok. Ponadto, wydatki pozapłacowe zostały zaplanowane na poziomie ustawy budżetowej na 2006 rok z wyłączeniem wydatków o charakterze jednorazowym oraz wydatków, których realizacja zostanie zakończona w 2006 roku. Następnie Skarbnik przedstawił szczegółowe informacje na temat wysokości dotacji na zadania z zakresu administracji rządowej i na zadania własne na 2007 rok i tak: dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo - otrzymaliśmy 30.000 zł. co jest mniej o 10.000 zł. niż w roku bieżącym przy czym środki w roku bieżącym nie zostały w całości wykorzystane tak więc taka kwota powinna być na rok przyszły wystarczająca; w dziale 020 – Leśnictwo – otrzymaliśmy dotację na zadnia z zakresu administracji rządowej na poziomie 4.000 zł. a nie mieliśmy w roku bieżącym wcale tak więc jest to zdaniem Skarbnika jakiś mały plus; dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa czyli gospodarka gruntami i nieruchomościami – 25.000 zł. czyli bez zmian w porównaniu z rokiem bieżącym; dział 710 – Działalność usługowa – prace geodezyjne i kartograficzne nieinwestycyjne - zaplanowano nam na rok 2007 kwotę 70.000 zł. gdzie w roku bieżącym mamy 50.000 zł. czyli nastąpił wzrost o 20.000 zł.; dział 710, rozdział 71014 – opracowania geodezyjne i kartograficzne – 10.000 zł. czyli tak jak w roku bieżącym; na nadzór budowlany mieliśmy w roku bieżącym dotację na zadania bieżące w wysokości 213.000 zł. a na 2007 rok zaplanowano nam dotację w wysokości 214.000 zł.; ponadto w tym samym dziale - nadzór budowlany mamy na 2007 rok na inwestycje przeznaczoną

 

kwotę 5.000 zł.; dział 750 – Administracja publiczna, rozdział 75011 czyli środki na zadania z zakresu administracji rządowej, które są załatwiane przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku – w tym roku mieliśmy 165.631 zł. a na przyszły mamy zaplanowane

165.656 zł.; następnie dwie kwoty dotacji na przeprowadzenie poboru - to jest rozdział 75045 gdzie mamy kwotę 13.400 zł. i 14.200 zł., w tej sytuacji zanotowano niewielki spadek w porównaniu z rokiem bieżącym; następnie dział 754 - Bezpieczeństwo czyli Komenda

Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej – planowana dotacja to 2.296.000 zł. i jest ona wyższa o 58.000 zł. od tegorocznej przy czym po ostatnim zwiększeniu o 30.000 zł. jakie otrzymaliśmy, to jest więcej tylko o 28.000 zł., oprócz tego, Straż otrzymała 12.000 zł. na zadnie inwestycyjne a chodzi o zakup sprzętu bojowego; w tym samym dziale otrzymaliśmy jeszcze kwotę 1.000 zł. podobnie jak w roku bieżącym na obronę cywilną a są to środki

przeznaczone na poprawę stanu sprzętu, naprawę, konserwację tych rzeczy, które są związane z obroną cywilną; dział 851 – Ochrona zdrowia i są to środki na ubezpieczenia zdrowotne bezrobotnych – 1.105.000 zł. i dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych – 17.000 zł.; dział 852 - Dotacje dla domów pomocy społecznej – kwota 2.741.000 zł., w porównaniu z rokiem bieżącym jest ona niższa o 55.000 zł.; następny dział – Pozostałe zadania z zakresu pomocy społecznej - jest to dotacja na działalność powiatowego zespołu ds. orzekania o stopniu niepełnosprawności – 71.000 zł. a w tym roku mieliśmy 61.000 zł. Łączna kwota dotacji jakie otrzymamy w przyszłym roku to 6.794.256 zł. Na koniec Skarbnik omówił jeszcze plan dochodów Skarbu Państwa jaki my powinniśmy wykonać w roku bieżącym, który opiewa na kwotę 1.840.500 zł.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą informacją i po chwili dyskusji, jednogłośnie postanowił o jej zapisaniu w projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok;

