PROTOKÓŁ nr 155/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 31 lipca 2006 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta – Mieczysław Czapliński. W posiedzeniu uczestniczyło ponadto dwóch członków Zarządu oraz: Skarbnik Powiatu, Kazimierz Sztajglik - dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i Wiesław Szczerba – z-ca dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

 

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Informacja o stanie dróg i mostów na terenie Powiatu Kluczborskiego.
  3. Sprawy oświaty:
  1. wyniki egzaminów maturalnych w latach 2005 i 2006 w szkołach ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego po korekcie ale przed “amnestią Ministra Edukacji Narodowej”;
  2. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Barbary Kurpierz, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
  3. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Sławomira Kwiatkowskiego, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
  1. Sprawy finansowe:
  1. kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2006 roku sporządzona według stanu na dzień 30.06.2006 r.;
  2. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;
  3. projekt uchwały w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych;
  4. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.
  1. Wniosek Zarządu Rejonowego Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów z/s w Kluczborku w sprawie dofinansowania organizacji “ Dnia Inwalidy – Emeryta”.

     

  2. Kosztorys inwestorski dot. remontu dachu i ścian budynku - siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.
  3. Sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.04.2006 r. do 30.06.2006 r.
  4. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  5. Wolne wnioski.

 

 

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 18 lipca 2006 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Na wstępie niniejszego punktu protokołu, Pan Mieczysław Czapliński – Wicestarosta przypomniał zebranym, że na posiedzeniu Zarządu Powiatu w dniu 04 lipca br. członkowie Zarządu wyrazili wolę spotkania się z Panem Kazimierzem Sztajglikiem - dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w celu porozmawiania na temat stanu dróg i mostów na terenie Powiatu Kluczborskiego. W związku z powyższym, na to posiedzenie w/w został zaproszony wraz ze swoim zastępcą. Następnie Wicestarosta poprosił przedstawicieli Zarządu Dróg Powiatowych o szczegółowe przedstawienie sprawy.

Jako pierwszy głos zabrał dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Na początku pan Kazimierz Sztajglik poinformował zebranych, że długość dróg powiatowych ogółem wynosi 403 km, w tym: 363 km to drogi pozamiejskie a 40 km stanowią ulice. Jeśli chodzi o ocenę stanu nawierzchni dróg, według jego rozeznania, 85,4 km dróg wymaga remontów cząstkowych, drogi wymagające remontu okresowego czyli takie, na które należy nałożyć nową warstwę stanowią 232 km co wyniesie według jego wyceny 35.442,600 zł. z kolei drogi wymagające przebudowy stanowią 48,5 km i na to potrzeba 18.561,600 zł. –

 

 

czyli około 54.000.000 zł. trzeba by było przeznaczyć na nawierzchnie dróg aby je doprowadzić do jakiegoś możliwego stanu, nie mówiąc już o chodnikach czy kanalizacjach. Na terenie naszego powiatu – kontynuował pan Sztajglik, mamy 40 mostów w tym: 10 to mosty stalowe, 26 – mosty żelbetowe, 2 mosty sprężone oraz 2 mosty betonowe i kamienno-ceglane a ponadto 473 przepustów. W 2005 roku, 37 z 40 obiektów zostało poddanych ocenie tzw. przeglądowi gdyż do tego obliguje ustawa mówiąca o tym, że każdy obiekt musi mieć założoną książkę przeglądów, są one bieżące i szczegółowe po których wystawia się ocenę na przykład za stan konstrukcji itd. Jak wynika z powyższej oceny przeprowadzonej w 2005 roku, 51% mostów na terenie naszego powiatu, musiałoby być poddane natychmiastowemu remontowi a każdy następny rok pogarsza ich stan. Na 2006 rok zaplanowano do zrealizowania następujące zadania: remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznej dróg powiatu kluczborskiego – koszt 500.000 zł., remont 3 szt. mostów w miejscowości Wierzchy – koszt 150.000 zł., remont mostu w ciągu drogi powiatowej w Wąsicach – koszt 150.000 zł., remont oraz przebudowa wiaduktu w miejscowości Gołkowice – koszt 320.000 zł. Jak się okazało po wykonaniu dokumentacji szczegółowej i jeszcze po roku eksploatacji powyższych obiektów, zakres napraw tych czterech obiektów zmienił się i za kwotę 300.000 zł. można wykonać tylko dwa obiekty czyli w tym roku dyrektor zaproponował aby wykonać remont mostu w Wąsicach i ostatni z tych trzech, który jest w najgorszym stanie w Wierzchach mimo że dokumentacja została sporządzona na cztery mosty a następnie do planu na przyszły rok wprowadzić te dwa pozostałe w Wierzchach. Jeśli chodzi o plan inwestycyjny na 2006 rok, obejmuje on rozbiórkę oraz opracowanie dokumentacji wiaduktu na ulicy Karola Miarki w Kluczborku na kwotę 390.000 zł. Po przetargu okazało się, że wyniesie to znacznie drożej bo 527.000 zł. W związku z tym, do realizacji powyższej inwestycji brakuje Zarządowi Dróg Powiatowych w Kluczborku 137.000 zł. i dlatego też, dyrektor zaproponował, aby dokonać następujących zmian w planie budżetu: zmniejszyć wartość środków na zadaniu “Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej” o kwotę 122.000 zł., remont cząstkowy na pozostałych nie wyremontowanych drogach wykonać we własnym zakresie; remont dwóch obiektów w miejscowości Wierzchy wykonać w przyszłym roku jak również przesunąć na przyszły rok remont wiaduktu w Gołkowicach a w tym wykonać tylko projekt budowlany co spowoduje obniżenie kosztów na tym zadaniu o kwotę 293.000 zł. Ponadto dyrektor zaproponował, aby wprowadzić do planu nowe zadanie a mianowicie: opracowanie map do celów projektowych oraz wykonanie badań geologicznych dla drogi powiatowej Kostów – granica województwa

 

wielkopolskiego – droga ta stanowi połączenie miejscowości Janówka z drogą krajową nr 11. Droga ta wymaga przebudowy i w tym celu należy w przyszłości opracować projekt budowlany. Po wysłuchaniu powyższego Skarbnik stwierdził, że jedyne co można w tej chwili zrobić to zatwierdzić na najbliższej sesji uchwałą Rady Powiatu w Kluczborku te proponowane zmiany w planie aby ten rok “normalnie” zrealizować i zamknąć na koniec roku budżet, tym bardziej, że proponowane przez dyrektora zmiany są możliwe do przeprowadzenia. Następnie głos zabrał pan Wiesław Szczerba – zastępca dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, który nawiązał do sprawy rozbiórki wiaduktu zlokalizowanego w ciągu drogi powiatowej Kluczbork – Jakubowice czyli na ulicy Karola Miarki w Kluczborku. Powiedział, że na przestrzeni lat, poszczególne elementy tego wiaduktu uległy znacznemu zniszczeniu stąd konieczna jest jego rozbiórka bo nie nadaje się on już do remontu. Rozebrany zostanie tylko pomost wiaduktu, fundamenty i słupy zostaną wykorzystane do odbudowy a aby zachować stabilność słupów, pozostawi się uszkodzone oczepy. Następnie, jeśli chodzi o remont mostu w miejscowości Wierzchy, erozja betonu z roku na rok zachodzi tam coraz bardziej, uszkodzone są tam również izolacje. Jeśli chodzi o most w Wąsicach, znaczne uszkodzenia izolacji spowodowały, że po minionej zimie erozja betonu przybrała większe rozmiary a również w trakcie remontu, po rozebraniu nawierzchni, warstwy ochronnej i izolacji będzie można ocenić zakres i wielkość uszkodzeń. Podobna sytuacja jeśli chodzi o wiadukt w Golkowicach. Ponadto w planie nie są ujęte jeszcze inne obiekty mostowe, które również wymagają remontów i tak na przykład: most na ulicy Dworcowej w Kluczborku, dwa mosty w miejscowości Czaple, na ulicy Mickiewicza w Kluczborku, most przed miejscowością Pogorzałka, most za Polanowicami jak również wiadukt w Byczynie na ulicy Polanowickiej. Również wiele przepustów na terenie naszego powiatu wymaga remontu - kontynuował pan Szczerba. Takim przykładem jest przepust w Świniarach Małych, przepust przed Maciejowem, gdzie awaria nastąpiła 25 lipca br. oraz przepust przed miejscowością Piaski.

