Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 12 sierpnia 2005 r.
PROTOKÓŁ nr 116 / 2005
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 12 sierpnia 2005r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Finansowego.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- analiza wykonania planów finansowych jednostek oświatowych za I półrocze 2005 r.;
- wyrażenia zgody na umieszczenie w NTO ogłoszenia o naborach wniosków na stypendia unijne.
- Sprawy finansowe:
- wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie skorygowania planu dochodów budżetowych w roku 2005;
- odpowiedź Państwowej Inspekcji Pracy, Okręgowy Inspektorat Pracy w Opolu na zapytanie prawne w sprawie dokonania wypłaty zobowiązań wobec byłych pracowników SP ZOZ w Kluczborku.
- Wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie wyrażenia zgody na kasację środka trwałego.
- Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie stawek czynszu za dzierżawę lokalu użytkowego Hurtowni Chemicznej “Higiena” w Kluczborku.
- Wniosek Europejskiej Fundacji Rozwoju Regionu Opolskiego zs w Wołczynie w sprawie udziału i ewentualnej pomocy w organizacji imprezy pod hasłem: wybory “ Mister wąsa 2005”.
- Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
- projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2006.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, który odbył się w dniu 02 sierpnia 2005 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił zebranym następujące sprawy:
Starosta wyjaśnił, że powyższa analiza została sporządzona przez Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku i powstała zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z dnia 22 marca 2005 r. a dotyczącym prowadzenia bieżącego monitoringu wykonania budżetu w zakresie wynagrodzeń w jednostkach oświatowych naszego powiatu. Jak wynika z powyższej analizy – kontynuował Starosta, wykonanie planów finansowych za I półrocze we wszystkich jednostkach waha się: w zespołach szkół od 48,84% w ZSO do 66,76% w ZSP-RCKU natomiast w pozostałych jednostkach od 36,68% w PODN do 56,92% w WODiDZ-u. Ponadto – nadal kontynuował Starosta, w wyniku tej analizy stwierdzono wysokie wykonanie planów w zakresie wynagrodzeń nauczycieli i pracowników administracji i obsługi za I półrocze br. w następujących jednostkach: w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczoweicach – nauczyciele 63,04%, administracja i obsługa 62,4%; Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU – nauczyciele 52,92%; Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym – nauczyciele 52,84%; Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego – administracja i obsługa 53,7% oraz Zespole Szkół Licealno-Zawodowych – administracja i obsługa 53,2%. Stwierdzono również wysokie wykonanie planu na wydatkach bieżących w następujących jednostkach: Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku – 81,76%; Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach – 78,83%; Młodzieżowym Domu Kultury w Kluczborku - 71,70%; Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku – 68,08%; Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku – 67,76%; Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku – 67,32% oraz w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – 66,37%. Zarząd Powiatu szczegółowo zapoznał się z powyższą analizą i jednogłośnie stwierdził, że to są fakty i ich się nie zmieni, należy je przyjąć do wiadomości i nadal realizować zalecenia zmierzające do poprawy
wskaźników w tych jednostkach, gdzie wykonanie planu finansowego jest zbyt wysokie. W związku z powyższym, postanowiono jak wyżej.
unijne dla uczniów szkół ponadgimnazjalncyh oraz studentów z Powiatu Kluczborskiego. Starosta powiedział, że Naczelnik Wydziału Edukacji zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na umieszczenie powyższego ogłoszenia dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w najbliższym piątkowym dodatku Nowej Trybuny Opolskiej natomiast dla studentów – w dodatku wrześniowym. Koszt każdego ogłoszenia to 337,50 zł. netto czyli 411,75 zł. brutto. Starosta stwierdził, że takie ogłoszenie musi zostać zamieszczone i to nie podlega wątpliwości ale ponadto proponuje zamieścić powyższe ogłoszenie na mniejszym module również w “Kulisach Powiatu”. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się z propozycją Starosty w związku z tym postanowiono jak wyżej.
Do punktu 3 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu omówił następujące sprawy:
- wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie skorygowania planu
dochodów budżetowych w roku 2005; Starosta wyjaśnił, że dyrektor w/w placówki zwraca się z taką prośbą w związku ze zmniejszeniem dochodów z tytułu najmu i dzierżawy w związku ze sprzedażą mieszkań na własność i zmniejszeniem wpływów z tytułu czynszu, zwiększeniem dochodów w związku z wpływem środków z tytułu sprzedaży złomu, zwiększenia dopłaty do leków dla mieszkańców domu oraz w związku ze zwiększeniem ilości mieszkańców, którzy mają uprawnienia do rent rodzinnych. Naczelnik Wydziału Finansowego dodała, że ogólne zwiększenie planu dochodów budżetowych nastąpi o kwotę 35.370 zł. i jednocześnie placówka ta prosi o zwiększenie planu wydatków inwestycyjnych na pilne zakupy inwestycyjne a mianowicie: dopłatę do zakupu drugiej pralnicy, zakupu patelni elektrycznej do kuchni oraz zakupu kociołków elektrycznych natomiast pozostałą kwotą chcą zwiększyć plan wydatków rzeczowych przeznaczając na zakup oleju opałowego. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego wniosku, Starosta zaproponował, aby skierować powyższy wniosek na najbliższą sesję Rady Powiatu i jednocześnie zlecić Wydziałowi Finansowemu przygotowanie odpowiedniego projektu
uchwały. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu oraz postanowił, że wniosek
należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie powiatu uchwalonego na 2005 rok.
