PROTOKÓŁ nr 109/2005

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 08 czerwca 2005 r.

 

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. projekt uchwały w sprawie cofnięcia powierzenia zadań doradcy metodycznego matematyki i chemii.
  1. Sprawy finansowe:
  1. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu;
  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
  3. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  4. rozliczenie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kluczborku wykorzystania dotacji celowej przeznaczonej na dofinansowanie wyścigu kolarskiego juniorów młodszych “Po ziemi kluczborskiej”.
  1. Sprawy Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu:
  1. wniosek spółki “Klimor-Śląsk” z Katowic w sprawie uregulowania należności za prace budowlane w budynku oddziału nowej chirurgii Szpitala Powiatowego w Kluczborku;
  2. podjęcie decyzji w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego;
  3. rozważenie możliwości przesunięcia na 2006 rok realizacji inwestycji polegającej na budowie drogi we wsi Bogacica;
  4. informacja dotycząca zbywania nieruchomości Powiatu Kluczborskiego w I półroczu br.;
  5. projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę okres 10 lat gospodarstwa znajdującego się przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalncyh – RCKU w Bogdańczowicach.
  1. Odpowiedź Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu dotyczące zakupu alarmowego czujnika poziomu gazu płynnego i ziemnego dla Stacji Kontroli Pojazdów w Polanowicach.
  2. Sprawy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie:
  1. porozumienie z Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu a pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego;
  2. porozumienie z Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka w Domu Dziecka w Bąkowie a pochodzącego z Miasta Opole.
  1. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu.
  2. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 27 maja 2005 r. został również przyjęty.

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta przedstawił zebranym:

  1. projekt uchwały w sprawie cofnięcia powierzenia zadań doradcy metodycznego

matematyki i chemii. Starosta wyjaśnił zebranym, że na mocy niniejszej uchwały cofa się powierzenie zadań doradcy metodycznego matematyki i chemii pani Ewie Sygulla, zawarte w Uchwale nr 32/77/2003 z dnia 19 sierpnia 2003 r. w sprawie powierzenia zadań nauczyciela – doradcy metodycznego matematyki i chemii. Podstawą do cofnięcia powierzenia zadań doradcy metodycznego jest wniosek Pani Ewy Sygulla z dnia 26.04.2005 r. o rezygnacji z wykonywania zadań doradcy metodycznego matematyki i chemii z dniem 01 września 2005 r. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie cofnięcia powierzenia zadań doradcy metodycznego matematyki i chemii.

Do punktu 3 porządku

Skarbnik omówił następujące sprawy:

  1. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu; Skarbnik

    powiedział, że uchwała ta została przygotowana zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu z posiedzenia w dniu 27 maja br. i dotyczy uruchomienia środków w łącznej wysokości 25.851 zł. Środki te zostaną przeznaczone na zwiększenie planu wydatków Zespołu Szkół Ponadgimnnazjalnych Nr 1 Kluczborku – 16.000 zł. oraz dla Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku – 9.851 zł. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;

    Skarbnik wyjaśnił, że zmiany te dotyczą decyzji Wojewody Opolskiego o zwiększeniu dotacji dla Domów Pomocy Społecznej o kwotę 42.626 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie utrzymania w tych domach osób przyjętych na zasadach sprzed 01 stycznia 2004 roku oraz na częściową realizację zadań w zakresie w osiągania standardów w domach pomocy społecznej. Ponadto, uchwała ta dotyczy zwiększenia budżetu o kwotę 1.000 zł. w związku z podpisanym z Gminą Byczyna porozumieniem, na mocy którego Gmina Byczyna przekazuje powyższe środki czyli kwotę 1.000 zł. na ośrodek interwencji kryzysowej w Kluczborku Łącznie budżet powiatu ulega zwiększeniu o kwotę 43.626 zł. – zakończył swoją wypowiedź Skarbnik. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

  3. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Skarbnik

    powiedział, że zmiany te dotyczą przesunięć między paragrafami związanymi z wynagrodzeniami: pierwsza zmiana dotyczy wniosku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku, która wnioskuje o przesunięcie między paragrafami kwoty 35.100,00 zł. na zwiększenie wynagrodzeń i uposażenia funkcjonariuszy ze świadczeń dodatkowych. Skarbnik zapewnił, że dokonanie powyższej korekty nie spowoduje zmian ogólnej kwoty wydatków zaplanowanych na ten rok dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku, jeśli chodzi o limit wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, one również się nie zmienią. W pozostałej części, projekt tej uchwały dotyczy rozdziału 80146 – dokształcanie i doskonalenie nauczycieli. Skarbnik powiedział, że należy utworzyć plan w dwóch paragrafach tj. delegacje służbowe oraz wynagrodzenia

    bezosobowe gdyż organizowane były na terenie powiatu konferencje w związku z którymi, zatrudnione zostały osoby na umowę zlecenie a ta z kolei jest wypłacana w ramach paragrafu 4170 – wynagrodzenia bezosobowe jak również należy pokryć koszty delegacji. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do projektu powyższej uchwały, Starosta poddał go pod głosowanie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

  4. rozliczenie wykorzystania przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Kluczborku dotacji celowej

przeznaczonej na dofinansowanie wyścigu kolarskiego juniorów młodszych “Po ziemi kluczborskiej”; Skarbnik wyjaśnił, że z budżetu powiatu została udzielona na ten cel dotacja celowa w wysokości 2.000 zł. Gmina Kluczbork po zorganizowaniu w/w wyścigu kolarskiego, rozlicza się w ten sposób, że przesyła nam rozliczenie, z którego wynika, że środki te zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem a mianowicie zostały przeznaczone dla internatu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach za wyżywienie ekip kolarskich wyścigu “po ziemi kluczborskiej”. Środki te w całości trafiły do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach czyli wróciły do naszego budżetu tyle że jako dochody. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych zastrzeżeń do powyższego rozliczenia dotacji, Starosta zaproponował aby je przyjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął rozliczenie wykorzystania przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Kluczborku dotacji celowej przeznaczonej na dofinansowanie wyścigu kolarskiego juniorów młodszych “Po ziemi kluczborskiej”.

 

Do punktu 4 porządku

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy:

  1. wniosek firmy “Klimor-Śląsk” Sp. z o.o. z Katowic w sprawie uregulowania należności za

    prace budowlane w budynku oddziału “nowej chirurgii” Szpitala Powiatowego w Kluczborku; Starosta wyjaśnił, że zwróciliśmy się do w/w firmy z prośbą o zakończenie robót budowlanych prowadzonych na w/w obiekcie a oni z kolei odpisali nam, że podejmą się zakończenia tych robót ale pod warunkiem dokonania przez nas zapłaty zobowiązania w wysokości 37.122,55 zł. czyli części wadium i zabezpieczenia należytego wykonania robót (zobowiązanie to powstało za SP ZOZ w Kluczborku). Wicestarosta powiedział, że jest to sprawa na tyle istotna, że firma ta niezakończyła prac z tego względu, że mieli niektóre roboty

    wykonać dopiero po zamontowaniu niektórych innych urządzeń i tak np. w pomieszczeniach sal operacyjnych należy zamontować filtry absolutne, osłony maskujące oraz osłony na lampę operacyjną i powinni to zrobić w ramach tamtych pieniędzy i oni nie wypierają się tego, zrobią to ale w związku z występującym wobec nich zaległościami, firma ta po prostu wykorzystuje tę sytuację chcąc wymusić na nas jak najszybsze uregulowanie zaległości. Wicestarosta dodał, że firma “Klimor-Śląsk” domaga się w tej chwili zwrotu kwoty 37.122,55 zł. natomiast cała należność jest większa o co najmniej 9.000 zł. i to będzie do zwrotu prawdopodobnie we wrześniu br. Wicestarosta zaproponował, aby zawrzeć z w/w firmą porozumienie na mocy którego, zobowiążemy się do zwrotu należnej kwoty jest tylko kwestia ustalenia terminu jego dokonania. Starosta zaproponował jako termin spłaty - 31 sierpnia br. z kolei Skarbnik zasugerował, aby np. do końca czerwca br. przekazać w/w firmie chociaż jakąś część należności a pozostałą można faktycznie obiecać im do końca sierpnia. Jeśli chodzi natomiast o wysokość poszczególnych części spłat, członkowie Zarządu postanowili upoważnić Wicestarostę oraz Skarbnika Powiatu do negocjowania z firmą “Klimor-Śląsk” Sp. z o.o. ich wysokości wstępnie ustalając ich wysokość następująco: pierwsza część – około 5.000 zł. natomiast druga część stanowić będzie pozostałą do spłacenia kwotę (bez odsetek). Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o zawarciu z firmą