Ogólnie mówiąc, jeśli chodzi o drogi – nadal kontynuował pan Szczerba, stan techniczny ich nawierzchni szczególnie tych posiadających nawierzchnie bitumiczne jest zły. Spowodowane to jest długimi okresami eksploatacji dróg między odnowami nawierzchni. Ponadto, w minionym okresie, część dróg była wykonana w ramach “czynów społecznych” w związku z tym, posiadają one niejednorodne podbudowy, posadowione są na gruntach wysadzinowych bez zastosowania warstwy odsączającej i takim przykładem jest ulica Jagiellońska i Jana

 

Pawła II w Kluczborku. Drogi te nie posiadają również systemu odprowadzania wód opadowych a zbyt wąskie pasy drogowe uniemożliwiają wykonanie rowów przydrożnych. W minionym czasie jak i obecnie, działania Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku przeważnie ograniczają się do usuwania skutków a nie przyczyn z powodu ograniczeń budżetowych, a to powoduje, że utrzymanie przejezdności tych dróg wymaga dużych nakładów finansowych na ich remonty cząstkowe. Kolejnym problemem związanym z drogami jest ich oznakowanie. Obecnie ustawionych jest 2410 znaków drogowych z czego 1556 sztuk to znaki malowane wymagające częstej regeneracji. Ponadto, z dniem 31 grudnia 2005 r. minął termin, w którym należało wymienić tablice, które określają obszar zabudowany. Z powodu ograniczonych środków finansowych, dotychczas ustawiono tylko 128 tablic. Tablice te stanowią o ograniczeniu prędkości w terenie zabudowanym a brak ich uniemożliwia egzekwowanie ograniczenia prędkości w terenie zabudowanym przez policję. Do ustawienia zostało 730 tablic – koszt materiałów to 210.000 zł.

Na zakończenie pan Kazimierz Sztajglik zapoznał zebranych z wykazem zadań inwestycyjnych i remontowych na wszystkich naszych mostach co kosztowałoby łącznie około 6.000.000 zł.

Po wysłuchaniu wypowiedzi dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych oraz jego zastępcy Wicestarosta stwierdził, że potrzeb jest dużo ale niestety brakuje na wszystko pieniędzy, w każdym bądź razie, te zmiany w budżecie o których mówił pan Sztajglik, powinny zostać dokonane aby przynajmniej można było rozpocząć rozbiórkę wiaduktu na ulicy Karola Miarki w Kluczborku natomiast pozostałe sprawy należy planować w budżecie na kolejne lata. Pan Szczerba dodał, że lokacja środków na poszczególne zadania musi być odpowiednia bo na przykład jeżeli są obiekty, które wymagają wymiany izolacji, która kosztowałaby 100.000 zł. i jeżeli tego nie zrobią, to za kilka lat będzie to kosztować milion, dlatego dla nich jest to bardzo istotne bo te pieniądze mogłyby pójść na przykład na ścinkę pobocza, jeżeli tego z kolei nie zrobią to woda penetruje drogę i trzeba znowu więcej wydać na jej remont. Budowa chodników jest ważnym zagadnieniem natomiast to jest budowanie czegoś nowego a Zarząd Dróg ma trudności z utrzymaniem istniejącej infrastruktury. Skarbnik powiedział, że jest bardzo duża skala potrzeb i jednocześnie wyraził obawę, że wkrótce trzeba będzie podejmować decyzje takie, które będą się wiązały z wybieraniem ze “złych” obiektów te, które są w najgorszym stanie i na nie przeznaczać środki ale zdaniem Skarbnika nawet takie

 

 

podejście do sprawy nie pozwoli na jej szybkie załatwienie.

