Protokół nr 34/2005

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego

w dniu 5 lipca 2005 r.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,

2.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia
Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w dniu 8.07.2005 r.

3.Wolne wnioski.

Ad.1.

Wiceprzewodniczący Komisji otworzył posiedzenie komisji i przywitał wszystkich zebranych. Kolejno Wiceprzewodniczący przedstawił proponowany porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku członkowie komisji nie wnieśli zastrzeżeń jednogłośnie go zatwierdzając.

Ad.2.

Przewodniczący Komisji przedstawił zebranym pierwszy projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego.
Projekt tej uchwały został przygotowany w związku z tym, że wcześniej ustalony przez Radę Powiatu uchwałą Nr III/9/1998 Statut Powiatu był już kilkakrotnie nowelizowany, a zmiany nie były do tej pory zapisane w statucie zaszła konieczność jego zmiany.

Powyższe zmiany dotyczą m.in.:

-Zarząd Powiatu wykonuje zadania przy pomocy Starostwa Powiatowego oraz jednostek

organizacyjnych powiatu,

-zmiany w związku z odchodzeniem w czasie działalności samorządu powiatowego

niektórych służb /Powiatowej Komendy Policji, Powiatowy Inspektorat Weterynarii/,

-wprowadzenia zmian w liczbie członków komisji skrutacyjnej powoływanej do

przeprowadzenia głosowania tajnego,

-zmiany ilości członków Zarządu Powiatu w związku ze złożoną rezygnacją Pani Ireny Kielar

/z pięciu członków do czterech /,

-regulacji dotychczasowego rozwiązania w zakresie podpisywania rozstrzygnięć Zarządu

Powiatu przekazywanych pracownikom do wykonania. Od samego początku działania

Zarządu rozstrzygnięcia podpisywał Sekretarz Powiatu. W związku z tym proponuje się wprowadzenie tej dyspozycji do Statutu.

Do powyższego projektu uchwały członkowie komisji nie wnieśli zapytań i w związku z tym Przewodniczący Komisji poddał go pod głosowanie. Za przyjęciem projektu uchwały opowiedziało się jednogłośnie 6 członków.

Następnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie komisji był projekt
w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2005 rok. Korekta uchwały budżetowej została podykto
wana przede wszystkim faktem, że jednostki organizacyjne powiatu skierowały do powiatu swoje wnioski.

Zakres zmian obejmuje plan dochodów i wydatków realizowanych przez Starostwo Powiatowe.

Radny Piotr Wiecha zapytał czy wykazane w dziale 75020-starostwa powiatowe zwiększenie dochodów wynika z opłat komunikacyjnych.

Skarbnik odpowiadając na zapytanie radnego poinformował, że zwiększenie dochodów pochodzi z opłat komunikacyjnych w kwocie 500.000,-zł.

Ponadto Skarbnik wyjaśnił, że plan w w/w dziale zakładał wykonanie w kwocie
1.500.000,-zł, a na dzień 20 czerwca jest ono wykonane już na poziomie 1.000.000,-zł.
Taka sytuacja pozwala zdaniem Skarbnika zwiększyć ten plan, dzięki czemu powiat może zmniejszyć swoje zadłużenie i spłacić jakąś część kredytu.

Natomiast z drugiej strony patrząc na wydatki Skarbnik uważa, że jeśli podnosi się dochody
z tytułu opłat komunikacyjnych to zwiększeniu ulegną koszty.

Innych zapytań nie zgłoszono w związku z czym członkowie komisji przystąpili do głosowania. Za przyjęciem głosowało 5 członków, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw.

Członkowie komisji zapoznali się z kolejnym projektem uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego.

Na rok 2005 w budżecie powiatu przyjęty został wzrost wynagrodzeń o 3% w stosunku do roku 2004. W związku z powyższym każda jednostka otrzyma środki na podwyższenie wynagrodzenia zapisane w budżecie powiatu. Najniższe wynagrodzenie w I kategorii zaszeregowania określone w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego ustala Rada Powiatu, natomiast wartość punktu ustala pracodawca w porozumieniu z Radą Powiatu.

Na podstawie najniższego wynagrodzenia i wartości punktu kierownicy jednostek wyliczają kwoty wynagrodzenia zasadniczego w poszczególnych kategoriach zaszeregowania.

