Kluczbork, 2025-12-01
KD.2110.13.2025.AT
Starosta Kluczborski
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze –
Inspektor w Wydziale Zarządzania Drogami
I Nazwa i adres jednostki:
Starostwo Powiatowe w Kluczborku,
ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork
II Określenie stanowiska: Inspektor w Wydziale Zarządzania Drogami
III Wymagania niezbędne w stosunku do kandydatów:
1) wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce w zakresie budownictwa, preferowana specjalność w zakresie inżynierii lądowej, budowy dróg i mostów;
2) 3 – letni staż pracy, w tym co najmniej roczny na stanowisku związanym z przygotowaniem lub realizacją robót budowlanych;
3) obywatelstwo polskie;
4) nieposzlakowana opinia;
5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7) Znajomość przepisów prawa w zakresie:
- ustawy prawo budowlane,
- rozporządzenia sprawie przepisów techniczno - budowlanych dotyczących dróg publicznych,
- ustawy o drogach publicznych,
- rozporządzenia w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom,
- rozporządzenia w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- przepisów dotyczących ochrony danych osobowych;
8) prawo jazdy kategorii B.
IV Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydatów:
1) cechy osobowości: sumienność, bezstronność, komunikatywność, samodzielność, dyskrecja, szacunek do drugiego człowieka, wytrwałość, odporność na stres, utrzymanie porządku w dokumentach i na stanowisku pracy;
2) umiejętność planowania i organizowania pracy, umiejętność logicznego myślenia, umiejętność selekcji informacji, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów prawa, umiejętność pracy w zespole, umiejętność słuchania i wysławiania się;
3) umiejętność obsługi urządzeń biurowych, komputera, pakietu MS Office, w tym arkusza kalkulacyjnego (obliczenia i analizy danych), programów do projektowania systemu CAD, programów do kosztorysowania;
4) posiadanie uprawnień budowalnych w specjalności inżynieryjnej (mostowej, drogowej), konstrukcyjno – budowlanej, przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa będzie dodatkowym atutem.
V Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do podstawowych obowiązków należy przygotowanie i prowadzenie spraw w zakresie niżej wymienionych zadań:
1) wydawanie warunków technicznych dla zadań realizowanych w pasie drogowym;
2) wydawanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym nowej infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
3) opiniowanie inwestycji lokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie pasa drogowego;
4) opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
5) opiniowanie projektów technicznych na budowę, przebudowę i remont infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego;
6) wydawanie zezwoleń na budowę i przebudowę zjazdów z dróg;
7) opracowywanie warunków technicznych dla projektów na remont, przebudowę, rozbudowę i budowę obiektów infrastruktury drogowej (drogi, przepusty, mosty, wiadukty);
8) opracowywanie projektów i kosztorysów na roboty wykonywane w ramach bieżącego utrzymania dróg wraz z pomiarami w terenie;
9) dokonywanie pomiarów w terenie celem inwentaryzowania infrastruktury drogowej lub sporządzania dokumentacji technicznych;
10) dokonywanie lub nadzorowanie okresowych przeglądów dróg i obiektów mostowych.
VI Warunki pracy na stanowisku:
1) wymiar czasu pracy: pełny etat;
2) umowa o pracę;
3) praca administracyjno-biurowa, praca przy pomocy komputera;
4) praca na I piętrze budynku wielokondygnacyjnego, w razie potrzeby również praca w terenie, oględziny poza siedzibą Wydziału - przemieszczanie się przy pomocy samochodu służbowego;
5) bezpośredni kontakt z klientem.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi mniej niż 6%.
VII Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej - podpisany własnoręcznie;
2) list motywacyjny podpisany własnoręcznie;
3) kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie
(do pobrania ze strony BIP Starostwa Powiatowego w Kluczborku);
4) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie;
5) kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectw pracy, zaświadczeń – w przypadku aktualnego zatrudnienia);
6) kserokopie innych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje lub umiejętności;
7) Własnoręcznie podpisane oświadczenia o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
c) braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d) nieposzlakowanej opinii;
e) wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata zawartych w dokumentach złożonych w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Inspektora w Wydziale Zarządzania Drogami, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
VIII Termin i miejsce składania dokumentów:
1) Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Starostwa pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Kluczborku,
ul. Katowicka 1,
46-200 Kluczbork
z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Inspektora w Wydziale Zarządzania Drogami”
Dokumenty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 grudnia 2025 r. do godz. 16.00 (decyduje data i godzina wpływu do Sekretariatu Starostwa)
Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.
IX Dodatkowe informacje:
1) I etap naboru - otwarcie ofert nastąpi komisyjne w dniu 16 grudnia 2025 r. o godz. 9.00 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku, w celu sprawdzenia spełnienia wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu;
2) II etap naboru – rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w dniu 17 grudnia 2025 r. o godz. 9.00 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku;
3) Kandydaci, którzy zostaną zakwalifikowani do II etapu naboru zostaną powiadomieni o tym fakcie telefonicznie.
Wszelkie informacje związane z przedmiotowym naborem będą umieszczane na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Starostwa na II piętrze obok pokoju nr 201. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 77 418 52 18 wew. 121 lub 208
Starosta Kluczborski
Mirosław Birecki
Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w procesie naboru na stanowisko Inspektora w Wydziale Zarządzania Drogami
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO) informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych jest Starosta Kluczborski, ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork, tel. 77 418 52 18, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
- W Starostwie powołano Inspektora Ochrony Danych Osobowych; kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: nr tel. 77 418 65 20, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko podane w ogłoszeniu.
- Odbiorcą danych osobowych jest Komisja rekrutacyjna powołana w celu wyłonienia kandydata na stanowisko Inspektora w Wydziale Zarządzania Drogami,
- Po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru m.in. w zakresie imienia i nazwiska wybranego kandydata oraz jego miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego będzie umieszczona na tablicy informacyjnej w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa przez okres 3 miesięcy.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020, poz. 164 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
- Przysługują Państwu prawa: do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, do przenoszenia danych.
- Jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie przez administratora danych osobowych jest niezgodne z RODO, wówczas przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który jest organem nadzorczym.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru.