Protokół Nr XXVIII/2005

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 26 kwietnia 2005r.

Sesję otworzył o godzinie 1200 Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku
– Maciej Mularczyk. Na wstępie Przewodniczący Rady poprosił wszystkich zebranych o powstanie i uczczenie minutą ciszy pamięci po zmarłym Papieżu Janie Pawle II.
Następnie Przewodniczący powitał wszystkich zebranych i stwierdził, że obrady w dniu dzisiejszym oraz podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż na ogólną liczbę 19 radnych obecnych jest 16
radnych. W dalszej części obrad uczestniczyło 18 radnych.

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił zebranym proponowany porządek obrad w dniu dzisiejszym. Do przedstawionego porządku radni nie wnieśli uwag, w związku z czym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W głosowaniu udział wzięło 16 radnych, którzy jednogłośnie przyjęli następujący porządek XXVIII sesji:

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,
c/zatwierdzenie protokołu z XXVII sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Podjęcie uchwał w sprawach:
a/rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia
absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za 2004 rok,
b/przyjęcia rezygnacji i zwolnienia z pełnienia obowiązków członka
Zarządu Powiatu w Kluczborku,
c/emisji obligacji komunalnych Powiatu Kluczborskiego oraz określenia zasad
ich zbywania i wykupu,
d/nadania tytułu ,, Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego”,
e/zmiany uchwały Nr XXVIII/186/05 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005r.
w sprawie nadania pierwszego Statutu I Liceum Ogólnokształcącemu dla dorosłych
w Kluczborku,
f/zmiany uchwały Nr XXVI/187/05 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005r.
w sprawie nadania pierwszego Statutu I Liceum Ogólnokształcącemu Uzupełniającemu
dla dorosłych w Kluczborku,
g/zmiany uchwały Nr XXVI/188/05 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005r.
w sprawie nadania pierwszego Statutu Technikum Uzupełniającemu Nr 1 dla Dorosłych,
h/zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów
w Kluczborku w 2005 roku.
4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
5.Przyjęcie sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku
w 2004 roku.
6.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu.
7.Wolne wnioski i zapytania.
8.Zamknięcie obrad.

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z XXVII sesji Rady Powiatu,
która odbyła się w dniu 31 marca 2005r. Do protokołu radni nie wnieśli uwag i w drodze głosowania, w obecności 16 radnych, 16 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się, zatwierdzili protokół z poprzedniej sesji.

                                                                      Do punktu 2 porządku obrad

Radna Irena Kielar zapytała:

  • czy NFZ finansuje korzystanie z leków przez pacjentów przebywających na leczeniu szpitalnym,
  • jak przedstawia się problem diagnozowania pacjentów leczonych w szpitalu,
  • jak wygląda sprawa korzystania przez zakłady pracy z funduszu na prace interwencyjne.

Radna ponadto podziękowała Panu Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych za wykonanie każdej złożonej przez nią interpelacji związanej z drogami. Radna stwierdziła, że dziękuje również Dyrektorowi w imieniu osób, które uczęszczają chodnikiem przy ul. Kochanowskiego za naprawienie jego nawierzchni.

Radny Władysław Zawadzki zapytał również:

  • w jakim terminie zostanie wprowadzone ograniczenie dopuszczalne tonażu dla samochodów ciężarowych na drogach powiatowych Gminy Byczyna,
  • kiedy zostanie przeprowadzony remont dróg po zimie na terenie Gminy Byczyna.

Do punktu 3 a porządku obrad

Przewodniczący Rady przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu
z tytułu za 2004 rok.
Do projektu uchwały radni otrzymali w terminie ustawowym informację jaką przygotował Zarząd Powiatu na temat przebiegu wykonania budżetu powiatu za rok 2004.
Informacja zawiera m.in.:
-wykonanie planu dochodów i wydatków,
-wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych
przez powiat,
-wykonanie planu przychodów i rozchodów,
-zmiany w planie budżetu dokonane w trakcie roku budżetowego,
-zestawienie wydatków majątkowych i remontowych,
-plan przychodów i wydatków środków specjalnych,
-plan przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych,
-plan przychodów i wydatków funduszy celowych,
-informacja o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.

