Protokół  Nr 36/2006

 

 

Z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu

w Kluczborku w dniu 25 sierpnia 2006r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki.

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Stanisław Rakoczy – Starosta Kluczborski,

2.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,

3.Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska

                                        w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.

 

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 29.08.2006r.

3.Wolne wnioski.

4.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Ad.1.

 

Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał radnych oraz zaproszonych

gości i następnie przedstawił porządek obrad. Członkowie komisji nie wnieśli uwag

do proponowanego porządku i jednogłośnie go przyjęli.

 

Ad.2.

 

Radni analizowali kolejno materiały przygotowane na najbliższą sesję tj. sprawozdanie

z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od dnia 31.05.2006r. do dnia 08.08.2006r. oraz projekty uchwał w następujących sprawach:

1.zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie

   uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006r.,  

2.określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów

    informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu,

3.wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym

   nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,

4.wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym

   nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego,

5.nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół

   ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007,

6.zmieniająca uchwałę Nr XXXIV/246/2005 Rady Powiatu w Kluczborku

   z dnia 15 grudnia 2005r. w sprawie ustalenia warunków częściowego

   lub całkowitego zwalniania rodziców (opiekuna prawnego) z opłat za wyżywienie

   dziecka przebywającego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym

   im. Marii Konopnickiej w Kluczborku.

 

 

Skarbnik Powiatu wyjaśnił członkom komisji na czym polegać będą proponowane zmiany

w budżecie powiatu, a mianowicie:

1.dochody i wydatki budżetu zwiększone zostaną o ogólną  kwotę 101.440,-zł., co wynika

   z wniosków złożonych przez jednostki organizacyjne powiatu i są to dochody wypracowane

   przez nie w trakcie roku budżetowego,

2.wprowadzone zostaną dwa nowe rozdziały klasyfikacji budżetowej, które będą służyć

   do gromadzenia dochodów powiatu z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego oraz

   klasyfikacji wydatków ponoszonych na rewalidację dzieci w Specjalnym Ośrodku

   Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku,

3.nastąpią zmiany w planie wydatków inwestycyjnych:
   a/ zmniejszenie planowanych wydatków na zakup i montaż windy w Domu Pomocy

       Społecznej w Gierałcicach o kwotę 29.304,-zł. - otrzymano bowiem dofinansowanie

       tego zadania z Kontraktu Województwa w wysokości ponad 50.000,-zł.,

   b/ zwiększenie planowanych nakładów o kwotę 137.000,-zł. na zadanie realizowane

       przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku – rozbiórkę wiaduktu i opracowanie

       projektu budowlanego na przebudowę wiaduktu przy ul. K.Miarki w Kluczborku,

4.zaktualizowane zostaną plany przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki

   Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Powiatowego Funduszu Ochrony

   Środowiska i Gospodarki Wodnej,

5.wprowadzone zostaną zmiany w wykazie zadań o charakterze remontowym:

   a/ ograniczenie wydatków remontowych Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku

       o kwotę 100.000,-zł., co wynika z konieczności zabezpieczenia jej na zimowe

       utrzymanie dróg oraz na bieżące ich utrzymanie,

   b/ ograniczenie wydatków na remonty w szkołach i placówkach oświatowych, co jest

       spowodowane zmniejszeniem subwencji oświatowej dla naszego powiatu o łączną

       kwotę 717.000,-zł.,

6.nastąpi przeniesienie środków finansowych między działami w budżecie Wojewódzkiego

   Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.

Kolejno Skarbnik wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie określenia trybu prac

nad projektem uchwały budżetowej został przygotowany w związku z wprowadzeniem nowych zapisów w ustawie o finansach publicznych. Konieczne jest wprowadzenie zmian

w projektowaniu budżetu powiatu, ponieważ dotychczas obowiązująca uchwała nie zawiera regulacji odpowiadających zapisom nowej ustawy.

Radni nie wnieśli zapytań do projektów uchwał omówionych przez Skarbnika Powiatu. Następnie głos zabrał Starosta Kluczborski i wyjaśnił w jakim celu przygotowano

kolejne dwa projekty uchwał, dotyczące wyrażenia przez Radę Powiatu zgody

na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Powiedział, że Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku zwróciło się do Zarządu Powiatu w sprawie

przedłużenia umowy na wydzierżawienie kompleksu budynków położonych w Kluczborku przy ul. M.C.Skłodowskiej 23 i wyrażenia zgody na podnajem pomieszczeń w budynku „starej chirurgii” dla spółki z o.o. pod nazwą „Centrum Dializ”. Także Medyczne Laboratorium Diagnostyczne „Medicina” s.c. w Kluczborku wystąpiła do Zarządu Powiatu

o wydzierżawienie części pomieszczeń „starej chirurgii”. Starosta wyjaśnił, że pierwsza
z wymienionych spółek wyraziła chęć prowadzenia przez najbliższe 10 lat usług medycznych w zakresie stacji dializ i poradni nefrologicznej oraz przystosowania części pomieszczeń „starej chirurgii” do swoich potrzeb na własny koszt. Druga spółka natomiast wyraziła zgodę na dalsze prowadzenie swojej działalności po przeniesieniu jej z budynku „nowej chirurgii

i oddziału wewnętrznego” do budynku „starej chirurgii”. Spółka ta chce jednak wynająć

te pomieszczenia również na okres 10 lat, jednocześnie zobowiązując się do przeprowadzenia robót remontowych i adaptacyjnych na własny koszt.     

Zdaniem Starosty proponowane działania zaspokoją zapotrzebowanie naszego lokalnego społeczeństwa na w/w usługi medyczne i wzrośnie ranga naszego szpitala. Ponadto budynek „starej chirurgii” nie będzie niszczał, powiat nie musi ponosić kosztów jego remontu,

a ponadto do budżetu powiatu wpłyną dodatkowe środki z tytułu najmu.   

Radna Janina Derdak-Ciołek zapytała kiedy stacja dializ rozpoczęłaby swoją działalność. Dodała również, że zapotrzebowanie na takie usługi medyczne w naszym powiecie jest bardzo duże. Inni radni również pozytywnie wypowiedzieli się w tej sprawie.

Skarbnik odpowiedział radnej, że stacja dializ rozpocznie swoją działalność najprawdopodobniej z dniem 1 stycznia 2007r.

Do pozostałych materiałów na sesję nie wniesiono zapytań.           

 

Ad.3.

 

Przewodniczący Komisji poinformował zebranych, że wpłynęła odpowiedź Wojewody Opolskiego (pismo Nr ŚR.I-MT-5221/77/06 z dnia 28.08.2006r.) na wniosek komisji

w sprawie uznania terenu Powiatu Kluczborskiego za obszar dotknięty klęską suszy.

W piśmie swoim Wojewoda Opolski wyjaśnił, że nie znalazł uzasadnienia dla wnioskowania w powyższej sprawie do Rady Ministrów o wprowadzenie stanu klęski żywiołowej

na terenie Województwa Opolskiego. W/w pismo znajduje się w aktach komisji - 

(RP/K.Rol.-0055/2/2006).

Innych spraw nie poruszano.

 

Ad.4.

 

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim

za udział w obradach i zamknął dzisiejsze posiedzenie Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                              Przewodniczący Komisji:

 

                                                                                                 Władysław Zawadzki