PROTOKÓŁ nr 148/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 05 czerwca 2006 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. wniosek dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku o ustanowienie trwałego zarządu na wydzieloną część budynku ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku;
  2. raport o stanie edukacji ustawicznej w Powiecie Kluczborskim w roku 2005.
  1. Sprawy finansowe:

- zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu:

  1. wniosek Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów;
  2. wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie przesunięcia środków finansowych;
  3. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w planie finansowym;
  4. wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie dokonania zmiany w planie finansowym;
  5. wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w planie wydatków budżetowych;
  6. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków finansowych.
  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej pozbawienia kategorii dróg powiatowych.

     

  2. Zarządzenie dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie umorzenia zaległych opłat za wyżywienie wychowanka.
  3. Wniosek Audytora Wewnętrznego dot. zajęcia stanowiska w sprawie konieczności opracowania regulaminu uwzględniającego obowiązujące wymogi prawne oraz będącego procedurą wszystkich kontroli sprawowanych przez Zarząd w zakresie udzielonych ustawowo organowi wykonawczemu kompetencji.
  4. Wniosek Pana Ryszarda Jaworskiego z Kluczborka w sprawie udzielenia pomocy finansowej.
  5. Opinia Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu do wniosku Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzania zmian w planie zagospodarowania przestrzennego wsi Bogacica.
  6. Wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie podjęcia decyzji dotyczącej sposobu przeprowadzenia zamówienia na wykonanie robót budowlanych obejmujących wykonanie prac związanych z budową szybu dźwigowego oraz dostawę i montaż dźwigu przy budynku Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach.
  7. Projekt uchwały w sprawie zbycia w formie przetargu ustnego nieograniczonego lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego położonego w Polanowicach nr 93.
  8. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  9. Wolne wnioski.

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 31 maja 2006 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Starosta przedstawił następujące sprawy:

a) wniosek dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku o ustanowienie trwałego zarządu na wydzieloną część budynku Zespołu Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku. Na niniejsze posiedzenie Zarządu zostali zaproszeni: pani Anna Dzierżan - dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku oraz pan Paweł Cieplik – dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – CKU w Kluczborku. Jako pierwszy głos zabrał Starosta, a mianowicie przedstawił zebranym opinię Naczelnika Wydziału Edukacji w powyższej sprawie tj. w sprawie ustanowienia trwałego zarządu dla Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczyciela w Kluczborku na wydzieloną część budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku. Naczelnik Wydziału Edukacji w swojej opinii pisze – kontynuował Starosta, że po zapoznaniu się z zapisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami stwierdza, że istnieją dwa sposoby do ustanowienia trwałego zarządu dla PODN a mianowicie: na podstawie art. 47 ust. 1 w/w ustawy, który mówi, że “jednostka organizacyjna sprawująca trwały zarząd może zgłosić właściwemu organowi wniosek o wydanie decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu w odniesieniu do całej nieruchomości lub jej części, jeżeli stała się dla niej zbędna. Złożenie wniosku powinno być poprzedzone uzyskaniem zgody organu nadzorującego jednostkę organizacyjną” oraz drugi sposób: na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami – “właściwy organ może z urzędu wydać decyzję o wygaśnięciu trwałego zarządu w odniesieniu do nieruchomości lub jej części w razie stwierdzenia, że nieruchomość stała się zbędna na cel określony w decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu”. Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku – kontynuował Starosta, optuje za wydzierżawieniem pomieszczeń dla Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. Natomiast zgodnie z art. 43 wyżej cytowanej ustawy, oddanie nieruchomości lub jej części w najem, dzierżawę lub użyczenie, może być dokonane na podstawie umowy zawartej na okres do 3 lat. Aby zawrzeć umowę na okres powyżej 3 lat, niezbędna jest zgoda właściwego organu i organu nadzorującego. Umowa dzierżawy łączy się z opłatami, które pobierane byłyby od PODN – jednostki również powiatowej. Dodatkowo niezbędne jest również przeprowadzenie remontu

w pomieszczeniach, które stanowiłyby przedmiot trwałego zarządu, a remontowanie na

