Protokół Nr 20/2004

 

ze wspólnego posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego

oraz Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w dniu 01 grudnia 2004r.

Przewodniczyli Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung,

Mariusz Pieńkowski.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski,

2.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 02.12.2004r.

3.Wolne wnioski.

Ad.1.

Posiedzenie komisji otworzył Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, który przywitał wszystkich zebranych i przedstawił proponowany porządek posiedzenia.

Członkowie komisji do porządku posiedzenia nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

Ad.2.

Członkowie komisji na wstępie zapoznali się z przygotowanymi materiałami na sesję
Rady Powiatu w dniu 2 grudnia 2004r.

Materiały zawierają projekty uchwał w następujących sprawach:

-w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004 rok.

Projekt powyższej uchwały jest kolejnym elementem realizacji budżetu.

Poszczególne zmiany w w/w projekcie uchwały i jej załącznikach jak wyjaśnił Skarbnik dotyczą m.in:

-decyzji finansowych Wojewody Opolskiego oraz Ministra Finansów, wydanych w zakresie

zwiększenia lub zmniejszenia środków z dotacji lub subwencji,

-wniosków innych podmiotów,

-korekt planu wprowadzanych z uwagi na realizację dochodów w poszczególnych źródłach

tych dochodów,

-wniosków jednostek organizacyjnych powiatu o dokonanie zmian w ich planach

finansowych.

Wprowadzane zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodują zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 743.951,00-zł, zwiększenie planowanych wydatków
o kwotę 543.951,00-zł, zmniejsza się plan przychodów budżetu powiatu o kwotę 200.000,-zł, wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych uchwalonych na 2004r., przenosi się środki finansowe w łącznej kwocie 15.000,-zł między działami klasyfikacji budżetowej, wprowadza się zmiany w planie przychodów i wydatków środków specjalnych, wprowadza się zmiany w planie Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska

Do powyższego projektu uchwały Skarbnik przedłożył autopoprawkę.

Autopoprawka dotyczy zmniejszenia dochodów i wydatków budżetu w następujących działach i rozdziałach:

-w dziale 803 szkolnictwo wyższe, rozdział 80109 – pomoc materialna dla studentów

o kwotę 43.000,-zł

-w dziale 854 edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85415 – pomoc materialna dla

uczniów o kwotę 66.600,-zł
Skarbnik zabierając głos w powyższej sprawie wyjaśnił, że autopoprawka powyższa ma związek z tym, że przystępuje się obecnie do wypłat stypendiów dla studentów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych , które są współfinansowane przez Unię Europejską i występują
w związku z tym określone problemy.
Po dostarczeniu materiałów dla radnych odbyło się spotkanie w Urzędzie Marszałkowskim
w powyższej sprawie w wyniku czego zapadła decyzja wprowadzająca zmianę mówiącą
o tym, że w tym roku powiat otrzyma 20% całej planowanej kwoty, a dopiero po wykorzystaniu tych środków będzie można zwrócić się z kolejnym wnioskiem o następne środki w ramach tej puli, którą już powiat otrzymał.

Przewodniczący Komisji Budżetu poprosił o wyjaśnienie czy duża grupa studentów i uczniów złożyła wnioski na stypendia i ilu z nich je otrzyma.

Na pytanie radnego odpowiedzi udzielił Pan Starosta, który poinformował, że do rozpatrzenia wniosków została powołana komisja, której zadaniem jest szczegółowa ich weryfikacja. Stypendiów tych zdaniem Pana Starosty nie mogą otrzymać wszyscy, gdyż w takim wypadku kwota ich byłaby bardzo niska. Ponadto Pan Starosta stwierdził, że nasze województwo będzie jednym z pierwszych, które zacznie dokonywać wypłat.

Radny Piotr Wiecha zapytał czy kwota 1.232.817,-zł wykazana w załączniku Nr 4 /dział 851, rozdział 85111-kontynuacja budowy oddziału chirurgicznego Powiatowego Szpitala
w Kluczborku – zmiana planu wydatków inwestycyjnych, uchwalonego na 2004r. jest kwotą zamykającą roczne wydatki.

