PROTOKÓŁ nr 162/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 29 września 2006 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, Audytor Wewnętrzny oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy finansowe:
  1. bilans skonsolidowany sporządzony na dzień 31.12.2005 r.;
  2. umowa ugody z PCZ S.A. w Kluczborku w sprawie spłaty zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku;
  3. umowa ugody z Zakładem Przetwórstwa Mięsnego Pana Mieczysława Stępień z/s w Żabieńcu w sprawie spłaty zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku;
  4. przyjęcie wskaźników do budżetu powiatu kluczborskiego na 2007 rok;
  5. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;
  6. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  7. projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji i powierzenia obsługi merytorycznej i prawnej “Programu wyrównywania różnic między regionami” współfinansowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
  8. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.
  1. Notatka informacyjna z audytu sprawdzającego przeprowadzonego w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
  2. Protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku.
  3. Protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
  4. Protokół z kontroli przeprowadzonej w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji.
  5. Wniosek Burmistrza Byczyny w sprawie wyrażenia zgody na zmianę zakresu umowy dotyczącej udzielenia dotacji z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dla Gminy Byczyna.
  6. Wniosek Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu w/m. o wyznaczenie przedstawiciela do Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Opolu.
  7. Porozumienie z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Powiat Namysłowski.
  8. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 25 września 2006 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Skarbnik przedstawił następujące sprawy:

  1. bilans skonsolidowany sporządzony na dzień 31.12.2005 r.; bilans ten – wyjaśnił

    Skarbnik, został sporządzony i przedłożony Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu już na poziomie kwietnia br. chociaż ustawowy termin złożenia bilansu skonsolidowanego to jest 30 września roku następnego po tym, za który sporządzany jest dany bilans. My zrobiliśmy to już dawno i do dnia dzisiejszego żądnych usterek ani uchybień w tym zakresie Regionalna Izba Obrachunkowa nam nie zgłosiła. W dniu wczorajszym – kontynuował Skarbnik, na stronie internetowej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu zostało zamieszczone pismo, z którego wynika, że bilans skonsolidowany ma być również przyjęty do dnia 30 września przez Zarząd Powiatu. W związku z tym, na niniejsze posiedzenie Skarbnik przedłożył członkom Zarządu bilans skonsolidowany sporządzony na dzień 31.12.2005 r. Po zapoznaniu się z powyższym bilansem członkowie Zarządu

     

    stwierdzili, że nie wnoszą do niego żadnych uwag, tym samym jednogłośnie go przyjmują;

  2. umowa ugody Nr FN.I-PP/3100/SPZOZ/4/06 z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A.

    NZOZ Szpital Powiatowy z/s w Kluczborku w sprawie spłaty zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji; pan Piotr Pośpiech wyjaśnił zebranym, że w celu dokonania całkowitego rozliczenia zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji, wobec Wierzyciela SP ZOZ czyli Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku z tytułu zakupu sprzętu medycznego, Powiat Kluczborski zobowiązuje się spłacić na podstawie powyższej umowy kwotę główną wynikającą z zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji w wysokości 20.000 zł. Jak wynika z wniosku dyrektora Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku, termin zapłaty powyższej kwoty upłynął 31 lipca br. tak więc zobowiązanie to stało się wymagalne. W związku z powyższym Skarbnik zaproponował, aby Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu powyższej umowy ugody i ramach spłaty zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji, zapłacić Powiatowemu Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku kwotę 20.000 zł. Członkowie Zarządu po długiej dyskusji jednogłośnie postanowili o podpisaniu umowy ugody Nr FN.I-PP/3100/SPZOZ/4/06 z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy z/s w Kluczborku - dot. całkowitego rozliczenia zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji, wobec Wierzyciela SP ZOZ z tytułu zakupu sprzętu medycznego. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższej umowy ugody Starostę oraz Wicestarostę;

  3. umowa ugody Nr FN.I-PP/3100/SPZOZ/3/06 z Zakładem Przetwórstwa Mięsnego Pana

    Mieczysława Stępień z/s w Żabieńcu w sprawie spłaty zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku;

