Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 31 marca 2005 r.
PROTOKÓŁ nr 102/2005
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 31 marca 2005 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu oraz Skarbnik Powiatu.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- dofinansowania szkolenia osób, które będą zajmować się wprowadzaniem danych do systemu “Combitada”;
- wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie sfinansowania kosztów udziału laureatów Samorządowego Konkursu Nastolatków “Ośmiu Wspaniałych” w finale tego konkursu.
- Sprawy finansowe:
- sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za 2004 r.
- skarga Przedsiębiorstwa Budowlanego “Sypko” z Kluczborka – rozpatrzenia sprawy SP ZOZ w Kluczborku z tytułu wniesionego wadium przetargowego na roboty budowlane i instalacyjne w budynku oddziału chirurgicznego i budynku warsztatów szpitala w Kluczborku;
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
- projekt uchwały w sprawie: zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok;
- wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie
udzielenia dofinansowania na zagospodarowanie terenów zielonych w/w placówki;
- wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie
zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych z przeznaczeniem na usługi
remontowe;
- wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych z przeznaczeniem na dokształcanie młodocianych pracowników;
- Umowa dot. realizacji przedsięwzięcia pn. badanie stanu środowiska w powiecie kluczborskim.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 22 marca 2005 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Starosta przedstawił zebranym następujące sprawy:
a) dofinansowania szkolenia osób, które będą zajmować się wprowadzaniem danych do systemu “Combitada”; Starosta wyjaśnił, że 1 stycznia 2005 r. weszła w życie Ustawa o systemie informacji oświatowej oraz rozporządzenie wykonawcze MENiS. Ustawa ta określa, że szkoły i placówki oświatowe zobowiązane są do prowadzenia bazy danych oświatowych przy wykorzystaniu nowego systemu sprawozdawczości statystycznej. System ten ma zastąpić sprawozdawczość dotychczas prowadzoną na rzecz GUS i MENiS. Bazy danych oświatowych są prowadzone w formie elektronicznej i podmioty prowadzące bazy danych oświatowych są obowiązane do korzystania z oprogramowania udostępnionego nieodpłatnie lub zaakceptowanego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. Pierwsze zbieranie danych – kontynuował Starosta, będzie miało miejsce do 29 kwietnia br. według stanu na dzień 31 marca br. W związku z tym, “Combitada” wystąpiła z ofertą szkoleniową do obsługi SIO. Szkolenie obejmuje 8 godzin lekcyjnych a jego koszt to
154 zł. od osoby. W związku z powyższym, Wydział Edukacji zwraca się z prośbą
o wyrażenie zgody na dofinansowanie powyższego szkolenia ze środków przeznaczonych na doskonalenie nauczycieli a koszt szkolenia to 1694 zł. ( 11 osób x 154 zł.). Skarbnik powiedział, że z działu - dokształcanie nauczycieli, mamy wydzielone 6.355 zł. z przeznaczeniem na oświatę wobec tego, powyższą kwotę czyli 1654 zł. możemy przeznaczyć na to szkolenie bo to zdaniem Skarbnika jest ważna i potrzebna rzecz. W związku z tym, że żaden z członków Zarządu Powiatu nie miał żadnych uwag co do powyższego wniosku i propozycji Skarbnika, Starosta zaproponował aby wniosek ten pozytywnie zaopiniować co też jednogłośnie uczyniono.
- wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie
sfinansowania kosztów udziału laureatów Samorządowego Konkursu Nastolatków “Ośmiu Wspaniałych” w finale tego konkursu. Starosta przypomniał zebranym, że celem powyższego konkursu jest promowanie pozytywnych zachowań, działań, postaw dzieci i młodzieży oraz upowszechnianie młodzieżowego wolontariatu. W konkursie wyłoniono 8 laureatów. Do eliminacji ogólnopolskich wytypowano ucznia ZSO w Kluczborku, który wraz z opiekunem wyjedzie do Warszawy, aby tam reprezentować Powiat Kluczborski a na uroczyste zakończenie tej edycji konkursu, do Częstochowy, wyjedzie 3 uczniów wraz z opiekunem – Panem Tadeuszem Michałkiewiczem. Koszty uczestnictwa wynoszą 250 zł. od osoby. W związku z powyższym, Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku zwraca się z prośbą o sfinansowanie kosztów tego wyjazdu. Skarbnik powiedział, że wcześniej była taka sugestia, aby sfinansować to z dodatkowych środków. Po dokonaniu ponownej analizy kosztów na administrację i obsługę, co prawda na wynagrodzenia ale PODN otrzyma dodatkowe środki. Dodatkowo, na dzisiejsze posiedzenie Zarządu Powiatu – kontynuował Skarbnik, jest przygotowany projekt uchwały w sprawie wprowadzenia środków z dotacji celowych udzielonych na mocy zawartych porozumień a dodatkowo, PODN korzysta z pieniędzy budżetowych, pozadotacyjnych. W związku z powyższym, Skarbnik zaproponował aby PODN koszty wyjazdu sfinansowało właśnie z tych środków. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się z tą propozycją w związku z powyższym, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił, że w związku z dokonaniem zwiększenia budżetu powiatu uchwalonego na 2005 rok (zwiększenie dotyczy PODN w Kluczborku) o środki pochodzące z dotacji celowych udzielonych na mocy zawartych
porozumień z gminami i powiatami, aby część z tych środków wykorzystać na powyższy cel.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik przedstawił zebranym następujące sprawy:
a) sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za 2004 r. Skarbnik powiedział, że w dniu dzisiejszym tj. 31 marca jest ustawowy termin przyjęcia niniejszego sprawozdania. Sprawozdanie to obejmuje wykonanie dochodów i wydatków z zakresu administracji rządowej oraz wykonanie przychodów i rozchodów. Rok został zamknięty zdaniem Skarbnika “niezłym” wynikiem, ogółem wykonanie dochodów zamknęło się łącznym wskaźnikiem 100,71% zaś wykonanie wydatków – 99,75% i to jest rzecz, która pozwala na stwierdzenie, że budżet został zamknięty w sposób na pewno umożliwiający wydanie pozytywnej opinii o jego realizacji i na tej podstawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu. Następnie Skarbnik stwierdził, że jeżeli chodzi o dochody – dział 750 – Administracja publiczna, rozdział Starostwo Powiatowe – 118,35%, bardzo w tym pomogła komunikacja, również dochody z najmu na skutek podpisania umowy ze spółką również są na dość wysokim poziomie bo po korekcie plan mówił o 87.246 zł., wykonaliśmy 73.421 zł. i te pieniądze wystarczyły na pokrycie wynagrodzeń przejętych pracowników z SP ZOZ. Największym problemem są wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych – zaczynaliśmy od 2.000.000 zł. a skończyliśmy na planie 396,167 zł. to była druga korekta wynikająca z zaciągnięcia kredytu, ostatecznie sprzedaliśmy na 443,930 zł. Z pewnym niepokojem zdaniem Skarbnika można obserwować dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami – plan był 165.000 zł. następnie został skorygowany na 124.334 zł. a wykonanie – 146,312 zł. Jeśli chodzi o dział 756 – dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnych – PIT na 3.230,814 zł. planu a wykonaliśmy 3.155.165 zł czyli prawie 98% i to wykonanie jest zadawalające natomiast podatek dochodowy od osób prawnych – w pierwszym roku funkcjonowania określono plan bardzo trafnie a tu Ministerstwo Finansów nam nic nie mówi, my musimy sami określić na podstawie informacji jak to w powiecie będzie i zaplanowano 102.000 zł. a wykonanie jest 105.634 zł. Jeśli chodzi o wydatki – kontynuował Skarbnik, dział 757 – obsługa długu publicznego - bardzo dużo nas kosztuje spłata długu: wydatki bieżące w tym spłata odsetek od kredytu zaciągniętego na rynku krajowym oraz wyemitowanych obligacji – 529.157 zł. natomiast z poręczenia spłaty kredytu zaciągniętego przez SP ZOZ (łącznie
kapitał i odsetki) zapłaciliśmy 746.719 zł. i to jest bardzo dużo, dlatego Skarbnik powiedział, że proponuje aby zamienić go jak najszybciej na obligacje. Następnie Skarbnik omówił dział 851 – Ochrona zdrowia: szpitale ogólne – spłaciliśmy ECO i Nordea Bank 1.094.292 zł. to jest splata długu SP ZOZ-u i wydatki majątkowe (inwestycja) – wydatkowaliśmy 1.226.540 zł. Jeśli chodzi o wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu kluczborskiego za 2004 rok: przychody – 2.000.000 zł. z obligacji i 3.400.000 zł. z kredytu a rozchody: spłata kredytu – 1.488.208 zł. i o tyle nasz dług zmalał. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższe sprawozdanie i postanowił o jego przekazaniu Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu.