Jednostki przedstawiły swoje propozycje, gdzie większość z nich proponuje podwyższenie najniższego wynagrodzenia od 20 do 65 zł oraz zmianę wartości jednego punktu w przedziale od 50 do 100 groszy. W powyższej propozycji wartość podwyższenia wynagrodzeń przekroczyłaby planowane 3%. W związku z tym proponuje się podniesienie wartości najniższego wynagrodzenia w I kategorii o kwotę 20,-zł oraz ze względu na brak środków finansowych pozostawienie na dotychczasowym poziomie wartość punktu. Propozycja ta została skierowana do zaopiniowania przez związki zawodowe, które w tej sprawie wydały pozytywne opinie.

Radny Piotr Wiecha poprosił o wyjaśnienie jakie to jest najniższe wynagrodzenie.

Skarbnik wyjaśnił, że nie należy tego najniższego wynagrodzenia mylić z ustawowo ustalonym minimalnym lub najniższym wynagrodzeniem. Jest to zdaniem Skarbnika zupełnie coś innego. Jest to jak wyjaśnił tabela, którą zgodnie z przepisami ustalamy zasady określania wynagrodzeń administracji i obsługi w samorządzie. Nie dotyczą one osób, które zajmują stanowiska kierownicze czyli dyrektorów, głównych księgowych itp., nie dotyczą także urzędników organów prowadzących. Dotyczą one pracowników zatrudnionych w szkołach

i innych jednostkach na etatach administracyjnych i obsługowych. Skarbnik poinformował również, że ustalając taką tabelę nie ustala się wysokości wynagrodzeń pracowników jedynie tylko zasadę. Odbywa się to co roku.

Ponadto Skarbnik poinformował, że wynagrodzenie konkretnego pracownika zgodnie z tabelą, którą zawiera rozporządzenie składa się właśnie z najniższej jako podstawy oraz odpowiedniej ilości punktów. Czyli zdaniem Skarbnika ta najniższa, wartość punktu pomnożona przez ilość punktów, która wynika dla danego pracownika z tabeli wraz z premią stanowi całe jego wynagrodzenie.

Innych zapytań nie zgłoszono. Przewodniczący Komisji poddał projekt uchwały pod głosowanie członków komisji. Za przyjęciem opowiedziało się jednogłośnie 6 członków komisji.

Następnym omawianym projektem był projekt w sprawie zmiany uchwały nr XXVI/192/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2005 rok.

W projekcie tym Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie wprowadza zmiany w podziale środków finansowych w art.35 a, w którym zawarte są zadania powiatu dotyczące rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych , a szczególnie dotyczące dofinansowania do turnusów rehabilitacyjnych, środków pomocniczych, sprzętu rehabilitacyjnego, przedmiotów ortopedycznych.
Zmiana została podyktowana dużym zainteresowaniem osób niepełnosprawnych dofinansowaniem z zakresu rehabilitacji społecznej. Zmiana taka pozwolił na należyte wykorzystanie w/w środków.

Do projektu nie wniesiono zapytań i Przewodniczący Komisji poddał go pod głosowanie. Członkowie komisji głosowali 6 głosami za jednogłośnie za przyjęciem w/w projektu uchwały.

Członkowie komisji analizowali także projekty uchwał w sprawach:

-warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłaty za pobyt dziecka lub osoby

pełnoletniej w placówce opiekuńczo-wychowawczej,

-warunków częściowego lub całkowitego zwalniania rodziców z opłaty za pobyt dziecka
w rodzinie zastępczej.

Do obu projektów członkowi nie wnieśli zapytań jednocześnie przegłosowując je 6 głosami za, brakiem głosów przeciw i wstrzymujących się.

Kolejno przystąpiono do analizy projektu uchwały związanego z likwidacją SPZOZ ZOZ

w Kluczborku.

Projekt uchwały został przygotowany ponownie w związku z tym, że Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę kasacyjną wniesioną przez Radę Powiatu
w Kluczborku uchwałą Nr XX/153/2004 z dnia 12 sierpnia 2004 r. w sprawie wniesienia skargi kasacyjnej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu Sygn.akt II S.A./Wr 2887/03 z dnia 19 lipca 2004 r. w sprawie skargi złożonej przez Pana Henryka Fraszka i innych na uchwałę Nr XII/85/2003 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19 listopada 2003 r. w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku.

