Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 28 września 2005 r.
PROTOKÓŁ nr 121/2005
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 28 września 2005 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- wniosek o wytypowanie przedstawiciela Zarządu do składu komisji ds. opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego;
- wyniki zewnętrznego mierzenia jakości pracy w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz w Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku;
- wniosek o zwiększenie planu finansowego na wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku;
- udzielenia opinii w sprawie przyznania dodatków motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych na okres od 01.10.2005 r. do 31.12.2005 r.;
- aneksy nr 1 oraz nr 2 do arkuszy organizacji na rok szkolny 2005 / 2006 szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego.
- Sprawy finansowe:
- wytyczne niezbędne do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok;
- umowy dotyczące spłaty zadłużenia likwidowanego SP ZOZ wobec lekarzy świadczących pracę na dyżurach medycznych w szpitalu;
- informacja w sprawie kwot wypłacanych byłym pracownikom SP ZOZ w Kluczborku;
- program ubezpieczenia mienia Powiatu Kluczborskiego opracowany przez firmę Maximus Broker Sp. z o.o. z Torunia;
- projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok.
- Wniosek Sołectwa wsi Bogacica w sprawie ujęcia w planie na rok 2006 budowę kanalizacji burzowej oraz chodnika przy ul. Zamkowej w Bogacicy.
- Wniosek Stowarzyszenia Hospicjum Ziemi Kluczborskiej w Byczynie w sprawie sfinansowania druku cegiełek.
- Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego: działka zabudowana budynkiem szpitala - były oddział wewnętrzny.
- Projekt aneksu do umowy najmu z dnia 01.09.2004 r. zawartej z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przejęcie na własność działek pod liniami kolejowymi: Kuniów – Smardy i Ligota Dolna - Gotartów oraz zapoznanie się z wnioskiem o ich przejęcie.
- Wniosek Urzędu Miejskiego w Byczynie w sprawie nieodpłatnego przekazania na własność Gminie Byczyna budynków byłych warsztatów szkolnych będących siedzibą CISPOL-u w Polanowicach, salę gimnastyczną oraz internat Zespołu Szkół Licalno-Zawodowych w Polanowicach.
- Odpowiedź Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku na rozstrzygnięcie w sprawie zatwierdzenia standardów zimowego utrzymania dróg.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 14 września 2005 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił następujące sprawy:
- wniosek Wydziału Edukacji o wytypowanie przedstawiciela Zarządu do składu komisji
ds. opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego; Starosta wyjaśnił, że na podstawie paragrafu 28 uchwały Nr XXVI/185/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych
w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2005, zachodzi konieczność wytypowania przedstawiciela Zarządu Powiatu do składu w/w Komisji. W związku z powyższym, Zarząd Powiatu po dyskusji jednogłośnie postanowił o wytypowaniu do składu Komisji ds. opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego Panią Otylię Skoczylas – członka Zarządu Powiatu.
b) wyniki zewnętrznego mierzenia jakości pracy w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz w Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku; Starosta powiedział, że mierzenia jakości pracy przeprowadzane były przez wizytatorów Kuratorium Oświaty w Opolu i w ich wyniku ustalono słabe oraz mocne strony w/w jednostek. Jeżeli chodzi o zadania wykonywane przez szkoły i placówki, które podlegają nadzorowi organu prowadzącego a mianowicie baza – bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki, organizacja, zarządzanie i prawidłowość dysponowania przyznanymi środkami finansowymi: Zespół Szkół Ogólnokształcących wywiązuje się dobrze a Młodzieżowy Dom Kultury bardzo dobrze. W Zespole Szkół Ogólnokształcących z kolei problemem są potrzeby remontowe i modernizacyjne oraz uzupełnienie i unowocześnienie pomocy dydaktycznych natomiast w Młodzieżowym Domu Kultury problem dotyczy rekrutacji i działalności kół muzycznych oraz niedostatecznego udziału rodziców w realizacji działań programowych placówki i systematycznej współpracy rodziców z placówką natomiast pozostała działalność placówki została oceniona bardzo wysoko. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższymi wynikami i po dyskusji, jednogłośnie przyjął wyniki zewnętrznego mierzenia jakości pracy w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku.
c) wniosek o zwiększenie planu finansowego na wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku; Starosta wyjaśnił., że dyrektor w/w szkoły zwraca się z prośbą o zwiększenie planu finansowego na wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych w związku z wypłaceniem nagrody jubileuszowej w kwocie 7.704,00 zł. a w wyniku tego braku środków na naliczenie i wypłacenie podwyżek dla tej grupy pracowników za 2005 rok – 3%. Wicestarosta zaproponował, aby odłożyć rozpatrzenie przedmiotowego wniosku do czasu powrotu z urlopu Pani Naczelnik Wydziału Edukacji, która to zostanie poproszona o wyjaśnienie i szczegółowe
omówienie przedmiotowej sprawy. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się z propozycja Wicestarosty w związku z tym, po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem postanowiono o podjęciu decyzji w w/w sprawie po 13 października br.
