PROTOKÓŁ nr 127/2005

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 21 listopada 2005 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Lesław Figurniak – prezes ogniska ZNP ZSL-T w Kluczborku, Bolesław Sokołowski – członek Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Kluczborku, Aneta Mamzer – ZZ Rada Poradnictwa PP-P w Kluczborku, Jolanta Lesiuk - ZZ Rada Poradnictwa PP-P w Kluczborku, Kazimierz Siudyła – w-ce prezes NSZZ “Solidarność” przy ZSO w Kluczborku a także Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Organizacyjnego oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. projekt regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2006;
  2. wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie akceptacji kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie wychowanka;
  3. opracowania powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
  4. aneks nr 3 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006;
  5. aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006;
  6. aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na rok szkolny 2005/2006;
  7. projekt uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat na doskonalenie zawodowe nauczycieli, specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane oraz planu dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat kluczborski na rok 2006.

 

  1. Sprawy finansowe:
  1. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w planie finansowym na rok 2005;
  2. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie skorygowania planu dochodów budżetowych w roku 2005;
  3. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach – wykaz poniesionych nakładów na realizację programu naprawczego w roku 2005;
  4. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
  5. informacja Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku o dochodach i wydatkach budżetu wynikających z zawartych porozumień na rok 2005 – koszty utrzymania dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych;
  6. informacja Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku o dochodach i wydatkach budżetu wynikających z zawartych porozumień na rok 2005 – dotyczy rodzin zastępczych;
  7. wniosek Koła Łowieckiego “Świt” z Wołczyna w sprawie dofinansowania zakupu karmy dla zwierzyny łownej;
  8. wiosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zmianę zadania remontowego realizowanego w 2005 roku;
  9. wniosek Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w planie finansowym jednostki po stronie wydatków;
  10. wniosek Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów budżetowych w 2005 roku;
  11. wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie dokonania zmian po stronie dochodów i wydatków budżetowych;
  12. wiosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego dochodów budżetowych na rok 2005 z tytułu otrzymanej darowizny;
  13. wniosek Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków w sprawie zwiększenia dochodów i wydatków w ramach przekazanych przez Domy Dziecka w Bogacicy i Bąkowie oraz PZS-I “Nasz dom” wpływów z usług oraz refundacji wynagrodzeń PFRON i PUP;

     

  14. wniosek Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami klasyfikacji budżetowej;
  15. wniosek Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków między paragrafami;
  16. wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków miedzy paragrafami;
  17. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  18. projekt uchwały w sprawie zwiększenia budżetu powiatu po stronie dochodów i wydatków;
  19. projekt uchwały w sprawie uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu
  1. Wniosek Metropolitalnego Wyższego Seminarium Duchownego we Wrocławiu w sprawie udzielenia pomocy finansowej na przygotowanie obchodów ku czci św. Mikołaja.
  2. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii o przebiegu drogi ekspresowej S11 Poznań – Ostrów Wlkp. – Kluczbork na granicy województw poznańskiego i opolskiego.
  3. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
  4. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu z dnia 10 listopada 2005 roku.
  5. Wolne wnioski.

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 14 listopada 2005 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Starosta przedstawił następujące sprawy:

  1. projekt regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych

    powiatu kluczborskiego na rok 2006; na wstępie Starosta powiedział, że dotychczasowe ustalenia zapisów w/w regulaminu prowadziła ze związkami zawodowymi zrzeszającymi

    nauczycieli Naczelnik Wydział Edukacji i dlatego też Starosta poprosił ją w tej chwili o przedstawienie tego, co zostało już ustalone a co należy na niniejszym posiedzeniu uzgodnić. Pani Krzysztowczyk przypomniała zebranym, że pierwszy projekt regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2006 został przesłany do związków zawodowych z prośbą o wyrażenie opinii i przedstawienie swojego stanowiska wobec tych zapisów. Następnie, po ich otrzymaniu zostały one wprowadzone do projektu regulaminu i wraz z wyjaśnieniem, które zmiany mogły być wprowadzone a które nie bo były na przykład niezgodne z przepisami prawa, związki zawodowe otrzymały projekt nr 2 regulaminu. W wyniku tych pisemnych ustaleń – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, nie uzgodniony został zapis dotyczący wysokości dodatku za warunki pracy z tytułu pracy w trudnych, uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia warunkach gdzie związki zawodowe proponowały jego wysokość – obligatoryjne 20% jednak nie mieliśmy jeszcze ani danych do budżetu, nie mieliśmy wskaźnika wzrostu wynagrodzeń, nie mieliśmy symulacji wykonania budżetu za 2005 rok w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku ani w żadnej innej placówce bo było jeszcze za wcześnie dlatego biorąc pod uwagę wykonanie budżetu za październik br. plus symulacja listopad – grudzień br. okazało się, że niestety, 20% nie może być gdyż kwota razem bez zastępstw, nagród jubileuszowych, urlopów dla poratowania zdrowia, które mają miejsce co roku wyszła 716.241,00 zł. czyli z góry jak byśmy zakładali, że 113.000,00 zł. mamy niedofinansowanie przy takim 20% dodatku dlatego Naczelnik Wydziału Edukacji zaproponowała zwiększenie planu na wynagrodzenia w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku o 5% i plan ze zwiększeniem 5% tj. około 90.000,00 zł. więcej na rok wówczas daje przy średnim 15% dodatku za trudne i uciążliwe warunki pracy tzn. gdyby zapisać w regulaminie jego wysokość – od 10% do 20% wówczas jest to 654.000,00 zł. natomiast pozostaje jeszcze na te ewentualne zastępstwa, nagrody itd. prawie 37.000,00 zł. i jedyna zmiana w projekcie regulaminu nr 3 dotyczy właśnie wysokości tego dodatku, gdzie wprowadzono zapis – od 10% do 20%. Jeśli chodzi o wysokość dodatku motywacyjnego – kontynuowała pani Krzysztowczyk, dobrze się stało, że związki zawodowe wprowadziły zapis – minimum 4% ale ze zwiększeniem ewentualnym gdyż jak wszyscy wiedzą, ten rok nie jest szczęśliwy dla szkół, które mają prace przy maturach bo w poprzednich latach, mimo że był zapis 5% bez zapisu określającego odpis po policzeniu, to