Jeszcze po chwili dyskusji członkowie Zarządu jednogłośnie przyjęli informację o stanie dróg i mostów na terenie powiatu kluczborskiego.

Do punktu 3 porządku

 

Wicestarosta przedstawił następujące sprawy:

  1. wyniki egzaminów maturalnych w latach 2005 i 2006 w szkołach ponadgimnazjalnych

powiatu kluczborskiego po korekcie ale przed “amnestią Ministra Edukacji Narodowej”; następnie Wicestarosta wyjaśnił, że są to kolejne wyniki zdawalności egzaminu maturalnego uzyskane przez absolwentów szkół ponadgimnazjalnych naszego powiatu w roku 2006 i porównane z wynikami z 2005 roku wraz z wnioskami i spostrzeżeniami. Wyniki te nieco się zmieniły w porównaniu z informacją przekazaną do Zarządu Powiatu, z którą członkowie zapoznali się na poprzednim posiedzeniu ze względu na dokonane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku i Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach korekty. W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku zwiększyła się liczba uczniów, którzy zdali egzamin maturalny w III LP gdyż po odwołaniu uznano zdaną maturę jednej z uczennic a w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach błędnie podano liczbę uczniów, którzy przystąpili do matury – zamiast 19 powinno być 24 uczniów przy czym liczba uczniów, którzy zdali nie zmieniła się. Dodatkowo – kontynuował Wicestarosta, w powyższej informacji ujęto wyniki egzaminów maturalnych szkół LO STO w Kluczborku i Zespołu Szkół Gimnazjalnych, Licealnych i Zawodowych w Byczynie. Następnie członkowie Zarządu raz jeszcze szczegółowo zapoznali się z powyższymi wynikami jak również ze spostrzeżeniami i wnioskami Wydziału Edukacji tut. Starostwa. Po długiej dyskusji Zarząd Powiatu postanowił jednogłośnie przyjąć informację o wynikach egzaminów maturalnych w latach 2005 i 2006 w szkołach ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego po korekcie ale przed “amnestią Ministra Edukacji Narodowej”;

b) projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Barbary Kurpierz, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; na mocy tej uchwały –

 

 

wyjaśnił Wicestarosta, powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pani Barbary Kurpierz, nauczyciela kontraktowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1w Kluczborku w następującym składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Wojciech Wolarczyk – dyrektor szkoły oraz Dorota Mazur i Tadeusz Michałkiewicz jako eksperci. W związku z tym, że członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Barbary Kurpierz, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;

c) projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Sławomira Kwiatkowskiego, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Pan Mieczysław Czapliński wyjaśnił zebranym, że na mocy niniejszej uchwały powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pana Sławomira Kwiatkowskiego, nauczyciela kontraktowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Wojciech Wolarczyk – dyrektor szkoły oraz Dorota Mazur i Tadeusz Michałkiwicz jako eksperci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Sławomira Kwiatkowskiego, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

Do punktu 4 porządku

Skarbnik przedstawił następujące sprawy:

  1. kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2006

roku sporządzona według stanu na dzień 30.06.2006 r.; następnie Skarbnik wyjaśnił, że całe sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze br. mamy obowiązek sporządzić i przedłożyć Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu oraz Radzie

 

