PROTOKÓŁ nr 129/2005

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 07 grudnia 2005 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu oraz Skarbnik Powiatu.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.

  2. Aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006.
  3. Aneks do umowy nr DMD /0004 z dnia 08.06.1999 r. zawartej z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych w Warszawie w sprawie dostosowania systemu POJAZD do wymagań automatycznej aktualizacji systemu CEPIK.
  4. Sprawy finansowe:
  1. rozliczenie przez Gminę Byczyna dotacji celowej przeznaczonej na dofinansowanie imprezy pn. “XXII Zlot Piłkarzy Weteranów”;
  2. informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o zablokowaniu środków w działach: ochrona zdrowia oraz pomoc społeczna;
  3. wniosek Banku Ochrony Środowiska S.A. w Warszawie dot. propozycji ostatecznego rozwiązania problemu zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku wobec w/w Banku;
  4. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
  1. Ponowne rozpatrzenie wniosku Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kluczborku w sprawie zatrudnienia pracownika do obsługi Zespołu w zakresie zadań administracyjnych.
  2. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  3. Wolne wnioski.

 

 

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 30 listopada 2005 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Starosta przedstawił zebranym aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006. Następnie Starosta powiedział, że jak wynika z uzasadnienia dyrekcji szkoły, liczba zatwierdzonych godzin zmieniła się w związku z długotrwałym zwolnieniem lekarskim nauczycielki religii na miejsce której zatrudniono innego nauczyciela do nauki religii, który to nauczyciel przejął wszystkie godziny swojej poprzedniczki w liczbie 20. Jeśli chodzi o opinię Wydziału Edukacji w tej sprawie – kontynuował Starosta, jest ona pozytywna szczególnie ze względu na fakt zatrudnienia osoby bezrobotnej z odpowiednimi kwalifikacjami a co do ogólnej liczby godzin nauczycielskich w tym wymiarze obowiązkowym, ponadwymiarowych oraz godzin osób niepełnozatrudnionych, nie uległa ona zmianie w stosunku do aneksu nr 1. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym aneksem nie wnieśli do niego żadnych uwag, więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006 i upoważnił Starostę do jego podpisania.

Do punktu 3 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił aneks do umowy nr DMD/0004 z dnia 08.06.1999 r. zawartej z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych w Warszawie a dotyczący: usprawnienia procesu obsługi interesantów, dostosowania systemu POJAZD do wymagań automatycznej aktualizacji systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców oraz wykorzystania w systemie POJAZD katalogu typów i marek pojazdów wydanego i aktualizowanego przez Instytut Transportu Samochodowego. Starosta dodał, że niniejszy

 

aneks zawiera zobowiązania Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych oraz tut. Starostwa dotyczące realizacji powyższego usprawnienia jak również postanowienie nieodpłatnego przekazania nam w użytkowanie i włączenie do systemu POJAZD urządzenia wielofunkcyjnego oraz czytnika automatycznego odczytu danych zawartych w kodach dwuwymiarowych nowych dowodów rejestracyjnych jak również zobowiązanie do zapewnienia serwisu tych urządzeń. Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z powyższym aneksem i nie wnieśli do niego żadnych uwag decydując się tym samym na jego podpisanie. Ponadto, Zarząd Powiatu upoważnił jednogłośnie do podpisania powyższego aneksu Starostę oraz Wicestarostę.

Do punktu 4 porządku

Skarbnik omówił następujące sprawy:

  1. rozliczenie przez Gminę Byczyna dotacji celowej przeznaczonej na dofinansowanie

imprezy pn. “XXII Zlot Piłkarzy Weteranów”; Skarbnik wyjaśnił, że powyższa dotacja została wydatkowana przez Ośrodek Kultury w Byczynie w następujący sposób: zabezpieczenie i ochrona imprezy – 1.464,00 zł., obsługa sanitarna – 642,00 zł., noclegi w internacie w Bogdańczowicach – 540,05 zł., noclegi w internacie w Polanowicach – 353,95 zł. Na koniec Skarbnik powiedział, że dotacja została wykorzystana przez Ośrodek Kultury w Byczynie w całości tzn. w wysokości 3.000,00 zł. a na dowód tego do niniejszego rozliczenia zostały załączone faktury potwierdzające wszystkie wydatki. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego rozliczenia, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął rozliczenie dotacji celowej w kwocie 3.000,00 zł. przeznaczonej na dofinansowanie imprezy pn. “XXII Zlot Piłkarzy Weteranów”;

b) zawiadomienie Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Finansów i Budżetu, że

decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 21.11.2005 r. zostały zablokowane środki w związku ze zgłoszoną ich nadwyżką w dziale 851 – Ochrona zdrowia, rozdziale 85156 – składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego, § 2110 – dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami realizowane przez powiat w kwocie 14.203,00 zł. oraz w dziale 852 – Pomoc społeczna, rozdziale 85202 –