- udzielenia opinii w sprawie przyznania dodatków motywacyjnych dla dyrektorów szkół
i placówek oświatowych na okres: 01.10.2005 r. do 31.12.2005 r.; Starosta przypomniał zebranym, że zgodnie z paragrafem 7 ust. 3 uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2005, wysokość dodatków motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek ustala i przyznaje Starosta Kluczborski na pisemny wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu Powiatu. W związku z powyższym – kontynuował Starosta, Naczelnik Wydziału Edukacji wnosi o zaopiniowanie przyznania dodatków motywacyjnych na okres 3 miesięcy tj. od 01.10.2005 r. do 31.12.2005 r. dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych w następującej wysokości: Pan Mariusz Kaczmarski, dyrektor ZSO w Kluczborku – 25%; Pan Władysław Paszko, dyrektor ZSL-T w Kluczborku – 22%; Pan Wojciech Wolarczyk, dyrektor ZSP Nr 1 w Kluczborku – 28%; Pan Paweł Cieplik, dyrektor ZSP Nr 2 - CKU w Kluczborku – 26%; Pan Jan Sadowski, dyrektor ZSP – RCKU w Bogdańczowicach – 18%; Pani Grażyna Cisowska, dyrektor SOSW w Kluczborku – 25%;
Pan Tadeusz Michałkiewicz, dyrektor MDK w Kluczborku – 24%; Pani Danuta Woźniak – Ryńca, dyrektor PP-P w Kluczborku – 20%; Pan Wiesław Solarewicz, dyrektor WODiDZ w Kluczborku – 24%; Pani Anna Dzierżan, dyrektor PODN w Kluczborku – 24%. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższymi propozycjami co do wysokości dodatków motywacyjnych dla dyrektorów poszczególnych szkół i placówek oświatowych postanowił jednogłośnie o pozostawieniu ich wysokości na dotychczasowym poziomie tj. jak w okresie od 01.07.2005 r. do 30.09.2005 r. a mianowicie:
- Pan Mariusz Kaczmarski, dyrektor ZSO w Kluczborku – 25%;
- Pan Władysław Paszko, dyrektor ZSL-T w Kluczborku – 22%;
- Pan Wojciech Wolarczyk, dyrektor ZSP Nr 1 w Kluczborku – 25%;
- Pan Paweł Cieplik, dyrektor ZSP Nr 2 - CKU w Kluczborku – 25%;
- Pan Jan Sadowski, dyrektor ZSP – RCKU w Bogdańczowicach – 20%;
- Pani Grażyna Cisowska, dyrektor SOSW w Kluczborku – 25%;
- Pan Tadeusz Michałkiewicz, dyrektor MDK w Kluczborku – 22%;
- Pani Danuta Woźniak – Ryńca, dyrektor PP-P w Kluczborku – 20%;
- Pan Wiesław Solarewicz, dyrektor WODiDZ w Kluczborku – 22%;
- Pani Anna Dzierżan, dyrektor PODN w Kluczborku – 22%.
- aneksy nr 1 oraz nr 2 do arkuszy organizacji na rok szkolny 2005 / 2006 szkół i placówek
oświatowych powiatu kluczborskiego:
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku –
Starosta wyjaśnił, że zmiany są spowodowane likwidacją indywidualnego toku nauczania jednego z uczniów, likwidacją podziału na grupy języka angielskiego w klasie II DG, zmianą podziału na grupy wychowania fizycznego w klasach pierwszych liceum a przede wszystkim tym, że nie utworzono oddziału I HL Ponadto, zamieniono w klasie I DG język niemiecki na język francuski, zatrudniono dodatkowo księdza do nauczania religii oraz zatrudniono nauczycieli na zastępstwa. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku –
Starosta wyjaśnił, że przyczyną zmian jest m.in. uaktualnienie przez MENiS terminów zakończenia zajęć dydaktycznych w szkołach ponadgimnazjalnych i policealnych a co za tym idzie - zmiana ilości godzin średniorocznych wszystkich nauczycieli a ponadto przyczyną zmian wprowadzanych niniejszym aneksem jest zwiększenie ilości grup wychowania fizycznego, podział na grupy przedmiotu – rysunek techniczny oraz zmiana przydziału godzin dla poszczególnych nauczycieli. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku -
Przewodniczący Zarządu powiedział, że zwiększenie liczby godzin o 87 w tym przypadku zdaniem Wydziału Edukacji jest zasadne i wynika z utworzenia dodatkowo dwóch oddziałów klasy I Technikum dla młodzieży oraz Szkoły Policealnej dla dorosłych; nastąpił również wzrost liczby godzin ponadwymiarowych i godzin niepełnego wymiaru jednak żaden z nauczycieli nie przekracza 1,5 etatu zatrudnienia. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł również żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia
Zawodowego w Kluczborku – Starosta wyjaśnił, że z kolei zmiany w tym arkuszu organizacji, spowodowane są zwiększeniem liczby turnusów w ośrodku. Również i do tego aneksu żaden z członków Zarządu nie miał żadnych zastrzeżeń więc Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku – zmiana
liczby zatwierdzonych godzin w tym przypadku spowodowana jest nie podjęciem zatrudnienia przez dwóch nauczycieli, zmniejszenia na prośbę nauczycieli wymiaru ich zatrudnienia, zatrudnienia dwóch nauczycieli muzyki. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł również żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego
w Kluczborku – jeśli chodzi o internat – wyjaśnił Starosta, zmniejszono ilość grup wychowawczych a spowodowane to zostało m. in. zmniejszeniem się ilości wychowanków natomiast jeśli chodzi o szkołę - wprowadzono dodatkowe godziny nauczania indywidualnego oraz wprowadzono dodatkowe godziny wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł również żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku;
- aneks nr 1 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU
w Kluczborku – Przewodniczący Zarządu powiedział, że dyrektor w/w szkoły zmiany te uzasadnia nie utworzeniem I klasy LP oraz utworzeniem dodatkowego oddziału – I klasy w ZSZ. W związku z tym, dyrektor do zatwierdzenia przedstawił 48,01 etatu pracowników pedagogicznych oraz 10,75 etatu pracowników niepedagogicznych. Z kolei według opinii Naczelnika Wydziału Edukacji – kontynuował Starosta, należałoby zatwierdzić 48,17 etatów pedagogicznych i 10,75 etatów pracowników niepedagogicznych. Ponadto Wydział Edukacji wnosi o niezatwierdzanie 2 godzin ponadwymiarowych dla nauczyciela bibliotekarza oraz zatrudnienie na 1 etatu nowego nauczyciela historii. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji nie zgodzili się z propozycją Wydziału Edukacji co do liczby godzin oraz liczby etatów proponowanych do zatwierdzenia i przychylili się do propozycji dyrektora w/w szkoły;
- zestawienie zbiorcze danych zawartych w aneksie nr 1 do arkusza organizacji Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku gdzie dane liczbowe przedstawiają się następująco: ogólna liczba etatów pedagogicznych to 4,08, liczba pracowników pedagogicznych – 12, ogólna liczba godzin dydaktycznych – 99,00 a liczba pracowników niepedagogicznych to 2. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 1 do arkusza organizacji Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku;
- aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku – Starosta wyjaśnił, że zmiany wprowadzane powyższym aneksem spowodowane są wprowadzeniem nauczania indywidualnego uczennicy klasy III GL - na okres siedmiu tygodni czyli do 06 listopada br. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł również żadnych uwag do powyższego aneksu, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku;
- aneks nr 2 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – zmiany wprowadzane niniejszym aneksem spowodowane są przejściem na emeryturę z dniem 26.09.2005 r. jednego z pracowników w/w szkoły – wyjaśnił Starosta, natomiast ogólna liczba godzin nauczycielskich pozostaje bez zmian. Zmianie ulegają godziny w wymiarze obowiązkowym – wzrost o 18 godzin, godziny ponadwymiarowe – wzrost o 4 oraz godziny osób niepełnozatrudnionych – zmniejszenie o 22. Również i do tego aneksu członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag i zatwierdzili go jednogłośnie. Reasumując, Zarząd Powiatu zatwierdził aneksy nr 1 do arkuszy organizacji na rok szkolny 2005 / 2006 następujących szkół i placówek: Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku, Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku, Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku. Zarząd Powiatu zatwierdził również aneksy nr 2 do arkuszy organizacji na rok szkolny 2005 / 2006: Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1w Kluczborku natomiast jeśli chodzi o Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku, Zarząd Powiatu nie zgodził się z propozycją Wydziału co do liczby godzin oraz liczby etatów proponowanych do zatwierdzenia i przychylił się do propozycji dyrektora w/w szkoły.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik omówił następujące sprawy:
