PROTOKÓŁ nr 132/2005

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 29 grudnia 2005 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. wniosek Opolskiego Kuratora Oświaty w sprawie wsparcia finansowego seminarium dyrektorów szkół specjalnych Opolszczyzny i Nadrenii-Palatynatu;
  2. zestawienie dotyczące uczestnictwa Powiatu i jednostek oświatowych w projektach finansowanych lub dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych w latach 2004 – 2005;
  3. aneks nr 4 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006;
  1. Sprawy finansowe:
  1. informacja Głównego Geodety Kraju o przyznaniu dofinansowania uzupełniającego Powiatowy Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym;
  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  3. projekt uchwały w sprawie zwiększenia budżetu po stronie dochodów i wydatków;
  4. projekt uchwały w sprawie uruchomienia rezerwy ogólnej budżetu;
  5. projekt uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia umowy kredytowej;
  6. stanowisko Zarządu Powiatu do opinii i wniosków Komisji Rady Powiatu w Kluczborku zgłoszonych do projektu budżetu powiatu na 2006 rok.
  1. Informacja Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki dotycząca istniejących możliwości ubiegania się o dofinansowanie realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych ze środków pomocowych Unii Europejskiej.

     

     

  2. Aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 2/2004 z dnia 29.12.2004 r. zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci pochodzących z terenu Powiatu Nyskiego a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski.
  3. Aneks Nr 3/2005 do porozumienia nr 9/2004 z dnia 02.02.2005 r. zawartego z Powiatem Krapkowickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci pochodzących z terenu Powiatu Krapkowickiego a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski.
  4. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.
  5. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu z dnia 15 grudnia 2005 r.
  6. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 21 grudnia 2005 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Starosta przedstawił następujące sprawy:

  1. wniosek Opolskiego Kuratora Oświaty w sprawie wsparcia finansowego seminarium

    dyrektorów szkół specjalnych Opolszczyzny i Nadrenii-Palatynatu; Pani Jolanta Krzysztowczyk – Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła zebranym, że Opolski Kurator Oświaty wspólnie z Prezydentem Dyrekcji Nadzoru i Usług Nadrenii – Palatynatu już od 2004 roku starali się zrealizować ideę współpracy placówek specjalnych między naszymi regionami i w tym roku odbyło się pierwsze Forum Dyrektorów Szkół Specjalnych w Speyer, które to spotkanie wywołało ogromne zainteresowanie współpracą obu stron i dlatego też, w przyszłym roku planowane jest zorganizowanie spotkania dyrektorów szkół specjalnych na Opolszczyźnie a co za tym idzie - opracowania konkretnych propozycji

     

    współpracy jak również przygotowanie pierwszego przedsięwzięcia dla młodzieży jeszcze w roku 2006. W związku z powyższym – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, wnioskodawca

    czyli Opolski Kurator Oświaty zwraca się do nas z prośbą o wsparcie finansowe tego projektu w wysokości 500 zł. tym bardziej, że do udziału w tym seminarium zaproszono Panią Grażynę Cisowską, dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku która zarazem będzie pełnić rolę gospodarza jednego dnia seminarium. Na koniec Pani Krzysztowczyk dodała, że Seminarium to odbędzie się w dniach 23 – 28 kwietnia 2006 roku w Niwkach koło Opola. Starosta po wysłuchaniu wypowiedzi Naczelnik Wydziału Edukacji stwierdził, że proponuje wyrazić zgodę na powyższe dofinansowanie natomiast jeśli chodzi o sposób oraz źródło jego udzielenia, ustalić to można w terminie późniejszym. Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu wypowiedzi zarówno Pani Krzysztowczyk jak i Starosty oraz po dyskusji, również postanowili wyrazić zgodę na dofinansowanie powyższego seminarium na tych samych warunkach jakie zaproponował Starosta tzn. że źródło oraz sposób dofinansowania zostaną ustalone w terminie późniejszym. Reasumując, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na dofinansowanie w/w przedsięwzięcia kwotą 500 zł. natomiast źródło oraz sposób dofinansowania zostaną ustalone w terminie późniejszym.

    b) informacja dot. uczestnictwa Powiatu i jednostek oświatowych w projektach finansowanych lub dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych w latach 2004 – 2005; Pani Krzysztowczyk powiedziała, że powyższa informacja opracowana w Wydziale Edukacji w/m. obejmuje działania zakończone w roku 2005 a mianowicie: program pracownie komputerowe z projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu – razem 11 pracowni na kwotę 618.330,39 zł.; stypendia dla uczniów i studentów w ramach projektu ZPORR: wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne – na kwotę 916.946,65 zł.; dofinansowanie odpraw nauczycielskich z rezerwy części oświatowej subwencji – na kwotę 29.863,58 zł.; nagroda w konkursie “Innowacyjna Szkoła zawodowa” w ramach “Lokalnego porozumienia na rzecz zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich” – komputerowa pracownia projektowo-architektoniczna współfinansowana z Funduszu PHARE oraz inne programy i granty na kwotę 169.561,42 zł.; remont sali gimnastycznej w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku – dofinansowanie ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej – kwota 50.000 zł. Ogółem pozyskane środki to 1.784,702 zł. a ponadto, w ramach programu “Internetowe centra informacji multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych” do wyposażenia w sprzęt komputerowy

    i oprogramowanie w 2006 roku został przewidziany Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, pozytywnie został również rozpatrzony wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w ramach programu “Komputerowe pracownie dla szkół – edycja 2005” przy czym wartość pracowni będzie znana w momencie dostarczenia sprzętu do placówek, na 2006 rok przesunie się również realizacja projektu współfinansowanego ze środków z EFS a dotyczącego wyposażenia w stanowiska egzaminacyjne Ośrodka Egzaminacyjnego dla zawodu kucharz małej gastronomii w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Na zakończenie swojej wypowiedzi Pani Krzysztowczyk stwierdziła, że wszystkie te działania podjęte przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych a także przez pracowników Wydziału Edukacji a zakończone sukcesem zasługują na uznanie, gdyż wzbogaciły one bazę jednostek oświatowych, pomogły uczniom i studentom w wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz wzbogaciły ofertę naszych szkół. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższą informacją jednogłośnie stwierdzili, że jest to bardzo cenna informacja i dobrze by było przekazać ją “dalej” i po zastanowieniu się doszli do wniosku, że najlepiej będzie przekazać ją Radnym Powiatu Kluczborskiego łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu z kolei Naczelnik Wydziału Organizacyjnego zasugerowała, aby podobne jak wyżej zestawienie opracowały odnośnie swojego uczestnictwa w projektach finansowanych lub dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych wszystkie Wydziały tut. Starostwa i następnie, takie zestawienie zebrane w całość przekazać Radzie Powiatu wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu. Członkowie Zarządu Powiatu zgodzili się z tą propozycją a Wicestarosta dodał, że do przygotowania takiego zestawienia należy zobowiązać również wszystkie jednostki organizacyjne powiatu. Następnie Starosta uściślił, że informacja ta ma obejmować lata 2002 – 2005 czyli całą bieżącą kadencję a należy to przygotować w terminie do końca stycznia 2006 roku natomiast Wydziałem, który ma mieć pieczę nad powyższym będzie Wydział Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki w/m. Reasumując, Zarząd Powiatu po zapoznaniu się, przyjął powyższą informację. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił wszystkim wydziałom tut. Starostwa jak i podległym mu jednostkom organizacyjnym

     

     

    opracowanie zestawienia na temat pozyskanych przez nich środków ze źródeł zewnętrznych w latach 2002 – 2005 w terminie do 31 stycznia 2006 r. które to zestawienia zebrane w całość zostanie następnie przekazane Radzie Powiatu wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu powiatu. Równocześnie Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Współpracy

    Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystki do pozyskania od wyżej wymienionych powyższych informacji i przygotowania takiego zestawienia w terminie jak wyżej;

    c) aneks nr 4 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006; Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że przyczyną zmiany liczby zatwierdzonych godzin jest powrót z urlopu dla poratowania zdrowia udzielonego do końca 2005 roku jednej z nauczycielek, która będzie teraz dalej realizowała obowiązkowy wymiar godzin czyli 18 które to godziny były przydzielone jako godziny ponadwymiarowe innym nauczycielom, którzy realizowali je od 01.09.2005 roku do 31.12.2005 roku. W związku z powyższym – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, ogólna liczba godzin nauczycielskich pozostaje bez zmian a zmianie ulegają jedynie godziny w wymiarze obowiązkowym – wzrost o 18, godziny ponadwymiarowe – zmniejszenie o 18. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu zatwierdził aneks nr 4 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006 i upoważnił Starostę do jego podpisania.

