PROTOKÓŁ nr 120/2005

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 14 września 2005 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta – Mieczysław Czapliński. W posiedzeniu uczestniczyło ponadto dwóch członków Zarządu. Udział wzięli również: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Organizacyjnego, Pan Adam Radom - Audytor Wewnętrzny oraz Pan Kazimierz Sztajglik – dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Protokóły z kontroli procedur i 5% wydatków przeprowadzonej w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku oraz Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Kluczborku.
  3. Sprawy finansowe:
  1. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków;
  2. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego dochodów budżetowych na 2005 rok z tytułu kursów w ramach Centrum Kształcenia Ustawicznego;
  3. wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków;
  4. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie zwiększenia planu dochodów i wydatków;
  5. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  6. informacja Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności dotycząca kosztów jego działalności;
  7. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;

     

     

  8. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
  1. Wniosek Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie częściowego wypowiedzenia umowy najmu dotyczącej użytkowania pomieszczeń budynków: administracji i “starej chirurgii”.
  2. Wniosek Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie udzielenia dotacji ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na likwidację mogilnika przeterminowanych środków ochrony roślin w Bogdańczowicach.
  3. Wniosek Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na kasację samochodu osobowego.
  4. Projekt zarządzenia dotyczącego ustalenia miesięcznego kosztu utrzymania wychowanka w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym “Nasz Dom” Bogacica – Bąków.
  5. Projekt Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno – Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków.
  6. Ekspertyza stanu technicznego oraz przydatności do dalszej eksploatacji wiaduktu nad torami PKP w ciągu drogi powiatowej – ul. K. Miarki w Kluczborku oraz zapoznanie z pismem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Opolu w sprawie zagrożenia ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań.
  7. Wniosek Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia standardów zimowego utrzymania dróg.
  8. Wniosek Urzędu Miejskiego w Kluczborku w sprawie wykonania remontu chodników i jezdni przy ulicy Grunwaldzkiej w Kluczborku.
  9. Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie podjęcia decyzji dotyczącej modernizacji instalacji sygnalizacji alarmu pożaru w budynku szpitala w Kluczborku.
  10. Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego: działki gruntowe położone w Bogacicy.
  11. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  12. Wolne wnioski.

 

 

 

 

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 07 września 2005 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

 

Pan Adam Radom, Audytor Wewnętrzny omówił protokóły z kontroli procedur i 5% wydatków przeprowadzonej w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku oraz Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Kluczborku. Jeśli chodzi o Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku – kontynuował Pan Radom, ponoszone tam wydatki są dokonywane zasadnie z zachowaniem celowości i gospodarności. Stan faktyczny realizacji wydatków w zakresie wynagrodzeń osobowych pracowników i pochodnych od wynagrodzeń, w znacznej części spełnia obowiązujące w tym zakresie wymogi jakie wynikają z zapisów ustawy o finansach publicznych. Jednostka ta – nadal kontynuował Pan Radom, posiada pisemne procedury kontroli finansowej jednak realizacja procesów przy braku podziału obowiązków wymaga zastosowania przez kierownictwo skutecznych mechanizmów kontroli a szczególnie kontroli prewencyjnej. W związku z tym, w celu usprawnienia realizacji procesu naliczania i wypłacania wynagrodzeń osobowych pracowników i pochodnych od wynagrodzeń oraz związanych z tym wydatkami, należałoby opracować jeszcze skuteczniejsze mechanizmy kontroli oraz czynności kontrolne potwierdzać pisemnie na dokumentach związanych z ustalaniem i wypłacaniem wynagrodzeń. Podobna sytuacja ma miejsce ma miejsce w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku – kontynuował Pan Adam Radom, gdzie ponoszone tam wydatki są również dokonywane zasadnie z zachowaniem celowości i gospodarności a stan faktyczny realizacji wydatków w zakresie zakupu materiałów i wyposażenia oraz zakupu energii, spełnia obowiązujące w tym zakresie wymogi, jakie wynikają z zapisów ustawy o finansach publicznych. Jednostka ta posiada pisemne procedury zgodne z obecnie przyjętymi standardami kontroli finansowej jednak

