PROTOKÓŁ nr 164/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 16 października 2006 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Organizacyjnego oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. aneksy nr 1 do arkuszy organizacji na rok szkolny 2006/2007 następujących szkół:
  • Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku;
  • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach;
  • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku oraz aneks nr 2 Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.
  1. Sprawy finansowe:
  1. plan wydatków ze środków finansowych działu rodzin zastępczych;
  2. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego;
  3. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych;
  4. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie przesunięcia środków w budżecie;
  5. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie zmniejszenia planu dochodów;
  6. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia budżetu szkoły;
  7. wniosek dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów budżetowych;

     

  8. wniosek dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków;
  9. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków;
  10. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  11. wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wprowadzenia zmian po stronie dochodów i wydatków budżetowych;
  12. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków
  13. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  14. .projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu.
  1. Projekt rocznego planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2007 rok.
  2. Informacja z-cy Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku dot. programu badań przesiewowych z zakresu chorób nowotworowych.
  3. Projekt porozumienia dotyczący funkcjonowania przy Starostwach Powiatowych Centrów Informacji Europejskiej i Gospodarczej.
  4. Aneks nr 3 do umowy nr WRR/000011/08/D na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego programu pn. “Program wyrównywania różnic miedzy regionami” zawartej z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Opolu.
  5. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  6. Wolne wnioski.

 

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 10 października 2006 r. został również przyjęty.

 

 

 

 

 

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Starosta przedstawił aneksy nr 1 do arkuszy organizacji na rok szkolny 2006/2007 następujących szkół:

  • Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku – powyższy aneks powoduje, że ogólna

liczba godzin nauczycielskich zwiększa się o 20 z czego liczba godzin pełnego wymiaru zmniejsza się o 74, liczba godzin ponadwymiarowych zwiększa się o 108, natomiast niepełnego wymiaru zmniejsza się o 14. Zmiany w liczbie godzin oraz w przydziałach większości nauczycieli spowodowane są faktem, iż utworzono dodatkowy oddział klasy pierwszej w gimnazjum; w klasie I LO nie utworzono oddziału o rozszerzeniu językowym oraz ekonomiczno-geograficznym natomiast utworzono dodatkowy oddział o rozszerzeniu biologiczno-chemicznym oraz dodatkowy oddział o rozszerzeniu społeczno-prawnym. Z powodu zmniejszenia się liczby uczniów w klasie II BG do 22, zlikwidowano podział na grupy języka angielskiego, języka niemieckiego oraz techniki informacyjnej jak również zmianie uległy godziny wychowania fizycznego przydzielone poszczególnym nauczycielom z powodu zmian w podziale na grupy. Ponadto zmiany spowodowane zostały następującymi faktami: do I LO został ponownie przyjęty z XIV LO z Wrocławia uczeń, któremu przydzielono indywidualny tok nauczania z matematyki, czterech nauczycieli przeszło na urlop dla poratowania zdrowia, dwóch nauczycieli przebywa na urlopie bezpłatnym, jeden z nauczycieli do 30 czerwca 2007 r. będzie przebywał na urlopie wychowawczym, jedna z nauczycielek przebywa na zwolnieniu lekarskim, z początkiem roku szkolnego przeszło na emeryturę trzech nauczycieli w związku z powyższym zatrudniono nauczycielkę chemii oraz nauczycielkę języka rosyjskiego. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania;

  • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach – jak wynika z opinii

Wydziału Edukacji do powyższego aneksu, w związku z brakiem zainteresowania młodzieży nauką w Zespole Szkół Ponadgimanzjalnych – RCKU w Bogdańczowicach, nie utworzono wszystkich planowanych klas pierwszych - liczba oddziałów zmniejszyła się o 2 w stosunku

 

 

do zaplanowanej w arkuszu majowym. W związku z tym, zmniejszyła się liczba

realizowanych w szkole godzin dydaktycznych o 50,73 godziny, zwiększyła się natomiast liczba etatów o 1,08, gdyż 3 osoby zaplanowane w arkuszu majowym jako niepełnozatrudnione zostały skierowane na uzupełnienie etatu w innych szkołach, ponadto dyrektor zatrudnił w niepełnym wymiarze godzin osobę do realizacji przedmiotu: wychowanie do życia w rodzinie. Zmniejszyła się również liczba pracowników niepedagogicznych o 1 osobę przy czym liczba etatów pozostała na tym samym poziomie tj. 14,25. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania;

  • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku – powyższy aneks –

wyjaśniła Naczelnik Wydziału Edukacji, powoduje zmniejszenie liczby godzin o 14, które jest zasadne i wynika z faktu nie utworzenia klasy I Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych w zawodzie technik elektryk/technik technologii drewna. Nastąpiło również zmniejszenie godzin pełnego wymiaru o 12 godzin, zwiększenie godzin ponadwymiarowych o 48 godziny oraz zmniejszenie niepełnego wymiaru o 50 godzin. Godziny z wakatu zostały rozdysponowane na godziny ponadwymiarowe oraz rozdysponowane jako uzupełnienie etatu dla nauczycieli z innych szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wniósł do niego żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania;

  • aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1

w Kluczborku – w tym przypadku ogólna liczba godzin nauczycielskich ulega zwiększeniu o 14 na okres od 25.09./2006 r. do końca roku szkolnego 200/2007. Jest to zdaniem Naczelnika Wydziału Edukacji zasadne, gdyż spowodowane jest wprowadzeniem nauczania indywidualnego dla uczennicy klasy I Liceum profilowanego oraz podziałem na grupy w klasie III Technikum na przedmiocie: pracowania ekonomiczno-informatyczna. Dyrektor rozdysponował godziny wśród nauczycieli zatrudnionych w szkole przez co wzrosła ogólna liczba godzin pełnego wymiaru o 18, ponadwymiarowych o 15 godzin oraz zmniejszenie godzin osób niepełnozatrudnionych o 19. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu

 

jednogłośnie zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania.

Do punktu 3 porządku

 

Skarbnik przedstawił następujące sprawy:

  1. plan wydatków ze środków finansowych działu rodzin zastępczych; następnie Skarbnik

    wyjaśnił, że jest to kolejna informacja o brakach, jakie występują w zakresie finansowania rodzin zastępczych. Jeśli chodzi o plan w w/w zakresie za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r. wynosi on 1.000.000 zł.; wykonanie za okres od 01.01.2006 r. do 31.10.2006 r. to 1.021.041,22 zł.; przewidywane wydatki dla rodzin zastępczych i na kontynuowanie nauki za XI,XII br. – 200.000 zł.; przewidywane wydatki za IV kwartał 2006 r. to: zagospodarowania – 9.726,00 zł., usamodzielnienia – 14.589,00 zł. Planowane wykonanie za okres od 01.11.2006 r. do 31.12.2006 r. – 224.315,00 zł., ogółem wykonanie za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r. – 1.245.356,22 zł. tak więc występuje brak środków finansowych na kwotę 245.356,00 zł. przy liczbie rodzin – 96 i 35 osobach kontynuujących naukę. Zarząd Powiatu zapoznał się z planem wydatków ze środków finansowych działu rodzin zastępczych i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

  2. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku

    w sprawie zwiększenia planu finansowego; pan Piotr Pośpiech powiedział, że dyrektor chce przeznaczyć środki finansowe pozyskane ze zwiększenia planu finansowego na zakup szyb do wymiany w oknach w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych – 1.500 zł. oraz na usługi remontowe – remont CO w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych i remont kominów – 3.500 zł. Jak wynika z powyższego wniosku – kontynuował Skarbnik, w/w prace szkoła musi wykonać zgodnie z zaleceniami Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku. Następnie dodał, że jest to taka kwota, z którą dyrektor może spróbować sam sobie poradzić

     

     

    a jeżeli nie, to później można pomyśleć o uruchomieniu na ten cel ewentualnie środków

    z rezerwy. Ponadto, jest to zdaniem Skarbnika kwota, którą na dzień dzisiejszy nie jesteśmy

    w stanie dyrektorowi zabezpieczyć w budżecie. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu

    wypowiedzi Skarbnika, zgodzili się z nią jednogłośnie, tym samym negatywnie zaopiniowali wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego;

  3. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku

    w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych; wniosek ten dotyczy

    zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych w rozdziale 80130 § 4300 o kwotę 20.790 zł. z przeznaczeniem na dokształcanie młodocianych pracowników – uczniów klas wielozawodowych z zakresu teoretycznych przedmiotów zawodowych zasadniczej szkoły zawodowej. Następnie Skarbnik powiedział, że powyższa sprawa dotyczy zakresu z wewnątrz naszego budżetu i musimy sobie w jakiś sposób z tym poradzić, na pewno nie będziemy w stanie całej wnioskowanej kwoty przekazać szkole, jeżeli już, to jakąś mniejszą kwotą ale to dopiero w późniejszym czasie. Również i w tym przypadku Zarząd Powiatu zgodził się ze zdaniem Skarbnika i jednogłośnie negatywnie zaopiniował powyższy wniosek;

  4. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku

    w sprawie przesunięcia środków w budżecie szkoły po stronie wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej; pan Piotr Pośpiech wyjaśnił zebranym, że jeśli chodzi o zmniejszenie planu finansowego wydatków budżetowych, dotyczy to wydatków budżetowych z tytułu wynagrodzeń w rozdziale 80130 – kwota 17.000 zł. oraz zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych na rok 2006 z przeznaczenia na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń na miesiąc listopad i grudzień br. w rozdziale 80123 o kwotę 17.000 zł. Ponadto wniosek dotyczy zwiększenia planu finansowego dochodów budżetowych w rozdziale 80130 o kwotę 6.000 zł. z przeznaczenia na zapłatę faktury za rozmowy telefoniczne, usługi pocztowe, wywóz nieczystości oraz prowizje bankowe. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

     

     

     

