Protokół Nr 36/2005 Z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w dniu 8 listopada 2005r.
Protokół Nr 36/2005
Z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego
w dniu 8 listopada 2005r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski,
2.Wanda Słabosz – Naczelnik Wydziału Finansowego,
3.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 10.11.2005r.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1.
Posiedzenie otworzył Wiceprzewodniczący Komisji – radny Wiktor Naumik. Powitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek posiedzenia. Do proponowanego porządku
radni nie wnieśli uwag i jednogłośnie go przyjęli.
Ad.2.
Pani Naczelnik Wydziału Finansowego omówiła projekty uchwał przygotowane na najbliższą sesję tj. projekt w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 o uchwaleniu budżetu powiatu kluczborskiego na 2005r. oraz projekt w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/192/2005 dotyczącej określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2005r. Pani Naczelnik wyjaśniła, że proponowane zmiany
w budżecie wynikają przede wszystkim z wniosków naszych jednostek oraz z faktu otrzymania dodatkowych środków finansowych z budżetu państwa. Powiat nasz otrzymał uzupełnienie subwencji ogólnej na kwotę 281.862,-zł. oraz zwiększenie subwencji oświatowej w kwocie 29.864,-zł. Ponadto otrzymaliśmy 15.000,-zł. dotacji celowej
dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej na zakup sprzętu przeciwpożarowego oraz kwotę 58.370,-zł. z funduszu pracy na refundację poniesionych kosztów z tytułu zatrudniania pracowników na roboty publiczne. Zwiększenie budżetu nastąpiło również
w dziale oświata i wychowanie, gdzie nasze jednostki wypracowały dodatkowe środki.
W dziale tym budżet zwiększył się też o kwotę 46.750,-zł., którą powiat otrzymał
z Ministerstwa Rolnictwa na zakup środków dydaktycznych dla Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach.
Kolejno Pani Naczelnik wyjaśniła, że omawiany projekt uchwały zawiera również zmniejszenie budżetu po stronie dochodów o kwotę 460.968,-zł. Jest to kwota, która była zaplanowana w dochodach z tytułu sprzedaży mienia powiatu i nie została ona wykonana.
Przedmiotowy projekt uchwały zawiera także zmiany planu wydatków inwestycyjnych
na rok bieżący. Z planu tych wydatków wykreśla się zadanie inwestycyjne na wartość 150.000,-zł., polegające na uzbrojeniu działek budowlanych w Bogacicy. Jest to spowodowane brakiem koniecznej zmiany planu zagospodarowania przestrzennego.
Środki zaplanowane na to zadanie zostaną przekazane dla naszych domów opieki społecznej – na przebudowę pomieszczeń sanitarnych dla potrzeb osób niepełnosprawnych, na zakup koniecznych urządzeń elektrycznych do kuchni oraz na zakup pralnicy. W omawianym projekcie zawarta jest również propozycja przeniesienia środków pomiędzy działami klasyfikacji budżetowej. Oszczędności w kwocie 50.000,-zł. w ramach wydatków na zadaniu polegającym na finansowaniu rodzin zastępczych przeznacza się na zwiększenie planu wydatków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Brak finansowy
w w/w szkole wystąpił w związku z późniejszym od planowanego rozpoczęciem działalności Pracowni Ćwiczeń Praktycznych, przygotowującej posiłki dla pacjentów szpitala. W wykazie zadań remontowych na 2005r. nakłady zaplanowane na remont dachu budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku przeznacza się na remont sal lekcyjnych w tej szkole. Zmiana zadania remontowego podyktowana jest zaleceniami służb sanitarnych.
Kolejno Pani Naczelnik przeszła do następnego projektu uchwały i wyjaśniła,
że proponowane zmiany w podziale środków z PFRON-u wynikają z większego niż zakładano zainteresowania osób niepełnosprawnych dofinansowaniem do przedmiotów ortopedycznych i sprzętu rehabilitacyjnego. Jednocześnie pozostają nie wykorzystane środki na dofinansowanie turnusów rehabilitacyjnych i stąd propozycja przeniesienia środków
tak, aby wykorzystać je do końca roku.
Do sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu, które również znajduje się w materiałach na najbliższą sesję, nie wniesiono zapytań. W związku z tym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie przyjęcie powyższych materiałów. Członkowie komisji w drodze głosowania, jednogłośnie przyjęli materiały na XXXII sesję Rady Powiatu.
Ad.3.
Przewodniczący Komisji zapytał Wicestarostę w jaki sposób zostanie zagospodarowany budynek po tzw. starej chirurgii. Wicestarosta odpowiedział, że być może pomieszczenia
te będą komuś wynajmowane i będzie w nich prowadzona jakaś działalność medyczna. Obecnie na parterze tego budynku znajdują się jeszcze pomieszczenia socjalne niższego personelu medycznego oraz rentgen.
Kolejno Przewodniczący Komisji powiedział, że na nowym Oddziale Wewnętrznym naszego szpitala jest chyba za mało łóżek pacjentów.
Przewodniczący Rady odpowiedział, że na obecną chwilę są tam już 34 łóżka. Wicestarosta dodał, że chyba jest ich już więcej. Powiedział też, że zakończono negocjacje z Narodowym Funduszem Zdrowia i uzyskano dobry kontrakt na 2006r.
Przewodniczący Rady zaproponował, aby na kolejnym posiedzeniu członkowie komisji odwiedzili oddziały szpitalne.
Przewodniczący Komisji dodał na zakończenie, że w naszym szpitalu powinien być bezwzględnie oddział ratunkowy. Radni potwierdzili stwierdzenie Przewodniczącego.
Innych spraw nie poruszano.
Ad.4.
W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i zamknął posiedzenie komisji w dniu dzisiejszym.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji:
Andrzej Jung
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Stanisławska Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2005-12-27 10:59:53 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2006-02-14 12:05:25 |
Ostatnia zmiana: | 2013-04-24 13:12:24 |
Ilość wyświetleń: | 1632 |