PROTOKÓŁ nr 76/2004

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 22 września 2004 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta – Mieczysław Czapliński. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli Sekretarz Powiatu oraz Skarbnik Powiatu.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Wniosek Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na wydłużenie okresu umowy dzierżawy zawartej z lek. med. Tomaszem Kuprianowiczem na pomieszczenia po pracowni RTG oraz sprzęt rtg i medyczny.
  3. Wniosek Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż majątku ruchomego stanowiącego środki trwałe.
  4. Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zwolnienie z realizacji tygodniowej liczby godzin dydaktycznych.
  5. Sprawy finansowe;
  1. wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w uchwale budżetowej w rozdziale dot. rodzin zastępczych;
  2. wniosek Domu Dziecka w Bogacicy w sprawie zwiększenia dochodów i wydatków;
  3. porozumienie z Gminą Lasowice Wielkie w sprawie przekazania na rzecz Powiatu Kluczborskiego dotacji celowej na dofinansowanie zakupu samochodu gaśniczego przez Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku;
  4. założenia do projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2005 r.
  5. projekt uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej.
  1. Projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia opinii do projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego dotyczącego przekształcenia Samodzielnego Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Ks. Biskupa Józefa Nathana w Branicach.
  2. Projekty uchwał w sprawie uzgodnienia projektów decyzji o warunkach zabudowy.
  3. Wolne wnioski.

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 14 września 2004 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

