Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 31 sierpnia 2005 r.
PROTOKÓŁ nr 118/2005
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 31 sierpnia 2005r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Organizacyjnego, Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu oraz Pan Kazimierz Sztajglik – dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia z realizacji obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych w roku szkolnym 2005 / 2006;
- pismo dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach dot.
informacji o przekroczeniu wydatków w zakresie wynagrodzeń pracowników
pedagogicznych i niepedagogicznych;
c) wniosek Pana Pawła Cieplika w sprawie zwolnienia z realizacji tygodniowej liczby
godzin dydaktycznych.
- Sprawy finansowe:
- uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o możliwości
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
- projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok;
- zmiana do planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2005 rok;
- sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2005 roku.
wykupu obligacji komunalnych przez Powiat Kluczborski;
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii o przebiegu drogi ekspresowej S11 Poznań -Ostrów Wlkp. - Kluczbork.
- Projekt uchwały oraz projekt umowy użyczenia - dotyczący nieodpłatnego użyczenia Gminie Byczyna na okres 3 lat mienia Powiatu Kluczborskiego.
- Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie V negocjacji cenowych przetargu na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.
- Ponowne rozpatrzenie wniosku Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie partycypowania w kosztach wykonania audytu energetycznego budynku urzędu.
- Projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 24 sierpnia 2005 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta omówił następujące sprawy:
a) wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia z realizacji obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych w roku szkolnym 2005 / 2006; Starosta wyjaśnił, że prośba ta uzasadniona jest przez dyrektora administrowaniem szkołą, internatem, warsztatami szkolnymi, kotłowniami oraz oczyszczalnią ścieków, przy czym, nauczanie w szkole odbywa się przez 6 dni w tygodniu w systemie stacjonarnym oraz zaocznym a w roku szkolnym 2005 / 2006, dyrektor zamierza jeszcze zrestrukturyzować gospodarstwo szkolne oraz skuteczniej przeprowadzić zewnętrzną promocję szkoły. Następnie Starosta przedstawił zebranym opinię Wydziału Edukacji na temat powyższej sprawy, który to wydział pozytywnie opiniuje prośbę dyrektora Zespołu
Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach o zwolnienie z realizacji obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych w roku szkolnym 2005 / 2006 a opinia ta
wynika ze złożoności zadań wynikających z zarządzania zespołem szkół w Bogdańczowicach w którym to zespole funkcjonuje 5 typów szkół, internat oraz pracownia ćwiczeń praktycznych – rolnictwo i ogrodnictwo oraz ośrodek egzaminacyjny. Jednocześnie – kontynuował Starosta, Naczelnik Wydziału Edukacji w swoim wniosku – opinii wnioskuje
o zmniejszenie liczby stanowisk kierowniczych z czterech do trzech. Obecnie są to następujące stanowiska: dyrektor, wicedyrektor, kierownik kształcenia zawodowego oraz kierownik RCKU a w związku z tym, że w tym roku szkolnym, w szkołach dla dorosłych będą tylko 4 semestry, niewiele będzie organizowanych kursów a więc stanowisko kierownika RCKU zdaniem Pani Krzysztowczyk jest zbędne tym bardziej, że opiekę nad internatem może pełnić wicedyrektor a ewentualnymi kursami może zająć się kierownik kształcenia zawodowego. Członkowie Zarządu Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem oraz opinią Wydziału Edukacji w tej sprawie, jednogłośnie postanowili pozytywnie zaopiniować wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach o zwolnienie z realizacji obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych w roku szkolnym 2005 / 2006 natomiast jeśli chodzi o zmniejszenie liczby stanowisk kierowniczych w w/w szkole, Zarząd Powiatu na tę chwilę nie podjął ostatecznej decyzji w tej sprawie.
