Kluczbork, 2025-03-04

KD.2110.3.2025.AT

 

 

Starosta Kluczborski

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze –

Główny Specjalista w Wydziale Zarządzania Drogami

 

I Nazwa i adres jednostki:

Starostwo Powiatowe w Kluczborku,

ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork

 

II Określenie stanowiska: Główny Specjalista w Wydziale Zarządzania Drogami

 

III Wymagania niezbędne w stosunku do kandydatów:

1)   wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce w zakresie budownictwa, preferowana specjalność w zakresie inżynierii lądowej, budowy dróg i mostów;

2)   5 – letni staż pracy, w tym co najmniej 3 - letni na stanowisku związanym realizacją robót budowlanych lub ich nadzorem;

3)   obywatelstwo polskie;

4)   nieposzlakowana opinia;

5)   pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

6)   brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

7)   Znajomość przepisów prawa w zakresie:

- ustawy prawo budowlane,

- rozporządzenia sprawie przepisów techniczno - budowlanych dotyczących dróg publicznych,

- ustawy o drogach publicznych,

- rozporządzenia w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom,

- rozporządzenia w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,

- ustawy o samorządzie powiatowym,

- przepisów dotyczących ochrony danych osobowych;

8)   prawo jazdy kategorii B.

 

IV Wymagania dodatkowe w stosunku do kandydatów:

1)   uprawnienia budowalne w specjalności inżynieryjnej (mostowej, drogowej), konstrukcyjno – budowlanej, przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa;

2)   posiadanie doświadczenia w pracy w administracji rządowej lub samorządowej;

3)   cechy osobowości: komunikatywność, samodzielność, odpowiedzialność i obowiązkowość, odporność na stres, utrzymywanie porządku w dokumentach i na stanowisku pracy;

4)   umiejętność logicznego myślenia i analizy, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność selekcji informacji, umiejętność pracy w zespole, umiejętność korzystania z przepisów prawa;

5)   umiejętność obsługi urządzeń biurowych, komputera, pakietu MS Office, w tym arkusza kalkulacyjnego (obliczenia i analizy danych), programów do projektowania systemu CAD, programów do kosztorysowania;

6)   znajomość obsługi sprzętu pomiarowego geodezyjnego (niwelacja, wytyczenie obiektów).

 

V Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1)   dokonywanie systematycznych objazdów kontrolnych dróg zgodnie z wymogami przepisów prawa;

2)   prowadzenie dzienników objazdów;

3)   analizowanie potrzeb i organizowanie prac konserwacyjnych, naprawczych i porządkowych realizowanych przez pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych w Wydziale Zarządzania Drogami:

-           analiza potrzeb na podstawie przeprowadzonego objazdu,

-           zlecenie prac i zabezpieczenie materiałów i narzędzi do ich realizacji,

-           organizacja i bezpośredni nadzór na prowadzonymi robotami,

-           organizowanie dostaw materiałowych w zakresie ustalonym przez Naczelnika Wydziału Drogami,

4)   nadzór nad robotami niezwiązanymi z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, prowadzonymi w pasie drogowym w zakresie zgodności z wydanymi decyzjami zarządcy drogi i uzgodnioną dokumentacją:

-           przekazanie placu budowy,

-           odbiór oznakowania robót,

-           prawidłowość wykonywanych robót w zakresie odtworzenia nawierzchni i podbudowy, zasypek oraz uporządkowania pasa drogowego,

-           odbiór końcowy,

-           kontrola rzeczywistego czasu i powierzchni zajęcia pasa drogowego;

5)   nadzorowanie i koordynowanie robót budowlanych i usług realizowanych przez podmioty zewnętrzne w ramach bieżącego utrzymania dróg (utrzymanie letnie i zimowe);

6)   nadzorowanie i koordynowanie remontów i przebudów dróg realizowanych przez podmioty zewnętrzne w zakresie ustalonym przez Naczelnika Wydziału Zarządzania Drogami;

7)   wykonywanie prac techniczno–dokumentacyjnych, projektowych oraz pomiarowych na/przy drogach publicznych zleconych przez Naczelnika Wydziału Zarządzania Drogami.

