PROTOKÓŁ nr 158/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 31 sierpnia 2006r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Organizacyjnego, Naczelnik Wydziału Edukacji, Audytor Wewnętrzny.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy audytora wewnętrznego:
  1. notatka informacyjna z audytu sprawdzającego przeprowadzonego w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach,
  2. protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w dniach od 17.07.2006r. do 18.07.2006r.,
  3. protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku w dniach od 05.07.2006r. do 10.07.2006r.,
  4. protokół z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w dniach od 06.06.2006r. do 09.06.2006r.
  1. Sprawy finansowe:
  1. wniosek Sołtysa wsi Miechowa w sprawie udzielenia pomocy finansowej na remont kościoła p.w. św. Jacka w Miechowej,
  2. umowa nr WRR/000004/08/D o dofinansowanie projektów w ramach programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami”,
  3. umowa nr WRR/000011/08/D na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego programu pn. Program wyrównywania różnic między regionami”,
  4. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
  5. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu,
  6. projekt uchwały w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu,
  7. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.
  1. Sprawy oświaty:
  1. wniosek Wydziału Edukacji dotyczący podpisania porozumienia z Powiatem Nyskim w sprawie dokształcania młodocianych,
  2. wniosek Wydziału Edukacji dotyczący dofinansowania wykładów, które zostaną wygłoszone podczas uroczystości 40 –lecia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku,
  3. wniosek Wydziału Edukacji informujący o liczbie godzin w 2005/2006 przepracowanych przez konsultantów Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku,
  4. wniosek Wydziału Edukacji dotyczący wyników naboru szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2006/2007
  5. wniosek Wydziału Edukacji dotyczący ustalenia odpłatności za udział młodocianych w turnusach dokształcających w WODiDZ,
  6. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia stanowiska kierownika pracowni ćwiczeń praktycznych,
  7. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia z realizacji w roku szkolnym 2006/2007 obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych.
  1. Wniosek Fundacji Fundusz Współpracy dot. podpisania umowy bezpłatnego przekazania praw własności do sprzętu nr 6284/JFK/DsiT/2006-CFCU/D/3236.
  2. Wniosek Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie dot. wprowadzenia zmian w formie aneksu do umowy nr DMD/0003/99.
  3. Wniosek Stowarzyszenia Rozwoju Ziemi Kluczborskiej “Leader” w sprawie zabezpieczenia środków w budżecie na 2007 rok umożliwiających udzielenia stowarzyszeniu poręczenia finansowego w etapie II projektu (ponowne rozpatrzenie).
  4. Wniosek Izby Rolniczej w Opolu dotyczący propozycji promowania powiatów i firm z branży rolniczej, okołorolniczej oraz rolno – spożywczej na Dożynkach Wojewódzkich 2006 w dniu 01.10.2006r.
  5. Wniosek Naczelnika Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki dotyczący zamieszczenia w czasopiśmie “Kommerzblatt” oferty inwestycyjnej powiatu kluczborskiego.
  6. Wniosek Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie przeznaczenia środków finansowych z Funduszu Ochrony Środowiska na utylizację azbestu w załączeniu opinia Naczelnika Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
  7. Wniosek Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku przedstawiający zestawienie kosztów wycinki drzew przydrożnych.
  8. Wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dotyczący sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
  9. Wniosek Medycznego Laboratorium Diagnostycznego “Medicina” dotyczący przeniesienia laboratorium szpitalnego.
  10. Wolne wnioski.
  11. Zamknięcie obrad.

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 18 sierpnia 2006r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

    1. Pan Adam Radom omówił notatkę informacyjną z audytu sprawdzającego

      przeprowadzonego w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Audyt został przeprowadzony w dniach od 12.07.2006r. do 14.07.2006r. Celem audytu było sprawdzenie wykonania rekomendacji, wdrożenia ich do realizacji i przestrzegania przyjętych procedur kontroli oraz dokonanie oceny skuteczności wprowadzanych zmian.

      Pan dyrektor wykonał wszystkie rekomendacje poaudytowe, nie stwierdzono żadnych uchybień. Wzorowo wykonano procedurę gromadzenia dochodów szczególnie w zakresie pobierania za pobyt mieszkańców zwrotu za leki. Dyrektor wdrożył to w życie pracownicy się z tym zapoznali co też zresztą ułatwiło pracę. Pan Adam stwierdził, że po przeprowadzeniu audytu sprawdzającego nie ma żadnych uwag.

      Zarząd Powiatu zapoznał się z notatką informacyjną z audytu sprawdzającego przeprowadzonego w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach.

    2. Audytor wewnętrzny zapoznał członków Zarządu z protokołem z kontroli

      finansowej przeprowadzonej w Domu Pomocy Społecznej w Gieralcicach w dniach od 17.07.2006r. do 18.07.2006r. Kontrola obejmowała następującą tematykę: przestrzeganie realizacji procedur o których mowa w art. 47 ust. 2 ustawy o finansach publicznych obejmująca co najmniej 5% wydatków jednostki – kontrola ponoszenia wydatków z budżetu związanych z zakupem materiałów i wyposażenia oraz zakupem energii.