  5. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach

w sprawie zmniejszenia planu dochodów oraz zwiększenia planu wydatków budżetowych; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że w powyższym wniosku został wykazany niedobór finansowy na kwotę 117.500 zł. oraz informacja o tym, że dochody wypracowywane przez ich pracownię

czyli gospodarstwo nie zostaną wykonane na kwotę jaką zaplanowano w budżecie czyli na

kwotę 74.000 zł. Jeśli chodzi o braki, występują one w rozdziale 80130 w następujących paragrafach: 4010 – kwota braku 58.000 zł.; 4110 – 10.500 zł.; 4120 – 1.500 zł.; 4210 – 34.000 zł.; 4220 – 3.000 zł.; 4270 – 6.500 zł. oraz w rozdziale 85410 w paragrafach: 4210 – 1.000 zł.; 4220 – 3.000 zł. Ponadto – kontynuował Skarbnik, jeszcze w dniu dzisiejszym księgowa w/w szkoły przekazała mu informację, że zmieniła się wysokość braku w wydatkach budżetowych i teraz wynosi 133.000 zł., zostały również niedoszacowane wydatki na wynagrodzenia pracowników o 10.000 zł. czyli w paragrafie 4010 nie byłoby 58.000 zł. tylko 68.000 zł. w paragrafie 4110 czyli ZUS nie 10.500 jak to zostało wykazane we wniosku a 12.300 zł. i w paragrafie 4120 nie kwota 1.500 zł. tylko 1.700 zł. Łącznie jest to 129.500 zł. braku w wydatkach i nie wykonane dochody na 74.000 zł. a że one są uwzględnione w wydatkach czyli ponad 200.000 zł. występuje braku. W tych brakach wykazany jest remont sieci CO na kwotę 6.500 zł. a ostatnio szkoła wnioskowała o kwotę na ten cel w wysokości 28.000 zł. tak że Skarbnik stwierdził, że jest to dla niego niezrozumiała sytuacja. Mimo wszystko, zdaniem Skarbnika, kwota braku ponad 200.000 zł. jest ogromną kwotą i brak jest na tę chwilę pomysłu na to, skąd wziąć taką kwotę. To jest właśnie taka sytuacja, z której nie ma wyjścia, podobnie jak w przypadku wniosku dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, który wnosi o zwiększenie budżetu szkoły o kwotę 96.400 zł. Kwota ta wynika z następujących braków: na wynagrodzenia osobowe pracowników pedagogicznych w kwocie 75.600 zł.; na zakup materiałów do produkcji w celu zabezpieczenia żywienia w szpitalu w Kluczborku – w kwocie 10.800 zł.; za zakup energii cieplnej w kwocie 10.000 zł. Ponadto wnioskodawca informuje nas, że braki z tytułu wynagrodzeń wystąpią między innymi z powodu zmniejszenia limitów na wynagrodzenia wraz z pochodnymi przez Radę Powiatu w Kluczborku o kwotę 88.617 zł.; wypłaty w dniu 04.09.2006 r. sześciomiesięcznych odpraw dla 3 pracowników pedagogicznych w kwocie 50.500 zł.; wypłaty w dniu 04.09.2006 r. trzymiesięcznych odpraw emerytalnych dla 6 pracowników pedagogicznych w kwocie 42.400 zł.; koniecznością wypłat dodatkowych wynagrodzeń za godziny ponadwymiarowe dla nauczycieli, którzy prowadzą zajęcia lekcyjne

 

w domu uczniów z powodu objęcia indywidualnym nauczaniem 4 uczniów ich szkoły

w kwocie 26.000 zł.; wypłacania wynagrodzeń dla 4 nauczycieli przebywających na urlopach dla poratowania zdrowia w kwocie 54.390 zł. Następnie Członkowie Zarządu podjęli dyskusję na temat tych powyższych dwóch spraw, lecz ostatecznie nie znaleziono sposobu na to, jak te

wykazane braki w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach oraz

w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku pokryć. W związku z tym, Skarbnik poprosił członków Zarządu o udzielenie mu czasu do namysłu, jak powyższy problem rozwiązać.

Po zastanowieniu się, Skarbnik przedstawił zebranym załącznik nr 1 do uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok. Jeśli chodzi o dochody: Transport i łączność – drogi powiatowe, Skarbnik zaproponował zmniejszyć o kwotę 23.000 zł. po stronie dochodów i wydatków w Zarządzie Dróg Powiatowych, gdyż ta wskazana klasyfikacja czyli drogi publiczne powiatowe - wpływy z różnych opłat obowiązywała w ubiegłym roku i tak też został uchwalony budżet a to są dochody z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego. Od tego roku klasyfikuje się te dochody w dziale 756 – dochody od osób fizycznych, prawnych, i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej i 29.08 br. wprowadziliśmy tam do dochodów i wydatków kwoty i w tym miejscu, w rozdziale drogi publiczne powiatowe, w dziale transport i łączność pozostaje pusty plan przy czym dodał, że Zarząd Dróg Powiatowych tego braku nie odczuje. Następnie - Gospodarka mieszkaniowa - to jest dział, w którym zapisujemy dochody ze sprzedaży mienia powiatu i zgodnie z pismem, z którym członkowie Zarządu zapoznali się wcześniej, gdzie zostały wykazane wszystkie braki, wówczas pan Piotr Pośpiech proponował, aby plan ze sprzedaży mienia zmniejszyć o 1.400.000 zł. Dalej w dziale 750 – Administracja publiczna to jest łącznie zmniejszenie dochodów o 1.351.422 zł. podobnie jak zmniejszenie dochodów z tytułu podatku od osób prawnych na 400.000 zł., dział 758 – różne rozliczenia - pozostałe odsetki na kwotę 175.000 zł. czyli tutaj zeszlibyśmy z dochodów niewykonanych bądź zagrożonych niewykonaniem o łączną wartość 3.326.422 zł. Dalej następują wszystkie zmiany związane z wnioskami naszych jednostek dotyczącymi wprowadzenia zmian po stronach dochodów i wydatków. Również w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza nastąpi zmniejszenie o 11.900 zł. na wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Efekt powyższych zmian jest taki, że łącznie zmniejszylibyśmy dochody o 3.361.322 zł. natomiast zwiększylibyśmy w innych miejscach dochody o kwotę