    “Klimor – Śląsk” Sp. z o.o. umowy, na mocy której, Powiat Kluczborski zobowiąże się do zwrotu należności w wysokości 37.122,55 zł. w dwóch częściach: pierwsza – do 30 czerwca br. (około 5.000 zł.), druga – do 31 sierpnia br. (pozostała reszta bez odsetek). Jednocześnie, Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższej umowy. Ponadto, Zarząd Powiatu upoważnił Wicestarostę oraz Skarbnika Powiatu do negocjowania z w/w firmą wysokości poszczególnych części spłat oraz ewentualnej zmiany terminów ich spłaty.

  2. podjęcie decyzji w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu

    Kluczborskiego; Starosta powiedział, że Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu ogłosił i przeprowadził w dniu 2 czerwca 2005 roku IV przetarg ustny nieograniczony na trzy działki gruntowe przeznaczone pod budownictwo jednorodzinne położone w Bogacicy: dz. nr 1089, 1090 i 1091oraz II rokowania cenowe na nieruchomość położoną w Kluczborku zabudowaną budynkiem starej pralni szpitalnej wraz z dezynfektorownią – dz. nr 91/10. W związku z brakiem ofert, zarówno przetarg jak i rokowania zakończyły się wynikiem negatywnym i dlatego Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu zwraca się z prośbą o podjęcie decyzji co do dalszych poczynań. Starosta jak i Wicestarosta stwierdzili, że na pewno nie należy obniżać

    cen a ogłosić kolejny przetarg na działki w Bogacicy oraz kolejne rokowania na nieruchomość położoną w Kluczborku zabudowaną budynkiem starej pralni szpitalnej wraz z dezynfektorownią. W związku z tym, że pozostali członkowie Zarządu Powiatu również byli tego samego zdania co w/w, jednogłośnie postanowiono o ogłoszeniu kolejnego przetargu

    na nieruchomości gruntowe położone w Bogacicy oraz postanowiono o podjęciu kolejnej próby zbycia nieruchomości zabudowanej budynkiem starej pralni szpitalnej wraz z dezynfektorownią w drodze rokowań. Jednocześnie postanowiono o pozostawieniu cen powyższych nieruchomości (zarówno działek położonych w Bogacicy jak i działki zabudowanej budynkiem starej pralni wraz z dezynfektorownią) na dotychczasowym poziomie.

  3. rozważenie możliwości przesunięcia wykonania zadania - budowa drogi w Bogacicy na

    2006 rok; rozważenia możliwości przesunięcia na 2006 rok realizacji inwestycji polegającej na budowie drogi we wsi Bogacica. Zarząd Powiatu po wstępnym zapoznaniu się z wnioskiem, postanowił o podjęciu decyzji w powyższej sprawie na kolejnym posiedzeniu. Jednocześnie, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu wcześniejsze skonsultowanie tej sprawy ze Starostą oraz Wicestarostą.

  4. informacja dotycząca zbywania nieruchomości stanowiących własność Powiatu

Kluczborskiego za okres od początku br. do dnia 02 czerwca br.; Starosta powiedział, że w I półroczu bieżącego roku Powiat Kluczborski zbył następujące nieruchomości: sześć lokali mieszkalnych dla najemców z prawem pierwszeństwa przy zastosowaniu trzech bonifikat; działkę gruntową niezabudowaną położoną w Gierałcicach oraz działki dla Gminy Wołczyn natomiast do sprzedaży pozostały jeszcze nieruchomości położone w Żabińcu, Wołczynie (magazyn po TR), w Kluczborku: ul. Ossowskiego, (działka niezabudowana pod usługi komercyjne), ul. Skłodowskiej 15 (działka zabudowana budynkiem starej pralni szpitalnej) oraz ul. Skłodowskiej 21(działka zabudowana budynkiem szpitala - byłym oddziałem wewnętrznym) oraz nieruchomość zabudowana budynkami gospodarczymi położona w Gierałcicach.. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do powyższej informacji, Starosta zaproponował, aby ją przyjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższą informację.