    Skarbnik powiedział, że podobnie jak w sytuacji wyżej przedstawionej, w celu dokonania całkowitego rozliczenia zadłużenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji, wobec Wierzyciela SP ZOZ czyli Zakładu Przetwórstwa Mięsnego Pana Mieczysława Stępień z Żabieńca z tytułu wykonanych dostaw towaru - wyrobów mięsnych na rzecz szpitala w miesiącach: czerwiec i lipiec 2004 r. Zadłużenie podlegające spłacie, stanowiące wierzytelność wymagalną na dzień 29 września 2006 r. wynosi 3.962,50 zł. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższą sprawą i po zastanowieniu się jednogłośnie postanowili o zawarciu umowy ugody Nr FN.I-PP/3100/SPZOZ/3/06 z Zakładem Przetwórstwa Mięsnego Pana Mieczysława Stępień z/s w Żabieńcu - dot. całkowitego rozliczenia zadłużenia Samodzielnego Publicznego

     

    Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji, wobec Wierzyciela SP ZOZ z tytułu wykonanych dostaw towaru (wyroby mięsne) na rzecz szpitala. Jednocześnie Zarząd upoważnił do podpisania powyższej umowy ugody Starostę oraz Wicestarostę;

  4. przyjęcie wskaźników do budżetu powiatu kluczborskiego na 2007 rok; pan Piotr

    Pośpiech wyjaśnił, że wytyczne niezbędne do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służą opracowaniu projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2007 rok. Propozycje te – kontynuował Skarbnik, obejmują wzory wniosków budżetowych dotyczących wszystkich naczelników wydziałów tut. Starostwa, samodzielnych pracowników oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży. Podstawowym dokumentem służącym opracowaniu uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na 2007 rok jest Uchwała Nr XLI/301/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 roku w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Za podstawę planowania budżetowego na 2007 rok Skarbnik przyjął wskaźniki oparte na prognozach podawanych przez Ministerstwo Finansów w założeniach do ustawy budżetowej państwa na 2007 rok oraz środkach masowego przekazu. Ważnym wskaźnikiem dla przyszłorocznego projektu uchwały budżetowej, zdaniem Skarbnika, jest planowana wysokość średniorocznej inflacji, która powinna wynieść 1,5%. W związku z powyższym pan Piotr Pośpiech zaproponował założyć wzrost kosztów bieżących utrzymania jednostek na poziomie 1,5% w stosunku do roku 2006 oraz wzrost wynagrodzeń na poziomie 2% w stosunku do roku 2006, nie licząc nauczycieli osiągających kolejny szczebel awansu zawodowego. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika, nie wnieśli żadnych uwag co do wskaźników do budżetu powiatu kluczborskiego na 2007 rok, w związku z tym, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął wytyczne niezbędne do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu do budżetu powiatu kluczborskiego na 2007 rok;

    e) projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu; Skarbnik powiedział, że kończymy już III kwartał i nie tylko szkołom zaczyna brakować środków bo nam również w sensie Starostwa Powiatowego. W związku z tym Skarbnik zaproponował uruchomienie rezerwy ogólnej na kwotę 30.000 zł. To jest zdaniem Skarbnika dużo mniejsza kwota niż naprawdę jest nam potrzebne. Z tych 30.000 zł. Skarbnik zaproponował, aby kwotę 22.000 zł. przeznaczyć na sfinansowanie bieżących wydatków Starostwa Powiatowego

     

    w Kluczborku a w szczególności wydatków na zakup materiałów i wyposażenia oraz zakup pozostałych usług, natomiast kwotę 8.000 zł. przeznaczyć na sfinansowanie kosztów związanych z promocją powiatu – to jest w szczególności skład i druk Kluczborskiego Informatora Powiatowego w miesiącach: październik i listopad br. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały dlatego jeszcze po chwili dyskusji, Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;

  5. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; pan Piotr

    Pośpiech wyjaśnił zebranym, że zmiany objęte powyższą uchwałą dotyczą wniosku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach o dokonanie przesunięć środków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej na łączną kwotę 36.138 zł. Powyższe zmiany, zdaniem Skarbnika, służą dostosowaniu planu jednostek do aktualnie ponoszonych wydatków i mają na celu wykorzystanie środków pozostających w rozdziale 80120 na niezbędne wydatki w rozdziale 80130 – szkoły zawodowe. Wprowadzenie przedstawionych w uchwale zmian jest możliwe z uwagi na fakt wygaszenia oddziału liceum ogólnokształcącego i braku naboru do tego profilu kształcenia. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;

