PROTOKÓŁ nr 125/2005

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 07 listopada 2005 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy finansowe:
  1. projekt budżetu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na 2006 rok;
  2. wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie przeniesienia środków w budżecie;
  3. informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o braku możliwości zwiększenia w roku bieżącym dotacji w rozdziale – Zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności;
  4. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
  1. Sprawy oświaty:
  1. aneks nr 2 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006;
  2. aneks nr 2 do arkusza organizacji Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006;
  3. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Dominika Pyci, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;
  4. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Moniki Jeziorek, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

 

 

  1. Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie planowanego zamieszczenia ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości powiatowych w biurze pośrednictwa handlem nieruchomościami.
  2. Aneks do umowy najmu zawartej z Panem Tomaszem Kuprianowiczem zam. Wrocław, ul. Gen. Okulickiego 22B prowadzącym działalność gospodarczą o nazwie Diagnostyka Obrazowa.
  3. Sprawa sprzedaży na rzecz Gminy Byczyna nieruchomości zabudowanej położonej w Polanowicach.
  4. Wolne wnioski.

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 31 października 2005 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił następujące sprawy:

  1. projekt budżetu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na

    2006 rok opracowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach; Pan Jan Sadowski, Dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na wstępie powiedział, że na niniejsze posiedzenie Zarządu Powiatu przygotowany został trzeci z kolei projekt budżetu szkoły na 2006 rok na kwotę 1580.000,00 zł. przy czym: pierwszy plan był na kwotę 2.043.332,00 zł.; drugi, który przewidywał potrzeby szkoły na kwotę 1.762.000,00 zł. został przedstawiony członkom Zarządu na poprzednim posiedzeniu i przewidywał on redukcję zatrudnienia w administracji i obsłudze. Jeśli chodzi o trzeci plan budżetu szkoły na kwotę 1.580.000,00 zł. – kontynuował dyrektor, przewiduje on głęboko idące redukcje zatrudnienia wśród zatrudnionych pracowników pedagogicznych jednak nie wszystko można zrobić w trakcie bieżącego roku szkolnego ale to co można to zostanie zrobione a pozostałe działania zostaną podjęte od

    1 września 2006 r. i tak: z dniem 31 października br. przeszedł na emeryturę wychowawca internatu i aby go zastąpić, przewidywane jest zatrudnienie również jego do końca stycznia 2006 r. przynajmniej na 1 etatu a pozostałe godziny będą to godziny doraźnych zastępstw aby nie wiązać się z pracownikami umowami; ograniczona zostanie praca wychowawców w piątki gdyż nakazano uczniom przyjeżdżanie do internatu w poniedziałki rano i w ten sposób zostanie zaoszczędzonych 7 godzin wychowawczych i to już od 1 listopada br.; ponadto od drugiego półrocza bieżącego roku szkolnego planowane jest połączenie klas pierwszych Technikum ochrony środowiska i Technikum rolnika gdzie w obu tych klasach jest 28 godzin przedmiotów ogólnokształcących więc te godziny “znikają” co w przeliczeniu na 1,55 etatu jest to nauczyciel dyplomowany i mianowany; od drugiego półrocza – kontynuował nadal dyrektor, jedna z nauczycielek “odejdzie” na urlop macierzyński a uczy ona zarówno zajęć teoretycznych jak i praktycznej nauki zawodu i planowane jest, że godziny praktycznej nauki zawodu będą realizowane przez drugiego nauczyciela a więc nie będzie podziału na grupy zajęć praktycznych w tych klasach, w których ta nauczycielka ma zajęcia. Jeśli chodzi o przyszły rok szkolny, od 1 września 2006 roku planowane jest zrezygnowanie z 1 etatu bibliotekarza, zlikwidowanie 1 etatu pedagoga - skutkuje to co prawda obniżeniem poziomu kształcenia w szkole ale jeżeli jest możliwość zrobienia tego, to należy zrobić bo zawsze wpłynie to obniżenie wydatków szkoły. Dyrektor następnie powiedział, że planuje on dochody szkoły na przyszły rok na poziomie 200.000,00 zł. ponadto, według obliczeń dyrektora, subwencja planowana na rok przyszły (chociaż nie ma jeszcze dokładnej wagi ale jest podana przez Ministerstwo kwota) wynosi 2.942 zł. i jest to kwota wyjściowa natomiast co do tych wag, nie są one co prawda ustalone ale dyrektor przyjął, że będą one na tym samym poziomie co w roku bieżącym. Według tych danych obliczono, że szkoła powinna otrzymać subwencji około 1.130.000,00 zł. i przyjmując, że ta subwencja będzie na takim właśnie poziomie a dochody własne w granicach 200.000,00 zł. to przy tym planie brakująca kwota to 250.000,00 zł. – zakończył wypowiedź dyrektor. Skarbnik powiedział, że w tym ostatnim projekcie budżetu na kwotę 1.580.000,00 zł. jest wiele dla niego niezrozumiałych zapisów np. jeśli chodzi o dochody są one o prawie 50.000,00 zł. wyższe niż w tym roku, z kolei jeśli chodzi o wynagrodzenia osobowe pracowników, są one znacząco mniejsze bo prawie 100.000,00 zł. niż w roku bieżącym. Ponadto założenie jeśli chodzi o wydatki rzeczowe bieżące chyba też nie jest realne bo przecież nie da się zrobić zdaniem Skarbnika czegoś takiego, że jeżeli zakup materiałów i wyposażenia w tej szkole, gdzie naprawdę nie było niepotrzebnych wydatków zostały wygenerowane takie braki i zakup materiałów