Powiatu w Kluczborku do końca sierpnia br. natomiast nowa ustawa o finansach publicznych, w art. 14, wprowadziła obowiązek podawania do publicznej wiadomości informacji o wynikach budżetu po zakończeniu każdego kwartału. Upublicznienie tego dokonane jest poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz umieszczenie na stronie internetowej. Jeśli chodzi o II kwartał br. – kontynuował Skarbnik, dochody, po znacznej obniżce dokonanej w miesiącu kwietniu spowodowanej obniżeniem subwencji oświatowej o 717.034 zł., plan aktualny dochodów na koniec czerwca br. wynosi 45.019.054 zł. a wykonanie 22.802.766 zł. to jest 50,65%.Przychody wykonaliśmy w całości - mieliśmy zaplanowane przychody na poziomie 4.000.000 zł. z emisji obligacji przeznaczonych na spłatę zadłużenia likwidowanego SP ZOZ-u w Kluczborku i zostały one przeprowadzone oraz 265.981 zł. to jest kwota wolnych środków pozostała na rachunku budżetu na koniec 2005 roku, które również zostały do uchwały budżetowej wprowadzone. Wydatki wynoszą po stronie planu 46.248.055 zł. a ich wykonanie - 22.526.964 zł. co daje 48.71% a więc patrząc na relacje wykonania dochodów do wydatków to widzimy, że jest to na właściwym poziomie ponieważ dochody są na poziomie wyższym niż wydatki. Wydatki bieżące – 49,52%, wydatki majątkowe 1,14%. Jeśli chodzi o rozchody – nadal kontynuował Skarbnik, na zaplanowane 3.036.980 zł. zrealizowaliśmy w ramach spłat zaciągniętych wcześniej kredytów 1.918.490 zł. czyli wykonanie rozchodów jest na poziomie 63,17%. Nie mniej, plan, który tutaj mamy jeśli chodzi o spłatę kredytu zabezpiecza pokrycie zobowiązań z tego tytułu do końca bieżącego roku natomiast wyższe wykonanie na półrocze wynika stąd, iż w ubiegłym roku został zaciągnięty kredyt na 800.000 zł. w Banku Spółdzielczym w Wołczynie, który podlegał spłacie do końca kwietnia 2006 r., myśmy spłacili go już do końca marca tak więc wykonanie jest większe ale w sumie jest to rozwiązanie, które nam się opłaciło, ponieważ od tych 800.000 zł. w sumie zapłaciliśmy odsetki w wysokości 7.500 zł. tak więc kredyt na zamknięcie budżetu 2005 kosztował Powiat Kluczborski niewiele i stąd jest wyższe jego wykonanie. Obowiązkiem wynikającym z art. 14 ustawy o finansach publicznych jest również podanie do publicznej wiadomości kwoty nadwyżki lub deficytu w środkach na koniec każdego kwartału i tak, na dzień 30 czerwca 2006 r. kwota nadwyżki za II kwartał 2006 roku wyniosła 275.802 zł. To pokazuje nam jak bardzo zaczyna brakować pieniędzy, na koniec I kwartału ta kwota wynosiła ponad 2.000.000 zł. natomiast nie zrealizowane wydatki majątkowe jakie mamy, koszty bieżącego funkcjonowania i spłaty zobowiązań sprawiają, że mamy coraz mniej środków, od II półrocza, w związku z tym, że nie wykonujemy dochodów z tytułu sprzedaży mienia, że mamy niższe