     

     

    dodatek ten był szkołach między 5% a 7% odpisu na dodatek motywacyjny i dlatego ten rok był krzywdzący dla szkół i dlatego przyjęto zapis - nie mniej niż 4% ale oczywiście w ramach

    posiadanych środków, bo wiadomo, że jeżeli będzie mniej odpraw emerytalnych, urlopów dla poratowania zdrowia to te pieniądze są bo to naliczenie dla każdej placówki jak co roku robimy, naliczamy zgodnie ze średnimi wypadającymi na etat czyli wzwyżka 1,5% na wynagrodzenia razy liczba etatów w poszczególnych stopniach awansu zawodowego daje jak gdyby pulę na wynagrodzenia. Pan Kazimierz Siudyła zapytał, czy to 5% jest dołożone na co Skarbnik odpowiedział, że w projekcie uchwały budżetowej na 2006 rok takie dodatkowe finansowanie zostało uwzględnione łącznie z pochodnymi od wynagrodzeń odprowadzanymi przez pracodawcę będzie 106.838,00 zł. rozpisane do poszczególnych rozdziałów klasyfikacji budżetowej zgodnie z profilami działalności Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i to jest w projekcie budżetu na 2006 rok zapisane. Następnie Pan Siudyła zapytał, jak należy rozumieć zapis w rozdziale II – dodatek motywacyjny, § 5 ust. 1 pkt 9 a mianowicie: “warunkiem przyznania nauczycielowi dodatku motywacyjnego jest: (…)inicjowanie i stałe prowadzenie nadobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych;” czy nie lepiej byłoby go wykreślić z regulaminu? Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że tzn. że ktokolwiek chce może prowadzić nadobowiązkowe zajęcia a Pan Siudyła dodał, że tzn. podejmuje się społecznie prowadzenia takich zajęć co Pani Naczelnik potwierdziła natomiast co do jego wykreślenia, Pani Naczelnik zaproponowała aby go jednak zostawić bo jeżeli dla dyrektora jest to pomoc w ocenie pracy nauczyciela to niech taki zapis zostanie. Jako następny głos zabrał Pan Bolesław Sokołowski, który na wstępie swojej wypowiedzi, w imieniu związku zawodowego który reprezentował, wyraził pozytywną opinię o trybie przygotowywania regulaminu na 2006 rok. Następnie powiedział, że projekt nr 1 regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2006 rok zawierał komplet rozdziałów natomiast w 2 i 3 projekcie brakuje rozdziału VIII a dotyczącego dodatku mieszkaniowego i dlatego, że dodatek ten dotyczy niewielkiej ilości nauczycieli Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach to dlatego ta sprawa jest o tyle im bliska oraz dlatego, że nie chcieliby być oni w konflikcie z przepisami Karty Nauczyciela bowiem ona obowiązuje i zapewnia nauczycielom w/w dodatek dlatego też nie rozumieją oni decyzji o wycofaniu tego rozdziału z regulaminu i poprosił w imieniu swojego związku o rozważenie możliwości przywrócenia tego zapisu tak jak to miało miejsce w projekcie nr 1regulaminu. Pani Krzysztowczyk

     

     

    wyjaśniła, że zgodnie z art. 30 Karty Nauczyciela, który mówi, że dodatek mieszkaniowy i dodatek wiejski nie są składnikami wynagrodzenia, one nie są ujęte w wynagrodzeniach średnich a dokładnie zapis ten brzmi następująco: “wynagrodzenie nauczyciela składa się z zasadniczego wynagrodzenia, dodatku za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego za

    warunki pracy, wynagrodzenia za ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw, nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy z wyłączeniem świadczeń Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i dodatków socjalnych określonych w art. 54.” Dodatki socjalne określone w art. 54 to są właśnie dodatki: mieszkaniowe i wiejskie a ponieważ one nie są w kwocie średniego wynagrodzenia, dlatego nie są zawarte w tym regulaminie. W związku z tym, że my jako organ prowadzący jesteśmy zobligowani do określenia wysokości w/w dodatków, jest przygotowana odrębna uchwała dotyczącą tylko wysokości dodatku mieszkaniowego. Drugie pytanie jakie zadał Pan Sokołowski dotyczyło wysokości dodatku za warunki pracy dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu szkół rolniczych, które zostało określone na poziomie 3% otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego i zdaniem Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Kluczborku jest krzywdzące dla tych kilku osób, dotyczy to niewielkiej kwoty i dlatego Pan Sokołowski zaproponował, aby Zarząd Powiatu uszanował zaproponowane przez nich 4%. Pani Krzysztowczyk powiedziała, że nikt poza tym związkiem nie zakwestionował tego zapisu na co Pan Sokołowski odpowiedział, że dlatego, że nikogo poza ich związkiem dodatek ten nie dotyczy natomiast Pani Krzysztowczyk kontynuując powiedziała, że przez kilka posiedzeń Zarząd Powiatu zastanawiał się nad “spięciem” wykonania planu finansowego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach, każda złotówka w planie finansowym tej placówki jest bardzo drogocenna. Starosta dodał, że wpływ na to głównie ma to, że nabór do tej szkoły na bieżący rok szkolny był bardzo mały bo do szkół dziennych przyjęto tylko 48 osób, odeszło o wiele więcej niż przyjęto, wynik funkcjonowania gospodarstwa prowadzonego w ramach nauki zawodu jest wysoce niezadawalający a wręcz ujemny, nie chodzi tu o to, aby mieć do kogoś pretensje o taki stan bo tu nikt nie zawinił, po prostu przy takim naborze jaki jest, inaczej nie może być. Dyrekcja szkoły przedstawiła bardzo racjonalny i radykalny plan budżetu placówki na rok 2006 a wynikający z naboru przeprowadzonego na rok szkolny 2005 / 2006 i ten 1% dla danego nauczyciela jest kwotą prawie nic nie znaczącą ale ogólnie dla budżetu szkoły w skali całego

     

