4.przyjęcia ,,Programu Promocji Zdrowia Powiatu Kluczborskiego na lata 2006-
5.zbycia za obniżoną cenę nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego,
6.pozbawienia dróg /przeznaczonych do zaliczenia do kategorii dróg gminnych/ kategorii
drogi powiatowej,
7.zmiany uchwały Nr XXXVII/270/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia
13 kwietnia 2006 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego
Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2006 r.,
8.ustanowienia nagród Starosty Kluczborskiego za osiągnięcia w dziedzinie sportu,
9.wyrażenia zgody na przekazanie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU
w Bogdańczowicach do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz
wyłączenia z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU szkół nierolniczych,
10.zmiany uchwały Nr IX/62/2003 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17 lipca 2003 r.
w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli,
11.wysokości oraz szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania nauczycielskiego
dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez
Powiat Kluczborski w roku 2007.
Przewodniczący Komisji poprosił Skarbnika o zabranie głosu i wyjaśnienie czego dotyczą zmiany w pierwszym projekcie uchwały. Skarbnik poinformował, że proponowane zmiany
w budżecie polegają na zwiększeniu dochodów i wydatków o kwotę 105.406,-zł.
Najbardziej istotne jest wprowadzenie do budżetu dotacji celowej w kwocie 50.895,-zł oraz dofinansowania z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w kwocie 72.000,-zł. Środki te miałyby być przeznaczone na zakup i montaż windy w DPS
w Gierałcicach oraz na bieżące funkcjonowanie tej placówki. Projekt powyższej uchwały zawiera także zmianę planu wydatków inwestycyjnych, która polega na wprowadzeniu w/w zmian oraz wykreślenie z tego planu zadania pn. ,,zakup samochodu dostawczego” do Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w ZSP Nr 1 w Kluczborku. Wykreślenie tego zadania wynika z faktu znacznego zmniejszenia części oświatowej subwencji ogólnej. Ponadto
w w/w szkole zabraknie środków na odprawy emerytalne dla 6 osób, nauczanie indywidualne 3 uczniów oraz urlopy na poratowanie zdrowia dla 4 nauczycieli.
Inne zmiany w budżecie wynikają z wniosków jakie złożyły niektóre jednostki organizacyjne powiatu i dotyczą wypracowanych przez nie dochodów.
Powiat otrzymał także dotację celową na finansowanie rodzin zastępczych w kwocie
12.627,-zł. Zdaniem Skarbnika w kwestii finansowania rodzin zastępczych jest problem,
gdyż powstało ich w naszym powiecie aż 10, co nasz powiat będzie kosztowało kolejne 240.000,-zł.
Następnie Skarbnik omówił kolejny projekt uchwały dotyczący umorzenia odsetek w kwocie 611.932,-zł od należności głównej, czyli pożyczki udzielonej przez powiat SPZOZ-owi.
Likwidator SPZOZ zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o umorzenie należności głównej w kwocie 2.833.333,90,-zł. Skarbnik poinformował, że Zarząd Powiatu odmówił umorzenia, gdyż w w/w sprawie toczy się postępowanie sądowe SPZOZ wobec NFZ
o zapłatę należności z tytułu ,,ustawy 203”. Pozyskane w ten sposób środki pozwoliłyby powiatowi na spłatę przedmiotowej pożyczki. Zarząd zaproponował jedynie umorzenie odsetek.
Skarbnik wyjaśnił również, że przygotowane uchwały w sprawie przyjęcia ,,Sektorowej Strategii Rozwoju Turystyki na Obszarach Wiejskich” oraz w sprawie przyjęcia ,,Programu Promocji Zdrowia Powiatu Kluczborskiego na lata 2006-2015” pozwolą na pozyskanie dodatkowych środków finansowych. Program Promocji Zdrowia miałby się przyczynić do pozyskania sprzętu medycznego tym bardziej, że będzie on realizowany wspólnie z innymi powiatami. Program miałby być finansowany z tzw. norweskiego mechanizmu finansowego.
Kolejnym omówionym przez Skarbnika projektem uchwały był projekt e sprawie zbycia za obniżoną cenę nieruchomości w Polanowicach. Nieruchomość stanowiąca budynek byłych warsztatów szkolnych obecnie jest użytkowana nieodpłatnie przez Gminę Byczyna, która prowadzi tam działalność dla potrzeb integracji społecznej i zawodowej osób wykluczonych społecznie. Zarząd Powiatu zaproponował, aby nieruchomość tą sprzedać na rzecz Gminy Byczyna za obniżoną cenę 100.000,-zł z rozłożeniem na raty. Okres spłaty wynosiłby 10 lat.
