PROTOKÓŁ nr 99/2005

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 02 marca 2005r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy oświaty:
  1. aneks nr 5 do arkusza organizacji SOSW w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005;
  2. aneks nr 5 do arkusza organizacji WODiDZ w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005;
  3. aneks nr 4 do arkusza organizacji ZSP Nr 2 - CKU w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005.
  1. Sprawy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku:
  1. porozumienie nr 3/2004 z Miastem Opole dot. ponoszenia kosztów utrzymania dziecka pochodzącego z Miasta Opole a przebywającego w Domu Dziecka w Bąkowie;
  2. porozumienie z Miastem Opole dot. ponoszenia kosztów utrzymania dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego a przebywającego w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu;
  3. porozumienie z Miastem Opole dot. ponoszenia kosztów utrzymania dziecka pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego a przebywającego w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu;
  1. Wniosek Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne użyczenie powierzchni ściennej pod zainstalowane automaty ogólnodostępne dla pacjentów szpitala.
  2. Wniosek Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie wycinki drzew na terenie szpitala.
  3. Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w sprawie podjęcia decyzji dot. nieruchomości – dz. nr 1089, 1090, 1091.
  4. Informator “Opieka zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2005 roku”.

9. Wolne wnioski.

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokoły z posiedzenia Zarządu, które odbyły się w dniu 16 lutego 2005 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Starosta omówił następujące sprawy:

  1. aneks nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych przy Specjalnym Ośrodku

    Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005; Starosta przedstawił zebranym przyczynę zmiany liczby zatwierdzonych godzin a mianowicie – z dniem 28 lutego 2005 r. jedna z uczennic została objęta nauczaniem indywidualnym a podstawą wydania takiej decyzji jest orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania Zespołu Orzekającego działającego przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku. Z kolei Wydział Edukacji w swojej opinii dotyczącej powyższej sprawy pisze – kontynuował Starosta, że Pani dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego mając na względzie finanse placówki, przydzieliła minimalną liczbę godzin nauczania indywidualnego określoną przepisami prawa czyli 8 godzin tygodniowo a zatem wzrost ogólnej liczby godzin nauczycielskich z 718 do 726 jest zasadny. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag co do powyższego aneksu, Starosta zaproponował, aby go zatwierdzić co też jednogłośnie uczyniono. Następnie Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania aneksu nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym SOSW w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005;

  2. aneks nr 5 do arkusza organizacji Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia

    Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005; Przewodniczący Zarządu powiedział, że zmiana liczby zatwierdzonych godzin uzasadniona jest tym, że w organizacji roku szkolnego 2004 / 2005 zaplanowany został turnus w zawodzie sprzedawca klasa II z 37 uczniami. W wyniku różnych korekt i zmian, współpracujące z powyższym ośrodkiem zasadnicze szkoły zawodowe zgłosiły do dokształcania dodatkowo 14 uczniów w tym zawodzie i dlatego w trosce o zabezpieczenie właściwych warunków pracy i bhp potrzeba jest zwiększenia liczby godzin a w zamian ośrodek zrezygnuje z podziału na grupy w przedmiocie “Komputer w szkole”. Następnie Starosta przedstawił zebranym opinię Wydziału Edukacji dotyczącą powyższego aneksu do arkusza organizacji, który to wydział pisze, że zorganizowanie nowego turnusu narzuca zwiększająca się liczba uczniów chętnych do nauki a to powoduje wzrost liczby godzin zajęć edukacyjnych o 3,58 tygodniowo – w rozliczeniu średniorocznym. W związku z tym, że nikt z obecnych nie miał żadnych uwag co do powyższego aneksu, Starosta zaproponował, aby go zatwierdzić. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził aneks nr 5 do arkusza organizacji Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005 i upoważnił Starostę do jego podpisania.

  3. aneks nr 4 do arkusza organizacji ZSP Nr 2 - CKU w Kluczborku na rok szkolny

2004 / 2005; Starosta przedstawił zebranym opinię na temat przyczyny zmiany liczby godzin zatwierdzonych w arkuszu przygotowaną przez Wydział Edukacji a mianowicie – zmiany do arkusza wynikają z organizacji pracy w szkole: powrót nauczyciela z urlopu dla poratowania zdrowia, skierowanie uczniów szkoły zawodowej na kurs do WODiDZ w związku z tym, zmiany te są zasadne przy czym ogólna liczba godzin zatwierdzonych w arkuszu pozostaje bez zmian. W związku z tym, że nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag co do powyższego aneksu, Starosta zaproponował aby go zatwierdzić co też jednogłośnie uczyniono. Ponadto Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania aneksu nr 4 do arkusza organizacji ZSP Nr 2 - CKU w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005.