 

VI Warunki pracy na stanowisku:

1)   wymiar czasu pracy: pełny etat;

2)   umowa o pracę;

3)   praca w terenie (powiat kluczborski), przemieszczanie się przy pomocy samochodu służbowego;

4)   praca administracyjno – biurowa, praca przy pomocy komputera, praca na I piętrze budynku wielokondygnacyjnego.

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi mniej niż 6%.

 

VII Wymagane dokumenty:

1)   życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej - podpisany własnoręcznie;

2)   list motywacyjny podpisany własnoręcznie;

3)   kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie (do pobrania ze strony BIP Starostwa Powiatowego w Kluczborku);

4)   kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie;

5)   kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectw pracy, zaświadczeń– w przypadku aktualnego zatrudnienia); 

6)   kserokopie innych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje lub umiejętności;

7)   Własnoręcznie podpisane oświadczenia o:

a)     posiadaniu obywatelstwa polskiego;

b)     posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;

c)      braku prawomocnego skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

d)     nieposzlakowanej opinii;

e)     wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata zawartych w dokumentach złożonych w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Głównego Specjalisty w Wydziale Zarządzania Drogami, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

 

VIII Termin i miejsce składania dokumentów:

 

1) Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w Sekretariacie Starostwa pod adresem:

Starostwo Powiatowe w Kluczborku,

ul. Katowicka 1,

46-200 Kluczbork

 

z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Głównego Specjalisty w Wydziale Zarządzania Drogami”

 

Dokumenty należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 marca 2025 r. do godz. 15.00 (decyduje data i godzina wpływu do Sekretariatu Starostwa)

 

Zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, nie wezmą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym.

 

IX Dodatkowe informacje:

1)   I etap naboru - otwarcie ofert nastąpi komisyjne w dniu 1 kwietnia 2025 r. o godz. 10.00 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku, w celu sprawdzenia spełnienia wymogów formalnych zawartych w ogłoszeniu;

2)   II etap naboru – rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w dniu 2 kwietnia 2025 r. o godz. 12.00 w sali nr 213 Starostwa Powiatowego w Kluczborku;

3)   Kandydaci, którzy zostaną zakwalifikowani do II etapu naboru zostaną powiadomieni o tym fakcie telefonicznie.

 

Wszelkie informacje związane z przedmiotowym naborem będą umieszczane na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń, znajdującej się w siedzibie Starostwa na II piętrze obok pokoju nr 201. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 77 418 52 18 wew. 121 lub 208

 

 

 

Starosta Kluczborski

 

Mirosław Birecki


 

 

Klauzula informacyjna dla osób biorących udział w procesie naboru na stanowisko Głównego Specjalisty w Wydziale Zarządzania Drogami

 

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane w skrócie RODO) informujemy, że:

 

  1. Administratorem danych osobowych jest Starosta Kluczborski, ul. Katowicka 1, 46-200 Kluczbork, tel. 77 418 52 18, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
  2. W Starostwie powołano Inspektora Ochrony Danych Osobowych; kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: nr tel. 77 418 65 20, e-mail: starostwo@powiatkluczborski.pl.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko podane w ogłoszeniu. 
  4. Odbiorcą danych osobowych jest Komisja rekrutacyjna powołana w celu wyłonienia kandydata na stanowisko Głównego Specjalisty w Wydziale Zarządzania Drogami,
  5. Po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru m.in. w zakresie imienia i nazwiska wybranego kandydata oraz jego miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego będzie umieszczona na tablicy informacyjnej  w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa przez okres 3 miesięcy.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020, poz. 164 ze zm.) oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
  7. Przysługują Państwu prawa: do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, do przenoszenia danych.
  8. Jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie przez administratora danych osobowych jest niezgodne z RODO, wówczas przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który jest organem nadzorczym.
  9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru.