PROTOKÓŁ nr 152/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 30 czerwca 2006 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Finansowego oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
  3. Projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.
  4. Projekt uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia dla Starosty Kluczborskiego oraz projekt Zarządzenia Starosty w sprawie przyjęcia Regulaminu Kontroli wraz z załącznikiem – propozycją Regulaminu Kontroli.
  5. Wolne wnioski.

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 27 czerwca 2006 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Pani Wanda Słabosz – Naczelnik Wydziału Finansowego wyjaśniła, że zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się na wniosek Komendy Powiatowej Państwowej Straży

Pożarnej w Kluczborku z dnia 11 kwietnia br. a zmiany te spowodowane są otrzymaniem przez w/w jednostkę nowego preliminarza wydatków sporządzonego przez Komendę

Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej w Opolu. Zmieniony preliminarz – kontynuowała

pani Słabosz, obejmuje środki zmniejszonej dotacji celowej w kwocie 8.000 zł. która to zmiana została wprowadzona uchwałą Rady Powiatu z dnia 13 kwietnia 2006 r. oraz przesunięcie w planie wydatków na łączną kwotę 8.100 zł. z grupy paragrafów tzw. bieżących na wydatki związane z uposażeniami funkcjonariuszy. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

 

Do punktu 3 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok. Następnie Naczelnik Wydziału Finansowego wyjaśniła zebranym, że na mocy tej uchwały wprowadza się zmiany w podziale budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok według klasyfikacji budżetowej; wprowadza się zmiany na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej, przyjmując za podstawę wielkości poszczególnych dotacji celowych przyznanych na rok budżetowy 2006 oraz wielkości dochodów budżetu państwa związanych z realizacją tych zadań.

Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.

Do punktu 4 porządku

Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia dla Starosty Kluczborskiego oraz projekt Zarządzenia Starosty w sprawie przyjęcia Regulaminu Kontroli wraz z załącznikiem – propozycją Regulaminu Kontroli. Następnie

Starosta przypomniał zebranym, że zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 05 czerwca br. w sprawie opracowania regulaminu kontroli w powiecie kluczborskim, audytor wewnętrzny tut. Starostwa taki regulamin na niniejsze posiedzenie Zarządu jego członkom przedkłada. Równocześnie z projektem regulaminu kontroli został przedłożony projekt

uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia dla Starosty Kluczborskiego do ustalenia takiego regulaminu kontroli w Powiecie Kluczborskim oraz projekt zarządzenia Starosty w sprawie przyjęcia powyższego regulaminu. Taka jak przedstawiona wyżej technika wprowadzenia regulaminu w życie – wyjaśnił Starosta, wynika z tego, że projekt regulaminu uwzględnia procedurę przeprowadzania wszystkich kontroli w powiecie czyli kontroli będących w kompetencji Zarządu oraz tych w zakresie realizacji powierzonych zadań rządowych będących w kompetencji Starosty. Następnie członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z projektem regulaminu kontroli. Po długiej dyskusji, ostatecznie, nie wnieśli oni do niego żadnych uwag, w związku z tym, Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia dla Starosty Kluczborskiego – upoważnienia do ustalenia regulaminu Kontroli w Powiecie Kluczborskim. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

 

Do punktu 5 porządku

Starosta przedstawił zebranym aneks nr 1 do umowy dzierżawy z dnia 01.04.2006 r. zawartej z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku. Aneks ten wprowadza zmianę w paragrafie 1 pkt 1, który otrzymuje brzmienie: “Przedmiotem umowy jest dzierżawa kompleksu budynków szpitala położony6ch na działce nr 91/12 karta mapy nr 12 w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23, których właścicielem jest Powiat Kluczborski”. Aneks ten wprowadza również zmianę w paragrafie 3 pkt 1 i otrzymuje on następujące brzmienie: “Strony ustalają wysokość miesięcznej opłaty z tytułu dzierżawy na kwotę 13.017,23 zł. brutto (w tym VAT) na podstawie faktury płatnej w terminie do 10-go dnia następnego miesiąca”. Pozostałe warunki umowy pozostają bez zmian. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu aneksu nr 1 do umowy dzierżawy z dnia 01.04.2006 r. zawartej z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu.

 

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

 

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...............................................