 

niż zakładaliśmy na skutek zmian przepisów dochody z opłat komunikacyjnych, po prostu tych pieniędzy zaczyna brakować i zdaniem Skarbnika, trzeba będzie w niedalekiej przyszłości pomyśleć o zaciągnięciu kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym aby utrzymać płynność finansową w budżecie. Zarząd Powiatu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika nie wniósł żadnych uwag do przedstawionej informacji, w związku z tym, Wicestarosta poddał powyższą informację pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął kwartalną informację o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2006 roku sporządzoną według stanu na dzień 30.06.2006 r.;

b) projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu; pan Piotr Pośpiech powiedział, że niniejsza uchwała dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2006 rok w łącznej wysokości 1.921 zł. przeznaczonych na wydatki bieżące realizowane przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku. Kwota 1.921 zł. przeznaczona zostanie na wypłatę stypendiów dla ucznia i studentów, którym przyznano stypendium ze środków własnych powiatu. Środki pozyskane jako odsetki od sum gromadzonych na rachunkach bankowych związanych z obsługą programu stypendialnego mogą być przeznaczone na wymieniony cel. Środki pozyskane z odsetek zaliczane są jako wykonanie założonego planu dochodów z tego tytułu. Poziom wykonania wskazanych dochodów nie jest na tyle wysoki aby można było planować ich dalsze zwiększenie, w związku z czym Skarbnik zaproponował uruchomienie na omawiany cel środków finansowych rezerwy ogólnej. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;

  1. projekt uchwały w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych

powiatu kluczborskiego do umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że zgodnie z nową ustawą o finansach publicznych, do końca czerwca br. należało zaktualizować wszystkie akty prawne, które funkcjonowały w oparciu o poprzednią ustawę. W zakresie udzielania ulg w spłacie Rada Powiatu podjęła nową uchwałę 13 kwietnia br. która podlegała opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego. Publikacja ukazała się 17 maja 2006 r. a uchwała weszła w życie 1 czerwca 2006 r. W tej uchwale została zapisana możliwość wydania upoważnienia dla kierowników jednostek co do umarzania, rozkładania na raty i odraczania

 

terminów płatności należności nie przekraczającej minimalnego wynagrodzenia za pracę czyli około 900 zł. Ponieważ są to kwoty niewielkie, dotychczas nasi dyrektorzy i kierownicy jednostek dysponowali takimi upoważnieniami wydanymi na podstawie poprzedniej uchwały to Skarbnik również teraz sporządził projekt uchwały, który daje upoważnienie do takich ulg. Skala tych ulg w naszych jednostkach nie jest wielka nie mniej jednak zdarzają się i to jest narzędzie, które pozwoli dyrektorom w ramach tego upoważnienia działać. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, więc Wicesatrosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie upoważnienia kierowników jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego do umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych;

d) projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok; Skarbnik wyjaśnił, że na mocy tej uchwały wprowadza się zmiany w podziale budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok według klasyfikacji budżetowej; wprowadza się zmiany na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej, przyjmując za podstawę wielkości poszczególnych dotacji celowych przyznanych na rok budżetowy 2006 oraz wielkości dochodów budżetu państwa związanych z realizacją tych zadań. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.

Do punktu 5 porządku

Pan Mieczysław Czapliński przedstawił zebranym wniosek Zarządu Rejonowego Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów z/s w Kluczborku w sprawie dofinansowania organizacji “ Dnia Inwalidy – Emeryta”. Następnie wyjaśnił, że jak wynika z powyższego wniosku, impreza ta planowana jest na dzień 9 września br. Wezmą w niej udział emeryci z Kluczborka, Wołczyna, Byczyny, Bogacicy i Lasowic Wielkich. Pierwsze tego typu spotkanie, które zorganizowano w ubiegłym roku, cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem i liczną frekwencją bo wzięło w niej udział około 450 osób. Były

 