- pismo Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach dot. informacji
o przekroczeniu wydatków w zakresie wynagrodzeń pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych; Starosta przypomniał zebranym, że w dniu 09.08.2005 r. zostało wystosowane do dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach, zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 02.08.2005 r. pismo, aby ten uzasadnił przekroczenie wydatków w zakresie wynagrodzeń pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych i na niniejsze posiedzenie Zarządu takie uzasadnienie zostało przedłożone, w którym dyrektor pisze, że przekroczenie wydatków w zakresie wynagrodzeń spowodowane jest tym, iż odprowadzono ZUS i podatek za 2004 rok w styczniu br.; wypłacono godziny zrealizowane w szkołach dla dorosłych za semestr I i II; odprowadzono pochodne od dodatków mieszkaniowych i wiejskich; wypłacono nagrodę jubileuszową oraz wypłacono godziny ponadwymiarowe dla pracowników obsługi. Starosta stwierdził, że to wszystko powyżej to są już zaistniałe fakty i poniesiono z tego tytułu wydatki ale dlaczego np. pracownicy obsługi mieli nadgodziny, co je spowodowało? Te i podobne wątpliwości należałoby zdaniem Starosty wyjaśnić w bezpośredniej rozmowie z dyrektorem szkoły jak
również porozmawiać na temat organizacji pracy szkoły w roku szkolnym 2005 / 2006 a mianowicie: koncepcji pracy szkoły, zmniejszenia liczby stanowisk kierowniczych, sposobu
wyjścia z zaistniałej sytuacji finansowej szkoły jak również spowodować natychmiastowe ograniczenie wydatków. W tym też celu Starosta zaproponował, aby Wicestarosta wspólnie z Naczelnikiem Wydziału Edukacji spotkali się z dyrektorem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach i porozmawiali na w/w tematy. Zarząd
Powiatu jednogłośnie zgodził się z propozycją Starosty, w związku z tym postanowiono jak wyżej.
- wniosek Pana Pawła Cieplika w sprawie zwolnienia z realizacji tygodniowej liczby
godzin dydaktycznych. Prośba ta uzasadniona jest tym – wyjaśnił Starosta, że administrowanie tak dużym zespołem jak Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku jest bardzo pracochłonne i zajmuje bardzo dużo czasu. Ponadto, Pan Paweł Cieplik jest radnym sejmiku wojewódzkiego co jego zdaniem wymaga również dużego zaangażowania i pracy. Z kolei Wydział Edukacji w swojej opinii pisze – nadal kontynuował Starosta, że prośbę Pana Pawła Cieplika uznaje za zasadną bo poza wymienionymi przez wnioskodawcę powodami należy dodać, że szkoła którą w/w kieruje, wymaga wzmożonego nadzoru ze względu na różnorodny zakres zadań. Pan Paweł Cieplik realizuje pensum w wymiarze 3 godzin tygodniowo a godziny zajęć edukacyjnych z pensum przydzielone zostaną nauczycielom zgodnie z kwalifikacjami i ich liczba nie spowoduje przekroczenia 1,5 etatu. W związku z tym, że członkowie Zarządu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego wniosku, Przewodniczący poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie pozytywnie zaopiniował wniosek Pana Pawła Cieplika o zwolnienie z realizacji tygodniowej liczby godzin dydaktycznych.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik omówił następujące sprawy:
- uchwała nr 299/2005 z dnia 22 sierpnia 2005 r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby
Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o możliwości wykupu obligacji komunalnych
przez Powiat Kluczborski; Skarbnik wyjaśnił, że opinia ta kończy dzieło związane
z przygotowaniem emisji obligacji na sfinansowanie wydatków związanych z pokryciem
ujemnego wyniku finansowego i przejętych zobowiązań po likwidowanym Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kluczborku, dla którego Powiat Kluczborski jest organem założycielskim. Zarząd Powiatu w Kluczborku wnioskiem z dnia 18 lipca 2005 r. a doręczonym do Izby 08 sierpnia 2005 r., wystąpił do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu o wyrażenie opinii w sprawie możliwości wykupu obligacji komunalnych i Skład Orzekający uznał, iż Powiat Kluczborski posiada możliwości wykupu obligacji komunalnych w latach 2010 – 2015, planowanych do wyemitowania w latach 2005 – 2007. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą uchwałą.
b) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
Skarbnik wyjaśnił, że zmiana dotyczy otrzymanej dotacji celowej z budżetu państwa w dziale - pomoc społeczna, rozdziale – jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej w kwocie 13.000 zł. Skarbnik dodał, że środki te przeznaczone są na dofinansowanie działalności Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Kluczborku. W I półroczu br. został złożony wniosek o dofinansowanie, ponieważ była możliwość uzyskania środków w ramach właśnie rezerwy celowej zaplanowanej w budżecie państwa na tworzenie i organizację Ośrodków Interwencji Kryzysowej. Kwota 13.000 zł. jest dla Ośrodka Interwencji Kryzysowej dużą kwotą, gdyż do momentu podjęcia tej uchwały, cały budżet ośrodka na ten rok wynosił 13.000 zł. ale stwarza to też pewnego rodzaju problem, gdyż dysponent środków czyli Skarbnik Powiatu oraz Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku, muszą teraz dokładnie przyglądać się wydatkowaniu tych środków bo w decyzji jest napisane, że środki te przeznaczone są na “dofinansowanie realizacji sieci ośrodków interwencji kryzysowej” np. na urządzenie czy doposażenie ośrodka i na ten też cel muszą zostać dokładnie przeznaczone w przeciwnym wypadku, środki te wraz z odsetkami będą musiały zostać zwrócone. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
c) projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu
Kluczborskiego na 2005 rok; Skarbnik powiedział, że powyższy projekt uchwały wprowadza zmiany w podziale budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok na plany finansowe poszczególnych jednostek organizacyjnych powiatu według klasyfikacji budżetowej jak również wprowadza zmiany w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej, przyjmując za podstawę wielkości poszczególnych dotacji celowych otrzymywanych z budżetu państwa na 2005 rok oraz wielkości dochodów budżetu państwa związanych z realizacją tych zadań.
W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok;
d) zmiana do planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem
Geodezyjnym i Kartograficznym na 2005 rok; Skarbnik wyjaśnił, że wniosek ten dotyczy uaktualnienia planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na rok bieżący. Skarbnik przypomniał zebranym, że w roku ubiegłym obowiązywał przepis, według którego informację zbiorczą na temat zmian w w/w planie należało składać do Urzędu Marszałkowskiego jednak po wielkich sporach prawnych, legislacyjnych, okazało się, że Rada Powiatu ma prawo zmieniać ten fundusz a ten przepis, który obowiązywał w ubiegłym roku, na dzień dzisiejszy już nie obowiązuje, w tym roku już nie ma tego obowiązku, uznano, że jednak organem uprawnionym do dokonywania zmian w planie finansowym Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym jest Rada Powiatu. Niniejszy wniosek – nadal kontynuował Skarbnik, jest właśnie prośbą o zaakceptowanie zmian w planie finansowym Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2005 rok i skierowanie tego w formie uchwały do Rady Powiatu na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku a cała zmiana polega głównie na tym, że zmienia się stan środków funduszu na początek roku.
Zarząd Powiatu przyjął zmianę do planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2005 rok i postanowił o skierowaniu powyższego wniosku w formie uchwały na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
e) sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2005 roku; Skarbnik
powiedział, że w I półroczu bieżącego roku Powiat Kluczborski uzyskał dochody w wysokości 23.223,831 zł. co stanowi 54,64% założonego planu. Zestawienie wykonania dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego uwzględnia: wypracowane przez jednostki budżetowe powiatu dochody własne; niższe od zakładanego wykonanie dochodów z tytułu 10.25% udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych – na plan w kwocie 4.107,764 zł. dochody wykonano w wysokości 1.757,724 zł. co stanowi 42,79%; niższe od zakładanego wykonanie dochodów z tytułu 1,40% udziału w podatku dochodowym od osób prawnych – na plan 120.000,00 zł. dochody wykonano w wysokości 44.573,00 zł. co stanowi 37,14%; niższe od zakładanego wykonanie dochodów z tytułu sprzedaży mienia powiatu – wykonanie dochodów z omawianego tytułu nie jest zdaniem Skarbnika zadawalające, ponieważ plan określony na koniec okresu sprawozdawczego jest planem po korekcie i wynosi 1.660,392 zł., wykonano
27.482,00 zł., wskaźnik - wykonanie dochodów ze sprzedaży mienia powiatu wynosi 1,66 zł.;
wyższe od zakładanego jest wykonanie dochodów z tytułu opłat komunikacyjnych - plan
wynosi 1.500.000 zł. natomiast wykonanie wyniosło 1.126.469 zł. co w ujęciu procentowym