    Do punktu 3 porządku

     

    Skarbnik omówił następujące sprawy:

    a) informacja o przyznaniu dofinansowania uzupełniającego Powiatowy Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w wysokości 23.000 zł.; Skarbnik wyjaśnił, że na podstawie porozumienia w sprawie współpracy przy realizacji projektu PHARE 2003 “Zintegrowany System Kastralny – faza III” oraz po rozpatrzeniu naszego wniosku o dofinansowanie w ramach przelewów redystrybucyjnych z Centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, przyznano nam dofinansowanie uzupełniające Powiatowy Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym

    w wysokości 23.000 zł. Powyższe środki finansowe – kontynuował Skarbnik, należy przeznaczyć na wnioskowaną modernizację i adaptację obiektów przeznaczonych do przechowywania, gromadzenia i udostępniania państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się przyjął powyższą informację

    i postanowił o wprowadzeniu kwoty 23.000 zł. do planu przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2006 rok a następnie przedłożenie tej informacji na najbliższej sesji Radzie Powiatu w Kluczborku.

  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Pan Piotr

    Pośpiech powiedział, że zmiany zawarte w niniejszej uchwale dotyczą przesunięcia środków miedzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej a zmiany te dokonywane są w związku z zakończeniem roku budżetowego i rozliczeniem poszczególnych planów realizowanych przez tut. Starostwo. Z uwagi na brak kolejnego wydania gazety tut. samorządu powiatowego – kontynuował Skarbnik, który planowano na grudzień br. w rozdziale związanym z finansowaniem działalności promocyjnej pozostały oszczędności w wysokości 6.477 zł. .i kwota ta posłuży sfinansowaniu wydatków rozdziału – starostwa powiatowe. Ponadto – nadal kontynuował Skarbnik, na mocy niniejszej uchwały kwotę 600 zł. przesuwa się z planu wydatków związanych ze spłatą odsetek od zaciągniętych kredytów i wyemitowanych obligacji do planu wydatków związanych ze spłatą udzielonego poręczenia - w 2005 roku tut. samorząd powiatowy dokonał całkowitej spłaty udzielonego poręczenia dla kredytu zaciągniętego przez SP ZOZ w Kluczborku w 2002 roku. Na koniec swojej wypowiedzi Skarbnik powiedział, że całość powyższych zmian służy dostosowaniu planu wydatków do aktualnych potrzeb podyktowanych kosztami funkcjonowania tut. Starostwa i realizacji zadań powiatu. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;

  3. projekt uchwały w sprawie zwiększenia budżetu po stronie dochodów i wydatków;

    Skarbnik stwierdził, że powyższe zwiększenie budżetu po stronie dochodów i wydatków dotyczy środków pochodzących z budżetu Gminy Byczyna na mocy zawartego porozumienia z dnia 11.10.2004 r. a środki te w wysokości 360 zł. przeznaczone są na dofinansowanie kosztów dzierżawy dystrybutorów do wody pitnej w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do projektu

     

    powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zwiększenia budżetu po stronie dochodów i wydatków;

  4. projekt uchwały w sprawie uruchomienia rezerwy ogólnej budżetu; Pan Piotr Pośpiech

    wyjaśnił zebranym, że niniejsza uchwała dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2005 rok w łącznej wysokości 37.928 zł. przeznaczonych na wydatki bieżące realizowane przez tut. Starostwo a dokładnie środki te zostaną przeznaczone na sfinansowanie wydatków związanych z zakupem materiałów i wyposażenia oraz zakupem usług w tut. urzędzie. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z projektem powyższej uchwały nie wnieśli do niego żadnych uwag więc Przewodniczący Zarządu poddał go pod głosowanie w wyniku czego Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie uruchomienia rezerwy ogólnej budżetu;