2) informacja Naczelnika Wydziału Edukacji dotycząca planowanej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej; planowana na 2007 rok część oświatowa subwencji ogólnej, według obliczeń Naczelnika Wydziału Edukacji to 19.434.970 zł., przeliczeniowa liczba uczniów – 6.171,2843 zł. a wyliczony standard A wynosi 3.149,2586 zł.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją i jednogłośnie postanowił o jej zapisaniu w projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok;

  1. załącznik do pisma Ministra Finansów w sprawie planowanych na 2007 rok

dochodach z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, rocznej planowanej kwoty subwencji ogólnej na 2007 rok oraz rocznej planowanej kwoty

 

wpłaty do budżetu państwa na 2007 rok; Skarbnik poinformował zebranych, że jak wynika z informacji Ministra Finansów, prognozowany dochód z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych miałby w przyszłym roku wynieść 5.600.289 zł.

i taką kwotę możemy zaplanować w budżecie czyli jest to kwota wyższa od tego roku o 1.020.168 zł. Jeśli chodzi o roczną planowaną kwotę subwencji ogólnej na 2007 rok, część wyrównawcza składająca się z kwoty podstawowej oraz kwoty uzupełniającej ma wynieść

w przyszłym roku 2.945.550 zł. Jest to więcej o 724.294 zł. niż w tym roku. Część równoważąca subwencji ogólnej ma wynieść 979.666 zł. czyli mniej od tego co mieliśmy w tym roku o 544.289 zł. a część oświatowa – 19.434.970 zł. czyli w stosunku do roku bieżącego, uwzględniając już kwotę 55.000 zł. wzrostu, jesteśmy na plus na kwotę 590.937 zł.

Łącznie ta część dochodu stanowi wzrost o 1.791.110 zł.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą informacją, jednogłośnie postanowił o jej zapisaniu w projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok;

4) zestawienie wynagrodzeń pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego; pan Piotr Pośpiech oznajmił zebranym, że dla tej grupy pracowników utrzymujemy sposób naliczania płac dotychczas stosowany, ich wynagrodzenia w związku z przyjętymi założeniami do budżetu, wzrastają o 2% i średnio na etat administracyjny wynoszą 2.428 zł. uwzględniając wszystkie pochodne, natomiast dla pracownika obsługi – 1.571 zł. Łącznie na wynagrodzenia administracji i obsługi liczonych jako 111,25 etatu potrzebujemy kwoty 2.806.827 zł.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym zestawieniem, jednogłośnie postanowił o jego zapisaniu w projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok;

5) zestawienie wynagrodzeń nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego; zestawienie to zawiera informacje na temat proponowanego przez MEN średniego wynagrodzenia dla poszczególnych grup awansu zawodowego, liczby etatów, wynagrodzenia miesięcznego, wynagrodzenia rocznego, pochodnych oraz razem wynagrodzenia wraz z pochodnymi. Łącznie wynagrodzenia nauczycieli w roku przyszłym kosztować nas będą 14.232.700 zł.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym zestawieniem po czym jednogłośnie postanowił o jego zapisaniu w projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok;

6) zestawienie wnioskowanych przez szkoły i placówki oświatowe powiatu kluczborskiego remontów i inwestycji; członkowie Zarządu szczegółowo przeanalizowali

 

powyższe zestawienie i po długiej dyskusji i zastanowieniu się, jednogłośnie postanowili o zapisaniu w projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok środków na następujące

zadania remontowe:

  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku – naprawa posadzek oraz

malowanie w PĆP – 20.000 zł.; zapewnienie właściwego stanu sanitarno-technicznego ścian i sufitów w pomieszczeniach obrabiarek oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego

schodów w pomieszczeniu obrabiarek – 10.000 zł.;

  • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku – zabezpieczenie p.poż.

