Protokół Nr 23/2005

 

ze wspólnego posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego
oraz Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w dniu 30.03.2005r.

 

  1. Przewodniczyli Przewodniczący Komisji –Andrzej Jung i Mariusz Pieńkowski.

    Listy obecności w załączeniu.

  2. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

    1.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,

    2.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia

    Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

    3.Kazimierz Sztajglik – Dyrektor ZDP w Kluczborku.

    1. Porządek posiedzenia:

    1.Otwarcie posiedzenia.

    2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 31.03.2005r.

    3.Plan pracy komisji na I półrocze 2005r.

    4.Wolne wnioski.

    5.Zamknięcie posiedzenia.

     

  3. Ad.1.

    Wspólne posiedzenie komisji otworzył Przewodniczący Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego, który przywitał wszystkich zebranych. Przewodniczący przedstawił zebranym porządek dzisiejszego posiedzenia. Do przedstawionego porządku nie wniesiono uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

  4. Ad.2.

Na wstępie posiedzenia obu komisji Przewodniczący Komisji Zdrowia poprosił Skarbnika
o szersze omówienie przygotowanego projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały
Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2005 rok. Skarbnik wyjaśnił, że projekt powyższej uchwały dotyczy poważnych korekt w stosunku do uchwalonego wcześniej budżetu na 2005 rok. Korekty te zdaniem Skarbnika dokonywane są do końca I kwartału. Zmiany są związane z otrzymaniem ostatecznych wielkości poszczególnych części subwencji z budżetu państwa oraz dotacji na podstawie informacji Ministra Finansów i Wojewody Opolskiego. W tym zakresie uchwała zawiera zmiany
w części dochodowej i wydatkowej. Skarbnik wyjaśnił, że zmiany determinowane są trzema zasadniczymi powodami:

  • pismo Ministra Finansów w sprawie określenia ostatecznych wielkości poszczególnych części subwencji ogólnej z budżetu państwa oraz prognozy dochodów z tytułu podatku od osób fizycznych / podatek od osób fizycznych jest wyższy od zakładanego w projekcie
    o 27.326,-zł, zaś jeśli chodzi o subwencję w dziale 758 /subwencja oświatowa jest wyższa
    o 1.118.129, -zł oraz część wyrównawcza o 2.310,-zł/,
  • pismo Wojewody Opolskiego w sprawie określenia ostatecznych wielkości dotacji celowych
    otrzymywanych z budżetu państwa,
  • zmiana związana z wprowadzeniem do budżetu po zamknięciu dochodów i wydatków budżetu 2004 roku.

Skarbnik wyjaśnił również, że jednocześnie w ramach dotacji udzielonych z budżetu Wojewody Komenda Straży Pożarnej w Kluczborku otrzymała dotację w wysokości
50.000,-zł na zadania inwestycyjne polegające na wykonaniu placu manewrowego przy nowej strażnicy. Są to środki dotacyjne. W dziale 710 jest także zmniejszenie dotacji o 1.000,-zł
/ Nadzór budowlany /. Zmiany w/w wprowadzając do budżetu dokonano korekt związanych z planem wydatków jak i dochodów. Środki zaprognozowane przez budżet państwa jak wyjaśnił Skarbnik zostały wprowadzone
w następujący sposób:

  • jeśli chodzi o zmniejszenie strony dochodowej to skorygowany został plan dochodów ze sprzedaży mienia o 439.608,-zł na minus, jednocześnie skorygowano plan dochodów z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych o 80.000,-zł na minus oraz dochody z tytułu odsetek od środków gromadzonych na rachunkach bankowych o 100.000,-zł.