Skarbnik poinformował, że przedstawiona informacja była tematem obrad poszczególnych komisji, a w szczególności Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu. Została ona także przekazana do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu celem jej zaopiniowania.
Kolejno Skarbnik Powiatu odczytał zebranym opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącą powyższego sprawozdania. Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu uchwałą Nr 163/2005 z dnia 18 kwietnia 2005r. pozytywnie zaopiniował sprawozdanie Zarządu Powiatu w Kluczborku z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego
za 2004 rok.
Następnie Przewodniczący Rady udzielił głosu Wiceprzewodniczącemu Komisji Rewizyjnej, który zapoznał wszystkich zebranych z wnioskiem komisji w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Kluczborku za 2004 rok. Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 14 kwietnia 2005r. poddała analizie sprawozdanie Zarządu Powiatu oraz inne dokumenty źródłowe przedłożone przez Skarbnika Powiatu i stwierdziła, że wykonanie budżetu za rok 2004 jest prawidłowe i zgodne
z obowiązującymi przepisami prawa. Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie
i w związku z tym sporządziła wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu.
Wniosek powyższy został skierowany do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu oraz do Rady Powiatu w celu zaopiniowania.
W dalszej części obrad Skarbnik odczytał zgromadzonym opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącą w/w wniosku Komisji Rewizyjnej. Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowejw Opolu uchwałą Nr 238/2005 z dnia 20 kwietnia 2005r. zaopiniował pozytywnie wniosek Komisji Rewizyjnej.Powyższe opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej znajdują się w aktach Komisji Rewizyjnej- RP/K.Rew-0055/8/2005 oraz RP/K.Rew-0053/8/2005.Radny Adam Martyniszyn odnosząc się do informacji z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2004 rok oraz zamieszczonego w nim zapisu dotyczącego działu 851- Ochrona zdrowia, rozdział –85111/szpitale ogólne/ o treści :,,kwota zadłużenia wynikającego z udzielonej pożyczki w wysokości 2.833.333,90,-zł, po przejęciu pozostałej części przewłaszczonego majątku ruchomego SPZOZ może zostać umorzona. Decyzję w tej sprawie podejmie Rada Powiatu
w Kluczborku” zapytał czy jest jeszcze jakiś majątek do przejęcia i przewłaszczen
ia za nie spłacanie zaciągniętej pożyczki, który mógłby ewentualnie rekompensować w/w kwotę i który Starostwo Powiatowe mogłoby przejąć.
Na zapytanie radnego odpowiedzi udzielił Skarbnik Powiatu, który poinformował, że jeśli chodzi
o sprawy związane z zadłużeniem SPZOZ, a także programem jego spłaty wszystko zostało omówione na licznych spotkaniach komisji oraz na piśmie bardzo szczegółowo, poczynając od prezentacji jaka była przedstawiona w miesiącu grudniu 2004 roku, gdy uchwalany był budżet.
Cała informacja związana ze stanem zadłużenia, programem spłaty jest elementem uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2005, która jest w posiadaniu wszystkich radnych od końca ubiegłego roku. Te zapisy zgodnie z wymogiem zostały ujęte w sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za rok 2004 tak, aby Rada Powiatu jako organ stanowiący miała pełną wiedzę w tym zakresie, co dzieje się z zadłużeniem i jego poszczególnymi elementami.
Dodatkowo Skarbnik wyjaśnił, że w miesiącu marcu Zarząd Powiatowego Centrum Zdrowia
w Kluczborku wyraził na na piśmie wolę przejęcia majątku ruchomego i nieruchomego.
W powyższej informacji wykazany był cały załącznik majątku ruchomego, który powiat po dokonaniu wycen przez rzeczoznawcę jest w stanie przekazać PCZ S.A w Kluczborku. W związku z tym Skarbnik uważa, że w posiadaniu radnych jest bardzo dużo informacji i nic w tym zakresie nie uległo zmianie.
Skarbnik również wyjaśnił radnemu, że w ramach udzielonej pożyczki SPZOZ-owi /2002r/
w roku 2003 zostało wprowadzone aneksem do umowy pożyczki dodatkowe zabezpieczenie
w postaci przewłaszczenia majątku ruchomego będącego własnością SPZOZ-u na rzecz powiatu jako pożyczkodawcy. W roku 2003, kiedy powstawało Powiatowe Centrum Zdrowia S.A jako wkłady pieniężne i niepieniężne między innymi wniesiono majątek ruchomy w postaci sprzętu medycznego na wartość około 166.000,-zł. Natomiast przewłaszczenie jest zdaniem Skarbnika na wartość o wiele wyższą. Skarbnik wyjaśnił ponadto, że zapis o którym wspomniał radny Adam Martyniszyn mówi właśnie o skorzystaniu przez powiat ze swojego prawa wynikającego z umowy przewłaszczenia. W związku z tym, że SPZOZ nie spłaca pożyczki i w świetle dokonanych zmian na pewno nie spłaci, powiat jako wierzyciel ma pełne prawo zaspokoić się ze sprzętu będącego własnością SPZOZ-u. Tym samym stanie się on własnością powiatu, a następnie powiat zadecyduje co z tym sprzętem dalej zrobi i w jaki sposób nim zadysponować.
Skarbnik poinformował także, że wykaz sprzętu, który został objęty umową przewłaszczenia dotyczył całego sprzętu z wyjątkiem sprzętu nie nadającego się już do użytku, który był
w posiadaniu SPZOZ-u. Powiat z umowy przewłaszczenia skorzystał tylko w części w roku 2003,
a pozostała część sprzętu ciągle jest elementem przewłaszczenia i stanowi zabezpieczenie udzielonej pożyczki, natomiast wierzyciel czyli powiat nie wykonał swoich praw wynikających
z umowy przewłaszczenia czyli nie przejął fizycznie tego sprzętu na swoją własność.
Innych zapytań do powyższego projektu uchwały radni nie zgłosili. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie radnych.
W obecności 18 radnych, za przyjęciem głosowało 16 radnych, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.
W wyniku głosowania Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwałę Nr XXVIII/200/2005
w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego oraz udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tego tytułu za 2004 rok.