Wicestarosta przypomniał zebranym wniosek Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie do 3 lat umowy dzierżawy zawartej z lek. med. Tomaszem Kuprianowiczem zam. Wrocław, ul. Gen. Okulickiego 22B - Diagnostyka Obrazowa na pomieszczenia po pracowni RTG znajdujące się w budynku Oddziału Chirurgicznego oraz sprzęt rtg i medyczny zawartej na okres 2 lat do dnia 01.02.2006 r. w związku z planowanym rozszerzeniem działalności gospodarczej. Z kolei sam zainteresowany pisze w swoim wniosku – uzupełnił Wicestarosta, iż prosi o wydłużenie okresu umowy dzierżawy pracowni rentgenowskiej na czas nieokreślony gdyż obecny okres dzierżawy do 01.02.2006 r. nie gwarantuje mu nawet w najmniejszym stopniu zwrotu części planowanych kosztów. Członkowie Zarządu Powiatu wstępnie zapoznali się już z powyższym wnioskiem na poprzednim posiedzeniu – przypomniał Wicestarosta zebranym, i wtedy to wspólnie postanowiono, aby na to właśnie posiedzenie Zarządu Powiatu zaprosić Panią Olgę Lewicką – Gawle, likwidatora SP ZOZ w Kluczborku oraz Pana Tomasza Kuprianowicza, aby dokładniej zapoznać się z powyższą sprawą. Pan Tomasz Kuprianowicz poproszony o przedstawienie swoich propozycji odnośnie planowanego rozszerzenia działalności medycznej stwierdził, że pierwsza propozycja to jest właśnie rozszerzenie działalności w zależności od tego, jakie potrzeby będzie zgłaszało Powiatowe Centrum Zdrowia S. A. w Kluczborku. Planuje on między innymi rozszerzenie zakresu działalności o dodatkowe badania diagnostyczne takie jak; mammografia, zdjęcia panoramiczne zębów czy densytometria. Ponadto, dodał Pan Kuprianowicz, w czasie już prowadzonej przez niego działalności medycznej, wyniknął pewien problem, a mianowicie sprzęt który znajduje się w dzierżawionych pracowniach jest sprzętem już starym, pochodzi on z 1996 r. Jego podstawowym elementem składowym są dwie lampy, których koszt wymiany wynosi około 150.000 zł. na tyle zostały one wycenione przez firmę Siemens a żywotność takiej lampy przy takiej ilości badań jakie są w tej chwili przeprowadzane jest określona na około 100.000 ekspozycji to jest około 5 – 8 lat. Jedna z wspomnianych lamp pracuje już 7 lat więc należy liczyć się z tym, iż w każdej chwili może ulec przepaleniu natomiast druga z lamp została niedawno wymieniona lecz nie na nową lampę tylko już używaną, przywiezioną z Niemiec a więc też nie wiadomo jak długo będzie jeszcze funkcjonować gdyż była to tylko doraźna wymiana. W umowie zawartej z SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji – kontynuował Pan Tomasz Kuprianowicz – zapisane jest, iż wszystkie koszty powyżej 1.000 zł. w przypadku awarii sprzętu pokrywane są przez SP ZOZ lecz znając obecną jego sytuację finansową, wiadomo, że nikt nie zapłaci za naprawę w/w sprzętu więc w tym momencie dbając o swoje miejsce pracy i zabezpieczenie przede wszystkim PCZ S.A. w Kluczborku, proszę o zmianę powyższego zapisu w umowie oraz wydłużenie okresu na jaki dana umowa będzie zawarta np. na okres 7 lat – stwierdził pan Kuprianowicz. Następną jego propozycją było to, aby sprzedać mu ten sprzęt, który został wyceniony przez firmę która serwisowała go na kwotę 80.000 zł. (pomijając koszt lamp – 150.000 zł.) na tej zasadzie, że podpiszemy umowę np. na okres 7 lat i w tym czasie sprzęt ten w/w będzie spłacał i w tym momencie on ponosi wszelkie koszty związane z naprawą sprzętu. W umowie będzie oczywiście zapisane, że właścicielem do momentu wpłacenia ostatniej raty za ten sprzęt pozostaje SP ZOZ w Kluczborku. Wiadomo, że w tym momencie, gdyby doszło do awarii sprzętu, SP ZOZ nie byłby wstanie go naprawić i trzeba by było zamknąć pracownię rentgenowską a tak właściciel sprzętu pokryje koszty jego naprawy. Skarbnik zapytał Pana Kuprianowicza jak wygląda odpłatność za sprzęt i pomieszczenia wobec SP ZOZ-u, jaka to jest kwota. Pan Tomasz Kuprianowicz odpowiedział, że był problem wydzielenia tego, aby ponosił on tylko “swoje” koszty w związku z tym, płaci całość czynszu, energii elektrycznej oraz ciepła i tj. kwota 5.490 zł. brutto To co prawda nie jest duża kwota, ale zdając sobie sprawę z tego, w jakim ten sprzęt jest stanie boję się że zostanę bez możliwości wykonywania badań, również PCZ S.A. stanie przed problemem, bo nie będzie mogło zlecać badań jak i wszyscy mieszkańcy powiatu a SP ZOZ nie będzie mógł pomóc w myśl umowy, która została zawarta - stwierdził Pan Tomasz Kuprianowicz. Następnie zaproponował, iż on opracuje kosztorys modelowej pracowni mammograficznej aby członkowie Zarządu Powiatu mogli zobaczyć, jak to naprawdę będzie wyglądało, sprzęt co prawda nie będzie nowy lecz używany, będzie również starał się pozyskać środki z Narodowego Funduszu Zdrowia. Podsumowując, Pan Kuprianowicz powiedział, iż proponuje coś z tym zrobić, aby teoretycznie sprzęt należał do niego aby w razie jakiejś awarii, wiadomo było kto ma pokryć koszty naprawy oraz to, aby w umowie zwiększyć zakres jego odpowiedzialności za naprawę tego sprzętu. Pani Olga Lewicka-Gawle dodała, że nie da się ukryć, że sprzęt w pracowni rentgenowskiej nie jest nowy, w każdej chwili może się zepsuć i w takiej sytuacji Pan Kuprianowicz zapłaci za jego naprawę bo SP ZOZ w likwidacji nie zrobi tego, gdyż nie ma środków. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił, aby w/w przygotował kosztorys pracowni mammograficznej wraz ze sprzętem i po zapoznaniu się z nim zostanie podjęta ostateczna decyzja co do okresu dzierżawy pomieszczeń oraz sprzedaży sprzętu jak i innych spraw, które wiążą się z powyższym.

Do punktu 3 porządku

Wicestarosta zapoznał zebranych z wnioskiem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż majątku ruchomego stanowiącego środki trwałe, które nie stanowią przydatności dla SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji. Pani likwidator wyjaśniła zebranym, że około 80% tego sprzętu jest dzierżawione. W tej sytuacji warto by było się zastanowić, czy lepiej jest sprzedać ten sprzęt czy nadal go dzierżawić – dodał Wicestarosta. Pani likwidator z kolei dodała, że skoro nie ma czym zapłacić pracownikom to nie może sobie pozwolić na dzierżawienie sprzętu który mogłaby ewentualnie sprzedać np. szafę chłodniczą, która stoi nieużywana a w tej chwili znalazł się na nią nabywca więc można by ją mu sprzedać. Nad tą szafą trzeba by się jeszcze zastanowić, czy w przyszłości nie będą u nas przygotowywane posiłki i wtedy będzie potrzebna taka chłodnia – powiedział Wicestarosta. Tak może być z każdym jednym sprzętem, który będziemy trzymać a ja nie mam żadnych środków do dyspozycji – stwierdziła Pani Olga Lewicka–Gawle. Wicestarosta zapytał, że gdybyśmy zechcieli podpisać umowy na dzierżawę sprzętu z tymi podmiotami, które to robią dotychczas, to czy nie byłoby jakiś problemów z niektórymi dzierżawcami. Umowy te zawarte by zostały oczywiście na tych samych zasadach jak dotychczas i na tę samą kwotę. Skarbnik z kolei dodał, że przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji musielibyśmy zbilansować sobie wszelkie dochody oraz koszty z tego tytułu, aby wiedzieć, jak to wszystko “wygląda”. Wicestarosta zapytał jeszcze Panią likwidator, czy wszyscy kontrahenci płacą “z dołu” za dzierżawę sprzętu czy pomieszczeń na co pytana odpowiedziała twierdząco w związku z tym, Pan Mieczysław Czapliński stwierdził, że na rozpatrzenie powyższej sprawy będziemy mieli czas do końca październiku. Wicestarosta oraz pozostali członkowie Zarządu Powiatu postanowili jednogłośnie, aby zlecić Pani likwidator przygotowanie takiego rozliczenia dochodów i kosztów z tytułu dzierżawy majątku ruchomego i przedłożenia go na następne posiedzenie Zarządu Powiatu. Po zapoznaniu się z nim, zostanie podjęta ostateczna decyzji co do dzierżawy lub sprzedaży majątku ruchomego stanowiącego środki trwałe a zbędnego dla SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji.

Do punktu 4 porządku

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku Pana Pawła Cieplika, który zwraca się z prośbą o zwolnienie go z realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych (trzy godziny). Wicestarosta powiedział, że wnioskodawca swój wniosek uzasadnia tym, że administrowanie tak dużym zespołem jest bardzo pracochłonne, ponadto jest on radnym Sejmiku Wojewódzkiego. Prawidłowa realizacja powyższych zadań zajmuje mu bardzo dużo czasu iż nie jest w stanie realizować obowiązkowego tygodniowego wymiaru godzin dydaktycznych. Następnie Pan Mieczysław Czapliński zapoznał zebranych z opinią na powyższy temat Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku., który to wydział w swojej opinii przychyla się do niniejszej prośby pana Pawła Cieplika uzasadniając to tym, iż szkoła którą w/w dyrektor kieruje, wymaga wzmożonego nadzoru m. in. ze względu na różnorodny zakres zadań. Ponadto, Wydział Edukacji pisze w swojej opinii - powiedział Wicestarosta, że godziny zajęć edukacyjnych z pensum dyrektora przydzielone zostały nauczycielowi zgodnie z kwalifikacjami a ich liczba nie powoduje przekroczenia 1,5 etatu. Skarbnika Powiatu jak i członków Zarządu Powiatu zaciekawiła taka kwestia, a mianowicie czy te godziny dyrektora dopełnią komuś etat czy będą one traktowane jako nadgodziny któregoś z nauczycieli. Po wyjaśnieniu udzielonym przez Panią Jolantę Krzysztowczyk Naczelnika Wydziału Edukacji okazało się iż dodatkowe 3 godziny ma Pan Tomasz Lechicki. Wicestarosta zaproponował, aby pozytywnie zaopiniować powyższy wniosek głownie ze względu na to, że Pan Paweł Cieplik pełni funkcję radnego Sejmiku Wojewódzkiego. Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na zwolnienie Pana Pawła Cieplika , dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku z realizacji tygodniowej liczby godzin dydaktycznych.