 

239.508 zł. czyli zmniejszenie dochodów wyniesie 3.121.814 zł. Jeśli chodzi o zmiany w wydatkach – nadal kontynuował Skarbnik, dotyczy to kwestii nierozwiązanych problemów w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach oraz w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Skarbnik stwierdził, że szukał środków w budżecie

w innych jednostkach pozwalających na ograniczenie planu wydatków, żeby podratować te

dwie w/w szkoły i sytuację tę zaproponował rozwiązać następująco: do dyspozycji pozostają nam następujące kwoty – 200.000 zł. które chcemy pozyskać z obligacji, ponadto zawiesiliśmy spłatę rat kapitałowych w Banku Ochrony Środowiska – 3 raty w okresie październik – grudzień br. daje nam oszczędność w rozchodach w kwocie 192.450 zł. czyli to jest łącznie 392.450 zł. które mamy jak gdyby na sfinansowanie tych naszych największych braków. Ogółem, po wszystkich zmianach jakie wprowadziliśmy w zakresie rodzin zastępczych, brakuje nam 204.659 zł., nie wykonamy planu wydatków w zakresie dotacji na dzieci umieszczane w placówkach opiekuńczo-wychowawczych to jest kwota 45.131 zł. więc tę kwotę będziemy mogli uchwałą Zarządu Powiatu lub uchwałą Rady Powiatu przenieść z rozdziału do rozdziału czyli z placówek opiekuńczo-wychowawczych na rodziny zastępcze i kwota 204.659 zł. pomniejszone o oszczędności z tytułu dotacji na dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych daje nam brak 159.528 zł. Z tych środków, które mamy na pokrycie niedoborów zostaje nam 232.922 zł. Szukając możliwych do przeniesienia środków w budżetach innych jednostek, na podstawie sprawozdań Skarbnik uznał, że w Zespole Szkół Ogólnokształcących powinno zostać około 80.000 zł.. Mimo, że dyrektor ma w swojej gestii możliwość przeniesienia tych środków na inne cele ale my na to nie pozwolimy bo są to oszczędności w płacach i te środki Skarbnik zaproponował “zabrać” i przeznaczyć dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Tam jest brak na poziomie 133.000 zł. w wydatkach, po odjęciu 80.000 zł. które możemy uchwałą Zarządu Powiatu przenieść z Zespołu Szkół Ogólnokształcących, pozostaje 53.000 zł. braku i tę kwotę przekazalibyśmy w ramach tych środków, które pozostają do naszej dyspozycji i to w uchwale Rady Powiatu na najbliższą sesję Rady Powiatu może zostać zapisane, jeżeli taka będzie decyzja Zarządu Powiatu. Po odjęciu pozostaje nam kwota 179.922 zł., z tych środków zabezpieczylibyśmy jeszcze plan wydatków w Zespole Szkół Ponadgimanzjalnych Nr 1 w Kluczborku w zakresie wykazanym we wniosku tj. 96.400 zł. i pozostaje nam 83.522 zł. które w uchwale można zapisać na zwiększenie wydatków Starostwa, które też są nam potrzebne. Jeżeli cokolwiek by się stało w Zespole Szkół Ogólnokształcących czy w innej

 

jednostce, że nie bylibyśmy w stanie szkoły w Bogdańczowicach zabezpieczyć, to ewentualnie zrobimy zmianę i przeniesiemy te 83.522 zł. ze Starostwa do szkoły. Następnie, w dziale Administracja publiczna - Starostwa Powiatowe – zwiększenie o 83.522 zł. poza tym zmniejszamy wydatki w ramach rezerwy ogólnej o 16.000 zł. ponieważ ogółem niedobór

