PROTOKÓŁ nr 150/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 22 czerwca 2006 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Finansowego, Naczelnik Wydziału Organizacyjnego oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Ponowne rozpatrzenie wniosku dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

    w Kluczborku w sprawie dofinansowania organizacji obchodów 40-lecia Poradni

    Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.

  3. Wniosek dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na wymianę stropodachu w budynku biurowo-administracyjnym będącym siedzibą Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.
  4. Sprawozdanie z zadania audytowego nr 1 przeprowadzonego w Wydziale Gospodarki Mieniem Powiatu w/m.
  5. Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej budynkami byłego szpitala – oddział wewnętrzny.
  6. Porozumienie z Powiatem Opolskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Opolski.
  7. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 czerwca 2006 r.
  8. Wolne wnioski.

 

 

 

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 05 czerwca 2006 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił zebranym ponownie wniosek dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w sprawie dofinansowania organizacji obchodów 40-lecia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Następnie przypomniał, że na poprzednim posiedzeniu, członkowie Zarządu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem postanowili zlecić dyrektorowi Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, aby na niniejsze posiedzenie Zarządu, przedłożyła szczegółowe informacje dotyczące tych obchodów. Zgodnie z powyższym taka informacja została przygotowana i przedłożona członkom Zarządu do zapoznania się. Jak wynika z powyższej informacji – kontynuował Starosta, podczas obchodów 40-lecia Poradni, planowane jest przeprowadzenie 8 warsztatów tematycznych, w których weźmie udział 160 nauczycieli, ponadto zaproszonych gości będzie 130 czyli łącznie prawie 300 osób. Ponadto planowany jest dla 70 gości głównie władz, emerytowanych nauczycieli oraz emerytowanych pracowników poczęstunek. Następnie Starosta przedstawił kalkulację kosztów konferencji i tak: umowy zlecenia dla prowadzących zajęcia warsztatowe, noclegi – 3.500 zł.; wydanie biuletynu – koszt około 5.500 zł.; przygotowanie auli Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz materiały konferencyjne – 700 zł.; poczęstunek dla gości – około 2.000 zł. Łączny planowany koszt konferencji to zdaniem dyrektora Poradni około 13.700 zł. Wicestarosta stwierdził, że z tej informacji nie wynika, jaki będzie wkład własny jednostki w tą imprezę a Sekretarz dodał, że również nie wynika, jaką kwotę dyrektor Poradni oczekuje od nas na co pani Krzysztowczyk odpowiedziała, że rozmawiała na ten temat z panią dyrektor Poradni i dowiedziała się, że oczekuje ona od nas około 5.000 zł. Naczelnik Wydziału Finansowego dodała, że taką kwotę tj. 5.000 zł. można by przeznaczyć na dofinansowanie obchodów przy czym kwota ta pochodziłaby z rezerwy budżetowej. Członkowie Zarządu Powiatu jeszcze po chwili dyskusji postanowili, że przeznaczą kwotę 5.000 zł. na dofinansowanie powyższej imprezy.

Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o dofinansowaniu organizacji obchodów 40-lecia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Kluczborku kwotą 5.000 zł.

 

Do punktu 3 porządku

Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z wnioskiem dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na wymianę stropodachu w budynku biurowo-administracyjnym będącym siedzibą Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku. Jak wynika z powyższego wniosku – kontynuował Przewodniczący, istniejący stropodach drewniany, w wielu miejscach jest zawilgocony i zapadnięty szczególnie w pomieszczeniu magazynowym co stwarza zagrożenie bezpieczeństwa jego użytkowników. Dach kryty folią PCV w wielu miejscach posiada nieszczelności w pokryciu czego dowodem są liczne zacieki na suficie pod stropodachem w pomieszczeniach biurowych i korytarzu. Na korytarzu drugiego piętra został odcięty prąd jak również mogą zostać pozbawione oświetlenia pomieszczenia biurowe na tym piętrze. Zdaniem dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku – kontynuował Starosta, bez niezwłocznego dokonania stosownych prac remontowo-konstrukcyjnych, eksploatacja przedmiotowego obiektu staje się niebezpieczna. Sytuację tę potwierdza również specjalistyczna ekspertyza techniczna z której wniosków i zaleceń wynika, że stropodach nad ostatnią kondygnacją nad magazynkiem wymaga osuszenia i wzmocnienia, ponadto bezwzględnie należy wykonać bieżący remont konstrukcji stropodachu, należy również wymienić pokrycie dachowe, wymienić rynny, dokonać obróbki dachowej kominów, instalację odgromową, wymienić fragmenty cegieł w kominach wentylacyjnych. Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z protokołem z kontroli technicznej sprawności powyższego budynku biurowego po czym Wicestarosta stwierdził, że wniosek ten dotyczy zabezpieczenia środków finansowych ale aby to zrobić trzeba wiedzieć ile, w związku z tym, należy najpierw wykonać kosztorys tych prac. Członkowie Zarządu zgodzili się ze zdaniem Wicestarostem i dlatego też jednogłośnie postanowili zlecić

Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu sporządzenie kosztorysu powyższych robót. Dopiero po zapoznaniu się z nim, Zarząd postanowił, że podejmie ostateczną decyzję w przedmiotowej sprawie.