NSA oddalając cytowaną wyżej skargę kasacyjną uznał uchwałę za nieważną tylko ze względów formalnych ponieważ zdaniem Sądu, uchwała o likwidacji SPZOZ ZOZ
w Kluczborku powinna stanowić akt prawa miejscowego i w związku z czym powinna być ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.

Przewodniczący Komisji odnosząc się do projektu zapytał czy wszystkie niedociągnięcia jakie były w poprzedniej uchwale zostały usunięte.

Skarbnik wyjaśnił, że to co wskazał Sąd I i II Instancji zostało usunięte. Podstawową przyczyną odrzucenia naszej skargi, a wcześniej wyroku WSA był brak zapisu aktu prawa miejscowego i sposobu wejścia w życie tejże uchwały.

Te nieprawidłowości zostały zdaniem Skarbnika usunięte.

Radny Adam Martyniszyn zapytał jaka jest opinia poszczególnych Rad Gmin w związku z ta uchwałą. Skarbnik poinformował, że dysponuje opiniami z Gminy Byczyna, Lasowice, Pani Wojewody, OPZZ i są to opinie pozytywne, natomiast opinia Gminy Kluczbork jest negatywna i Gminy Wołczyn w głosowaniu zanotowano 6 głosów za i 6 głosów przeciw. Brak jest opinii z ZZ,,Solidarność” oraz pielęgniarek i położnych.

Radny Wiktor Naumik zapytał co spowodowało, że w Gminie Kluczbork została wydana negatywna opinia.

Skarbnik wyjaśnił, że w sesji Rady Gminy uczestniczyli przedstawiciele Powiatu w osobach Naczelnika Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia, Przewodniczącego Rady Powiatu

w Kluczborku oraz Wiceprezesa PCZ S.A w Kluczborku, którzy niestety nie mieli okazji wypowiedzenia się w przedmiotowej sprawie, gdyż radny H.Fraszek wystąpił z wnioskiem

o zamknięcie dyskusji.

Innych zapytań nie zgłoszono. W związku z czym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie w/w projekt. Za przyjęciem go opowiedziało się 5 członków komisji, 1 się wstrzymał, nie stwierdzono głosów przeciw.

Przewodniczący Komisji przedstawił następny projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku za 2003 rok.

Powyższe sprawozdanie zawiera:

bilans jednostki /sporządzony na dzień 31 grudnia 2003 roku przedstawia sytuację majątkową jednostki/,
rachunek zysków i strat / informuje o działalności jednostki w 2003 roku, przedstawiając jej wynik finansowy/,
informację dodatkową /zawiera ona szereg danych i wyjaśnień mówiących o sytuacji majątkowej i finansowej oraz o wyniku finansowym jednostki.

Radny Piotr Wiecha zapytał dlaczego dopiero teraz takie sprawozdanie zostało sporządzone.

Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia wyjaśnił, że przedłożenie powyższego projektu Radzie Powiatu jest konsekwencją sprawy toczącej się przed WSA w Opolu i NSA w Warszawie, gdzie H.Fraszek i inni złożyli w grudniu 2003 roku skargę do NSA Ośrodka Zamiejscowego we Wrocławiu na uchwałę Nr XII/85/2003 Rady powiatu w Kluczborku z dnia 19 listopada 2003 r. w sprawie likwidacji SPZOZ ZOZ
w Kluczborku. Na wyrok WSA w Opolu w tej sprawie została wniesiona do NSA w Warszawie przez Radę Powiatu w Kluczborku skarga kasacyjna, która została przez NSA oddalona. Powyższe oddalenie spowodowało konieczność sporządzenia sprawozdania finansowego SPZOZ ZOZ za okres całego 2003 roku.

Członkowie komisji przystąpili do głosowania. Za przyjęciem powyższej uchwały głosowało 5 członków komisji, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw.

Następny projekt uchwały jaki analizowali członkowie komisji był to projekt w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki zdrowotnej ZOZ
w Kluczborku za 2004 rok.