 

 

realizacja procesów przy braku podziału obowiązków wymaga zastosowania przez kierownictwo skutecznych mechanizmów kontroli a szczególnie kontroli prewencyjnej. W związku z powyższym, zdaniem Audytora Wewnętrznego, w celu usprawnienia realizacji

procesu zakupu materiałów oraz zakupu energii i związanych z tym wydatkami, należałoby opracować jeszcze skuteczniejsze mechanizmy kontroli oraz na bieżąco przestrzegać i dokumentować przyjęte procedury realizacji procesów. Ostatnią z kontrolowanych jednostek był Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Kluczborku. Również i tam, zdaniem Pana Radoma, wydatki są dokonywane zasadnie, z zachowaniem celowości i gospodarności jednak realizacja wydatków w zakresie zakupu usług pozostałych nie spełnia obowiązujących w tym zakresie wymogów wynikających z zapisów ustawy o finansach publicznych. W jednostce brak jest pisemnych procedur kontroli finansowej a wydatki poddane kontroli, nie są ujmowane zgodnie z klasyfikacją budżetową. Realizacja procesu przy braku podziału obowiązków wymaga zastosowania przez kierownictwo skutecznych mechanizmów kontroli a szczególnie kontroli prewencyjnej. W związku z tym, zdaniem kontrolującego, należałoby opracować procedury kontroli realizowanych procesów zgodnie ze standardami kontroli finansowej i wdrożyć je do realizacji, opracować skuteczne mechanizmy kontroli w związku z brakiem podziału obowiązków oraz czynności kontrolne potwierdzać pisemnie na dokumentach, wydatki ujmować zgodnie z klasyfikacją budżetową i w związku z tym, dokonać zmian w planie finansowym jednostki w zakresie upoważnień jak również dokonać zmian w zakresie czynności p.o. głównej księgowej. Reasumując, Pan Adam Radom na zakończenie powiedział, że w wyniku tej kontroli w w/w jednostkach nie stwierdzono w żadnej z nich większych uchybień a te, które stwierdzono w trakcie kontroli, były usuwane na bieżąco a kierownictwu jednostki i głównej księgowej udzielano instruktażu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z protokółami z kontroli procedur i 5% wydatków przeprowadzonej w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku oraz Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Kluczborku przyjął je jednogłośnie. Jednocześnie, Zarząd Powiatu przyjął propozycje zaleceń pokontrolnych.

 

 

 

 

 

Do punktu 3 porządku

Skarbnik omówił następujące sprawy:

  1. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia

    planu dochodów i wydatków; Skarbnik powiedział, że wniosek ten dotyczy zwiększenia dochodów w dziale 801, rozdział 80130 – szkoły zawodowe – wpływy z różnych dochodów

    tj. refundacja wynagrodzeń z Powiatowego Urzędu Pracy o kwotę 9.500,00 zł. i jednoczesne zwiększenie wydatków w rozdziale 80130 – szkoły zawodowe - na wynagrodzenia osobowe o kwotę 6.650,00 zł. oraz rozdział 80123 – licea profilowane - na wynagrodzenia osobowe – 2.850,00 zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem zaakceptował go jednogłośnie i postanowił o jego przekazaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

    Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  2. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie

    zwiększenia planu finansowego dochodów budżetowych na 2005 rok z tytułu kursów w ramach Centrum Kształcenia Ustawicznego o kwotę 12.000,00 zł. i równoczesne zwiększenie planu finansowego wydatków budżetowych na 2005 rok o kwotę jw. czyli 12.000,00 zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem zaakceptował go

    jednogłośnie i również postanowił o jego przekazaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  3. wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego

    w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków; Skarbnik wyjaśnił, że powyższe zmiany w budżecie tj. zwiększenie dochodów oraz zwiększenie wydatków o kwotę 40.000,00 zł. podyktowane są faktyczną wielkością uzyskanych dochodów – organizowanie dodatkowych imprez jak również celem prawidłowego regulowania zwiększonych z tego tytułu wydatków w/w jednostki.

    Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie zaakceptował go i postanowił o jego przekazaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Również i ten wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  4. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie

     

    zwiększenia dochodów oraz zwiększenia wydatków o kwotę 5.884,00 zł. a zmiany te spowodowane są tym, że szkoła zatrudnia od miesiąca sierpnia br. jedną osobę z Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w ramach robót publicznych. Zarząd Powiatu

    po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem zaakceptował go i postanowił o jego przekazaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok;

  5. wniosek Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie dokonania zmian

    w budżecie powiatu po stronie wydatków; Skarbnik powiedział, że w związku z podpisaną umową z PFRON na dofinansowanie robót budowlanych polegających na przebudowie dostosowującej pomieszczenia sanitarne dla potrzeb osób niepełnosprawnych, Dom Pomocy Społecznej w Kluczborku zwraca się z prośbą o dokonanie zmian w budżecie po stronie wydatków a mianowicie: w dziale 852 – pomoc społeczna, rozdział 85202 – domy pomocy społecznej dokonać zmniejszenia wydatków o kwotę 114.250,00 zł. w paragrafie 4270 - zakup usług remontowych oraz zwiększyć wydatki – w paragrafie 6050 – wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych o kwotę 114.250,00 zł.

    Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem zaakceptował go i postanowił jednogłośnie o jego przekazaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Wniosek ten należy również zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu kluczborskiego uchwalonego na 2005 rok.

  6. informacja Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności dotycząca kosztów

    jego działalności; Skarbnik przypomniał zebranym, że zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 31 sierpnia br. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przedkłada niniejszą informację, która przedstawia się następująco: według stanu na dzień 02.09.2005 r. ogólna liczba przyjętych wniosków oczekujących na rozpatrzenie wynosi 225, w tym 53 to są wnioski osób, którym kończy się ważność posiadanego orzeczenia. Ponadto, oprócz kosztu rozpatrzenia jednego wniosku, który to koszt wynosi 20,00 zł. należy doliczyć koszt znaczków potrzebnych do wysłania zawiadomienia o terminie posiedzenia jak również innych materiałów biurowych np. papieru ksero, kopert, tonerów do kserokopiarki i tuszu do drukarki, miesięcznych opłat za rozmowy telefoniczne. Po doliczeniu również kosztów potrzebnych na zabezpieczenie innych zobowiązań jak pokrycie części wynagrodzenia sekretarza zespołu, umowy zlecenia dla przewodniczącego zespołu, zdaniem Przewodniczącej

     

    w/w Zespołu, w budżecie zespołu brakuje 6.320,00 zł. natomiast do końca roku będą potrzebne środki pieniężne w wysokości około 10.000,00 zł. aby zrealizować w pełni zadania Zespołu. Skarbnik dodał, że już raz zwracaliśmy się do Urzędu Wojewódzkiego o zwiększenie dotacji celowej na działalność Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności jednak otrzymaliśmy odpowiedź negatywną i dlatego też zdaniem Skarbnika, należy jeszcze raz wystąpić w tej samej sprawie do Urzędu Wojewódzkiego gdyż jest to zadanie z zakresu administracji rządowej i dlaczego powiat ma własnymi środkami finansować tego rodzaju zadania natomiast wracając do wniosku Powiatowego Zespołu ds.

    Orzekania o Niepełnosprawności w Kluczborku, Skarbnik zaproponował, aby zabezpieczyć brakujące im na dzień dzisiejszy środki w wysokości 6.320,00 zł. ze środków rezerwy ogólnej budżetu oraz wystąpić ponownie do Urzędu Wojewódzkiego o zwiększenie dotacji celowej na omawiane zadania. Zarząd Powiatu po dyskusji jednogłośnie postanowił w celu zabezpieczenia realizacji wniosków, które wpłynęły do Zespołu do dnia 02.09.2005 r., przeznaczyć na w/w cel z rezerwy ogólnej budżetu środki w wysokości 6.320,00 zł.;

