PROTOKÓŁ nr 124/2005

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 31 października 2005r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. sfinansowanie brakujących środków oraz prognoza funkcjonowania Zespołu Szkół

    Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w przyszłości;

  2. aneksy nr 2 do arkusza organizacji Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku oraz Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku;
  3. plan pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2006.
  1. Sprawy finansowe:
  1. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach – rozliczenie działalności stołówki szkolnej;
  2. wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów budżetowych na 2005 rok;
  3. informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o zwiększeniu dotacji celowej w dziale – oświata i wychowanie;
  4. wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie zwiększenia środków finansowych z przeznaczeniem na zakup kostki chodnikowej;
  5. wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków;
  6. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie przekwalifikowania zadania remontowego w 2005 roku ujętego w planie finansowym jednostki;
  7. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie powiatu na 2005 rok po stronie wydatków;
  8. wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie dokonania zwiększenia po stronie dochodów;
  9. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie dokonania zmiany rzeczowego planu wydatków inwestycyjnych;
  10. informacja Ministra Finansów o przyznaniu środków na uzupełnienie dochodów powiatu;
  11. informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o zwiększeniu dotacji celowej w dziale – bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa;
  12. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu wydatków budżetowych na 2005 rok;
  13. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  14. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
  15. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;
  16. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok;
  17. projekt rocznego planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2006 rok;
  18. wniosek Bractwa Myśli Bratniej Związku Górnośląskiego z/s w Katowicach w sprawie wsparcia finansowego wykonania popiersia ks. Jana Dzierżona;
  19. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków.
  1. Wniosek Pana Piotra Zaczyk zam. Kluczbork, ul. Reymonta 6/7 w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę gruntu pod boks garażowy przy ul. Żeromskiego 3 w Kluczborku.
  2. Ponowne rozpatrzenie wniosku Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego: działka nr 56 położona w Kluczborku zabudowana budynkiem szpitala – były oddział wewnętrzny w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 21.
  3. Ponowne rozpatrzenie wniosek Parafii Rzymsko-Katolickiej w Kostowie w sprawie dofinansowania remontu Kościoła Filialnego w Miechowej.
  4. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  5. Wolne wnioski.

 

 

 

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 24 października 2005 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił następujące sprawy:

  1. sfinansowanie brakujących środków oraz prognoza funkcjonowania Zespołu Szkół

    Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w przyszłości; na wstępie Starosta powiedział, że niniejszy podpunkt protokołu zostanie omówiony łącznie z podpunktem “3a” czyli rozliczeniem działalności stołówki szkolnej przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Następnie głos zabrał Skarbnik Powiatu, który powiedział, że jeśli chodzi o sfinansowanie brakujących środków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach to sytuacja wygląda tak: znaczna kwota braków finansowych w w/w szkole wykazana została przez dyrekcję szkoły w dwóch pismach – pierwsze z 04.10.2005 r. które zostało poprzedzone analizą i łączna wartość brakujących środków wynosiła 217.174,00 zł., następnie, po ostatnim posiedzeniu Zarządu, Skarbnik spotkał się z księgową ZSP – RCKU w Bogdańczowicach w celu przeanalizowania całej sprawy zarówno jeśli chodzi o sprawy związane z analizą dochodów i kosztów tych działalności, które Zarząd objął rozstrzygnięciem jako przeznaczone do likwidacji jak również wysokości braków na poszczególnych paragrafach wydatkowych i ta kwota braku uległa zwiększeniu do 236.543,00 zł. i to jest to drugie pismo z dnia 27.10.2005 r. Następnie Skarbnik stwierdził, że jest możliwość dokonania korekty planu finansowego tej szkoły a korekta ta jest możliwa z uwagi na fakt wystąpienia oszczędności w planie finansowym Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach, które zostały przekazane do prowadzenia Gminie Byczyna od 01 września br. a całość zmian polegałaby na tym, iż oszczędności jakie powstały w związku z przekazaniem szkoły gminie tzn. mieliśmy do działalności szkoły w Polanowicach dołożyć

     

     

    więcej z uwagi na to, że wykonaliśmy wydatki do końca sierpnia a na okres wrzesień – grudzień przekazaliśmy Gminie dotację odpowiadającą należnej subwencji, po przeanalizowaniu wszystkich wydatków w zakresie ich wykonania na koniec sierpnia br.