“nie swoim” i na czas określony – nie jest zdaniem pani Krzysztowczyk rozwiązaniem motywującym. Ponadto, w swojej opinii pani Krzysztowczyk pisze, że jak wynika z danych o demografii w powiecie kluczborskim, od roku szkolnego 2008/2009, zacznie się duży spadek uczniów, którzy przyjdą do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych. Już teraz obserwować można z roku na rok mniejszą liczbę pierwszoklasistów szkół

 

ponadgimnazalnych w naszym powiecie. Należy również pamiętać, że część młodzieży będzie wybierać szkoły, które funkcjonują w Byczynie i w Wołczynie, a także poza naszym powiatem. W związku z tym, zdaniem pani Krzysztowczyk, młodzieży w naszych powiatowych szkołach będzie coraz mniej a co za tym idzie, pomieszczenia w szkołach nie będą w pełni wykorzystywane. Reasumując Przewodniczący Zarządu powiedział, że z powyższej opinii Naczelnika Wydziału Edukacji wynika, że ustanowienie trwałego zarządu na część budynku ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku dla PODN jest najlepszym rozwiązaniem w przeciwieństwie do propozycji dyrektora ZSP Nr 2, który optuje za wydzierżawieniem tych pomieszczeń. Następnie głos zabrał Pan Paweł Cieplik, który stwierdził, że jest jak najbardziej za tym, aby Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli funkcjonował w Kluczborku bo to dla dobra powiatu ale jako dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 “patrzy’ również na swoją Pracownię Ćwiczeń Praktycznych. Wszyscy wiedzą, że jest duże zapotrzebowanie na kształcenie zawodowe, jeżeli te pomieszczenia damy Powiatowemu Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli i wydzielimy je, to może wtedy być problem, gdyż jest tam umywalnia dla młodzieży, sanitariaty i jeżeli to wydzielimy, to może po prostu zabraknąć miejsca dla szkoły. Jako dyrektor tego zespołu szkół musi dbać o to, aby praktyka realizowana była na miejscu w szkole. W związku z tym dyrektor Cieplik zaproponował, aby poczekać z decyzją w przedmiotowej sprawie do odejścia Salezjańskiego Liceum Ogólnokształcącego i wtedy jakieś ruchy będzie można poczynić, na przykład wynająć dla PODN. Jeśli chodzi o inwestycje i remonty na “nie swoim”, to zdaniem pana Cieplika, pomieszczenia te nie wymagają dużo pracy, może ewentualnie pomalowanie ścian czy naprawa sanitariatów ale to zdaniem dyrektora nie niesie za sobą dużych nakładów finansowych. Pani Krzysztowczyk powiedziała, że w momencie wynajmu tych pomieszczeń dla PODN, będzie on płacić ZSP Nr 2 czyli jedna nasza jednostka będzie płacić drugiej a pieniądze pozostaną i tak w jednym budżecie powiatu. Następnie głos zabrała pani Anna Dzierżan, która powiedziała, że nie neguje tego co powiedział pan Cieplik ale jak wynika z demografii, w najbliższych latach,

gdyby te pomieszczenia zostały przydzielone dla Powiatowego Ośrodka Doskonalenia

Nauczycieli, uczniowie z powodzeniem zmieszczą się w pozostałych pomieszczeniach bo Zespół Szkół Ponadgimanzjalnych Nr 2 w Kluczborku stanowi bardzo duży budynek. Ustanowienie trwałego zarządu dla PODN, zdaniem jej dyrektora, pozwoliłoby na prowadzenie w tych pomieszczeniach usprawnionej administracji a ponadto, przygotowanie sali, gdzie doradcy mogliby spotykać się z nauczycielami ze szkół, z którymi współpracują

