PROTOKÓŁ nr 128/2005

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 30 listopada 2005 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. aneks nr 3 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006;
  1. Sprawy finansowe:
  1. rozliczenie dotacji celowej - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach;
  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  3. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dotycząca udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Kluczborskiego i jego jednostek organizacyjnych;
  4. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok.
  1. Umowa poprzetargowa, polisy ubezpieczeniowe oraz aneks dotyczący doubezpieczenia w zakresie sprzętu elektronicznego.
  2. Wniosek inspektora ds. Ochrony Zabytków o podjęcie problematyki udzielania dotacji na prace konserwatorskie w przyszłym roku.
  3. Odpowiedź Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu dot. wyrażenia opinii w sprawie możliwości dofinansowania zakupu karmy dla zwierzyny łownej ze środków PFOŚiGW.

     

     

  4. Wniosek Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kluczborku dotyczący podjęcia decyzji w sprawie nowych regulacji finansowych dla członków składu

    orzekającego w roku 2006 oraz zatrudnienia osoby do obsługi Zespołu w zakresie zadań

    administracyjnych.

  5. Wniosek Pani Lubomiry Krzenciessa w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż gruntu znajdującego się pod kioskiem spożywczo-przemysłowym w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23.
  6. Wniosek mieszkańców Kluczborka, Ligoty Zameckiej i Ligoty Górnej w sprawie poprawy warunków przejścia ulicami Klasztorną i Kujakowicką.
  7. Porozumienie z Miastem Łódź w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie.
  8. Porozumienie z Powiatem Krapkowickim w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie.
  9. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 21 listopada 2005 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił następującą sprawę:

  1. aneks nr 3 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

    w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006; Starosta powiedział, że zmiana liczby zatwierdzonych godzin uzasadniona jest długotrwałym zwolnieniem lekarskim nauczyciela prowadzącego w klasie II zajęcia kształcenia zintegrowanego – 20 godzin tygodniowo i godziny te przydzielono nauczycielowi, który dotychczas realizował zajęcia rewalidacyjne.

     

     

    W związku z powyższą zmianą – kontynuował Starosta, z dotychczas realizowanych przez nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjne 20 godzin - 3 godziny nauczania indywidualnego i 2 godziny zajęć rewalidacyjnych pozostawiono mu jako godziny

    ponadwymiarowe, 2 godziny zajęć rewalidacyjnych zawieszono a 13 godzin przydzielono między nauczycieli ośrodka jako godziny ponadwymiarowe. Następnie Starosta zapoznał zebranych z opinią Wydziału Edukacji w powyższej sprawie, który to Wydział wprowadzenie powyższych zmian uważa za zasadne przy czym ogólna liczba godzin nauczycielskich ulega zmniejszeniu o 2. W związku z tym, że członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 3 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006.

     

    Do punktu 3 porządku

    Skarbnik omówił następujące sprawy:

    a) rozliczenie dotacji celowej przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach; Skarbnik powiedział, że zakupione przez w/w szkołę pomoce dydaktyczne tzn. maszyny, narzędzia i urządzenia w ramach otrzymanej dotacji to: dwie nagrzewnice olejowe, system nawadniający oraz kosiarka sadownicza na łączną kwotę 46.495,85 zł. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym rozliczeniem nie wnieśli do niego żadnych uwag i jednogłośnie je przyjęli;

  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Skarbnik

    wyjaśnił zebranym, że przesunięcie między paragrafami wydatkowymi klasyfikacji budżetowej wprowadzane jest na wniosek Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku z dnia 24.11.2005 r. a środki w wysokości 300,00 zł. zostaną przeznaczone na zawarcie umowy zlecenia z osobą, która przeprowadzi zajęcia mające na celu rozszerzenie wiedzy pracowników pedagogicznych w/w placówki na temat wpływu jednostek chorobowych na funkcjonowanie dziecka. Na koniec Skarbnik dodał, że dokonanie opisanych w powyższej uchwale korekt nie powoduje zmiany ogólnej kwoty wydatków placówki planowanych na 2005 rok a powyższe służy dostosowaniu planu do aktualnie ponoszonych