      Jest to jedyna jednostka, gdzie dyrektor bierze na siebie wszelkie czynności kontrolne i weryfikacyjne. W czasie kontroli ustalono, że podział obowiązków i autoryzacja funkcjonujące przy realizacji procesów kontrolowanych oraz dokumentowanie i potwierdzanie czynności sprawdzających gwarantują prawidłowość ponoszenia wydatków. Realizując powierzone zadania w zakresie zakupu materiałów i wyposażenia przy wykorzystaniu przydzielonych jednostce na działalność środków można stwierdzić, że ponoszone wydatki są dokonywane zasadnie z zachowaniem celowości i gospodarności oraz poddane kontroli z zastosowaniem przyjętych pisemnych procedur.

      Pod względem finansowym nie ma żadnych uwag.

      Zarząd Powiatu przyjął protokół bez zaleceń pokontrolnych z kontroli finansowej przeprowadzonej w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w dniach od 17.07.2006r. o 18.07.2006r.

    3. Pan Adam Radom audytor wewnętrzny omówił protokół z kontroli finansowej

przeprowadzonej w Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku w dniach od 05.07.2006r. do 10.07.2006r. Kontrola obejmowała swoim zakresem: przestrzeganie realizacji procedur o których mowa w art. 47 ust. 2 ustawy o finansach publicznych obejmująca co najmniej 5% wydatków jednostki – kontrola ponoszenia wydatków z budżetu związanych z wynagrodzeniami osobowymi i bezosobowymi. Okres objęty kontrolą to 01.01.2006r. – 31.05.2006r.

W jednostce stanowisko głównego księgowego jest stanowiskiem pracy chronionej, jest duża rotacja na tym stanowisku w przeciągu trzech lat już trzecia osoba pełni tą funkcję. Jest zły podział obowiązków. W związku z tym, że jest to mała jednostka to główna księgowa nie powinna zajmować się naliczaniem, wypłacaniem wynagrodzeń. Jest również sekretarka, której można by przekazać do zakresu obowiązków sporządzanie list płac.

Są również małe nieadekwatności w planowaniu budżetu. W pewnych wydatkach są tzw. wydatki wymierzalne. Ten odpis był nieadekwatny do planowanych wynagrodzeń. Są to pewne ukryte w budżecie pieniądze które w razie potrzeb dyrektor w ramach posiadanych upoważnień przesuwa dokonując wydatków.

W trakcie kontroli ustalono, że realizując powierzone zadania i związane z tym wydatki na wynagrodzenia osobowe i bezosobowe przy wykorzystaniu przydzielonych jednostce na działalność środków można stwierdzić że ponoszone wydatki są dokonywane zasadnie z zachowaniem i gospodarności.

W celu zminimalizowania ryzyka popełnienia błędu i dostosowania realizacji procesu wydatkowania środków na wynagrodzenia osobowe i bezosobowe do funkcjonujących wymogów ustalono następujące wnioski:

  • opracować aktualizacje pisemnych procedur kontroli realizowanych procesów zgodnie ze standardami a procesy realizować zgodnie z przyjętymi ustaleniami i potwierdzać to w dokumentach źródłowych,
  • opracować system monitorowania wysokości ponoszonych wydatków na składniki wynagrodzeń związane z premią dla pracowników administracji i obsługi oraz dodatkiem motywacyjnym dla nauczycieli,
  • w związku z realizacją zadań przez tego samego pracownika w procesie naliczania, wypłacania i ewidencjonowania wynagrodzeń dokonać zmian zakresu i wybrane etapy procesu powierzyć innemu pracownikowi lub zapewnić szczególne kontrole realizowanych zadań ze strony kierownika jednostki.

Zarząd Powiatu przyjął protokół oraz zalecenia pokontrolne z kontroli finansowej przeprowadzonej w Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku w dniach od 05.07.2006r. do 10.07.2006r.

    1. Pan Adam Radom audytor wewnętrzny zapoznał zebranych z protokołem

z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w dniach od 06.06.2006r. 09.06.2006r. Tematyka oraz zakres kontroli jest następujący: przestrzeganie realizacji procedur o których mowa w art. 47. Ust. 2 ustawy o finansach publicznych obejmująca co najmniej 55% wydatków jednostki – kontrola ponoszenia wydatków z budżetu związanych z zakupem usług pozostałych oraz odpisem na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.

Problemem tej jednostki jest to, że jest dużo emerytów na odpisie socjalnym w związku z tym, trzeba utworzyć odpis w wysokości określonej na podstawie pobieranych emerytur. Jest to niezbędne do naliczania wysokości odpisu, który jest wydatkiem budżetu.

W celu zminimalizowania ryzyka popełnienia błędu i dostosowania realizacji procesu wydatkowania środków na zakup usług pozostałych oraz na odpis ZFŚS do funkcjonujących wymogów należałoby:

  • opracować pisemne procedury kontroli realizowanych procesów zgodnie ze standardami a procesy realizować zgodnie z przyjętymi procedurami i potwierdzać to w dokumentach,
  • opracować nowy Regulamin Zakładowego funduszu Świadczeń Socjalnych uwzględniający regulacje już funkcjonujące w jednostce bez określeń zawartych w ustawie o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

Zarząd Powiatu przyjął protokół oraz zalecenia pokontrolne z kontroli finansowej przeprowadzonej w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w dniach od 06.06.2006r. do 09.06.2006r.