Do punktu 3 b porządku obrad

Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się radni był projekt w sprawie przyjęcia rezygnacji i zwolnienia z pełnienia obowiązków członka Zarządu Powiatu w Kluczborku.Projekt uchwały został przygotowany w związku ze złożeniem przez Panią Irenę Kielar pisemnej rezygnacji z pełnienia w/w funkcji. Przewodniczący Zarządu w związku z tym przekazał powyższą rezygnację do Rady Powiatu. Do projektu uchwały radni nie wnieśli żadnych zapytań.
W związku z tym Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W obecności 18 radnych,
za przyjęciem głosował 1 radna, wstrzymało się 17, nie stwierdzono głosów przeciw.
Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XXVIII/201/2005 w przedmiotowej sprawie.
Przewodniczący Rady udzielił głosu Przewodniczącemu Zarządu, który podziękował radnej
Irenie Kielar w imieniu całego Zarządu Powiatu, swoim własnym, radnych, społeczeństwa Powiatu Kluczborskiego za wspólne lata pracy, za wielkie zaangażowanie w sprawy powiatu, pomoc.
Pan Starosta stwierdził, że ma nadzieję, iż współpraca ta będzie trwała nadal.
Następnie głos zabrała radna Irena Kielar, która podziękowała Panu Staroście oraz całej Radzie Powiatu za w/w słowa. Radna podziękowała także za uszanowanie jej decyzji i stwierdziła,
że być może kiedyś wszyscy dowiedzą się jaki był powód jej rezygnacji. Radna Irena Kielar poinformowała, że do tej pory zawsze służyła pomocą i nadal będzie nią służyć, nie tylko w dziale oświaty ale również innych. Będąc członkiem Zarządu Powiatu miała okazję poznać wiele tematów, które do tej pory były dla Niej nieznane. Ponadto radna poinformowała, że jako radna nadal będzie interesowała się wszystkimi sprawami oraz służyła pomocą i doświadczeniem.
Przewodniczący Rady również podziękował radnej Irenie Kielar za współpracę w imieniu wszystkich radnych Rady Powiatu w Kluczborku.
                                                                  
