PROTOKÓŁ nr 147/2006

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 31 maja 2006 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy finansowe:
  1. informacja obejmująca:
  • sprawozdanie z realizacji budżetu powiatu za 2005 rok;
  • informacja o kwotach zobowiązań wymagalnych;
  • wykaz dotacji otrzymanych z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego;
  • wykaz dotacji udzielonych jednostkom samorządu terytorialnego;
  • wykaz udzielonych poręczeń i gwarancji;
  • wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty;
  • wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej;
  1. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
  3. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
  4. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.

3. Wolne wnioski.

 

 

 

 

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 24 maja 2006 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Skarbnik przedstawił następujące sprawy:

  1. informacja obejmująca: sprawozdanie z realizacji budżetu powiatu za 2005 rok;

    informacja o kwotach zobowiązań wymagalnych; wykaz dotacji otrzymanych z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego; wykaz dotacji udzielonych jednostkom samorządu terytorialnego; wykaz udzielonych poręczeń i gwarancji, wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty; wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej; Skarbnik wyjaśnił, że obowiązek sporządzania takiej informacji wynika z art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych tj. do końca miesiąca maja Zarząd jednostki samorządu terytorialnego musi podać do publicznej wiadomości informacje obejmujące: wykonanie budżetu za poprzedni rok budżetowy w tym kwoty deficytu lub nadwyżki, ogólne zestawienia dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, podane zostały również kwoty wyniku finansowego budżetu; następnie: informacja o kwotach zobowiązań o których mowa w art. 11 ust. 1 pkt 4 w/w ustawy i chodzi tutaj o zobowiązania wymagalne, które wynikają albo z odrębnych ustaw, prawomocnych orzeczeń sądów lub prawomocnych, ostatecznych decyzji administracyjnych albo są uznane za bezsporne przez właściwą jednostkę sektora finansów publicznych czyli w tym przypadku przez nas. Ponadto – kontynuował Pan Piotr Pośpiech, ustawodawca wprowadził taki obowiązek, że mamy do publicznej wiadomości podawać kwoty dotacji otrzymanych i przekazanych ale tylko tych, które dotyczą innych jednostek samorządu terytorialnego. Jeśli chodzi o poręczenia i gwarancje, w ubiegłym roku Rada Powiatu oraz Zarząd Powiatu Kluczborskiego nie udzielały żadnych poręczeń i gwarancji na rzecz innych podmiotów. W 2005 roku – kontynuował Skarbnik, dokonano umorzeń

     

    należności budżetu powiatu kluczborskiego zgodnie z zarządzeniami Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku a umorzenia te dotyczyły zaległych opłat za wyżywienie wychowanków ośrodka i łączna kwota umorzeń to 5.470,29 zł. Ostatnim elementem powyższej informacji jest wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej. Informacja ta zawiera wykaz nazwisk oraz datę, kiedy udzielono pomocy publicznej i została ona przeniesiona ze sprawozdania sporządzonego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku bo innych działań zgodnych z ustawą o pomocy publicznej nie mieliśmy a Urząd Pracy wykonując swoje zadania, praktycznie cały czas działa w ramach przepisów ustawy o pomocy publicznej. Na zakończenie swojej wypowiedzi Skarbnik powiedział, że wszystkie powyższe informacje zostaną zamieszczone w biuletynie informacji publicznej, dane zawarte w tej informacji nie są niczym nowym, wszystkie zostały już wcześniej opublikowane, z nich zostały sporządzone sprawozdania statystyczne, które zostały przekazane do właściwych organów a przepis który obowiązuje od 1 stycznia br. ma na celu upublicznianie tych informacji. Członkowie Zarządu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika i szczegółowym zapoznaniu się z powyższą informacją, nie wnieśli do niej żadnych uwag. W związku z tym, Starosta poddał ją pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął i postanowił o podaniu do publicznej wiadomości informację obejmującą: sprawozdanie z realizacji budżetu powiatu za 2005 rok; informację o kwotach zobowiązań wymagalnych; wykaz dotacji otrzymanych z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego; wykaz dotacji udzielonych jednostkom samorządu terytorialnego; wykaz udzielonych poręczeń i gwarancji, wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty; wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej;

  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Pan Piotr

    Pośpiech powiedział, ze zmiany w budżecie po stronie wydatków zostaną wprowadzone na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku a chodzi o to, że z wydatków bieżących w ramach rozdziału – dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, dyrektor szkoły prosi, aby z wydatków bieżących przenieść kwotę 3.080,00 zł. i z zakupu usług pozostałych – 9.252,00 zł. na pokrycie kosztów wynagrodzenia i pochodnych od wynagrodzenia metodyka w 2006 roku, ponieważ kwota, która została zaplanowana, okazała się za mała. Cała uchwała zmierza do tego – kontynuował Skarbnik, że zostaną ograniczone

     

    wydatki na inne formy dokształcania czy doskonalenia zawodowego a przeznaczone na funkcjonowanie metodyka zatrudnionego w tej jednostce. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;

  3. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

    Skarbnik wyjaśnił, że zmiany wprowadzone niniejszą uchwałą dotyczą zwiększenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok o otrzymaną dotację celową: w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, w rozdziale 85334 – Pomoc dla repatriantów, paragrafie 2110 – Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami, realizowane przez powiat - w wysokości 24.968 zł. Powyższe środki – kontynuował Skarbnik, pozostaną w dyspozycji Powiatowego Urzędu Pracy a przeznaczone zostaną na pokrycie kosztów aktywizacji zawodowej repatrianta. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

  4. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

Skarbnik wyjaśnił, że zgodnie z decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 20 maja br. zmniejszono nam w dziale 750 – Administracja publiczna, rozdziale 75011 – Urzędy wojewódzkie – dotację o kwotę 7.715 zł. Powyższych zmian dokonano na wniosek Wydziału Spraw Obywatelskich i Migracji Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, w związku z art. 8 ustawy z dnia 3 marca 2005 r. o zmianie imion i nazwisk oraz o zmianie niektórych innych ustaw, zgodnie z którym, sprawy określone w ustawie a do tej pory rozstrzygane przez właściwego starostę, z dniem 3 maja 2005 r. przeszły do kompetencji właściwego kierownika urzędu stanu cywilnego, a które nie zostały ujęte na etapie planowania w/w dotacji na 2006 rok. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, w związku z tym, Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

e) projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok; Pan Piotr Pośpiech powiedział zebranym, że na mocy tej uchwały wprowadza się zmiany w podziale budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok

 

według klasyfikacji budżetowej; wprowadza się zmiany na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej, przyjmując za podstawę wielkości poszczególnych dotacji celowych przyznanych na rok budżetowy 2006 oraz wielkości dochodów budżetu państwa związanych z realizacją tych zadań. Również i do tego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag, w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2006 rok.

 

Do punktu 3 porządku

Brak wolnych wniosków.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...........................................