stanowi 75,10% założonego planu. Jeśli chodzi o wykonanie wydatków budżetowych Powiatu
Kluczborskiego według stanu na dzień 30.06.2005 r. – nadal kontynuował Skarbnik, zamknęło
się ono kwotą 22.915,738 zł. co w ujęciu procentowym stanowi 45,67% wykonania planu
wydatków. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu
Powiatu Kluczborskiego za I półrocze bieżącego roku, przyjął je i postanowił o jego
przedłożeniu Radzie Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 4 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii o przebiegu drogi ekspresowej S11 Poznań - Ostrów Wlkp. - Kluczbork. Starosta dodał, że Gmina Byczyna po otrzymaniu wniosku Pracowni Projektowej w Zakresie Budownictwa Lądowego “Drogi-Ulice-Mosty” z Poznania, która ma wykonywać powyższe zadanie, poinformowała o tym zamierzeniu zainteresowane osoby, przez posesje których przebiegać ma projektowana droga ekspresowa S11 w miejscowości Kostów. Ludzie ci nie wyrazili zgody na proponowany przebieg argumentując to tym, że nie chcą wyburzenia swoich dość dobrze zachowanych i w miarę nowych budynków i dlatego też, Burmistrz Byczyny wydał w tej sprawie postanowienie, które tylko częściowo jest pozytywne a mianowicie: pozytywnie opiniuje się przebieg drogi ekspresowej S11 Poznań – Ostrów Wlkp. – Kluczbork od 462 km do 470 km natomiast negatywnie – od 460 km do 462 km. Pan Kazimierz Sztajglik, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dodał, że mieszkańcy wsi Kostów nie wyrazili zgody na proponowany przebieg w/w drogi przez ich miejscowość przede wszystkim przez nieświadomość tego co np. stanie się z cmentarzem przez który ma przebiegać trasa a należącego do parafii Ewangelicko – Augsburskiej, co z kaplicą cmentarną, poza tym, mieszkańcy nie znają kosztów odszkodowania i dobrze by było, gdyby kompetentna do tego osoba wyjaśniła mieszkańcom wszelkie wątpliwości. Pan Stanisław Stenzel, członek Zarządu Powiatu zapytał Pana Sztajglika, co się stanie z cmentarzem oraz z kaplicą cmentarną na co pytany odpowiedział, że jeśli chodzi o cmentarz, planowana jest ekshumacja natomiast kaplica będzie musiała prawdopodobnie zostać wyburzona. Następnie Pan Sztajglik dodał, że powyższa inwestycja na terenie
województwa opolskiego planowana jest dopiero po 2013 roku, poza tym dodał, że kilometr takiej trasy kosztuje 18.500.000,00 zł. średnio i robiąc “obejścia” takie jak chce Gmina
Byczyna, żeby np. “ominąć” Kostów, to stwarza ogromne dodatkowe koszty. Ponadto dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dodał, że jeżeli nie zaakceptujemy tego, co w/w firma proponuje jeśli chodzi o przebieg trasy, to oni nie zmienią wersji tej już ustalonej i skończą jej budowę przed granicą z opolszczyzną i nie będą projektować dalej. Pan Sztajglik dodał jeszcze, że za uzasadnieniem opinii o przebiegu drogi ekspresowej S11 Poznań - Ostrów Wlkp. - Kluczbork przemawia wiele faktów m. in. to, że planowany przebieg drogi S11 wzdłuż istniejącej linii kolejowej ułatwi wykonanie techniczne planowanej inwestycji i nie spowoduje dodatkowego podziału terenu lecz wykorzysta już istniejący, ponadto, skrzyżowania z drogami powiatowymi są bezkolizyjne i planuje się budowę wiaduktów i węzłów drogowych – Kostów, Byczyna oraz w miejscowości Kostów wiadukt nad linią kolejową. Po dyskusji członków Zarządu Powiatu, Starosta zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie wyrażenia opinii o przebiegu drogi ekspresowej S11 Poznań - Ostrów Wlkp. – Kluczbork, na mocy której opiniuje się pozytywnie przebieg drogi ekspresowej S11 Poznań - Ostrów Wlkp. – Kluczbork od 462 km do 470 km; opiniuje się negatywnie przebieg drogi ekspresowej S11 Poznań - Ostrów Wlkp. – Kluczbork od 460 km do 462 km. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Do punktu 5 porządku
Starosta zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie nieodpłatnego użyczenia Gminie Byczyna na okres 3 lat mienia Powiatu Kluczborskiego oraz projektem umowy użyczenia. Starosta dodał, że na mocy powyższej uchwały wyraża się zgodę na nieodpłatne użyczenie Gminie Byczyna na okres 3 lat z możliwością przedłużenia, mienia ruchomego i nieruchomego Powiatu Kluczborskiego. Z kolei projekt umowy użyczenia zobowiązuje Gminę Byczyna do używania przedmiotów użyczenia zgodnie z przeznaczeniem, utrzymania ich w należytym stanie technicznym oraz ubezpieczenia budynków od klęsk żywiołowych, w tym pożarów, nieprzerwanie na okres użyczenia. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie nieodpłatnego użyczenia Gminie Byczyna na okres 3 lat mienia Powiatu Kluczborskiego. Jednocześnie, Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania projektu umowy użyczenia Starostę oraz Wicestarostę.