- wytyczne niezbędne do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących
opracowaniu projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok; Skarbnik powiedział, że propozycje te obejmują wzory wniosków budżetowych dotyczących wszystkich naczelników wydziałów tut. Starostwa, samodzielnych pracowników oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych i służb, inspekcji, straży natomiast jednostki oświatowe finansowane z budżetu powiatu, objęto odrębnym wzorem wniosku. Za podstawę planowania budżetowego na 2006 rok – kontynuował Skarbnik, przyjęto wskaźniki oparte na założeniach przyjętych przez Radę Ministrów w dokumencie “Założenia projektu budżetu państwa na rok 2006”. Ważnym wskaźnikiem dla przyszłego projektu uchwały budżetowej jest planowana wysokość średniorocznej inflacji, która powinna wynieść 1,5% oraz założenia dotyczące wzrostu płac w sferze budżetowej prognozowane na poziomie 2,5%. W związku z powyższym – nadal kontynuował Skarbnik, proponuje się założyć wzrost kosztów bieżących utrzymania czyli funkcjonowania jednostek na poziomie 1,5% w stosunku do roku 2005
natomiast wzrost wynagrodzeń na poziomie 2,5% w stosunku do roku 2005 nie licząc nauczycieli osiągających kolejny szczebel awansu zawodowego. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji jednogłośnie przyjęli powyższe wytyczne niezbędne do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok;
- umowy dotyczące spłaty zadłużenia likwidowanego SP ZOZ wobec lekarzy świadczących
pracę na dyżurach medycznych w szpitalu w ramach umów z prywatnymi gabinetami medycznymi; Skarbnik wyjaśnił, że powyższe umowy zostaną zawarte z Prywatnym Gabinetem Dermatologicznym – Pan Aleksander Firlej oraz Prywatną Praktyką Lekarską – Pani Krystyna Mokrzycka – Idzik. W pierwszym przypadku zadłużenie wynosi 3.199,61 zł. natomiast w drugim – 7.108,29 zł. Ponadto – kontynuował Skarbnik, na mocy powyższych umów wierzyciele czyli właściciele w/w gabinetów lekarskich wyrażają rezygnację z wszelkich roszczeń w stosunku do SP ZOZ w Kluczborku oraz Powiatu Kluczborskiego także po zakończeniu procesu likwidacji SP ZOZ-u w Kluczborku. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższymi umowami i postanowił o ich podpisaniu. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania w/w umów.
- informacja w sprawie kwot wypłacanych byłym pracownikom SP ZOZ w Kluczborku;
Skarbnik powiedział, że w dniach 21 i 23 września br. dokonano wypłaty odpraw należnych byłym pracownikom SP ZOZ-u. Wypłatą tą objęto 172 osoby a łączna wartość wypłat wynosi 837.000,02 zł. w tym wartość wypłat brutto to kwota 709.955,95 zł. a odsetki ustawowe wyliczone do dnia zapłaty – 127.044,07 zł. Pozostała część wypłat zobowiązań pracowniczych – kontynuował Skarbnik, będzie dotyczyła ekwiwalentów za niewykorzystane urlopy i przewidywana wartość wypłat z tego tytułu to kwota główna z ustawowymi odsetkami w wysokości 212.772,83 zł. Ostatnim elementem spłaty zobowiązań pracowniczych będzie wypłata zobowiązań z tytułu dodatku ustawowego tzw. “ustawy 203”, które w kwocie głównej wraz z odsetkami ustawowymi wyniosą około 424.015,02 zł. Łączna wartość spłaty wszystkich zobowiązań pracowniczych wyniesie 1.473.787,87 zł. a ostateczny termin wypłat wymienionych zobowiązań ustalono na dzień 24 października br.
Na koniec swojej wypowiedzi Skarbnik dodał, że podana powyżej kwota nie jest jeszcze w całości potwierdzona przez byłych pracowników SP ZOZ a zatem może ulec niewielkim zmianom wynikającym z weryfikacji kwot poszczególnych pracowników oraz zmianom wynikającym z naliczonych odsetek.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją.