Takie urealnienie planu dochodów zdaniem Skarbnika wydaje się potrzebne. Jak stwierdził Skarbnik wynika jeszcze kilka dodatkowych kwestii po stronie wydatkowej budżetu czyli wydatki, które wynikają z realizacji zadań powiatu. Jest to uwidocznione jak poinformował Skarbnik w dziale 600- Transport i łączność w kwocie 400.000,-zł /wydatki związane z utrzymaniem dróg powiatowych/.Temat powyższy był również poruszony na wspólnym posiedzeniu Komisji Rolnictwa i Komisji Oświaty. W dyskusji na powyższy temat chodziło nie o ograniczenie środków na wydatki drogowe lecz podniesiono kwestię oznakowania na terenie Gminy Byczyna związanego z ruchem samochodów ciężarowych przez drogi powiatowe w celu ominięcia wagi. W związku z powyższym Skarbnik stwierdził, że dobrze by było, aby zaproszony na dzisiejsze posiedzenie Pan Dyrektor ZDP w Kluczborku wyjaśnił tą kwestię.Drugą kwestią jaką była poruszano na w/w posiedzeniu było podjęcie działań zmierzających do zmniejszenie tego ruchu po drogach powiatowych. Przewodniczący Komisji Zdrowia w związku z powyższym udzielił głosu Dyrektorowi ZDP. Ponadto Przewodniczący zasugerował, że po okresie zimowym powinno się jak najszybciej zacząć uzupełnianie ubytków w nawierzchni dróg, gdyż są one bardzo niebezpieczne. Pan Dyrektor Kazimierz Sztajglik poinformował, że jeśli chodzi o remonty dróg to do momentu, w którym okazało się, że ZDP otrzyma dodatkowe środki nie było wiadomo czy uda się ogłosić przetarg na wykonywanie remontów. Było to związane z brakiem środków na ten cel. W chwili obecnej przygotowywany jest już przetarg pod remonty. Zdaniem Pana Dyrektora wszystkie formalności będą trwały około miesiąca po czym rozpoczną się remonty. Pan Dyrektor wyjaśnił również jeśli chodzi o oznakowanie, że jest ustawa o drogach z 21 marca 1985 r.
ze zmianami w art. 41 jest zapis mówiący o tym, że po drogach powiatowych mogą jeździć samochody o tonażu w przeliczeniu 8 ton na oś. Zdaniem Pana Dyrektora samochody TIR, które poruszają się po w/w drogach jeżdżą tam bezprawnie i kierowcy takich aut powinni być karani przez policję. Dyrektor stwierdzi także, że nie można również wprowadzić znaków, które będą pozwalać jedynie na ruch aut osobowych. Zdaniem Dyrektora wszystko leży w gestii policji, gdyż nie może dochodzić do sytuacji, że środki przeznacza się na znaki, a nie na drogi.
Dyrektor poinformował, że jeśli będzie taka konieczność to takie znaki zostaną wprowadzone lecz będzie to dość wysoki koszt.
Skarbnik stwierdził, że nad sprawą trzeba się zastanowić i podjąć ewentualne działania.
Przewodniczący Komisji Zdrowia zabierając kolejno głos stwierdził, że ważną kwestią jest także uzupełnianie ubytków w nawierzchniach dróg. Wypowiedź Przewodniczącego Komisji Zdrowia poparł Przewodniczący Komisji Budżetu, który poinformował, że na sesji

w Wołczynie była również poruszana kwestia napraw nawierzchni dróg.
Ponadto Przewodnczący poprosił o wyjaśnienie sprawy związanej z ciągłym nawiewaniem śniegu na drodze Gierałcice-Wąsice.

Pan Dyrektor wyjaśnił, że w takich miejscach stawiane są specjalne siatki, lecz ich kosz jest bardzo wysoki, a ponadto są one notorycznie kradzione.
Przewodniczący Komisji Budżetu poinformował, że na sesji w Wołczynie zadawanych było wiele pytań między innymi dotyczących:

  • nośności wagi na trasie Krzywiczyny-Komorzno,
  • odwodnienia rozwidlenia drogi na trasie Wierzbica Dolna,
  • działań związanych z budową chodnika przy ul.Byczyńskiej w Wołczynie.

Pan Dyrektor wyjaśnił, że sporządzana jest obecnie dokumentacja odnośnie chodnika przy cmentarzu.
Kolejno Pan Starosta zabierając głos poinformował, że w czasie, gdy była subwencja drogowa sięgano po środki, ale nie były one wykorzystywane w nadmiarze.