Do punktu 5 porządku

Skarbnik Powiatu przedstawił zebranym następujące sprawy: a) wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w uchwale budżetowej w rozdziale 85204 § 3110 dotyczącym rodzin zastępczych. Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że ponownie wraca kwestia dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej w powiecie opolskim. W czerwcu otrzymaliśmy wniosek wraz z całą dokumentacją dotyczącą w/w dziecka i kwota dotacji jaka wówczas była, była dużo wyższa gdyż wynosiła ponad 10.000 zł. i ten wniosek został wycofany. Po korekcie musimy dla powiatu opolskiego dopłacić kwotę 3.366,18 zł. – dodał Skarbnik. Jest to pomoc finansowa za 29 dni kwietnia oraz maj i czerwiec br. Tutaj nie chodzi o to, aby decydować, czy dać tę dotację czy nie ponieważ my na podstawie dokumentów które posiadamy wiemy doskonale, że zgodnie z nową ustawą o pomocy społecznej naszym obowiązkiem jest finansować pobyt tych dzieci w rodzinach zastępczych w innych powiatach ale chodzi o to, czy dotację tę zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu na jutrzejszą sesję Rady Powiatu (wprowadzić autopoprawkę do uchwały) czy poczekać z tym do następnej sesji Rady Powiatu – stwierdził Skarbnik Powiatu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem jednogłośnie postanowił, aby poczekać z przekazaniem powyższej dotacji do następnej sesji Rady Powiatu jaka będzie miała miejsce w miesiącu październiku. b) wniosek Domu Dziecka w Bogacicy w sprawie zwiększenia dochodów i wydatków w ramach przekazywanych przez placówkę wpływów z usług. Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że powyższy wniosek dotyczy zwiększenia planowanych dochodów i wydatków o kwotę 8.469,00 zł. z czego 1.206,00 zł. to są wpływy z usług świadczonych przez w/w Dom Dziecka a 7.263,00 zł. to są wpływy z różnych dochodów. Są to m. in. refundacje dokonywane przez Powiatowy Urząd Pracy, zwroty za rozmowy telefoniczne dokonywane przez pracowników których nie wolno księgować na “zwrot wydatków’ tylko wszystko muszą być przeprowadzane przez “budżet – dochody i wpływać na zwiększenie wydatków”. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i jednogłośnie postanowił o jego skierowaniu na kolejną sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Ponadto, Zarząd Powiatu zlecił Skarbnikowi wprowadzenie powyższego wniosku do projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004 r.

c) porozumienie z Gminą Lasowice Wielkie w sprawie przekazania przez Gminę Lasowice Wielkie dotacji celowej dla Powiatu Kluczborskiego w kwocie 40.000 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu samochodu gaśniczego. Skarbnik wyjaśnił, że Wójt Gminy dostarczył w dniu wczorajszym niniejsze porozumienie podpisane jednostronnie i prosił, aby dotację tę “wprowadzić’ autopoprawką do projektu uchwały Rady Powiatu na sesję Rady Powiatu w dniu 23 września br. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższego porozumienia upoważniając do tego Starostę oraz Wicestarostę. Ponadto, Zarząd Powiatu postanowił o wprowadzeniu autopoprawki do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004 r. w zakresie zwiększenia planu dochodów i wydatków o kwotę 40.000 zł. z przeznaczeniem na zakup samochodu gaśniczego. d) założenia do projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2005 r. Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że zgodnie z uchwałą Rady Powiatu w sprawie opracowania trybu prac nad projektem uchwały budżetowej oraz zmianami do tej uchwały, mamy następujące terminy: nie później niż do dnia 30 września Zarząd Powiatu musi przekazać jednostkom organizacyjnym wytyczne do projektu budżetu razem ze wzorami dokumentów i wniosków, z kolei te jednostki mają czas do 15 października na przedłożenie swoich wniosków do uchwały budżetowej. Ważną rzeczą w tych wytycznych do opracowania projektu budżetu to przekazać jednostkom wskaźniki co do wyliczenia średniego wzrostu cen czyli utrzymania bieżącego jednostek oraz średniego wzrostu wynagrodzeń na przyszły rok. Pomimo tego, że dokument do którego musimy się odnosić, czyli budżet państwa jest ramach projektu już opracowany ale jego przedłożenie nastąpi 28 września, my nie będziemy czekać do 28 września bo szkoda czasu dla jednostek, które przez ten czas mogłyby już opracować swoje wnioski – stwierdził Skarbnik. Powyższe propozycje obejmują wzory wniosków budżetowych dotyczących wszystkich naczelników wydziałów tut. Starostwa, samodzielnych pracowników oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych i służb, inspekcji i straży. Odrębnym wzorem wniosku objęto jednostki oświatowe finansowane z budżetu powiatu – załącznik nr 5d do niniejszego protokołu. Za podstawę planowania budżetowego na 2005 rok przyjęto wskaźniki oparte na prognozach podawanych przez Ministerstwo Finansów w środkach masowego przekazu – kontynuował Skarbnik. Najistotniejszym elementem prognoz i informacji podawanych przez Ministerstwo Finansów są założenia przyjęte dla projektu budżetu państwa na 2005 rok. Ważnym wskaźnikiem dla przyszłego projektu uchwały budżetowej jest planowana wysokość średniorocznej inflacji, która powinna wynieść 3% (założenie do budżetu państwa na 2005 rok). W związku z powyższym Skarbnik zaproponował założyć: wzrost kosztów bieżących utrzymania (funkcjonowania ) jednostek na poziomie 3% w stosunku do roku 2004; wzrost wynagrodzeń na poziomie 3,5% w stosunku do roku 2004 nie licząc nauczycieli osiągających kolejny szczebel awansu zawodowego. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął wytyczne niezbędne do opracowania wycinkowych materiałów planistycznych służących opracowaniu projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2005 rok. e) projekt uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej. Skarbnik wyjaśnił, że mamy kredyt inwestycyjny na budowę oddziału chirurgicznego denominowany w euro . Kurs przeliczenia wynosi na dzień 17.09.2004 r. 4.4174 PLN i wynika z tabeli kursowej dla dewiz, obowiązującej w Banku Millennium S.A. we wskazanej dacie. Możliwość wielokrotnego przewalutowania kredytu gwarantuje umowa zawarta z bankiem w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego. Zmiana powyższa jest spowodowana spadkiem wartości euro w stosunku do PLN i pozwala na określenie wielkości zadłużenia powiatu z tytułu tego kredytu na poziomie akceptowanym do dalszej spłaty. Zarząd Powiatu upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania aneksu do umowy kredytowej i jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

