PROTOKÓŁ nr 163/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 10 października 2006 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. aneksy nr 1 do arkuszy organizacji na rok szkolny 2006/2007 następujących szkół i placówek:
  • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku;
  • Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku;
  • Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku;
  • Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku.
  1. Sprawy finansowe:
  1. rozważenie propozycji przeprowadzenia emisji obligacji na spłatę istniejącego zadłużenia powiatu z tytułu obligacji wyemitowanych w 2006 roku;
  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  3. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;
  4. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  5. wniosek do banku o zawieszenie spłaty kredytu;
  6. informacja o zagrożeniach związanych z wykonaniem budżetu Powiatu w 2006 r.
  1. Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie wypłaty stypendiów w roku budżetowym 2006.
  2. Informacja dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przyznania środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli na rok 2007.
  3. Wniosek dyrektora Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wołczynie w sprawie przyznania z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska

    i Gospodarki Wodnej na 2007 rok dotacji na częściowe sfinansowanie eksploatacji

    składowiska odpadów w Wierzbicy Górnej.

  4. Wniosek spółki Global Invest z Opola w sprawie sprzedaży budynku poł. w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 22.
  5. Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie przyznania środków na remont instalacji centralnego ogrzewania.
  6. Wniosek dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie rozpatrzenia sprawy dot. wprowadzenia zmian do porozumienia z dnia 05.01.2005 r. zawartego z Powiatem Strzeleckim w sprawie ponoszenia kosztów na utrzymanie dzieci

    pochodzących z terenu Powiatu strzeleckiego umieszczonych w placówce opiekuńczo-

    wychowawczej na terenie Powiatu Kluczborskiego.

  7. Aneks nr 1 do porozumienia zawartego z Powiatem Mikołowskim dot. wysokości miesięcznej pomocy na utrzymanie dziecka w rodzinie zastępczej.
  8. Aneks nr 3 do porozumienia zawartego z Powiatem Raciborskim w sprawie wysokości miesięcznej pomocy na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej.
  9. Porozumienie z Powiatem Tatrzańskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej.
  10. Wniosek pana Janusza Konefał z Kluczborka w sprawie zwolnienia z opłaty za Dom Pomocy Społecznej.
  11. Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie wykupu mieszkań przez lokatorów w w/w szkole.
  12. Wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.
  13. Wniosek Pana Marka Rygiel z Polanowic w sprawie przedłużenia terminu spłaty zaległości czynszowych za lokal mieszkalny w Polanowicach nr 93A/3.
  14. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 września 2006 r.
  15. Wolne wnioski.

 

 

 

 

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 29 września 2006 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Starosta przedstawił zebranym aneksy nr 1 do arkuszy organizacji na rok szkolny 2006/2007 następujących szkół i placówek:

  • Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – jak wynika z opinii Wydziału

Edukacji, wprowadzenie powyższego aneksu jest zasadne, gdyż wynika z utworzenia dodatkowych 3 oddziałów – 2 oddziałów klasy I Technikum dla młodzieży i 1 oddziału Szkoły Policealnej dla dorosłych. Aneks ten powoduje zwiększenie liczby godzin o 238,5 jak również wzrost godzin pełnego wymiaru o 39 godzin, ponadwymiarowych o 153 godziny oraz niepełnego wymiaru o 46,5 godzin. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania;

- Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku – w tym przypadku zmiany spowodowane są przede wszystkim zwiększeniem liczby turnusów klas pierwszych o 1 turnus oraz zmianą turnusów w różnych zawodach. Powoduje to, zdaniem Naczelnika Wydziału Edukacji, zmniejszenie ogólnej liczby godzin o 4,45 tj. zwiększenie o 3,61 w ośrodku i zmniejszenie o 8,06 w internacie. Ponadto: w zawodach budowlanych zaplanowano do zatrudnienia nauczycielkę w pełnym wymiarze, która w ostatniej chwili zrezygnowała z pracy stąd przydzielenie większej ilości godzin ponadwymiarowych dwóm innym nauczycielom oraz dodatkowo “posiłkują” się nauczycielką Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku – w niepełnym wymiarze zatrudnienia;

jedna z nauczycielek przebywa na długotrwałym zwolnieniu lekarskim i dodatkowo czyni starania o otrzymanie świadczenia rehabilitacyjnego, po którym przejdzie na urlop macierzyński a w arkuszu jest dla niej zapewniony tylko uzupełniający urlop wypoczynkowy,

po którym z kolei zamierza skorzystać z urlopu wychowawczego. Dodatkowo, w arkuszu

 

organizacyjnym internatu zwiększono o 0,2 tj. do 4,2 średnioroczną liczbę grup wychowawczych, rezygnując z zatrudnienia w pełnym wymiarze dodatkowego nauczyciela. Takie posunięcie, zdaniem dyrektora Ośrodka, jest korzystniejsze do zaplanowania godzin pracy wychowawców. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym aneksem i po chwili dyskusji stwierdził, że nie wnosi do niego żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku i upoważnił Starostę do jego podpisania;

  • Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku – w tym przypadku, jak to wynika

z opinii Wydziału Edukacji, ogólna liczba godzin nauczycielskich zwiększa się o 5, godziny wymiaru obowiązkowego nie uległy zmianie natomiast ponadwymiarowe zmniejszyły się o 4, niepełnego wymiaru zwiększyły się o 6 plus 3 godziny dopełnienia etatu. Powyższe zmiany spowodowane są faktem, iż zmniejszono liczbę godzin ponadwymiarowych nauczycielowi fizyki a te godziny w wymiarze 3 tygodniowo, będzie realizować nauczycielka z Zespołu Szkół Ogólnokształcących, która została skierowana do Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na uzupełnienie etatu. Ponadto, w klasie II Technikum dokonano podziału na grupy na przedmiocie – rysunek techniczny, w związku z tym, przydzielono jednemu z nauczycieli 2 godziny jako ponadwymiarowe. Również dokonano podziału na grupy na zajęciach z wychowania fizycznego co spowodowało wzrost godzin w tym przedmiocie o 3. Ponadto, w związku z przejściem od dnia 04.09 br. na urlop bezpłatny nauczycielki języka angielskiego, zatrudniono nauczyciela stażystę, który realizuje w całości jej wymiar etatu zaplanowany w arkuszu organizacji. Dodatkowo, z powodu śmierci jednego z księży uczących w w/w szkole, jego przydział czynności przydzielono drugiemu z księży. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania;

  • Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku – po wprowadzeniu aneksu, ogólna liczba

godzin zmniejszy się o 12 natomiast liczba godzin w wymiarze obowiązkowym zwiększy się o 18, zmniejszy się również liczba godzin osób niepełnozatrudnionych. Powyższe zmiany spowodowane są tym, że dwie nauczycielki nie podpisały nowej umowy o pracę w związku

z przebywaniem na urlopie macierzyńskim. Do czasu ponownego zatrudnienia tych dwóch

 

w/w nauczycielek, ich zajęcia będą kontynuowane przez innych nauczycieli. Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu dlatego jeszcze po chwili dyskusji, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku na rok szkolny 2006/2007 i upoważnił Starostę do jego podpisania.

Do punktu 3 porządku

Skarbnik przedstawił następujące sprawy:

a) propozycja przeprowadzenia emisji obligacji na spłatę istniejącego zadłużenia powiatu z tytułu obligacji wyemitowanych w 2006 r. oraz informacja o dokonanych spłatach zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji; następnie Skarbnik wyjaśnił, że powyższa sprawa jest ściśle związana z sytuacją jaka panuje w naszym budżecie. To, że w naszym budżecie panuje bardzo trudna sytuacja, członkowie Zarządu zdają sobie sprawę. Na to nakłada się jeszcze inny problem a mianowicie, wyemitowaliśmy w tym roku obligacje komunalne serii D i E na łączną wartość 4.000.000 zł. z czego seria D na kwotę 2.500.000 złotych, seria E na kwotę 1.500.000 złotych. Powyższą kwotę 4.000.000 zł. przeznaczono na spłatę zadłużenia likwidowanego SP ZOZ w Kluczborku. Na dzień dzisiejszy, wykonanie z tego tytułu wynosi 1.626.426,47 zł. Zdaniem Skarbnika, istnieje zagrożenie, że do końca roku nie wykonamy wydatków w tym zakresie, gdyż dość duże oszczędności poczyniliśmy dzięki współpracy z Biurem Salvo Iure pana Wojciecha Gruszka, ponadto, wśród tych zobowiązań cywilno-prawnych, część z nich uległa przedawnieniu tak że kwoty, które przeznaczamy na zobowiązania cywilno-prawne, będą prawdopodobnie niższe niż były wykazywane wcześniej. Przed zakończeniem likwidacji nie mamy możliwości formalno-prawnej dokonania spłat zobowiązań publiczno-prawnych na rzecz Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych bądź PFRON natomiast obligacje zostały wyemitowane ponieważ zakładano, że szybciej nastąpi spłata tych zobowiązań, że uda się to zrobić w o wiele krótszym okresie czasu, ponadto przyrównywaliśmy się do wielkości wykazywanych w sprawozdaniach wcześniej sporządzanych przez SP ZOZ, gdzie tych zobowiązań na rzecz podmiotów cywilno-prawnych było ponad 3.000.000 zł. i podpisując tę umowę, przystąpiliśmy do emisji obydwu serii po to, aby być przygotowanym w sensie

finansowym do realizacji tego programu spłaty. Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda tak jak

 

zostało już powiedziane i na nią nakłada się brak dochodów w budżecie w poszczególnych źródłach. Jeśli chodzi o zagrożenie jakie na emitencie czyli na nas spoczywa, jeśli stałoby się tak, że my z jakiegoś powodu nie wykonamy wydatków zgodnie z celem emisji, to narażamy się na ogromny zarzut wykorzystania pieniędzy niezgodnie z celem emisji. Wówczas jest taka sytuacja, że odpowiedzialność z ustawy o obligacjach jest ogromna bo na emitencie ciąży zagrożenie karą do 5.000.000 zł. grzywny, na osobach działających w imieniu osoby prawnej czyli Zarządzie i Skarbniku ogromne kary finansowe łącznie z pozbawieniem i ograniczeniem wolności, tak że na żadne ryzyko nie możemy sobie pozwolić. Jeżeli byłaby sytuacja taka, że mielibyśmy nie zagrożone dochody, potrafilibyśmy pokazać, że na dzień 31 grudnia, na rachunku budżetu pozostała różnica między 4.000.000 zł. a 1.626.426,47 zł. i my mamy te pieniądze jako wolne środki i planujemy je przeznaczyć ponownie na spłatę długów w przyszłym roku, to możemy się obronić ale w sytuacji gdy nam tych dochodów dramatycznie brakuje, to łatwo o nieszczęście bo nam zabraknie 100.000 czy 200.000 zł. i nie będziemy umieli tego pokazać. Druga sprawa – kontynuował Skarbnik, zakładając, że my w tej chwili wyemitujemy obligacje na taką kwotę jaka stanowi różnica czyli 2.300.000 zł. i przeznaczymy je na spłatę już wyemitowanych obligacji czyli na spłatę zadłużenia to po pierwsze: unikamy odpowiedzialności i ewentualnych problemów związanych z ustawą o obligacjach a po drugie, mamy możliwość zmniejszenia wydatków na tą samą kwotę i zmniejszenia dochodów czyli tę “dziurę” w budżecie zmniejszamy i co więcej, wówczas pokazują nam się dodatkowe przychody z emisji obligacji i pokazują nam się rozchody na spłatę tych zobowiązań z tytułu wcześniej wyemitowanych obligacji a dochody i wydatki możemy zmniejszyć o te 2.300.000 zł. co jest bardzo dla nas istotne. To wszystko co przedstawił Skarbnik, jest na razie tylko pomysłem, nie ma jeszcze ewentualnej tego kontroli w trybie nadzorczym Regionalnej Izby Obrachunkowej, zostało to jedynie skonsultowane z Bankiem, który prowadzi dla nas tę emisję, obsługuje ją i tutaj żadnych większych obiekcji co do sposobu takiego myślenia nie napotkał. Wniosek ten – kontynuował Skarbnik, został przedłożony członkom Zarządu z dwóch względów: w celu przedstawienia informacji, co w tej kwestii się dzieje i co można zrobić, druga sprawa – mamy zawartą z panem Wojciechem Gruszka umowę o restrukturyzacji zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji, która została zawarta na czas określony do dnia 31 grudnia br. Jeszcze jedną formalną czynnością będzie zawarcie aneksu do tej umowy ponieważ on musi wiedzieć,