b) rozpatrzenia sprawy niezwrócenia przez SP ZOZ w Kluczborku wpłaconego przez w/w przedsiębiorstwo wadium przetargowego w kwocie 25.000 zł. na zadanie – “Roboty wykończeniowe budowlane i instalacyjne w budynku oddziału chirurgicznego i budynku warsztatów szpitala w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej”. Skarbnik powiedział, że rozmawiał z Panem Sypko na temat powyższego długu i powiedział mu, że jeżeli chce otrzymać pieniądze wcześniej niż po zakończeniu procesu likwidacji SP ZOZ-u to musi zagwarantować, że nie będzie domagać się zwrotu odsetek od tej kwoty należnej. W/w na to przystał i dlatego dobrze by było zdaniem Skarbnika zawrzeć z nim jakąś umowę, w której w/w przedsiębiorstwo zrzecze się prawa do jakichkolwiek należności ubocznych od kwoty 25.000 zł. Skarbnik stwierdził, ze zobowiązanie jest cywilno-prawne, jest udokumentowane a wierzytelność jest wymagana więc są spełnione wszystkie warunki do tego, aby dokonać zapłaty przez powiat. W załączeniu do niniejszego pisma jest dowód wpłaty dla SP ZOZ i oświadczenie o wnoszeniu wadium przez to przedsiębiorstwo. Ponadto Skarbnik zapoznał zebranych z opinią prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu właśnie w tej sprawie, dlatego że myśmy wobec ECO na zasadzie art. 519 zawierali umowę, występowali do Rady Powiatu o wyrażenie zgody na przejęcie zadłużenia następnie tę umowę podpisaliśmy wchodząc w prawa dłużnika natomiast zdaniem Skarbnika jest jeszcze inny sposób, o wiele prostszy, ponieważ wydatek jest już zaplanowany w budżecie na spłatę zadłużenia i można tego wydatku dokonać tym bardziej, że jak pisze wyżej wspomniany prezes RIO: “zgodnie z art. 356 § 2 Kodeksu cywilnego, jeżeli wierzytelność pieniężna jest wymagalna, wierzyciel nie może odmówić przyjęcia spłaty od osoby trzeciej (czyli w tym przypadku od powiatu – dodał Skarbnik), chociażby działała ona bez wiedzy i zgody dłużnika, gdyby odmówił zobowiązania wprawdzie by wygasło ale od tego momentu dłużnik nie byłby w zwłoce do zapłaty odsetek za opóźnienie. Jeżeli SP ZOZ ma wobec konkretnego
wierzyciela kilka długów, powiat może wskazać, który z nich zaspokaja (mamy jeden dług, więc wskazujemy ten jeden – dodał Skarbnik) jednak wierzyciel może to co przypada na poczet danego długu zaliczyć przede wszystkim na związane z tym długiem należności uboczne oraz na zalegające świadczenie główne” i dlatego zdaniem Skarbnika byłaby potrzebna umowa z Panem Sypko, w której on określi, że zrzeka się wszystkich kosztów ubocznych czyli odsetek; i dalej cytował Skarbnik prezesa RIO we Wrocławiu: “jeżeli więc powiat chciałby np. spłacić tylko należność główną bez zaległych odsetek, musiałby uzyskać od wierzyciela pisemne potwierdzenie takiego zaliczenia zapłaty. Z chwilą przyjęcia świadczenia przez wierzyciela zobowiązanie SP ZOZ wygaśnie - i to jest ważne, dodał Skarbnik. “Z punktu widzenia powiatu jest to pokrycie ujemnego wyniku finansowego SP ZOZ dokonany na podstawie art. 60 ust. 4 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej. Pokrycie ujemnego wyniku finansowego może bowiem nastąpić w dowolny sposób, tak że poprzez bezpośrednie zaspakajanie wierzycieli, skoro zaś powiat uprawniony jest do tego pokrycia, tym bardziej może