    kwota możliwych oszczędności wynosi 195.446,00 zł. jest to nieco więcej niż zakładaliśmy w tym roku przystępując do podpisania porozumienia z Gminą Byczyna – kontynuował Skarbnik, wówczas szacowaliśmy, że będzie to około 158.000,00 zł. oszczędności w tym roku jest więcej, co oznacza, że pomimo tej decyzji, która została na koniec czerwca – początek lipca podjęta, nie mieliśmy do czynienia w Polanowicach z jakimiś wzmożonymi wydatkami, pisma które “poszły” do tej szkoły uczulające na wykonanie nie więcej niż 8/12 przekazanych środków udało się w jakiś sposób zrealizować a zatem tę kwotę moglibyśmy przekazać do Bogdańczowic i to w przeważającej części pokryje brak tam występujący. Można to zrobić w następujący sposób: w dniu dzisiejszy Zarząd musiałby podjąć uchwałę w zakresie przesunięć środków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej, tak aby oszczędności przekazać w odpowiednią podziałkę klasyfikacyjną do Bogdańczowic – zakres uchwały to 112.787,00 zł. pozostałe dokonane musiałoby być również uchwałą Zarządu Powiatu w sprawie zmiany układu wykonawczego – zmiana na kwotę 66.821,00 zł. i tu nie jest wymagana odrębna uchwała Zarządu ani Rady Powiatu ponieważ rzecz dzieje się tylko między paragrafami, budżet jako taki nie ulega zmianie natomiast część środków jakie wyszły na oszczędnościach w rozdziale - internaty a konkretnie w dziale - edukacyjna opieka wychowawcza to jest wartość 15.838,00 zł. i aby je przenieść do miejsca przeznaczenia czyli do działu – oświata i wychowanie byłaby konieczna uchwała Rady Powiatu. Skarbnik dodał, że zdaje sobie sprawę z tego, że nie załatwia to do końca problemu braku w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach nie mniej zabezpiecza w 100% wydatki związane z wynagrodzeniem i tak naprawdę brakuje nam tutaj środków na wydatki związane z zakupem materiałów, wyposażenia w szkołach zawodowych bo na wnioskowaną kwotę 36.278,00 zł. moglibyśmy zwiększyć tylko 6.278,00 zł. na zakup energii wnioskowane było 15.274,00 zł. moglibyśmy zwiększyć tylko 10.274,00 zł. na zakup usług pozostałych wnioskowane było 9.248,00 zł. moglibyśmy zwiększyć tylko 3.151,00 zł. tak więc w niepełnej wysokości, ta różnica pomiędzy wykazanymi brakami przez szkołę w Bogdańczowicach a zwiększeniem to jest 41.097,00 zł. i z tym brakiem zdaniem Skarbnika, w ramach budżetu szkoły będzie można sobie jakoś poradzić do końca roku, sprawa jest

     

    według niego otwarta i będąca w dyspozycji dyrekcji szkoły czy zechce to zrobić poprzez

    pozostawienie zobowiązań niewymagalnych na koniec roku czy będzie w stanie jeszcze w wydatkach rzeczowych jakieś środki zaoszczędzić ale zwiększenie na kwotę 195.446,00 zł. jest tak kolosalną zmianą i na więcej nie za bardzo nas jako powiat stać. Starosta dodał, że

    oszczędność ta powstała dzięki naszej zapobiegliwości, że w porę przekazaliśmy szkołę w Polanowicach Gminie Byczyna i w tym momencie nasuwa się tylko jedno rozstrzygnięcie a mianowicie należy oszczędności ze szkoły w Polanowicach przekazać na zwiększenie planu wydatków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach z czym członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się. Następnie Starosta powiedział, że na poprzednim posiedzeniu Zarząd Powiatu kilka ważnych decyzji: po pierwsze – po prognozie wysokości subwencji oświatowej na przyszły rok dla szkoły w Bogdańczowicach wyszło, że będzie ona mniejsza o ponad 300.000,00 zł. Mimo takich prognoz, Zarząd Powiatu zdecydował, że spróbuje utrzymać tę placówkę jednak należy wygenerować oszczędności bo przy obecnym kształcie placówki koszty funkcjonowania przedstawiałyby się przy optymistycznej prognozie na poziomie roku bieżącego. Zarząd na poprzednim posiedzeniu zaproponował, aby zlikwidować stołówkę oraz wydzierżawić gospodarstwo a zostawić tylko szkołę i na dzisiaj to rozstrzygnięcie obowiązuje, na niniejsze posiedzenie Zarządu poproszono dyrekcję szkoły o przygotowanie swoich wyliczeń jak również koncepcji, wizji dalszego funkcjonowania placówki. Wicestarosta dodał, że jak wynika z materiałów otrzymanych ze szkoły, oszczędność łącznie na stołówce, pracowni ćwiczeń praktycznych wynosiłaby 80.000,00 zł. natomiast jak wynika z wyliczeń jakie przeprowadził Skarbnik wspólnie z księgową szkoły - około 140.000,00 zł. więc skąd taka rozbieżność ?– zapytał Wicestarosta. Skarbnik wyjaśnił, że jego zdanie wzięło się to stąd, że policzono również jako utracone dochody związane z internatem a internatu przecież nie zamykamy, dochody z internatu i z tytułu najmu pokoi zostaną na tym samym poziomie. Następnie głos zabrał Pan Jan Sadowski, dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Bogdańczowicach który stwierdził, że absolutnie nie zgadza się z wypowiedzią Skarbnika bowiem doskonale wiadomo, skąd dochody w internacie się brały a mianowicie: nocowali w internacie uczestnicy obozu sportowego z całodziennym wyżywieniem jak również kolarze, uczestnicy mistrzostw w grze w warcaby i bez wyżywienia nie można tego samego wygenerować nawet jeżeli jak zakłada się, że żywność będzie dowożona z Pracowni Ćwiczeń Praktycznych