Starosta ponadto stwierdził, że dobrze się stało, iż temat został poruszony, ale niestety wszystkiego nie da się wykonać w jednym czasie i to trzeba zrozumieć. Starosta stwierdził,
że łącznie jest 403 km dróg naszego powiatu, a położenie 1 km drogi wynosi 318.000,-zł. Obecnie z okolic wiejskich jak poinformował Starosta spływa wiele wniosków o budowę chodnika. Zdaniem Starosty, aby wybudować chodnik muszą być spełnione wszystkie normy techniczne. Pan Starosta uważa, że dobrze, iż takie dodatkowe środki będą mogły być przeznaczone na drogi.

Skarbnik zabierając głos stwierdził, że wiele osób, które domagają się wykonania chodnika nie wiedzą tego, że aby wykonać taki chodnik trzeba najpierw wykonać odwodnienie, gdyż jak tego nie będzie to po jakimś czasie on się zapadnie. Jednocześnie wiąże się to
z podwyższeniem kosztów wykonania. Skarbnik wyjaśnił, że tegoroczny plan wydatków ZDP w znacznej części składa się z obligacji i te środki powinny być wydane na cele remontowe
i inwestycyjne.

Pan Dyrektor ZDP stwierdził nawiązując do dyskusji, że drogi w/w trzeba także utrzymywać na bieżąco, ubezpieczyć co związane jest także z kosztami.
Innych spraw nie poruszano. W związku z powyższym Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/177/2004 Rady Powiatu
w Kluczborku w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na 2005 rok.

W głosowaniu wzięły udział obie komisje. Za przyjęciem projektu głosowało 9 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Następnym projektem z jakim zapoznali się członkowie komisji był projekt w sprawie przekształcenia Domu Dziecka w Bąkowie i Domu Dziecka w Bogacicy w jedną placówkę wielofunkcyjną – Powiatowy Zespół Socjalizacyjno-Interwencyjny ,,Nasz Dom”
Bogacica-Bąków. Radny Leszek Krzyżanowski poprosił o wyjaśnienie w jaki sposób będzie działał w/w Zespół i czy od miesiąca kwietnia będą dokonywane w nim przekształcenia kadrowe.

Skarbnik wyjaśnił, że utworzenie jednej placówki wielofunkcyjnej na terenie Powiatu Kluczborskiego w wyniku przekształcenia obu Domów Dziecka wynika ze zmian zachodzących w systemie opieki nad dzieckiem i rodziną oraz konieczności efektywniejszego przygotowania młodzieży do samodzielnego i odpowiedzialnego funkcjonowania
w społeczeństwie. Przekształcenie placówek dotychczas działających jako placówki socjalizacyjnej w placówkę wielofunkcyjną pozwoli na rozszerzenie działalności
i dostosowanie placówek do standardów jakie mają obowiązywać od roku 2006. Proces przekształceniowy obejmie kwestie organizacyjne, kadrowe, księgowe i nie będzie odbywał się kosztem opieki nad dziećmi. Skarbnik poinformował, że zacznie on funkcjonować
z dniem 1 lipca 2005 roku jako placówka wielofunkcyjna łącząca działania interwencyjne
i socjalizacyjne.

Radny Leszek Krzyżanowski zapytał ile osób w wyniku połączenia w/w Domów Dziecka straci pracę oraz na jakiej zasadzie otrzymają oni wypowiedzenia z pracy czy z tytułu reorganizacji jednostki, czy też w związku z likwidacją etatu. Skarbnik stwierdził, że w sumie do zwolnienia jest pięć osób, w tym 2 osoby, które posiadają już pełne prawo emerytalne. Ponadto osoby te zostaną zwolnione w związku z reorganizacją jednostki. Jak wyjaśnił także Skarbnik taka sytuacja musiała mieć miejsce, gdyż Domy Dziecka od roku 2005 będą na wyłącznym utrzymaniu Powiatu, co zobowiązuje do podjęcia oszczędności.
Starosta nawiązując do wyjaśnień Skarbnika poinformował, że w w/w przypadku element oszczędnościowy miał bardzo małe znaczenie. Starosta stwierdził, że zwolnionym osobom postara się pomóc w znalezieniu jej w innym miejscu.
Radny Piotr Wiecha zapytał ilu jest wychowanków w obu Domach Dziecka.
Skarbnik odpowiadając na zapytanie radnego poinformował, że łącznie w obu Domach Dziecka jest 50 wychowanków.
Innych zapytań do projektu nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddali go pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 9 radnych, wstrzymał się 1,