    i wyposażenia kosztuje w tym roku prawie 123.000,00 zł. a na przyszły rok zaplanowano w tym skorygowanym planie budżetu na poziomie 88.000,00 zł., podobnie jeśli chodzi o zakup środków żywności, których koszt zakupu na przyszły rok jest niższy niż na bieżący a przecież żywność nie stanieje. Następnie głos zabrał Starosta, który powiedział, że największym jego zdaniem zagrożeniem dla szkoły może być pomyłka w wyliczeniu subwencji na co dyrektor odpowiedział, że prawdziwym zagrożeniem dla budżetu szkoły są urlopy dla poratowania zdrowia, gdzie obecnie przebywa dwóch nauczycieli i oni już tylko w przyszłym roku będą kosztować szkołę 47.500,00 zł. nie mówiąc o kosztach roku bieżącego. Następnie Skarbnik zwrócił się z takim pytaniem do Pani Anny Walendziak, głównej księgowej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach a mianowicie: czy wyliczone koszty wynagrodzeń wstawione do wniosku do budżetu zakładają wielkości zatrudnienia na 01 styczeń czyli styczeń – grudzień 2006 r. i już z uwzględnieniem zmian czy nie. Pytana odpowiedziała że tak, są tu już uwzględnione zmiany średnioroczne. Skarbnik powiedział, że ma teraz pewność, że naliczenie płac na przyszły rok jest dobrze zrobione ale czy realnie to się okaże. Następnie Skarbnik powiedział, że w paragrafie 4010 - wynagrodzenia osobowe pracowników, po rozliczeniu na podstawie tych materiałów i załączników przedstawionych przez szkołę, zarówno w rozdziałach jak i zbiorczo wychodzi, że w w/w paragrafie jest niedoszacowanie na kwotę 54.652,00 zł. odliczając już dodatkowe wynagrodzenie roczne bo ono zgadza się zarówno zbiorczo jak i w rozdziałach natomiast nie zgadza się wynagrodzenie osobowe pracowników. Pani Anna Walendziak wyjaśniła, że średnie wynagrodzenie razem z pochodnymi od pracodawcy – 329.000,00 zł. w tym jest 25.262,00 zł. - “trzynastka” i te 54.000,00 zł. to są pochodne pracodawcy. Następnie, również Skarbnik zapytał przedstawicieli szkoły jak wytłumaczą zmniejszenie kosztów zakupu paliwa i opału, gdzie w tym roku ich koszt 82.837,00 zł. a na przyszły rok zaplanowano 62.500,00 zł. Dyrektor odpowiedział, że na przyszły rok planowana jest sprzedaż samochodu marki Nysa a to spowoduje zmniejszenie się tych kosztów. W związku z tym, że nie było więcej pytań skierowanych do Pana Jana Sadowskiego, dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach oraz do księgowej w/w szkoły, członkowie Zarządu Powiatu zastanawiali się, co w danej sprawie postanowić. Po zastanowieniu się i dyskusji, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił przyjąć projekt budżetu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach na 2006 rok na kwotę 1.580.000,00 zł. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o unieważnieniu rozstrzygnięcia z posiedzenia z dnia 24.10.2005 r. dotyczącego likwidacji do końca bieżącego

    roku kalendarzowego stołówki Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach oraz zamknięciu a następnie wydzierżawieniu gospodarstwa w/w szkoły.

  2. wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie przeniesienia

    środków w budżecie: Skarbnik wyjaśnił, że wniosek ten dotyczy przeniesienia środków pieniężnych z rozdziału 85201 § 3110 z placówek opiekuńczo – wychowawczych na rozdział 85321 § 4170 dotyczący Zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności w kwocie 2.644,00 zł. Skarbnik dodał, że chciałby, aby wniosek ten został jeszcze ujęty w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok, który jest już przygotowana na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku i ewentualnie wniosek ten może zostać wniesiony jako autopoprawka Zarządu Powiatu do w/w uchwały.

    Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy wnieść jako autopoprawkę Zarządu Powiatu do uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

    c) informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego, Wydział Polityki Społecznej o braku możliwości zwiększenia w roku bieżącym dotacji w rozdziale 85321 – Zespoły ds. orzekania o niepełnosprawności. Skarbnik powiedział, że mając na uwadze zabezpieczenie odpowiedniej do potrzeb wielkości środków finansowych przeznaczonych w bieżącym roku na bieżące utrzymanie zespołów ds. orzekania o niepełnosprawności, pomimo wystąpień Wydziału Polityki Społecznej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego do Ministerstwa Polityki Społecznej oraz Ministra Finansów o przyznanie dodatkowych środków na realizację tego zadania, nie otrzymano żadnych dodatkowych środków na ten cel w związku z czym, Urząd Wojewódzki informuje nas – kontynuował Skarbnik, o braku możliwości zwiększenia w roku bieżącym dotacji w rozdziale dotyczącym Zespołów ds. orzekania o niepełnosprawności jednocześnie informując nas, że dotacja ujęta w projekcie budżetu państwa na 2006 rok została zaplanowana w większej wysokości niż w 2005 roku co umożliwi właściwą realizację zdania.

    Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją.

  3. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

Starosta powiedział, że na podstawie decyzji Ministra Finansów z dnia 13 października 2005 r. zwiększona została dotacja celowa w dziale 750 – administracja publiczna, rozdziale 75020 – starostwa powiatowe, § 2127 – dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez powiat na podstawie porozumień z organami administracji

rządowej o kwotę 24.000,00 zł. Powyższe środki pochodzące z rezerwy celowej – kontynuował Starosta, przeznaczone są na pokrycie kosztów realizacji zadania - Założenia Europejskiej Debaty Publicznej: Organizacja konferencji naukowych na temat przyszłości Polski i regionów w Unii Europejskiej na terenie Województwa Opolskiego. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Do punktu 3 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy:

  1. aneks nr 2 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego

w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006; Starosta powiedział, że przyczyną zmiany liczby zatwierdzonych godzin jest zmniejszenie o 3 liczby godzin w związku z rozwiązaniem grupy cukierników w klasie I szkoły zawodowej a pozostali uczniowie odbywają zajęcia łączone z klasą II szkoły zawodowej jak również to, że nastąpiła zmiana nauczyciela przedmiotów zawodowych w klasach III a i III b. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006;

b) aneks nr 2 do arkusza organizacji Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006; Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że ogólna liczba godzin nauczycielskich pozostaje bez zmian a zmianie ulegają godziny w przydziałach czynności niektórych nauczycieli, w związku z urlopem bezpłatnym jednej z nauczycielek. Liczba godzin średniorocznych przekracza 1,5 etatu a wiąże się to z brakiem nauczycieli uczących technologii instalacyjnej w zawodzie monter instalacji i urządzeń sanitarnych oraz technologii w zawodzie dekarz na turnusie III w okresie od 31.10.2005 r. do 25.11.2005 r., pozostali nauczyciele nie przekraczają 1,5 etatu. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacji Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2005 / 2006;

 

c) projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Dominika Pyci, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Pani Krzysztowczyk powiedziała, że na mocy tej uchwały powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pana Dominika Pyci, nauczyciela kontraktowego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w następującym składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego – organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Grażyna Cisowska – dyrektor szkoły, Olimpia Matys oraz Teresa Miś jako eksperci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pana Dominika Pyci, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego;

d) projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Moniki Jeziorek, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego; Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że na mocy tej uchwały powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla Pani Moniki Jeziorek, nauczyciela kontraktowego Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku, ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w następującym składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel Powiatu Kluczborskiego – organu prowadzącego szkołę; przedstawiciel nadzoru pedagogicznego; Wiesław Solarewicz – dyrektor szkoły, Anna Dzierżan oraz Teresa Miś jako eksperci. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Moniki Jeziorek, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

 

 

 

 

 