Sprawozdanie podobnie jak sprawozdanie za 2003 rok zawiera : bilans jednostki, rachunek zysków i strat, informację dodatkową do sprawozdania.

Ponadto zostało sporządzone sprawozdanie z prowadzonej działalności za 2004 r., w którym ujęto:

-realizację umów,

-czynności podjęte w 2004 r. przez Likwidatora,

-stan zadłużenia,

-stan prawny jednostki,

-sprawy sądowe,

-kontrole.

Do sprawozdania, a zarazem projektu uchwały nie wniesiono uwag.

Członkowie komisji przystąpili do głosowania. Za przyjęciem opowiedziało się 5 członków,

1 się wstrzymał się, nie stwierdzono głosów przeciw.

Następnym omawianym projektem uchwały w sprawie przekazania zadania własnego Powiatu Kluczborskiego tj. prowadzenie Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych

w Polanowicach – Gminie Byczyna z dniem 1 września 2005 roku.

Burmistrz Byczyny wystąpił do Zarządu Powiatu z wnioskiem o powołanie Zespołu-Gimnazjalnego. Zespół miałby funkcjonować na bazie dwóch szkół: Publicznego Gimnazjum w Byczynie i Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach.
Takie powołanie byłoby możliwe w miesiącu wrześniu po przeprowadzeniu wcześniej odpowiednich procedur.

Skarbnik wyjaśnił, że za przejęciem powyższego zadania przez Byczynę przemawia wiele argumentów takich jak: spadek liczby urodzeń w Gminie Byczyna i w powiecie, co wpływa na coraz to mniejszy nabór do gimnazjów jak i szkół ponadgimnazjalnych, zubożenie społeczeństwa z terenu Gminy Byczyna, które powoduje, że coraz większym problemem

i obciążeniem domowego budżetu staje się dojazd uczniów do szkół w Kluczborku.

Przekazanie ZSL-Z w Polanowicach Gminie Byczyna i następnie utworzenie Zespołu Gimnazjalno-Licealnego jest rozwiązaniem dobrym, które pozwoli na utrzymanie obu szkół, bez konieczności likwidacji szkoły ponadgimnazjalnej, która przy małej ilości uczniów byłaby bardzo drogą szkołą i do której trzeba będzie dokładać z budżetu.

Radny Adam Martyniszyn zapytał czy ten budynek szkoły nadal będzie stanowił nasz majątek.

W tym przypadku nie ma mowy o przekazywaniu majątku na rzecz Gminy. Powiat ograniczy się jedynie do zawarcia umowy pozwalającej Gminie Byczyna na bezpłatne użytkowanie

z zastrzeżeniem dotyczącym utrzymania go w stanie nie pogorszonym.

Innych zapytań nie zgłoszono. Członkowie komisji przystąpili do głosowania nad projektem uchwały. Za przyjęciem głosowało jednogłośnie 6 członków komisji.

Następnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych.

Potrzeba zmiany wcześniej podjętej uchwały Nr XXV/175/2001 Rady Powiatu w Kluczborku spowodowana jest koniecznością uszczegółowienia i ujednolicenia przepisów dotyczących udzielania i rozliczania dotacji w szkołach niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych na terenie powiatu. Określa się tym samym jak powinien wyglądać wniosek o udzielenie dotacji i w jaki sposób szkoły mają rozliczać się z uzyskanych środków finansowych.

Zdaniem Skarbnika nasila się coraz większa tendencja tworzenia szkół niepublicznych

o różnych profilach na naszym terenie. Powyższy projekt został przygotowany po to, aby

w jak najlepszy sposób uszczelnić rozliczanie tych środków ze szkołami niepublicznymi.

Radny Adam Martyniszyn zapytał czy ukazały się już jakiekolwiek informacje jeśli chodzi

o wyniki testów gimnazjalnych w naszych szkołach.

Skarbnik wyjaśnił, że taką informację posiada Gmina. Informacja ta została przekazana także do Wydziału Edukacji, gdyż wiąże się to z naborem do szkół ponadgimnazjalnych.

Radny stwierdził, że w Wołczynie także pojawił się zamiar utworzenia szkoły niepublicznej na bazie tamtejszej szkoły. W związku z powyższym radny zapytał na jakim jest to obecnie etapie.