określiliśmy sobie na 3.326.422 zł. i zmniejszamy 16.000 zł. w rezerwie ogólnej,

zmniejszamy o kwotę 10.422 zł. – dokształcanie i doskonalenie nauczycieli – środki do dyspozycji Starosty. W pozostałym zakresie, w całej oświacie i w wychowaniu mamy zawarte te zmiany, które wynikają z wniosków oraz te zwiększenia, które w zostały wcześniej omówione i one również zostaną wprowadzone do projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok. Następnie, również zgodnie z wcześniejszym pismem Skarbnika, zmniejszone zostaną wydatki w dziale – Ochrona zdrowia o 2.300.000 zł. czyli to co nie wykonamy z obligacji, Pomoc społeczna – wpisujemy to co jest związane z wnioskami naszych jednostek oraz zabezpieczamy na rodziny zastępcze również kwotę wcześniej omówioną – 159.528 zł. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskujemy: ogółem zmniejszamy dochody o 3.121.814 zł., zmniejszamy wydatki o 1.729.364 zł., różnica wynosi 1..392.450 zł. minus 192.450 zł. z zawieszenia rat kapitałowych, które z rozchodów wchodzą do wydatków, różnica wynosi 1.200.000 zł. czyli tyle, ile chcemy uzyskać z obligacji i o tyle zwiększamy deficyt. Nie ma tutaj rozwiązania dla 74.000 zł. braku w dochodach w Bogdańczowicach bo takiego rozwiązania na dzień dzisiejszy nie ma. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika, jednogłośnie zgodzili się z przedstawioną przez niego propozycją rozwiązania spraw braku występującego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oraz w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Jeszcze po chwili dyskusji ostatecznie Zarząd Powiatu postanowił o skierowaniu wniosku dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w części dotyczącej zwiększenia planu wydatków na najbliższą sesję Rady Powiatu. Wniosek ten w w/w zakresie należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok. Jednocześnie pozytywnie zaopiniowano wniosekdyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia budżetu szkoły o występujące braki finansowe i postanowił o wprowadzeniu zmian w budżecie

na najbliższej sesji Rady Powiatu w Kluczborku;

 

 

 

  1. wniosek dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku

    w sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków budżetowych na 2006 rok na kwotę 4.300 zł.; Skarbnik wyjaśnił, że prognozowane osiągnięcia dochodów budżetowych wynikają z darowizny i prowadzonych aktualnie w ośrodku kursów i warsztatów szkoleniowych, w tym grantu Opolskiego Kuratora Oświaty. Osiągnięte dochody – kontynuował Skarbnik, ośrodek

    chce wykorzystać w ramach wynagrodzeń z tytułu umów zlecenia na wykonanie szkoleń, wypłatę delegacji służbowych oraz materiałów i wyposażenia zgodnie z życzeniem darczyńcy. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

  2. wniosek dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie

po stronie dochodów i wydatków; wniosek ten – wyjaśnił pan Piotr Pośpiech, dotyczy zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków w dziale 852 – Pomoc społeczna, rozdziale 85202 – Domy Pomocy Społecznej na kwotę 130.000 zł. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i również jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

i) wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków; wniosek ten dotyczy wprowadzenia do planu dochodów z tytułu odpłatności i najmu dzierżawy – 13.000 zł., z tytułu wpływów z usług – 9.000 zł. i przeznaczenie w/w kwot w wydatkach na zakup materiałów i wyposażenia w “ogólniaku” – 13.860 zł. i w gimnazjum – 8.140 zł. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy również zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

j) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Skarbnik

powiedział, że zmiany objęte powyższą uchwałą dotyczą wniosku dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie przesunięcia środków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej na łączną kwotę 4.686 zł. Powyższe zmiany służą dostosowaniu planu jednostek do aktualnie ponoszonych wydatków i mają na celu wykorzystanie środków pozostających w rozdziale 80140 na niezbędne wydatki w rozdziale

 

80130 – szkoły zawodowe. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały, nie wnieśli do niego żadnych uwag więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;

  1. wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku

    w sprawie wprowadzenia zmian po stronie dochodów i wydatków budżetowych; Skarbnik powiedział, że wniosek ten dotyczy zwiększenia dochodów o kwotę 987,00 zł. i o taką też kwotę zwiększenia wydatków we wskazanych we wniosku rozdziałach. W pozostałej części

    wniosek ten dotyczy przeniesienia środków z internatu do rozdziału - gimnazja specjalne, szkoły zawodowe specjalne i szkoły podstawowe specjalne na kwotę 58.300 zł. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy również zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

zmiany objęte powyższą uchwałą dotyczą zwiększenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok o otrzymaną dotację celową w kwocie 30.000 zł. po stronie dochodów i wydatków. Zgodnie z decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 29.09.2006 r. – kontynuował Skarbnik, została zwiększona dotacja celowa przeznaczona na uzupełnienie planu wydatków Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. Zmian dokonano na wniosek Komendy Wojewódzkiej PSP w Opolu. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

m) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; pan Piotr Pośpiech wyjaśnił, że zmiany objęte powyższą uchwałą wprowadza się na wniosek Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków. Brak środków finansowych w kwocie 8.000 zł. na wynagrodzenia osobowe pracowników jest spowodowany wypłatą sześciomiesięcznych odpraw emerytalnych dla dwóch odchodzących na emeryturę pracowników placówki oraz zatrudnieniem opiekuna do pracy w porze nocnej. Powyższa zmiana, zdaniem Skarbnika, zabezpiecza plan wydatków w paragrafach 4220 oraz