Do punktu 3 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił następujące sprawy:

  1. porozumienie nr 3/2004 z Miastem Opole dot. ponoszenia kosztów utrzymania dziecka

pochodzącego z Miasta Opole a przebywającego w Domu Dziecka w Bąkowie; Starosta zapoznał zebranych z treścią niniejszego porozumienia a następnie, w związku z tym, że nikt z obecnych miał żądnych uwag do niniejszego porozumienia, zaproponował, aby je przyjąć. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższe porozumienie i upoważnił Starostę oraz Panią Irenę Kielar – członka Zarządu Powiatu do jego podpisania.

b) porozumienie z Miastem Opole w sprawie ponoszenia kosztów utrzymania dziecka

pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego a przebywającego w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu; Starosta wyjaśnił zebranym, że niniejsze porozumienie dotyczy umieszczenia w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu Grzegorza Zdaniewicza zamieszkałego przed umieszczeniem w powyższej placówce w Kluczborku oraz wysokości ponoszonych przez Powiat Kluczborski wydatków na jego utrzymanie z kolei Miasto Opole zobowiązuje się do umieszczenia w/w w Pogotowiu Opiekuńczym. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższe porozumienie i upoważnił Starostę oraz Panią Irenę Kielar – członka Zarządu Powiatu do jego podpisania.

c) porozumienie z Miastem Opole dot. ponoszenia kosztów utrzymania dziecka

pochodzącego z Powiatu Kluczborskiego a przebywającego w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu; Starosta wyjaśnił zebranym, że niniejsze porozumienie dotyczy umieszczenia w Pogotowiu Opiekuńczym w Opolu Mateusza Szpila zamieszkałego przed umieszczeniem w powyższej placówce w Kluczborku oraz wysokości ponoszonych przez Powiat Kluczborski wydatków na jego utrzymanie z kolei Miasto Opole zobowiązuje się do umieszczenia w/w w Pogotowiu Opiekuńczym. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższe porozumienie i upoważnił Starostę oraz Panią Irenę Kielar – członka Zarządu Powiatu do jego podpisania.

 

Do punktu 4 porządku

Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne użyczenie powierzchni ściennej pod zainstalowane automaty ogólnodostępne z przeznaczeniem dla korzystania przez pacjentów szpitala w Kluczborku. Starosta wyjaśnił zebranym, że automaty zostaną zamontowane przez firmę Region Techniki TP PubliTel Południe Jarosław Cieśla na następujących obiektach: szpital laryngologiczny i dziecięcy – 2 szt., szpital chirurgii i oddział wewnętrzny – 2 szt., szpital ginekologiczno-położniczy – 2 szt. Zarząd Powiatu jednogłośnie stwierdził, że nie widzi żadnych przeszkód jeśli chodzi o montaż powyższych automatów w związku z tym wniosek Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. został zaopiniowany jednogłośnie pozytywnie.

Do punktu 5 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym wniosek Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w sprawie wycinki drzew na terenie szpitala w Kluczborku. Jak wynika z informacji spółki – kontynuował Starosta, w związku z występującym zagrożeniem życia i zdrowia osób przebywających na terenie posesji szpitala w Kluczborku a także zagrożeniem zniszczenia mienia ruchomego i budynków, dokonano wytypowania drzew do wycinki rosnących na posesji szpitala w łącznej liczbie 21 sztuk. W wyniku oględzin dokonanych przez kompetentnego pracownika Urzędu Miejskiego, do wycinki zakwalifikowano 17 drzew natomiast z koron 4 drzew należy wyciąć uschnięte gałęzie. W związku z tym, że teren na którym rosną przedmiotowe drzewa jest własnością Powiatu Kluczborskiego, spółka zwraca się do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na wycięcie tych drzew a także ustalenia, co należy następnie z tymi ściętymi drzewami zrobić, w jaki sposób zagospodarować. Na niniejsze posiedzenie Zarządu Powiatu została poproszona Pani Renata Jażdż – Zaleska wspólnie z Panem Mieczysławem Buczkowskim w celu wyjaśnienia jeszcze powyższej sprawy. Pan Mieczysław Buczkowski przedstawił Zarządowi Powiatu mapę terenu, na której zaznaczone zostały drzewa, które należy wyciąć głównie z tego powodu, że większość z nich ogranicza drogę przeciwpożarową a także rosną nad miejscem wyładunku pacjentów z karetki i suche gałęzie cały czas opadają. Drzew zostanie jeszcze bardzo dużo, to nie będzie tak, że zrobi się z placu przyszpitalnego “pustynię” a ponadto taki jest wymóg straży pożarnej. Pan Buczkowski dodał, że Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. wystąpi do Urzędu Miejskiego o zgodę na wycięcie przedmiotowych drzew, potrzebna jest tylko jeszcze zgoda Zarządu Powiatu. Skarbnik zapytał, czy są chętni aby to drzewo wyciąć i zagospodarować. Pani Zaleska stwierdziła, że mają trzy wnioski od zainteresowanych osób, którzy by chcieli to drzewo wyciąć bezpłatnie zabierając je w zamian to drzewo ale spółka nie może podjąć sama decyzji w tej sprawie bo to należy do Zarządu Powiatu. Jeden z prywatnych przedsiębiorców policzył koszt wycięcia czterech największych drzew na ponad 900 zł. – dodała Pani Zaleska. Starosta stwierdził, że to, że te drzewa należy wyciąć to nie ma wątpliwości i na to Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę ale pozostała tylko teraz kwestia co zrobić z tym drzewem. Skarbnik stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem byłoby oddanie go w zamian za wycinkę i posprzątanie placu bo gdyby chciano sprzedać to drzewo to zysk z jego sprzedaży będzie pokrywać koszt wycinki a nie wiadomo czy znajdzie się chętny na jego zakup. Starosta zapytał Pana Buczkowskiego, kto chce wycinać za drzewo na co pytany odpowiedział, że Pan Wenerski oraz on osobiście jest tym zainteresowany. Starosta powiedział, że w przypadku pozwolenia na wycinkę tych drzew, sprawa musi być przygotowana w ten sposób, że osoba ta musiałaby z podmiotem zawrzeć umowę o dzieło w której będzie kalkulacja – ile kosztuje wycinka drzew, jaka jest wartość drzewa czyli wycena usługi i wycena drzewa. Po krótkiej dyskusji Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wycinkę drzew na terenie szpitala w Kluczborku. Ponadto Zarząd Powiatu postanowił, Ze przedmiotową wycinkę winien dokonać podmiot do tego uprawniony a wartość usługi proponuje się skompensować wartością pozyskanego drewna.