     

    Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku to przecież sportowcy nie będą jeść posiłków, które jedzą chorzy w szpitalu ze względu na jego wartość odżywczą. Wicestarosta stwierdził, że nie należy od razu zakładać, że będą oni jedli to samo bo przecież można zamówić inny zestaw, który zostanie dla nich specjalnie przygotowany. Starosta powiedział, że w budżecie szkoły będzie brakować około 600.000,00 zł. i w budżecie powiatu takich

    środków nie ma i jeżeli koncepcja przygotowana przez Zarząd Powiatu jest niewłaściwa to czy dyrekcja ma swoją wizję funkcjonowania szkoły, takiego, aby nie brakło im pieniędzy. Dyrektor powiedział, że jedno jest pewne: subwencja na utrzymanie szkoły nie wystarczy ale decyzje podjęte przez Zarząd są dla szkoły wręcz szkodliwe. Skarbnik poprosił księgową o pewne dane – kontynuował dyrektor, te dane zostały przez nią opracowane i chciałby teraz przeprowadzić ich analizę według decyzji jakie podjął Zarząd 24 października br. Jeśli chodzi o stołówkę – nadal kontynuował Pan Sadowski, rozchody są na poziomie 110.991,00 zł., przychody na stołówce, internacie są na poziomie 84.977,00 zł. a więc koszt funkcjonowania stołówki wynosi 26.013,00 zł. i gdy zostanie zlikwidowana stołówka i dożywianie będzie cateringiem, minimum obsługi to 1 i 1 etatu a wynika to stąd: jest potrzebna osoba posiadająca przeszkolenie z zakresu sanitarnego, która będzie się zajmowała przyjmowaniem posiłków w termosach a nastepnie porcjowaniem na talerze, wydawaniem ich, następnie zbieraniem naczyń po posiłku, zmywaniem, wyparzaniem, posprzątaniem kuchni i stołówki, przeprowadzeniem dezynfekcji sprzętu. Przyjmując, że będzie to osoba najniżej wynagradzana to 1 i 1 etatu będzie to kwota rocznie 25.000,00 zł. Uczniowie mieszkający w internacie płacą koszt surowca, który waha się dzisiaj w granicach 5,80 zł W momencie korzystania z usług firmy cateringowej, należałoby do takiego posiłku dopłacić 6,00 zł. Na dzień dzisiejszy jest 25 uczniów w internacie razy 6,00 zł. jest to 150,00 zł. dziennie razy 20 dni jest to 3.000 miesięcznie zł. razy 10 miesięcy to jest 30.000 zł. rocznie łącznie jeśli dodamy koszt cateringu i koszt obsługi czyli osoby, która będzie te posiłki wydawała jest to kwota 55.000,00 zł. Skarbnik powiedział, że wstępna kalkulacja pozwala zakładać rzecz następującą: po przejęciu tych osób do pracy przychody pracowni pozwolą na sfinansowanie kosztów wyżywienia uczniów w internacie w ramach wsadu do kotła dlatego, że oni nie będą gotowali tylko dla internatu ale dla szpitala, sprzedawali przez bufet, do tego imprezy okolicznościowe, ich ewentualny zysk wystarczy na pokrycie różnic, które wystąpiły pomiędzy wsadem do kotła a gotowym posiłkiem przekazanym tutaj. Doprowadzi to do tego,

     

    że w internacie będzie wyżywienie i jednocześnie zredukujemy koszty utrzymania szkoły natomiast my nie jesteśmy firmą działającą w celu osiągnięcia zysków, nas interesuje utrzymanie szkoły bez większych strat – twierdził Skarbnik. Pani Otylia Skoczylas, członek Zarządu Powiatu zapytała Panią Krzysztowczyk, czy jest taki wymóg, że w internacie musi być śniadanie i kolacja na co pytana odpowiedziała, że nie jest to określone w rozporządzeniu tylko to, że muszą być zapewnione odpowiednie warunki zamieszkania a o wyżywieniu nie