  6. projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji i powierzenia obsługi merytorycznej

i prawnej “Programu wyrównywania różnic między regionami” współfinansowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych; powyższy projekt uchwały – wyjaśnił Skarbnik dotyczy realizacji “Programu wyrównywania różnic między regionami” współfinansowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, który to program na terenie województwa opolskiego jest realizowany w roku bieżącym po raz pierwszy, Jego kontynuację zakłada się na lata 2006 – 2008. Z uwagi na złożoną procedurą realizacji w/w programu oraz jego wagę dla korzystających z pomocy w ramach poszczególnych działań, zdaniem Skarbnika, wydaje się właściwym opracowanie procedur wymuszających na wszystkich uczestnikach stosowanie się do ściśle określonych zasad. Na koniec Skarbnik dodał jeszcze, że zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu z dnia 31 sierpnia br. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w porozumieniu z jego osobą oraz Audytorem Wewnętrznym, przygotowało procedury realizacji wskazanego wyżej programu. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z procedurami realizacji “Programu

 

wyrównywania różnic między regionami” w ramach środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Po długiej analizie powyższego dokumentu członkowie Zarządu Powiatu stwierdzili, że nie wnoszą do niego żadnych zastrzeżeń, w związku z tym, Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji i powierzenia obsługi merytorycznej i prawnej “Programu wyrównywania różnic między regionami” współfinansowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę;

h) projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok; pan Piotr Pośpiech wyjaśnił zebranym, że na mocy tej uchwały wprowadza się zmiany w podziale budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok według klasyfikacji budżetowej; wprowadza się zmiany na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej, przyjmując za podstawę wielkości poszczególnych dotacji celowych przyznanych na rok budżetowy 2006 oraz wielkości dochodów budżetu państwa związanych z realizacją tych zadań. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.

Do punktu 3 porządku

Pan Adam Radom - Audytor Wewnętrzny omówił notatkę informacyjną z audytu sprawdzającego przeprowadzonego w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w dniach: 05.09.2006 r. do 07.09.2006 r. Celem audytu było sprawdzenie wykonywania rekomendacji, wdrożenia ich do realizacji i przestrzegania przyjętych procedur kontroli oraz dokonanie oceny skuteczności wprowadzonych zmian. Zakres audytu sprawdzającego objął ocenę organizacji systemu planowania i gromadzenia dochodów własnych w zakresie zapobiegania ryzykom po wprowadzeniu rekomendacji z przeprowadzonego audytu. Wdrożenie przyjętych procedur – kontynuował pan Adam Radom, zastosowanie pozostałych rekomendacji audytowanego procesu spowodowało minimalizację ryzyka popełniania błędów a proces jest wykonywany z zachowaniem obowiązujących standardów kontroli. Pozyskiwane dochody są prawidłowo określane

 

z zachowaniem przepisów prawa, starannie rozliczane i ewidencjonowane. Przebieg procesu pobierania, gromadzenia i ewidencjonowania dochodów w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku przebiega prawidłowo i spełnia wszelkie normy wynikające z wymogów związanych z gromadzeniem środków publicznych. Na zakończenie Audytor Wewnętrzny stwierdził, że przeprowadzając czynności sprawdzające w audytowanym procesie, nie stwierdził uchybień. Wdrożenie rekomendacji po przeprowadzonym audycie oraz wprowadzenie ewidencjonowania dochodów w programie informatycznym doprowadziło do minimalizacji ryzyka popełnienia omyłek a jednocześnie pozwoliło na bieżąco monitorować efektywność pobieranych dochodów.

Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z notatką informacyjną z audytu sprawdzającego przeprowadzonego w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.