nie stwierdzono głosów przeciw.
Kolejnym omawianym projektem uchwały był projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Kluczborskiego do realizacji projektu pt.,, Wzmocnienie instytucjonalne sieci Powiatowych Centrów Informacji Europejskiej i Gospodarczej w województwie opolskim”
w ramach kontraktu wojewódzkiego 2005/2006 oraz zasad jego finansowania.
Skarbnik wyjaśnił, że na posiedzeniu w dniu 15 marca 2005r. przedstawicieli PCIEG zostały przyjęte wstępne uzgodnienia co do realizacji wspólnego dla dziewięciu powiatów projektu pod w/w tytułem. Podstawowym argumentem skłaniającym do przeprowadzenia takiej inicjatywy okazała się możliwość pozyskania środków finansowych na doposażenie jednostek PCIEG z Kontraktu Wojewódzkiego. Na wyżej wspomnianym spotkaniu przyjęty został podział środków oraz reguły realizacji projektu. Całkowity budżet projektu wyniesie 108.000,-zł. Według wyliczeń każde z 9 powiatów wniesie wkład własny w wysokości 3.000,-zł. Ponadto wkład wniesie również Fundacja Rozwoju Śląska oraz Wspieranie Inicjatyw Lokalnych w kwocie 10.800,-zł. W ramach dotacji Dom Europejski doposaży każdą jednostkę PCIEG sprzętem biurowym /zgodnie z zapotrzebowaniem centrów/ o łącznej wartości 10.000,-zł. Dom Europejski przy Fundacji Rozwoju Śląska oraz Wspierania Inicjatyw Lokalnych, podejmując rolę lidera projektu, zwrócił się z wnioskiem o formalną zgodę na przystąpienie naszego powiatu do w/w inicjatywy na zasadzie partnerskiej , a także o zabezpieczenie określonych środków finansowych na mocy uchwały Rady Powiatu.

Radny Adam Martyniszyn odnosząc się do powyższego projektu zapytał czy kwota wkładu /3.000,-zł/ jako wkład własny do projektu będzie ponoszona przez dłuższy okres, czy to jest jednorazowe.

Skarbnik wyjaśnił, że kwota ta będzie jednorazowa i w momencie jej uiszczenia dostaniemy 10.000,-zł na doposażenie. Ponadto Skarbnik stwierdził, że te biura, które powstały
w powiatach powstały w zasadzie bezkosztowo, gdyż wszelkie prace wykonywane są przez pracowników wydziału jedynym kosztem jest tablica informacyjna. Zdaniem Skarbnika taka działalność ma na celu to, aby każdy zainteresowany z naszego powiatu mógł na miejscu otrzymać pomoc informacyjną na temat spraw związanych z Unią Europejska, środkami, możliwością ubiegania się o te środki itp. W tym celu została uruchomiona również czytelnia.

Skarbnik poinformował także, że nie jest to na dzień dzisiejszy działalność mocno rozwinięta, ale jak obserwuje gro studentów korzysta z tego.

Innych zapytań nie zgłoszono. W związku z powyższym projekt został poddany pod głosowanie. W wyniku głosowania za przyjęciem głosowało 9 członków, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw.

Następnie członkowie komisji przystąpili do omówienia kolejnego projektu jakim był projekt stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wniesienia aportu rzeczowego
i podwyższenia kapitału zakładowego spółki Powiatowe Centrum Zdrowia S.A
w Kluczborku.

Na wstępie głos zabrał radny Wiktor Naumik, który poinformował, że obie komisje proponują, aby projekt powyższego stanowiska został wycofany z porządku obrad najbliższej sesji.