że my w tym roku nie będziemy już mu płacić, bo jeżeli my zmniejszymy plan wydatków a on

 

zacznie wystawiać kolejne dokumenty to nie będziemy mu w stanie zapłacić. W związku z tym Skarbnik zaproponował, aby zawrzeć aneks z w/w Biurem o następującej treści: paragraf 1 - dotychczasowy paragraf 7 w/w umowy otrzymałby następujące brzmienie: “Umowa została zawarta na czas określony do dnia 31 marca 2007 r.” a nie do dnia 31 grudnia br. bo w I kwartale cały ten cykl powinien się zakończyć, i w ustępie 2 tego paragrafu wpisane zostanie, że postanowienia umowy zostają zawieszone w okresie od 10 października do 31 grudnia 2006 r. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika i zapoznaniu się z projektem aneksu do umowy restrukturyzacji zadłużenia SP ZOZ, zawartej w dniu 08 lutego br. z Biurem Doradztwa Finansowo-Prawnego Salvo Iure pana Wojciecha Gruszka postanowili o jego podpisaniu. Jednocześnie Zarząd upoważnił do podpisania powyższego aneksu Starostę oraz Wicestarostę. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z informacją przygotowaną i przedłożoną przez pana Wojciecha Gruszka o dokonanych do dnia dzisiejszego spłatach zadłużenia SP ZOZ gdzie mamy sytuację taką, że w/w kupił wierzytelności SP ZOZ-u na łączną kwotę 1.383.168,76 zł. W tej kwocie należność główna wynosiła 942.924,86 zł. a odsetki i inne koszty uboczne – 440.243,90 zł. Po umorzeniu fizycznie z budżetu wydaliśmy 948.420,15 zł., kwota umorzona przez Salvo Iure, na którą składają się przede wszystkim odsetki i koszty uboczne i w znacznej części również należności główne to jest 434.748,61 zł. Jest to mniej o 31,43%. Następnie członkowie Zarządu podjęli dyskusję na powyższy temat. Reasumując, członkowie Zarządu zapoznali się z propozycją przeprowadzenia emisji obligacji oraz z informacją o dokonanych spłatach zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji. Ponadto Zarząd postanowił o aneksowaniu umowy restrukturyzacji zadłużenia SP ZOZ, zawartej w dniu 08 lutego br. z Biurem Doradztwa Finansowo-Prawnego Salvo Iure pana Wojciecha Gruszka. Jednocześnie Zarząd upoważnił do podpisania powyższego aneksu Starostę oraz Wicestarostę;

b) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; pan Piotr Pośpiech wyjaśnił zebranym, że zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się na wniosek Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kluczborku z dnia 09.10.2006 r. Zmiany te spowodowane są otrzymaniem przez w/w jednostkę zwiększenia planowanej dotacji celowej na wydatki bieżące jednostki o kwotę 23.492 zł. Całość środków została wcześniej przeznaczona na tzw. wydatki bieżące jednostki. Wniosek, zdaniem Skarbnika, zmierza w kierunku przeznaczenia części środków ze zwiększenia na wydatki związane

z wynagrodzeniami i pochodnymi od wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w jednostce.

 

Powyższe jest spowodowane celem, na który zostały przeznaczone środki finansowe. Zgodnie z decyzją Wojewody Opolskiego zwiększona dotacja celowa ma służyć wzmożeniu kontroli w bieżącym roku w tym celu Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Kluczborku zamierza zatrudnić pracownika na podstawie umowy zlecenia. Okresowe zwiększenie zatrudnienia poprawi skuteczność działania jednostki. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;

c) projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu; Skarbnik powiedział, że powyższy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2006 rok w łącznej wysokości 19.065 zł. przeznaczonych na wydatki bieżące realizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Wymienione środki przeznacza się na sfinansowanie wypłaty zasiłków dla rodzin zastępczych. Uzupełnienie planu wydatków jest konieczne z uwagi na wysokie wykonanie planu wydatków na omawiane zadanie własne powiatu. Znaczny wzrost ilości umieszczonych dzieci w rodzinach zastępczych – 11 osób, oraz niedoszacowanie wydatków na opisany wyżej cel spowodowało, że wypłata zasiłków w miesiącu październiku br. spowoduje przekroczenie planu wydatków o wskazaną kwotę i stąd konieczność uzupełnienia planu. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag więc jeszcze po chwili dyskusji Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;

d) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; zmiany

objęte powyższą uchwałą – wyjaśnił Skarbnik, dotyczą wniosku złożonego przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku a dotyczącego przesunięcia środków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej na łączną kwotę 17.000 zł. Powyższe zmiany, zdaniem Skarbnika, służą dostosowaniu planu jednostek do aktualnie ponoszonych wydatków i mają na celu wykorzystanie środków pozostających w rozdziale 80130 na niezbędne wydatki w rozdziale 80130 – szkoły zawodowe. Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały więc Starosta poddał go pod głosowanie. Również i tę uchwałę członkowie Zarządu podjęli jednogłośnie;