dokonać tego tylko częściowo, zwłaszcza w sytuacji, gdy wobec przeprowadzanej już likwidacji SP ZOZ jego zobowiązania wkrótce z mocy prawa i tak staną się zobowiązaniami powiatu. Taka wcześniejsza spłata prawnie w postaci pokrycia ujemnego wyniku finansowego SP ZOZ jest dla powiatu o tyle korzystna, że zapłaci mniejsze odsetki niż później”. Skarbnik dodał, że stanowisko to w pełni odpowiada temu co chcemy zrobić i uzasadnia naszą decyzję. Jeżeli taka będzie decyzja Zarządu Powiatu, to zwracamy Przedsiębiorstwu Budowlanemu “Sypko” 25.000 zł. o tyle zmniejszamy dług i oszczędzamy ponad 8.000 zł. na odsetkach. Starosta jak i pozostali członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie postanowili o dokonaniu zwrotu wadium przetargowego Przedsiębiorstwu Budowlanemu “Sypko” w Kluczborka w kwocie 25.000 zł. Ponadto, Zarząd Powiatu postanowił o zawarciu z Przedsiębiorstwem Budowlanym “Sypko” umowy, na mocy której w/w przedsiębiorstwo zrzecze się prawa do jakichkolwiek należności ubocznych (odsetek) od kwoty należnej. Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższej umowy.
c) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków; Skarbnik wyjaśnił, że zmiany objęte niniejszą uchwałą polegają na zwiększeniu budżetu powiatu uchwalonego na 2005 rok o kwotę 75.379 zł. Zwiększenie to dotyczy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku, który prowadzi zadania z zakresu doradztwa i doskonalenie nauczycieli w naszym regionie. Otrzymane środki – kontynuował
Skarbnik, pochodzą z dotacji celowych udzielonych na mocy zawartych porozumień z gminami: Kluczbork, Wołczyn, Byczyna, Praszka, Gorzów Śląski, Rudniki, Radłów oraz powiatami: namysłowskim i oleskim. Wykazane środki zostaną przeznaczone na bieżące funkcjonowanie PODN, w tym koszty wynagrodzeń doradców metodycznych zatrudnionych od 01 stycznia 2005 r. Cała kadra będzie zajmowała się obsługą wymienionych jednostek samorządu terytorialnego w zakresie doradztwa metodycznego. W związku z tym, ze nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do niniejszego projektu uchwały, Starosta zaproponował aby ją podjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
d) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków; Skarbnik wyjaśnił, że przygotował niniejszą uchwałę zgodnie z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 23.03.2005 r. wydanym w zakresie ponownej analizy sposobu naliczania środków na wynagrodzenia pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego. Uchwała ta dotyczy przesunięcia środków z wynagrodzeń osobowych pracowników na wydatki bieżące w następujących jednostkach budżetowych powiatu: ZSL-Z w Polanowicach, SOSW w Kluczborku oraz w ZSP – RCKU w Bogdańczowicach. Skarbnik dodał, że przy tej okazji, Zarząd Powiatu mógłby podjąć rozstrzygnięcie o jak najszybszym przygotowaniu nowej tabeli wynagrodzeń w systemie punktowym. W związku z tym, ze nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do niniejszego projektu uchwały, Starosta zaproponował aby ją podjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie i wydatków i jednocześnie zobowiązano Naczelnika Wydziału Organizacyjnego do jak najszybszego przygotowania nowej tabeli wynagrodzeń w systemie punktowym.