Skarbnik wyjaśnił, że kwota ta jest kwotą zamykającą wydatki na rok bieżący.

Przewodniczący Komisji Budżetu zapytał na kiedy planowane jest oddanie nowego Oddziału Chirurgicznego.

Pan Starosta wyjaśnił, że terminem tym jest koniec pierwszego półrocza 2005r.

Starosta również wyjaśnił, że jeśli znajdują się środki w budżecie, rozstrzygnięty jest przetarg i uzgodniona jest dostawa sprzętu na 20 grudnia 2004r. to w/w termin jest terminem bezpiecznym.

Drugim projektem uchwały jaki został przygotowany na kolejną sesję Rady Powiatu jest projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XVII/114/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30 marca 2004r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2004r.

Zakres zmian w powyższej uchwale został podyktowany większym niż przewidywano zapotrzebowaniem na dofinansowanie do przedmiotów ortopedycznych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Wpłynęła duża ilość wniosków , które z powodu braku środków nie mogłyby być zrealizowane, natomiast środki w programie likwidacji barier architektonicznych nie zostaną do końca wykorzystane. W związku z taką sytuacją proponuje się przeniesienie środków,
by mogły być maksymalnie wykorzystane. Takie przeniesienie odbędzie się z korzyścią dla osób niepełnosprawnych składających wnioski o dofinansowanie przez cały rok.

Ponadto członkowie komisji otrzymali dodatkowy projekt uchwały w sprawie przejęcia zadania z zakresu administracji rządowej. Celem przedłożenia powyższego projektu uchwały jest umożliwienie współpracy pomiędzy Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji,
a Powiatem w zakresie weryfikacji danych z informatycznej bazy danych gromadzonych przez Starostę na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdów do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach w procesie rejestracji pojazdów na użytek Centralnej Ewidencji Pojazdów prowadzonej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997r.
-Prawo o ruchu drogowym.

Taka konwersja i weryfikacja danych posłuży jakości danych gromadzonych w Centralnej Ewidencji Pojazdów. Dbałość o jakość danych ewidencyjnych jest zadaniem własnym Ministra, w związku z tym, że akta pojazdów znajdują się w Starostwie, dokonywanie weryfikacji możliwe jest wyłącznie przez Starostę.

Skarbnik przygotował również w materiałach rozliczenie kosztów przeprowadzenia referendum lokalnego w sprawie odwołania Rady Powiatu Kluczborskiego przed upływem kadencji, ogłoszonego na dzień 05 września 2004 roku. Powyższa informacja została przygotowana w rozbiciu na poszczególne Gminy.

Na koszty przygotowania i przeprowadzenia referendum lokalnego na terenie Powiatu Kluczborskiego wydatkowano łącznie 92.276.97,-zł , zaś plan wydatków zakładał
kwotę 92.624,-zł.

Członkowie komisji w przygotowanych materiałach otrzymali również informację dotyczącą oświadczeń majątkowych radnych za 2003 rok.

Informacje powyższe wpłynęły od podmiotów dokonujących analizy oświadczeń majątkowych radnych, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty Kluczborskiego. W materiałach dostarczonych radnym znajduje się m.in.: informacja Wojewody Opolskiego, Przewodniczącego Rady Powiatu w Kluczborku, Starosty Kluczborskiego, a także Naczelnika Urzędu Skarbowego w Kluczborku i Naczelnika Urzędu Skarbowego w Namysłowie.

Ponadto członkowie obu komisji zapoznali się ze sprawozdaniem z działalności Zarządu Powiatu za okres od 20.10.2004 do 19.11.2004r.

Radny Piotr Wiecha stwierdził, że decyzja podjęta na posiedzeniu Zarządu Powiatu w dniu
10 listopada 2004r. w sprawie rezygnacji z usług spółki ,,Niro”, Zakład Pracy Chronionej
z Lublińca polegającej na wykorzystaniu stołówki ZSP-RCKU w Bogdańczowicach
z przygotowywania posiłków dla PCZ S.A w Kluczborku jest decyzją trafną.