  1. wniosek do banku o zawieszenie spłaty kredytu; pan Piotr Pośpiech oznajmił zebranym,

że stosownie do zapisów paragrafu 11 pkt 3 umowy nr 229/I/28/2004 kredytu

 

długoterminowego złotowego zawartej w dniu 23.12.2004 r. z Bankiem Ochrony Środowiska S.A. w Opolu, istnieje możliwość zawieszenia czasowego spłaty rat kapitałowych kredytu. Jako uzasadnienie takiej decyzji Skarbnik podał fakt braku realizacji dochodów budżetu powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2006 rok. Zawieszenie spłat rat kredytu, zgodnie z wyżej wymienioną umową może nastąpić na okres 3 miesięcy a więc na okres październik – grudzień br. Dokonanie zawieszenia spłaty rat kapitałowych od zaciągniętego kredytu, zdaniem Skarbnika, umożliwi nam wstrzymanie rozchodów w roku bieżącym na łączną kwotę 192.450 zł. – 3 x wysokość raty kapitałowej 64.150 zł. i o taką też kwotę zostanie zmniejszony plan dochodów z tytułów zagrożonych brakiem wykonania w roku bieżącym. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika i po długiej dyskusji jednogłośnie zaakceptowali wniosek do Banku Ochrony Środowiska S.A. w Opolu o zawieszenie spłaty kredytu i upoważnili Starostę oraz Wicestarostę do jego podpisania;

f) informacja o zagrożeniach związanych z wykonaniem budżetu Powiatu w 2006 r.; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że w związku z zagrożeniami wykonania dochodów w tegorocznym budżecie, zebrał informacje o tym, jak to się przedstawia w poszczególnych ważniejszych źródłach (tytułach) dochodów prognozując jednocześnie ich wykonanie do końca bieżącego roku. Wielkość tych niedoborów jest następująca: sprzedaż mienia powiatu – plan na 10.10.2006 r. – 2.400.000 zł. prognozowane wykonanie na dzień 31.12.2006 r. tj. około 1.000.000 zł., wielkość niedoboru – 1.400.000 zł. Mamy na dzień dzisiejszy wykonane dochody z tego tytułu na poziomie 97.276 zł., prognozowane wykonanie około 1.000.000 zł. gdyż z umów czy aktów notarialnych już zawartych wynika, ze pan Pasek ma nam jeszcze dopłacić do 15 listopada br. kwotę 55.000 zł. czyli drugą ratę za zakup działki w Żabieńcu, szpital ma nam wpłacić 140.000 zł. to jest łącznie 292.276 zł. które mamy już zagwarantowane umowami. Następnie, dochody Wydziału Komunikacji – plan na 10.10.2006 r. – 2.400.000 zł., prognozowane wykonanie na 31.12.2006 r. – 1.444.578 zł., wielkość niedoboru – 955.422 zł.; wpływy z różnych opłat (Starostwo) – plan na 10.10.br. – 20.000 zł., prognozowane wykonanie na 31.12.2006 r. – 2.000 zł., wielkość niedoboru – 18.000 zł.; dochody z najmu i dzierżawy (Starostwo) – plan na 10.10.2006 r. – 400.000 zł., prognozowane wykonanie na 31.12. br. – 211.000 zł., wielkość niedoboru – 189.000 zł.; dochody z usług (Starostwo) – plan na 10.10.2006 r. – 50.000 zł., prognozowane wykonanie

na 31.12.2006 r. – 2.000 zł., wielkość niedoboru – 48.000 zł.; dochody z tytułu realizacji dochodów Skarbu Państwa (25%) – plan na 10.10.2006 r. – 326.000 zł., prognozowane

 

wykonanie na 31.12.2006 r. – 185.000 zł., wielkość niedoboru – 141.000 zł.; podatek dochodowy od osób prawnych (udział 1,4%) – plan na 10.10.2006 r. – 500.000 zł., prognozowane wykonanie na 31.12.2006 r. – 100.000 zł., wielkość niedoboru – 400.0000 zł.; dochody z tytułu odsetek – plan na 10.10.2006 r. – 250.000 zł., prognozowane wykonanie na 31.12.2006 r. – 75.000 zł., wielkość niedoboru – 175.000 zł. Wielkość niedoboru łącznie wynosi 3.326.422 zł. Następnie Skarbnik przedstawił zebranym propozycje możliwych rozwiązań problemu niedoboru w poszczególnych źródłach dochodów a mianowicie: zmniejszenie dochodów o kwotę 3.300.000 zł.; zmniejszenie wydatków o kwotę 2.300.000 zł. – wydatki związane ze spłatą zadłużenia likwidowanego SP ZOZ-u – rozdział 85111 szpitale ogólne; emisja obligacji komunalnych na łączną kwotę 3.500.000 zł. z czego 2.300.000 zł. należy przeznaczyć na spłatę zadłużenia powiatu z tytułu emisji serii D obligacji wyemitowanych w 2006 roku co ma związek z brakiem realizacji wydatku na cel wskazany w emisji tj. spłatę zadłużenia SP ZOZ natomiast kwotę 1.200.000 zł. przeznaczyć na sfinansowanie wydatków nie mających zabezpieczenia w dochodach budżetu roku 2006, w tym sfinansowanie zasiłków dla rodzin zastępczych na kwotę około 200.000 zł.; zawieszenie spłaty rat kapitałowych kredytu zaciągniętego w Banku Ochrony Środowiska S.A. w Opolu na trzy miesiące, co dałoby oszczędność w kwocie 192.450 zł. Skutki powyższych zmian, zdaniem Skarbnika są następujące: wykonanie dochodów budżetu powiatu na 31.12.2006 r. wyniosłoby około 42.326.795 zł.; zadłużenie ogółem powiatu na 31.12.2006 r. wyniosłoby 23.445.349 zł. co w odniesieniu do dochodów daje wskaźnik zadłużenia na poziomie 55,39% natomiast wskaźnik obciążenia spłatą zaciągniętych zobowiązań na poziomie 14,75%. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższą informacją i po długiej dyskusji jednogłośnie przyjęli zaproponowane przez Skarbnika propozycje możliwych rozwiązań problemu niedoboru w poszczególnych źródłach dochodów.