     

     

    wydatków. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, w związku z czym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;

  3. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dotycząca udzielenia zamówienia

    publicznego na wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Kluczborskiego i jego

    jednostek organizacyjnych; na wstępie Skarbnik powiedział, że przedmiot zamówienia polega na: otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących, rachunków funduszy specjalnych i celowych, rachunków pomocniczych; terminowej realizacji poleceń przelewów do innych banków w systemie Elixir, SWIFT w tym również przelewów papierów przynoszonych do banku; terminowej realizacji poleceń przelewów wewnętrznych; przyjmowaniu wpłat i wypłat gotówkowych; obsłudze czeków; lokowaniu wolnych środków na lokatach “over night”, “weekendowych” i na okres dłuższy; uruchomieniu w miarę potrzeb kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym Powiatu Kluczborskiego do wysokości 2.000.000,00 zł.; codziennym sporządzaniu wyciągów bankowych po każdej operacji bankowej; przyjęciu rzeczy do depozytu bankowego; kompleksowej instalacji programu typu home banking we wszystkich jednostkach organizacyjnych powiatu Kluczborskiego chyba że jednostka nie spełnia warunków technicznych, oraz bezpłatnym szkoleniu pracowników obsługujących program przed podpisaniem umowy; prowadzeniu w siedzibie tut. Starostwa 1 punktu kasowego, filii lub agencji Banku przyjmującego wpłaty gotówkowe i realizującego wypłaty gotówkowe na podstawie czeków gotówkowych przy czym pomieszczenie udostępnione będzie nieodpłatnie oraz prowadzenie dla nas przez bank rachunku skonsolidowanego w PLN. Skarbnik wyjaśnił, że przez rachunek skonsolidowany rozumie się konsolidację na koniec każdego dnia roboczego sald rachunków bankowych wskazanych przez tut. Starostwo. W przypadku, gdy na rachunku bieżącym budżetu powiatu kluczborskiego wystąpi saldo debetowe, suma sald uzyskanych wskutek konsolidacji posłuży do zredukowania debetu – w takiej sytuacji zamawiający poniesie koszty kredytu w rachunku bieżącym jedynie do takiej wysokości, w jakiej debet na wskazanym rachunku nie zostanie zredukowany przez sumę sald pozostałych rachunków podlegających konsolidacji. Środki służące redukcji debetu na rachunku budżetu – nadal kontynuował Skarbnik, nie będą podlegały oprocentowaniu gdyż oprocentowanie dotyczyć będzie dodatniej sumy sald uzyskanych podczas konsolidacji sald a odsetki z tego tytułu Bank będzie przekazywał na jeden rachunek wskazany przez Powiat czyli Zamawiającego. Ponadto – kontynuował

     

    Skarbnik, konsolidacja sald będzie przeprowadzana w sposób wirtualny tj. bez dokonywania przeksięgowań sald między rachunkami. Wykonawca stosować będzie podane w ofercie warunki dotyczące kosztów obsługi bankowej również do jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego, oprocentowanie środków rachunku bankowego naliczane będzie tylko w odniesieniu do wskazanego rachunku budżetu Powiatu Kluczborskiego a rachunki