- odpowiedź Państwowej Inspekcji Pracy, Okręgowego Inspektoratu Pracy w Opolu na
zapytanie prawne w sprawie dokonania wypłaty zobowiązań wobec byłych pracowników Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku. Starosta wyjaśnił zebranym, że zobowiązania te wynikają z rozwiązania stosunku pracy z przyczyn likwidacji zakładu pracy. Inspektorat Pracy w swoim piśmie wyjaśnia, że ustawa o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy stanowi, iż “pracownikowi, z którym został rozwiązany stosunek pracy (..) przysługuje odprawa pieniężna”. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem - odpowiedzią Okręgowego Inspektoratu Pracy w Opolu na zapytanie prawne.
Do punktu 4 porządku
Starosta przedstawił wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach w sprawie wyrażenia zgody na kasację środka trwałego – pralnicy bębnowej czołowej. Dyrektor w/w placówki wyjaśnia – kontynuował Starosta, że jest ona wyeksploatowana, przestarzała i nie nadaje się do użytkowania ani remontu. Opinia ta została udokumentowana przez dyrektora poprzez załączenie do wniosku protokółu zużycia przygotowanego przez Fabrykę Urządzeń Pralniczych z Kielc. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem jednogłośnie wyraził zgodę na kasację środka trwałego – pralnicy bębnowej czołowej.
Do punktu 5 porządku
Przewodniczący Zarządu przedstawił wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie stawek czynszu za dzierżawę lokalu użytkowego Hurtowni Chemicznej “Higiena” w Kluczborku. Wiocestarosta przypomniał zebranym, że na poprzednim posiedzeniu, Zarząd Powiatu zlecił w/w wydziałowi sporządzenie klasyfikacji pomieszczeń zajmowanych przez Hurtownię Chemiczna “Higiena” z Kluczborka, ul. Żeromskiego 3b i na niniejsze posiedzenie ta klasyfikacja została przedłożona. Następnie Starosta przedstawił zebranym tę klasyfikację
a mianowicie: pomieszczenia hurtowni stanowiące magazyny zajmujące 137,07 m2 powierzchni użytkowej – w/w wydział zaproponował przyjąć na podstawie uchwały nr 108/323/2005 r. Zarządu Powiatu z dnia 27.05.2005 r. minimalną stawkę netto 5,00 zł./ m2
natomiast za pomieszczenia pozostałe jako biurowo – usługowe zajmujące 62,33 m2 czyli biuro, wystawka i część socjalna, wydział zaproponował przyjąć minimalną stawkę netto 6,00 zł./ m2. Przyjęcie w/w stawek – kontynuował Starosta, daje miesięcznie kwotę 1.059,33 zł. Dotychczasowa opłata za dzierżawę ustalona jest na stawkę netto 6,00 zł./ m2 dla wszystkich pomieszczeń i wynosi 1.196,40 zł. a więc zaklasyfikowanie pomieszczeń spełniających funkcję magazynową do magazynów dałoby obniżenie czynszu dzierżawnego o 137,07 zł. Członkowie Zarządu Powiatu po krótkiej dyskusji jednogłośnie przyjęli propozycje klasyfikacji pomieszczeń zajmowanych przez w/w hurtownię a mianowicie: pomieszczenia hurtowni stanowiące magazyny zajmujące 137,07 m2 powierzchni użytkowej – Zarząd Powiatu postanowił przyjąć minimalną stawkę netto 5,00 zł./ m2 natomiast za pomieszczenia pozostałe jako biurowo – usługowe zajmujące 62,33 m2 - Zarząd Powiatu postanowił przyjąć minimalną stawkę netto 6,00 zł./ m2.
Do punktu 6 porządku
Starosta przedstawił wniosek Europejskiej Fundacji Rozwoju Regionu Opolskiego z/s w Wołczynie w sprawie udziału i ewentualnej pomocy w organizacji imprezy pod hasłem: wybory “ Mister wąsa 2005”. Starosta wyjaśnił, że przedmiotowa impreza zaplanowana jest na dzień 20-21 sierpnia br. w Proślicach i będzie miała charakter promocyjny województwa, powiatu jak i najbliższego środowiska. Zarząd Powiatu po dyskusji jednogłośnie postanowił o ufundowaniu nagrody - pucharu za zdobycie I miejsca w wyborach “Mister wąsa 2005”.
Do punktu 7 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli na rok 2006. Starosta powiedział, że zgodnie z art. 30 ust. 6a ustawy Karta Nauczyciela regulamin ten podlega uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli. W związku
z tym, Naczelnik Wydziału Edukacji – kontynuował Starosta, w swoim wniosku proponuje przesłać niniejszy projekt uchwały do następujących związków zawodowych: Związek Nauczycielstwa Polskiego – Zarząd Oddziału w Kluczborku, Komisji Zakładowej
Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” w Kluczborku, Komisji Zakładowej NSZZ “Solidarność” przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku oraz Oddziałowej Organizacji Związku Zawodowego “Rada Poradnictwa” z siedzibą: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku – w celu wyrażenia przez w/w pisemnej opinii o zapisach w tym projekcie regulaminu w terminie do 26 września 2005 r. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z projektem regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2006, jednogłośnie zaakceptował podane propozycje i upoważnił Przewodniczącego Zarządu do podpisania pism do w/w związków zawodowych.
Do punktu 8 porządku
Brak wolnych wniosków.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Otylia Skoczylas ...............................................
4. Stanisław Stenzel ...............................................
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Danuta Oziembłowska |
Data wprowadzenia: | 2005-09-02 13:44:33 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2005-11-02 15:15:49 |
Ostatnia zmiana: | 2005-11-02 15:15:49 |
Ilość wyświetleń: | 1442 |