 

 

4010 do końca bieżącego roku budżetowego. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag

do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;

n) projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu; Skarbnik

oznajmił zebranym, że uchwała ta dotyczy uruchomienia środków z rezerwy celowej budżetu powiatu na 2006 rok w wysokości 25.050 zł. przeznaczonej w budżecie na sfinansowanie nagród Starosty Kluczborskiego z okazji Święta Edukacji Narodowej. Zgodnie z pismem Wydziału Edukacji, zdaniem Skarbnika, dokonuje się zwiększeń planu finansowego

placówek, w których zatrudnieni są nagrodzeni nauczyciele. Również i do tego projektu uchwały Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych zastrzeżeń, w związku z tym Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu.

 

Do punktu 4 porządku

Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem rocznego planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2007 rok. Po jego analizie oraz dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt rocznego planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2007 rok i postanowił o jego skierowaniu do prac nad przyszłorocznym budżetem

 

Do punktu 5 porządku

Starosta zapoznał zebranych z informacją z-cy Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku na temat uczestnictwa w programie badań przesiewowych z zakresu chorób nowotworowych. Z informacji tej wynika, że Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku, z powodu braku środków w budżecie szpitalnym które by można przeznaczyć na powyższy cel, nie jest w stanie uczestniczyć w powyższym programie. Co prawda program unijny zakłada zwrot kosztów po wcześniejszej inwestycji w te badania,

 

lecz na dzień dzisiejszy spółka nie posiada wolnych środków. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z taką informacją stwierdzili, że ich zdaniem, należy wziąć udział w programie dotyczącym badań przesiewowych z zakresu chorób nowotworowych jednak w związku z tym, że z powyższego wniosku nie wynika, jaki jest jego koszt, Zarząd Powiatu postanowił, że raz jeszcze wróci do rozpatrzenia powyższej sprawy na kolejnym posiedzeniu, kiedy to będzie posiadał więcej informacji w tej sprawie.

 

Do punktu 6 porządku

Starosta przedstawił zebranym porozumienie w sprawie określenia zasad funkcjonowania przy Starostwach Powiatowych Centrów Informacji Europejskiej i Gospodarczej zawierający propozycję włączenia do ich działalności Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości, działającego przy Politechnice Opolskiej. Następnie wyjaśnił, że Powiatowe Centra Informacji Europejskiej i Gospodarczej tworzą zintegrowaną, regionalną sieć usług informacyjno-doradczych z zakresu spraw dotyczących Unii Europejskiej oraz rozwoju społeczno-gospodarczego. Ponadto przedmiotem tego porozumienia jest określenie zasad funkcjonowania Powiatowego Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej oraz podział kompetencji pomiędzy jego partnerów. Powiatowe Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej – kontynuował Starosta, stanowi punkt pierwszego kontaktu świadczący usługi informacyjno-doradcze i szkoleniowe dla podmiotów mających siedzibę na terenie powiatu i osób tam zamieszkujących. Marszałek Województwa Opolskiego jako inicjator Powiatowego Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej na mocy powyższego porozumienia zobowiązuje się do wspierania merytorycznego Powiatowego Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej szczególnie w zakresie kwestii związanych z pozyskaniem i wykorzystaniem krajowych i europejskich funduszy pomocowych oraz informacji gospodarczej. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym porozumieniem i po chwili dyskusji, ostatecznie nie wnieśli do porozumienia żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu Poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia w sprawie określenia zasad funkcjonowania Powiatowego Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.

 

Do punktu 7 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił aneks nr 3 do umowy nr WRR/000011/08/D na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego programu pn. “Program wyrównywania różnic miedzy regionami” zawartej z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób

Niepełnosprawnych w Opolu. Następnie wyjaśnił, że powyższy aneks wprowadza zmianę

w załączniku nr 1b do w/w umowy w wierszu 2, który otrzymuje następujące brzmienie:

“Zakup autobusu, który w wersji standardowej jest samochodem 16-sto miejscowym dostosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym co najmniej 1 miejsce dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich”. Ponadto aneks ten dotyczy wysokości kwoty przeznaczonej na powyższy projekt oraz terminu jego wykonania przez Gminę Wołczyn. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu aneksu nr 3 do umowy nr WRR/000011/08/D na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami” i upoważnił do tego Starostę oraz pana Stanisława Stenzla – członka Zarządu Powiatu.