    jest napisane. Pani Skoczylas powiedziała, że może zrobić tak, że zapewnić im tylko obiad a śniadanie i kolacje niech przygotowują sobie sami natomiast jeśli chodzi o mycie naczyń, to można równie dobrze używać naczyń jednorazowych. Dyrektor powiedział, że do wszystkich innych szkół się dokłada a tylko w Bogdańczowicach robi się z tego problem, pokazuje się ile braknie w Bogdańczowicach a nie pokazuje się ile np. braknie w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku. Wicestarosta powiedział, że nie można porównywać do tej szkoły bo tam jest 1000 uczniów i dyrektor może utworzyć tyle klas ile chce i do niej dołożymy każdą kwotę bo ma ona rację bytu. Następnie Starosta poprosił Skarbnika o przedstawienie danych, ile do której szkoły jest dokładane a mianowicie: według stanu na 27.04.2005 r.: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku – plan budżetowy 4.030,817 zł. kwota wynikająca z subwencji 3.671,132 zł. dołożyliśmy 359.685,00 zł.; Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku - plan budżetowy 415.693 zł. kwota wynikająca z subwencji 3.366.230 zł. dołożyliśmy 49.463 zł.; Zespół Szkół Ponadgimnazjhalnych Nr 2 w Kluczborku – plan finansowy 2.563,482 zł. kwota wynikająca z subwencji 2.847.219 zł. zabraliśmy 283.737 zł.; Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku - plan finansowy 2.336.388 zł. kwota wynikająca z subwencji 2.313.085 zł. dołożyliśmy 23.303 zł.; Zespół Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach – plan finansowy 1.998.282 zł. kwota wynikająca z subwencji 1.532.021 zł. musielibyśmy dołożyć ponad 466.000,00 zł.; Zespół Szkół Ponadgimanzjalnych – RCKU w Bogdańczowicach – plan finansowy 1.699.711 zł. kwota wynikająca z subwencji (ze stypendiami) 1.588.148 zł. czyli dołożyliśmy 111.563,00 zł. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku - plan finansowy 3.143.587 zł. kwota wynikająca z subwencji 3.574.612 zł. nie daliśmy 431,025 zł.; Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku - plan finansowy 1.518.944 zł. kwota wynikająca z subwencji 1.487.864 zł. dołożyliśmy 31.080 zł. co było wynikiem błędu a zabraliśmy 20.818 czyli na dzisiaj 10.262 zł. i tak wygląda sytuacja w szkołach

     

    i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego– zakończył Skarbnik. Starosta zapytał po tym dyrektora, czy teraz też uważa, że szkołę w Bogdańczowicach specjalnie się niszczy? przy subwencji “ogólniaka” dodanie 359.000 zł. to jest niecałe 10% natomiast dodanie takiej samej kwoty do Bogdańczowic to jest 22%. Pani Krzysztowczyk dodała, że celem Zarządu jest utrzymanie tej szkoły, tak samo uważa dyrektor ale utrzymanie szkoły z całym inwentarzem będzie zawsze takie jakie jest, może nieco wyższe natomiast spadająca liczba uczniów powoduje to, że ta subwencja jest z roku na rok niższa bo jeżeli np. 3 lata temu było

    473 uczniów a teraz jest 353 to jest 120 uczniów mniej i to, minus waga na szkolnictwo na wsi to jest o kilka tysięcy mniej pieniędzy a utrzymanie szkoły pozostaje zawsze na tym samym poziomie. Dyrektor powiedział, że w celu zmniejszenia kosztów funkcjonowania stołówki zamierza zmniejszyć liczbę godzin pracy pracowników stołówki i będzie to oszczędność roczna 11.789,00 zł. Jeżeli ponadto zrezygnuje z jednej połowy etatu intendentki to będzie oszczędność roczna rzędu 9.944,00 zł. w sumie oszczędność będzie wynosiła ponad 21.000,00 zł. Jeśli chodzi o Pracownię Ćwiczeń Praktycznych, z dniem 1 września br. dostały wypowiedzenie 2 osoby z pełnego etatu na pół etatu a więc w skali roku da to oszczędność 18.316,00 zł. druga sprawa jeśli chodzi o gospodarstwo to w przyszłym roku planowane jest całkowite odejście od upraw zbożowych a ukierunkowanie się na uprawy gruntowe. Koszt dla szkoły upraw gruntowych to jest koszt zakupu nawozów a prace ręczne będą wykonywać uczniowie, którzy mają zajęcia praktyczne. Następnie dyrektor powiedział, że jeśli chodzi o płace pracowników pedagogicznych to nie ma on możliwości aby dużo zmienić gdyż ich wynagrodzenia reguluje karta nauczyciela oraz uchwały Zarządu Powiatu ale będzie się starł zmniejszyć wysokość możliwych do manipulowania dodatków. Dyrektor zakłada, że w 2006 roku dochody pozostaną na poziomie 150.000,00 zł. koszty funkcjonowania szkoły plus wydatki rzeczowe – 480.000,00 zł. Po zmianach w wymiarze zatrudnienia i po zmianach w wynagradzania pracowników pedagogicznych oszczędności z tytułu funduszu płac wyniosłyby w 2006 roku 177.170,00 zł. Starosta powiedział, że to co dyrektor przedstawił daje oszczędności około 40.000,00 zł. a skąd wziąć pozostałe brakujące. Wicestarosta dodał, że może spróbować zrobić jakieś ruchy przy szkole np. połączyć klasy, zawiesić jeden semestr o ile są takie możliwości. Dyrektor powiedział, że są ale nie wie jakie to przyniesie oszczędności. Skarbnik dodał, że w płacach to i tak nic nie zmieni bo liczba godzin nie spadnie. Starosta dodał, że na niniejsze posiedzenie Zarządu Powiatu oczekiwał konkretnych