 

a rocznie spotykają się z ponad 4.500 nauczycielami. Pani Krzysztowczyk stwierdziła, że to co PODN robi i organizuje, jest bardzo potrzebne, jednostka zdaje swój egzamin jeśli chodzi o realizację zadań statutowych. Pani Dzierżan z kolei dodała, że lepiej pieniądze inwestować w doradztwo i doskonalenie nauczycieli niż w koszty dzierżawy. Następnie członkowie Zarządu Powiatu podjęli długą dyskusję na temat niniejszej sprawy. Ostatecznie jednak jednogłośnie doszli do wniosku, że przed kolejnym posiedzeniem Zarządu, pojadą do Zespolu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 i obejrzą pomieszczenia, które miałyby być przeznaczone na siedzibę Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli oraz raz jeszcze porozmawiają z dyrektorem Cieplikiem. Reasumując, Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem. Ostateczną decyzję w powyższej sprawie członkowie Zarządu podejmą na kolejnym posiedzeniu.

  1. raport o stanie edukacji ustawicznej w Powiecie Kluczborskim w roku 2005;

Zarząd Powiatu odłożył zapoznanie się z powyższym raportem do kolejnego posiedzeniu.

 

Do punktu 3 porządku

Skarbnik omówił następujące sprawy:

a) wniosek Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów w dziale 853 w rozdziale 85333 § 0970 o kwotę 950,00 zł. oraz zwiększenia planu wydatków o w/w kwotę w § 4260– zakup energii. Skarbnik wyjaśnił, że dochody te powstały w wyniku zwrotu kosztów wynagrodzeń refundowanych z Funduszu Pracy i Powiatowy Urząd Pracy chce je przeznaczyć na zakup energii.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego

skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie

uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

b) wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie przesunięcia środków finansowych z zadania: “Wymiana stolarki okiennej w czterech pomieszczeniach mieszkalnych w budynku internatu” na zadanie: “Remont stołówki w budynku internatu SOSW w Kluczborku”. Pan Piotr Pośpiech powiedział, że koszt zadania w związku z przeniesieniem środków finansowych wyniesie 23.000 zł. Jako uzasadnienie swojej prośby dyrektor ośrodka podaje to, że w wyniku opracowania

 

kosztorysów robót elektrycznych i budowlanych, które obejmują niezbędny zakres prac do wykonania w pomieszczeniu stołówki w budynku internatu, wynikła różnica w stosunku do szacunkowego obliczenia kosztów podanych w projekcie budżetu na 2006 rok.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i również jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

c) wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w planie finansowym; Wniosek ten dotyczy wprowadzenia do planu dochodów i wydatków darowizny otrzymanej przez szkołę w kwocie 5.429 zł. i to proponuje się przeznaczyć na wydatki szkoły w rozdziałach: licea profilowane – 1.710,00 zł. pozostałą kwotę na szkoły zawodowe. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem, jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy również zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

d) wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie dokonania zmiany w planie finansowym po stronie dochodów i wydatków; Skarbnik wyjaśnił, że wniosek ten dotyczy wprowadzenia do dochodów i wydatków kwoty otrzymanej na zasadzie porozumień w ramach dotacji z gmin – 4.278 zł. oraz darowizny w kwocie – 390,00 zł. Łącznie kwota 4.668 zł. zostanie przeznaczone na pokrycie wydatków bieżących jednostki.

Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z powyższym wnioskiem i postanowili o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

e) wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie dokonania przesunięć środków finansowych w planie wydatków

budżetowych na rok 2006 o kwotę 750,00 zł.; Wniosek ten dotyczy przesunięć środków finansowych w wysokości 750,00 zł. w planie wydatków budżetowych z działu – edukacyjna opieka wychowawcza do działu – oświata i wychowanie, ponieważ, zdaniem Skarbnika, zmiana ta będzie odpowiadała 1% kosztów wynagrodzeń w obydwu tych działach, w ramach których jednostka funkcjonuje. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i postanowił o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy również zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok;

f) wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków finansowych na rok 2006 w rozdziale 80130 § 4480 o kwotę 12.459 zł.; Skarbnik powiedział, że wcześniej otrzymaliśmy do wiadomości pismo z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku dotyczące problemu z uregulowaniem podatku od nieruchomości wobec Urzędu Miejskiego w Kluczborku. W piśmie tym dyrektor szkoły zwraca się do Burmistrza Kluczborka z prośbą o przesunięcie terminu płatności zaległego podatku od nieruchomości z tytułu wynajmu pomieszczeń przez pana Baderę za lata 2003 – 2005 w kwocie 12.459 zł. do końca bieżącego roku. Równocześnie proszą w niniejszym piśmie o umorzenie naliczonych odsetek od w/w podatku od nieruchomości z powodu trudnej sytuacji finansowej jednostki. Dyrektor uważał, że jako jednostka oświatowa są zwolnieni od płacenia podatku od nieruchomości a nie otrzymywali żadnych upomnień ani wezwań do zapłaty. W związku z tym, dyrektor szkoły zwraca się z prośbą o zwiększenie planu wydatków finansowych na w/w kwotę.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i po dyskusji jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok.

Do punktu 4 porządku

Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej pozbawienia kategorii dróg powiatowych. Następnie wyjaśnił, że na mocy tej uchwały,

Zarząd Powiatu pozytywnie opiniuje propozycję pozbawienia następujących dróg w Kluczborku kategorii dróg powiatowych: całe odcinki następujących dróg - ulica Armii

Krajowej, ulica Chopina, ulica Dworcowa, ulica Grunwaldzka “B”, ulica Okulickiego, ulica Klasztorna, ulica Kochanowskiego, ulica Kołłątaja, ulica Konopnickiej, ulica Kopernika, ulica Kujakowicka, ulica Ligonia, ulica Ossowskiego, ulica Rynek – strona północna, ulica Powstańców Śl., ulica Pederewskiego, ulica Sienkiewicza, ulica Słowackiego, ulica Witosa, ulica Wolności, ulica Ściegiennego, ulica Zamkowa a ponadto: ulica Grunwaldzka – droga gminna na odcinku od skrzyżowania z ulicą Słowackiego do skrzyżowania z ulicą Waryńskiego, pozostały odcinek to droga powiatowa; ulica Kilińskiego – droga gminna na odcinku od skrzyżowania z ulicą Lompy do skrzyżowania z ulicą Fabryczną, pozostały

 

odcinek – droga powiatowa; ulica Waryńskiego – droga gminna na odcinku od skrzyżowania z ulicą Byczyńską do skrzyżowania z ulicą Żeromskiego, pozostały odcinek to droga powiatowa. Członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej pozbawienia kategorii dróg powiatowych.

 

Do punktu 5 porządku

Przewodniczący zapoznał zebranych z zarządzeniem dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku nr 8/K/2006 z dnia 26.05.2006 r. w sprawie umorzenia zaległych opłat za wyżywienie wychowanka. Następnie wyjaśnił, że umorzenie dotyczy kwoty 208,73 zł. za 2005 rok oraz styczeń i luty 2006 r. Powyższą należność umorzono na wniosek matki wychowanka, który to wniosek zawiera informacje o trudnej sytuacji bytowej i finansowej wynikającej z niskich dochodów, z których utrzymuje się 6-cio osobowa rodzina. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym zarządzeniem.