 

Do punktu 3 porządku

Skarbnik omówił następujące sprawy:

    1. wniosek Sołtysa wsi Miechowa w sprawie udzielenia pomocy finansowej na

remont kościoła p.w. św. Jacka w Miechowej. Kościół ten jest najstarszym spośród sześciu kościołów Gminy Byczyna leżącym na Szlaku Architektury Drewnianej w powiecie kluczborskim. W 2005 roku rozpoczął się remont który objął konstrukcje ścian i prace zabezpieczające. W roku bieżącym prace mają swym zakresem objąć remont wieży, stropu i dachu. Koszzt tego zadania wyniesie 192 000,00 zł.

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem. Wniosek został przyjęty jako materiał do prac nad projektem budżetu powiatu kluczborskiego na 2007 rok.

b -c) umowę nr WRR/0000/08/D o dofinansowanie projektów w ramach programu

pn. “Program wyrównywania różnic między regionami” oraz umowę nr WRR/000011/08/D na realizację przez jednostkę samorządu terytorialnego programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami”. Skarbnik wyjaśnił, że obydwie umowy dotyczą projektów w ramach programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami”, w ramach którego powiat kluczborski staje się koordynatorem i jednostką rozliczającą program o łącznej wartości 856.442,50 zł. Środki na w/w program pochodzą z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, który to fundusz po raz pierwszy w 2006 roku objął wskazanym programem województwo opolskie. Szczególna rola i odpowiedzialność powiatu jako podmiotu rozliczającego program będzie polegała na przekazywaniu środków i ich rozliczeniu z gminami powiatu kluczborskiego oraz podmiotami prywatnymi będącymi beneficjentami programu.

W ramach tego programu odrębną umową jest dofinansowanie zakupu samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Udział powiatu planowany w budżecie to 29.800 zł a łączna wartość samochodu wynosi 119.200,00 zł.

Zgodnie z projektami umów jest cały szereg czynności do wykonania. Jednostka samorządu zobowiązuje się do złożenia końcowych dokumentów rozliczeniowych z przyznanego dofinansowania do 16 listopada 2006r.

Skarbnik przedstawił Zarządowi następujący tok postępowania w realizacji programu:

  • Wydział Finansowy Starostwa Powiatowego w Kluczborku: wyodrębnić rachunek bankowy do obsługi programu,
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w porozumieniu z Wydziałem Finansowym Starostwa Powiatowego w Kluczborku: przygotowanie w ciągu tygodnia procedur związanych z obsługą programu i przedłożenie ich Zarządowi Powiatu w formie uchwały,
  • Zarząd Powiatu Kluczborskiego: upoważnienie dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania wskazanych umów i podpisanie umów,
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku: obsługa merytoryczna programu, w tym m.in.: podpisanie umów z beneficjentami przez uprawnione osoby, prowadzenie wymaganej dokumentacji, zebranie dokumentacji od beneficjentów programu, ewentualna działalność kontrolna w zakresie realizacji programu,
  • Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach oraz Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu w Kluczborku: przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zakup samochodu, zgodnie z umową nr WRR/000004/08/D z dnia 02.08.2006r.

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu umowy z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie nr WRR/000004/08/D o dofinansowanie projektów w ramach programu pn. “Program wyrównywania różnic między regionami”.

Do podpisania umowy Zarząd upoważnił Starostę oraz członka Zarządu Pana Stanisława Stenzel.

W celu zapewnienia sprawnego działania w ramach programu Zarząd Powiatu przekazuje do wykonania następujący tok postępowania:

  • Wydział Finansowy Starostwa Powiatowego w Kluczborku: wyodrębnić rachunek bankowy do obsługi programu,
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w porozumieniu z Wydziałem Finansowym Starostwa Powiatowego w Kluczborku: przygotowanie w ciągu tygodnia procedur związanych z obsługą programu i przedłożenie ich Zarządowi Powiatu w formie uchwały,
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku: obsługa merytoryczna programu, w tym m.in.: podpisanie umów z beneficjentami przez uprawnione osoby, prowadzenie wymaganej dokumentacji, zebranie dokumentacji od beneficjentów programu, ewentualna działalność kontrolna w zakresie realizacji programu,
  • Dom Pomocy Społecznej w Gierałcicach oraz Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu w Kluczborku: przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zakup samochodu, zgodnie z umową nr WRR/000004/08/D z dnia 02.08.2006r.

d) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Zmiany ujęte w projekcie uchwały wprowadza się na wniosek Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kluczborku z dnia 18.08.2006r. Zmiany te są spowodowane otrzymaniem przez wymienioną jednostkę zwiększenia planowanej dotacji celowej na wydatki bieżące jednostki o kwotę 23.492 zł. Całość wydatków została wcześniej przeznaczona na tzw. wydatki bieżące jednostki. Wniosek zmierza w kierunku przeznaczenia części środków zwiększenia na wydatki związane z wynagrodzeniami i pochodnymi od wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w jednostce. Projekt uchwały przenosi kwotę 9 700 zł na wydatki związane z wynagrodzeniami.

Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

    1. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

Projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej powiatu na 2006 rok w łącznej wysokości 13.000 zł, przeznaczonych na wydatki bieżące realizowane przez jednostki organizacyjne powiatu kluczborskiego.