  7. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu; Skarbnik

    wyjaśnił, że niniejszy projekt uchwały dotyczy w/w wniosku Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności oraz wniosku Zespołu Szkół Licealno – Technicznych w Kluczborku z dnia 21.07.2005 r. gdzie dyrekcja szkoły zgłosiła problem braku środków na zakup energii cieplnej. Wniosek ten był rozpatrywany na posiedzeniu Zarządu Powiatu w dniu 02.08.2005 r. i postanowiono wówczas, że zostanie on ponownie rozpatrzony w miesiącu wrześniu br. W związku z terminami płatności za energię cieplną, sprawa ta musi zostać bezzwłocznie rozpatrzona i dlatego Skarbnik zaproponował, aby przekazać w/w szkole środki w wysokości 20.000 zł. z rezerwy ogólnej budżetu z przeznaczeniem na w/w cel. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

  8. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Skarbnik

powiedział, że przesunięcie między paragrafami wydatkowymi klasyfikacji budżetowej wprowadzane jest na wniosek Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku z dnia 31.08.2005 r. a dotyczącym umowy zlecenia w związku z urlopem macierzyńskim pracownicy kuchni, wykonaniem prac remontowych oraz zatrudnieniem pielęgniarki. Dokonanie opisanej w niniejszej uchwale korekty, zdaniem

 

Skarbnika, nie powoduje zmiany ogólnej kwoty wydatków placówki planowanych na 2005 rok. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Do punktu 4 porządku

Wicestarosta przedstawił zebranym wniosek Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie wypowiedzenia umowy najmu zawartej w dniu 01.09.2004 r.

w części dotyczącej użytkowania pomieszczeń budynków: administracji – z dniem 30.09.2005 r. oraz “starej chirurgii” – z dniem 15.10.2005 r. znajdujących się przy ulicy Marii Skłodowskiej-Curie 23 w Kluczborku. Wicestarosta stwierdził, że spółka chce oddać powiatowi to, co jest dla nich zbędne a z kolei powiat po przejęciu tych budynków będzie miał problem z ich zagospodarowaniem chociażby z tego względu, że nie są to budynki wolnostojące. Następnie Wicestarosta powiedział, że powiat nie powinien tego przyjmować a dodatkowo powinien do w/w umowy dopisać budynek “nowej chirurgii” i zastanowić się nad odpłatnością za wynajem w/w budynków. Skarbnik stwierdził, że w pełni popiera stanowisko Wicestarosty co do nie wyrażania zgody na przyjmowanie przez powiat

w/w obiektów i jego zdaniem, spółka powinna zastanowić się nad rozszerzeniem działalności medycznej aby jak najlepiej zagospodarować w/w budynki. Wicestarosta dodał, że proponuje dodatkowo przekazać spółce budynek “nowej chirurgii” natomiast opłatę z tytułu najmu obiektów szpitalnych pozostawić na dotychczasowym poziomie. Po dyskusji, Zarząd Powiatu jednogłośnie nie wyraził zgody na przejęcie budynków: administracji oraz “starej chirurgii” i uznał, że obiekty te powinny zostać zagospodarowane przez Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku. Jednocześnie Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o przekazaniu z dniem 14.09.2005 r. budynku “nowej chirurgii” Powiatowemu Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku przy czym opłata z tytułu najmu obiektów szpitalnych pozostanie na dotychczasowym poziomie.

 

 

 

 

 

Do punktu 5 porządku

Wicestarosta omówił wniosek Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie udzielenia dotacji ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na likwidację mogilnika przeterminowanych środków ochrony roślin w Bogdańczowicach. Wicestarosta powiedział, że jak wynika z powyższego wniosku, Gmina Kluczbork rozpoczęła działania zmierzające do usunięcia zagrożenia dla środowiska jakim jest przedmiotowy mogilnik i otrzymana dotacja zostanie przeznaczona na zwrot części kosztów związanych z wydobyciem zmagazynowanych w zbiornikach przeterminowanych środków ochrony roślin oraz ich utylizacją. Kwota dotacji to 50.000 zł. a przewidywany termin rozpoczęcia realizacji