- program ubezpieczenia mienia Powiatu Kluczborskiego opracowany przez firmę
Maximus Broker Sp. z o.o. z Torunia; Skarbnik powiedział, że jeśli chodzi o analizę dotychczasowego zakresu ochrony ubezpieczeniowej, ochronę ubezpieczeniową od ognia i innych zdarzeń losowych posiadało 14 z 19 jednostek, nieubezpieczone pozostawało 50% majątku – dotychczasowa łączna suma ubezpieczenia to 12.743.635,00 zł. natomiast aktualna naliczona suma ubezpieczenia to 25.565.227,07 zł.; ubezpieczenie sprzętu elektronicznego – zawarte w 11 jednostkach, nieubezpieczone lub ubezpieczone w węższym zakresie pozostawało ponad 70% całego sprzętu – dotychczasowa łączna suma ubezpieczenia to 511.806,00 zł. natomiast aktualna naliczona suma ubezpieczenia to 1.732.031,68 zł.; jeśli chodzi o ubezpieczenie od kradzieży z włamaniem i rabunku – zawarte dotychczas w 6 jednostkach; ubezpieczenie szyb od stłuczenia – zawarte dotychczas tylko w jednej jednostce na sumę ubezpieczenia 2.000,00 zł.; ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej – dotychczas zawarte w 6 jednostkach powiatu spośród 19 a mianowicie: OC deliktowa w związku z prowadzeniem Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku; OC deliktowa w związku z administracją Państwowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego; OC deliktowa
Powiatowego Urzędu Pracy, Starostwa Powiatowego i Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego; OC deliktowa w związku z prowadzeniem działalności oświatowej przez Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz OC kontraktowa z tytułu prowadzenia szatni. Ponadto – kontynuował Skarbnik, w przypadku ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, Maximus Broker proponuje nam wprowadzić umowę ubezpieczenia o konstrukcji podobnej jak polisa kradzieżowa i ubezpieczenia szyb. Różnica będzie polegała na wprowadzeniu dodatkowych rozszerzeń zakresu, które będą odpowiadały potrzebom poszczególnych jednostek. Proponowane przykładowe rozszerzenia to: rozszerzenie odpowiedzialności o szkody wyrządzone w związku z prowadzeniem działalności edukacyjnej, wychowawczej i rekreacyjnej w placówkach oświatowych, ubezpieczenie to będzie obejmować również szkody wyrządzone w związku z prowadzeniem stołówek w tym szkody polegające na zarażeniu salmonellą lub inną chorobą przenoszoną drogą pokarmową; rozszerzenie odpowiedzialności o odpowiedzialność cywilną z tytułu organizacji imprez masowych w zakresie nie objętym obowiązkowym ubezpieczeniem, rozszerzenie odpowiedzialności o odpowiedzialność cywilną pracodawcy za następstwa wypadków przy pracy, rozszerzenie odpowiedzialności o odpowiedzialność cywilną najemcy, rozszerzenie odpowiedzialności za szkody rzeczowe powstałe w następstwie awarii, działania, eksploatacji urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych i centralnego ogrzewania, odpowiedzialności cywilnej w związku z obsługą nieruchomości. Skarbnik dodał, że zaproponowana przez firmę Maximus Broker suma gwarancyjna to 300.000,00 zł – na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. Następnie Skarbnik omówił konstrukcję programu ubezpieczeniowego a przede wszystkim form płatności składek, która zależy od naszej decyzji a mianowicie układ poszczególnych rat można dowolnie modyfikować jednak firma Maximus Broker proponuje wprowadzenie dwóch równych półrocznych rat w ubezpieczeniach majątkowych płatnych przez Powiat i rozliczanych z poszczególnymi jednostkami na podstawie not obciążeniowych. Polisy krótsze niż 6 miesięcy płatne będą jednorazowo a składka za nie będzie wliczona do drugiej raty. Polisy komunikacyjne będą płatne jednorazowo 14 dni po rozpoczęciu okresu ubezpieczenia. Skarbnik dodał, że przygotował dla każdej jednostki organizacyjnej powiatu wyciąg z powyższego dokumentu zawierający najistotniejsze informacje dot. m. in. polis, wartości ubezpieczenia a także wykazy posiadanego przez daną jednostkę sprzętu elektronicznego w celu dokonania przez nich jego weryfikacji. Jeśli chodzi o szkołę w Polanowicach, Skarbnik zaproponował, aby
również majątek w Polanowicach objąć przetargiem na ubezpieczenie a następnie polisę cesją przekazać Gminie Byczyna. Dotychczasowa składka i suma ubezpieczenia Powiatu Kluczborskiego wynosiła 53.460,00 zł. natomiast szacunek składek w nowym okresie ubezpieczeniowym Powiatu Kluczborskiego w zakresie pełnym, zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia wynosiłaby 69.659,00 zł. Zostałaby również od razu zawarta klauzula dotycząca sum z funduszu prewencyjnego ubezpieczyciela tak więc gdybyśmy ponieśli wydatek na składki w wysokości 69.659,00 zł. to powinniśmy otrzymać z tego tytułu rocznie 10% czyli prawie 7.000,00 zł. za które to pieniądze można poprawiać bezpieczeństwo obiektów. Polisy opłacać będą każda jednostka swoją ale pieniądze z funduszu prewencyjnego trafią do budżetu powiatu. Następnie Skarbnik przedstawił projekt Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na przetarg, który zdaniem Skarbnika najlepiej będzie jeżeli zostanie przeprowadzony przez brokera i dopiero po jego zakończeniu będziemy znać ostateczne rezultaty tych prac i sumę jaką będziemy musieli zapłacić w pierwszym roku ubezpieczenia. Ponadto Skarbnik dodał, że okres obowiązywania nowych polis wyniósłby 3 lata. Reasumując, Zarząd Powiatu po dyskusji i zastanowieniu się, przyjął program ubezpieczenia mienia Powiatu Kluczborskiego i postanowił o zleceniu firmie Maximus Broker przygotowanie i przeprowadzenie przetargu na ubezpieczenie mienia
i odpowiedzialności Powiatu Kluczborskiego akceptując jednocześnie wzór Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia; ponadto postanowiono o zleceniu jednostkom, które mają zostać objęte ubezpieczeniem, dokonanie weryfikacji wykazanego sprzętu elektronicznego, które to wykazy następnie zostaną przekazane firmie Maximus Broker.
- projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu
Kluczborskiego na 2005 rok; Skarbnik wyjaśnił, że na mocy niniejszej uchwały zmienia się układ wykonawczy budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok a mianowicie wprowadza się zmiany w jego podziale. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu
Kluczborskiego na 2005 rok.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił
wniosek Sołectwa wsi Bogacica w sprawie ujęcia w planie budżetowym na rok 2006 budowę kanalizacji burzowej oraz chodnika przy ul. Zamkowej w Bogacicy. Starosta dodał, że wnioskodawca swój wniosek uzasadnia tym, że w/w ulica jest bardzo wąska, rosną tam drzewa w związku z czym, ruch pieszych jest tam niemożliwy. Ponadto, drogą tą chodzą dzieci do szkoły z ulicy Kluczborskiej i ulicy Zamkowej co stwarza dla nich poważne zagrożenie. Następnie Starosta zaproponował, aby skierować powyższy wniosek do prac nad projektem budżetu na przyszły rok co spotkało się z ogólną aprobatą ze strony pozostałych członków Zarządu Powiatu w związku z tym, jednogłośnie postanowiono o skierowaniu powyższego wniosku do prac nad projektem budżetu powiatu kluczborskiego na 2006 rok.Do punktu 5 porządku
Przewodniczący Zarządu omówił wniosek Stowarzyszenia Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św. Ojca Pio z/s w Byczynie w sprawie sfinansowania druku cegiełek dochód ze sprzedaży których, zostanie przeznaczony na dofinansowanie działalności statutowej w/w Stowarzyszenia. Starosta wyjaśnił, że w/w Stowarzyszenie jest organizacją ludzi dobrej woli, którzy pragną nieść wszechstronną opiekę osobom ciężko chorym i ich rodzinom w terminalnym okresie choroby nowotworowej, w której zakończono już leczenie przyczynowe a konieczne jest zwalczanie objawów związanych z postępem choroby. Ponadto dodał, że posługa chorym terminalnie objętym opieką przez w/w hospicjum odbywa się nieodpłatnie. Pierwszą okazją do rozprowadzenia w/w cegiełek – kontynuował Starosta, byłby koncert Stanisława Soyki, który zostanie zorganizowany 8 października br. w ogólnoświatowym dniu hospicyjnym rozpoczynając tym samym drugą edycję ogólnopolskiej kampanii medialnej “Hospicjum to też życie”. Starosta dodał, że Stowarzyszenie to prosi o sfinansowanie następującej ilości cegiełek o odpowiednich nominałach: 1000 szt. o nominale 5 zł.; 300 szt. po 10 zł.; 100 szt. o nominale 100 zł. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem, jednogłośnie postanowili o sfinansowaniu druku w/w cegiełek w związku z czym postanowiono, aby Wydział Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki dokonał zlecenia ich druku.
Do punktu 6 porządku
Starosta przedstawił wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – działka nr 56 zabudowana budynkiem szpitala (były oddział wewnętrzny).położonej w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 21. Starosta przypomniał, że na dzień 20 września br. został ogłoszony i przeprowadzony III przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż w/w nieruchomości której wartość rynkowa to 1.156.000,00 zł. natomiast cena wywoławcza – 950.000,00 zł. Przetarg ten zakończył się wynikiem negatywnym z powodu braku oferentów i dlatego też, Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu zwraca się do Zarządu Powiatu z prośbą o podjęcie decyzji co do sposobu dalszej sprzedaży przedmiotowej nieruchomości – ogłosić kolejny przetarg czy rokowania a także ewentualnego obniżenia jej ceny. Wicestarosta zaproponował, aby nie obniżać ceny i pozostawić ją na dotychczasowym poziomie przynajmniej jak również na chwilę obecną nie ogłaszać kolejnego przetargu ani rokowań na jej zbycie natomiast gdyby zgłosił się chętny na jej nabycie, wtedy ogłosić kolejne rokowania.. Ponadto Starosta zaproponował, aby zamieścić ogłoszenie o sprzedaży w/w nieruchomości na stronie internetowej Związku Powiatów Polskich oraz we Wrotach Opolszczyzny a także przesłać przetłumaczony tekst ogłoszenia do powiatu Bad Dürkheim z prośbą o zamieszczenie przez nich ogłoszenia o sprzedaży na swojej stronie internetowej jak również “poszukać” największą warszawską agencję nieruchomości i tam spróbować zamieścić ogłoszenie. Skarbnik dodał, że przede wszystkim należy “pracować” nad indywidualnym znalezieniem nabywcy albo można ewentualnie podjąć rozmowy z lokalnymi POZ i zaproponować im zakup powyższego budynku z rozłożeniem płatności na raty.
Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o pozostawieniu ceny przedmiotowej nieruchomości na dotychczasowym poziomie tj. 950.000,00 zł. i jednocześnie postanowił, aby na chwilę obecną nie ogłaszać kolejnego przetargu ani rokowań na jej zbycie natomiast gdyby zgłosił się chętny na jej nabycie, wtedy ogłosić kolejne rokowania. Ponadto postanowiono o zamieszczeniu ogłoszenia o sprzedaży w/w nieruchomości na stronie internetowej Związku Powiatów Polskich oraz we Wrotach Opolszczyzny, przesłać przetłumaczony tekst ogłoszenia do powiatu Bad Dürkheim z prośbą o zamieszczenie przez nich ogłoszenia o sprzedaży na swojej stronie internetowej a także zamieścić ogłoszenie w największej warszawskiej agencji
nieruchomości. Ponadto, należy “pracować” nad indywidualnym znalezieniem nabywcy albo ewentualnie podjąć rozmowy z lokalnymi POZ i zaproponować im zakup powyższego budynku z rozłożeniem płatności na raty.
Do punktu 7 porządku
Starosta omówił projekt aneksu nr 3 do umowy najmu z dnia 01.09.2004 r. zawartej z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku. Wicestarosta wyjaśnił, że niniejszy aneks wprowadza zmianę w paragrafie 1 pkt 2 umowy z dnia 01.09.2004 r. a mianowicie dodaje się – Oddział Zabiegowy. Z kolei pozostałe postanowienia powyższej umowy nie ulegają zmianie. Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem powyższego aneksu i jednogłośnie go przyjął postanawiając o jego podpisaniu. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania Starostę oraz Wicestarostę.
Do punktu 8 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie przez Powiat Kluczborski mienia od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie oraz wzór wniosku do PKP S.A. Biuro Gospodarki Nieruchomościami w Warszawie z prośbą o nieodpłatne przekazanie linii kolejowych Kuniów – Smardy oraz Ligota Dolna - Gotartów. Wicestarosta przypomniał zebranym, że na jednym z wcześniejszych posiedzeń, Zarząd Powiatu postanowił o spotkaniu się z przedstawicielami PKP i podjęciu próby końcowego uregulowania tej sprawy. W wyniku tego spotkania okazało się – kontynuował Wicestarosta, że dotychczasowa korespondencja jaka była prowadzona pomiędzy Powiatem Kluczborskim a PKP, w zasadzie nie wpłynęła nawet na rozpoczęcie procedury przekazania przez PKP linii kolejowych: Kuniów – Smardy oraz Ligota Dolna – Gotartów Powiatowi Kluczborskiemu. Najważniejszą rzeczą w tej chwili jest złożenie odpowiedniego wniosku, którego wzór PKP nam przedstawiło z tym że do tego wniosku należy dołączyć uchwałę upoważnionego organu mówiącą o tym, czy przyjmujemy w/w torowisko z uporządkowanym stanem prawnym czy czekamy aż ten stan prawny załatwi PKP. Dotychczas, jeszcze w poprzedniej kadencji została podjęta uchwała Rady Powiatu
wyrażająca zgodę na przejęcie w/w linii kolejowych po unormowaniu stanu prawnego; następnie Zarząd Powiatu w grudniu ubiegłego roku podjął uchwałę o przejęciu przez Powiat Kluczborski tych linii i to, że Powiat Kluczborski poniesie koszty uporządkowania ich stanu prawnego. W związku z tym, że w sprawach majątkowych powiatu ma wypowiadać się Zarząd Powiatu a nie Rada Powiatu to dlatego uchwała ta została zmieniona na uchwałę Zarządu Powiatu. Ponadto Wicestarosta dodał, że na rozstrzygnięcie tej sprawy oczekuje Gmina Kluczbork, która posiada środki na tą inwestycję a my z kolei musimy ten wniosek złożyć gdyż sprawa “zaszła” już za daleko aby teraz rezygnować ale należy zaznaczyć wyraźnie, że regulacja stanu prawnego, geodezyjnego i koszty z tym związane spoczywać będą na PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie. Następnie Wicestarosta zapoznał zebranych z treścią wniosku, który zostanie przesłany do PKP S.A. Biuro Gospodarki Nieruchomościami w Warszawie z prośbą o nieodpłatne przekazanie linii kolejowych: Kuniów – Smardy oraz Ligota Dolna – Gotartów Powiatowi Kluczborskiemu, w którym to wniosku podane zostały następujące informacje: określenie celu przejęcia w/w linii kolejowych, informacje na temat zaawansowania prac związanych z przystosowaniem linii do określonego celu przejęcia, uchwały właściwych organów samorządu o woli przejęcia linii kolejowej, dokładne i precyzyjne określenie majątku, który miałby być przedmiotem przejęcia. Następnie Starosta zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie przez Powiat Kluczborski mienia od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie przez Powiat Kluczborski mienia od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie stanowiącego działki pod linią kolejową nr 767 Kuniów – Smardy i nr 768 Ligota Dolna – Gotartów. Zarząd Powiatu, również jednogłośnie zaakceptował treść wniosku skierowanego do PKP S.A. Biuro Gospodarki Nieruchomościami w Warszawie z prośbą o nieodpłatne przekazanie w/w linii kolejowych i upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do jego podpisania.