  • kwotą 5000 zł zostaną dofinansowane obchody 40-lecia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 22.06.2006r.,
  • kwotę 1000 zł przeznacza się na dofinansowanie kosztów wycieczki do Opola grupy 40 uczniów z partnerskiej szkoły z Bad Dürkheim która przebywa w Polsce (na zaproszenie uczniów z Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku).
  • Kwotę 7000 zł przeznacza się na dofinansowanie malowania pomieszczeń w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku.

Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

    1. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu.

Zgodnie z uchwałą o zakresie informacji z wykonania budżetu półrocznej, którą Rada Powiatu podjęła 13.04.2006r. została przygotowana informacja o przebiegu wykonania budżetu. Jest bardzo realne zagrożenie braku wykonania w dochodach. Dochody zostały wykonane w 50,65%, wydatki wykonano 48,71%. Dochody z zakresu administracji rządowej zostały na poziomie 54,94% a wydatki 50,69%.

Kolejny załącznik przedstawia wykonanie przychodów i rozchodów budżetowych. Plan przychodów jest już wykonany w 100%, ponieważ zostały wyemitowane obligacje na 4 mln zł wprowadzono do budżetu nadwyżkę środków z ubiegłego roku na kwotę 265.981 zł. Natomiast rozchody, które planowane są na poziomie 3 036 980 zł zostały wykonane w 63,017%. Plan zabezpiecza rozchody do końca bieżącego roku.

Kolejny element obligatoryjny to jest załącznik dotyczący wydatków majątkowych. Jest bardzo mało wydatków zaplanowanych 773.700 zł, natomiast wykonanie jest jeszcze mniejsze 8 796,20 zł. Nie wykonano w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Kluczborku zakupu samochodu, zakup komputera do tajnej kancelarii Starostwa Powiatowego w Kluczborku, Pracowania Ćwiczeń Praktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku nie zakupiła samochodu oraz w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach nie dokonano zakupu samochodu.

Jest też analiza wydatków remontowych. Kolejny element obligatoryjny to jest sprawozdanie z realizacji planu finansowego podmiotów, które wymienia ustawa o finansach publicznych w art. 4. Dotyczy to Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w likwidacji w Kluczborku. Informacja nie zawiera jednego z elementów obligatoryjnych: wykazu należności SPZOZ ZOZ w likwidacji, mimo interwencji dokument ten nie został sporządzony.

Strona 26 i 27 zawiera informacje o wymagalnych zobowiązaniach są to: kwoty zgodne ze sprawozdaniem Rb. Kolejny element obligatoryjny to prognozy finansowe, informacje o wielkości zadłużenia. Prognozowana wysokość spłat w roku bieżącym 9,2% przy dopuszczalnym 15%, planowane zadłużenie na koniec roku 48,9%. Kolejna sprawa to harmonogram spłat istniejących zobowiązań z podaniem aktualnego oprocentowania poszczególnych kredytów na stronie 30 również z wysokością zadłużenia na 30 czerwca 2006r. Następnie są elementy związane z gospodarką pozabudżetową czyli zestawienie ze sprawozdań rachunków dochodów własnych, następnie sprawozdanie z gospodarstwa pomocniczego: plan wykonania przychodów i wydatki oraz dwa fundusze: geodezyjny oraz fundusz ochrony środowiska – plan i wykonanie na dzień 30 czerwca 2006r.

Następnie informacja o dokonanych ulgach i umorzeniach w I półroczu bieżącego roku. Następna w kolejności jest informacja o dokonanych zmianach w planie finansowym uchwałami Rady Powiatu oraz uchwałami Zarządu Powiatu. Rada Powiatu w I półroczu zmieniała budżet dwukrotnie, natomiast Zarząd podjął trzy uchwały, które zmieniały budżet powiatu kluczborskiego. Po tym następuje część informacyjna, część opisowa gdzie przedstawiono najważniejsze elementy naszych dochodów, przychodów budżetowych, następnie jest zestawienie tabelaryczne najważniejszych grup dochodów. Największy udział w dochodach budżetu powiatu mają subwencje oraz dotacje. Potem następuje element związany z opisem planowanych wydatków i rozchodów budżetowych. Kolejnym elementem jest zestawienie wykonania wydatków w poszczególnych działach budżetu i procentowy udział całości poniesionych wydatków. Największy udział w wydatkach stanowi oświata i wychowanie.

Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

g) projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok. Szczegółowy zakres zmian przedstawia załącznik nr 1 do projektu uchwały. Starosta poddał pod głosowanie projekt przedmiotowej uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.

Do punktu 4 porządku

 

    1. Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Wydziału Edukacji Starostwa

      Powiatowego w Kluczborku dotyczącym podpisania porozumienia z Powiatem Nyskim w sprawie dokształcania młodocianych. Porozumienie dotyczy przystąpienia Powiatu Nyskiego do koordynacji prowadzonej przez Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku dot. dokształcania zawodowego młodocianych uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych, w ośrodkach dokształcania zawodowego działających na terenie województwa opolskiego oraz innych województw. W porozumieniu zawarto sugestie powiatu nyskiego dotyczące treści tego porozumienia oraz opłaty za koordynację. Starosta poinformował, że w ten sposób wszystkie powiaty województwa opolskiego współpracują z Wojewódzkim Ośrodkiem Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego, co daje możliwość dobrej organizacji koordynowania dokształcania w całym województwie i w rzadkich zawodach w kraju dla wszystkich szkół zasadniczych na terenie województwa opolskiego.

      Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu porozumienia z Powiatem Nyskim w sprawie dokształcania zawodowego młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych, w ośrodkach dokształcania zawodowego działających na terenie województwa opolskiego oraz innych województw.

      Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania przedmiotowego porozumienia.

    2. Przewodniczący Zarządu omówił wniosek Wydziału Edukacji Starostwa

      Powiatowego w Kluczborku dotyczący dofinansowania (w kwocie 600 zł) wykładów, które zostaną wygłoszone podczas uroczystości 40- lecia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.

      Dnia 22 września 2006r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku odbędzie się uroczystość 40-lecia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, podczas której odbędą się warsztaty dla dyrektorów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego.

      Do wniosku załączono również 2 egzemplarze umowy zlecenie z wykładowcami Panią Alicją Skubacz (Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu) oraz Panią Marią Grefling (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Opolu).

      Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dofinansowanie dwóch wykładów, które zostaną wygłoszone podczas uroczystości 40-lecia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Zarząd Powiatu postanowił, że powyższe dofinansowanie zostanie udzielone ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli.

    3. Przewodniczący przedstawił również informację przygotowaną przez

Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku na temat liczby godzin przepracowanych przez konsultantów Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli.

Z informacji wynika, że konsultanci Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku przepracowali wymaganą liczbę godzin w 2005/2006 w ramach wynagrodzenia zasadniczego tj.:

- Pani Anna Dzierżan konsultant, dyrektor ośrodka – 31 godzin (wymagane min. 30),

  • Pani Teresa Miś – konsultant – 155 godzin (wymagane min. 100).

Zarząd Powiatu przyjął informację o liczbie godzin w ciągu roku szkolnego 2005/2006 przepracowanych przez konsultantów Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku

    1. Pani Jolanta Krzysztowczyk Naczelnik Wydziału Edukacji zapoznała zebranych

z wynikami naboru szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2006/2007:

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku:

  • profil mat-inf-fiz 1 oddział,
  • profil mat-inf-ang 1 oddział,
  • profil biol-chem-fiz-ang 2 oddziały po 25 osób,
  • profil his-wos-pol-ang 2 oddziały po 29 osób
  • profil pol-his-ang 1 oddział

Jest to 198 uczniów na 7 oddziałów.

Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku:

  • profil mat-inf-ang 1 oddział,
  • profil pol-hist-ang 1 oddział,
  • profil ang-niem 1 oddział,
  • profil biol-chem-ang 1 oddział,
  • profil ekonom.-admin. 1 oddział,
  • zarządzanie informacją 1 oddział,
  • profil technik mechanik 1 oddział

Jest 205 uczniów na 7 oddziałów.

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku:

  • profil socjalny 1 oddział ,
  • profil zarządzanie informacją 1 oddział,
  • technik ekonomista 2 oddziały,
  • technik handlowiec 1 oddział,
  • technik żywienia 1 oddział,
  • kucharz małej gastronomii 1 oddział,
  • sprzedawca 1 oddział.

Jest 241 osób na 8 oddziałów.

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku:

  • technik mechanik 1 oddział,
  • technik budownictwa 1 oddział,
  • mechanik pojazdów samochodowych 1 oddział,
  • murarz/ślusarz 1 oddział,
  • wielozawodowa jest 71 osób na 2 lub 3 oddziały tj. 35 i 36 osób lub dwa po 28 i jeden 15 ewentualnie dopełnienie uczniami z ZSZ w Bogdańczowicach (12).

Razem 199 uczniów na 7 zaplanowanych oddziałów.

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach:

  • technik arch. krajobrazu 19 osób
  • technik rolnik 7 osób

Zgodnie z pkt. I załącznika nr 1 do uchwały Zarządu Powiatu Nr 135/412/2006 z dnia 27 stycznia 2006 roku w sprawie organizacji roku szkolnego 2006/2007 w prowadzonych przez Powiat kluczborski szkołach i placówkach oświatowych liczebność klas pierwszych powinna być nie niższa niż 28 osób oraz nie wyższa niż 33 osoby. Wszelkie odstępstwa od przyjętych zasad wymagają zgody organu prowadzącego. W związku z tym Naczelnik Wydziału Edukacji zawnioskowała o analizę przekazanych danych o liczebności poszczególnych oddziałów oraz podjęcie decyzji co do otwarcia z dniem 4 września 2006r. oddziałów których liczebność jest poniżej przyjętego minimum.

Zarząd Powiatu dokonał analizy przekazanych wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2006/2007.

Zarząd Powiatu przyjął następującą liczbę oddziałów klas pierwszych:

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku – 7 oddziałów,

Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Kluczborku – 8 oddziałów

Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku - 7 oddziałów

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku – 7 oddziałów

Zarząd Powiatu podjął następującą decyzję w sprawie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach: 1 oddział technikum kształcącego w dwóch zawodach technik architektury krajobrazu oraz technik rolnik. Natomiast w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku należy utworzyć 3 oddziały wielozawodowe, które można dopełnić 14 osobową grupą uczniów Zasadniczej Szkoły Zawodowej o profilu wielozawodowym z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU.

e) Starosta zapoznał zebranych z Wnioskiem Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku dotyczący ustalenia odpłatności za udział młodocianych w turnusach dokształcających w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Starosta wyjaśnił, że Dyrektor Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku zwrócił się z pismem o akceptację planowanej zwiększonej od 01 września 2006r. kwoty odpłatności za udział młodocianych w turnusach dokształcających prowadzonych w WODiDZ i innych Ośrodkach Dokształcania Zawodowego województwa opolskiego, współpracujących z Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego. Od 2000 roku koszt kształcenia jednego ucznia wynosił 240,00 zł. W związku z podwyżkami wynagrodzeń nauczycieli i wzrostem cen innych opłat, towarów i usług dotychczasowa stawka nie pokrywa rzeczywiści ponoszonych kosztów. Dyrektor proponuje stawkę 270,00 zł. W związku z tym Pani Naczelnik Wydziału Edukacji wnosi o zaakceptowanie proponowanej kwoty.