 

Do punktu 6 porządku

Starosta przedstawił zebranym wniosek Audytora Wewnętrznego dotyczący następującej sprawy: uwzględniając zmienioną ustawę o finansach publicznych i jednocześnie braku regulacji w dotychczasowych regulaminach w zakresie sprawowania kontroli przez Zarząd

Powiatu w jednostkach, otrzymujących środki z budżetu powiatu i nie będących jednostkami

organizacyjnymi powiatu np. niepubliczne placówki oświatowe oraz mającego na uwadze funkcjonujące standardy kontroli finansowej, Audytor zwraca się o zajęcie stanowiska w sprawie konieczności opracowania regulaminu uwzględniającego obowiązujące wymogi prawne oraz będącego procedurą wszystkich kontroli sprawowanych przez Zarząd w zakresie udzielonych ustawowo organowi wykonawczemu kompetencji. W chwili obecnej – kontynuował Starosta, obowiązują w zakresie kontroli 2 regulaminy: regulamin określający szczegółowe warunki i tryb przeprowadzania przez Wydział Finansowy w/m. kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu oraz powiatowych służbach, inspekcjach i straży

 

w zakresie gospodarki finansowej. Zdaniem Pana Adama Radoma, regulamin ten zawiera szereg zapisów nieaktualnych, nie spełnia obowiązujących standardów kontroli, jest niezgodny z obecną strukturą organizacyjną oraz nie uwzględnia kontroli w Starostwie. Drugi w kolei regulamin – kontynuował Starosta, to regulamin przeprowadzania kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu jednak nie ujmuje on również kontroli w Starostwie. Celem czynności kontrolnych, których dotyczy niniejszy regulamin, jest sprawdzenie kierunków działania, doboru środków i wykonywanie zadań przez samorządowe jednostki organizacyjne powiatu. Skarbnik dodał, że opracowanie takiego regulaminu wynika z ustawy o finansach publicznych i dobrze by było, gdyby powstał jeden dokument dotyczący kontroli. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji stwierdzili, że jeżeli jest taka konieczność i zarazem potrzeba, to należy zlecić Audytorowi Wewnętrznemu opracowanie takiego regulaminu i tak też ostatecznie jednogłośnie postanowiono.

Do punktu 7 porządku

Przewodniczący przedstawił wniosek Pana Ryszarda Jaworskiego z Kluczborka w sprawie udzielenia pomocy finansowej. Powyższą pomoc wnioskodawca chce przeznaczyć na zakup ubrania oraz prezentu dla kolegi z okazji ślubu. Jak wynika z opinii dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w tej sprawie, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie jako instytucja powołana do udzielania pomocy rodzinie, nie dysponuje środkami

finansowymi ani nie posiada kompetencji ustawowych umożliwiających dokonania wsparcia, o które wnioskodawca się zwrócił. Nie mniej jednak, zdaniem dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, Pan Ryszard Jaworski zasługuje na wsparcie

i pomoc ze względu na czyn, jakiego dokonał a mianowicie, w 1987 roku w Kluczborku na “żwirowni” uratował dwie tonące dziewczynki. Z racji jednak kompetencji ustawowych, właściwą jednostką do udzielenia wnioskowanej pomocy finansowej jest Ośrodek Pomocy Społecznej, którego beneficjentem jest pan Ryszrad Jaworski a także działająca przy Urzędzie Miejskim Komisja ds. Obywatelskich i Socjalnych Rady Miejskiej w Kluczborku. Członkowie Zarządu stwierdzili, że pan Jaworski faktycznie zasługuje na uznanie za to, czego dokonał ale jak powiedział Skarbnik, nie możemy przekazać osobie fizycznej środków finansowych. Jeszcze po chwili dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił, że ze względów formalno-prawnych tj. braku możliwości przekazywania osobom fizycznym środków finansowych, negatywnie opiniuje powyższy wniosek.