 

Do punktu 6 porządku

 

Starosta przedstawił zebranym wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku w sprawie podjęcia decyzji odnośnie nieruchomości - trzech działek gruntowych niezabudowanych: nr 1089, 1090 i 1091. Starosta wyjaśnił zebranym, że na dzień 21 lutego br. ogłoszono III przetarg na zbycie przedmiotowych nieruchomości jednak w związku z tym, że na ten przetarg nie stawił się ani jeden oferent celem zakupu, przetarg uznano za nieodbyty. Starosta stwierdził, że decyzja o ogłoszeniu IV przetargu jest pewna ale pozostaje jeszcze kwestia, czy obniżyć ceny tych działek. Po krótkiej dyskusji Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o obniżeniu cen wywoławczych przedmiotowych działek do następujących ich wartości: dz. nr 1089 o pow. 0,0966 ha – z 18.650 zł. do 17.900 zł.; dz. nr 1090 o pow. 0,1067 ha – z 18.670 zł. do 17.950 zł.; dz. nr 1091 o pow. 0,1013 ha z 19.550 zł. do 18.900 zł. Reasumując, Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu IV przetargu na powyższe nieruchomości obniżając jednocześnie ich ceny wywoławcze do wartości jw.

Do punktu 7 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił zebranym informator “Opieka zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2005 roku”. Starosta wyjaśnił, że niniejszy informator zawiera wykaz placówek opieki zdrowotnej udzielających bezpłatnych świadczeń zdrowotnych na terenie powiatu kluczborskiego w 2005 roku na podstawie podpisanych umów z Opolskim Oddziałem Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia: pogotowie ratunkowe, lecznictwo szpitalne, podstawowa ambulatoryjna opieka zdrowotna, specjalistyczna ambulatoryjna opieka zdrowotna, stomatologia, lecznictwo uzdrowiskowe, leczenie w Unii Europejskiej, rehabilitacja, zaopatrzenie w środki pomocnicze i przedmioty ortopedyczne oraz rozkład godzin pracy oraz plan dyżurów aptek ogólnodostępnych w powiecie kluczborskim w 2005 roku. Wydział Ochrony i Promocji Zdrowia Starostwa Powiatowego w Kluczborku - kontynuował Starosta, proponuje aby powyższy informator wydać w formie broszury i do swojego wniosku załączył kalkulację kosztów jego wydruku opracowaną na podstawie informacji uzyskanych z dwóch kluczborskich drukarni a mianowicie “Klucz – Druk” oraz Przedsiębiorstwa Wielobranżowego “Koping”. Skarbnik zaproponował, aby powyższy informator zamieścić w Informatorze Powiatowym. Starosta stwierdził, że tak, ale należałoby to zrobić w formie wkładki do Informatora Powiatowego. Zarząd Powiatu po krótkiej dyskusji postanowił jednogłośnie przyjął informator “Opieka zdrowotna w powiecie kluczborskim w 2005 roku” i również jednogłośnie postanowił, aby niniejszy informator zamieścić w formie wkładki do Informatora Powiatowego.

Do punktu 8 porządku

 

Brak wolnych wniosków.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

-------------------

2. Mieczysław Czapliński .............................................

3. Irena Kielar ...............................................

4. Otylia Skoczylas ...............................................

5. Stanisław Stenzel ...............................................