Jednocześnie w przypadku przyjęcia przez Zarząd proponowanej kwoty konieczna jest zmiana porozumień zawartych z powiatami spoza województwa opolskiego: kłobuckim, lublinieckim, myszkowskim i zawierciańskim.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwiększenie od 01 września 2006r. kwoty odpłatności za udział młodocianych w turnusach dokształcających prowadzonych w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego i innych Ośrodkach Dokształcania Zawodowego województwa opolskiego współpracujących z Wojewódzkim Ośrodkiem Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania stosownych porozumień z powiatem: kłobuckim, lublinieckim, myszkowskim oraz zawierciańskim.

f) Starosta przedstawił wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2

CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia stanowiska kierownika pracowni ćwiczeń praktycznych. Naczelnik Wydziału Edukacji zawnioskowała, aby przedmiotowy wniosek został omówiony na następnym posiedzeniu Zarządu Powiatu.

Zarząd Powiatu postanowił, że wniosek zostanie ponownie rozpatrzony na następnym posiedzeniu Zarządu Powiatu.

    1. Starosta zapoznał członków Zarządu z wnioskiem dyrektora Zespołu Szkół

      Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia z realizacji w roku szkolnym 2006/2007 obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych. Dyrektor jednostki wniosek uzasadnia tym, że administruje szkołą, internatem, warsztatami szkolnymi, kotłowniami, oczyszczalnią ścieków. Nauczanie szkolne odbywa się przez 6 dni w tygodniu w systemie stacjonarnym i zaocznym.

      Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwolnienie dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach z realizacji w roku szkolnym 2006/2007 obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych.

    2. Starosta przedstawił wniosek Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego

w Kluczborku dotyczący projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2007 rok – zał. 4h.

Zgodnie z art. 30 ust. 6a ustawy Karta Nauczyciela regulamin podlega uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli. W związku z tym Naczelnik Wydziału Edukacji proponuje przesłanie projektu uchwały do następujących związków zawodowych:

  • Związku Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Kluczborku,
  • Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” w Kluczborku,
  • Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku,
  • Oddziałowej Organizacji Związku Zawodowego “Rada Poradnictwa z siedzibą w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.

W pismach skierowanych do związków Naczelnik wydziału Edukacji proponuje wskazanie terminu, nie krótszego niż 30 dni, przedstawienia pisemnej opinii każdego związku o zapisach w tym projekcie. Nie przedstawienie opinii któregoś ze związków będzie równoznaczne z rezygnacją z prawa jej wyrażenia.

Zarząd Powiatu nie wniósł zastrzeżeń a następnie przyjął projekt regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2007 rok. Projekt regulaminu przyjęto jednogłośnie.

Do punktu 5 porządku

 

Starosta zapoznał zebranych z umową bezpłatnego przekazania praw własności do sprzętu nr 6284/JFK/DsiT/2006-CFCU/D/3236. Przedmiotem umowy jest określenie praw i obowiązków stron tj. Fundacji “Fundusz Współpracy” Jednostką Finsnsująco-Kontraktującą z siedzibą w Warszawie oraz Starostwem Powiatowym w Kluczborku, związanych z przekazaniem Beneficjentowi na własność sprzętu komputerowego w ramach następujących kontraktów:

  • 2003/005-710.05.01.02/część I o łącznej wartości 3 445,31 zł
  • 2003/005-710.05.01.02/część II o łącznej wartości 1.383,00 zł

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu umowy z Fundacją Fundusz Współpracy w Warszawie w sprawie umowy bezpłatnego przekazania praw własności do sprzętu nr 6284/JFK/DsiT/2006-CFCU/D/3236. Do podpisania umowy Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę.

 

 

Do punktu 6 porządku

 

Przewodniczący Zarządu omówił pismo Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie dotyczące aneksu do umowy nr DMD/0003/99. Sytuacja wprowadzenia zmian do umowy zaistniała w związku z instalacją dodatkowych stanowisk

komputerowych do “Systemu kierowca” oraz koniecznością uaktualnienia i uporządkowania zapisów umowy nr DMD/0003/99. W proponowanym aneksie poza poprawkami dotyczącymi formy prawnej umowy zmieniono również zapis dotyczący przekazania sprzętu w ramach odpłatności za wytworzenie praw jazdy, co jest zgodne ze stanem faktycznym.

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych w Warszawie aneksu do umowy nr DMD/0003/99. Do podpisania aneksu upoważniono Starostę oraz Wicestrostę.