Skarbnik poinformował, że każda szkoła ponadgimnazjalna musi być przez powiat zaakceptowana, gdyż wiąże się to z przekazywaniem dotacji nie było takiej informacji,
aby w Wołczynie została utworzona od miesiąca września szkoła.

Innych zapytań do projektu nie zgłoszono w związku z czym Przewodniczący Komisji poddał go pod głosowanie. W obecności 5 członków, za głosowało 5, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.

Członkowie komisji omówili dwa kolejne projekty uchwał:

-w sprawie nadania regulaminu przyznawania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim w roku szkolnym 2005/2006.

Podjęcie uchwały w w/w sprawie jest wynikiem realizacji /Wzmocnienia Zasobów Ludzkich w regionach oraz wyrównania szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne/ programu operacyjnego o nazwie Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego. Takie działanie ma na celu podniesienie dostępu do kształcenia na poziomie ponadgimnazjalnym dla uczniów pochodzących z obszarów wiejskich. Finansowanie tych stypendiów będzie się odbywało poprzez dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego i z budżetu państwa,

-projekt uchwały w sprawie nadania regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów z powiatu kluczborskiego w roku akademickim 2005/2006. Podjęcie tejże uchwały ma taki sam cel jak w powyższej uchwale z tą różnica, że działanie to ma na celu podniesienie dostępu do kształcenia na poziomie wyższym dla studentów pochodzących z obszarów zagrożonych marginalizacją, w tym szczególnie obszarów wiejskich i obszarów restrukturyzacji przemysłów.

Do powyższych projektów nie zgłoszono uwag i zapytań. Członkowie komisji przystąpili do przegłosowania obu projektów. W wyniku głosowania za przyjęciem projektu głosowało jednogłośnie 5 członków komisji.

Następnym projektem uchwały z jakom zapoznali się wszyscy członkowie był projekt
w sprawie nadania statutu nowo utworzonej szkole ponadgimnazjalnej.

Projekt dotyczy statutu dla Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do pracy dla uczniów

z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Szkoła ta została powołana /uchwała Rady Powiatu Nr XIX/142/2004 z dnia 24 czerwca 2004 r./
i włączona do Zespołu Szkół Specjalnych przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku od dnia 1 września 2004 r.

W związku z powyższym organ prowadzący zobowiązany jest zgodnie z ustawą o systemie oświaty nadać pierwszy statut nowo założonej szkole.

Skarbnik nawiązując do projektu uchwały stwierdził, że utworzenie takiej szkoły jest potrzebne, gdyż młodzież kończąca gimnazjum nie bardzo potrafi pracować w jakimkolwiek zawodzie, a ta szkoła będzie miała na celu właśnie naukę zawodu.

Innych uwag nie zgłoszono w związku z tym Przewodniczący Komisji poddał projekt uchwały pod głosowanie w wyniku, którego za przyjęciem opowiedziało się jednogłośnie
5 członków komisji.

Członkowie komisji zapoznali się także z przygotowaną przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej informacją o stanie bezpieczeństwa powiatu w zakresie ochrony przeciwpożarowej za rok 2004. Informacja ta zawiera m.in.:

-charakterystykę ogólną powiatu /położenie geograficzne, powierzchnia, ludność,

zagospodarowanie przestrzenne, infrastrukturę techniczną/,

-katalog zagrożeń powiatu /analizę zagrożeń na terenie zakładów przemysłowych, lasów,

miejscowości, w transporcie drogowym i kolejowym,

-wyniki kontroli przestrzegania przepisów ppoż.,

-ilości i przyczyny powstawania pożarów,

-analizę porównawczą zagrożeń w poszczególnych grupach obiektów,

-analizę zabezpieczenia operacyjnego powiatu.

Z powyższego sprawozdania wynika, że zagrożenie pożarowe na terenie powiatu nieznacznie się zmniejszyło, a rozmieszczenie jednostek Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego jest optymalne w stosunku do obiektów stwarzających największe zagrożenie pożarowe

w powiecie.

Ponadto członkowie komisji zapoznali się z przygotowaną przez Komendę Powiatową Policji w Kluczborku informacją dotyczącą sytuacji kryminalno-porządkowej i stanu zagrożeń na terenie powiatu kluczborskiego za rok 2004.