Do punktu 3 c porządku obrad

W dalszej części obrad Przewodniczący Rady przedstawił radnym projekt uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych Powiatu Kluczborskiego oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykup. Rada Powiatu w dniu 29 grudnia 2004r. podjęła uchwałę Nr XXV/177/2004 w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego. W powyższej uchwale zapisane zostały przychody z emisji obligacji komunalnych przeznaczając je na zmniejszenie zadłużenia likwidowanego SPZOZ-u. Planowane działania mają na celu likwidację długów SPZOZ-u i pokrycie jego ujemnego wyniku finansowego. Pozyskanie pieniędzy na uregulowanie zadłużenia nastąpi w drodze emisji obligacji komunalnych powiatu. Z tego powodu konieczne jest podjęcie powyższej uchwały. Łączna wartość nominalna emisji obligacji wynosi 14.300.000 PLN. Emisja obejmuje 143 sztuk obligacji komunalnych na okaziciela. Wartość nominalna jednej obligacji wynosi 100 000 PLN.
Emisja nastąpi w latach 2005-2007, zaś wykup w latach 2010-2015. Okres zapadalności obligacji wynosi 5-9 lat od daty emisji. Celem powyższych obligacji jest sfinansowanie wydatków związanych z pokryciem ujemnego wyniku finansowego i przyjętych zobowiązań po likwidowanym Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Kluczborku,
dla którego Powiat Kluczborski pełni rolę organu założycielskiego. Obligacje zostaną wyemitowane w trzech transzach:
-pierwsza transza na kwotę 6.300.000 PLN /2005r./,
-druga transza na kwotę 4.000.000 PLN /2006r./,
-trzecia transza na kwotę 4.000.000 PLN /2007r./.
O
procentowanie obligacji będzie każdorazowo ustalane przed rozpoczęciem rocznego okresu odsetkowego. Oprocentowanie to będzie zmienne, równe średniej arytmetycznej z pięciu ostatnich wartości stawki WIBOR-6m poprzedzających rozpoczęcie każdego okresu odsetkowego, powiększonej o marżę dla inwestorów nie wyższą niż 1,5% . Oprocentowanie będzie ustalane
i wypłacane w okresach rocznych liczonych od daty emisji. Wszystkie czynności związane
ze zbywaniem i wykupem obligacji oraz wypłatą oprocentowania zostaną powie
rzone bankowi,
z którym zostanie zawarta umowa o emisji obligacji komunalnych, jako agentowi emisji.
Do powyższego projektu uchwały nie wniesiono zapytań. W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał projekt pod głosowanie radnych. W obecności 18 radnych,
za przyjęciem głosowało 16 radnych, przeciw był 1 radny i wstrzymał się 1.
Rada Powiatu w wyniku głosowania podjęła uchwałę Nr XXVIII/202/2005 w sprawie emisji obligacji komunalnych Powiatu Kluczborskiego oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.

Do punktu 3 d porządku obrad

Następnie radni zapoznali się z projektem uchwały w sprawie nadania tytułu ,,Honorowego Obywatela Powiatu Kluczborskiego”. Projekt ten został przygotowany na wniosek Zarządu Powiatu. Nadanie w/w tytułu Panu Bernhardowi Serwuschokowi Kawalerowi Maltańskiemu zamieszkałemu w Vechcie będzie wyrazem wdzięczności i podziękowania za Jego dotychczasowe ogromne i bezinteresowne zaangażowanie się jeśli chodzi o pomoc dla Szpitala Kluczborskiego. Około 20 ton przekazanych darów przyczyniło się do zapewnienia jego właściwego funkcjonowania. Do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono zapytań.W związku z powyższym Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie. W obecności 18 radnych jednogłośnie 18 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr XXVIII/203/2005 w w/w sprawie.
Przewodniczący Rady kolejno ogłosił 10 minutową przerwę w obradach.