zadania - 30 czerwca 2006 r. i wykonanie tego zadania przyczyni się do usunięcia zagrożenia dla środowiska – wód gruntowych i gleby jakim jest właśnie mogilnik przeterminowanych środków ochrony roślin w Bogdańczowicach. Skarbnik powiedział, że skoro to zadania ma zostać wykonane w przyszłym roku to proponuje on skierować przedmiotowy wniosek do prac związanych z przygotowaniem i uchwaleniem budżetu powiatu na 2006 rok a w szczególności właśnie Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kluczborku. Wicestarosta jak i pozostali członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się z propozycją Skarbnika. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o skierowaniu powyższego wniosku do prac związanych z przygotowaniem i uchwaleniem budżetu powiatu na 2006 rok a w szczególności Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Do punktu 6 porządku

Pan Mieczysław Czapliński przedstawił zebranym wniosek Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na kasację samochodu osobowego: Polonez Caro 1500 cm o nr rej ODC 8406 z aktualnym stanem licznika 161.725 km wyprodukowanym w 1991 r. Wicestarosta dodał, że pojazd ten został przekazany dla Domu Pomocy Społecznej w 1995 roku przez Zespół Pomocy Społecznej w Opolu ze stanem licznika 74.310 km. Jak wynika z informacji dyrektora w/w placówki – kontynuował Wicestarosta, w obecnej chwili samochód ten nie jest używany ze względu na jego zły stan techniczny a jego naprawa byłaby ekonomicznie nieuzasadniona. Następnie członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się

 

z załączonymi do wniosku opiniami o stanie w/w pojazdu opracowanymi przez Stację Kontroli Pojazdów z Gotartowa oraz Mechanikę Pojazdową z Kluczborka, z których wynika, że koszt naprawy przedmiotowego samochodu jest tak wysoki, że jego naprawa jest nieopłacalna, w związku z tym, Wicestarosta stwierdził, że proponuje wyrazić zgodę na jego kasację. Skarbnik zapytał, czy nie można by wycenić tego samochodu i sprzedać go bo jeżeli zostanie on “skasowany”, to placówka poniesie jeszcze z tego tytułu dodatkowe koszty. Zarząd Powiatu po dyskusji i po zapoznaniu się z opiniami na temat stanu technicznego przedmiotowego pojazdu jednogłośnie postanowił, aby samochód ten placówka sprzedała po uprzednim oszacowaniu jego wartości.

 

Do punktu 7 porządku

Wicestarosta przedstawił projekt zarządzenia dotyczącego ustalenia miesięcznego kosztu utrzymania wychowanka w Powiatowym Zespole Socjalizacyjno-Interwencyjnym “Nasz Dom” Bogacica – Bąków. Wicestarosta wyjaśnił, że od 01 lipca 2005 r. rozpoczął funkcjonowanie Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny “Nasz Dom” Bogacica – Bąków. W związku z powyższym, konieczne stało się ustalenie wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania wychowanka w w/w Zespole i Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku skalkulowało go na kwotę 1.904,72 zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym projektem zarządzenia jednogłośnie przyjął wysokość miesięcznego kosztu utrzymania wychowanka w w/w Zespole, który został skalkulowany na kwotę: 1.904,72 zł.

Do punktu 8 porządku

Wicestarosta przedstawił projekt Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno – Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków, który określa zadania, organizację, specyfikę i zasady funkcjonowania w/w zespołu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z jego treścią, postanowił o jego przyjęciu. W związku z powyższym, Wicestarosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno – Interwencyjnego “Nasz

 

Dom” Bogacica – Bąków w Bogacicy i na mocy niniejszej uchwały – kontynuował Pan Czapliński, uchwala się regulamin organizacyjny w/w Zespołu. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Wicestarosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Powiatowego Zespołu Socjalizacyjno – Interwencyjnego “Nasz Dom” Bogacica – Bąków w Bogacicy.