     

    roku i po dodaniu wszystkich innych oszczędności to jest już jakaś znacząca kwota. Następnie Pan Siudyła zapytał, w jakim stopniu Starostwo partycypuje w kosztach utrzymania Zespołu Szkół Licealno-Zawodwych w Polanowicach jeżeli w ogóle partycypuje. Starosta odpowiedział, że na dzień dzisiejszy tylko w wysokości subwencji i nie dopłaca nic do jej prowadzenia przez Gminę Byczyna. Następnie Pan Kazimierz Siudyła zapytał, czy zostały w budżecie jakieś oszczędności po przekazaniu szkoły Gminie Byczyna na co Skarbnik

    odpowiedział, że zostały, w bieżącym roku budżetowym za miesiące wrzesień – grudzień 2005 r. oszczędności w stosunku do planu jaki mieliśmy na szkołę w Polanowicach zamykają się kwotą 197.000,00 zł. i te oszczędności decyzją w części Zarządu Powiatu a w części Rady Powiatu zostały w całości przekazane szkole w Bogdańczowicach po to, aby można było “zamknąć” budżet roku 2005, na tyle poważna tam była sytuacja i stąd wspomniane przez Panią Naczelnik Wydziału Edukacji działania, które wielowariantowo były rozpatrywane łącznie z bardzo mocnym ograniczeniem działalności tej szkoły, na dzień dzisiejszy zaakceptowano ten program, który przedstawiła dyrekcja szkoły, gdzie w roku przyszłym ponad należną subwencję oraz dochody własne nie chcielibyśmy dopłacić z budżetu więcej niż 250.000,00 zł. do kosztów funkcjonowania tej szkoły. Ponadto Skarbnik dodał, że jeżeli chodzi o oszczędności przyszłoroczne jakie zostaną w budżecie w związku z przekazaniem szkoły w Polanowicach Gminie Byczyna, są one pozorne gdyż demografia jest nieubłagalna, liczba uczniów spada, w ślad za tym spada należna nam część subwencji oświatowej i w perspektywie kilku lat będzie problem z utrzymaniem naszych szkół w Kluczborku nie tylko w Bogdańczowicach co pokazują nam bardzo wyraźnie symulacje natomiast taką główną motywacją do tego, żeby szkole w Polanowicach jako rzeczywiście środowiskową przekazać do prowadzenia Gminie Byczyna było to, iż zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że w perspektywie maksimum 3 lat staniemy przed koniecznością zamknięcia tej szkoły jako szkoły najdalej położonej od Kluczborka co dla tamtego środowiska będzie decyzją nie do przyjęcia a z drugiej strony, inicjatywa Burmistrza Grünera, który łącznie z dyrektorem gimnazjum pokazywał nam na symulacjach, że w skali dwóch lat, w jego nowym gimnazjum będą puste klasy, po prostu chodziło o to, aby pogodzić interesy dwóch samorządów, żeby utrzymać szkołę średnią nawet mniejszą ale tworząc Zespół Licealno-Gimnazjalny szkoła średnia pozostanie, dlatego też takie rozwiązanie zostało przyjęte z korzyścią dla obu stron a przede wszystkim dla szkoły. Następnie głos zabrał Pan Lesław Figurniak, który w imieniu

     

     

    swojego związku zawodowego również wyraził uznanie na temat przeprowadzonych uzgodnień zapisów regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2006 rok i dodał, że jak rozumie, regulamin ten oddaje do dyspozycji dyrektora szkoły ustalanie szczegółowych stawek poszczególnych dodatków i to jego zdaniem jest zgodne z ich oczekiwaniami nie mniej jednak poruszył sprawę dodatku motywacyjnego dla nauczycieli tzw. dochodzących, pracujących na 0,5 etatu lub mniej, bo nauczyciel, który jest zatrudniony poniżej 0,5 etatu, nie umniejszając jego roli, on nie tworzy klimatu szkoły, nie ma wychowawstwa, nie organizuje życia pozalekcyjnego itd. i dodatek motywacyjny często jest powielany bo ten nauczyciel

    dostaje go w szkole “macierzystej” i w tej, gdzie pracuje w niepełnym wymiarze czasu pracy. Pani Krzysztowczyk stwierdziła, że jeśli chodzi o naliczanie wysokości wynagrodzenia, jeśli nauczyciel jest zatrudniony nawet na 7/18 etatu, w niepełnym wymiarze, to te 7/18 jest przeliczone przy średnim wynagrodzeniu a w skład tego średniego również wchodzi dodatek motywacyjny. Może być tak, że za kilka lat, będzie wielu takich nauczycieli, którzy będą zatrudnieni w niepełnym wymiarze czasu pracy, że będzie wielu takich nauczycieli, którzy będą uzupełniać etaty w kilku szkołach i nie chciałaby, aby ci nauczyciele bo każdy z nas może stać się takim nauczycielem, aby czuli się jak gdyby dyskryminowani bo ich wkład pracy to jest czasami tylko 7/18 na cały miesiąc ale nie zgodzi się ze zdaniem Pana Figurniaka, że ich wkład pracy jest mniejszy, czasami ci zatrudnieni w niepełnych wymiarach również tworzą klimat, są nie tylko te 7/18 ale często i 20/18, pracują dla dobra danej szkoły czy placówki dlatego dyskryminowalibyśmy grupę nauczycieli, która z roku na rok zdaniem Pani Naczelnik będzie się powiększać bo jej zdaniem taka jest nasza przyszłość i wszyscy by się źle czuli, gdyby dlatego tylko, że są zatrudnieni na 0,5 etatu to nie mogą być docenieni. Pani Aneta Mamzer ze ZZ Rada Poradnictwa PP-P w Kluczborku dodała, że do niej często dochodzą informacje od uczniów, że nauczyciele, którzy nie są zatrudnieni na pełnym etacie pracują bardzo wydajnie i efektywnie, tak że patrząc od strony dyrektora szkoły czy placówki, gdyby miała takiego nauczyciela, który byłby zatrudniony np. na 7/18 etatu a miałaby takie informacje na temat jego pracy od uczniów czy rodziców i faktycznie by tak było, to w pierwszej kolejności chciałaby dać temu nauczycielowi dodatek motywacyjny a często jest też tak, że on jest zatrudniony tylko na te 7/18 etatu i nawet jeśli on dostanie najniższą stawkę tego dodatku to dla niego często jest to znacząca kwota. W związku z tym, że nie było więcej uwag do powyższego projektu regulaminu, Starosta na koniec powiedział, że staraliśmy się