     

    propozycji jakie przyniosłyby oczekiwane dla szkoły oszczędności, jakąś konkretną wizję jej dalszego funkcjonowania w ramach otrzymywanych środków ale ich nie ma. Starosta stwierdził, że po tak długiej dyskusji dalej nie mamy odpowiedzi na pytanie czy decydujemy się robić jakiekolwiek oszczędności związane z propozycjami z poprzedniego posiedzenia Zarządu. Następnie Starosta poprosił członków Zarządu Powiatu, aby każdy z nich wypowiedział się na temat, co dalej ze szkolą w Bogdańczowicach i tak: Pan Stenzel powiedział, że jego zdaniem należy poczynić dalsze oszczędności i spróbować wydzierżawić gospodarstwo. Pani Skoczylas zaproponowała, aby ogłosić przetarg na dzierżawę

    gospodarstwa i zapewnić uczniom tam praktykę. Wicestarosta powiedział, że jeżeli dyrektor twierdzi, że decyzje Zarządu Powiatu są absurdalne to należy zostawić dyrektorowi “wolną rękę” niech skonstruuje budżet na przyszły rok ale ma się zmieścić w kwocie 1.400.000,00 zł. a jeżeli nie będzie się dało to zrobić, to wtedy Zarząd Powiatu podejmie nawet bardziej radykalne kroki. Starosta powiedział, że daje mu tydzień czasu na przedstawienie propozycji budżetu szkoły, który mieściłby się w kwocie 1.400.000,00 zł. jeżeli taki wariant zgodny z powyższymi założeniami zostanie przygotowany, wtedy zostanie podjęta decyzja co do sposobu dalszego funkcjonowania szkoły. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się z takim rozstrzygnięciem sprawy.

    Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił zwiększyć o kwotę 195.446,00 zł. plan wydatków Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Ponadto zlecono dyrektorowi Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach przygotowanie na następne posiedzenie Zarządu Powiatu projekt budżetu szkoły na 2006 rok, który będzie zgodny z przyjętymi założeniami tj. wysokość budżetu szkoły przy obecnej ilości uczniów nie powinna przekroczyć kwoty 1.400.000,00 zł.

    b) aneksy nr 2 do arkusza organizacji Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku oraz Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku; Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że jeżeli chodzi o aneks nr 2 do arkusza organizacji Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, liczba godzin nauczycielskich zwiększyła się tam o 10 w stosunku do aneksu nr 1 a spowodowane to zostało tym, że dyrektor na podstawie umowy z Powiatowym Urzędem Pracy zatrudnił w swojej placówce trzech nowych pracowników natomiast co do Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku-

     

     

    kontynuowała Pani Krzysztowczyk, zmianie ulega liczba pracowników niepedagogicznych

    a mianowicie następuje zwiększenie o 1 osobę – pracownika obsługi czyli 0,25 etatu pracowników niepedagogicznych. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższych aneksów, Starosta poddał je pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneksy nr 2 do arkusza organizacji Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku oraz Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania powyższych aneksów;

    c) plan pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2006; Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku przedkłada powyższy plan pracy do zatwierdzenia a działa na

    podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2003 r. w sprawie warunków i trybu tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizacji i sposobu działania placówek doskonalenia nauczycieli w tym zakresu ich działalności obowiązkowej oraz zadań doradców metodycznych, warunków i trybu powierzenia nauczycielom zadań doradcy metodycznego jak również statutu Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. Plan pracy w/w ośrodka – kontynuowała Pani Krzysztowczyk, został opracowany również na podstawie powyższego rozporządzenia MENiS jak również statutu ośrodka. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z planem pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2006 nie wnieśli do niego żadnych uwag w związku z powyższym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził w/w plan pracy.

     

    Do punktu 3 porządku

     

    Skarbnik omówił następujące sprawy:

  2. wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie

    zwiększenia planu dochodów budżetowych na 2005 rok; Skarbnik powiedział, że w/w ośrodek wnioskuje o zwiększenie planu wydatków budżetowych na rok 2005 o kwotę 6.841,00 zł. a prognozowane osiągnięcie dochodów budżetowych wynika z prowadzonych

     

    aktualnie w ośrodku kursów i szkoleń a z kolei osiągnięte dochody zostaną wykorzystane w ramach wydatków budżetowych na zakup niezbędnego wyposażenia i materiałów oraz zakupu pozostałych usług. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  3. informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o zwiększeniu dotacji celowej; Skarbnik

    wyjaśnił, że decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 29 września 2005 r. zwiększona została dla tut. samorządu dotacja celowa w dziale 801 – oświata i wychowanie, rozdziale 80195 – pozostała działalność, § 2130 – dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację bieżących zadań własnych powiatu o kwotę 300 zł. Powyższe środki – kontynuował wyjaśnienie Skarbnik, pochodzące z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na

    rok 2005, przeznaczone są na sfinansowanie - w ramach wdrażania reformy oświaty, prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego, złożonych o kresie od 01 stycznia do 30 czerwca br. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  4. wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie

    zwiększenia środków finansowych z przeznaczeniem na zakup kostki chodnikowej; Skarbnik powiedział, że w związku z aktualnie prowadzoną budową podjazdu dla niepełnosprawnych wychowanków w/w placówki, zaistniała konieczność przebudowy części chodnika prowadzącego do pomieszczeń przeznaczonych do rewalidacji dzieci z głębszym upośledzeniem umysłowym. W związku z powyższym – kontynuował Skarbnik, dyrektor ośrodka zwraca się o zwiększenie środków finansowych o kwotę 1.000 zł. i kwota ta pokryje zakup kostki chodnikowej natomiast pozostałe materiały oraz koszty robocizny ośrodek zamierza pokryć we własnym zakresie. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu również na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  5. wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego

    w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków; Skarbnik powiedział, że dyrekcja Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego zwraca się z prośbą o dokonanie następujących zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków: zwiększenie dochodów o kwotę 60.000 zł. oraz zwiększenie wydatków o kwotę 60.000 zł. Powyższe zmiany dochodów wynikają z faktycznej ilości uczniów na kursach dokształcających w okresie wrzesień – grudzień br. oraz zwiększeniem odpłatności za pobyt w internacie, ze sprzedaży zlikwidowanych składników majątkowych oraz z odszkodowania za zniszczony sprzęt majątkowy. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego

    w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków, jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady

    Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  6. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnyuch Nr 1 w Kluczborku w sprawie

    przekwalifikowania zadania remontowego w 2005 roku ujętego w planie finansowym jednostki; Skarbnik wyjaśnił, że dyrekcja szkoły wnioskuje o przekwalifikowanie zadania remontowego z remontu dachu na głównym budynku szkolnym na remont gabinetów lekcyjnych zgodnie z zaleceniem pokontrolnym Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Kluczborku gdyż nie jest możliwe dalsze prolongowanie wykonania niezbędnego remontu klas lekcyjnych. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptowali go i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy również zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  7. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dokonania zmian

    w budżecie powiatu na 2005 rok po stronie wydatków; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że w związku z podpisaną umową z PFRON na dofinansowanie robót budowlanych polegających na przebudowie dostosowującej pomieszczenia sanitarne dla potrzeb osób niepełnosprawnych, Dom Pomocy Społecznej wnioskuje o dokonanie zmian po stronie wydatków o kwotę 114.250,00 zł. a zmiana ta spowodowana została mylną klasyfikacją

     

    prowadzonych robót budowlanych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu również na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

    h) wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie dokonania zwiększenia po stronie dochodów; Pan Piotr Pośpiech wyjaśnił, że Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku zwraca się z prośbą o zwiększenie po stronie dochodów o łączną kwotę 5.198,90 zł. a dochody te pochodzą za prywatne rozmowy telefoniczne, odsetki bankowe oraz składki emerytalne na podstawie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu również na najbliższą sesję

    Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  8. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie dokonania zmiany

rzeczowego planu wydatków inwestycyjnych; Skarbnik powiedział, że dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach, nawiązując do swojego programu naprawczego dotyczącego standaryzacji domu, w którym w ramach likwidacji barier architektonicznych oraz bezpieczeństwa w czasie pożaru jak również możliwości swobodnego poruszania się osób niepełnosprawnych, występuje konieczność zainstalowania windy osobowo - towarowej i dlatego też, zwraca się on z prośbą o zmianę rzeczowego planu wydatków inwestycyjnych z przeznaczeniem na opracowanie dokumentacji techniczno-projektowo-kosztorysowej instalacji przedmiotowej windy – wartość 8.800 zł. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptowali go i postanowili o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy również zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

j) informacja Ministra Finansów o przyznaniu środków na uzupełnienie dochodów powiatu; Skarbnik powiedział, że w/w środki w wysokości 281.862,00 zł. zostały przyznane dla powiatów, które w roku bieżącym nie dokonują wpłat do budżetu państwa i są one - czyli te środki, przeznaczone na uzupełnienie dochodów powiatu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się

 

z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu również na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  1. informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o zwiększeniu dotacji celowej w dziale –

    bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa; Pan Piotr Pośpiech wyjaśnił zebranym, że na podstawie decyzji Minister Finansów z dnia 10 października 2005 r. zwiększona została dotacja celowa dla tut. samorządu w dziale 754 – bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdziale 75411 – Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej, § 6410 – dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na inwestycje i zakupy inwestycyjne z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami realizowane przez powiat o kwotę 15.000 zł. Powyższe środki - kontynuował Skarbnik, pochodzące z rezerwy celowej, przeznaczone są na działalność inwestycyjną w tym na zakup

    sprzętu pożarniczego dla – Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku. Również i ten wniosek został przez Zarząd Powiatu jednogłośnie zaakceptowany i postanowiono o jego skierowaniu również na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  2. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia

    planu wydatków budżetowych na 2005 rok; Skarbnik powiedział, że powyższe środki są szkole niezbędne w celu dalszego wykonania planu produkcji w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w miesiącach listopad i grudzień br. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu również na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  3. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Skarbnik

wyjaśnił zebranym, że zmiany zawarte w niniejszej uchwale dotyczą przesunięcia środków miedzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej a zmiany te są dokonywane w związku z przekazaniem oszczędności w planie wydatków Zespołu Szkół Licealno – Zawodowych w Polanowicach do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu

uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

n) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że powyższe zmiany wprowadzane niniejszą uchwałą są na kwotę 8.000 zł. a jest to dotacja z budżetu państwa dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku na zakup paliwa. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

o) projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu; niniejszy projekt uchwały – powiedział Skarbnik, jest konsekwencją podziału nagród Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli z okazji Święta Edukacji Narodowej. Informacja o podziale środków na nagrody została przekazana do Wydziału Finansowego i podpisana

przez Starostę i zgodnie z powyższym, należy dokonać zwiększeń planów finansowych szkół, w których zatrudnieni są nagrodzeni nauczyciele. Ponadto Skarbnik dodał, że zmiany te uwzględniają klasyfikację budżetową. W związku z tym, że również nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;