Do punktu 6 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie negocjacji cenowych przetargu na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego: Kluczbork, ul. M. C. Skłodowskiej 23 – działka zabudowana budynkiem starej pralni szpitalnej wraz z dezynfektorownią; Kluczbork, ul. Ossowskiego nr 68– działka gruntowa niezabudowana; Wołczyn, ul. Namysłowska 39 – działka zabudowana budynkami magazynowymi; Gierałcice, dz. nr 93/6 – zabudowana budynkami gospodarczymi kwalifikującymi się do rozbiórki. Starosta poinformował zebranych, że na dzień 25 sierpnia 2005 r. zostały ogłoszone rokowania cenowe na zbycie wyżej wymienionych nieruchomości jednak do udziału w nich nie wpłynęło żadne zgłoszenie. W związku z powyższym, Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu zwraca się do Zarządu Powiatu o podjęcie stosownej decyzji jeśli chodzi o dalszy sposób zbycia przedmiotowych nieruchomości i ewentualne obniżenie ich cen. Zarząd Powiatu po dyskusji jednogłośnie postanowił o jak najszybszym ogłoszeniu kolejnych negocjacji cenowych na zbycie w/w nieruchomości. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił o obniżeniu ceny do negocjacji działki gruntowej niezabudowanej poł. w Kluczborku, ul. Ossowskiego nr 68 z 255.000,00 zł. + 22% VAT do 210.000,00 zł. + 22% VAT przy czym w czasie negocjacji nie należy “zejść” poniżej ceny 150.000,00 zł. natomiast ceny pozostałych nieruchomości tj. Kluczbork, ul. M. C. Skłodowskiej 23 – cena do negocjacji 119.000,00 zł., Wołczyn, ul. Namysłowska 39 - cena do negocjacji 320.000,00 zł., Gierałcice, dz. nr 93/6 - cena do negocjacji 4.900,00 zł. + 22% VAT, Zarząd Powiatu postanowił pozostawić na dotychczasowym poziomie.
Do punktu 7 porządku
Starosta przypomniał zebranym wniosek Burmistrza Miasta Kluczbork w sprawie partycypowania w kosztach wykonania audytu energetycznego budynku urzędu w związku z zamiarem składania projektu przez Gminę Kluczbork na termomodernizację obiektów
użyteczności publicznej do programu “Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2004-2009”. Wniosek ten był rozpatrywany na poprzednim posiedzeniu i wtedy to Zarząd Powiatu postanowił sprawdzić, czy powyższą inwestycję można sfinansować ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Na niniejsze posiedzenie Zarządu – kontynuował Starosta,
opinię w tej sprawie przygotował Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa i wynika z niej jednoznacznie, że powyższe zadanie nie może być - zgodnie z art. 407 ustawy – Prawo ochrony środowiska, dofinansowane ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W związku z tym – kontynuował Starosta oraz tym, że w budżecie powiatu brak jest wolnych środków, które można by przeznaczyć na sfinansowanie wykonania audytu energetycznego budynku urzędu, zaproponował on wniosek Burmistrza Miasta Kluczborka zaopiniować negatywnie. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się z propozycją Starosty w związku z tym, postanowiono jak wyżej.