     

     

    podejść do wszystkich propozycji związków z wielką uwagą natomiast nie ma możliwości aby dokument ten był idealnie pasujący do oczekiwań zarówno Zarządu Powiatu jak i związków zawodowych, Wydział Finansowy i Wydział Oświaty wykonał ogromną pracę aby to wszystko policzyć tym bardziej że działamy na dużym stopniu “wirtualności” bo wszyscy wiedzą kiedy prawdziwe wskaźniki są podawane. Następnie Pani Naczelnik Wydziału Edukacji zapoznała zebranych z projektem protokółu uzgodnień spisanym w dniu dzisiejszym tj. 21 listopada 2005 r. pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku a przedstawicielami związków zawodowych zrzeszających nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego gdzie przedmiotem uzgodnień jest zapis regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach

    oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2006 (projekt nr 3 uchwały Rady Powiatu w Kluczborku): “1. “Rozdział IV Dodatki za warunki pracy, § 7.pkt 1 Nauczycielowi przysługuje dodatek za warunki pracy z tytułu pracy w trudnych, uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 34 ust. 2 i 3 Karty Nauczyciela w wysokości: a) dla nauczycieli szkół specjalnych, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, placówek opiekuńczo-wychowawczych – od 10% do 20%, (...) otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego”.” Przedstawiciele związków zawodowych jak i członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym projektem uzgodnień przyjęli go i postanowili o jego podpisaniu jednocześnie nie wnosząc do pozostałych zapisów regulaminu żadnych zastrzeżeń.

  2. wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie

    akceptacji kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie wychowanka; Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że zgodnie z paragrafem 66 ust. 3a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25.10.2005 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasadach odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach, wysokość kosztów surowca przeznaczonego na wyżywienie w placówkach ustala dyrektor placówki w porozumieniu z organem prowadzącym i dlatego też, Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku zwraca się z niniejszym wnioskiem z prośbą o akceptację kosztu surowca przeznaczonego na dzienne wyżywienie wychowanków w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku w wysokości

     

     

    7,00 zł. W związku z tym, że członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższej propozycji Dyrektora ośrodka, Starosta poddał wniosek pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął koszt surowca przeznaczonego na wyżywienie wychowanka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku w wysokości 7,00 zł. dziennie;

  3. opracowania powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych; Pani

    Jolanta Krzysztowczyk, Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła zebranym, że zgodnie z uchwałą nr 12/2005 z dnia 19.07.2005 r. Rady Nadzorczej PEFRON w sprawie zatwierdzenia do realizacji programu pn. “Edukacja – program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku może starać się o dodatkowe pieniądze na wyposażenie bazy dydaktycznej i rehabilitacyjnej. Termin składania dokumentów upływa 15 lutego 2006 roku ale aby ubiegać

    się o przyznanie środków, do wniosku należy dołączyć wiele dokumentów i m.in. “Samorządowy program działań na rzecz osób niepełnosprawnych”. Zgodnie z art. 35a ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 27.08.2005 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych – nadal kontynuowała Pani Krzysztowczyk, do zadań powiatu należy opracowanie powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych i zadanie to realizowane jest przez powiatowe centrum pomocy rodzinie jednak w naszym powiecie brak jest takiego programu a to uniemożliwia ubieganie się o dodatkowe środki z w/w programu. Starosta stwierdził, że jeżeli takiego programu Powiat Kluczborski nie ma, to należy zlecić Pełnomocnikowi Starosty ds. Mienia i Opieki Społecznej oraz Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku jego opracowanie w terminie do 15 grudnia br. aby Rada Powiatu mogła się z nim zapoznać i na sesji grudniowej ewentualnie go przyjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się z propozycją takiego rozstrzygnięcia powyższej sprawy w związku z tym postanowiono jak wyżej.

  4. aneks nr 3 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na

rok szkolny 2005/2006; Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że zmiany wprowadzane niniejszym aneksem zostały spowodowane zakończeniem nauczania indywidualnego uczennicy klasy III GL wprowadzonego aneksem nr 2 – 12 godzin oraz wprowadzeniem na okres siedmiu tygodni nauczania indywidualnego uczennicy klasy III DG w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Ponadto przydzielono indywidualny tok nauczania historii – 1 godzina.

 

 

W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 3 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006 i upoważnił Starostę do jego podpisania;

e) aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006; Pani Krzysztowczyk wyjaśniła, że w tym przypadku ogólna liczba godzin nauczycielskich ulega zwiększeniu o 14 a spowodowane to jest wprowadzeniem nauczania indywidualnego dla uczennicy klasy III Liceum Profilowanego, dyrektor rozdysponował godziny wśród nauczycieli przez co wzrosła ogólna liczba godzin ponadwymiarowych. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na rok szkolny 2005/2006 i upoważnił Starostę do jego podpisania;

f) aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na rok szkolny 2005/2006; Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że ogólna liczba godzin nauczycielskich ulega zmianie a mianowicie zmniejsza się o 7 w stosunku do aneksu nr 1 gdyż zmniejszono liczbę godzin na grupę wychowawczą w internacie z 49 na 42. W związku z przebywaniem dwóch osób na długotrwałym zwolnieniu lekarskim, zatrudniono dwóch nowych nauczycieli w niepełnym wymiarze godzin a pozostałe godziny rozdzielono pomiędzy pracujących już nauczycieli. Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z powyższym aneksem i nie wnieśli do niego żadnych uwag w związku z tym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na rok szkolny 2005/2006 i upoważnił Starostę do jego podpisania;

  1. projekt uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat na

doskonalenie zawodowe nauczycieli, specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane oraz planu dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat kluczborski na rok 2006; Pani Krzysztowczyk wyjaśniła, że niniejsza uchwała jako okołobudżetowa zawiera podział środków na doskonalenie nauczycieli w roku 2006 zgodnie z art. 70a ustawy Karta Nauczyciela. W/w podział środków – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, został uzgodniony