Do punktu 9 porządku

Pan Kazimierz Sztajglik, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku omówił ekspertyzę stanu technicznego oraz przydatności do dalszej eksploatacji wiaduktu nad torami PKP w ciągu drogi powiatowej – ul. K. Miarki w Kluczborku opracowaną przez Zakłady Projektowo – Ekspertyzowe “Pont” z Wrocławia. Jak wynika z przedmiotowej ekspertyzy –

kontynuował Pan Sztajglik, konstrukcja w/w wiaduktu jest w bardzo złym stanie i obiekt ten może nawet samoczynnie się “zawalić’, bez żadnego ruchu na nim. Jeśli chodzi o jego naprawę, może kosztować on mniej więcej połowę wartości budowy nowego obiektu i to wystarczyłoby na okres eksploatacji około 10 lat a w związku z dużymi zmianami w ustroju nośnym mostu, będzie mógł on wtedy przenosić maksymalnie ciężar 10 ton. Kolejne rozwiązanie – kontynuował Pan Sztajglik, to rozebranie istniejącego wiaduktu i budowa nowego na tym samym ustroju podpór istniejących i to byłby koszt około 1.200.000,00 – 1.500.000,00 zł. i wystarczyłby na okres około 30-40 lat i posiadałby minimum 20 ton nośności. Następnie Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku powiedział, że po otrzymaniu powyższej ekspertyzy, natychmiast skontaktował się z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Kluczborku i przedstawił mu całą sytuację i z kolei on, nakazał całkowite zamknięcie tego obiektu dla ruchu pojazdów samochodowych a dopuszczając jedynie ruch pieszych. Kolejnym krokiem w tej sytuacji – kontynuował Pan Sztajglik powinno być przystąpienie do jego rozbiórki ale najpierw należałoby zlecić odpowiedniemu Zakładowi projektowemu opracowanie na to dokumentacji. Jak wynika z informacji uzyskanej w zakładzie projektowym, który przygotował powyższą ekspertyzę, opracowanie dokumentacji na rozbiórkę będzie kosztować około 14.400,00 zł. i przygotowanie jej trwać będzie od półtora do dwóch miesięcy. Wiestarosta stwierdził, że chociażby ze względu na bezpieczeństwo użytkowników tego mostu czy przejeżdżających pociągów, nie ma innego wyjścia jak zlecić wykonanie dokumentacji na rozbiórkę a następnie zastanowić się nad

budową nowego bo skoro jego remont jest nieopłacalny to nie ma innego wyjścia. Skarbnik zaproponował, aby zlecić przygotowanie dokumentacji na rozbiórkę i równocześnie na budowę a następnie przygotowywać tę sprawę jako wniosek do przyszłorocznego budżetu ale aby znaleźć pieniądze na rozbiórkę i budowę to na pewno trzeba będzie starać się o jakieś pieniądze z zewnątrz a żeby to móc zrobić, to trzeba mieć opracowaną dokumentację na budowę. Ponadto – dodał dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, w dniu dzisiejszym odbyło się spotkanie z przedstawicielami kolei odnośnie otwarcia ruchu na ulicy Robotniczej w Kluczborku gdzie jest stary przejazd i tam mógłby zostać przeniesiony częściowo ruch w stronę Miasta Kluczborka oraz z Kluczborka z wiaduktu na ulicy Karola Miarki w czasie gdy jest on obecnie zamknięty i gdy będzie już całkowicie rozebrany. Jak wynikło z w/w spotkania, kolej zobowiązała się uruchomić niniejszy przejazd na ulicy Robotniczej w Kluczborku. Na koniec Pan Sztajglik dodał, że po otrzymaniu w dniu 09 września br. powyższej ekspertyzy, natychmiast powiadomił tut. Starostwo, Komendę

Powiatową Policji w Kluczborku, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Kluczborku oraz Urząd Miejski w Kluczborku o złym stanie technicznym w/w obiektu. Następnie Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Opolu informującym o zagrożeniu ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań. Reasumując, Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą ekspertyzą oraz pismem do PKP PLK S.A w Opolu, postanowił o dokonaniu zlecenia na wykonanie dokumentacji na rozbiórkę przedmiotowego wiaduktu oraz zlecenia wykonania dokumentacji na jego budowę.