  1. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu

    Kluczborskiego na 2005 rok; Skarbnik wyjaśnił, że projekt tej uchwały wprowadza zmiany w podziale budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok według klasyfikacji budżetowej. W związku z tym, że żaden z członków Zarządu Powiatu nie wniósł uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok;

  2. projekt rocznego planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem

    Geodezyjnym i Kartograficznym na 2006 rok; Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z powyższym projektem planu i nie wnieśli do niego żadnych zastrzeżeń w związku z czym, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął projekt rocznego planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2006 rok;

  3. wniosek Bractwa Myśli Bratniej Związku Górnośląskiego z/s w Katowicach w sprawie

    wsparcia finansowego wykonania popiersia ks. Jana Dzierżona; Przewodniczący Zarządu powiedział, że w związku z przypadająca w przyszłym roku 195 rocznicą urodzin i 100 rocznicą śmierci ks. Jana Dzierżona, wybitnego pszczelarza i społecznika, Bractwo Myśli Bratniej Związku Górnośląskiego od kilku lat realizuje ideę budowy w Bibliotece Śląskiej Galerii Wybitnych Górnoślązaków i pragną, aby w przyszłym roku znalazło się tam popiersie ks. Jana Dzierżona upamiętniające tę wybitną postać. Ponadto wnioskodawcy piszą – kontynuował Starosta, że całkowity koszt wykonania to około 8.000 zł. a fakt wsparcia zostanie odnotowany w druku okolicznościowym towarzyszącym uroczystości przekazania popiersia Bibliotece Śląskiej. Członkowie Zarządu Powiatu szczegółowo zapoznali się z powyższym wnioskiem i po dyskusji jednogłośnie stwierdzili, że niestety, ze względu na brak środków w budżecie nie są w stanie udzielić dofinansowania do kosztu wykonania w/w popiersia. Reasumując, Zarząd Powiatu ze względu na brak środków w budżecie,

    negatywnie zaopiniował powyższy wniosek.

  4. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie dokonania

zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków; Skarbnik wyjaśnił, że Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku wnioskuje o zwiększenie dochodów i wydatków o kwotę 4.300 zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego skierowaniu również na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok.

Do punktu 4 porządku

 

Starosta omówił wniosek Pana Piotra Zaczyk zam. Kluczbork, ul. Reymonta 6/7 w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie gruntu pod boks garażowy (blaszak) na działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku

przy ul. Żeromskiego 3e. Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w swojej opinii pisze – kontynuował Starosta, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, umowa dzierżawy może być zawarta bez obowiązku przetargowego trybu na okres nie dłuższy niż trzy lata. Ponadto, jeśli chodzi o stawki za dzierżawę nieruchomości stanowiących własność powiatu

 

kluczborskiego, stawka za 1 m2 dzierżawy gruntu wynosi 2,10 zł. a więc miesięczny dochód z tytułu tej dzierżawy wynosiłby około 50,00 zł. w tym 22% VAT. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji i po zastanowieniu się stwierdzili, że co prawda nie będą z tego tytułu duże pieniądze do budżetu ale mimo to należy wyrazić zgodę na dzierżawę. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na wydzierżawienie gruntu pod boks garażowy na działce położonej w Kluczborku, ul. Żeromskiego 3e na okres 3 lat Panu Piotrowi Zaczyk z Kluczborka.

Do punktu 5 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu ponownie przedstawił wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego: działka nr 56 położona w Kluczborku zabudowana budynkiem szpitala – były oddział wewnętrzny w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 21. Starosta przypomniał

zebranym, że na poprzednim posiedzeniu, członkowie Zarządu zapoznali się z działaniami jakie zostały podjęte w celu dokonania sprzedaży w/w nieruchomości. Wtedy też postanowiono – kontynuował Starosta, że na niniejszym posiedzeniu zostanie podjęta decyzja co do wyboru konkretnej agencji nieruchomości spośród zaproponowanych przez Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu jak również postanowią o tym, czy ogłoszenie o sprzedaży powyższej nieruchomości zamieścić w następujących czasopismach: “Polska Giełda Nieruchomości” oraz dodatku do Rzeczpospolitej “Nieruchomości w Zachodniej Polsce – oferty inwestycyjne”. Starosta po dyskusji z członkami Zarządu Powiatu zaproponował, aby Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu zwrócił się do czterech lub pięciu biur pośrednictwa handlem nieruchomościami z prośbą o przesłanie przez nich swojej oferty. Ponadto wystąpienie to należy przed wysłaniem skonsultować z Radcą Prawnym aby zostało ono dobrze zrobione – dodał Starosta i oferty te po otrzymaniu należy przedłożyć Zarządowi Powiatu na jego kolejnym posiedzeniu w celu podjęcia decyzji odnośnie wybory jednego z biur handlem nieruchomościami. Propozycje Starosty spotkały się z jednogłośną aprobatą ze strony pozostałych członków Zarządu Powiatu. Natomiast jeśli chodzi o zamieszczenie ogłoszenia o sprzedaży w zaproponowanych przez Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu

 

 

czasopismach, członkowie Zarządu Powiatu ze względu na wysoki koszt, nie wyrazili zgody.