Następnie głos zabrał Przewodniczący Komisji Zdrowia, który poinformował, że szpital obecnie funkcjonuje w budynkach, które nadają się do remontu. Przewodniczący ponadto uważa, że SANEPID zbyt ostro podchodzi do wymagań jakie ich zdaniem powinny być spełnione. Te sprawy powinny zdaniem Przewodniczącego być uregulowane,
spółka w tym wypadku musiałaby zainwestować bardzo duże środki w budynki, które nie
są ich własnością.

Kolejno w dyskusji głos zabrał radny Piotr Wiecha, który stwierdził, że przekazanie budynków spółce może wywołać duże niezadowolenie ze strony niektórych grup społecznych, ponadto można zadać również pytanie dlaczego spółka miałaby przeznaczyć środki na remont skoro budynki nie należą do nich. Radny poinformował, że on również dzierżawi obiekt, w którym przeprowadzał remont dachu oczywiście za zgodą właściciela
i środki te zostały mu zwrócone. Radny Wiktor Naumik stwierdził, że prowadząc swoją działalność medyczną otrzymuje również zalecenia, aby dostosować gabinet do wymogów stawianych przez SANEPID i zostaje to przez niego wykonane.

Radny uważa, że nie rozumie intencji w/w stanowiska, gdyż po przejęciu nieruchomości
i sprzętu nie zwiększą się spółce środki chyba, że zamierza ona je sprzedać.

Radny Leszek Krzyżanowski nawiązując do dyskusji stwierdził, że jego zdaniem jest wyrok Sądu Administracyjnego, który określa jednoznacznie, że nie można wyzbywać się mienia powiatu jeśli chodzi o SPZOZ i prowadzić dalszej likwidacji. Wyrok jak określił radny jest wykonalny lecz nie jest prawomocny i wciąż nie ma wyroku kasacyjnego. Radny uważa, że jeśli zostanie podjęta taka uchwałato to powiat za parę lat będzie odpowiadał za to karnie, gdyż zostanie złamany wyrok Sądu Administracyjnego. W momencie, gdyby był już wyrok kasacyjny można by było wtedy podejmować jakiekolwiek działania. Radny uważa,
że niepoważne jest rozmawiać o tak poważnych sprawach zaledwie w przeddzień sesji. Najpierw zdaniem radnego trzeba wiele rzeczy przemyśleć, porozmawiać z Dyrekcją Spółki PCZ S.A, społeczeństwem. Jak stwierdził radny wstępnie na powyższy temat przeprowadził rozmowy z kolegami z WdR i opinia z ich strony jest negatywna.

Następnie Przewodniczący Komisji Zdrowia udzielił głosu Panu Staroście, który stwierdził, że do tego tematu powinno się podejść bez emocji. Powyższy projekt stanowiska został przygotowany na wniosek Zarządu Spółki PCZ w Kluczborku. Ponadto Pan Starosta wyjaśnił, że powyższe stanowisko nie określa ani terminu, daty oraz wysokości aportu.

Starosta również stwierdził, iż jeśli radni uważają, że przyjęcie takiego stanowiska wywoła pewne konflikty to zostanie ono wycofane, ale jego zdaniem powinno się w tej sprawie rozmawiać rzetelnie. Jeśli zdaniem radnych potrzebny jest czas na spotkania, opinię, to nie będzie tego utrudniał. Pan Starosta nawiązując do wypowiedzi radnego Leszka Krzyżanowskiego stwierdził, że przytoczony wcześniej przez radnego wyrok Sądu Administracyjnego nie ma zupełnie związku ze stanowiskiem, gdyż majątek jest wyłącznie majątkiem Powiatu. Starosta stwierdził także, że w szpitalu będą pojawiać się coraz częściej koszty, gdyż majątek trwały będzie się dekapitalizował i trzeba będzie go odnawiać.
Powiat nie będzie miał w swoim budżecie środków na zapłacenie remontów jeśli obiekty te zostaną w Powiecie. Starosta wyjaśnił także, że w związku z ewentualnym przekazaniem Spółce Powiat nie traci nic i zachowuje pełną kontrolę nad gospodarką spółki, gdyż jest jej jedynym właścicielem. Nie można zdaniem Starosty zmierzać w kierunku, że Spółka będzie chciała cokolwiek sprzedać.