zgodnie z ekspertyzą strażacką polegające na montażu drzwi i ścianek p.poż. oraz

zamontowaniu klapy dymnej na II kondygnacji – 25.000 zł.; wykonanie instalacji oświetlenia i ewakuacyjnego na I i II piętrze – 8.000 zł.; remont holu i korytarza na parterze - demontaż łatwopalnych okładzin ściennych na I kondygnacji i w piwnicy – 8.000 zł.;

  • Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku –

zapewnienie długości dojść ewakuacyjnych w budynku ośrodka – 45.000 zł.;

  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – wymiana pokrycia dachowego

i rynien, wymiana elementów dachu, naprawa instalacji odgromowej na sali gimnastycznej – 35.000 zł.; wymiana pokrycia dachowego i elementów drewnianych dachu, remont rynien i instalacji odgromowej, wykonanie law kominowych, uzupełnienie ubytków kominów na budynku szkolnym – 80.000 zł.; remont instalacji odgromowej, wymiana rur spustowych, miejscowa naprawa obróbek blacharskich na budynku warsztatów szkolnych i PĆP – 10.000 zł.;

  • Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku – wymurowanie kominów

wentylacyjnych – 70.000 zł.; remont sali gimnastycznej – prace budowlane i instalacyjne – 50.000 zł.

Ponadto Zarząd Powiatu postanowił o zapisaniu w projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok kwoty 10.000 zł. dla Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku oraz kwoty 20.000 zł. dla Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku - z przeznaczeniem na najpilniejsze remonty;

  1. wniosek Urzędu Miejskiego w Kluczborku w sprawie zabezpieczenia w budżecie

    powiatu na 2007 rok kwoty 140.000 zł. z przeznaczeniem na remont sali konferencyjnej; następnie Skarbnik wyjaśnił zebranym, że jak wynika z powyższego wniosku, całkowity koszt

     

     

    remontu kapitalnego powyższego obiektu to 350.000 zł. przy czym Starostwo ma pokryć 40%

    tej kwoty czyli 140.000 zł. Członkowie Zarządu długo zastanawiali się nad powyższym wnioskiem po czym stwierdzili, że lepiej może przeznaczyć środki na remont którejś

    z naszych sal konferencyjnych na przykład na warsztatach szkolnych. Następnie Skarbnik zaproponował, aby zaplanować w budżecie powiatu na 2007 rok kwotę 100.000 zł. z przeznaczeniem na remont sali konferencyjnej jednak nie podając, która to będzie sala

    konferencyjna. Zarząd Powiatu po zastanowieniu się, jednogłośnie zgodził się z propozycją Skarbnika i ostatecznie postanowił zaplanować w projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok kwotę 100.000 zł. z przeznaczeniem na remont sali konferencyjnej;

  2. wykaz mienia Starostwa Powiatowego w Kluczborku oraz Powiatu Kluczborskiego;

    pan Piotr Pośpiech oznajmił zebranym, że powyższy wykaz został sporządzony przez Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu według stanu na dzień 16 października 2006 r. Następnie członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z nim i po chwili dyskusji jednogłośnie postanowili o zapisaniu powyższego wykazu w projekcie budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok;

  3. pozostałe wnioski do budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok - do wglądu

u Skarbnika Powiatu; członkowie Zarządu Powiatu w trakcie prac nad projektem budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok, korzystali obszernie z wniosków jednostek, znajdujących się do wglądu u Skarbnika Powiatu;

g) projekt uchwały w sprawie przyjęcia projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że zgodnie z art. 181 ust. 1 ustawy o finansach publicznych oraz paragrafem 8 ust. 1 Uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 roku w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarząd jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest do przygotowania i przedłożenia projektu budżetu powiatu na kolejny rok budżetowy organowi stanowiącemu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do 15 listopada. Ponadto dodał, że niniejsza uchwała stanowi jedynie formalne potwierdzenie wykonania czynności, do których zobowiązany jest Zarząd Powiatu w trakcie prac nad projektem budżetu na kolejny rok. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z projektem powyższej uchwały stwierdzili, że nie wnoszą do niego żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przyjęcia projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok.