Reasumując, Zarząd Powiatu zlecił Panu przygotowanie wystąpienia do czterech lub pięciu biur pośrednictwa handlem nieruchomościami z prośbą o przesłanie przez nich swojej oferty (treść powyższego wystąpienia należy uzgodnić z Radcą Prawnym). Powyższe oferty należy przedłożyć Zarządowi Powiatu na jego kolejnym posiedzeniu i wtedy zostanie podjęta decyzja odnośnie wybory jednego z biur handlem nieruchomościami. Ponadto, Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na zamieszczenie ogłoszenia o sprzedaży w/w nieruchomości w zaproponowanych czasopismach.

 

Do punktu 6 porządku

Starosta przedstawił ponownie wniosek Parafii Rzymsko-Katolickiej w Kostowie w sprawie dofinansowania remontu drewnianego Kościoła Filialnego p.w. Św. Jacka w Miechowej. Starosta przypomniał zebranym, że sprawa ta była już rozpatrywana na poprzednim posiedzeniu i wtedy to Zarząd Powiatu zadeklarował się, że podejmie decyzję w przedmiotowej sprawie na niniejszym posiedzeniu. Członkowie Zarządu Powiatu

jednogłośnie postanowili, że wniosek ten należy skierować do prac nad projektem budżetu powiatu na 2006 rok i tak też jednogłośnie postanowiono.

 

Do punktu 7 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku przygotowany przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku a wprowadzający zmianę do uchwały Nr XSXVI/192/2005 dotyczącej określenia zadań do realizacji w ramach środków otrzymanych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zatwierdzili powyższy projekt uchwały jako materiał na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku jak również zatwierdzili jako materiał na tę sesję sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 07.09.2005 r. do 24.10.2005 r.

Do punktu 8 porządku

a) Starosta przedstawił porozumienie zawarte z Powiatem Opolskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego a przebywającego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Opole. Starosta wyjaśnił, że na mocy tego porozumienia, Powiat Kluczborski zobowiązuje się do ponoszenia od dnia przyjęcia tj. 01.09.2005 r. wydatków na dziecko – Bartłomieja Marcinkiewicza zamieszkałego przed przyjęciem do placówki opiekuńczo-wychowawczej w Kluczborku, ul. K. Miarki 14/1. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego porozumienia, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porozumienie zawarte z Powiatem Opolskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego a przebywającego w placówce opiekuńczo-wychowawczej prowadzonej przez Powiat Opole. Jednocześnie, Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do jego podpisania.

b) Przewodniczący Zarządu poruszył sprawę 7 letniego Pawła Okwieka z Trzebiszyna chorego na białaczkę, czekającego na przeszczep szpiku jednak aby znaleźć odpowiedniego

dla niego dawcę, potencjalni dawcy muszą zostać poddani specjalnemu badaniu, którego koszt dla jednej osoby wynosi 600,00 zł. Następnie Starosta zaproponował, aby zaplanować w przyszłorocznym budżecie powiatu środki na badanie tych dawców, przynajmniej kilku. Członkowie Zarządu Powiatu po zastanowieniu się postanowili pokryć koszt badania pięciu potencjalnych dawców a co za tym idzie, zaplanować na ten cel w przyszłorocznym budżecie powiatu kwotę 3.000 zł. Reasumując, Zarząd Powiatu Zarząd Powiatu postanowił o zaplanowaniu w budżecie powiatu na 2006 rok kwoty 3.000 zł. z przeznaczeniem na przeprowadzenie badań potencjalnych dawców szpiku dla 7-letniego Pawła Okwieka z Trzebiszyna. W związku z powyższym, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia przygotowanie wewnętrznego wniosku do budżetu.

c) Pani Jolanta Krzysztowczyk, Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że związki zawodowe zrzeszające nauczycieli zgłaszają chęć spotkania się z Zarządem Powiatu, aby omówić zapisy regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2006 rok, aby przedstawić to, co uzyskali a z czym się nie zgadzają. Ponadto, należy wraz z nimi uzgodnić wysokość dodatku za warunki pracy z tytułu pracy w trudnych i uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia warunkach. Zarząd Powiatu po zastanowieniu się jednogłośnie postanowił, że spotka się

z przedstawicielami związków zawodowych zrzeszających nauczycieli w dniu 21.11.2005 r. o godz. 10.00. Jednocześnie, Zarząd Powiatu postanowił, że każdy związek ma być reprezentowany przez jednego przedstawiciela, wytypowanego przez dany związek.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

 

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...............................................