Do punktu 8 porządku

Starostę przedstawił opinię Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu do wniosku Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzania zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogacica. W swojej opinii Naczelnik Wydziału pisze – kontynuował Starosta, że w 2003 roku, Urząd Miejski w Kluczborku zmienił samowolnie plan zagospodarowania, który utrudnił nam zbywanie działek budowlanych będących własnością Powiatu Kluczborskiego a mianowicie, zgodnie z nowym planem zagospodarowania, z 19 działek można było zbyć tylko 6 działek. Po wielu monitach, w maju br. Burmistrz Miasta Kluczborka powiadomił nas o podjęciu przez Radę Miejską uchwały o przystąpieniu do sporządzania zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego terenów m. in. wsi Bogacica. Dalej w swoim piśmie Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu pisze – nadal kontynuował Przewodniczący Zarządu, że rozmawiał na temat powyższej sprawy z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Kluczborku, odpowiedzialnym za te sprawy i uzyskał z jego strony zapewnienie, że plan zagospodarowania dla naszej nieruchomości

w Bogacicy będzie zgodny z podziałem z 2001 roku. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższą opinią i po długiej dyskusji stwierdzili, że należy przygotować wniosek o takie przeznaczenie w planie działek położonych w Bogacicy, jak wynikało to z koncepcji, która została opracowana w 2001 roku i przekazać go do Burmistrza Miasta

Kluczborka. Jeszcze po chwili dyskusji, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotować takie wystąpienie do Burmistrza Miasta Kluczborka.

Do punktu 9 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dotyczący podjęcia decyzji w sprawie sposobu przeprowadzenia zamówienia na wykonanie robót budowlanych obejmujących prace związane z budową szybu dźwigowego oraz dostawę i montaż dźwigu przy budynku Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Jak wynika z powyższego wniosku – kontynuował Przewodniczący, w dniu 30 maja br. odbył się drugi przetarg nieograniczony na w/w roboty budowlane. Pierwszy

 

przetarg zaplanowany na dzień 17 marca br. został unieważniony, natomiast na drugi przetarg nie została złożona żadna oferta, pomimo wydanych materiałów przetargowych pięciu firmom. Na sfinansowanie tego zadania zostały zapewnione częściowo pieniądze z kontraktu wojewódzkiego oraz z funduszu PFRON, zamknięcie inwestycji przewidziano na dzień 30.11.2006 r. a wszystkie fundusze muszą zostać rozliczone do końca br. w związku z tym, Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu prosi Zarząd Powiatu o podjęcie stosownej decyzji. Jednocześnie Naczelnik Wydziału w swoim piśmie zasugerował przeprowadzenie zamówienia z wolnej ręki. Skarbnik stwierdził, że proponuje nie przeprowadzać zamówienia z wolnej ręki ze względu na źródło środków, po które chcemy sięgnąć i przeznaczyć na powyższy cel. Sekretarz powiedział, że jest jeszcze czas do końca listopada, więc można ogłosić kolejny przetarg. Wicestarosta również zaproponował ogłoszenie kolejnego przetargu. Skarbnik dodał, że może to być przetarg “niebiuletynowy”, bo można go szybciej rozstrzygnąć. Wicestarosta powiedział, że należy dokładnie sprawdzić, ile czasu potrzeba nam na ogłoszenie i przeprowadzenie takiego przetargu, o którym dowiedziałoby się jak najwięcej osób i w tej sprawie zaproponował, że porozmawia

Naczelnikiem Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu oraz Naczelnikiem Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu kolejnego przetargu na wykonanie robót budowlanych obejmujących prace związane z budową szybu dźwigowego oraz dostawę i montaż dźwigu przy budynku Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi

Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu oraz Naczelnikowi Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki skontaktowanie się w powyższej sprawie z Wicestarostą.

Do punktu 10 porządku

Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zbycia w formie przetargu ustnego nieograniczonego lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego położonego w Polanowicach nr 93.. Następnie wyjaśnił, że na mocy niniejszej uchwały, Zarząd Powiatu wyraża zgodę na sprzedaż w drodze przetargu ustnego nieograniczonego lokalu mieszkalnego będącego pustostanem stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego, położonego w Polanowicach, w budynku wielorodzinnym nr 93c/1. Członkowie Zarządu

 

Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zbycia w formie przetargu ustnego nieograniczonego lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego położonego w Polanowicach nr 93.