    jednostek organizacyjnych powiatu nie będą oprocentowane. Jeśli chodzi o termin wykonania zamówienia, to zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych, możliwy jest taki “ruch”, że bez zgody Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych można zawrzeć umowę rachunku bankowego na okres dłuższy niż trzy lata i dlatego też Skarbnik zaproponował okres 5 lat. Następnie Pan Piotr Pośpiech przystąpił do omawiania kryteriów oceny oferty, które zostały podzielone na 3 części a mianowicie: kryterium I – cena tzn. oceniamy koszty obsługi bankowej (65%) – oceniamy wszystkie koszty związane z obsługą zsumowane razem dlatego że: moglibyśmy “rozbić” to kryterium na opłatę za otwarcie rachunku bankowego, opłatę miesięczną za prowadzenie rachunku bankowego, prowizję od wpłaty i wypłaty, przelewy oraz prowadzenie rozliczeń pieniężnych systemem bankowości elektronicznej i można by to oceniać osobno tak jak robiliśmy to 3 lata temu ale z kolei weszła w życie taka ustawa z której wynika, że nie można niczego robić za darmo a to by oznaczało, że w każdej z tych pozycji musi się pojawić jakaś kwota natomiast jeżeli sporządzimy to w formie tabelarycznej i nazwiemy to kryterium “koszty obsługi bankowej” to oferent wypełniając ofertę wpisze nam za każdą z tych usług cenę i je potem zsumuje i nawet jeśli w którejś z pozycji będzie “0” a przy innych kwota to przy zsumowaniu wyjdzie określona kwota; II kryterium – opłacalność ekonomiczna rachunków (25%) – do tego kryterium podano: oprocentowanie rachunku bieżącego na przestrzeni 1 miesiąca przy założeniu, że saldo się nie zmienia i wynosi 500.000 zł., oprocentowanie lokaty wolnych środków pieniężnych w kwocie 500.000 zł. na okres 24 godzin oraz oprocentowanie lokaty wolnych środków pieniężnych w kwocie 500.000 zł. na okres 48 godzin czyli weekendowych; kryterium III – oprocentowanie kredytów krótkoterminowych w rachunku bieżącym powiatu kluczborskiego do wysokości 2.000.000 zł (10%). Po opracowaniu I kryterium Skarbnik zauważył, że jeżeli chodzi o opłatę za przelewy, których miesięcznie dokonuje się około 1000 sztuk i jest pewne niebezpieczeństwo gdyż ktoś wypełniając te ofertę gdzie pytamy o cenę jednego przelewu wszędzie może wpisać “0” a na przelew np. 6 zł. a cenę będzie miał niską i zastanawia się, ponieważ do niniejszej Specyfikacji jest załącznik, który obrazuje wielkość operacji finansowych w powiecie kluczborskim za ostatnie 10 miesięcy, czy tu przy przelewach nie

    wpisać ilości i kazać do oferty przeliczać – średnia miesięczna ilość przelewów razy cena banku i kwota. Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika jednogłośnie postanowili o wprowadzeniu do I kryterium – do ceny, mnożnik wynikający ze średniej ilości przelewów wykonywanych miesięcznie. Następnie Skarbnik poinformował zebranych, że powyższe oferty należy składać w siedzibie tut. Starostwa w sekretariacie do

    dnia 15.12.2005 r. do godziny 9.00 natomiast otwarcie ofert nastąpi w dniu 15.12.2005 r. o godzinie 10.00. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający przekaże zebranym wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Na koniec Skarbnik dodał, że otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu w/w informacji. Po otwarciu ofert przekazane zostaną następujące informacje: nazwa i siedziba wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena a także termin wykonania zamówienia. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą Specyfikacją i po długiej dyskusji przyjął ją jednogłośnie i skierował do dalszej realizacji. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o wprowadzeniu poprawki do kryteriów oceny oferty a mianowicie w kryterium I - do ceny przelewu wprowadzić mnożnik wynikający ze średniej ilości przelewów

    wykonywanych miesięcznie;

  4. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu

Kluczborskiego na 2005 rok; Skarbnik wyjaśnił, że na mocy niniejszej uchwały wprowadza się zmiany w podziale budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok według klasyfikacji budżetowej, na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu oraz zmiany w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej przyjmując za podstawę wielkości poszczególnych dotacji celowych otrzymywanych z budżetu państwa na 2005 rok oraz wielkości dochodów budżetu państwa związanych realizacją tych zadań. Członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli do powyższego projektu uchwały żadnych zastrzeżeń w związku z czym Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę

w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok.

 

Do punktu 4 porządku

Starosta przedstawił umowę poprzetargową, komplet polis ubezpieczeniowych dotyczących ubezpieczeń: mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, kradzieży z włamaniem i rabunku, sprzętu elektronicznego, odpowiedzialności cywilnej, następstw

nieszczęśliwych wypadków oraz komunikacyjnych jak również przedstawił aneks dotyczący doubezpieczenia w zakresie sprzętu elektronicznego. Skarbnik wyjaśnił, że zakończyliśmy procedurę przetargową w zakresie ubezpieczenia mienia w ramach następujących ubezpieczeń: od ognia i innych zdarzeń losowych, od kradzieży z włamaniem i rabunku,

ubezpieczenie szyb od stłuczenia, ubezpieczenie sprzętu elektronicznego od wszystkich ryzyk, ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczeń komunikacyjnych (OC,NNW,AC i KR). W wyniku tej procedury przetargowej wyłoniona została firma CIGNA STU S.A. Oddział w Gdańsku. Następnie Skarbnik wyjaśnił, że jeśli chodzi o aneks, dotyczy on polisy serii A nr 371203 z dnia 30.11.2005 r. a dotyczącej ubezpieczenia sprzętu elektronicznego Szkoły podstawowej Nr 6 przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku. Na mocy powyższego aneksu, zwiększa się sumę ubezpieczenia stacjonarnego sprzętu elektronicznego o kwotę 50.958,66 zł. oraz przenośnego sprzętu elektronicznego o kwotę 4.144,53 zł. Zarząd Powiatu

po zapoznaniu się z umową poprzetargową, polisami ubezpieczeniowymi oraz aneksem dotyczącym doubezpieczenia w zakresie sprzętu elektronicznego Szkoły Podstawowej Nr 6 przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku jednogłośnie upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do ich podpisania.

Do punktu 5 porządku

Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z informacją Inspektora ds. Ochrony Zabytków o wprowadzeniu do Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. zapisu w art. 81 wskazującego, że “dotacja na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane może być udzielona przez organ stanowiący gminy lub powiatu na zasadach określonych w podjętej przez ten organ uchwale”. Następnie Starosta dodał, że stąd też obecnie istnieje możliwość dofinansowania prac konserwatorskich w obiektach wpisanych do rejestru zabytków. Ponadto – kontynuował Starosta, wnioskodawczyni w swoim wniosku pisze, że ochrona i zabezpieczanie zabytków, poprawa stanu ich zachowania może być istotnym elementem uzupełniającym strategię rozwoju powiatu kluczborskiego oraz ważnym fragmentem powiatowego programu opieki nad zabytkami. Obecnie wiele powiatów wykorzystując dziedzictwo kulturowe do promocji,

 

rozwoju lokalnego, realizuje dofinansowywanie prac remontowych w obiektach zabytkowych uznając, iż jest to niezbędny warunek korzystania z tych zasobów szczególnie przy uwzględnianiu faktu, że właściciele nie są w stanie udźwignąć sami finansowania prac konserwatorskich. Następnie Zarząd Powiatu zapoznał się z załączonymi do wniosku

wzorami stosownych dokumentów jednego z powiatów Polski południowej, które zdaniem Pani Iwony Solisz - Inspektora ds. Ochrony Zabytków, po modyfikacji i ustaleniu własnych priorytetów, taka forma udzielenia pomocy mogłaby obowiązywać w powiecie kluczborskim i dałaby ona możliwość ustalenia zasad i kryteriów udzielenia pomocy, wyboru najpilniejszych robot oraz wpływu na zakres prac gdyż obecnie wpływające wnioski rozpatrywane są tylko pod kątem możliwości finansowych budżetu bez oceny merytorycznej wniosku. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższymi informacjami przyjęli je do wiadomości.