 

wystąpienia okolicznościowe, występy zespołów seniorów z Byczyny, Wołczyna, Kluczborka, Nysy, Strzelec Opolskich, było wręczenie nagród, wyróżnień, wspólna biesiada i poczęstunek. W związku z tym, chcąc zorganizować podobną imprezę w tym roku, zwracają się do Zarządu Powiatu w Kluczborku o dofinansowanie kwotą 1.500 zł. organizacji tej imprezy gdyż sami nie posiadają wystarczających środków do należytego zabezpieczenia wszystkich wydatków z tym związanych. Wicestarosta stwierdził, że w związku z tym, że w imprezie tej wezmą udział emeryci ze wszystkich gmin naszego powiatu i że jest to przygotowywane dla tak dużej liczby osób, proponuje w jakiś sposób im pomóc, wiadomo, że pieniędzy bezpośrednio im nie możemy przekazać ale możemy zadeklarować się zapłacić im jakąś fakturę czy rachunek i w ten sposób pokryć częściowo koszty organizacji tej imprezy. Następnie Wicestarosta zaproponował aby była to na przykład kwota 1.000 zł. Skarbnik zgodził się aby przyłączyć się do współorganizacji przedmiotowej imprezy, tym bardziej że weźmie w niej udział tak wiele osób. Jeszcze po chwili dyskusji członkowie Zarządu Powiatu postanowili jednogłośnie pozytywnie zaopiniować powyższy wniosek. Jednocześnie postanowili, że dofinansowanie

organizacji “Dnia Inwalidy – Emeryta” nastąpi poprzez pokrycie kosztów do wysokości 1.000 zł. brutto poniesionych na organizację, na podstawie rachunku lub faktury wystawionej na Starostwo Powiatowe w Kluczborku.

 

Do punktu 6 porządku

Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z kosztorysem inwestorskim remontu dachu i ścian budynku - siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku opracowanym przez uprawnionego technika budowlanego - kosztorysanta. Jak wynika z przedmiotowego kosztorysu, ogólny koszt wszystkich prac w w/w budynku to kwota netto 49.997,25 zł. Skarbnik stwierdził, że na tę chwilę nie mamy skąd wziąć kwoty 50.000 zł. ale jak zauważył w przedmiotowym kosztorysie, remont dachu to koszt 33.000 zł. a 12.865 zł. to koszt ocieplenia ściany wspólnej wewnątrz budynku, likwidacja zacieków w pomieszczeniach – 4.100 zł. i dlatego jego zdaniem na tę chwilę należy skupić się tylko na remoncie dachu a pozostałe prace mogą jeszcze poczekać. W takiej sytuacji będzie nas to kosztować tylko 35.000 zł. a nie 50.000 zł. Członkowie Zarządu jednogłośnie zgodzili się ze zdaniem Skarbnika, który jeszcze dodał, że na tę chwilę należy uznać potrzebę wykonania powyższego

 

remontu natomiast należy zostawić sobie czas na ustalenie źródła sfinansowania tego remontu do czasu przedłożenia materiałów na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku gdyż na pewno będą musiały zostać dokonane jakieś zmiany w budżecie, które trzeba będzie dokonać uchwałą Rady Powiatu. Wicestarosta z kolei dodał, że również zakres prac zostanie jeszcze szczegółowo ustalony w terminie późniejszym po jeszcze dokładniejszym zapoznaniu się z przedmiotowym kosztorysem. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie uznał potrzebę wykonania remontu budynku - siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku jednak w możliwie mniejszym jego zakresie niż przewidziane zostało to w przedmiotowym kosztorysie a sposób sfinansowania powyższego remontu zostanie ustalony w terminie późniejszym.

Do punktu 7 porządku

Wicestarosta przedstawił zebranym sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.04.2006 r. do 30.06.2006 r. oraz pismo Naczelnika Wydziału Ochrony Ludności i Promocji Zdrowia tut. Starostwa w sprawie powyższego sprawozdania, uzupełnienie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku do sprawozdania z prowadzonej działalności za okres od 01.04.2006 r. do 30.06.2006 r. i wyjaśnienie Naczelnika Wydziału Ochrony Ludności i Promocji Zdrowia. Sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku zawiera informacje na temat stanu prawnego jednostki, stanu zatrudnienia, informacje na temat realizacji umów, czynności podejmowanych w okresie obejmującym sprawozdanie oraz informacje na temat toczących się spraw sądowych.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższymi pismami. Jednocześnie Zarząd Powiatu po chwili dyskusji jednogłośnie przyjął sprawozdanie Likwidatora SP ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności za okres od 01.04.2006 r. do 30.06.2006 r.