Do punktu 7 porządku

Starosta przypomniał wniosek Stowarzyszenia Rozwoju Ziemi Kluczborskiej “Leader” – Kluczbork ul. Katowicka 1 (rozpatrywano na posiedzeniu Zarządu Powiatu w dniu 18.08/2006r.). Stowarzyszenie Rozwoju Ziemi Kluczborskiej “Leader” obejmuje swoim działaniem obszar gmin: Kluczbork, Wołczyn i Lasowice Wielkie (gmina Byczyna zdecydowała się przystąpić do Lokalnej Grupy Działania: Fundacja “Górna Prosna”) złożyło wniosek o dofinansowanie realizacji projektu w ramach schematu II, Pilotażowego Programu Leader+. Projekt został napisany na łączną kwotę 433.140,00 zł przy czym będzie realizowany w dwóch etapach. Etap I od stycznia do maja 2007r. – 164.680,00 zł i etap II od czerwca do grudnia 2007r. – 268.460,00 zł.

Aby można było otrzymać dofinansowanie trzeba przedłożyć dokument potwierdzający zabezpieczenie środków finansowych na realizację projektu które po złożeniu i weryfikacji wniosku o płatność zostaną w 100% refundowane. Stowarzyszenie Rozwoju Ziemi Kluczborskiej “Leader” otrzyma promesę bankową od Banku Spółdzielczego Oddział w Wołczynie, między innymi pod warunkiem uzyskania poręczenia finansowego.

Zarząd Powiatu postanowił, że nie może udzielić poręczenia, ponieważ w ostatnich latach corocznie wzrastają koszty realizacji zadań powiatu i sytuacja finansowa staje się coraz trudniejsza. W związku z tym nie jest możliwe obciążenie budżetu powiatu na 2007 rok poręczeniem na tak dużą kwotę.

Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki przygotowanie odpowiedzi na wniosek stowarzyszenia.

Ponadto z budżetu powiatu kluczborskiego w 2006 roku poręczono kredyt bankowy Kluczborsko-Oleskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej w kwocie 50 000,00 zł z przeznaczeniem na realizacje projektu w I Schemacie Pilotażowego Programu Leader+.

Zaowocowało to opracowaniem Sektorowej Strategii Rozwoju Turystyki na Obszarach Wiejskich w Gminach: Kluczbork, byczyna, Wołczyn i Lasowice Wielkie oraz założeniem grupy działania

 

Do punktu 8 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił wniosek Izby Rolniczej w Opolu, która jest organizatorem Dożynek wojewódzkich 2006, które odbędą się w dniu 1 października br. na terenach wystawienniczych w Opolu – Bierkowicach. W związku z tym wnioskodawca proponuje udział w dożynkach poprzez promocję powiatów i firm z branży rolniczej, okołorolniczej oraz rolno-spożywczej. Dla realizacji propozycji zostanie oddana do dyspozycji powierzchnia wystawowa o odpowiednich rozmiarach. Koszt udostępnienia powierzchni wystawowej dla powiatu wynosi 2.000,00 zł + VAT.

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem i postanowił, że Starostwo Powiatowe w Kluczborku nie będzie brało udziału w promowaniu powiatu kluczborskiego na Dożynkach Wojewódzkich 2006 w dniu 01.10.2006r.

Do punktu 9 porządku

Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Naczelnika Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Kluczborku w sprawie zamieszczania w czasopiśmie “Kommerzblatt” oferty inwestycyjnej powiatu kluczborskiego.

“Kommerzblatt” znany jest na rynku niemieckim od 1992 roku i oceniany, jako jedno z najpoważniejszych źródeł informacji dotyczących polskiej gospodarki. Jest on rozpowszechniany wśród firm zrzeszonych w 63 izbach przemysłowo-handlowych w całych Niemczech. Specjalne wydanie “Kommerzblatt w nakładzie 10 tys. egzemplarzy dotrze zatem do potencjalnych inwestorów poprzez wspomniane izby przemysłowo-handlowe, a także będzie kolportowane wśród uczestników “Open Days 2006” odbywających się w Brukseli w dniach 9-12 października bieżącego roku.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zamieszczanie w czasopiśmie “Kommerzblatt” oferty inwestycyjnej powiatu kluczborskiego.

Do punktu 10 porządku

Starosta omówił wniosek dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie przyznania środków finansowych z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na utylizację odpadów azbestowych. Na terenie obwodu drogowo-mostowego w Wołczynie znajduje się 200m2 płyt azbestowo cementowych. Materiał ten w wyniku długotrwałego składowania uległ częściowemu zniszczeniu i stanowi zagrożenie dla ludzi. Koszt utylizacji takiej ilości azbestu wyniesie obecnie około 2.000,00 zł.

Starosta przedstawił również opinię Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie możliwości dofinansowania utylizacji odpadów azbestowych ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zgodnie z art. 407 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r Prawo ochrony środowiska (Dz.U. Nr 62, poz. 627 ze zm.) środki funduszu mogą być przeznaczone na wnioskowany cel.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na utylizacji azbestu ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 

Do punktu 11 porządku

Starosta zapoznał członków Zarządu z zestawieniem przygotowanym przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącym wycinki drzew przydrożnych, rosnących w ciągach dróg powiatowych z planu wyrębu na lata 2006/2007. Wartość kompleksowej wycinki wszystkich drzew z frezowaniem pni i szacunkiem brakarskim wynosi: 110.924,65 zł brutto.