Do punktu 9 porządku
Starosta przedstawił wniosek Urzędu Miejskiego w Byczynie w sprawie nieodpłatnego przekazania na własność Gminie Byczyna budynków byłych warsztatów szkolnych, obecnie siedziba Centrum Integracji Społecznej CISPOL w Polanowicach a także salę gimnastyczną
Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach oraz internat przy w/w Zespole Szkół. Starosta powiedział, że Burmistrz Byczyny swój wniosek uzasadnia tym, iż w najbliższych dwóch latach Gmina Byczyna planuje przeprowadzenie termomodernizacji w/w budynków ponadto planuje remont i ponowne uruchomienie stołówki przy internacie i inwestycje te – zdaniem Burmistrza, mają przyczynić się do zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych w/w budynków. Starosta jak i Wicestarosta stwierdzili, że jeśli chodzi o siedzibę CISPOl-u to można dyskutować o ewentualnym jego przekazaniu natomiast jeśli chodzi o pozostałe budynki, nie ma takiej możliwości, aby przekazać je nieodpłatnie Gminie, przynajmniej na tę chwilę. Skarbnik stwierdził, że jego zdaniem należałoby ewentualnie sprzedać budynek – siedzibę CISPOL-u na bardzo preferencyjnych warunkach Gminie Byczyna natomiast pozostałe budynki pozostawić przynajmniej na razie tak jak jest. Ponadto dodał, że jeżeli planowana byłaby faktycznie sprzedaż w/w budynku, to należałoby zlecić jego wycenę a dopiero potem zastanowić się nad dalszym działaniem. Zarząd Powiatu po dyskusji jednogłośnie postanowił o dokonaniu zlecenia wyceny budynków byłych warsztatów szkolnych, obecnie siedziby Centrum Integracji Społecznej CISPOL w Polanowicach i po zapoznaniu się z przygotowaną wyceną, Zarząd Powiatu podejmie decyzję co do ewentualnego przekazania przedmiotowego budynku natomiast jeśli chodzi o pozostałe budynki tj. sala gimnastyczna Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach oraz internat przy w/w Zespole Szkół, Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na ich nieodpłatne przekazanie.
Do punktu 10 porządku
Przewodniczący Zarządu ponownie zapoznał zebranych z wnioskiem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia standardów zimowego utrzymania dróg Powiatu Kluczborskiego. Starosta przypomniał, że Zarząd Dróg Powiatowych w swoim wniosku zaproponował przyjąć dla dróg powiatu kluczborskiego zasady odśnieżania i usuwania gołoledzi w IV, V i IV standardzie zimowego utrzymania dróg oraz przydzielić poszczególnym odcinkom dróg powiatowych odpowiednie standardy zimowego utrzymania dróg. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem, jednogłośnie zatwierdził standardy zimowego utrzymania dróg.
Do punktu 11 porządku
Starosta przedstawił wniosek Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na kasację samochodu osobowego: Polonez Caro 1500 cm o nr rej ODC 8406 z aktualnym stanem licznika 161.725 km. Wicestarosta przypomniał, że na poprzednim posiedzeniu Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z załączonymi do wniosku opiniami o stanie technicznym w/w pojazdu opracowanymi przez Stację Kontroli Pojazdów z Gotartowa oraz Mechanikę Pojazdową z Kluczborka, postanowił, aby samochód ten placówka sprzedała po uprzednim oszacowaniu jego wartości. W dniu dzisiejszym placówka ta ponownie zwraca się do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na jego kasację gdyż przygotowanie go do sprzedaży pociąga za sobą koszty przekraczające jego obecną wartość. Członkowie Zarządu Powiatu po zastanowieniu się jednogłośnie wyrazili zgodę na kasację – złomowanie samochodu: Polonez Caro 1500 cm o nr rej ODC 8406.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...............................................
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Danuta Oziembłowska |
Data wprowadzenia: | 2005-10-25 12:26:07 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2005-11-02 15:16:13 |
Ostatnia zmiana: | 2005-11-02 15:16:13 |
Ilość wyświetleń: | 1795 |