  1. projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę okres 10 lat gospodarstwa

znajdującego się przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalncyh – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach. Zarząd Powiatu po wstępnym zapoznaniu się z z w/w projektem uchwały postanowił o podjęciu decyzji w powyższej sprawie na kolejnym

posiedzeniu. Jednocześnie, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu wcześniejsze skonsultowanie w/w projektu uchwały ze Starostą oraz Wicestarostą.

Do punktu 5 porządku

 

Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z odpowiedzią Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu dotyczące zakupu alarmowego czujnika poziomu gazu dla Stacji Kontroli Pojazdów w Polanowicach ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Starosta przypomniał zebranym, że na poprzednim posiedzeniu, Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach w sprawie przyznania kwoty 1.200 zł. netto na zakup alarmowego czujnika gazu płynnego i ziemnego dla Stacji Kontroli Pojazdów w Polanowicach i wtedy to postanowiono, że jeżeli powyższy zakup może zostać dokonany ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej to Zarząd Powiatu wyrazi na to zgodę natomiast jeżeli nie, to wniosek ten zostanie ponownie rozpatrzony. W związku z powyższym, zlecono Naczelnikowi Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa przygotowanie stosownej w tym zakresie opinii. Jak wynika z przedmiotowej opinii, zakup alarmowego czujnika poziomu gazu płynnego i ziemnego może zostać dokonany ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej gdyż środki w/w funduszu można przeznaczyć właśnie na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w celu realizacji zasady zrównoważonego jej rozwoju.

W związku z powyższym, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o sfinansowaniu zakupu alarmowego czujnika poziomu gazu płynnego i ziemnego dla Stacji Kontroli Pojazdów w Polanowicach ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 

Do punktu 6 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu omówił następujące sprawy:

  1. porozumienie z Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka

w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu a pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego; Starosta powiedział, że Miasto Opole zobowiązuje się do realizacji postanowienia Sądu Rejonowego w Kluczborku z dnia 15 marca 2005 roku poprzez umieszczenie dziecka w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu natomiast Powiat Kluczborski zobowiązuje się do ponoszenia wydatków na utrzymanie w/w dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął porozumienie z Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu a pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego i postanowił o jego podpisaniu. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Wicestarostę.

b) porozumienie Nr 3 / 2004 z Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka w Domu Dziecka w Bąkowie a pochodzącego z Miasta Opole. Starosta powiedział, że Miasto Opole zobowiązuje się ponosić wydatki na utrzymanie dziecka w Domu Dziecka w Bąkowie w wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania dziecka w tej placówce. Zarząd Powiatu przyjął porozumienie Nr 3 / 2004 z Miastem Opole w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka przebywającego w Domu Dziecka w Bąkowie a pochodzącego z Miasta Opola i postanowił o jego podpisaniu.

Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania powyższego porozumienia Starostę oraz Wicestarostę.

Do punktu 7 porządku

 

Starosta przedstawił zebranym następujące projekty uchwał Rady Powiatu:

- projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XXVI/185/2005 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 lutego 2005 roku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oswiatowy6ch powiatu kluczborskiego na rok 2005 – Pani Jolanta Krzysztowczyk wyjaśniła zebranym, że członkowie Ogniska Związku Nauczycielstwa Polskiego przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku zwrócili się do Związku Nauczycielstwa Polskiego, Zarząd Oddziału w Kluczborku z prośbą o zgłoszenie do Rady Powiatu w Kluczborku wprowadzenia aneksu do w/w uchwały z kolei Związek Nauczycielstwa Polskiego z tym wnioskiem zwrócił się do Zarządu Powiatu w Kluczborku.

Niniejsza zmiana ma dotyczyć paragrafu 8 regulaminu wynagradzania nauczycieli dotyczącego wysokości dodatku motywacyjnego o obecnej treści: “roczna wysokość środków przeznaczonych na dodatki motywacyjne wynosi 4% planowanego na dany rok