  5. projekt uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu

    Kluczborskiego do zawarcia umowy kredytowej; Skarbnik powiedział, że upoważnienie to dotyczy kredytu w wysokości 800.000 zł. zaciąganego przez Powiat Kluczborski na mocy uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 15.12.2005 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu. Kredyt ten - kontynuował Skarbnik, służy sfinansowaniu wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu powiatu kluczborskiego, uchwalonego na 2005 rok przy czym okres spłaty wskazany w w/w uchwale Rady Powiatu to 30.04.2006 rok. Na koniec Skarbnik powiedział, że do zawarcia umowy kredytowej upoważnia się dwóch członków Zarządu Powiatu tj. Starostę oraz Wicestarostę. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia umowy kredytowej;

  6. stanowisko Zarządu Powiatu do wniosków Komisji Rady Powiatu w Kluczborku

zgłoszonych do projektu budżetu powiatu na 2006 rok; Skarbnik przedstawił zebranym powyższe stanowisko, które mówi, że Komisja Oświaty, Kultury, Sportu, Turystki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu w Kluczborku oraz Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku pozytywnie zaopiniowały projekt budżetu powiatu na 2006 rok przedłożony przez Zarząd Powiatu jak również powyższe Komisje wyraziły pozytywną opinię jeśli chodzi o zmiany projektu budżetu objęte autopoprawką nr 1 Zarządu Powiatu z kolei Komisja ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska oraz Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, mimo pozytywnej opinii o projekcie budżetu powiatu na 2006 rok, Komisja

ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w swojej opinii zawarła dwa wnioski tj. budowę chodnika w m. Biskupice – Kochłowice oraz budowę chodnika przy ulicy Byczyńskiej w Wołczynie nie wskazując jednak źródła finansowania tych zadań a Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w swojej opinii obydwa te wnioski poparła a ponadto wskazała konieczność zakupu koparko – ładowarki dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku również nie wskazując źródła ich finansowania. Następnie Skarbnik dodał, że w powyższym stanowisku do opinii i wniosków Komisji Rady Powiatu w Kluczborku dotyczących projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok zawarł on również zapewnienie w imieniu Zarządu Powiatu, które zostało już ustalone na posiedzeniach poszczególnych Komisji Rady Powiatu iż wymienione zadania zostaną ujęte w części opisowej budżetu powiatu jako zadania rezerwowe czyli realizowane w pierwszej kolejności w przypadku uwolnienia się jakichkolwiek środków po realizacji innych założonych zadań inwestycyjnych lub remontowych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się, przyjął powyższe stanowisko i postanowił o jego przekazaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 4 porządku

 

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił informację opracowaną przez Wydział Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki na temat istniejących możliwości uzyskania dofinansowania realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych ze środków pomocowych Unii Europejskiej w 2006 roku – zadań zawartych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2006 rok i jednocześnie przypomniał, że członkowie Zarządu Powiatu z powyższą informacją zapoznali się już wstępnie na poprzednim posiedzeniu natomiast na dzisiejszym należy podjąć decyzję co do dalszych poczynań z tą sprawą związanych. Naczelnik Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki powiedział, że jego zdaniem, do ubiegania się o dofinansowanie zadań inwestycyjnych i remontowych w ramach komponentu Programu Rozwoju Województwa Opolskiego na lata 2005-2006 finansowanych ze środków budżetu państwa należy zgłosić wniosek, który będzie najlepiej przygotowany pod względem technicznym, dokumentacyjnym i najlepiej umotywowany oraz ten, który będzie miał szansę na najwyższe dofinansowanie i taki też wniosek złożyć do konkursu i w tym celu należałoby spotkać się z dyrektorami: Zespołu Szkół Ponadgimanzjalnych Nr 2 w Kluczborku, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1