Do punktu 4 porządku

Starosta ponownie przedstawił sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji z prowadzonej działalności

likwidacyjnej za okres od 01.07.2006 r. do 30.09.2006 r. Następnie przypomniał, że na poprzednim posiedzeniu członkowie Zarządu wstępnie zapoznali się z powyższym sprawozdaniem zawierającym informacje na temat stanu prawnego jednostki, stanu

zatrudnienia, informacje o czynnościach podejmowanych w okresie obejmującym sprawozdanie tj. czynnościach bieżących, kontrolach oraz wierzytelnościach, informacje o toczących się sprawach sądowych oraz toczącym się postępowaniu administracyjnym. Zarząd Powiatu raz jeszcze szczegółowo przeanalizował informacje zawarte w powyższym sprawozdaniu. Po długiej dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął sprawozdanie Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji z prowadzonej działalności likwidacyjnej za okres od 01.07.2006 r. do 30.09.2006 r.

Do punktu 5 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1w Kluczborku. Kontrola ta została przeprowadzona w dniach od 25.10.2006 r. do 27.10.2006 r. Zakres i tematyka kontroli to przestrzeganie realizacji procedur, o których mowa w art. 47 ust. 2 ustawy o finansach publicznych obejmująca co najmniej 5% wydatków jednostki – kontrola ponoszenia wydatków z budżetu związanych z zakupem materiałów i wyposażenia. W wyniku powyższej kontroli – kontynuował Starosta, pan Adam Radom - audytor wewnętrzny stwierdził, że w celu zminimalizowania ryzyka popełnienia błędu i dostosowania realizacji procesu wydatkowania środków na zakup materiałów i wyposażenia do funkcjonujących wymogów, należałoby przede wszystkim w w/w jednostce opracować pisemne procedury kontroli realizowanych procesów zgodnie z przyjętymi standardami kontroli finansowej, opracować

 

 

 

 

pisemną procedurę określania wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych

i dokonywania wydatków, uwzględniając ilość operacji księgowych związanych z kontrahentami, wskazane jest prowadzenie ewidencji księgowej z zastosowaniem konta rozrachunkowego oraz należy podjąć działania zmierzające do prowadzenia ewidencji księgowej z zastosowaniem systemów informatycznych. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym protokołem, nie wnieśli do niego żadnych uwag tym samym jednogłośnie przyjmując wnioski jako zalecenia pokontrolne.

Do punktu 6 porządku

Przewodniczący Zarządu omówił protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno -Interwencyjnym w Bogacicy w dniach od 27.10. 2006 r. do 31.10.2006 r. Jeśli chodzi o zakres i tematykę kontroli, to tak jak to miało miejsce w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, obejmowała ona przestrzeganie realizacji procedur, o których mowa w art. 47 ust. 2 ustawy o finansach publicznych obejmująca co najmniej 5% wydatków jednostki – kontrola ponoszenia wydatków z budżetu związanych z zakupem materiałów i wyposażenia. W wyniku powyższej kontroli, jako zalecenia pokontrolne audytor wewnętrzny ustalił, że w celu minimalizacji ryzyka popełnienia błędu i dostosowania realizacji procesu wydatkowania środków na zakup materiałów i wyposażenia do funkcjonujących wymogów, należy opracować pisemną procedurę określenia wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków, opracować pisemne procedury kontroli finansowej dla realizowanych wydatków, dokonywać dekretacji na dowodach źródłowych po dokonaniu zapłaty oraz pisemnie upoważnić pracowników do czynności kontrolnych w realizowanych procesach. Również i do tego protokołu członkowie Zarządu nie mieli żadnych uwag i po zapoznaniu się z nim, przyjęli wnioski jako zalecenia pokontrolne

 

Do punktu 7 porządku

Starosta przedstawił następujące sprawy:

  1. wniosek użytkowników pomieszczeń gospodarczych położonych w Polanowicach

    w sprawie naprawienia dachu na w/w budynku; jak wynika z powyższego wniosku – wyjaśnił

    Starosta, dach na w/w pomieszczeniach jest uszkodzony i w czasie opadów woda przecieka do ich wnętrza przez co budynki te niszczeją. W związku z powyższym, użytkownicy tych pomieszczeń proszą o naprawę dachu lub zwolnienie ich z płacenia czynszu za używanie pomieszczeń gospodarczych a wtedy oni usuną uszkodzenia i przedstawią nam fakturę za wykonanie tego remontu celem rozliczenia. Z kolei Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w swojej opinii na temat powyższej sprawy pisze, że powyższe nieruchomości są przeznaczone do sprzedaży od 2000 roku jednak próby tego są bezskuteczne. W związku

    z tym Naczelnik w/w Wydziału proponuje, aby ponownie przedstawić te nieruchomości do

    sprzedaży ich najemcom. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Starosty i jeszcze po chwili dyskusji stwierdzili, że należy ponownie przedstawić w/w nieruchomości do sprzedaży ich najemcom. Reasumując, Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu do zaproponowania sprzedaży w/w nieruchomości ich najemcom;

  2. projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu; Starosta

    oznajmił zebranym, że na mocy tej uchwały dokona się zbycia w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego położone w Kluczborku przy ulicy Moniuszki – obecna siedziba Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku tj. działkę nr 51/7 oraz działkę nr 48/3. Wicestarosta przypomniał zebranym, że na powyższe zbycie otrzymaliśmy już na ostatniej sesji zgodę Rady Powiatu w Kluczborku i w ślad za tym, należy teraz podjąć uchwałę Zarządu Powiatu. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu;

  3. projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu; uchwała

ta – poinformował zebranych Przewodniczący Zarządu, dotyczy zbycia w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ulicy Waryńskiego na działce nr 187/1 na rzecz firmy “Badera” z Dalachowa. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, więc Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu.

 

 

Do punktu 8 porządku

Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku. Jak wynika z uzasadnienia do powyższej uchwały Naczelnika Wydziału Ochrony Ludności i Promocji Zdrowia, konieczność ustalania przez Zarząd Powiatu rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych oraz planu dyżurów w porze nocnej, niedziele, święta i dni wolne od pracy,

wynika z ustawy z dnia 06 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne. Rozkład pracy aptek został już pozytywnie zaopiniowany przez burmistrzów gmin i wójta z terenu powiatu

kluczborskiego oraz Opolską Okręgową Izbę Aptekarską w Opolu. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z rozkładem pracy aptek, nie wnieśli żadnych uwag do zaproponowanych godzin pracy aptek na terenie Powiatu Kluczborskiego, w związku z tym, Starosta poddał pod głosowanie projekt powyższej uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego w 2007 roku.

 

Do punktu 9 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 października 2006 r. w celu ustalenie sposobu ich realizacji:

  • uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku

w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok – postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Edukacji;

  • uchwała w sprawie emisji obligacji komunalnych Powiatu Kluczborskiego oraz

określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu;

- uchwała w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż wierzytelności powiatu kluczborskiego z tytułu udzielonej pożyczki długoterminowej - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;

 

 

  • uchwała w sprawie opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu –

postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;

  • uchwała w sprawie opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu –

postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;

  • uchwała w sprawie nabycia nieruchomości na rzecz Powiatu Kluczborskiego –

postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;

  • uchwała w sprawie uchylenia Uchwały Nr XLI/303/2006 Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 29 sierpnia 2006 roku w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat

w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;

  • uchwała w sprawie ustalenia organizacji oraz zasad ponoszenia

odpłatności za pobyt w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Kluczborku – postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku;

uchwała zmieniająca Uchwałę Nr XXXVII/270/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 kwietnia 2006 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2006 rok - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku;

  • uchwała zmieniająca uchwałę Nr XLI/304/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia

29 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007 - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji oraz Skarbnikowi Powiatu.

 

Do punktu 10 porządku

Brak wolnych wniosków.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

 

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...............................................