Do punktu 10 porządku

Wicestarosta przedstawił wniosek Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia standardów zimowego utrzymania dróg. Zarząd Dróg Powiatowych w swoim wniosku zaproponował przyjąć dla dróg powiatu kluczborskiego zasady odśnieżania i usuwania gołoledzi w IV, V i IV standardzie zimowego utrzymania dróg oraz przydzielić poszczególnym odcinkom dróg powiatowych odpowiednie standardy zimowego utrzymania dróg. Wicestarosta zapytał Pana Sztajglika, w jakiej formie powyższe standardy mają być zatwierdzone na co pytany odpowiedział, że w przepisach drogowych nie pisze jednoznacznie, w jaki sposób ma to być zatwierdzone. Wicestarosta stwierdził, że w takim

 

przypadku należy odłożyć podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie na następne posiedzenie

Zarządu Powiatu a do tego czasu Zarząd Dróg Powiatowych musi ustalić sposób zatwierdzenia standardów zimowego utrzymania dróg. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się z propozycją Wicestarosty w związku z tym postanowiono o podjęciu decyzji w powyższej sprawie na następnym posiedzeniu a do tego czasu zlecono dokładne przygotowanie w/w sprawy tzn. w jakiej formie standardy zimowego utrzymania dróg mają zostać zatwierdzone: czy w formie uchwały a jeśli tak to Zarządu Powiatu czy Rady Powiatu oraz ewentualne ustalenie odpowiedniej do tego podstawy prawnej.

Do punktu 11 porządku

Pan Mieczysław Czapliński przedstawił wiosek Urzędu Miejskiego w Kluczborku – Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kluczborku w sprawie wykonania remontu chodników i jezdni przy ulicy Grunwaldzkiej w Kluczborku. Wicestarosta stwierdził, że sprawy

remontów chodników i jezdni nie należą do kompetencji Zarządu Powiatu i zaproponował, aby niniejszy wniosek przekazać dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku jako zarządcy dróg i chodników oraz organowi kompetentnemu do załatwiania tego rodzaju spraw. Po dyskusji, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o przekazaniu dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku przedmiotowego wniosku celem zajęcia się w/w sprawą z tego względu, że Zarząd Dróg Powiatowych jako zarządca dróg i chodników jest organem kompetentnym jeśli chodzi o ich remonty i to on ustala priorytety, co w pierwszej kolejności powinno zostać wykonane. Jednocześnie Zarząd Powiatu zlecił dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku poinformowanie wnioskodawcy o ewentualnym terminie wykonania przedmiotowych prac.

Do punktu 12 porządku

Wicestarosta omówił wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie podjęcia decyzji dotyczącej modernizacji instalacji sygnalizacji alarmu pożaru w budynku szpitala w Kluczborku. Wicestarosta wyjaśnił, że na etapie odbioru “nowej chirurgii” przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku, należało opracować ekspertyzę przeciwpożarową, któraby wskazywała na to, w jaki sposób można dopuścić

 

przedmiotowy obiekt do użytkowania pomimo tego, że nie spełnia on niektórych wymogów przeciwpożarowych. W związku z opracowaniem tej ekspertyzy “wyszło” to, że należy

sygnalizację przeciwpożarową przenieść ze starej portierni szpitala do środka budynku oraz “uzbroić” budynek szpitala w dodatkowe czujnika przeciwpożarowe. W wyniku tego doszło do spotkania z przedstawicielami Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku i postanowiono wówczas o warunkowym dopuszczeniu budynku do użytku a my z kolei zobowiązaliśmy się, że do końca br. wykonamy niezbędne prace. W związku z powyższym, zlecono Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu rozpoznanie sprawy a mianowicie: która firma może wykonać przedmiotowe prace i jaki będzie ich koszt i Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przedłożył na niniejsze posiedzenie Zarządu Powiatu ofertę firmy “Atomsystem” z Opola, która specjalizuje się w modernizacji instalacji sygnalizacji alarmu pożaru i zobowiązuje się dołożyć czujki we wszystkich korytarzach, kilku pomieszczeniach i strychu obiektu szpitala w Kluczborku, przenieść centralę z dotychczasowej portierni do wskazanego pomieszczenia, wyprowadzić i podłączyć sterowania z centrali Przeciwpożarowych do wentylacji, oddymiania i windy, zainstalować na