w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku tj. szkół, których zadania remontowe i inwestycyjne są ujęte w budżecie powiatu na 2006 rok ale również można spotkać się ze wszystkimi dyrektorami szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego jednocześnie aby ci również uczyli się tego na przyszłość, i zlecić im opracowanie takich projektów remontów i inwestycji w swoich placówkach. Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu wypowiedzi Naczelnika Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki jednogłośnie postanowili, aby on oraz Naczelnik Wydziału Edukacji spotkali się z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego i zapoznali ich z możliwościami uzyskania dofinansowania realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych ze środków pomocowych Unii Europejskiej i jednocześnie zlecić przede wszystkim Zespołowi Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, Zespołowi Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku oraz Zespołowi Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku tj. szkołom, których zadania remontowe i inwestycyjne są ujęte w budżecie powiatu na 2006 rok, opracowanie projektów remontów i inwestycji a następnie projekt, który będzie najlepiej przygotowany pod względem technicznym, dokumentacyjnym i najlepiej umotywowany oraz ten, który będzie miał szansę na najwyższe dofinansowanie, zostanie złożony do konkursu o ubieganie się o dofinansowanie w ramach komponentu Programu Rozwoju Województwa Opolskiego na lata 2005-2006 finansowanych ze środków budżetu państwa.

 

Do punktu 5 porządku

 

Starosta przedstawił aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 2/2004 z dnia 29.12.2004 r. zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci pochodzących z Powiatu Nyskiego a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski a następnie wyjaśnił, że powyższy aneks wprowadza zmianę w paragrafie 1 pkt 1 zawartego porozumienia i dotyczy zmiany liczby dzieci finansowanych przez Powiat Nyski gdyż porozumienie to zostało zawarte z tytułu utrzymywania w Domu Dziecka w Bogacicy przez Powiat Nyski dwojga dzieci jednak w dniu 31.08.2005 roku ustał pobyt w w/w placówce jednego z dzieci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod

głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 1/2005 do porozumienia nr 2/2004 z dnia 29.12.2004 r. zawartego z Powiatem Nyskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci pochodzących z Powiatu Nyskiego a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski i postanowił o jego podpisaniu. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu.

Do punktu 6 porządku

Starosta przedstawił aneks nr 3/2005 do porozumienia nr 9/2004 z dnia 02.02.2005 r. zawartego z Powiatem Krapkowickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci pochodzących z Powiatu Krapkowickiego a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski a następnie wyjaśnił, że powyższy aneks wprowadza zmianę w paragrafie 3 i 6 zawartego porozumienia natomiast pozostałe warunki porozumienia pozostają bez zmian. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 3/2005 do porozumienia nr 9/2004 z dnia 02.02.2005 r. zawartego z Powiatem Krapkowickim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci pochodzących z Powiatu Krapkowickiego a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Kluczborski i postanowił o jego podpisaniu. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu.

Do punktu 7 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Następnie Starosta powiedział, że na mocy niniejszej uchwały uchwala się regulamin organizacyjny Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku i jednocześnie traci moc uchwała Zarządu Powiatu z dnia 12 stycznia 1999 r. w tej samej sprawie. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym regulaminem nie wnieśli do niego żadnych uwag więc Starosta poddał pod

 

głosowanie projekt w/w uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

Do punktu 8 porządku

Starosta przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu z dnia 15 grudnia 2005 r. celem ustalenia sposobu ich realizacji:

- uchwała w sprawie sprzedaży i zwolnienia z obowiązku zbycia nieruchomości w drodze przetargu – Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu oraz Skarbnikowi Powiatu;

- uchwała zmieniająca uchwałę Nr XXVI/192/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2005 rok - Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu powyższej uchwały do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Skarbnikowi Powiatu;

- uchwała w sprawie ustalenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców (opiekuna prawnego) z opłat za wyżywienie dziecka przebywającego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Marii Konopnickiej w Kluczborku - Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu powyższej uchwały do Wydziału Edukacji;

- uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu - Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu;

- uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok - Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu powyższej uchwały Skarbnikowi Powiatu.

 

Do punktu 9 porządku

Brak wolnych wniosków.

 

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

 

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...............................................