Do punktu 8 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku:

- projekt uchwały w sprawie opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu

– Starosta wyjaśnił, że jest to nieruchomość znajdująca się na terenie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 - CKU w Kluczborku od strony ulicy Waryńskiego, zabudowana budynkami warsztatowymi i magazynowymi. Od 2000 roku w/w budynki są dzierżawione przez firmę “Badera” z Dalachowa. W/w firma złożyła wniosek o wyrażenie zgody na wykupienie dzierżawionej nieruchomości, gdyż planuje tam przeprowadzić niezbędne remonty. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały i jednogłośnie postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

 

 

  • projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na rzecz Powiatu Kluczborskiego –

projekt tej uchwały – powiedział Starosta, związany jest z decyzją o skorzystaniu z oferty firmy Global Invest Sp. z o.o. z Opola dotyczącej nabycia nieruchomości zabudowanej budynkiem biurowym położonym w Kluczborku przy ulicy Sienkiewicza 22

z przeznaczeniem na siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały i jednogłośnie postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność Powiatu –

projekt tej uchwały dotyczy nieruchomości zabudowanej budynkiem administracyjno-

biurowym Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku przy ulicy Moniuszki 4a wraz z działką stanowiącą drogę do w/w budynku. Budynek ten – kontynuował Przewodniczący Zarządu, ze względu na zły stan techniczny oraz braku przystosowania obiektu dla osób niepełnosprawnych, wymaga dużych nakładów finansowych. W związku z tym, należy zbyć w/w nieruchomość w drodze przetargu publicznego i nabyć inną nieruchomość, która spełniać będzie warunki prawidłowego funkcjonowania Powiatowego Urzędu Pracy. Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr XLI/303/2006 Rady Powiatu

w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2006 roku w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – Starosta wyjaśnił, że mając na uwadze stanowisko Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu w wyroku z dnia 21 kwietnia 2005 r. oraz czynnościami podjętymi przez Wydział Prawny i Nadzoru Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, uchylenie w/w uchwały uznaje się za stosowne. Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie projekt uchwały w sprawie organizacji oraz zasad ponoszenia

odpłatności za pobyt w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Kluczborku - Starosta oznajmił zebranym, że prowadzenie Ośrodków Interwencji Kryzysowej jest jednym z zadań własnych powiatu, określonych w ustawie o pomocy społecznej a Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej. Koszt utrzymania w Ośrodku Interwencji Kryzysowej został określony umownie w oparciu

 

o kalkulacje zrobione przez Caritas Diecezji Opolskiej. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały i jednogłośnie postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały zmieniający Uchwałę Nr XXXVII/270/2006 Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 13 kwietnia 2006 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2006 rok – projekt tej uchwały – wyjaśnił Starosta, dotyczy przeniesienia środków w celu ich maksymalnego wykorzystania co jest z korzyścią dla osób niepełnosprawnych, składających wnioski o dofinansowanie przez

cały rok. Również i do tego projektu uchwały Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag

tym samym jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu

w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok - Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych Powiatu Kluczborskiego oraz

określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu – Skarbnik wyjaśnił, że celem emisji jest rozwiązanie problemu związanego z finansowaniem zadań powiatu ujętych w budżecie na 2006 rok. Najistotniejszym elementem planowanej emisji jest spłata obligacji wyemitowanych w 2006 roku na wartość 2.300.000 zł. Powiat dokonał w 2006 roku emisji obligacji serii D i E na łączną kwotę 4.000.000 zł. i której celem była spłata zadłużenia likwidowanego SP ZOZ. Wykonanie wydatków w tym zakresie w bieżącym roku budżetowym nie przekroczy kwoty 1.700.000 zł. w związku z czym Skarbnik zaproponował spłatę różnicy w wysokości 2.300.000 zł. Kwota niewykorzystana w bieżącym roku poprzez jej spłatę i umorzenie obligacji zmniejszy zadłużenie powiatu, jednocześnie pozwoli na zamknięcie budżetu w 2006 roku. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały i jednogłośnie postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż wierzytelności powiatu

kluczborskiego z tytułu udzielonej pożyczki długoterminowej – Skarbnik poinformował zebranych, że na podstawie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 września 2002 roku, udzielono SP ZOZ w Kluczborku pożyczki długoterminowej w wysokości 3.000.000 zł.

 

Pożyczka została udzielona na zapłatę zobowiązań wymagalnych i niewymagalnych wobec pracowników Zakładu oraz dostawców towarów, energii i usług. Okres spłaty udzielonej pożyczki określono na 15 lat tj. od 20 grudnia 2002 roku do 28 grudnia 2017 roku.

W związku z brakiem możliwości dokonania spłaty przedmiotowego zadłużenia, Skarbnik zaproponował zbycie przedmiotowej wierzytelności. Likwidator będzie mógł zaspokoić nowego wierzyciela środkami uzyskanymi z NFZ w ramach prowadzonego postępowania przez Sądem o zwrot kwot należnych szpitalom z tytułu tzw. “ustawy 203”. W przypadku nie uzyskania tych środków, zobowiązania likwidowanego SP ZOZ pokrywa powiat po

zakończeniu procesu likwidacji. W związku z brakiem możliwości uzyskania środków

z tytułu udzielonej pożyczki, Skarbnik przedłożył niniejszy projekt uchwały. Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 18.09.2006 r. do 10.10.2006 r. – członkowie Zarządu jednogłośnie zatwierdzili powyższe sprawozdanie i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 9 porządku

a) Skarbnik przedstawił zebranym wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków budżetowych o kwotę 4.700 zł. Powyższa kwota, zdaniem wnioskodawcy, jest niezbędna w celu dokonania wymiany instalacji wodno-kanalizacyjnej na II piętrze w budynku Pracowni Ćwiczeń Praktycznych oraz pomalowaniu klatki schodowej w tym też budynku. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem i po długiej dyskusji stwierdzili, że nie ma na tę chwilę wolnych środków, które by można przeznaczyć na powyższy cel dlatego też, jednogłośnie postanowili

powyższy wniosek zaopiniować negatywnie.

b) Skarbnik omówił projekt uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do czynności prawnej polegającej na zawarciu aneksu do umowy kredytowej; następnie wyjaśnił, że zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 10.10.2006 r., zawieszono spłatę rat kapitałowych kredytu w okresie od października do grudnia 2006 r. Czynność ta wymaga zawarcia aneksu do umowy, zawierającego nowy

 

harmonogram spłaty kredytu. Na mocy powyższej uchwały – kontynuował Skarbnik, do czynności prawnej polegającej na zawarciu aneksu do umowy kredytowej nr 229/I/28/2004 z dnia 23.12.2004 r. upoważnia się dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku to jest:

Starostę oraz Wicestarostę. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do czynności prawnej polegającej na zawarciu aneksu do umowy kredytowej. Następnie upoważnieni do podpisu członkowie Zarządu podpisali aneks do umowy o kredyt długoterminowy, zaciągnięty przez powiat kluczborski w Banku Ochrony Środowiska S.A. w Opolu.

c) Starosta przedstawił zebranym wniosek dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wykup mieszkań przez lokatorów w w/w szkole. Następnie przypomniał, że na ostatnim posiedzeniu Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem ale w związku z tym, że w sprawie tej pojawiło się wiele niejasności, członkowie postanowili, że odłożą rozpatrzenie tej sprawy na następne posiedzenie a do tego czasu zlecono Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotowanie więcej informacji dot. powyższej sprawy m. in. jaka jest w przybliżeniu wartość tych mieszkań, jakie z tego tytułu tj. po sprzedaży Powiat Kluczborski uzyska dochodu, jak będzie wyglądała w przypadku ewentualnej sprzedaży mieszkań rozdzielność instalacji grzewczej – kto pokryje koszty. Zgodnie z powyższym rozstrzygnięciem, Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przedłożył następujące informacje dotyczące powyższej sprawy a mianowicie: w budynku szkolnym jest 3 najemców, są to lokale powierzchni: I – 47,1 m2 o wartości 70.650 zł.; II – 47,1 m2 o wartości 70.650 zł.; III – 78,0 m2 o wartości 117.000 zł. Lokale te, zdaniem Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu można sprzedać z prawem pierwszeństwa i doliczając bonifikaty za wiek budowy, za płatność gotówką oraz za jednorazowy wykup przez wszystkich najemców to dochody w przybliżeniu wyniosłyby : za I lokal – 13.424 zł.; II lokal – 13.424 zł.; III lokal – 22.230 zł. Jeśli chodzi o rozdzielność mediów, nie ustalono jej, jedynie to, że w/w lokale są wyposażone w CO, wodę, energię elektryczną i gaz, posiadają piwnice. Członkowie Zarządu długo zastanawiali się nad powyższą sprawą jednak ostatecznie postanowili o nie wyrażaniu zgody na wykup mieszkań przez lokatorów w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku.

 

 

 

d) Skarbnik przedstawił wniosek dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania

i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków na kwotę 58.000 zł. Następnie wyjaśnił, że powyższe zmiany podyktowane są faktyczną wielkością uzyskanych dochodów – organizowanie dodatkowych

imprez jak również celem prawidłowego regulowania zwiększonych z tego tytułu wydatków w/w jednostki. Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z powyższym wnioskiem i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok.

e) Skarbnik omówił wniosek dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów o kwotę 585,00 zł. z przeznaczeniem na wydatki oraz

zwiększenia planu wydatków o kwotę 585,00 zł. – podróże służbowe krajowe. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok.

f) Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Parafia Rzymskokatolicka pw. N. N. M. P. w Łowkowicach w sprawie dofinansowania realizacji obchodów poświęconych setnej rocznicy śmierci księdza Jana Dzierżona. Jako uzasadnienie swojej prośby wnioskodawcy podają to, że są współorganizatorami obchodów poświęconych setnej rocznicy śmierci księdza doktora Jana Dzierżona. Obchody kończące Rok Dzierżonowski na terenie powiatu kluczborskiego będą miały miejsce właśnie w Łowkowicach w dniu 26 października br. W/w parafia, wzorem lat minionych, przygotowuje uroczystą liturgię w kościele parafialnym, na którą przybędzie wielu znakomitych gości zarówno z kraju jak i z zagranicy. W związku z tym, wymagać to będzie sporych środków na oprawę kościelną jak i na poczęstunek dla - jak przypuszczają - 120 osób. Członkowie Zarządu podjęli dyskusję na powyższy temat po której stwierdzili, że nie ma na tę chwilę nie ma wolnych środków, które by można przeznaczyć na ten cel. W związku z tym Zarząd Powiatu jednogłośnie negatywnie zaopiniował powyższy wniosek.

 

 

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas .................................................

4. Stanisław Stenzel ................................................