Do punktu 3 e, f, g porządku obrad

Po wznowieniu obrad radni przystąpili do zapoznania się z projektami uchwał w następujących sprawach:

-zmiany uchwały Nr XXVI/186/05 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005r.
w sprawie nadania pierwszego Statutu I Liceum Ogólnokształcącemu dla dorosłych
w Kluczborku,
-zmiany uchwały Nr XXVI/187/05 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005r.
w sprawie nadania Pierwszego Statutu I Liceum Ogólnokształcącemu Uzupełniającemu
dla dorosłych w Kluczborku,
-zmiany uchwały Nr XXVI/188/05 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005r.
w sprawie nadania pierwszego Statutu Technikum Uzupełniającemu Nr 1 dla Dorosłych.

Projekty powyższych uchwał zostały przedłożone ponownie Radzie Powiatu, gdyż zastosowany został w nich zapis mówiący o tym, że ,,uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego”. Zapis powyższy powinien mieć zastosowanie w przypadku prawa miejscowego. Z informacji uzyskanej z Nadzoru Prawnego Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego wynika, że statut nadawany nowo utworzonej szkole nie jest prawem miejscowym dlatego też wyżej zacytowany zapis otrzymuje nowe brzmienie, które mówi
o tym, iż uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Do powyższych projektów uchwał radni nie wnieśli żadnych zapytań w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosowanie całej Rady. W obecności 18 radnych, za przyjęciem poszczególnych projektów uchwał głosowało jednogłośnie 18 radnych nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła uchwały: Nr XXVIII/204/2005, Nr XXVIII/205/2005,Nr XXVIII/206/2005 w przedmiotowych sprawach.

Do punktu 3 h porządku obrad

Kolejnym projektem jaki przedstawił Przewodniczący Rady Powiatu był projekt w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku w 2004 roku. sprawozdanie zawiera m.in. informacje dotyczące:

A/ realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 15.12.2000r. o ochronie konkurencji i konsumentów,

-bezpłatne poradnictwo konsumenckie i informacja prawna w zakresie ochrony interesów konsumentów,

-występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

-wytaczanie powództw na rzecz konsumentów,

-współdziałanie z Delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji

Handlowej, Inspekcji Sanitarnej oraz organizacjami konsumenckimi w zakresie ochrony

konsumentów,

-działania o charakterze edukacyjno-informacyjnym,

B/ wykonywanie innych zadań określonych w przepisach odrębnych.

Do projektu nie wniesiono uwag. Przewodniczący Rady poddał go pod głosowanie. W obecności 18 radnych, za przyjęciem głosowało jednogłośnie 18 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw
i wstrzymujących się. Rada Powiatu podjęła kolejną uchwałę Nr XXVIII/207/2005
w przedmiotowej sprawi
e.

Do punktu 4 porządku obrad

Pan Starosta stwierdził, że na dwa pierwsze zapytania radnej Ireny Kielar odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.
Na kolejne zapytanie radnej odpowiedzi udzieliła Pani Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy, która wyjaśniła, że prace interwencyjne mogą być organizowane przez każdy zakład pracy po wcześniejszym zwróceniu się z wnioskiem do Powiatowego Urzędu Pracy. Wyjątek stanowią organizacje związkowe, kościoły, biura poselskie. Wniosek taki składa się w Powiatowym Urzędzie Pracy, następnie jest on rozpatrywany przez czteroosobową komisję. Każdy pracodawca w myśl ustawy ma prawo korzystać z tego typu pomocy. Prace interwencyjne trwają do sześciu miesięcy,
a wysokość refundacji wynosi do 100% kwoty zasiłku /504.20,-zł oraz ZUS od wcześniej wymienionej kwoty/. Pracodawcy, którzy korzystają z pomocy publicznej mają obowiązek po sześciu miesiącach zatrudniać pracowników przez okres co najmniej 24 miesięcy.
O prace interwencyjne nie mogą się ubiegać pracodawcy, którzy w ostatnich 12 miesiącach zwolnili swoich pracowników. Jeśli pracodawca zwiększy zatrudnienie osób o ilość osób zwolnionych
to o taką pomoc może się wtedy ubiegać. Wszystkie prace m.in. interwencyjne są refundowane ze środków Funduszu Pracy to może być tak, że środki, które są limitowane mogą być niewystarczające by zorganizować u wszystkich pracodawców tego typu prace. Jak stwierdziła Pani Dyrektor na dzień dzisiejszy zostały wykorzystane wszystkie środki z Funduszu Pracy, które były w 2005 roku przeznaczone na organizację prac interwencyjnych, ale przez Pana Starostę zostały podpisane 3 programy, które wcześniej były złożone do Pana Marszałka, aby skorzystać z 30% rezerwy. Na dzień dzisiejszy wszystkie wnioski złożone do Powiatowego Urzędu Pracy zostały zaopiniowane pozytywnie i PUP otrzyma dodatkową kwotę na różnego rodzaju prace m.in. prace interwencyjne /500.000,-zł/.
Na zapytanie radnego Władysława Zawadzkiego odpowiedzi udzielił Pan Kazimierz Sztajglik Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku.
Pan Dyrektor wyjaśnił, że ZDP podjął się przygotowania projektu dotyczącego przeznakowania dróg w obrębie Kostowa, Miechowej, Janówki, Ciecierzyn. Ten projekt jest już ukończony
i następnie zostanie przesłany do Opola oraz do powiatu kępińskiego ponieważ ta droga jednoc
ześnie dotyczy w/w powiatu w związku z tym musi być z ich strony wyrażona pozytywna opinia by móc oznakować drogi. Następnie musi być wyrażona zgoda odnośnie dróg powiatowych
i krajowych. Dopiero wtedy można ustawić stosowną ilość znaków ograniczających t
onaż. Jeśli chodzi o remonty na terenie Gminy Byczyna Pan Dyrektor poinformował, że na niektórych drogach są one już wykonywane i będą prowadzone w dalszym ciągu. W pierwszej kolejności zostaną wyremontowane drogi, gdzie będzie odbywał się wyścig kolarski.Pan Dyrektor stwierdził, że przewidywalny czas na remonty to około 2-3 miesiące.

Do punktu 5 porządku obrad

Następnym punktem z jakim zapoznali się radni było sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w 2004 roku. Do powyższego sprawozdania nie zgłoszono zapytań. Przewodniczący Rady w obecności 17 radnych poddał niniejsze sprawozdanie pod głosowanie. Radni 17 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się przyjęli w/w sprawozdanie.

Do punktu 6 porządku obrad

Kolejnym punktem obrad, jaki został przedstawiony zebranym było sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 22.03.2005r. do 12.04.2005r. W powyższym okresie sprawozdawczym Zarząd Powiatu odbył 3 posiedzenia, na których podjęto dziesięć uchwał, szereg decyzji i rozstrzygnięć.

Radny Adam Martyniszyn odnosząc się do sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu z posiedzenia z dnia 22 marca 2005r. zapytał z jakich środków zostanie sfinansowane wykonanie robót budowlanych w budynku Oddziału Zabiegowego Szpitala w Kluczborku przez Śląskie Przedsiębiorstwo Techniczno-Budowlane oraz na kiedy jest zaplanowane rozpoczęcie i zakończenie w/w robót. Przewodniczący Rady zabierając głos wyjaśnił radnemu, że Komisja Zdrowia w dniu 21 kwietnia uczestniczyła w oględzinach obiektu Szpitala w Kluczborku. Prace budowlane jak poinformował Przewodniczący Rady są mocno zaawansowane i zbliżają się ku końcowi. Ponadto Skarbnik wyjaśnił, że środki, które mają być przeznaczone na sfinansowanie robót zostały zapisane w budżecie na 2005r., a kwota musi być znana w momencie podpisania umowy.
Zamówienie obejmowało zakres robót tj: wykonanie elewacji, drzwi automatycznych na podjeździe, przebudowa pracowni RTG, położenie tynków barytowych. Kwota wynikająca z umowy, związana z postępowaniem przetargowym wynosi 253.000,-zł. Skarbnik poinformował także, że termin wykonania umowy jest do końca kwietnia, ale najprawdopodobniej firma nie zmieści się w w/w terminie.
Innych zapytań nie zgłoszono. W związku z tym Przewodniczący Rady poddał sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu pod głosowanie. W obecności 18 radnych, za przyjęciem głosowało 16 radnych, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.