Radny ocenił pozytywnie fakt, że podjęto kroki zmierzające do wyasygnowania środków na dostosowanie pomieszczeń Pracowni Ćwiczeń Praktycznych przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku do wymogów sanitarnych jakim powinny odpowiadać pomieszczenia służące do zbiorowego żywienia, mając jednocześnie na uwadze wykorzystanie przedmiotowej pracowni do przygotowywania posiłków dla szpitala powiatowego w Kluczborku.

Kolejno głos w powyższej sprawie zabrał Skarbnik, który poinformował, że jeśli chodzi
o przygotowanie posiłków i żywienie dla szpitala to pierwsza z rozpatrywanych koncepcji przez Zarząd Powiatu od samego początku była taka, aby umiejscowione to było w naszej jednostce w ZSP Nr 1. W tej sprawie były prowadzone rozmowy z Dyrekcją szkoły oraz Sanepidem. Okazało się po rozmowach, że Pracownia Ćwiczeń Praktycznych przy ZSP Nr 1, w której odbywa się praktyczna nauka zawodu może w takim kształcie funkcjonować, natomiast gdyby zaczęto w niej przyrządzać posiłki na zewnątrz to nie jest to zgodne
z wymogami Sanepidu. Według Sanepidu w pracowni nie obowiązuje program HCAP, który obowiązuje od i maja br., pracownia nie spełnia wymogów do wywozu posiłków itp.

W związku z powyższym Dyrekcja ZSP Nr 1 stwierdziła, że w tak krótkim czasie jaki pozostał do uruchomienia szpitala i uruchomienia spółki nie będzie w stanie się do tego przygotować. Ponadto został sporządzony kosztorys niezbędnych prac, które należałoby wykonać do prawidłowego jej funkcjonowania. Koszt ten objął kwotę 150.000,-zł.

Niestety ze względów czasowych i finansowych takich możliwości nie było.

W wyniku tego przez pierwsze miesiące posiłki dla szpitala przygotowywał SPZOZ
w likwidacji, następnie po rozstrzygnięciu przetargu dostawę rozpoczęła firma z Lublińca.

Firma ta podpisała umowę na 1 rok. Termin umowy upływa 30 czerwca 2005r.

Temat powyższy nadal był jak wyjaśnił Skarbnik kontynuowany, gdyż nadal jest koncepcja, by szkoła przyrządzała posiłki. Środki w ten sposób uzyskane mogłyby zdaniem Skarbnika pozostać w kasie naszego budżetu. Ponadto takie działanie daje możliwości rozwoju w szkole kierunków kształcenia jakie w niej istnieją.

Skarbnik również poinformował, że prace poszły w kierunku przygotowania stosownych uzgodnień jeśli chodzi o możliwość prowadzenia takiej działalności połączone
z oszacowaniem kosztów takiego przedsięwzięcia oraz pozyskanie podmiotu zewnętrznego, który mógłby od powiatu pracownię wynająć i świadczyć tego typu usługi.

Po zgłoszeniu się jednej z firm, która zadeklarowała chęć świadczenia usług Zarząd Powiatu zadecydował, że zadanie to będzie wykonywał ZSP Nr 1 w Kluczborku w ramach Pracowni Ćwiczeń Praktycznych. Skarbnik stwierdził, że ze wstępnego protokołu uzgodnień wynika,
że niezbędny zakres prac i kosztów do poniesienia wynosi około 245.000,-zł. Skarbnik uważa, że jest szansa sfinansowania tego wydatku w roku 2005 w ramach ostatnich dwóch transzy przychodów z obligacji komunalnych. W związku z tym środki te zostały zaplanowane w projekcie budżetu na 2005r. Istnieje więc szansa zdaniem Skarbnika,
że całość prac uda się zakończyć do kwietnia 2005r.