Do punktu 4 porządku

Starosta przedstawił zebranym informację z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku dotyczącą wypłaty stypendiów w roku budżetowym 2006. Jak wynika

z powyższego pisma – kontynuował Starosta, w roku budżetowym 2006 do chwili obecnej nie jest wypłacane w w/w szkole stypendium za wyniki w nauce oraz osiągnięcia sportowe. W złożonym przez szkołę projekcie planu finansowego na rok 2006, dyrektor zaplanował

 

środki na powyższy cel w kwocie 5.310 zł. jednak w budżecie przeznaczonym do wykonania nie ma tych środków, dlatego też zadanie to nie jest realizowane. Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższą informacją. Jednocześnie uznali, że taka sytuacja wynika z tego, że została obniżona subwencja oświatowa oraz dlatego, że na powyższy cel nie zostały zaplanowane w budżecie środki a na tę chwilę brak jest wolnych środków.

Do punktu 5 porządku

Przewodniczący zapoznał zebranych z wnioskiem dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przyznania środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli na rok 2007. Kwota o jaką dyrektor wnioskuje to 17.520 zł. co stanowi 1% planowanych rocznych środków przeznaczonych na wynagrodzenia osobowe nauczycieli na 2007 rok. Ewentualnie przyznane środki zostaną podzielone na następujące formy: organizację doradztwa metodycznego, zadania związane z realizacją polityki oświatowej państwa i samorządu lokalnego - w tym doskonalenie dyrektorów oraz organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu do prac nad projektem budżetu na 2007 rok.

Do punktu 6 porządku

Starosta przedstawił zebranym wniosek dyrektora Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wołczynie w sprawie przyznania z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2007 rok dotacji na częściowe sfinansowanie eksploatacji składowiska odpadów w Wierzbicy Górnej. Wnioskowana wysokość dotacji to 35.000 zł. która w szczególności ma zostać przeznaczona na prowadzenie monitoringu i kosztów związanych ze składowaniem odpadów na składowisku w Wierzbicy Górnej.

Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem, również

jednogłośnie postanowili o jego skierowaniu do prac nad projektem budżetu na 2007 rok.

 

 

 

 

Do punktu 7 porządku

Starosta ponownie przedstawił zebranym ofertę “Global Invest” Sp. z o.o. z Opola w sprawie sprzedaży budynku biurowego położonego w Kluczborku przy ulicy Sienkiewicza 22 z przeznaczeniem na siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. Jak wynika z przedmiotowej oferty – wyjaśnił Starosta, oferent proponuje nam sprzedaż prawa wieczystego użytkowania nieruchomości wydzielonej z działki nr 85/4 o powierzchni około 2000 m˛ wraz z budynkami. Projekt podziału przewiduje sprzedaż: budynku administracyjno-biurowego, pomieszczenia magazynu z przeznaczeniem na archiwum, garaże, plac utwardzony wokół w/w budynków. Ponadto oferent odnosząc się do naszej propozycji, aby do kwestii ceny oferowanej nieruchomości “przyłożyć miarę” w postaci różnicy cen w/w nieruchomości i nieruchomości obecnej siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, proponuje sprzedaż nieruchomości przy ulicy Sienkiewicza 22 po rozliczeniu różnicy cen obu nieruchomości tj. w/w oraz obecnej siedziby Urzędu Pracy – w wysokości 680.000 zł. Jednocześnie oferent zadeklarował się uporządkować stan prawny przedmiotowej nieruchomości w postaci wykreślenia wszelkich obciążeń hipotecznych, które aktualnie widnieją w księdze wieczystej tej nieruchomości. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższą ofertą, podjęli dyskusję w przedmiotowej sprawie. Jednocześnie Starosta poinformował pana Władysława Piotra Ducha – Prezesa Zarządu spółki Global Invest również obecnego na niniejszym posiedzeniu Zarządu, że jak wynika z wyceny Rzeczoznawcy Majątkowego, wartość nieruchomości zabudowanej budynkiem administracyjno-biurowym Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku przy ulicy Moniuszki 4a wynosi 423.604 zł. Następnie przystąpiono do negocjowania wartości różnicy cen obu budynków, gdzie przedstawiciel spółki Global Invest zaproponował kwotę 680.000 zł. Ostatecznie ustalono miarę cenową dla połączonych transakcji – sprzedaż oraz zakup nowej nieruchomości – różnica cen w wysokości 599.000 zł. W związku z tym, że zostały ustalone najważniejsze szczegóły powyższej transakcji członkowie Zarządu postanowili, aby przygotować na kolejne posiedzenie Zarządu projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zbycia dotychczasowej siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku oraz projekt uchwały w sprawie zakupu budynku na nową siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy

w Kluczborku. Reasumując, po długiej dyskusji i po ponownym zapoznaniu się z powyższą ofertą Zarząd Powiatu ostatecznie postanowił o zakupie budynku administracyjno-biurowego

położonego w Kluczborku przy ulicy Sienkiewicza 22 na siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. W związku z powyższym Zarząd zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotowanie na następne posiedzenie Zarządu projektu uchwały Rady

Powiatu w Kluczborku w sprawie zbycia dotychczasowej siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku oraz projektu uchwały w sprawie zakupu budynku na nową siedzibę Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. Jednocześnie postanowiono, że miara cenowa dla opisanych wyżej transakcji – sprzedaży i zakupu nie może przekroczyć różnicy 599.000 zł. Ponadto członkowie Zarządu postanowili, aby Powiatowy Urząd Pracy sporządził szczegółową ekspertyzę dotyczącą budynku obecnej siedziby Urzędu Pracy z wykazaniem niezbędnych remontów, jakie są tam konieczne do przeprowadzenia.