wynagrodzenia pracowników pedagogicznych zatrudnionych w szkole” i proponuje się dopisanie zdania: “wysokość środków przeznaczonych na dodatki motywacyjne może być wyższa w miarę posiadanego zabezpieczenia finansowego”. Pani Krzysztowczyk dodała, że zdaniem Związku Nauczycielstwa Polskiego, zmiana ta umożliwi zwiększenie dodatków motywacyjnych dla nauczycieli biorących udział w pracach komisji egzaminacyjnych i ko0misji nadzorujących przebieg egzaminów maturalnych, dojrzałości i potwierdzających kwalifikacje zawodowe. Skarbnik powiedział, że proponuje nie wprowadzać żadnych zmian do regulaminu wynagradzania nauczycieli na 2005 rok gdyż ten, który obecnie obowiązuje, jest wynikiem długotrwałych negocjacji z przedstawicielami związków zawodowych i powinien jego zdaniem obowiązywać do końca br. a ewentualne propozycje zmian mogą być wzięte pod uwagę przy opracowywaniu regulaminu wynagradzania nauczycieli na przyszły rok. Ponadto Pani Krzysztowczyk dodała, że należy pamiętać, że wprowadzenie zmian do regulaminu spowoduje ponowne przeprowadzenie długotrwałej procedury, w wyniku której, zmiany regulaminu mogłyby wejść w życie być może w listopadzie lub nawet dopiero w grudniu. Reasumując, po długiej dyskusji, Zarząd Powiatu postanowił, że nie będzie

wprowadzać zmian do projektu uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok 2005.

Jednocześnie, Zarząd Powiatu zlecił Pani udzielenie odpowiedzi wnioskodawcy, że obecnie obowiązujący regulamin wynagradzania nauczycieli jest wynikiem długotrwałych negocjacji z przedstawicielami związków zawodowych reprezentujących nauczycieli i będzie obowiązywać do końca bieżącego roku. Wprowadzenie zmian do regulaminu powoduje ponowne przeprowadzenie długotrwałej procedury, w wyniku której, zmiany regulaminu mogłyby wejść w życie być może w listopadzie lub grudniu, w związku z tym, Zarząd Powiatu postanowił, że może wziąć pod uwagę tę propozycję przy opracowywaniu regulaminu na następny rok.

  • projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego

w I kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego – Starosta przedstawił opinie poszczególnych związków zawodowych, tylko ZNP wniosło o wyrównanie płac placówek oświatowych z pozostałymi. Zarząd Powiatu postanowił o zatwierdzeniu swojego projektu i przekazaniu go do Rady Powiatu;

  • projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XXVI/192/2005 Rady Powiatu w Kluczborku

z dnia 28 lutego 2005 roku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2005 rok - Zarząd Powiatu zatwierdził w/w projekt uchwały jako materiał na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku;

 

Do punktu 8 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym wniosek Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania obozu szkoleniowego sekcji piłki siatkowej UKS LO Kluczbork. Starosta dodał, że dyrektor w/w szkoły swoją prośbę uzasadnia tym, że udzielenie przez Zarząd Powiatu dofinansowania umożliwiłoby uczestnictwo w tym obozie dziewczętom, których z powodu trudnej sytuacji materialnej nie stać na opłacenie całej kwoty. Ponadto szkoła prosi, aby w przypadku pozytywnego rozpatrzenia ich prośby, ewentualne środki wpłacić na konto Rady Rodziców przy ZSO w Kluczborku. Skarbnik po wysłuchaniu niniejszego wniosku stwierdził, że na pewno nie możemy przekazywać żadnych środków na konto Rady Rodziców a poza tym, dodała Pani Krzysztowczyk, to zadanie mogło być zaplanowane w budżecie powiatu na ten rok i wtedy na pewno jakieś środki zostałyby zaplanowane na ten cel. Starosta dodał, że ta sprawa powtarza się już któryś z kolei rok i ciągle jest ta sama sytuacja, że szkoła prosi o środki dopiero przed samym wyjazdem. Reasumując, po krótkiej dyskusji, Zarząd Powiatu negatywnie zaopiniował

powyższy wniosek uzasadniając swoją decyzję brakiem wolnych środków oraz tym, że ustawa o finansach publicznych nie pozwala powiatom na przekazywanie środków na konto Rady Rodziców. Ponadto, wnioski do budżetu na następny rok budżetowy należy składać do września każdego roku. Zarząd Powiatu zlecił Skarbnikowi Powiatu udzielenie odpowiedzi wnioskodawcy.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

3. Otylia Skoczylas ...............................................

4. Stanisław Stenzel ...............................................