Do punktu 6 porządku

Wicestarosta zapoznał zebranych z projektem uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia opinii do projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego dotyczącego przekształcenia Samodzielnego Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych im. Ks. Biskupa Józefa Nathana w Branicach. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy projekt uchwały Rady Powiatu jako materiał na sesję Rady Powiatu.

Do punktu 7 porządku

Wicestarosta przedstawił zebranym następujące projekty uchwał: a) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-40/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na zmianie sposobu użytkowania budynku gospodarczego na budynek mieszkalny w granicy działki nr 57 w miejscowości Kuniów, gm. Kluczbork; b) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GK-7331/31/2004 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbudowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego na działce ewidencyjnej nr 2 k.m. 2 w miejscowości Chudoba, gm. Lasowice Wielkie; c) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie kolektora (zarurowanie rowu przydrożnego) na działkach nr 794/73 i 796/73 wzdłuż posesji i istniejącego wjazdu na teren działek nr 795/73 i 797/73 w ciągu drogi powiatowej nr 1325 O (działka nr 846/80) w miejscowości Szum. gm. Wołczyn; d) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-46/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na dobudowie do budynku mieszkalnego jednorodzinnego wejścia otwartego wraz z tarasem w granicy działki nr 125/2 k.m. 3 we wsi Smardy Dolne, gm. Kluczbork; e) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-43/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na nadbudowie budynku handlowo-usługowego o pomieszczenia na cele mieszkalne oraz budowa ogrodzenia działki nr 105/1 k.m. 3 położonej w miejscowości Gotartów, gm. Kluczbork; f) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-44/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz budynku gospodarczego z garażem, zbiornika na ścieki bytowe z przykanalikiem sanitarnym, przyłączem wod – kan i energii elektrycznej w granicy działki nr 87 k.m. 1 położonej w miejscowości Żabiniec, gm. Kluczbork.

Do punktu 8 porządku

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie pomocy w następujących sprawach: z uwagi na zajęcia komornicze przychodów SP ZOZ, likwidator nie jest w stanie wygenerować środków na wynagrodzenia pracowników obecnie zatrudnionych w SP ZOZ. Ponadto Pani likwidator pisze we wniosku, że zalega z płatnościami mediów, nie jest również w stanie zabezpieczyć środków finansowych na pokrycie powyższych należności zatem jako likwidator nie ma możliwości dalszego prowadzenia procesu likwidacyjnego. W chwili obecnej SP ZOZ nie jest również w stanie dokonać zapłaty firmie “Badex” za dokonanie czynności związanych z badaniem bilansu, którą zatrudniono zgodnie z uchwałą rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30 marca 2004 r. W związku z powyższym, Pani likwidator zwróciła się do Zarządu Powiatu o podjęcie kroków zmierzających do umożliwienia przeprowadzenia dalszych procesów likwidacyjnych. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem, dyskutował nad sposobem, w jaki można by pomóc Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji. Ostatecznie jednak nie podjęto wiążących decyzji w powyższej sprawie.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Wicestarosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

---------------------

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Irena Kielar ................................................

4. Otylia Skoczylas .................................................

5. Stanisław Stenzel ................................................