Do punktu 6 porządku

Starosta zapoznał zebranych z odpowiedzią Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 21.11.2005 r. dot. wniosku Koła Łowieckiego “Świt” z Wołczyna w sprawie udzielenia dofinansowania ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do zakupu karmy dla zwierzyny łownej. Starosta przypomniał zebranym, że na poprzednim posiedzeniu Zarządu Powiatu rozpatrywany był wniosek w/w Koła Łowieckiego i wtedy to postanowiono zlecić Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa sprawdzenie, czy powyższy zakup może zostać dokonany ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W związku z powyższym stanowiskiem Zarządu Powiatu – kontynuował Starosta, na niniejsze posiedzenie Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa przygotował odpowiedź na powyższe zapytanie, która mówi o tym, że środki w/w funduszu przeznacza się na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w celu realizacji zasady zrównoważonego rozwoju na zadania określone w art. 407 Prawa Ochrony Środowiska a więc środki Funduszu nie mogą być przeznaczone na wnioskowany cel. W związku z powyższym, Naczelnik Wydziału wyraził negatywną opinię w przedmiotowej sprawie. Starosta stwierdził, że skoro powyższego zakupu nie można dofinansować ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

 

to zachodzi konieczność odmowy tego dofinansowania ze strony Zarządu Powiatu z tego względu, że tym roku, brak jest wolnych środków w budżecie powiatu. Ponadto, członkowie Zarządu Powiatu wyrazili wątpliwość, czy Powiat może przekazać środki finansowe takim związkom jak Koła Łowieckie. Reasumując, Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą

odpowiedzią na rozstrzygnięcie z dnia 21.11.2005 r. zlecił Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa udzielenie odpowiedzi wnioskodawcy, że wniosek został zaopiniowany negatywnie gdyż nie ma możliwości udzielenia dofinansowania zakupu karmy dla zwierzyny łownej ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej a w tym roku brak jest wolnych środków w budżecie, które można by przeznaczyć na ten cel a ponadto, ze względów prawnych, Zarząd Powiatu wyraził wątpliwość, czy Powiat może przekazać środki finansowe takim związkom jak Koła Łowieckie.

Do punktu 7 porządku

 

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił wniosek Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kluczborku dotyczący podjęcia decyzji w sprawie nowych regulacji finansowych dla członków składu orzekającego w roku 2006 oraz zatrudnienia pracownika do obsługi Zespołu w zakresie zadań administracyjnych. Starosta wyjaśnił, że wnioskodawca swoją prośbę uzasadnia tym, że jeśli chodzi o nowe regulacje finansowe dla członków składu orzekającego w roku 2006, to obecna stawka dla lekarzy – przewodniczących składu jest najniższa w województwie i wynosi 13,00 zł. i stąd też zdaniem Przewodniczącej w/w Zespołu, biorą się problemy przy ustalaniu terminów komisji i dokonywaniu wstępnych ocen przez lekarzy, gdyż wynagrodzenie to nie jest dla nich satysfakcjonujące i dlatego też, Przewodnicząca Zespołu proponuje wzrost o 2,00 zł. stawki dla przewodniczącego składu i członka składu orzekającego co spowoduje zwiększenie kosztów wydania jednego orzeczenia o 4,00 zł. a w ciągu roku przyniesie wzrost kosztów na umowę zlecenie o kwotę około 4.400,00 zł. Jeśli chodzi o sprawę zatrudnienia pracownika do obsługi Zespołu w zakresie zadań administracyjnych – Starosta kontynuował przytaczanie argumentów “za” Przewodniczącej Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kluczborku, w grudniu kończy się umowa z Powiatowym Urzędem Pracy w Kluczborku

 

dotycząca refundowania wynagrodzenia dla pracownika, który wspólnie z etatowym pracownikiem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie obsługuje Zespół w zakresie zadań administracyjnych tzn. przyjmowanie klientów, odbiór wniosków, przygotowanie dokumentacji na posiedzenie składu, wydawanie legitymacji, wysyłanie korespondencji