Do punktu 4 porządku

Audytor Wewnętrzny przedstawił zebranym protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w dniach od 21.08.2006 r. do 24.08.2006 r. Zakres powyższej kontroli obejmował: przestrzeganie realizacji procedur, o których mowa w art. 47 ust. 2 ustawy o finansach publicznych obejmująca co najmniej 5% wydatków jednostki – kontrola ponoszenia wydatków z budżetu związanych z zakupem materiałów i wyposażenia oraz odpisem na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. W wyniku tej kontroli – kontynuował Audytor Wewnętrzny, nie stwierdził on większych uchybień jednak w celu zminimalizowania ryzyka popełniania błędów i dostosowania realizacji procesu wydatkowania środków na zakup materiałów i wyposażenia oraz odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych do funkcjonujących wymogów, zdaniem Audytora Wewnętrznego należałoby: opracować pisemne procedury kontroli realizowanych procesów zgodnie ze standardami a ich przebieg realizować zgodnie z przyjętymi procedurami i potwierdzać to w dokumentach; opracować pisemną procedurę określania wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków; starannie i rzetelnie prowadzić ewidencję księgową z zachowaniem chronologii na podstawie dokumentów posiadających cechy dowodu księgowego; opisując dowody księgowe

 

 

potwierdzać systematycznie czynności kontrolne.

Zarząd Powiatu zapoznał się z protokołem z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku. Jednocześnie, jeszcze po chwili dyskusji Zarząd przyjął wnioski jako zalecenia pokontrolne.

Do punktu 5 porządku

Pan Adam Radom - Audytor Wewnętrzny przedstawił protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w dniach od 12.09.2006 r. do 14.09.2006 r. Zakres i tematyka kontroli, podobnie jak w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku, dotyczyły przestrzegania realizacji procedur o których mowa w art. 47 ust. 2 ustawy o finansach publicznych obejmująca co najmniej 5% wydatków jednostki – kontrola ponoszenia wydatków z budżetu związanych z zakupem żywności. W realizacji kontrolowanych procesów – wyjaśnił pan Adam Radom, mają zastosowanie takie mechanizmy kontroli jak: podział obowiązków i autoryzacja jednak czynności autoryzacji nie są potwierdzane. Szczególnie w dowodach dotyczących przyjmowania towaru na stan magazynu. Realizując powierzone zadania w zakresie zakupu środków żywności przy wykorzystaniu określonej dla jednostki wysokości wydatków można stwierdzić, że są one pomimo braku procedur, dokonywane zasadnie z zachowaniem celowości i gospodarności. W celu zminimalizowania ryzyka popełnienia błędu i dostosowania realizacji procesu wydatkowania środków na zakup żywności do funkcjonujących wymogów należałoby: opracować pisemne procedury kontroli realizowanych procesów zgodnie ze standardami a ich przebieg realizować zgodnie z przyjętymi procedurami i potwierdzać to w dokumentach; opracować pisemną procedurę określania wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków; starannie, rzetelnie i na bieżąco dokonywać czynności kontrolnych w zakresie przyjmowania towarów na magazyn.

Zarząd Powiatu zapoznał się z protokołem z kontroli finansowej przeprowadzonej w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.

Jednocześnie Zarząd Powiatu przyjął wnioski jako zalecenia pokontrolne.

 

 

 

Do punktu 6 porządku

Pan Adam Radom - Audytor Wewnętrzny omówił protokół z kontroli przeprowadzonej w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w dniach od 05.07.2006 r. do 10.07.2006 r. Tematem kontroli były spłaty zobowiązań SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji oraz ocena stanu zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na dzień 30.06.2006 r. Mając na uwadze ustalenia powyższej kontroli oraz wnioski z kontroli wcześniej przeprowadzonych, zdaniem Audytora Wewnętrznego, należy podjąć dalsze działania zmierzające do uporządkowania dokumentacji SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji oraz ustalić faktyczne zobowiązania Zakładu wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i wynikające z tego koszty związane z odsetkami i postępowaniami egzekucyjnymi jak również ostatecznie uzgodnić stan całkowitych zobowiązań SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji.

Zarząd Powiatu zapoznał się z protokołem z kontroli spłaty zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji oraz oceną stanu zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na dzień 30.06.2006 r.

