Protokół Nr 36/2006
Z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Rady Powiatu
w Kluczborku w dniu 25 sierpnia 2006r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Stanisław Rakoczy – Starosta Kluczborski,
2.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,
3.Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 29.08.2006r.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał radnych oraz zaproszonych
gości i następnie przedstawił porządek obrad. Członkowie komisji nie wnieśli uwag
do proponowanego porządku i jednogłośnie go przyjęli.
Ad.2.
Radni analizowali kolejno materiały przygotowane na najbliższą sesję tj. sprawozdanie
z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od dnia 31.05.2006r. do dnia 08.08.2006r. oraz projekty uchwał w następujących sprawach:
1.zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie
uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006r.,
2.określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej i materiałów
informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu,
3.wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym
nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,
4.wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym
nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego,
5.nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół
ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2006/2007,
6.zmieniająca uchwałę Nr XXXIV/246/2005 Rady Powiatu w Kluczborku
z dnia 15 grudnia 2005r. w sprawie ustalenia warunków częściowego
lub całkowitego zwalniania rodziców (opiekuna prawnego) z opłat za wyżywienie
dziecka przebywającego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym
im. Marii Konopnickiej w Kluczborku.
Skarbnik Powiatu wyjaśnił członkom komisji na czym polegać będą proponowane zmiany
w budżecie powiatu, a mianowicie:
1.dochody i wydatki budżetu zwiększone zostaną o ogólną kwotę 101.440,-zł., co wynika
z wniosków złożonych przez jednostki organizacyjne powiatu i są to dochody wypracowane
przez nie w trakcie roku budżetowego,
2.wprowadzone zostaną dwa nowe rozdziały klasyfikacji budżetowej, które będą służyć
do gromadzenia dochodów powiatu z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego oraz
klasyfikacji wydatków ponoszonych na rewalidację dzieci w Specjalnym Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku,
3.nastąpią zmiany w planie wydatków inwestycyjnych:
a/ zmniejszenie planowanych wydatków na zakup i montaż windy w Domu Pomocy
Społecznej w Gierałcicach o kwotę 29.304,-zł. - otrzymano bowiem dofinansowanie
tego zadania z Kontraktu Województwa w wysokości ponad 50.000,-zł.,
b/ zwiększenie planowanych nakładów o kwotę 137.000,-zł. na zadanie realizowane
przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku – rozbiórkę wiaduktu i opracowanie
projektu budowlanego na przebudowę wiaduktu przy ul. K.Miarki w Kluczborku,
4.zaktualizowane zostaną plany przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki
Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz Powiatowego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej,
5.wprowadzone zostaną zmiany w wykazie zadań o charakterze remontowym:
a/ ograniczenie wydatków remontowych Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku
o kwotę 100.000,-zł., co wynika z konieczności zabezpieczenia jej na zimowe
utrzymanie dróg oraz na bieżące ich utrzymanie,
b/ ograniczenie wydatków na remonty w szkołach i placówkach oświatowych, co jest
spowodowane zmniejszeniem subwencji oświatowej dla naszego powiatu o łączną
kwotę 717.000,-zł.,
6.nastąpi przeniesienie środków finansowych między działami w budżecie Wojewódzkiego
Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
Kolejno Skarbnik wyjaśnił, że projekt uchwały w sprawie określenia trybu prac
nad projektem uchwały budżetowej został przygotowany w związku z wprowadzeniem nowych zapisów w ustawie o finansach publicznych. Konieczne jest wprowadzenie zmian
w projektowaniu budżetu powiatu, ponieważ dotychczas obowiązująca uchwała nie zawiera regulacji odpowiadających zapisom nowej ustawy.
Radni nie wnieśli zapytań do projektów uchwał omówionych przez Skarbnika Powiatu. Następnie głos zabrał Starosta Kluczborski i wyjaśnił w jakim celu przygotowano
kolejne dwa projekty uchwał, dotyczące wyrażenia przez Radę Powiatu zgody
na wydzierżawienie na okres 10 lat w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Powiedział, że Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku zwróciło się do Zarządu Powiatu w sprawie
przedłużenia umowy na wydzierżawienie kompleksu budynków położonych w Kluczborku przy ul. M.C.Skłodowskiej 23 i wyrażenia zgody na podnajem pomieszczeń w budynku „starej chirurgii” dla spółki z o.o. pod nazwą „Centrum Dializ”. Także Medyczne Laboratorium Diagnostyczne „Medicina” s.c. w Kluczborku wystąpiła do Zarządu Powiatu
o wydzierżawienie części pomieszczeń „starej chirurgii”. Starosta wyjaśnił, że pierwsza
z wymienionych spółek wyraziła chęć prowadzenia przez najbliższe 10 lat usług medycznych w zakresie stacji dializ i poradni nefrologicznej oraz przystosowania części pomieszczeń „starej chirurgii” do swoich potrzeb na własny koszt. Druga spółka natomiast wyraziła zgodę na dalsze prowadzenie swojej działalności po przeniesieniu jej z budynku „nowej chirurgii
i oddziału wewnętrznego” do budynku „starej chirurgii”. Spółka ta chce jednak wynająć
te pomieszczenia również na okres 10 lat, jednocześnie zobowiązując się do przeprowadzenia robót remontowych i adaptacyjnych na własny koszt.
Zdaniem Starosty proponowane działania zaspokoją zapotrzebowanie naszego lokalnego społeczeństwa na w/w usługi medyczne i wzrośnie ranga naszego szpitala. Ponadto budynek „starej chirurgii” nie będzie niszczał, powiat nie musi ponosić kosztów jego remontu,
a ponadto do budżetu powiatu wpłyną dodatkowe środki z tytułu najmu.
Radna Janina Derdak-Ciołek zapytała kiedy stacja dializ rozpoczęłaby swoją działalność. Dodała również, że zapotrzebowanie na takie usługi medyczne w naszym powiecie jest bardzo duże. Inni radni również pozytywnie wypowiedzieli się w tej sprawie.
Skarbnik odpowiedział radnej, że stacja dializ rozpocznie swoją działalność najprawdopodobniej z dniem 1 stycznia 2007r.
Do pozostałych materiałów na sesję nie wniesiono zapytań.
Ad.3.
Przewodniczący Komisji poinformował zebranych, że wpłynęła odpowiedź Wojewody Opolskiego (pismo Nr ŚR.I-MT-5221/77/06 z dnia 28.08.2006r.) na wniosek komisji
w sprawie uznania terenu Powiatu Kluczborskiego za obszar dotknięty klęską suszy.
W piśmie swoim Wojewoda Opolski wyjaśnił, że nie znalazł uzasadnienia dla wnioskowania w powyższej sprawie do Rady Ministrów o wprowadzenie stanu klęski żywiołowej
na terenie Województwa Opolskiego. W/w pismo znajduje się w aktach komisji -
(RP/K.Rol.-0055/2/2006).
Innych spraw nie poruszano.
Ad.4.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim
za udział w obradach i zamknął dzisiejsze posiedzenie Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji:
Władysław Zawadzki