korytarzach sygnalizatory akustyczne i uruchomić je. Całkowity koszt netto zadania to 20.099,00 zł. a realizacja zadania – 21 dni od daty podpisania umowy. Wicestarosta zapytał zebranych, czy proponują zlecić wykonanie w/w zadania w tym roku czy odłożyć jego wykonanie na rok przyszły. Skarbnik stwierdził, że proponuje zadanie to zlecić wykonać w tym roku i zamknąć w tym roku w budżecie sprawę inwestycji w szpitalu. Zarząd Powiatu po dyskusji jednogłośnie postanowił o natychmiastowym zleceniu firmie “Atomsystem” z Opola wykonanie modernizacji instalacji sygnalizacji alarmu pożaru w obiekcie oddziału zabiegowego szpitala w Kluczborku. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Wicestarostę oraz Pana Stanisława Stenzla – członka Zarządu powiatu do podpisania stosownej umowy z firma “Atomsystem” z Opola.

Do punktu 13 porządku

Pan Mieczysław Czapliński omówił wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego: działki gruntowe przeznaczone pod budownictwo jednorodzinne położone w Bogacicy - nr 1089, 1090, 1091. Wicestarosta wyjaśnił, że w dniu 05 września br. przeprowadzono V przetarg

 

ustny nieograniczony na w/w działki, który to przetarg ze względu na brak oferentów zakończył się wynikiem negatywnym. W obecnej sytuacji – kontynuował Wicestarosta, należałoby ustalić cenę przedmiotowych nieruchomości w wysokości niższej niż ich wartość

(nie mniej niż 50% wartości wyszacowanej) i ogłosić kolejny przetarg lub zbyć nieruchomość w drodze rokowań. Wicestarosta stwierdził, że jeżeli na tę chwilę nie ma zainteresowanych kupnem w/w nieruchomości, to jego zdaniem nie ma sensu obniżać ich ceny ani na razie ogłaszać kolejnego przetargu czy rokowań natomiast gdyby zgłosił się chętny na ich nabycie, wtedy ogłosić kolejny przetarg. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji jednogłośnie zgodzili się z propozycją Wicestarosty w związku z tym, reasumując,

Zarząd Powiatu postanowił o pozostawieniu cen przedmiotowych nieruchomości na dotychczasowym poziomie tj. dz. nr 1089 – cena wywoławcza 17.900,00 zł. + 22% VAT (wycena - 19.030,00 zł.); dz. nr 1090 - cena wywoławcza 17.950,00 zł. + 22% VAT (wycena - 19.050,00 zł.); dz. nr 1091 - cena wywoławcza 18.900,00 zł. + 22% VAT (wycena - 19.956,00 zł.) i jednocześnie postanowił, aby na chwilę obecną nie ogłaszać kolejnego przetargu ani rokowań na ich zbycie natomiast gdyby zgłosił się chętny na ich nabycie, wtedy ogłosić kolejny przetarg.

Do punktu 14 porządku

Wicestarosta przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu:

- projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XXVI/192/2005 Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 28 lutego 2005 roku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków

Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2005 rok;

- projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego

Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku za okres od 01 stycznia

2005 r. do 19 maja 2005 r.;

Zarząd Powiatu zatwierdził powyższe projekty uchwał jako materiały na najbliższą

sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Jednocześnie Zarząd Powiatu zatwierdził jako materiał na sesję sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 28.06.2005 r.

do 31.08.2005 r.

 

 

Do punktu 15 porządku

Brak wolnych wniosków.

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Wicestarosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

-----------------

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Otylia Skoczylas .................................................

4. Stanisław Stenzel ................................................