Radny Leszek Krzyżanowski nawiązując do tematu zapytał w jakich granicach kształtuje się koszt wynajęcia obecnej firmy ,,NIRO”.

Skarbnik odpowiadając na zapytanie radnego poinformował, że koszt jaki został ustalony przez spółkę na podstawie postępowania przetargowego za osobodzień w szpitalu wynosi brutto 10,57,-zł.

Radny uważa, iż źle się stało, że do tej pory w/w usługi świadczyła firma z zewnątrz, gdyż środki finansowe mogły trafiać do budżetu powiatu i można było za nie zaplanować drobne inwestycje.

Skarbnik wyjaśnił, że wcześniej wymieniona kwota 150.000,-zł była kwotą nie do realizacji na poziomie lutego i marca br. i dlatego tak się stało.

Ponadto Skarbnik wyjaśnił, że w Pracowni Ćwiczeń zatrudnieni są nauczyciele i uczą się uczniowie, a stołówka musi działać cały czas łącznie ze świętami. Kosztów zdaniem Skarbnika się nie uniknie, gdyż nauczyciele nie mogą być zatrudnieni ponad to co jest zapisane w Karcie Nauczyciela i dlatego musi być wzięte pod uwagę zatrudnienie np.kierowcy, który trzy razy dziennie będzie musiał dostarczyć posiłki do szpitala oraz
do ZOL-u, praca będzie musiała się odbywać w systemie zmianowym.

Zdaniem radnego Leszka Krzyżanowskiego ważny jest fakt, aby pieniądze pozyskane mogły zostać w naszym powiecie.

Zdanie w/w radnego poparł także radny Andrzej Jung, który stwierdził, że jest to najlepsze rozwiązanie.

Ponadto radny Piotr Wiecha poinformował, że również popiera tą decyzję i nie powinno się wracać do przeszłości tylko dążyć do realizacji zamierzenia.

Radny Leszek Krzyżanowski ponownie zabierając głos stwierdził, że wcześniej nikt na komisjach nie poinformował, że nie ma możliwości prowadzenia takiej stołówki.
Członkowie Komisji Oświaty o powyższej sprawie dowiedzieli się podczas posiedzenia komisji, które odbyło się na terenie ZSP Nr 1. Dyrekcja tej placówki poinformowała wtedy członków komisji, że propozycja taka wyszła ze strony szkoły, ale niestety nie mogła być ona zrealizowana. Radny uważa, że o takich sprawach powinno się mówić, gdyż można by wspólnie znaleźć inne rozwiązanie.

W dyskusji kolejno głos zabrał Pan Starosta, który poinformował, że ,,warsztaty” od dłuższego czasu przynosiły straty. Zdaniem Starosty nie można dopuścić do takiej sytuacji,
że powiat co roku będzie się zadłużał z tytułu wydatków oświatowych.

Nie można było zdaniem Starosty tego zrealizować z powodu braku środków na ten cel ,

a do szpitala trzeba było dostarczać na bieżąco posiłki.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że w tym czasie spółka ogłosiła przetarg do którego zgłosił się jeden oferent, który powyższy przetarg wygrał i obecnie dostarcza posiłki.

Na dzień dzisiejszy zdaniem Pana Starosty trzeba rozpatrzyć kilka kwestii w przypadku,
gdy posiłki będą przygotowywane przez Pracownię Ćwiczeń ZSZ Nr 1 w Kluczborku,
gdyż nauczyciele tam uczący jedynie pełnią nadzór nad uczniami, a nie sporządzają posiłki.
Wziąć pod uwagę należy także zakup termosów do przewozu, zatrudnienie dietetyka, kucharzy rozłożenie ich czasu pracy itp.

Dlatego też zdaniem Starosty jeśli stołówka miałaby przygotowywać posiłki to musi być to uzgodnione ze wszystkimi służbami takimi jak np. SANEPID, PIP, które będą dokonywać odbioru, gdyż nie można wydać 250.000,-zł z kasy budżetu na coś co nie mogłoby należycie funkcjonować.

Innych zapytań do materiałów nie wniesiono.