Domy pomocy społecznej, § 2130 – dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację bieżących zadań własnych powiatu w kwocie 95.574,00 zł. przeznaczonych na bieżące utrzymanie mieszkańców umieszczonych w domach pomocy społecznej przed 1 stycznia 2004 r. Skarbnik wyjaśnił, że z uwagi na etap wykonywania budżetu, również państwa, wysłanie decyzji o zmniejszeniu dotacji nie było już możliwe gdyż w budżetach wojewody wszelkie zmiany muszą być wprowadzone do końca listopada tak więc podjęto decyzję o zablokowaniu środków a oznacza to, że nie zmienia się plan finansowy w naszym budżecie tylko nie otrzymamy środków na powyższe zadania. Jednocześnie Skarbnik zasugerował, aby powyższą decyzję przekazać odpowiednim jednostkom organizacyjnym powiatu w celu dokonania z nimi rozliczeń Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą i jednogłośnie postanowił o jej przekazaniu do odpowiednich jednostek organizacyjnych powiatu w celu dokonania rozliczeń;

c) wniosek Banku Ochrony Środowiska S.A. Centrala w Warszawie dot. propozycji ostatecznego rozwiązania problemu zadłużenia SP ZOZ w Kluczborku wobec w/w Banku z tytułu wykupionych wierzytelności; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że w czasie, gdy SP ZOZ w Kluczborku funkcjonował jeszcze “normalnie”, Bank Ochrony Środowiska przez jedną ze swoich firm współpracujących, kupił wierzytelności wobec naszego SP ZOZ-u (według stanu na dzień 30.11.2005 r. wynoszą one łącznie 438.244,28 zł. w tym: należność główna – 340.795 zł. oraz odsetki – 97.449,28 zł.), te wierzytelności są również zabezpieczone hipoteką na co swego czasu wyraziliśmy zgodę na nieruchomości byłego oddziału wewnętrznego i teraz, Zarząd Banku Ochrony Środowiska S.A. podjął decyzję, aby wszystkie te kwestie jak najszybciej uregulować a możliwe to jest poprzez pójście Banku na pewne ustępstwa więc po wstępnych negocjacjach, Bank zaproponował na piśmie II warianty poprzez które, Bank jest gotowy do częściowego zwolnienia SP ZOZ w Kluczborku z długu a mianowicie: wariant I – umorzenie 100% należności z tytułu odsetek oraz 20% należności głównej pod warunkiem zawieszającym w postaci zapłaty 80% należności głównej tj. kwoty 272.636 zł. w nieprzekraczalnym terminie do 20 grudnia 2005 r.; wariant II – umorzenie 100% należności z tytułu odsetek pod warunkiem zawieszającym w postaci zapłaty 100% należności głównej w terminie do 30.06.2005 r. oraz przystąpienia przez Powiat Kluczborski do ugody zawartej z SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji. Zdaniem Skarbnika, pierwsza propozycja jest bardzo korzystna dla nas jednak nie jesteśmy w stanie jej sprostać w obliczu nie wykonanych

 

dochodów, ze względu na zaawansowany etap wykonania budżetu roku 2005 oraz

wydatkowanie w całości środków na spłatę zadłużenia przewidzianych w budżecie na rok bieżący i tego co próbujemy robić aby zamknąć budżet więc w tym roku, nie będziemy mieli pieniędzy na ten cel z kolei drugi wariant zdaniem Skarbnika jest możliwy do zrealizowania w ramach środków budżetu powiatu przewidzianych na 2006 rok (z obligacji) gdzie do 30.04.2006 r. zapłacilibyśmy Bankowi kwotę 340.795 zł. a z ewidencji zobowiązań SP ZOZ “zeszłaby” kwota 438.000 zł. Skarbnik zaproponował, aby w związku z powyższym zawrzeć aneks do umowy ugody zawartej z SP ZOZ w myśl którego, powiat przystąpi do długu na warunkach określonych w II wariancie i spłaci istniejące zobowiązanie wobec Banku w terminie do dnia 30.04.2006 r. Po wysłuchaniu wypowiedzi i wyjaśnień Skarbnika, członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie postanowili zaakceptować drugi z wariantów - propozycji rozwiązania problemu istniejącego zadłużenia a mianowicie: umorzenie 100% należności z tytułu odsetek pod warunkiem zawieszającym w postaci zapłaty 100% należności głównej w ramach środków budżetu powiatu przewidzianych na 2006 rok. Jednocześnie Zarząd Powiatu zaproponował zawarcie aneksu do umowy ugody zawartej z SP ZOZ w myśl którego, powiat przystąpi do długu na warunkach określonych w w/w wariancie i spłaci istniejące zobowiązanie wobec Banku w terminie do dnia 30.04.2006 r.