Do punktu 8 porządku

Starosta przedstawił wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie przyznania środków na remont instalacji centralnego ogrzewania. Jak wynika z powyższego wniosku, nastąpiła awaria instalacji centralnego ogrzewania w budynku internatu w/w szkoły stąd konieczność wymiany rur doprowadzających wodę z kotłowni do budynku internatu. Planowany koszt wymiany rur to kwota około 30.000 zł. lecz bez kosztów odkrycia i zasypania rur, które to roboty dyrekcja szkoły zobowiązała się wykonać we własnym zakresie, powyższy wniosek dotyczy kwoty 28.000 zł. Skarbnik stwierdził, że rozmawiał wcześniej z główną księgową Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach i dowiedział się, że w tej szkole występuje o wiele więcej braków niż tylko ta wnioskowana kwota i w najbliższych dniach szczegółowe informacje na temat braków finansowych przedstawi. W związku z tym Skarbnik zaproponował, aby odłożyć rozpatrzenie tej sprawy na jedno z kolejnych posiedzeń Zarządu to jest do czasu zapoznania się z obecną sytuacją finansową szkoły. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu propozycji Skarbnika jednogłośnie zgodzili się z nią i ostatecznie postanowiono o rozpatrzeniu powyższego wniosku na następnym posiedzeniu Zarządu.

 

 

 

Do punktu 9 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczący wprowadzenia aneksem zmian do porozumienia z dnia 05.01.2005 r. zawartego z Powiatem Strzeleckim w sprawie ponoszenia kosztów na

utrzymanie dzieci pochodzących z terenu Powiatu Strzeleckiego a umieszczonych w placówce opiekuńczo-wychowawczej na terenie Powiatu Kluczborskiego. Następnie wyjaśnił, że Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku otrzymało z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Strzelcach Opolskich pismo z propozycją wprowadzenia aneksem zmian do porozumienia w sprawie ponoszenia kosztów na utrzymanie dzieci pochodzących z terenu Powiatu Strzeleckiego umieszczonych w placówce opiekuńczo-wychowawczej na terenie Powiatu Kluczborskiego. Treść zmiany obejmowałaby wprowadzenie zapisu, że w przypadku przebywania wychowanków w okresie ferii lub wakacji u rodziców biologicznych, Powiat Strzelecki wstrzyma środki na utrzymanie wychowanków w placówce proporcjonalnie do ilości dni, w których wychowankowie przebywają u rodziców biologicznych. Jak wynika z opinii w powyższej sprawie dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, wprowadzenie takiego zapisu jest niezgodne z obowiązującymi przepisami to jest ustawą o pomocy społecznej, gdzie w art. 86 pkt 2 stwierdza się, że w przypadku umieszczenia dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej na terenie innego powiatu, wydatki na utrzymanie dziecka w wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania ponosi powiat, z którego terenu dziecko pochodzi i w tym też celu powiaty zawierają stosowne porozumienia. Dalej wyżej cytowana ustawa mówi, że średni miesięczny koszt utrzymania w placówce ustala Starosta i koszt ten oznacza kwotę rocznych wydatków na działalność placówki wynikającą z utrzymania dzieci z roku poprzedniego bez wydatków inwestycyjnych powiększoną o prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem przyjętych w ustawie budżetowej na dany rok kalendarzowy, podzieloną przez liczbę miejsc w placówce. Ustawodawca nie przewidział możliwości wstrzymania łożenia środków na utrzymanie wychowanka w okresach przebywania na koloniach, feriach czy pobytu u biologicznych rodziców. W związku z powyższym, zdaniem dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, wprowadzenie wnioskowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Strzelcach Opolskich zapisu jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie, bez zbędnej dyskusji stwierdzili, że również ich

zdaniem wprowadzenie do porozumienia w sprawie ponoszenia kosztów na utrzymanie dzieci umieszczonych w placówce opiekuńczo-wychowawczej zapisu o wstrzymaniu środków na utrzymanie wychowanków w placówce w okresie ferii lub wakacji u biologicznych rodziców, jest niezgodne z obowiązującymi przepisami. Tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono tym samym nie wyrażono zgody na wprowadzenie zmian do powyższego porozumienia.

 

Do punktu 10 porządku

 

Starosta przedstawił aneks nr 1 do porozumienia z dnia 26.09.2006 r. zawartego z Powiatem Mikołowskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków na jego utrzymanie. Następnie wyjaśnił, że powyższy aneks dotyczy zmiany wysokości miesięcznej pomocy na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej – zgodnie z decyzją zmieniającą z dnia 28.09.2006 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu aneksu nr 1 do porozumienia z dnia 26.09.2006 r. zawartego z Powiatem Mikołowskim w sprawie wysokości miesięcznej pomocy na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego aneksu Starostę oraz Wicestarostę.

Do punktu 11 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił aneks nr 3/2006 do porozumienia z dnia 29.03.2005 r. zawartego z Powiatem Raciborskim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków na jego utrzymanie. Również i ten aneks dotyczy zmiany

wysokości miesięcznej pomocy na częściowe pokrycie kosztów utrzymania dziecka w rodzinie zastępczej – zgodnie z decyzją zmieniająca z dnia 02.10.2006 r. Zarząd Powiatu nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, więc Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższego aneksu

i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.