Ad.3.

Radny Adam Martyniszyn zapytał jak przedstawia się sprawa wysypiska śmieci na terenie powiatu, gdyż według radnego jest duża sprzeczność interesów pomiędzy Gminą Kluczbork
i Gminą Wołczyn jeśli chodzi o jego lokalizację.

Pan Starosta wyjaśnił, że wokół sprawy wysypiska jest wiele zapytań. Zdaniem Starosty nasza koncepcja jest taka, że wszystko idzie w kierunku Wołczyna.

Pan Starosta poprosił Wicestarostę o szerszą odpowiedź w tej sprawie.

Wicestarosta wyjaśnił, że wysypisko jest zadaniem Gminy. Na dzień dzisiejszy jak poinformował Wicestarosta Powiatowy Plan Gospodarki Odpadami jest gotowy i został przesłany do Urzędu Marszałkowskiego celem zaopiniowania. Powyższa opinia powinna być wydana w ciągu kilku dni. Jak stwierdził Wicestarosta Urząd Marszałkowski ma jednak do planu zastrzeżenie w zapisie, który mówi o tym, że wysypisko ponadregionalne będzie zlokalizowane w Gminie Wołczyn w miejscowości Wierzbica Górna. Na taki zapis nie chce on wyrazić zgody i proponuje, aby docelowo wysypisko ponadregionalne znajdowało się
w Gminie Wołczyn w Wierzbicy Górnej lub miejscowości Gotartów – Gmina Kluczbork.

Natomiast jeśli chodzi o samo usytuowanie w/w wysypiska muszą zdaniem Wicestarosty porozumieć się obie Gminy.

Wicestarosta również poinformował, że w momencie, gdy plan już zaopiniowany otrzymamy to będzie on przedłożony na Radę Powiatu do ewentualnego zatwierdzenia.

Zdaniem radnego Adama Martyniszyna posiadanie wysypiska nie jest zaszczytem dla Gminy.

Pan Starosta odnosząc się do wypowiedzi radnego stwierdził, że Gmina Wołczyn walczy
o to by właśnie wysypisko znajdowało się na ich terenie.

Radny wyjaśnił Panu Staroście, że dzieje się tak dlatego, iż w kadencji poprzedniej Rady Gminy Wołczyn duże środki zostały przekazane na opracowanie dokumentacji na kompleksowe zagospodarowanie odpadów. Na chwilę obecną zdaniem radnego okres ważności w/w opracowań kończy się i trzeba podjąć pilnie decyzję w tejże sprawie.

Wicestarosta zabierając kolejno głos stwierdził, że Gmina Wołczyn musi określić czy będzie nadal realizowała to przedsięwzięcie, gdyż na dwa etapy budowy potrzebne będzie docelowo około 12 mln zł. Gmina zwróciła się jak poinformował Wicestarosta do Funduszu Ochrony Środowiska o pomoc finansową na ten cel.

Zdaniem radnego Adama Martyniszyna Gmina Wołczyn nie posiada środków na ten cel,

gdyż w sferze oświatowej jest duży deficyt, na który Gmina będzie musiała zaciągnąć kredyt.

Radny uważa, że w tej sprawie powinny obie Gminy dojść do porozumienia.

Kolejno Pan Starosta poinformował zebranych, że na sesję został przygotowany projekt stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zamiaru likwidacji Oddziału Celnego
w Kluczborku. Projekt tegoż stanowiska ma związek z wejściem w życie rozporządzenia Ministra F
inansów w w/w sprawie. Pan Starosta stwierdził, że w tej sprawie odbyło się spotkanie Starostów powiatów: oleskiego i namysłowskiego. Są oni również tego zdania,
że nie powinno się go likwidować, gdyż najbliższy Urząd Celny znajdowałby się
w odległości 5
0 km co będzie stanowiło dużą uciążliwość dla osób dokonujących odpraw.

Likwidacja spowoduje spadek konkurencyjności i atrakcyjności gospodarczej naszych powiatów dla ewentualnych, przyszłych inwestorów na tym terenie.