  1. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu; Skarbnik

powiedział, że powyższa uchwała dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2005 rok w łącznej wysokości 11.264 zł. przeznaczonych na następujące wydatki: kwotę 5.000 zł. na zwiększenie wydatków związanych z kosztami bieżącego funkcjonowania Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków a w szczególności zakup materiałów i wyposażenia – zakup opału oraz kwotę 6.264 zł. dla Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na sfinansowanie dodatkowych wydatków związanych ze zwiększonym zakresem robót remontowych w sali gimnastycznej w/w Ośrodka a mianowicie montażem cięgien do zamontowanych okien w sali gimnastycznej. W związku z tym, że członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

 

 

Do punktu 5 porządku

Starosta przedstawił wniosek Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kluczborku w sprawie zatrudnienia osoby do obsługi Zespołu w zakresie zadań administracyjnych – osoby, której kończy się umowa z Powiatowym Urzędem Pracy dotycząca refundowania wynagrodzenia dla pracownika a która wspólnie z etatowym pracownikiem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku obsługuje Zespół w zakresie zadań administracyjnych. Starosta przypomniał zebranym, że na poprzednim powiedzeniu Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i postanowił odłożyć podjęcie ostatecznej decyzji w tej sprawie do niniejszego posiedzenia i do tego też czasu skonsultować się z Wydziałem Finansowym w/m aby szczegółowo omówić z nim konsekwencje finansowe zwiększenia zatrudnienia w w/w Zespole. Członkowie Zarządu Powiatu po ponownym rozpatrzeniu wszystkich “za” i “przeciw” jeśli chodzi o decyzję w w/w sprawie postanowili wyrazić zgodę na zatrudnienie na 1 etatu w ramach środków otrzymanych od Wojewody pracownika do obsługi Zespołu w zakresie zadań administracyjnych. Skarbnik dodał, że jeżeli taka jest decyzja Zarządu Powiatu to proponuje on, aby wyrazić zgodę na jakiś określony czas np. maksymalnie na okres 1 roku gdyż w ciągu roku różne rzeczy mogą się zdarzyć i należy mieć możliwość manewru w tym zakresie. Propozycja ta została jednogłośnie zaakceptowana przez członków Zarządu Powiatu. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zatrudnienie na 1 etatu w ramach środków otrzymanych od Wojewody pracownika do obsługi Zespołu w zakresie zadań administracyjnych - maksymalnie na okres 1 roku, nie wykluczając, że może to być okres krótszy.

Do punktu 6 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu:

- projekt uchwały w sprawie ustalenia warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców (opiekuna prawnego) z opłat za wyżywienie dziecka przebywającego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Marii Konopnickiej w Kluczborku – Zarząd Powiatu zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

- projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XXVI/192/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2005 rok – Zarząd Powiatu zatwierdził powyższy projekt uchwały i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

  • projekt uchwały w sprawie sprzedaży i zwolnienia z obowiązku zbycia nieruchomości

w drodze przetargu; Wicestarosta wyjaśnił, że Zarząd Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku wnioskiem z dnia 01.12.2005 r. zwrócił się z prośbą o rozpatrzenie możliwości sprzedaży przez Powiat Kluczborski na rzecz Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku budynku oddziału ginekologiczno – położniczego i noworodków położonego w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23 stanowiącego własność Powiatu Kluczborskiego. Jako uzasadnienie swojego wniosku Zarząd Spółki podaje to, że od dnia 10.04.2004 r. Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku wynajmuje od Powiatu Kluczborskiego w/w budynek, w którym realizuje świadczenia zdrowotne. Budynek ten spełnia wszystkie normy wynikające z przepisów szczegółowych do prowadzenia działalności w zakresu, ginekologii, położnictwa i noworodków, posiada także blok operacyjny co jest warunkiem do prowadzenia działalności w w/w zakresie. Do powyższego wniosku została załączona Uchwała Rady Nadzorczej Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku wyrażająca pozytywną opinię jeśli chodzi o wniosek Zarządu PCZ S.A. w sprawie zakupu od Powiatu Kluczborskiego w/w budynku. W związku z powyższym wnioskiem, na niniejsze posiedzenie Zarządu Powiatu został przygotowany projekt uchwały Rady Powiatu - uchwały w sprawie sprzedaży i zwolnienia z obowiązku zbycia nieruchomości w drodze przetargu, z którym członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się i jednogłośnie zatwierdzili postanawiając o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Jednocześnie, w związku z powyższym, Zarząd Powiatu zdecydował o zwołaniu na dzień 09.12.2005 r. na godzinę 8.00 Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy w celu podjęcia stosownej uchwały tj. w sprawie sprzedaży na rzecz Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku budynku oddziału ginekologiczno – położniczego i noworodkowego.

  • sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 21.11.2005 r. do

30.11.2005 r. – Zarząd Powiatu zatwierdził powyższe sprawozdanie i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Do punktu 7 porządku

Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie dokonania wyboru biura pośrednictwa handlem nieruchomościami a sprawa dotyczy sprzedaży budynku po byłym szpitalu - oddział wewnętrzny. Sekretarz Powiatu wyjaśnił, że w dniach: 30.11.2005 r. oraz 06.12.2005 r. odbyło się spotkanie z przedstawicielami następujących biur pośrednictwa handlem nieruchomościami: Nieruchomości “SOOL” Konrad Wotka, Opole ul. Ozimska 17/2; Agencja Obrotu Nieruchomościami “Centrum”, Opole ul. Spychalskiego 13/12 oraz Nieruchomości A.G., Opole ul. Ozimska 19. Przedstawiciele w/w biur nieruchomości zapoznali się zarówno z dokumentacją dotyczącą budynku po byłym szpitalu jak również dokonali oględzin a także sporządzili dokumentację zdjęciową w/w budynku. Jeśli chodzi o sugerowany przez powyższe biura nieruchomości koszt prowizji, waha się on od 2% do 2,5% jeśli jednak zostałaby podpisana umowa na wyłączność na okres 9 – 12 miesięcy, to jest możliwość negocjowania jeszcze niższego wynagrodzenia dla tych biur pośrednictwa. Ponadto Sekretarz dodał, że reprezentanci dwóch pierwszych biur tj. Nieruchomości “SOOL” oraz Agencji Obrotu Nieruchomościami “Centrum” zasugerowali dokonanie zmiany funkcji przedmiotowej nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego, gdyż stwierdzili, że na tak dogodnym terenie istnieje możliwość przekształcenia powyższego budynku na cele mieszkaniowe a cały problem zdaniem Pana Piekiełka polega właśnie na tym, że w planie zagospodarowania przestrzennego jako funkcja przedmiotowej nieruchomości zapisana jest funkcja: “usługi zdrowia i opieki społecznej”. Następnie Sekretarz dodał, że jego zdaniem, “najpoważniejszym” biurem, z którym można by zawrzeć stosowną umowę jest biuro Nieruchomości “SOOL” z Opola i jak wynikało z wypowiedzi jego przedstawiciela, gdybyśmy byli w stanie nie tyle zmienić zapis w planie zagospodarowania przestrzennego jeśli chodzi o funkcję przedmiotowej nieruchomości ale go rozszerzyć czyli zostają “usługi zdrowia i opieki społecznej” i dopisać: “funkcje mieszkaniowe” to wtedy jest możliwość szybkiego znalezienia na tą nieruchomość kupca przez to biuro nieruchomości. Wicestarosta stwierdził, że jego zdaniem jest jak najbardziej zasadne wystąpienie do Rady Miejskiej w Kluczborku o rozszerzenie zapisu w planie zagospodarowania przestrzennego jeśli chodzi o funkcję przedmiotowej nieruchomości tzn. do “usług zdrowia i opieki społecznej” dopisać: “funkcje mieszkaniowe” tylko pozostaje kwestia, czy zostanie to pozytywnie rozpatrzone i jak długo będzie to trwało. Z kolei Sekretarz dodał, że w tym przypadku niczym nie ryzykujemy najwyżej czasem a Starosta dodał, że na tę chwilę można już zawrzeć z w/w biurem nieruchomości stosowną umowę i jednocześnie zlecić Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu wystąpienie z wnioskiem do Rady Miejskiej w Kluczborku o rozszerzenie zapisu w planie zagospodarowania przestrzennego jeśli chodzi o funkcję przedmiotowej nieruchomości tak jak to zostało wyżej zaproponowane tzn. do “usług zdrowia i opieki społecznej” dopisać: “funkcje mieszkaniowe” a ponadto, przy formułowaniu umowy należy uwzględnić to, że my wystąpimy z takim wnioskiem do Rady Miejskiej w Kluczborku jednak w przypadku odmowy tego dokonania, biuro to nadal utrzymuje na sobie ten obowiązek związany z pośrednictwem przy sprzedaży w/w nieruchomości. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji i po zastanowieniu się jednogłośnie postanowili o wyborze biura pośrednictwa handlem nieruchomościami – Nieruchomości “SOOL” Konrad Wotka, Opole ul. Ozimska 17/2. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o zawarciu z w/w biurem stosownej umowy jak również zlecił Panu wystąpienie do Rady Miejskiej w Kluczborku o rozszerzenie

zapisu w planie zagospodarowania przestrzennego jeśli chodzi o funkcję przedmiotowej nieruchomości tzn. do “usług zdrowia i opieki społecznej” dopisać: “funkcje mieszkaniowe”.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...............................................