zawiadamiającej o terminach posiedzeń itp. z kolei druga osoba zajmuje się obsługą komisji orzekających tzn. przygotowuje druki, sporządza protokóły z posiedzeń oraz wydaje orzeczenia. Połączenie tych dwóch zadań w ramach jednego etatu jest nie możliwe a zatem konieczne byłoby zatrudnienie osoby, której kończy się umowa chociażby na 1 etatu w ramach środków otrzymanych od Wojewody a będzie to możliwe jedynie wówczas, kiedy obecny sekretarz zespołu a pracownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku będzie w pełnym zakresie finansowany ze środków samorządu powiatowego gdyż obecnie wynagrodzenie tego pracownika było pokrywane przez pół roku ze środków Wojewody a drugie pół roku ze środków Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Ponadto Przewodnicząca Zespołu pisze w swoim wniosku – kontynuował Starosta, że w przyszłym roku budżetowym Urząd Wojewódzki przeznaczy na funkcjonowanie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Kluczborku kwotę 61.000,00 zł. i przy wsparciu finansowym samorządu powiatowego proponowane koniecznością zmiany są zdaniem wnioskodawczyni możliwe. Wicestarosta stwierdził, że jeśli chodzi o zwiększenie stawki dla członków składu orzekającego to proponuje wyrazić zgodę na jej zwiększenie o te proponowane przez Przewodniczącą Zespołu 2,00 zł. gdyż to i tak będzie jedna z najniższych stawek za jedno wydane orzeczenie natomiast co do zwiększenia zatrudnienia Wicestarosta zaproponował, aby odłożyć podjęcie decyzji w tej sprawie do następnego posiedzenia Zarządu Powiatu a do tego czasu skonsultować tę sprawę z Wydziałem Finansowym wm.

Zarząd Powiatu po dyskusji i zastanowieniu się jednogłośnie wyraził zgodę na zwiększenie stawki o 2,00 zł. dla członków składu orzekającego w roku 2006 natomiast jeśli chodzi o zatrudnienie pracownika do obsługi Zespołu w zakresie zadań administracyjnych, Zarząd Powiatu postanowił, że podejmie decyzję na następnym posiedzeniu po uprzedniej konsultacji z Wydziałem Finansowym w/m.

 

 

 

 

 

Do punktu 8 porządku

Starosta przedstawił wniosek Pani Lubomiry Krzenciessa zam. Kluczbork, ul. M.C. Skłodowskiej 4/2 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż gruntu pod kioskiem spożywczo-przemysłowym w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23. Starosta wyjaśnił, że wnioskodawczyni swój wniosek uzasadnia tym, że planuje dokonać modernizacji obecnego kiosku oraz rozszerzyć działalność handlową o małą gastronomię. Posiadanie aktu własności

gruntu zapewni stabilność działalności gospodarczej oraz umożliwi dokonanie planowanej modernizacji a ponadto, wnioskodawczyni zobowiązuje się do pokrycia kosztów związanych z zakupem gruntu z kolei Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu w swojej opinii dotyczącej powyższej sprawy napisał – kontynuował Starosta, że nie celowe jest odsprzedanie części gruntu działki szpitalnej a ponadto Zarząd Powiatu w kwietniu 2004 r. wyraził zgodę na dzierżawę Pani Lubomirze Krzenciessa w/w gruntu na okres 3 lat. Następnie Starosta stwierdził, że powyższa działka w planie zagospodarowania przestrzennego jest przeznaczona pod tereny szpitalne i nie ma możliwości podziału tej działki z przeznaczeniem na inny cel niż lecznictwo, z kolei Wicestarosta dodał, że w pełni zgadza się ze zdaniem swojego przedmówcy i zaproponował, aby Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu udzielił wnioskodawczyni takiej też odpowiedzi co spotkało się z ogólna aprobatą ze strony pozostałych członków Zarządu Powiatu. Reasumując, Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na sprzedaż gruntu pod kioskiem spożywczo-przemysłowym w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23 Pani Lubomirze Krzenciessa z Kluczborka. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu udzielenie odpowiedzi, że ze względu na przeznaczenie powyższej działki w planie zagospodarowania przestrzennego pod tereny szpitalne, nie ma możliwości podziału tej działki z przeznaczeniem na inny cel niż lecznictwo.