Do punktu 4 porządku

Starosta przedstawił wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie planowanego zamieszczenia ogłoszenia o sprzedaży wszystkich nieruchomości powiatowych w biurze pośrednictwa handlem nieruchomościami. Starosta dodał, że ze względu na wysokość sumy prowizji: od wartości transakcyjnej wszystkich nieruchomości – 1.618.050,00 przyjmuje się średnio 3% jest to około 50.000,00 zł. co się równa 12.356,00 EURO, pobieranych przez agencje obrotu nieruchomościami, istnieje konieczność przeprowadzenia procedury przetargowej w celu wyłonienia jednego biura nieruchomości, z którym moglibyśmy podpisać stosowną umowę. Nie jest więc możliwe wystąpienie do kilku biur pośrednictwa handlem nieruchomościami z prośbą o przesłanie przez nich oferty jak to zostało zlecone Wydziałowi Gospodarki Mieniem Powiatu na poprzednim posiedzeniu Zarządu Powiatu a dotyczącym sprzedaży tylko nieruchomości zabudowanej budynkiem szpitala – były oddział wewnętrzny. Następnie Starosta przypomniał nieruchomości powiatowe przeznaczone do sprzedaży a mianowicie: nieruchomość zabudowana budynkami i budowlami w Żabińcu – cena 180.000,00 zł.; nieruchomość zabudowana budynkami magazynowymi w Wołczynie – cena 320.000,00 zł.; nieruchomość zabudowana budynkami byłego szpitala w Kluczborku – cena 950.000,00 zł.; nieruchomość zabudowana budynkiem pralni szpitalnej w Kluczborku – cena 168.050,00 zł. co ogółem daje kwotę 1.618.050,00 zł. razy 3% to jest 48.541,50 zł. plus koszty dodatkowe to jest około 50.000,00 zł. a to daje kwotę 12.355,44 EURO. Wicestarosta powiedział, że jego zdaniem nie należy decydować się na zamieszczenie ogłoszenia o sprzedaży od razu wszystkich w/w nieruchomości jedynie nieruchomości zabudowanej budynkiem szpitala co spotkało się z ogólną aprobatą ze strony pozostałych członków Zarządu Powiatu jak i to, żeby zlecić Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu aby ten zwrócił się do trzech czy czterech biur nieruchomości z zapytaniem o koszt prowizji od wartości transakcyjnej co również zostało zaproponowane przez Wicestarostę. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o zamieszczeniu w biurze pośrednictwa handlem nieruchomościami tylko ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości zabudowanej budynkiem szpitala (były oddział wewnętrzny) położonej w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 21. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu zwrócenie się do trzech, czterech biur nieruchomości z zapytaniem o koszt prowizji od wartości transakcyjnej.

 

Do punktu 5 porządku

Wicestarosta przedstawił zebranym aneks do umowy najmu zawartej w dniu 20.10.2004 r. z Panem Tomaszem Kuprianowiczem zam. Wrocław, ul. Gen. Okulickiego 22B prowadzącym działalność gospodarczą o nazwie Diagnostyka Obrazowa. Wicestarosta powiedział, że powyższy aneks wprowadza zmiany do umowy najmu w następującym zakresie oraz paragrafach: paragraf 1 - ust. 1: wykreśla się wyrażenie “(budynek oddziału chirurgicznego), ust. 2: wyrażenie “określonym w ust. 1 o powierzchni użytkowej 169,00 m2” zastępuje się wyrażeniem: “oddziału chirurgicznego o powierzchni użytkowej 26,86 m2 oraz budynku oddziału zabiegowego o powierzchni użytkowej 97,12 m2 powierzchni użytkowej”; ponadto zmiana nastąpiła również w paragrafie 5 powyższej umowy najmu w ust. 1 gdzie wyrażenie: “2.000,00 zł. brutto miesięcznie (w tym VAT) zastępuje się wyrażeniem: “1.800,00 zł. brutto miesięcznie”. Na koniec Wicestarosta dodał, że pozostałe warunki umowy najmu z dnia 20.10.2004 r. pozostają bez zmian. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym aneksem, nie wnieśli do niego żadnych uwag więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął aneks do umowy najmu zawartej w dniu 20.10.2004 r. z Panem Tomaszem Kuprianowiczem zam. Wrocław, ul. Gen. Okulickiego 22B prowadzącym działalność gospodarczą o nazwie Diagnostyka Obrazowa i postanowił o jego podpisaniu. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestaroste do jego podpisania.

Do punktu 6 porządku

Wicestarosta przedstawił sprawę sprzedaży na rzecz Gminy Byczyna nieruchomości zabudowanej położonej w Polanowicach. Wyjaśnił on, że sprawa dotyczy nieruchomości zabudowanej budynkiem o funkcji usługowo-produkcyjnej - byłe warsztaty szkolne w tym czynna Stacja Kontroli Pojazdów. Nieruchomość ta została wyceniona przez rzeczoznawcę na 241.500,00 zł. jednak jest możliwość udzielenia Gminie Byczyna bonifikaty przy jej kupnie ale Burmistrz Byczyny musiałby najpierw zwrócić się do nas z wnioskiem, w którym wyrazi wolę kupna przedmiotowej nieruchomości oraz to, jaką cenę jest skłonny za nią zapłacić.