Zarząd Powiatu ze względu na brak środków w Powiatowym Funduszu Ochrony Środowiska

 

i Gospodarki Wodnej nie wyraził zgody na dofinansowanie w roku bieżącym wycinki drzew przydrożnych rosnących w ciągach dróg powiatowych. Wniosek zostanie zaplanowany w budżecie powiatu na 2007 rok.

 

Do punktu 12 porządku

Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku w sprawie zbycia mienia . W dniu 28 sierpnia Wydział przeprowadził II przetarg ustny nieograniczony na zbycie nieruchomości dz. nr 56 obręb Kluczbork ul. M.C. Skłodowskiej 21 stanowiącej własność powiatu kluczborskiego. W związku z brakiem oferentów przetarg zakończył się wynikiem negatywnym. Dlatego też Naczelnik Wydziału wnioskuje o rozstrzygnięcie w przedmiotowej sprawie.

W związku z negatywnym wynikiem II przetargu ustnego na zbycie nieruchomości dz. nr 56 obręb Kluczbork, ul. M.C. Skłodowskiej 21, Zarząd Powiatu podjął decyzję, że należy przeprowadzić negocjacje cenowe działki przy zachowaniu tej samej ceny wywoławczej tj. 1.090.000 zł.

 

Do punktu 13 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Medycznego Laboratorium Diagnostycznego “Medicina” s.c. Barbara Basta i Mariusz Basta – Kluczbork, Rynek 23/1.

Wnioskodawca informuje, że w najbliższych tygodniach będzie konieczność przeniesienia laboratorium szpitalnego do pomieszczeń po starym oddziale chirurgicznym. Przeniesienie to wiąże się z koniecznością wykonania gruntownego remontu. Koszt remontu oszacowano na kilkadziesiąt tysięcy złotych i w związku z tak dużą inwestycją Państwo Basta proszą o zgodę na odliczenie sobie poniesionych wydatków od czynszu za dzierżawę zajmowanych pomieszczeń.

Zarząd Powiatu zgodnie z uchwałą Nr XLI/303/2006 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.08.2006r. wyraził zgodę na podpisanie umowy na wydzierżawienie pomieszczeń przez spółkę “Medicina” Barbara Basta i Mariusz Basta. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania umowy.

Zgodnie z uchwałą Rady Powiatu Nr XLI/302/2006 podjętą na ostatniej sesji wyrażono zgodę na podpisanie umowy na wydzierżawienie kompleksu budynków szpitala w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 Powiatowemu Centrum Zdrowia w Kluczborku na okres 10 lat. W skład kompleksu budynków szpitala wchodzą: laryngologia i pediatria, stara chirurgia, chirurgia i wewnętrzny wraz z pierwszym wyposażeniem medycznym zamontowanym na stałe, apteka, wentylatorownia ze stacja pomp próżni, portiernia, agregatorownia, hydroforownia, prosektorium, tlenownia. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania umowy.

 

Do punktu 14 porządku

 

a) Skarbnik przedstawił wniosek komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku w sprawie udzielenia dotacji z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dotacja została by przeznaczona na zakup ubrań gazoszczelnych oraz urządzeń diagnostycznych do badania i kontroli sprzętu ochrony dróg oddechowych dla jednostki ratowniczo gaśniczej w Kluczborku. Skarbnik przeczytał również opinię w powyższej sprawie przygotowaną przez Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa zgodnie z którą środki Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej mogą być przeznaczone na wnioskowany cel.

Zarząd Powiatu postanowił, że wniosek zostanie zaplanowany w budżecie powiatu na 2007 rok, ponieważ w roku bieżącym na koncie Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ma już wystarczających środków finansowych.

    1. Starosta zapoznał zebranych z pismem Powiatowego Zarządu Dróg w Kępnie

      informującym, że Starostwo Powiatowe w Kępnie w dniu 07.08.2006r. przeprowadziło przetarg nieograniczony na budowę drogi powiatowej nr 13543 Buczek Mały do granicy

       

       

       

       

       

      województwa. Przetarg wygrało Kępińskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. w Kępnie. Termin całkowitego przedmiotu umowy został ustalony na 30 września 2006 roku. Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją Powiatowego Zarządu Dróg Powiatowych w Kępnie o przeprowadzeniu przetargu nieograniczonego na budowę drogi powiatowej nr 13543/5688P/Buczek Mały do granicy województwa

      Sprzedaży działek nr 133/3, 133/4, 133/6 położonych w Wołczynie przy ul. Kościuszki

    2. Wicestarosta przypomniał, że na posiedzeniu Zarządu w dniu 18.08.2006r.

podjęto decyzję o przeznaczeniu do sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego działek nr 133/3, 133/4, 133/6 położonych w Wołczynie przy ul. Kościuszki. Jednak nie można dokonać sprzedaży bez wcześniejszej zmiany przeznaczenia przedmiotowych działek w planie zagospodarowania przestrzennego.

Zarząd Powiatu zlecił zatem Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu wystąpienie do Burmistrza Miasta Wołczyna z wnioskiem o przystąpienie do sporządzania zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dz. nr 133/3, 133/4, 133/6 położonych w Wołczynie przy ul. Kościuszki

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała

Tatiana Wollna Zarząd Powiatu

 

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas .................................................

4. Stanisław Stenzel ................................................