Do punktu 11 porządku

Starosta przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku:

  • projekt uchwały w sprawie wyrażenia woli na przekazanie Zespołu Szkół

Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach do prowadzenia przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że powyższy projekt uchwały jest wynikiem pozytywnego zaopiniowania wniosku dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach przez Zarząd Powiatu w dniu 11.05.2006 r.; Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały

i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego

Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za 2005 rok; Starosta powiedział, że powyższy projekt uchwały dotyczy sprawozdania, które obejmuje: bilans

jednostki sporządzony na dzień 31 grudnia 2005 r., rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową do sprawozdania zawierającą szereg istotnych danych i wyjaśnień opisujących sytuację majątkową i finansową oraz informację o wyniku finansowym jednostki. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił

o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie nadania Statutu i Regulaminu Starostwu Powiatowemu

w Kluczborku; Naczelnik Wydziału Organizacyjnego wyjaśniła, że zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym, jednostki organizacyjne powiatu, w tym Starostwo Powiatowe, działają na podstawie statutu powiatu i regulaminu organizacyjnego. W związku z nadaniem statutu Starostwu i ujęciem niektórych dotychczasowych zapisów w statucie, wymagana jest zmiana regulaminu organizacyjnego. Drugą przesłanką jest bardzo częsta zmiana przepisów prawnych, które powodują dezaktualizację wymienionych zadań. W związku z przygotowaniami do nadania statutu, postanowiono przeanalizować dotychczasową strukturę Starostwa. W wyniku tej analizy postanowiono połączyć dwa wydziały

 

a mianowicie: Wydział Ochrony i Promocji Zdrowia oraz Wydział Ochrony Ludności i Spraw Obronnych i utworzyć: Wydział Ochrony Ludności i Promocji Zdrowia. Druga zmiana w strukturze to włączenie dwóch samodzielnych stanowisk pracy tj. stanowiska ds. wojskowych i stowarzyszeń oraz stanowiska ds. bhp do Wydziału Organizacyjnego. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił

o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Gierałcicach;

Naczelnik Wydziału Organizacyjnego powiedziała, że zarówno powyższy projekt uchwały jak i pięć kolejnych dotyczących nadania statutu, powstały zgodnie z nową ustawą z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych, która wprowadziła zasadę, że jednostki budżetowe działają na podstawie statutu. Projekty statutów jednostek budżetowych zawierają w szczególności: nazwę, siedzibę i przedmiot działalności, w tym działalności podstawowej. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Kluczborku; Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił

o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku; Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Zarządowi Dróg Powiatowych w Kluczborku; Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Kluczborku; Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Zespołowi Socjalizacyjno - Interwencyjnemu “Nasz Dom Bogacica - Bąków” w Bogacicy; Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/249/2005 Rady Powiatu

w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok; Skarbnik

 

wyjaśnił zebranym, że powyższy projekt uchwały, oprócz wniosków omówionych wcześniej w podpunkcie 3 oraz w podpunkcie 12 “c” niniejszego protokołu, zawiera następujące elementy: pismo Wydziału Finansowego tut. Starostwa w sprawie ustalenia wyniku budżetu powiatu za 2005 rok oraz określenia kwoty wolnych środków pozostających na rachunku budżetu w roku 2006, kwota 265.981 zł. została podzielona w następujący sposób: kwota 3.200 zł. na zadania własne w zakresie nadzoru nad lasami; kwota 217.322 zł. na wydatki bieżące Starostwa w tym zakup oprogramowania komputerowego, zakup energii cieplnej, podatek od nieruchomości oraz inne wydatki związane z funkcjonowaniem urzędu; kwota 30.000 zł. na zabezpieczenie kosztów utrzymania Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Oleśnie; kwota 7.400 zł. - dotacja z Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej na pokrycie kosztów wizyty partnerskiej w Bad Dürkheim. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • dwa projekty uchwał w sprawie udzielenia pełnomocnictwa; Przewodniczący Zarządu