Informacja zawiera:

-syntetyczny opis przestępczości ujawnionej oraz analizę pracy procesowej komórek

organizacyjnych służb kryminalnych Komendy Policji w Kluczborku za rok 2004,

-strukturę przestępczości,

-dynamikę przestępczości,

-informację o przebiegu podjętych działań dotyczących organizacji prowadzenia

postępowania przygotowawczego wynikających ze zmian przestępczości,

-analizę przyczyn poprawy efektów pracy ujętych w podstawowych wskaźnikach

statystycznych /wykrywalność, wskaźnik zaległości, wartość mienia odzyskanego,
wartość mienia zabezpieczonego i inne/,

-przyczyny niezależne od policji,

-przyczyny zależne od Policji,

-podjęte działania /organizacyjne, koordynacyjne, nadzorcze, kadrowe, szkoleniowe i inne/,

-analizę przyczyn obniżenia efektów pracy ujętych w podstawowych wskaźnikach

statystycznych /wykrywalność, wskaźnik zaległości, wartość mienia odzyskanego, wartość

mienia zabezpieczonego, uniewinniające wyroki uzasadnione błędami Policji i inne/,

-podjęte działania naprawcze /organizacyjne, koordynacyjne, nadzorcze, kadrowe,

szkoleniowe i inne/,

-analizę ujawnionych wykroczeń i ocenę działalności prewencyjnej na terenie działania

Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku za okres 2004 roku,

-zestawienie postępowań mandatowych,

-analizę zjawiska demoralizacji i przestępczości nieletnich w roku 2004 w rejonie działania

Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku,

-charakterystykę przestępczości nieletnich,

-działania profilaktyczne,

-analizę stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie działania Komendy Powiatowej

Policji w Kluczborku oraz ocena działalności represyjno - zapobiegawczej w zakresie

bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Ad.3.

 

Skarbnik w wolnych wnioskach poinformował zebranych, że w dniu 4.07.2005 nastąpiło otwarcie ofert na wyżywienie szpitala PCZ. Jak stwierdził Skarbnik wpłynęła jedna oferta złożona przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Obecnie prace na tejże stołówce są już zakończone, dokonano również odbioru przez SANEPID.

Ponadto Skarbnik poinformował, że pracownia będzie świadczyła obiady abonamentowe,
dla Domu Dziecka w Bąkowie, a przede wszystkim będzie stwarzała daleko idące perspektywy kształcenia dla uczniów z w/w szkoły w zawodach gastronomicznych.

Zostaną dodatkowo stworzone nowe miejsca pracy, gdyż od 18 lipca będą przyjęci pracownicy skierowani przez Powiatowy Urząd Pracy. Zatrudnienie zostanie zwiększone
o 8 etatów.

Przewodniczący Komisji zapytał na jakim etapie jest obecnie wykończenie nowego Oddziału Chirurgicznego.

Skarbnik wyjaśnił, że została ona zgłoszona do odbioru do PIP, SANEPIDU, PPSP. SANEPID oraz PIP odbyły wstępne wizyty, po których sporządzona zostanie przez nich dokumentacja stwierdzająca dopuszczenie lub nie budynku do funkcjonowania.

Zdaniem Skarbnika podczas wstępnego odbioru stwierdzono i przekazano kilka ustnych uwag dotyczących m.in.: oznakowania dróg ewakuacyjnych, umiejscowienia oznaczeń p/poż.

Radny Adam Martyniszyn zapytał jak przedstawia się sprawa spłaty wierzytelności wobec piekarni z Kujakowic oraz byłej firmy ochroniarskiej świadczącej usługi w szpitalu.
Radny poprosił o wyjaśnienie z jakiej puli będą na to przeznaczone środki.

Skarbnik wyjaśnił, że środki te zostały zapisane w budżecie z przeznaczeniem na spłatę długów SPZOZ.

Drugą stroną finansowania w/w wydatków są przychody z obligacji, które zostaną na ten cel wyemitowane. Obligacjami jak poinformował Skarbnik zainteresowały się do tej pory trzy banki.

Innych spraw nie poruszano.

W związku z powyższym Wiceprzewodniczący Rady zamknął dzisiejsze posiedzenie komisji.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

Przewodniczący Komisji

Andrzej Jung