Do punktu 8 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM 7331-P 4/05 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na przebudowie linii energetycznej napowietrznej 15 kV na odcinku kolidującym z projektowanym zbiornikiem retencyjnym wody “Kluczbork” na rzece Stobrawie zlokalizowanej na działkach: nr 650/2, 509/4, 511, 512, 513, 659/1, 515/1, 614/2, 469/2, 470/2, 471/4 k.m. 2 we wsi Ligota Górna, gm. Kluczbork. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żądnych uwag do powyższego projektu uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Do punktu 9 porządku
a) Starosta poruszył sprawę posiedzeń Powiatowego Zespołu d/s Orzekania o Niepełnosprawności a mianowicie: zaczynają napływać do Starostwa pisma od osób, które czekają na posiedzenie komisji jednak one nie odbywają się już od jakiegoś czasu, podobno ze względu na brak środków finansowych. Skarbnik stwierdził, że w budżecie Powiatowego
Zespołu d/s Orzekania o Niepełnosprawności są jeszcze środki i dlatego nie rozumie, dlaczego w/w zespół podaje zainteresowanym takie informacje. Na półrocze w zespole są wykorzystane środki w wysokości 66,8% - na 48.000 zł. wydatkowane zostało 32.066 zł. czyli – zdaniem Skarbnika, wpływ wniosków na tę chwilę musi być większy niż pozostałe środki i stąd też takie decyzje. W związku z powyższym, Skarbnik zaproponował, aby Powiatowy Zespół d/s Orzekania o Niepełnosprawności przedłożył dokładne rozliczenie posiedzeń
Zespołu w roku bieżącym, ile jest na tę chwilę wniosków złożonych i oczekujących na komisję i ile zostanie jeszcze zrealizowanych w ramach posiadanych środków.
Zarząd Powiatu po dyskusji jednogłośnie zlecił Pani Danucie Woźniak – Ryńca, przewodniczącej w/w zespołu przygotowanie oraz przedłożenie następujących informacji dot. działalności Powiatowego Zespołu d/s Orzekania o Niepełnosprawności: ile jest obecnie złożonych wniosków do komisji, ile wniosków zostanie zrealizowanych w ramach posiadanych środków do końca roku a ile pozostanie do rozpatrzenia w roku przyszłym i jaki to wyniesie koszt.
Miejskiej w Kluczborku o ujęcie w planie zadań budżetowych na rok 2006 remontu chodnika przy ulicy Ligonia w Kluczborku. Wnioskodawca w swoim wniosku pisze – kontynuował Starosta, że obecny stan techniczny istniejącego tam chodnika utrudnia mieszkańcom zarówno ulicy Ligonia jak i Ossowskiego i Norwida, dojście do swoich posesji, ponadto, chodnikiem tym codziennie chodzą dzieci do szkoły. Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, Pan Kazimierz Sztajglik wyjaśnił, że z myślą zarówno o dzieciach jak i mieszkańcach w/w ulic, Zarząd Dróg Powiatowych w latach wcześniejszych wybudował chodnik od strony szkoły, gdzie chodzą dzieci, chodnik ten jest nowy, zrobiony z kostki, z drugiej zaś strony też jest chodnik z płytek, nie jest on co prawda nowy ale nie jest też zniszczony i nie ma podstaw budowania nowego tym bardziej że wiele chodników jest w o wiele gorszym stanie np. chodnik przy ulicy Kołłątaja w Kluczborku. Członkowie Zarządu Powiatu po dyskusji jednogłośnie zlecili Zarządowi Dróg Powiatowych w Kluczborku udzielenie wnioskodawcy następującej odpowiedzi: mając na uwadze mieszkańców ulicy Ligonia jak również mieszkańców sąsiednich ulic, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci uczęszczających w/w ulicą do szkół, Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku, przy całkowitym nakładzie środków z budżetu powiatu, wykonał w latach wcześniejszych chodnik po jednej stronie ulicy Ligonia natomiast jak wynika z oceny
istniejącego chodnika po drugiej stronie ulicy Ligonia, jego stan nie wymaga natychmiastowego remontu. Jednocześnie Zarząd Powiatu postanowił, że powyższy wniosek zostanie skierowany jako wniosek do budżetu powiatu na 2006 rok jednak to, czy zostanie on zakwalifikowany do realizacji, o tym, zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym, zadecyduje Rada Powiatu w Kluczborku przy uchwalaniu budżetu powiatu gdyż Starosta nie jest jednoosobowym organem jak również nie jest uprawniony do podejmowania
jednoosobowych decyzji w kwestii wydatkowania pieniędzy z budżetu powiatu. Ponadto Zarząd Powiatu postanowił, że powyższą odpowiedź przed przesłaniem Radzie Miejskiej
w Kluczborku należy przedłożyć Staroście celem akceptacji.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska
Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...............................................
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Danuta Oziembłowska |
Data wprowadzenia: | 2005-09-16 07:24:11 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2005-11-02 15:15:59 |
Ostatnia zmiana: | 2005-11-02 15:15:59 |
Ilość wyświetleń: | 1801 |