 

 

 

Do punktu 12 porządku

Starosta przedstawił zebranym porozumienie z Powiatem Tatrzańskim w sprawie umieszczenia dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej zamieszkałej w Powiecie Tatrzańskim i wysokości wydatków na jego utrzymanie. Następnie wyjaśnił, że na mocy powyższego porozumienia, Powiat Kluczborski zobowiązuje się do

uiszczania wydatków związanych z utrzymaniem dziecka, umieszczonego na mocy postanowienia Sądu Rejonowego w Kluczborku z dnia 28.06.2006 r. w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Tatrzańskiego. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym porozumieniem, nie wnieśli do niego żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia z Powiatem Tatrzańskim w sprawie umieszczenia dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej zamieszkałej w Powiecie Tatrzańskim i wysokości wydatków na jego utrzymanie i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.

Do punktu 13 porządku

Starosta przedstawił wniosek pana Janusza Konefał z Kluczborka, ul. Sienkiewicza 20A w sprawie zwolnienia z opłaty za Dom Pomocy Społecznej. Swoją prośbę wnioskodawca uzasadnia faktem urodzenia się 02.10.2006 r. dziecka i środki, które musi przeznaczyć na opłatę za Dom Pomocy Społecznej, chciałby przeznaczyć na bieżące potrzeby. Wniosek ten został pozytywnie zaopiniowany już przez dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku a teraz Zarząd Powiatu musi wyrazić swoją opinię. Członkowie Zarządu podjęli dyskusję na powyższy temat w wyniku której ustalono jednoznaczne stanowisko a mianowicie: wyrażono zgodę na zwolnienie Pana Janusza Konefał z opłaty za Dom Pomocy Społecznej od dnia 01.10.2006 r.

Do punktu 14 porządku

Starosta przedstawił wniosek dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie wykupu mieszkań przez lokatorów w w/w szkole. Jak wynika z powyższego pisma, z takim też wnioskiem lokatorzy wynajmowanych mieszkań zwrócili się do dyrektora szkoły, a mianowicie aby umożliwił im wykup zajmowanych przez nich

mieszkań. Dyrekcja szkoły popiera takie rozwiązanie przede wszystkim z powodów ekonomicznych, to jest: ogrzewanie mieszkań lokatorów i szkoły odbywa się poprzez wspólną instalację grzewczą a co za tym idzie, szkoła nie ma możliwości wyłączania lub zmniejszania dostawy ciepła do budynku szkoły w czasie ferii zimowych, zimowej i wiosennej przerwy

świątecznej, w weekendy lub cieplejsze dni. Rozłączenie instalacji przy wykupie, zmniejszyłoby zdaniem dyrektora w/w szkoły znaczne zużycie energii cieplnej, gdyż w chwili

obecnej ze względu na lokatorów, ogrzewana musi być cała szkoła. Ponadto, utrzymanie obiektu tj. konieczne remonty mieszkań w gestii zarządzającego pochłaniają duże środki finansowe, których nie pokrywają czynsze płacone przez lokatorów a po wykupie mieszkań, wszelkie koszty ponosiliby właściciele mieszkań. Wobec braku środków finansowych w szkole na bieżącą działalność, zdaniem dyrektora sprzedanie mieszkań spowodowałoby znaczne odciążenie budżetu szkoły i wykorzystanie tych środków na działalność bieżącą szkoły oraz remonty. Członkowie Zarządu zastanawiali się, ile tych mieszkań zostałoby przeznaczonych do sprzedaży gdyż nie wynika to z wniosku jak również zastanawiali się, jakie z tego tytułu tj. po sprzedaży tych mieszkań Powiat Kluczborski uzyska dochody. Następnie członków Zarządu zaintrygowała sprawa ogrzewania najmowanych mieszkań a mianowicie czy istnieje tam możliwość dokonania rozdzielności instalacji grzewczej i kto pokryje koszty. W związku z tym, że w sprawie tej pojawiło się wiele niejasności, członkowie Zarządu postanowili, że odłożą rozpatrzenie tej sprawy na następne posiedzenie a do tego czasu należy zlecić Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotowanie więcej informacji dot. powyższej sprawy m. in. jaka jest w przybliżeniu wartość tych mieszkań, jakie z tego tytułu tj. po sprzedaży mieszkań Powiat Kluczborski uzyska dochodu, jak będzie wyglądała w przypadku ewentualnej sprzedaży mieszkań rozdzielność instalacji grzewczej – kto pokryje koszty. Tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono.

Do punktu 15 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego tj. nieruchomości zabudowanej budynkiem starej pralni – Kluczbork, dz. nr 91/10 oraz nieruchomości zabudowanej budynkami magazynowymi – Wołczyn, dz. nr 130/6. Co do w/w nieruchomości nie została podjęta decyzja o dalszych działaniach zmierzających

 

do ich sprzedaży po tym jak w maju br. zostały przeprowadzone na ich sprzedaż kolejne rokowania cenowe, które zakończyły się wynikiem negatywnym. Po zastanowieniu się i po chwili dyskusji członkowie Zarządu postanowili, aby ogłosić kolejne rokowania na zbycie w/w nieruchomości. Następnie Starosta przedstawił zebranym informację o tym, że na dzień 26 październik br. jest ogłoszony II przetarg ustny nieograniczony na zbycie trzech działek budowlanych położonych w Bogacicy oraz na dzień 19 grudnia również br. rokowania cenowe na zbycie dz. nr 56 zabudowanej budynkiem szpitala wewnętrznego w Kluczborku. Reasumując, Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań na zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem starej pralni – Kluczbork, dz. nr 91/10 oraz nieruchomości zabudowanej budynkami magazynowymi – Wołczyn, dz. nr 130/6. Ponadto postanowiono o pozostawieniu cen powyższych nieruchomości na dotychczasowym poziomie.