Do punktu 9 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił wniosek mieszkańców Kluczborka, Ligoty Zameckiej i Ligoty Górnej w sprawie poprawy warunków bezpiecznego przejścia ulicami: Klasztorną i Kujakowicką w Kluczborku i wyjaśnił, że zdaniem wnioskodawców ulice te służą miastu jako rezerwowa obwodnica i zwracali się już o odwodnienie tych ulic gdyż biegną one nad rzeką oraz stworzenie możliwie bezpiecznego przejścia ulicą Klasztorną na jej

odcinku końcowym, który jest tak wąski, że dwa samochody z trudem się mijają i nie ma miejsca dla pieszego. Ponadto – kontynuował Starosta, zdaniem wnioskodawców, niebezpieczny jest zakręt przy ulicy Kujakowickiej, gdzie pieszy idący lewą stroną drogi wpada bezpośrednio pod nadjeżdżający z naprzeciwka samochód i dlatego też proszą o szybka reakcję i nie lekceważenie tematu. Po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem,

członkowie Zarządu Powiatu stwierdzili, że na tę chwilę nie mogą podjąć decyzji w tej sprawie gdyż konieczna była by opinia kompetentnych w tym zakresie organów np. Wydziału Komunikacji i Transportu tut. Starostwa oraz Zarządu Dróg Powiatowych. Po dalszej dyskusji

Zarząd Powiatu postanowił więc jednogłośnie o rozpatrzeniu w/w wniosku na następnym posiedzeniu i na to też posiedzenie Zarząd Powiatu zlecił Wydziałowi Komunikacji i Transportu tut. Starostwa oraz Zarządowi Dróg Powiatowych przygotowanie opinii dot. powyższej sprawy.

Do punktu 10 porządku

 

Starosta przedstawił porozumienie w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Miasto Łódź i wyjaśnił, że na mocy tego porozumienia Miasto Łódź zobowiązuje się do przekazywania Powiatowi Kluczborskiemu należnej od dnia 19 października 2005 r. dotacji. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego porozumienia, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porozumienie w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Miasto Łódź i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego porozumienia.

 

Do punktu 11 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił porozumienie w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Powiat Krapkowicki i wyjaśnił, że na mocy tego porozumienia Powiat Krapkowicki

 

zobowiązuje się do przekazywania Powiatowi Kluczborskiemu należnej od dnia 05 października 2005 r. dotacji. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego porozumienia, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porozumienie w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i wysokości wydatków ponoszonych na jego utrzymanie przez Powiat Krapkowicki i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego porozumienia.

 

Do punktu 12 porządku

 

Starosta przedstawił wniosek Pani Marii Żurek, Prezes Kluczborsko-Oleskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej z/s w Kluczborku w sprawie pomocy w realizacji projektu pt. “Sektorowa strategia rozwoju turystyki na obszarach wiejskich w gminach: Kluczbork, Byczyna, Wołczyn i Lasowicie Wielkie” w zakresie działania “Pilotażowego Programu Leader +”. Starosta wyjaśnił zebranym, że wniosek ten został już pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 15 grudnia 2004 r. jednak ze względu na to, że zatwierdzenie wniosku do realizacji przez Fundację Programów Pomocy dla Rolnictwa odbyło się dopiero w listopadzie br., niezbędne jest uzupełnienie dokumentacji o aktualne decyzje Zarządu. Pomoc ta – kontynuował Starosta, miałaby polegać na udzielenia poręczenia kredytowego przy uzyskaniu promesy bankowej jak również pomocy merytorycznej i organizacyjnej od pracowników Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki przy realizacji projektu. Na koniec swojej wypowiedzi Starosta dodał, że strategia rozwoju turystyki w powiecie kluczborskim będzie podstawą do dalszego zrównoważonego rozwoju tej dziedziny gospodarki. Zarząd Powiatu po dyskusji

i zastanowieniu się jednogłośnie postanowił o udzieleniu poręczenia kredytowego przy uzyskaniu promesy bankowej po 1 stycznia 2006 r. jak również wyraził zgodę na merytoryczną i organizacyjną pomoc ze strony pracowników Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki przy realizacji w/w projektu.

 

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas .................................................

4. Stanisław Stenzel ................................................