Do punktu 7 porządku obrad

Przewodniczący Rady poinformował zebranych, że w związku z upływem kadencji Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Pan Starosta zwrócił się do Rady Powiatu z pismem o wytypowanie kandydatów do prac w komisji. Do dnia dzisiejszego do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku należało dwóch radnych: Maciej Mularczyk i Mieczysław Garbowski. Przewodniczący Rady zaproponował, aby powyższy skład w następnej kadencji nie uległ zmianie. Innych propozycji nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący poddał kandydatury radnych pod głosowanie. W wyniku głosowania w obecności 18 radnych, za przyjęciem głosowało 16 radnych, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.
Kolejno Przewodniczący Rady wystąpił z ustnym wnioskiem, aby Rada Powiatu udzieliła Panu Mecenasowi Jackowi Pierzyńskiemu pełnomocnictwa do prowadzenia sprawy w Naczelnym Sądzie Administracyjnym w Warszawie dot. skargi kasacyjnej Rady Powiatu od wyroku Wojewódzkiego. Sądu Administracyjnego w Opolu w sprawie skargi Pana Henryka Fraszka i innych na uchwałę Rady w sprawie likwidacji SPZOZ w Kluczborku. Pan Starosta zabierając głos wyjaśnił, że do tej pory pełnomocnikiem był i nadal pozostaje Pan Mecenas Dariusz Kraśnicki. Powyższa propozycja została wysunięta jako dodatkowa.Przewodniczący Rady udzielił głosu radnemu Leszkowi Krzyżanowskiemu, który poprosił
o wyjaśnienie z jakich środków będzie opłacany Pan Jacek Pierzyński.
Pan Starosta wyjaśnił radnemu, że Pan Pierzyński będzie jedynie reprezentował Radę Powiatu na rozprawie w dniu 19 maja 2005r. i zadeklarował zrobić to nieodpłatnie. Innych zapytań nie zgłoszono. Przewodniczący Rady powyższy wniosek w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Jackowi Pierzyńskiemu poddał pod głosowanie radnych. Za przyjęciem wniosku opowiedziało się 16 radnych, wstrzymał się 1, przeciw głosował 1 radny. Następnie Przewodniczący Rady przypomniał wszystkim radnym o zbliżającym się terminie składania oświadczeń majątkowych, który przypada na dzień 30 kwietnia 2005r.
Ponadto Przewodniczący zwrócił się do radnych, aby nie spóźniali się na posiedzenia komisji oraz sesje.
Kolejno głos zabrał Pan Starosta, który poinformował, że w dniu 3 maja przypada rocznica Konstytucji i w związku z tym w kościele Matki Bożej Wspomożenia Wiernych w Kluczborku odbędzie się o godz.1000 Msza Św. Ponadto w dniu 9 maja przypada 60-ta rocznica zakończenia II wojny światowej. W związku z powyższym na kluczborskim Rynku odbędą się liczne uroczystości m.in.: wmurowanie tablicy pamiątkowej, msza św. odprawiona na cmentarzu przy ołtarzu polowym, przemarsz, odsłonięcie tablicy pamiątkowej. Pan Starosta poinformował, że w tym miesiącu oraz w tym roku przypada 5-lecie partnerstwa
z powiatem Bad Durkheim oraz powiatem Brzeżany na Ukrainie. W dniach od 5-7 maja powiat kluczborski będzie gościł delegację z obu powiatów partnerskich.
W dniu 6 maja odbędzie się także konferencja, która zorganizowana została z tej okazji. Pan Starosta zaprosił wszystkich radnych do udziału w w/w konferencji.Innych spraw nie poruszano.

                                                     Do punktu 8 porządku obrad

Przewodniczący Rady w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim radnym oraz zaproszonym gościom za udział i zamknął o godz. 1305 XXVIII sesję Rady Powiatu.
Na tym protokół zakończono.

Przewodniczący Rady

Maciej Mularczyk