 

 

z dyrektorami szkół i placówek oświatowych na naradzie w dniu 16 listopada br. i przekazane przez nich dodatkowe uwagi zostały uwzględnione w treści powyższej uchwały jak również projekt podziału środków na doskonalenie nauczycieli został przekazany do związków zawodowych zrzeszających nauczycieli. Przedstawiony w uchwale podział środków – nadal kontynuowała Pani Krzysztowczyk, zgodnie ze zmienionym zapisem z Karcie Nauczyciela, zwiększa wysokość środków dla szkół i placówek, nie wydziela się w nim także środków na utrzymanie PODN natomiast uwzględnia środki na dofinansowanie obniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom dyplomowanym, którym powierzono zadania doradcy metodycznego. Następnie Naczelnik Wydziału Edukacji przedstawiła ustalony na 2006 rok podział środków z 1% planowanych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli: dofinansowanie kosztów obniżenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom dyplomowanym, którym powierzono zadania doradcy metodycznego w szkołach i placówkach powiatu kluczborskiego w wysokości do 14% środków na doskonalenie tj. 16.360,00 zł.; dofinansowanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli, dofinansowanie kształcenia nauczycieli oraz szkolenie rad

pedagogicznych w szkołach i placówkach powiatu kluczborskiego w wysokości 80% środków na doskonalenie tj. 93.510,00 zł.; dofinansowanie szkoleń, seminariów oraz konferencji szkoleniowych dla nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, wynikających z potrzeb edukacyjnych powiatu (do dyspozycji Starosty Kluczborskiego) w wysokości 6% środków na doskonalenie tj. 7.016,00 zł. Ponadto – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, w 2006 roku dofinansowaniem objęte będą następujące specjalności i formy kształcenia: studia podyplomowe w zakresie przygotowania merytorycznego do nauczania przedmiotu dodatkowej specjalności w maksymalnej kwocie 1.200,00 zł.; studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego oraz w zakresie przygotowania do pracy w szkołach specjalnych i ośrodkach specjalnych w maksymalnej kwocie 800,00 zł.; uzupełniające studia magisterskie dla absolwentów wyższych studiów zawodowych w maksymalnej kwocie 1.000,00 zł.; kursy kwalifikacyjne w maksymalnej kwocie 1.000,00 zł.; krótkie formy doskonalenia zawodowego nauczycieli wynikające z potrzeb danej szkoły lub placówki, dofinansowane na wniosek nauczyciela bądź decyzji dyrektora o konieczności takiego doskonalenia w maksymalnej kwocie 450,00 zł. (z uwzględnieniem kosztów przejazdu); szkolenie rad pedagogicznych – WDN w kwocie średnio 50,00 zł. na osobę lub

 

 

w maksymalnej kwocie 300,00 zł. za jedno spotkanie całej lub części rady pedagogicznej. Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z powyższym projektem uchwały i nie wnieśli do niego żadnych uwag w związku z tym, Starosta podał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat na doskonalenie zawodowe nauczycieli, specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane oraz planu dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat kluczborski na rok 2006.

Do punktu 3 porządku

Skarbnik omówił następujące sprawy:

  1. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie dokonania

zmian w planie finansowym na rok 2005; Skarbnik powiedział, że wniosek ten dotyczy wprowadzenia następujących zmian: zwiększenia dochodów budżetowych w rozdziale 80130 – o kwotę 15.900,00 jako dochody z wynajmu i dzierżawy majątku szkoły oraz o kwotę 3.800,00 zł. jako dochody z wpływów z usług świadczonych przez Pracownię Ćwiczeń

Praktycznych ZSP Nr 1 i szkoła wnioskuje, aby powyższe środki przeznaczyć po stronie wydatków na zakup energii cieplnej co pozwoli im na uregulowanie faktury za grudzień br. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

b) wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie skorygowania planu dochodów budżetowych w roku 2005; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że budżet Wojewody Opolskiego po kontroli NIK stwierdził nieprawidłowości w dysponowaniu środków na poszczególne powiaty i wydał w tym zakresie zalecenia wytyczające rozliczenia środków na pensjonariuszy w poszczególnych Domach Pomocy Społecznej. W przypadku naszego powiatu – kontynuował Skarbnik, może to skutkować pomimo wyjaśnień i wyliczeń przesłanych do Wojewody, ograniczeniem dotacji nawet do 90.000,00 zł. co ma związek przede wszystkim z nie obsadzonymi miejscami w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku

 

 

w związku z czym, wnioski Domów Pomocy Społecznej o wprowadzenie jakichkolwiek jeszcze dodatkowych środków do ich planu dochodów i wydatków są w tej sytuacji bardzo cenne i tak mamy tutaj wniosek z Gierałcic, w którym z wpływów z usług chce on zwiększyć dochody o 20.000,00 zł. i tę kwotę przeznaczyć na następujące wydatki: 16.000,00 zł. na zakup materiałów i wyposażeń oraz 4.000,00 zł. na zakup energii. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

c) wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach – wykaz poniesionych nakładów na realizację programu naprawczego w roku 2005; Skarbnik powiedział, że wykaz ten przedstawia zakres zadań jakie zostały przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w 2005 roku a możliwość wykonania tych prac nastąpiła po zwiększeniu dotacji celowej z budżetu państwa, zwiększeniu dochodów i zmniejszeniu funduszu płac. Następnie Skarbnik zaproponował, aby niniejszy wykaz zamieścić w załączniku do uchwały budżetowej , który dotyczy remontów i “pokazać” te wszystkie zadania gdyż jest to bardzo cenna informacja dla wszystkich. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wykazem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady

Powiatu w Kluczborku. Wykaz ten należy zamieścić jako załącznik do projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

d) wniosek Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków; Skarbnik wyjaśnił, że wniosek ten dotyczy zwiększenia dochodów z wpływów z usług czyli odpłatności mieszkańców o 10.400,00 zł. wpływów z różnych dochodów o 10.000,00 zł. i wpływów do budżetu ze środków specjalnych o kwotę 1.300,00 zł. jak również zwracają się o wykreślenie wydatku inwestycyjnego który był zaplanowany w jednostce a chodzi o zakup wirówki pralniczej na wartość 9.8859,00 zł. i sumę tych kwot czyli te z wydatku inwestycyjnego oraz dochody proponuje się przeznaczyć na zwiększenie wydatków a konkretnie na zakup materiałów i wyposażenia – 21.559,00 zł. oraz zakup leków – 10.000,00 zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  1. informacja Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku o dochodach

i wydatkach budżetu wynikających z zawartych porozumień na rok 2005 – koszty utrzymania dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych; Skarbnik powiedział, że rok 2005 zamyka się dla nas dość optymistycznie bo kwota 262.808,51 zł. uzyskana w ramach dochodów z dotacji jest kwotą wyższą niż wydatki przez nas poniesione czyli 228.160,50 zł. i również i tę informację Skarbnik zaproponował, aby zamieścić w projekcie uchwały Rady Powiatu i skierować na najbliższą sesję. W związku z powyższym, Zarząd Powiatu

po zapoznaniu się z powyższą informacją jednogłośnie zaakceptował ją i postanowił o jej skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok.

f) informacja Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku o dochodach i wydatkach budżetu wynikających z zawartych porozumień na rok 2005 – dotyczy rodzin zastępczych; Skarbnik powiedział, że w tym przypadku sytuacja wygląda nieco gorzej niż w przypadku kosztów utrzymania dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych ponieważ dochody z tytułu otrzymywanych dotacji wyniosą 16.363,32 zł. natomiast wydatki 40.462,69 zł. i tutaj nasz plan wydatków zabezpiecza ten poziom, który mamy do zrealizowania natomiast plan dochodów na rodziny zastępcze wynosi mniej czyli

możemy go zwiększyć o różnicę 6.637,00 zł. a aby to zrobić należy w uchwale budżetowej w rodzinach zastępczych zwiększyć dochody o 6.637,00 zł. i jednocześnie zwiększyć wydatki w rodzinach zastępczych a następnie, ponieważ na rodziny zastępcze wystarczy nam pieniędzy to z rodzin zastępczych własne środki przenieść na te brakujące 4.874,00 zł. żeby zabezpieczyć plan wydatków dotyczący dzieci w Domach Dziecka. Powyższa informacja – kontynuował Skarbnik daje obraz tego, co działo się w w/w zakresie w ciągu roku a jednocześnie pokazuje konieczne do przeprowadzenia zmiany w uchwale budżetowej. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą informacją jednogłośnie

zaakceptował ją i postanowił o jej skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  1. wniosek Koła Łowieckiego “Świt” z Wołczyna w sprawie dofinansowania zakupu karmy

    dla zwierzyny łownej; Skarbnik wyjaśnił, że wnioskodawcy w swoim wniosku piszą, że w okresie zimy występuje konieczność zakupu i wyłożenia karmy w paśnikach w okresie

     

    od listopada do końca kwietnia następnego roku i Koła Łowieckie taki zakup muszą dokonać.

    Następnie Skarbnik zaproponował, aby zlecić Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa sprawdzenie, czy jest możliwość udzielenia dofinansowania zakupu karmy dla zwierzyny łownej ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i jeżeli istnieje taka możliwość, to powyższy zakup dofinansować kwotą 800 – 900 zł. w ramach środków, którymi dysponuje Wydział. Członkowie Zarządu Powiatu po wysłuchaniu wypowiedzi Skarbnika i jego propozycji rozstrzygnięcia przedmiotowego wniosku, jednogłośnie zgodzili się z nim w związku z tym, postanowiono jak wyżej;

  2. wiosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie

wyrażenia zgody na zmianę zadania remontowego realizowanego w 2005 roku; Skarbnik wyjaśnił, że zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały budżetowej z dnia 29 grudnia 2004 r. Rady Powiatu w Kluczborku, dla w/w szkoły zapisano kwotę 15.000,00 zł. na wymianę okien w sali gimnastycznej jednak po kontroli Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku w czerwcu br. szkoła musiała wykonać następujące prace remontowe w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych: remont i malowanie szatni, malowanie sanitariatów, korytarzy oraz 3 sal lekcyjnych w szkole. W związku z tym – kontynuował Skarbnik, dyrekcja szkoły zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na zmianę zadania remontowego i przesunięcie środków z “wymiany okien” na malowanie pomieszczeń szkolnych. Zarząd Powiatu po

zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

i) wniosek Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w planie finansowym jednostki po stronie wydatków; Pan Piotr Pośpiech - Skarbnik Powiatu powiedział, że dyrektor w swoim wniosku prosi o to, aby oszczędności w wydatkach inwestycyjnych na łączną kwotę 26.496,00 zł. przeznaczyć mu na wydatki bieżące a konkretnie na zadania remontowe na drogach. Załącznik do w/w wniosku – kontynuował Skarbnik, uwzględnia zmiany planowane w remontach w stosunku do wcześniej zaplanowanych i to również zdaniem Skarbnika należałoby w załączniku remontowym do uchwały budżetowej na najbliższą sesję Rady Powiatu zamieścić. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego

 

skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

j) wniosek Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów budżetowych w 2005 roku; Skarbnik wyjaśnił, że jeśli chodzi o zwiększenie planu dochodów budżetowych, to dotyczy to rozdziału 80130 paragraf 0830 o kwotę 3.160,00 zł. która pochodzi z wynajmu lokali oraz paragraf 0960 o kwotę 6.000,00 zł. którą szkoła otrzymuje z PZU w Kluczborku natomiast jeśli chodzi o zwiększenie wydatków: w rozdziale 80120 paragraf 3020 nagrody i inne wydatki osobowe na kwotę 1.500,00 zł. – zakup odzieży ochronnej; w rozdziale 80120 paragraf 4210 zakup materiałów i wyposażenia na kwotę 2.160,00 zł. – bieżące potrzeby szkolne; w rozdziale 80130 paragraf 4240 zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek na kwotę 1.500,00 zł. – zakup piłek, książek do biblioteki i inne; w rozdziale 80120 paragraf 4300 zakup usług pozostałych na kwotę 4.000,00 zł. – bieżące płatności szkoły. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptowali go i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy również zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

k) wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie dokonania zmian po stronie dochodów i wydatków budżetowych; Skarbnik wyjaśnił, że jeśli chodzi o dochody budżetowe przedstawiają się one następująco: dochody własne z tytułu różnych opłat – 11.662,00 zł.; dochody z wynajmu – 665,00 zł.; z usług – 6.008,00 zł.; z pozostałych dochodów – 1.135,00 zł. na łączną kwotę 19.470,00 zł. którą ośrodek chce przeznaczyć na wydatki bieżące czyli zakup usług remontowych i materiałów w szkole podstawowej specjalnej, w gimnazjum i pozostałe dochody w internacie specjalnego ośrodka. Ponadto dla internatu ośrodka planuje się przeznaczyć 5.000,00 zł. na wydatek inwestycyjny a mianowicie w związku z kolejnym zaleceniem Sanepidu dotyczącym zakupu szafy do przechowywania naczyń środki te zostaną na to przeznaczone. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptowali go i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy również zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

 

l) wiosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego dochodów budżetowych na rok 2005 z tytułu otrzymanej

darowizny; Skarbnik powiedział, że szkoła otrzymała darowiznę w kwocie 3.400,00 zł. i środki te chcą przeznaczyć na zakup materiałów i wyposażenia. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

m) wniosek Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno-Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków w sprawie zwiększenia dochodów i wydatków w ramach przekazanych przez Domy Dziecka w Bogacicy i Bąkowie oraz PZS-I “Nasz Dom” wpływów z usług oraz refundacji wynagrodzeń PFRON i PUP; Pan Piotr Pośpiech powiedział, że “Nasz Dom” wypracował dochody, które chcą przeznaczyć na zakup żywności oraz refundację wynagrodzeń pracowników skierowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

n) wniosek Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami klasyfikacji budżetowej; Skarbnik wyjaśnił, że Komendant Straży w swoim wniosku pisze, że realizując wykonanie budżetu Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku oraz mając na uwadze wykonanie zaplanowanego na 2005 rok zadania inwestycyjnego “Rozbudowa placu sportowego” prosi on o dokonanie przesunięcia środków inwestycyjnych zawartych w planie finansowym jednostki na zakup sprzętu pożarniczego. W omawianej inwestycji – kontynuował Skarbnik, zakres prac wykonania zaplecza sportowego został zakończony na ogólną kwotę 24.800,00 zł. natomiast pozostałe środki finansowe nie wykorzystane w kwocie 25.199,65 zł. Komenda prosi o przeniesienie do planu wydatków w budżecie jednostki. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

 

o) wniosek Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków między paragrafami; Skarbnik powiedział, że wniosek ten dotyczy przeniesienia

w rozdziale 80146 – dokształcanie i doskonalenie nauczycieli na paragraf 4010 – wynagrodzenia osobowe pracowników kwoty 5.315,00 zł. z paragrafu 4300 – zakup usług pozostałych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  1. wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie przeniesienia

    środków między paragrafami; Skarbnik wyjaśnił, że niniejszy wniosek dotyczy przeniesienia środków w wysokości 3.570,00 zł. w rozdziale 85321 – Zespół ds. orzekania o stopniu niepełnosprawności z wydatków rzeczowych na wynagrodzenia bezosobowe.

    Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Pan Piotr

    Pośpiech powiedział, że przesunięcie między paragrafami wydatkowymi klasyfikacji budżetowej wprowadzane jest na wniosek dwóch jednostek organizacyjnych powiatu

    a mianowicie: Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku omówionych szczegółowo w podpunktach “o” i “p” niniejszego protokółu. Skarbnik dodał, że dokonanie opisanych w niniejszej uchwale korekt nie powoduje zmiany ogólnej kwoty wydatków placówek planowanych na 2005 rok a powyższe służy dostosowaniu planu do aktualnie ponoszonych wydatków. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;

  3. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

    Skarbnik wyjaśnił, że zwiększenie dotyczy środków pochodzących z budżetu państwa przekazanych samorządowi powiatowemu na mocy decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 03.11.2005 r. Środki te w wysokości 1.000,00 zł. – kontynuował wyjaśnienie Skarbnik, przeznaczone są na pokrycie kosztów realizacji zadania – w ramach wdrażania reformy

     

    oświaty – prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego złożonych w okresie od dnia

    01.07 do dnia 31.10.2005 r. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

  4. projekt uchwały w sprawie uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu;

Skarbnik oznajmił zebranym, że niniejsza uchwała dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2005 rok w łącznej wysokości 76.347,00 zł. przeznaczonych na następujące wydatki: sfinansowanie spłaty udzielonego poręczenia kredytu długoterminowego zaciągniętego przez SP ZOZ w 2002 roku – kwotę 44.588,00 zł.; zwiększenie wydatków związanych z wynagrodzeniami osobowymi pracowników Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w związku z wypłacona nagrodą jubileuszową – kwotę 7.700,00 zł. oraz kwotę 24.059,00 zł. na uzupełnienie braków w planie wydatków związanych ze spłatą zobowiązań pracowniczych likwidowanego SP ZOZ w Kluczborku a kwota dotyczy części pochodnych od wypłaconych wynagrodzeń. W związku z tym, ze nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu.