Radny Leszek Krzyżanowski nawiązując do powyższej wypowiedzi poinformował, że jego zdaniem właśnie te działania zmierzają w w/w kierunku i stąd są wątpliwości ze strony tzw:
,, grupy niezadowolonych”. Radny poinformował, że informacje te były konsultowane

z prawnikami i ich zdania są na ten temat różne.

W dyskusji głos zabrał także Przewodniczący Rady – Maciej Mularczyk, który stwierdził,
iż jego uczucia dotyczące w/w kwestii są bardzo mieszane i proponuje, aby podjęcie tej decyzji zostało przełożone, gdyż jest wiele rzeczy do wyjaśnienia.

Radny Adam Martyniszyn poparł wypowiedzi radnych i uważa, że aby sprawa mogła być rozpatrzona powinny ze strony PCZ być dostarczone dokumenty na temat sytuacji finansowej Spółki na dzień dzisiejszy. Nie można Zdaniem radnego podejmować stanowiska jeśli nie zna się realiów finansowych działalności Spółki.

Piotr Wiecha także zabierając głos w dyskusji stwierdził, że rzeczywiście jest za mało informacji i Powiat jako właściciel PCZ w Kluczborku nie posiada należytej wiedzy.

Następnie głos zabrał Skarbnik, który poprosił Przewodniczących obu komisji, aby jak najszybciej powrócono ponownie do tematu, gdyż ,,wylane zostało dziecko z kąpielą “
w kwestii ruchomości. Skarbnik uważa, że w tej kwestii pozycja finansowa Spółki nie ma żadnego znaczenia lecz kondycja budżetu powiatu.

Radny Wiktor Naumik stwierdził, że taka sytuacja powinna być przewidziana przy zakładaniu Spółki.

W związku ze złożonym wcześniejszym wnioskiem radnego Wiktora Naumika w sprawie odrzucenia przygotowanego stanowiska w sprawie wniesienia aportu rzeczowego i podwyższenia kapitału zakładowego spółki PPCZ S.A w Kluczborku Przewodniczący obu komisji poddali go pod głosowanie. W wyniku głosowania za odrzuceniem głosowało
5 radnych, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.

Członkowie komisji zaproponowali, aby na najbliższe posiedzenie komisji został zaproszony Zarząd Spółki, Przewodnicząca Rady Nadzorczej, Zarząd Powiatu jako Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, Pan Starosta.

Ponadto członkowie komisji zapoznali się z informacją o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Kluczborskiego w 2004 roku oraz ze sprawozdaniem z Zarządu Powiatu za okres
od 16.02.2005r. do 08.03.2005r. Do powyższych materiałów nie wniesiono zapytań.

Ad.3.

Członkowie komisji przedstawili swoje propozycje do wspólnego planu pracy obu komisji.

Na poszczególne miesiące zaplanowano m.in.:

-styczeń – analiza materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku,

-luty – omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku,

-marzec – analiza materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku,

przygotowania propozycji do planu pracy komisji na I półrocze 2005r.,

-kwiecień – stanowisko w sprawie wniesienia aportu rzeczowego i podwyższenia kapitału

akcyjnego Spółki PCZ S.A w Kluczborku, omówienie spraw związanych
z wykonaniem budżetu za rok 2004, analiza materiałów na sesję Rady Powiatu
w Kluczborku,

-maj – drogi powiatowe oraz planowane remonty, omówienie materiałów na sesję
Rady Powiatu w Kluczborku,

-czerwiec – analiza zadań inwestycyjnych /wizyta w KPPSP w Kluczborku oraz w KPP
w Kluczborku itp./, omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku, bezpieczeństwo p/pożarowe.

Powyższe propozycje do planu pracy zostały przyjęte przez członków obu komisji.

Ad.4.

Innych spraw nie poruszano.

Ad.5.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący obu komisji podziękowali wszystkim za udział i zamknęli posiedzenie w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

Przewodniczący Komisji Zdrowia                                                  Przewodniczący Komisji Budżetu

i Bezpieczeństwa Publicznego                                                           i Rozwoju Gospodarczego

Andrzej Jung                                                            Mariusz Pieńkowski