Jednocześnie, po dyskusji Zarząd przyjął wnioski jako zalecenia pokontrolne.

Do punktu 7 porządku

Starosta przedstawił wniosek Burmistrza Byczyny w sprawie wyrażenia zgody na zmianę zakresu umowy z dnia 27 stycznia 2006 r. dotyczącej udzielenia dotacji z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dla Gminy Byczyna – z zadania pn. “Dostosowanie oczyszczalni ścieków w Polanowicach do wymogów ochrony środowiska” na zadanie pn. “Projekt budowlano – kosztorysowy sieci kanalizacji sanitarnej gm. Byczyna w miejscowościach: Jaśkowice, Gołkowice, Polanowice, Roszkowice, Biskupice”. Wnioskowana zmiana – wyjaśnił Starosta, związana jest z prowadzoną obecnie przez Gminę Byczyna inwestycją pn. “Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Byczyna”. Przewiduje się, że termin zakończenia inwestycji przypadnie na dzień 31 października 2007 roku. Z w/w projektem wiąże się zadanie pn. “Projekt budowlano – kosztorysowy sieci kanalizacji sanitarnej gm. Byczyna w miejscowościach: Jaśkowice, Gołkowice, Polanowice, Roszkowice, Biskupice”. Realizacja obu zadań spowoduje

 

możliwość likwidacji obecnie funkcjonującej oczyszczalni w Polanowicach, która jako obiekt wysoce nieefekty6wny i przestarzały, nie rokuje na przyszłość po zainwestowaniu w jej remont kwoty 150.000 zł. - zgodnie z wnioskiem Burmistrza Byczyny z dnia 03.10.2005 r. W związku z tym – kontynuował Starosta, Burmistrz Byczyny wnosi o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia udzielonego dofinansowania tj. kwoty 70.00 zł. na zadanie pn. “Projekt budowlano – kosztorysowy sieci kanalizacji sanitarnej gm. Byczyna w miejscowościach: Jaśkowice, Gołkowice, Polanowice, Roszkowice, Biskupice”. Ponadto wnioskodawca swoją decyzję uzasadnia tym, że zmiana koncepcji zagospodarowania ścieków sanitarnych z terenu Gminy Byczyna wynika z konieczności efektywnego wykorzystania środków publicznych, dlatego też, likwidacja w przyszłości oczyszczalni ścieków w Polanowicach jest racjonalna ze względów ochrony środowiska jak i również warunków ekonomicznych. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem, podjęli dyskusję na powyższy temat. W jej wyniku ostatecznie jednogłośnie Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zmianę zakresu umowy z dnia 27 stycznia 2006 r. dotyczącej udzielenia dotacji z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dla Gminy Byczyna – z zadania pn. “Dostosowanie oczyszczalni ścieków w Polanowicach do wymogów ochrony środowiska” na zadanie pn. “Projekt budowlano – kosztorysowy sieci kanalizacji sanitarnej gm. Byczyna w miejscowościach: Jaśkowice, Gołkowice, Polanowice, Roszkowice, Biskupice”. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa oraz Skarbnikowi Powiatu przygotowanie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany w planie Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i przedłożenie na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

.

Do punktu 8 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu – Pana Ryszarda Podwika o wyznaczenie przedstawiciela do Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Opolu. Jako uzasadnienie swojego wniosku wnioskodawca podaje to, że z dotychczas wyznaczonym członkiem Rady tj. poprzednim Naczelnikiem Wydziału Komunikacji i Transportu została rozwiązana umowa o pracę w związku z jego przejściem na emeryturę. W związku z tym, wnioskodawca wnosi

 

o wyznaczenie przedstawiciela do Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Opolu, który będzie reprezentować nasz Powiat. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji i zastanowieniu się jednogłośnie wyznaczyli na przedstawiciela do Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Opolu Naczelnika Wydziału Komunikacji

i Transportu – Pana Ryszarda Podwika.