 

Do punktu 4 porządku

Starosta przedstawił wniosek Metropolitalnego Wyższego Seminarium Duchownego we Wrocławiu w sprawie udzielenia pomocy finansowej na przygotowanie obchodów ku czci św. Mikołaja. Starosta powiedział, że jak wynika z niniejszego wniosku, co roku, alumni IV roku seminarium przygotowują w czasie poprzedzającym okres świąt Bożego Narodzenia obchody ku czci św. Mikołaja w które wszyscy wkładają wiele pracy i wysiłku wykorzystując przy tym talenty jakimi zostali obdarzeni. Dzięki ich wspólnej pracy powstaje między innymi sztuka teatralna a także planują przygotowanie około dwustu dwudziestu paczek dla gości oraz dzieci. W związku z tym, zwracają się oni do nas z prośbą o udzielenie im pomocy finansowej. Starosta powiedział, że na tę chwilę nie mamy wolnych środków budżecie aby

 

przeznaczyć na powyższych cel a poza tym wyraził on wątpliwości, czy Powiat może przekazywać środki pieniężne instytucjom kościelnym. Ponadto Starosta jak i pozostali

członkowie Zarządu Powiatu zauważyli, że na terenie Powiatu Kluczborskiego funkcjonuje

Dom Dziecka, są również dzieci w rodzinach zastępczych i to dla nich należy jak co roku przygotować paczki. Reasumując, Zarząd Powiatu negatywnie zaopiniował powyższy wniosek gdyż w tej chwili, w związku z końcem roku budżetowego brak jest wolnych środków w budżecie a planowanie budżetowe ma miejsce rok wcześniej. Jednocześnie

Zarząd Powiatu wyraził wątpliwość co do tego, czy istnieje podstawa prawna pozwalająca na przekazywanie przez powiat środków finansowych instytucjom kościelnym a ponadto Zarząd Powiatu swoją decyzję uzasadnił tym, że na terenie Powiatu Kluczborskiego funkcjonuje Dom Dziecka, są dzieci w rodzinach zastępczych i dla nich Powiat Kluczborski corocznie przygotowuje paczki.

Do punktu 5 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii o przebiegu drogi ekspresowej S11 Poznań – Ostrów Wlkp. – Kluczbork na granicy województw poznańskiego i opolskiego i wyjaśnił, że na mocy powyższej uchwały, opiniuje się negatywnie projektowany przebieg w/w drogi ekspresowej na terenie gminy Byczyna – obejście południowe miejscowości: Kostów, Ciecierzyn. Za uzasadnieniem powyższej opinii przemawiają następujące fakty – kontynuował Starosta, a mianowicie: planowany przebieg drogi S11 na granicy województw poznańskiego i opolskiego z uwzględnieniem

południowego obejścia miejscowości Kostów, Ciecierzyn utrudni wykonanie techniczne planowanej inwestycji, droga według projektu przebiegać będzie przez użytki rolne w miejscowości Kostów, Ciecierzyn, Polanowice, dokonany zostanie nienaturalny podział terenu znacznie zwiększając koszty wykonania inwestycji; planowany przebieg drogi z uwzględnieniem obejścia znacznie utrudni dojazd do podzielonych działek co wpłynie negatywnie na organizację prac polowych w tych miejscowościach; spowoduje dodatkowe wydatki finansowe poprzez wybudowanie pięciu wiaduktów na drogach powiatowych jak również to, że projekt nie uwzględnia wybudowania węzła drogowego w miejscowości Kostów co znacznie wydłuży czas zjazdu z drogi S11 do drogi krajowej Nr 11 i dróg powiatowych w tym rejonie i odwrotnie. Na koniec Starosta dodał, że przedstawione stanowisko zostało skonsultowane z dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej

uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wyrażenia opinii o przebiegu drogi ekspresowej S11 Poznań – Ostrów Wlkp. – Kluczbork na granicy województw poznańskiego i opolskiego.

 

Do punktu 6 porządku

Starosta przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu:

  • projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego

wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, zatrudnionych w szkołach lub placówkach

oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski;

  • projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu

w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2005 rok.

Zarząd Powiatu zatwierdził powyższe projekty uchwał i postanowił o ich skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Jednocześnie, Zarząd Powiatu zatwierdził

sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 31.10.2005 r.

do 14.11.2005 r. i je również postanowiono skierować na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

 

Do punktu 7 porządku

Starosta przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu z dnia 10.11.2005 r. celem ustalenia sposobu ich realizacji:

  • uchwała w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu

w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2005 rok – Zarząd Powiatu postanowił o przekazaniu niniejszej uchwały Skarbnikowi Powiatu;

  • uchwała zmieniająca uchwałę Nr XXVI/192/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia

28 lutego 2005 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2005 rok - .Zarząd Powiatu postanowił

o przekazaniu powyższej uchwały Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Skarbnikowi Powiatu.

Do punktu 8 porządku

a) Przewodniczący Zarządu omówił aneks nr 2/2005 do porozumienia nr 5/2004 z dnia 06.01.2005 r. zawartego z Powiatem Brzeskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Aneks ten – kontynuował Starosta, wprowadza zmianę z paragrafie 1 pkt 1 zawartego porozumienia i dotyczy zmiany liczby dzieci finansowanych przez Powiat Brzeski gdyż porozumienie zostało zawarte z tytułu utrzymywania w Domu Dziecka w Bąkowie dwojga dzieci przez Powiat Brzeski jednakże z dniu 02.08.2005 r. w w/w placówce ustał pobyt jednego z dzieci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks nr 2/2005 do porozumienia nr 5/2004 z dnia 06.01.2005 r. zawartego z Powiatem Brzeskim w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższego aneksu.

b) Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach i wyjaśnił, że na mocy niniejszej uchwały uchwala się regulamin organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach, w którym wprowadzone zmiany dotyczą obowiązujących przepisów prawnych. Jednocześnie – kontynuował Starosta, traci moc uchwała Zarządu Powiatu z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie uchwalenia regulaminu w/w Domu Pomocy. W związku z tym, że nikt z obecnych

nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach.

c) Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania umowy o partnerstwie “Wiedza i umiejętności – drogą do nowoczesnej i sprawnej administracji samorządowej i wyjaśnił, że na mocy niniejszej uchwały udziela się pełnomocnictwa Staroście Kluczborskiemu oraz Sekretarzowi Powiatu do podpisania umowy o partnerstwie “Wiedza i umiejętności – drogą do nowoczesnej i sprawnej administracji samorządowej. Jednocześnie Starosta dodał, że traci moc uchwała Zarządu Powiatu z dnia 14 listopada 2005 r. w sprawie upoważnienia dwóch członków

Zarządu do podpisania umowy o partnerstwie “Wiedza i umiejętności – drogą do nowoczesnej i sprawnej administracji samorządowej”. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania umowy o partnerstwie “Wiedza i umiejętności – drogą do nowoczesnej i sprawnej administracji samorządowej”.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

 

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...............................................