 

Do punktu 8 porządku

Wicestarosta przedstawił projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustanowienia nagród Starosty Kluczborskiego za osiągnięcia w dziedzinie sportu.

W związku z tym, że powyższy projekt uchwały nie zawierał stosownego uzasadnienia,

 

członkowie Zarządu zaproponowali, aby wstrzymać się z jego ewentualnym zatwierdzeniem i skierowaniem na sesję Rady Powiatu do czasu przedłożenia na następne posiedzenie Zarządu przez Naczelnika Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki uzasadnienia, zawierającego informacje m. in. na temat tego, kto jest pomysłodawcą ustanowienia nagród Starosty Kluczborskiego za osiągnięcia w dziedzinie sportu, źródła finansowania powyższych nagród oraz to, jaki jest ich przewidywany koszt - i tak też jednogłośnie postanowiono.

Do punktu 9 porządku

a) Skarbnik przedstawił wniosek Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kluczborku w sprawie dofinansowania prac remontowych dotyczących adaptacji pomieszczenia po byłej kotłowni w Kluczborku, ul. Żeromskiego 3b na pomieszczenie garażowe. Następnie wyjaśnił, że w związku z planowanym w miesiącu sierpniu br. zakupem samochodu osobowego dla Inspektoratu, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego zwraca się z prośbą o dofinansowanie prac remontowych dotyczących adaptacji pomieszczenia po byłej kotłowni przy ulicy Żeromskiego 3b w Kluczborku na przedmiotowe pomieszczenie garażowe. Kwota dofinansowania jaką pan Rasztar od nas oczekuje to 3.000 zł. na zakup i montaż bramy. Skarbnik dodał, że zakup samochodu jest zaplanowany w budżecie i zostanie zakupiony ze środków z dotacji budżetu państwa. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego będzie jak gdyby następnie od nas wynajmował ten garaż i płacił czynsz, tak że nam się to po jakimś czasie zwróci, ponadto należy i tak przecież zabezpieczyć samochód. W poprzednich latach Nadzór Budowlany zawsze w jakiś sposób dofinansowywaliśmy a w tym roku nie, ma tylko dotację. Następnie Skarbnik zaproponował, aby pomoc Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanemu w Kluczborku kwotą na przykład 2.500 zł. ze środków pochodzących z rezerwy ogólnej budżetu. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika i jeszcze po chwili dyskusji

jednogłośnie postanowili o udzieleniu dofinansowania dla Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kluczborku w wysokości 2.500 zł. na wykonanie prac remontowych dotyczących adaptacji pomieszczenia po byłej kotłowni w Kluczborku, ul. Żeromskiego 3b na pomieszczenie garażowe Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, że powyższe

 

 

dofinansowanie zostanie udzielone ze środków pochodzących z rezerwy ogólnej budżetu.

Zarząd Powiatu zlecił Skarbnikowi przygotowanie na następne posiedzenie Zarządu stosownego projektu uchwały.

b) Wicestarosta przedstawił wniosek Koła Łowieckiego “Świt” z Wołczyna w sprawie dofinansowania zakupu karmy dla zwierzyny łownej. Następnie dodał, że jak wynika z przedmiotowego wniosku, dofinansowanie zakupu tej karmy przyczyni się do zmniejszenia rozmiarów szkód w uprawach rolnych czynionych przez tę zwierzynę. Członkowie Zarządu po zastanowieniu się jednogłośnie postanowili o dofinansowaniu zakupu karmy dla zwierzyny łownej kwotą 1.266,90 zł. ze środków z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Wicestarosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała

Danuta Oziembłowska

Zarząd Powiatu

----------------------

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...............................................