Do punktu 16 porządku

Starosta przedstawił wniosek Pana Marka Rygiel z Polanowic w sprawie przedłużenia terminu spłaty zaległości czynszowych za lokal mieszkalny w Polanowicach nr 93A/3. Następnie przypomniał zebranym, że w/w, w sierpniu br. zwrócił się już raz do Zarządu Powiatu z prośbą o rozłożenie na raty zaległości czynszowych za powyższy lokal mieszkalny. Zarząd Powiatu postanowił wtedy o rozłożeniu powyższych zaległości czynszowych na 4 raty płatne do końca każdego miesiąca tj. do końca sierpnia, września, października i listopada bieżącego roku. Teraz sprawa ponownie wróciła do rozpatrzenia przez Zarząd z tym że wnioskodawca prosi o przedłużenie terminu płatności zaległości czynszowych do końca grudnia bieżącego roku. Jak wynika z opinii Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem

Powiatu w tej sprawie, zadłużenie z tytułu czynszu na dzień 30 września 2006 r. wynosi około 2.700 zł. Członkowie Zarządu długo zastanawiali się jaką podjąć decyzję w powyższej sprawie. Ostatecznie postanowili o przedłużeniu terminu spłaty zaległości czynszowych wraz

z odsetkami za powyższy lokal mieszkalny do dnia 15 grudnia 2006 r.

 

 

 

 

 

Do punktu 17 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 września 2006 r. w celu ustalenie sposobu ich realizacji:

  • uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku

w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok – postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Edukacji;

  • uchwała w sprawie wyrażenia zgody na umorzenie należności budżetu powiatu

kluczborskiego z tytułu odsetek od udzielonej pożyczki długoterminowej - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu;

  • uchwała w sprawie przyjęcia Sektorowej Strategii Rozwoju Turystyki na obszarach

Wiejskich w Gminach: Kluczbork, Byczyna, Wołczyn i Lasowice Wielkie - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyk;

  • uchwała w sprawie przyjęcia “Programu Promocji Zdrowia Powiatu Kluczborskiego

na lata 2006 – 2015” - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Ochrony Ludności i Promocji Zdrowia;

  • uchwała w sprawie zbycia za obniżoną cenę nieruchomości stanowiącej własność Powiatu

Kluczborskiego - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu oraz Skarbnikowi Powiatu;

  • uchwała w sprawie pozbawienia dróg (przeznaczonych do zaliczenia do kategorii dróg

gminnych) kategorii drogi powiatowej - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu, Skarbnikowi Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami;

  • uchwała zmieniająca Uchwałę nr XXXVII/270/2006 rady Powiatu w Kluczborku z dnia

13 kwietnia 2006 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób niepełnosprawnych na 2006 rok - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku;

  • uchwała w sprawie ustanowienia nagród Starosty Kluczborskiego za osiągnięcia

w dziedzinie sportu - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki;

  • uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych –

RCKU w Bogdańczowicach do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz wyłączenia z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU szkół nierolniczych - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;

  • uchwała zmieniająca Uchwałę Nr IX/62/2003 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia

17 lipca 2003 r. w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;

  • uchwała w sprawie wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania

i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Powiat Kluczborski w roku 2007 – postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji oraz Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.

Do punktu 18 porządku

  1. Starosta przedstawił wniosek Firmy Produkcyjno-Handlowo-Usługowej “Badera”

z Dalachowa w sprawie sprzedaży nieruchomości znajdującej się na terenie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku od strony ulicy Waryńskiego. Wnioskodawca jest dzierżawcą w/w pomieszczeń od 2000 roku. Wszystkie koszty związane z utrzymaniem pomieszczeń pokrywa we własnym zakresie, w związku z tym, dalsze finansowanie remontów jego zdaniem jest niemożliwe. W związku z powyższym prosi on o sprzedaż na jego rzecz w/w obiektu. Członkowie Zarządu podjęli długą dyskusję na powyższy temat po której doszli do jednoznacznego wniosku, że nie widzą przeciwwskazań, aby sprzedać Firmie Produkcyjno-Handlowo-Usługowej “Badera” z Dalachowa nieruchomość znajdującą się na terenie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU

w Kluczborku od strony ulicy Waryńskiego. W tym też celu zlecono Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu sporządzenie projektu podziału gruntu, na którym znajduje się powyższa nieruchomość oraz niezwłocznie zlecić sporządzenie jego wyceny.

b) Przewodniczący Zarządu przedstawił porozumienie nr 1/2006 w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Nyski z tytułu pobytu dziecka pochodzącego z Powiatu Nyskiego a przebywającego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski. Następnie wyjaśnił, że na mocy powyższego porozumienia, Powiat Nyski zobowiązuje się ponosić wydatki na utrzymanie dziecka w Zespole Socjalizacyjno-

Interwencyjnym “Nasz Dom” Bogacica – Bąków w wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania dziecka w tej placówce. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego porozumienia, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia nr 1/2006 w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Nyski z tytułu pobytu dziecka pochodzącego z Powiatu Nyskiego a przebywającego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski i upoważnił do tego Starostę oraz Wicestarostę.

c) Przewodniczący Zarządu przedstawił aneks nr 2 do umowy Nr WRR/000011/08/D

na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami” zawartej w dniu 05 września 2006 r. w Opolu z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Aneks ten – kontynuował Przewodniczący Zarządu, wprowadza zmiany w paragrafie 1 w/w umowy w punkcie dotyczącym wysokości środków oraz terminu wykonania projektu przez Gminę Kluczbork jak również w paragrafie 2 w/w umowy w punkcie dotyczącym terminu złożenia końcowych dokumentów rozliczeniowych z przyznanych środków finansowych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wniósł do niego żadnych uwag, więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu aneksu nr 2 do umowy Nr WRR/000011/08/D na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami” zawartej w dniu 05 września 2006 r. w Opolu z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i upoważnił do tego Starostę oraz Pana Stanisława Stenzla – członka Zarządu Powiatu.

  1. Starosta przedstawił projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przekazania

mienia Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Następnie wyjaśnił, że na mocy

tej uchwały nastąpi nieodpłatne przekazanie Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi mienia będącego w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach. Członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym projektem uchwały nie wnieśli do niego żadnych uwag tym samym jednogłośnie postanowili o jego skierowaniu na nadzwyczajną sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...........................................