W związku z powyższym zebrane zostały podpisy od firm, które korzystają z usług Urzędu Celnego na naszym terenie. Ponadto Starostowie trzech w/w powiatów rozważyli możliwość ewentualnego sfinansowania utrzymania Oddziału Celnego.

Pan Starosta poinformował zebranych, iż w związku z tym, że zmieniły się przepisy odnośnie Powiatowej Rady Zatrudnienia zaszła potrzeba wyboru nowego Przewodniczącego Powiatowej Rady Zatrudnienia, gdyż według nowych przepisów Przewodniczącym nie może być Starosta. Jest to obecnie wyłącznie organ doradczy Starosty, którego członkiem o nie może być. Ponadto w miejsce zmarłego Pana Władysława Kaczora musi być wybrany nowy członek. Pan Starosta w związku z powyższym zaproponował, aby skład Powiatowej Rady Zatrudnienia poszerzyć o dwie osoby: Marię Herbeć oraz Jana Piekiełka będące zarazem urzędnikami. Starosta tym samym poprosił, aby zostało to wprowadzone jako dodatkowy punkt w obradach najbliższej sesji Rady Powiatu w dniu 2 grudnia 2004r.
Starosta wyjaśnił również, że nie wymaga to podjęcia uchwały.

Kolejno głos zabrał radny Adam Martyniszyn, który stwierdził, iż obserwując działania Urzędów Wojewódzkich i Urzędu Marszałkowskiego, że powiat kluczborski coraz bardziej staje się powiatem peryferyjnym. Można to np. zauważyć na przykładzie Telekomunikacji Polskiej, gdzie odchodzi się od małych punktów pocztowych na terenie naszego powiatu. Zdaniem radnego wszystko to co dotyczy rozwoju infrastruktury skupia się przy dużych miastach, a w małych zamiera. Radny uważa, że należałoby się zastanowić czy można
by takiemu działaniu przeciwstawić się.

Radny uważa także, że w przyszłości może dojść do likwidacji Straży Pożarnej.

Starosta wyjaśnił, że problem powyższy istnieje w całej Polsce i samorządy nic nie mogą zrobić w tej sprawie.

Radny Adam Martyniszyn poruszając inny temat stwierdził, że dotarły do niego informacje, że Opolszczyzna w związku ustawą o ,,203” otrzymała prawdopodobnie 2.400.000,-zł na pokrycie zobowiązań z tytułu ,,203”. Informację taką zdaniem radnego przekazał Pan Poseł Szteliga.

Pan Starosta odnosząc się do powyższej wypowiedzi poinformował, że Opolszczyzna nie otrzymała żadnych środków.

Zdaniem Starosty jest w chwili obecnej taka koncepcja, że zakłady, które podejmą się wdrożenia w życie programu naprawczego mogą otrzymać pożyczkę gwarantowaną przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Ponadto Starosta poinformował, że obowiązuje również obligatoryjność przygotowania programu naprawczego. Będzie on podlegał ocenie Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Finansów i dopiero po jego zatwierdzeniu dany szpital czy SPZOZ będzie mogła się ubiegać o udzielenie mu pożyczki na częściowe pokrycie kosztów ustawy ,,203”.

Pan Starosta poinformował, że jest to jak na razie projekt i my nie otrzymaliśmy żadnych środków na wypłatę ,,203”.

Na zakończenie posiedzenia Pan Przewodniczący Rady Maciej Mularczyk poinformował zebranych, że sesja w dniu 2 grudnia 2004r. odbędzie się ze względu na pogrzeb
Pana Władysława Kaczora o godz.1300 /Pracownia Ćwiczeń Praktycznych ZSZ Nr 1/

Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący obu komisji podziękowali wszystkim za udział i zamknęli posiedzenie
w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

  Przewodniczący Komisji Zdrowia                                                                           Przewodniczący Komisji Budżetu

     Andrzej Jung
                                                                                          i Rozwoju Gospodarczego

                                                                                                                                 Mariusz Pieńkowski