 

 

 

Zarząd Powiatu po dyskusji jednogłośnie postanowił, że wyrazi zgodę na sprzedaż przedmiotowej nieruchomości Gminie Byczyna po uprzednim złożeniu przez w/w wniosku wyrażającego wolę kupna nieruchomości zabudowanej położonej w Polanowicach oraz podaniu ceny, jaką Gmina Byczyna jest skłonna za nią zapłacić.

Do punktu 7 porządku

a) Skarbnik poruszył sprawę wypłaty pozostałych należności byłym pracownikom SP ZOZ-u w Kluczborku. Skarbnik powiedział, że w planie wydatków są zabezpieczone środki na ten cel w kwocie 794.905,00 zł. a koszty wszystkich należności razem z odsetkami wynoszą 1.018.000,00 zł. więc zabraknie a dlatego, że ciągle brakuje wiedzy o tym, ile dokładnie te odprawy wynoszą. Nie wystarczy środków aby wypłacić te wszystkie należności łącznie z odsetkami – stwierdził Skarbnik i dlatego też zaproponował on dwa rozwiązania: pierwsze - wypłacić całe “203” których wysokość razem z odsetkami wynosi 789.989,00 zł. a nie wypłacać ekwiwalentu i dyżurów; drugie - wypłacić wszystko w należnościach głównych, bez odsetek, które wypłacone zostaną w przyszłym roku. Członkowie Zarządu Powiatu po zastanowieniu się zdecydowali o wypłaceniu w roku bieżącym kwoty głównej bez odsetek, które zostaną wypłacone w roku przyszłym. Ponadto Skarbnik dodał, że gdyby jednak kwota należności głównych była wyższa niż posiadane na ten cel środki, to Zarząd Powiatu musiałby podjąć kolejną decyzję co zrobić w tej sytuacji. W związku z tym Wicestarosta zaproponował, aby Zarząd Powiatu upoważnił Starostę, Skarbnika raz jego do podjejmowania dalszych decyzji gdyby powyższa sytuacja zaistniała z czym członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o wypłaceniu byłym

pracownikom SP ZOZ-u w Kluczborku w roku bieżącym wszystkich należności głównych bez odsetek, które to odsetki zostaną wypłacone w przyszłym roku natomiast w sytuacji, gdy łączna kwota w/w należności będzie wyższa niż posiadane na ten cel środki, Zarząd Powiatu upoważnił Starostę, Wicestarostę oraz Skarbnika do podejmowania dalszych decyzji dotyczących powyższej sprawy. Przy okazji powyższej sprawy Skarbnik przedstawił zebranym sprawę nieuregulowanych składek ZUS za byłych pracowników SP ZOZ-u i tak: po rozmowie z jednym z pracowników ZUS-u dowiedział się on, że aby zaległość ta została uregulowana, muszą wpłynąć zbiorcze i indywidualne deklaracje pracowników a więc po

 

 

wypłacie musiałby SP ZOZ takie deklaracje przygotować i złożyć je w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych natomiast płatność nastąpiłaby z naszego konta abyśmy mieli u siebie następujące dokumenty: przelew i listy płac. Następnie – kontynuował Skarbnik,

dobrze by było gdyby z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych otrzymaliśmy coś w rodzaju potwierdzenia, że zostało to przez nich zaakceptowane i że sprawa ta została już uregulowana. Ponadto Skarbnik dodał, że rozmawiał już o tej sprawie z księgowym SP ZOZ-u w Kluczborku i sprawa ta została mu przedstawiona jak i teraz członkom Zarządu Powiatu.

b) Pani Jolanta Krzysztowczyk, Naczelnik Wydziału Edukacji zwróciła się do Zarządu Powiatu z propozycją zapisu w regulaminie wynagradzania nauczycieli na 2006 rok wzrostu płac o 5% w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku. Wyjaśniła, że kwotowo jest to niecałe 90.000,00 zł. ale wtedy może nie byłoby problemu jeśli chodzi o wysokość dodatków za warunki pracy orz dodatek motywacyjny gdyż dodatkowe środki na wynagrodzenia w tej jednostce pozwolą na realne zaplanowanie środków na te dodatki.

Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zapisanie w regulaminie wynagradzania nauczycieli na 2006 rok wzrostu płac o 5% w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...........................................