- projekt uchwały w sprawie: zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu
Kluczborskiego na 2005 rok - układ wykonawczy ze wszystkimi zmianami. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do niniejszego projektu uchwały, Starosta zaproponował aby ją podjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok.
- wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie
udzielenia dofinansowania na zagospodarowanie terenów zielonych w/w placówki; Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Pani Grażyny Cisowskiej, dyrektora SOSW w Kluczborku, która pisze, że ośrodek posiada teren o powierzchni 1,74 ha już częściowo zagospodarowany
jednak dyrekcja planuje zagospodarować następną jego część i stworzyć część rekreacyjno-zabawową dla wychowanków. Skarbnik dodał, że rozmawiał z Panią dyrektor o powyższej sprawie i dowiedział się, że chcą przednią część ogrodzoną, gdzie były ogródki działkowe zagospodarować na coś w rodzaju Ogródka Jordanowskiego dla młodszych dzieci a w swoim wniosku nie pisała o konkretną kwotę, gdyż ich - zdaniem Pani dyrektor, każda kwota zadowoli. Skarbnik stwierdził, że cel jest szczytny i proponuje, aby z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczyć kwotę np. 1.000 zł. na ten cel. Pani Irena Kielar dodała, że za taką kwotę można dużo zrobić i jej zdanie kwota ta jest odpowiednia. Pozostali członkowie Zarządu Powiatu również zgodzili się z powyższą propozycją Skarbnika w związku z tym postanowiono jak wyżej.
- wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie
zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych z przeznaczeniem na usługi remontowe tj. wymiana okien i drzwi w sali gimnastycznej. Starosta powiedział, że dyrektor w swoim wniosku pisze, że przeprowadzenie tego remontu jest konieczne ze względu na zużycie stolarki okiennej a mianowicie powstałe szczeliny w oknach oraz długotrwały okres użytkowania, co wiąże się z utratą ciepła. Przewidywany koszt wymiany okien i drzwi to 25.209 zł. Skarbnik powiedział, że powyższa szkoła ma w tegorocznym budżecie zaplanowane 15.000 zł. na wymianę okien w sali gimnastycznej szkoły i jego zdaniem jeżeli ma być mowa o jakimkolwiek dofinansowaniu to tylko ewentualnie różnicę czyli 10.209 zł. Pani Irena Kielar dodała, że należy pamiętać o tym, że sala w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku jest w bardzo złym stanie a korzysta z niej najwięcej młodzieży. Skarbnik dodał, że w tej chwili nie jesteśmy w stanie dać mu tych pieniędzy ponadto Zarząd Powiatu przyznał w/w szkole środki potrzebne na przeprowadzenie kursów to niech szkoła na nich zarabia i ewentualnie tymi środkami uzupełni brakującą kwotę. Starosta jak i pozostali członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie stwierdzili, że są tego samego zdania co Skarbnik w związku z powyższym postanowiono, że w tej chwili brak jest możliwości dofinansowania powyższych usług remontowych w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku. W związku z tym, że szkoła ta ma zaplanowane w budżecie 15.000 zł. na wymianę okien w sali gimnastycznej szkoły a szacunkowy koszt całego remontu to 25.209 zł. to różnicę w kosztach szkoła może sfinansować z dodatkowo wypracowanych dochodów własnych lub z pozyskanych przez szkołę środków.
- wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie
zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych o kwotę 50.000 zł. z przeznaczeniem na dokształcanie młodocianych pracowników-uczniów klas wielozawodowych z zakresu teoretycznych przedmiotów zawodowych zasadniczej szkoły zawodowej. W arkuszu organizacyjnym na rok szkolny 2004/2005 nie zostały uwzględnione koszty prowadzenia kursów ponieważ Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku wchodził w skład zespołu szkoły i szkolenie młodzieży odbywało się bezpłatnie. Skarbnik powiedział, że są to pieniądze dla Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku za kursy, jedna szkoła płaci drugiej szkole a ta z kolei pisze, że nie ma pieniędzy. Starosta powiedział, że jeżeli damy te środki ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku to za chwilę znajdą się one w WODiDZ w Kluczborku bo szkoła zapłaci ośrodkowi. Skarbnik powiedział, że jego zdaniem, na tę chwilę nie należy dawać żadnych pieniędzy a następnie zastanowić się nad tym jak to jest w całym budżecie, jakie to są pieniądze., jak to wygląda w skali całego powiatu, jaki procent dochodu to stanowi w WODiDZ w Kluczborku. Starosta zaproponował, aby Zarząd Powiatu podjął rozstrzygnięcie w przedmiotowej sprawie po dokonaniu analizy kosztów praktycznej nauki zawodu w skali całego powiatu i przeprowadzenie tej analizy należy zlecić Skarbnikowi Powiatu. Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził z propozycją Starosty co do rozstrzygnięcia powyższego wniosku w związku z tym postanowiono jak wyżej.
Do punktu 4 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym umowę dotyczącą realizacji przedsięwzięcia pn. “Badanie stanu środowiska w powiecie kluczborskim w zakresie powietrza atmosferycznego i wód powierzchniowych”. Zadanie to finansowane będzie ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zaplanowanych na 2005 rok i realizowane przez Opolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Opolu w 2005 roku. Skarbnik dodał, że w umowie skorygował podobnie jak w roku ubiegłym, że środki nie będą przekazywane w formie dotacji tylko na podstawie rachunku lub faktury. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do niniejszej umowy, Starosta zaproponował aby ją przyjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął umowę
z Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska w Opolu w powyższej sprawie i postanowił o jej podpisaniu. Jednocześnie Zarząd Powiatu jednogłośnie upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania powyższej umowy.
Do punktu 5 porządku
Starosta zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie cofnięcia powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Domu Dziecka w Bąkowie. Starosta wyjaśnił, że na mocy niniejszej uchwały, z dniem 31 marca 2005 r. cofa się Pani Barbarze Ilkowiec powierzenie pełnienia obowiązków dyrektora Domu Dziecka w Bąkowie. Następnie Starosta poddał niniejszy projekt uchwały pod głosowanie. Zarząd Powiatu, przy jednym głosie wstrzymującym się (Pani Irena Kielar wstrzymała się od głosu) podjął uchwałę w sprawie cofnięcia powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Domu Dziecka w Bąkowie.
Starosta przedstawił zebranym projekt uchwały w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Domu Dziecka w Bąkowie. Starosta wyjaśnił, że na mocy tej uchwały powierza się pełnienie obowiązków dyrektora Domu Dziecka w Bąkowie Pani Dorocie Papierkowskiej na okres od 1 kwietnia 2005 r. do dnia 30 czerwca 2005 r. i jednocześnie upoważnia się Starostę Kluczborskiego do podpisania umowy o pracę na okres od 01 kwietnia 2005 r. do 30 czerwca 2005 r. Następnie Starosta poddał niniejszy projekt uchwały pod głosowanie. Zarząd Powiatu, przy jednym głosie wstrzymującym się (Pani Irena Kielar wstrzymała się od głosu) podjął uchwałę w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Domu Dziecka w Bąkowie.
Starosta poinformował członków Zarządu Powiatu o sprawie wycofania z porządku sesji Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31 marca br. projektu stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wniesienia aportu rzeczowego i podwyższenia kapitału zakładowego spółki Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński ...............................................
3. Irena Kielar ................................................
4. Otylia Skoczylas .................................................
5. Stanisław Stenzel ................................................
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Danuta Oziembłowska |
Data wprowadzenia: | 2005-05-23 10:10:58 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2005-07-28 10:02:33 |
Ostatnia zmiana: | 2005-07-28 10:02:33 |
Ilość wyświetleń: | 1475 |