Skarbnik poinformował, że sprzedaż w/w nieruchomości pozwoli na właściwe gospodarowanie i inwestowanie w obiekcie oraz na przeprowadzenie koniecznego remontu.
Następnym omówionym przez Skarbnika projektem uchwały był projekt w sprawie pozbawienia dróg kategorii drogi powiatowej . Skarbnik wyjaśnił, że Rada Miejska
w Kluczborku wyraziła już zgodę na zaliczenie części dróg powiatowych do kategorii dróg gminnych i przejęcia ich z dniem 1 stycznia 2007 r.
Skarbnik przedstawił również projekt uchwały, który zawiera zmiany w podziale środków finansowych PFRON na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych w Powiecie Kluczborskim w 2006 r.
Zmiana ta została podyktowana zwiększonym zainteresowaniem niepełnosprawnych osób dofinansowaniem do przedmiotów ortopedycznych. W związku z powyższym proponuje się przeniesienie kwoty 35.000,-zł ze środków przeznaczonych na zadania z zakresu rehabilitacji społecznej. Członkowie komisji przystąpili do omówienia następnego projektu uchwały
w sprawie przekazania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach
do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ministerstwo proponuje, że wraz
z przekazaniem szkoły powiat musiałby mu przekazać także mienie, będące w trwałym zarządzie ZSP-RCKU w Bogdańczowicach, w formie darowizny.
Przewodniczący Komisji zapoznał zebranych z projektem w sprawie zmiany uchwały
Nr IX/62/2003 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17 lipca 2003 r. w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli. Uchwała ta związana jest z przeniesieniem siedziby PODN do budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku przy ul. Byczyńskiej 7.
Skarbnik poinformował również zebranych o piśmie jakie wpłynęło z Krajowego Biura Wyborczego w Opolu. Pismo to dotyczy przeprowadzenia i przygotowania wyborów do Rady Powiatu w Kluczborku. Na sfinansowanie tego przedsięwzięcia została przewidziana kwota
w wysokości 22.349,-zł. W związku z tym, że w dniu 27.09.2006 r. odbędzie się sesja Rady Powiatu Skarbnik zwrócił się do radnych, aby ta kwota została wprowadzona do przygotowanego wcześniej projektu w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok.
Członkowie komisji przystąpili do przegłosowania propozycji wprowadzenia powyższej kwoty do projektu uchwały w formie autopoprawki. Za przyjęciem głosowało 7 członków komisji, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Innych zapytań do materiałów członkowie komisji nie wnieśli.
Przewodniczący Komisji w związku z powyższym poddał przygotowane projekty uchwał pod głosowanie. W wyniku głosowania za przyjęciem głosowało 5 członków komisji, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.
Ad.3.
Członkowie komisji zapoznali się również z informacją Zarządu Powiatu z przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2006 roku.
Informacja zawiera m.in.:
-wykonanie planu dochodów budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2006 roku,
-wykonanie planu wydatków budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2006 roku,
-wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej
wykonywanych przez powiat za I półrocze 2006 roku,
-wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze
2006 roku,
-zestawienie wydatków majątkowych budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze
2006 roku,
-zestawienie wydatków remontowych,
-sprawozdanie z wykonania planu finansowego SPZOZ w likwidacji za I półrocze 2006 roku,
-prognozy finansowe i informacje o wielkości zadłużenia,
-zestawienie dochodów własnych jednostek organizacyjnych powiatu,
-zestawienie planu przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego,
-zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych,
-informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach,
-informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym,
-informację o zrealizowanych dochodach i przychodach /opis/
-informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach /opis/
Do informacji Zarządu Powiatu członkowie komisji nie wnieśli żadnych zapytań w związku
z tym Przewodniczący Komisji poddał ja pod głosowanie. W głosowaniu udział brało 7 radnych, za przyjęciem głosowało 5 członków komisji, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.
Ad.4.
Członkowie komisji nie zgłosili żadnych wolnych wniosków.
Ad.5.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął obrady w dniu dzisiejszym.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji
Mariusz Pieńkowski