powiedział, na mocy powyższych uchwał upoważnia się: radcę prawnego Michała Kuleszę

do sporządzenia skargi kasacyjnej i do reprezentowania Rady Powiatu w Kluczborku przed Naczelnym Sądem Administracyjnym w Warszawie w sprawie ze skargi Henryka Fraszka

w przedmiocie utworzenia spółki akcyjnej oraz na mocy drugiego projektu uchwały: upoważnia się radcę prawnego – Dariusza Kraśnickiego, do reprezentowania Rady Powiatu w Kluczborku przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Opolu w sprawie ze skargi Henryka Fraszka dotyczącej uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w przedmiocie likwidacji SP ZOZ w Kluczborku. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższe projekty uchwał i postanowił o ich skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie odpowiedzi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

w Opolu na skargę Pana Henryka Fraszka; członkowie Zarządu zapoznali się z projektem powyższej odpowiedzi i jednogłośnie postanowili o jej skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 03.04.2006 r.

do 24.05.2006 r. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o skierowaniu powyższego sprawozdania na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

 

 

Do punktu 12 porządku

a) Wicestarosta przedstawił zebranym projekt pozwu przeciwko Narodowemu Funduszowi Zdrowia oddz. w Opolu dotyczący szkody powstałej na skutek wypłaty podwyżek pracownikom tzw. “Ustawy 203”. Przygotowanie powyższego projektu pozwu zlecił Likwidatorowi Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku

Zarząd Powiatu. Jednocześnie Wicestarosta stwierdził, że Likwidator informuje nas, że zgodnie z procedurą, należy wezwać Narodowy Fundusz Zdrowia do zapłaty przed wystąpieniem z pozwem do sądu. Członkowie Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z projektem powyższego pozwu, jednogłośnie go przyjęli. Jeszcze po chwili dyskusji Zarząd Powiatu

zlecił Likwidatorowi Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ

w Kluczborku wystąpienie do Narodowego Funduszu Zdrowia z wezwaniem do zapłaty

kwoty obejmującej podwyżkę wynagrodzeń za lata 2001 – 2004. Wyliczenie powyższej kwoty będzie stanowić załącznik do pozwu.

b) Wicestarosta przedstawił wniosek Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie zabezpieczenia samochodu marki

Mercedes Benz tj. znalezienia odpowiedniego miejsca do jego garażowania. Dotychczas w/w

samochód był czasowo parkowany na prywatnej posesji. W między czasie pani Likwidator zwróciła się do szkół naszego powiatu z prośbą o udostępnienie odpowiedniego do tego celu garażu jednak odpowiedź ze strony szkół była negatywna, głównie dlatego, że samochód ten przekracza zwykle normy garażowania. Członkowie Zarządu Powiatu po namyśle stwierdzili, że może odpowiedni garaż będzie przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Jeszcze po chwili dyskusji Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Powiatu podjęcie działań zmierzających do znalezienia odpowiedniego

miejsca do garażowania w/w samochodu. Jednocześnie Zarząd Powiatu zasugerował jako odpowiednie do tego celu miejsce przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Jeżeli jednak z jakiś powodów garaż przy w/w szkole nie będzie mógł być wykorzystany do tego celu, należy znaleźć inny, odpowiedni garaż.

c) Skarbnik Powiatu przypomniał zebranym wniosek Parafii Rzymsko-Katolickiej w Kostowie w sprawie dofinansowania remontu Kościoła w Miechowej i poprosił o jego ponowne rozpatrzenie. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji i zastanowieniu się

postanowili o przyznaniu 3.000 zł. na powyższy cel. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił

 

o ujęciu powyższego wniosku w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2006 rok.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...........................................