Do punktu 9 porządku

Starosta przedstawił zebranym porozumienie z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Powiat Namysłowski. Następnie wyjaśnił, że na mocy powyższego porozumienia, Powiat Namysłowski jako właściwy ze względu na miejsce zamieszkania dziecka przed jego umieszczeniem w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego, zgodnie z Postanowieniem Sądu Rejonowego w Kluczborku z dnia 27 kwietnia 2006 r. zobowiązuje się do pokrywania całości wydatków w formie dotacji wynikającej z decyzji administracyjnych. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym porozumieniem nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia z Powiatem Namysłowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Powiat Namysłowski. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Wicestarostę.

Do punktu 10 porządku

a) Starosta przedstawił wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu

w sprawie wyrażenia zgody na udzielenia zamówienia z wolnej ręki na dostawę ciepła do budynku przy ulicy Żeromskiego 3B w Kluczborku. Następnie wyjaśnił, że w dniu 08.10.2006 r. wygasa termin umowy zawartej z Energetyką Cieplną Opolszczyzny w Opolu na dostawę ciepła do obiektu położonego w Kluczborku, ul. Żeromskiego 3B, będącego

 

własnością Powiatu Kluczborskiego. Jak wynika z powyższego wniosku – kontynuował Starosta, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy - Prawo zamówień publicznych, zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Ponadto, zgodnie z paragrafem 9 pkt 3 umowy z dnia 09.10.2003 r. zawartej pomiędzy Energetyką Cieplną Opolszczyzny w Opolu a Zarządem Powiatu w Kluczborku, w przypadku gdy nie dojdzie do przedłużenia umowy z przyczyn leżących po stronie Odbiorcy przed upływem 10 lat od dnia zawarcia umowy, Sprzedawca otrzyma od Odbiorcy zwrot kosztów poniesionych na budowę węzła cieplnego i przyłącza pomniejszonych o amortyzację a w budynku przy ulicy Żeromskiego 3B w 2003 roku został wybudowany węzeł cieplny i przyłącze. W związku z powyższym jak również tym, że w obecnej sytuacji ciepło do budynku przy ulicy Żeromskiego 3B w Kluczborku może dostarczać tylko ECO S.A. Opole – ZEC Kluczbork ze swojej ciepłowni gdyż istniejąca w budynku kotłownia węglowa została w 2004 roku zlikwidowana, Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu wnioskuje o wyrażenie zgody na udzielenie zamówienia z wolnej ręki na dostawę ciepła do budynku przy ulicy Żeromskiego 3B w Kluczborku. Członkowie Zarządu po dyskusji i zastanowieniu się ostatecznie jednogłośnie wyrazili zgodę na udzielenia zamówienia z wolnej ręki na dostawę ciepła do budynku przy ulicy Żeromskiego 3B w Kluczborku.

Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania umowy na dostawę ciepła z ECO S.A. Opole.

b) Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zatrudnienia dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Następnie wyjaśnił, że na mocy powyższej uchwały nastąpi zatrudnienie z dniem 1 października br. Pani Iwony Rudnickiej – Hrynyszyn na stanowisko dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Jednocześnie, również na mocy powyższej uchwały, upoważnia się Starostę Kluczborskiego do podpisania aneksu do umowy o pracę z dyrektorem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z projektem powyższej uchwały, nie wnieśli do niego żadnych uwag. W związku z tym, Starosta poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zatrudnienia dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

c) Starosta przedstawił zebranym umowę z InfoAudit Sp. z o.o. w Warszawie. Przedmiotem tej umowy – wyjaśnił Starosta, jest wykonanie przez Zleceniobiorcę audytu zewnętrznego

projektu pn. “Wsparcie edukacji studentów z powiatu kluczborskiego” realizowanego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, działanie 2.2 -Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższą umową nie wnieśli do niej żadnych uwag i jednogłośnie postanowili o jej podpisaniu. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższej umowy.

d) Członkowie Zarządu postanowili, że w związku ze stanowiskiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu oraz czynnościami podjętymi przez Wydział Prawny i Nadzoru Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, należy uchylić Uchwałę Nr XLI/303/2006 Rady Powiatu

w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 roku w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. W związku z tym członkowie Zarządu postanowili o zmianie umowy,

którą zawarli z Medycznym Laboratorium Diagnostycznym “Medicina” s.c. z Kluczborka na wydzierżawienie pomieszczeń po starym oddziale chirurgicznymi - z 10 lat na okres 3 lat.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

 

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...............................................