 

 

Do punktu 4 porządku

 

Starosta omówił sprawozdanie z zadania audytowego nr 1 przeprowadzonego w Wydziale Gospodarki Mieniem Powiatu w/m. Audyt ten – wyjaśnił Starosta, został przeprowadzony w dniach od 06 marca do 20 maja br. a obejmował organizację systemu w zakresie przestrzegania obowiązujących procedur planowania do sprzedaży i zbywania nieruchomości stanowiących własność powiatu. Audytowi zostały poddane przyjęte w formie dokumentu rozwiązania wewnętrzne definiujące zasady funkcjonowania systemu oraz realizacja tego procesu zgodnie z przepisami prawa. Następnie audytowane były na podstawie wytypowanych obiektów kontroli środki oraz organizacja audytowanego procesu. Obiekty audytu to: ocena przyjętych procedur procesu planowania do sprzedaży i zbywania nieruchomości oraz ustalenie czy są one przestrzegane; ustalenie, czy pracownicy realizujący zadania w zakresie badanego procesu i związanych z tym podprocesów posiadają odpowiednie kwalifikacje, przypisane zakresy czynności i upoważnienia; ustalenie, czy przy realizacji procesu związanego z planowaniem do sprzedaży i zbywaniem nieruchomości istnieje podział obowiązków, czy są identyfikowane ryzyka i czy kierownictwo podejmuje w związku z tym odpowiednie działania np. wdrażając skuteczne mechanizmy kontroli; ustalenie, czy proces wyznaczania nieruchomości do sprzedaży jest poprzedzany analizami z uwzględnieniem celowości i zasadności ich zbycia i czy jest to dokumentowane; ustalenie, czy przebieg wyceny nieruchomości odbywa się zgodnie z prawem i czy jest to monitorowane przez osoby odpowiedzialne; ustalenie, czy podproces sprzedaży nieruchomości jest skuteczny i odbywa się zgodnie z przepisami prawa; ustalenie, czy czynności związane z prowadzeniem ewidencji nieruchomości są realizowane prawidłowo i rzetelnie; ustalenie, czy nieruchomości przeznaczone do sprzedaży i wycenione są odpowiednio zabezpieczone i utrzymywane w stanie nie zmieniającym ich wartości. Następnie członkowie Zarządu szczegółowo zapoznali się z powyższym sprawozdaniem oraz z rekomendacjami. W związku z tym, że członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego sprawozdania, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął wraz z rekomendacjami sprawozdanie z zadania audytowego nr 1 przeprowadzonego w Wydziale Gospodarki Mieniem Powiatu w/m.

 

 

Do punktu 5 porządku

Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego: dz. nr 56 zabudowana budynkami byłego szpitala - oddział wewnętrzny, położona w Kluczborku ul. M.C. Skłodowskiej 21. Następnie wyjaśnił, że Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu ogłosił i przeprowadził w dniu 12 czerwca br. I przetarg ustny nieograniczony na zbycie powyższej nieruchomości. Cena wywoławcza do I przetargu była równa wartości rynkowej określonej przez rzeczoznawcę majątkowego i wynosiła 1.225.000 zł. W związku z brakiem ofert, przetarg zakończył się wynikiem negatywnym. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji i zastanowieniu się jednogłośnie postanowił o ogłoszeniu II przetargu na zbycie nieruchomości położonej w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 21 dz. nr 56 zabudowana budynkami byłego szpitala - oddział wewnętrzny. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o obniżeniu ceny powyższej nieruchomości z 1.225.000 zł. do 1.090.000 zł.


Do punktu 6 porządku

 

Starosta przedstawił porozumienie z Powiatem Opolskim w sprawie ponoszenia przez Powiat Kluczborski wydatków z tytułu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Opolski. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się, jednogłośnie postanowił o podpisaniu porozumienia z Powiatem Opolskim w sprawie ponoszenia przez Powiat Kluczborski wydatków z tytułu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Opolski. Jednocześnie

Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego porozumienia.

 

 

 

 

 

 

Do punktu 7 porządku

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13 czerwca 2006 r. w celu ustalenia sposobu ich realizacji:

  • uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu;
  • uchwała w sprawie odpowiedzi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na skargę Pana Henryka Fraszka - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego;
  • uchwała w sprawie udzielenia pełnomocnictwa - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz Radcy Prawnemu – Panu Dariuszowi Kraśnickiemu;
  • uchwała w sprawie udzielenia pełnomocnictwa - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego;
  • uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za 2005 rok - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Ochrony Ludności i Promocji Zdrowia;
  • uchwała w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku;
  • uchwała w sprawie nadania Statutu Zarządowi Dróg Powiatowych w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku;
  • uchwała w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku;
  • uchwała w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku;
  • uchwała w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Gierałcicach - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach;
  • uchwała w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Zespołowi Socjalizacyjno - Interwencyjnemu “Nasz Dom Bogacica - Bąków” w Bogacicy - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego oraz dyrektorowi Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno - Interwencyjnego “Nasz Dom Bogacica - Bąków”;
  • uchwała w sprawie nadania Statutu i Regulaminu Starostwu Powiatowemu w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego;
  • uchwała w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i placówek kształcenia ustawicznego w powiecie kluczborskim - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;
  • projekt uchwały w sprawie likwidacji szkoły ponadpodstawowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;
  • projekt uchwały w sprawie likwidacji szkół ponadpodstawowych w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;
  • projekt uchwały w sprawie likwidacji szkoły ponadpodstawowej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;
  • projekt uchwały w sprawie likwidacji szkoły ponadpodstawowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji ;
  • projekt uchwały w sprawie likwidacji szkoły ponadpodstawowej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji;
  • projekt uchwały zmieniający Uchwałę Nr XXIX/219/2005 Rady Powiatu z dnia 08 lipca 2005 r. w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim w roku szkolnym

 

2005/2006 - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału

Edukacji oraz Skarbnikowi Powiatu;

  • projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli na przekazanie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi - postanowiono o przekazaniu powyższej uchwały Naczelnikowi Wydziału Edukacji.

 

Do punktu 8 porządku

Brak wolnych wniosków.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas .................................................

4. Stanisław Stenzel ................................................