Protokół Nr 67/2020

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 29 maja 2020 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie przeniesienia środków z rezerwy kryzysowej,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

3.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące zaopiniowania zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.

4.Pismo dotyczące możliwości zakupu przez osobę prywatną działki nr 300, położonej przy ul.Słowackiego w Wołczynie.

5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące akredytacji dla PODN w Kluczborku.

6.Pismo PCZ w Kluczborku dotyczące umorzenia należnego Powiatowi Kluczborskiemu wynagrodzenia z tego tytułu w wysokości 3.825,30,-zł.

7.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące ponownej prośby o wyrażenie zgody na zatrudnienie do końca czerwca przyszłego roku szkolnego osoby (pracownika aktualnie zatrudnionego w charakterze pomocy nauczyciela w zespole edukacyjno-terapeutycznym w ramach robót publicznych).

8.Pismo Dyrektora CKZ w Kluczborku wyjaśniające wystąpienie do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na uruchomienie kursu II stopnia w zawodzie monter sieci i instalacji  sanitarnych z liczbą uczniów mniejszą niż 20 osób z opóźnieniem, w czasie trwania tego kursu.

9.Pismo Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczące montażu ogrodzenia wokół posesji i zainstalowania nowej bramy wjazdowej.

10.Pismo Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące upoważnienia dwóch pracowników Starostwa Powiatowego w Kluczborku, którzy będą mieli dostęp do systemu teleinformatycznego do obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej.  

11.Wolne wnioski.

-uruchomienie procedury związanej ze zbyciem nieruchomości:

-ul.Jagiellońskiej 3 (lokal Nr 1) wraz z pomieszczeniami przynależnymi i udziałem w nieruchomości wspólnej, wynoszącym 3582//10000 części, w tym w prawie własności gruntu, obejmującego działkę ewidencyjną nr 50/2 a.m.7 o pow.0,1354 ha,

-ul.Marii Skłodowskiej-Curie 25 działka ewidencyjna nr 91/21 k.m.12, obręb 0027 Kluczbork, o pow.0,0790 ha, zabudowana budynkiem laboratorium diagnostycznego (Medicina). 

12.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 15.05.2020 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 66/2020 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.  

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy kryzysowej.

Dokonuje się przeniesienia środków z rezerwy kryzysowej budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2020.

Kwota uruchamianej rezerwy kryzysowej dział 758-Różne rozliczenia kwota 20.000,00,-zł, rozdział Rezerwy ogólne i celowe.

Kwota zwiększenia planowanych wydatków dział 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa kwota 20.000,00,-zł, rozdział 75421-Zarzadzanie kryzysoweNiniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy kryzysowej budżetu powiatu na 2020 rok w ww.wysokości z przeznaczeniem na zabezpieczenie wydatków niezbędnych do neutralizowania skutków zagrożenia epidemiologicznego COVID-19.

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 67/258/2020.

Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 14.850,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007r. o Karcie Polaka. Środki pochodzą z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2020r. w części 83,poz.28.

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 67/259/2020.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 1.435,00,-zł z przeznaczeniem na udzielenie jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej z budżetu państwa na realizację zadań w zakresie wychowania przedszkolnego w 2020r.

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 67/260/2020.

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 10.828,91 zł z przeznaczeniem na udzielenie jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniku, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz na sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku szkół prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne – zgodnie z postanowieniami art.55 ust.3 oraz art.116 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych.

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 67/261/2020.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczącym zaopiniowania zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie zaopiniować proponowane zmiany  w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork wsi Ligota Dolna.

 

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismo dotyczącym możliwości zakupu przez osobę prywatną działki nr 300, położonej przy ul.Słowackiego w Wołczynie.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Kierownika biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do zwrócenia się do wnioskodawcy o doprecyzowanie informacji, jaką wielkością działki  zainteresowana jest osoba wnioskująca (długość i szerokość). Ponadto Zarząd uznał, że sprzedaż części działki będzie możliwa pod warunkiem pokrycia przez wnioskodawcę wszystkich kosztów związanych ze zbyciem.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu  dotyczącym akredytacji dla PODN w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu postanowił wyrazić zgodę na wystąpienie do Opolskiego Kuratora Oświaty w Opolu z wnioskiem o przyznanie Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku akredytacji.

  

Do punktu 6 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem PCZ w Kluczborku dotyczącym umorzenia należnego Powiatowi Kluczborskiemu wynagrodzenia z tytułu ustanowienia nieograniczonej w czasie służebności gruntowej (drogi koniecznej) na działkach nr 91/25 i nr 91/8  na rzecz PCZ w Kluczborku w wysokości 3.825,30,-zł.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na powyższe.

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym ponownej prośby o wyrażenie zgody na zatrudnienie do końca czerwca przyszłego roku szkolnego osoby (pracownika aktualnie zatrudnionego w charakterze pomocy nauczyciela w zespole edukacyjno-terapeutycznym w ramach robót publicznych).

Zarząd po zapoznaniu się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie pracownika na stanowisku pomocy nauczyciela w zespole edukacyjno-terapeutycznym od dnia 1 czerwca bieżącego roku do 30 czerwca 2021 roku.

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd zapoznał się z wyjaśnieniami złożonymi przez Dyrektora CKZ w Kluczborku w związku z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu Nr OR-Z.0022.64.2020.6 –JS dotyczącym uruchomienia kursu II stopnia w zawodzie monter sieci i instalacji sanitarnych przyjmując je do wiadomości.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczącym montażu ogrodzenia wokół posesji i zainstalowania nowej bramy wjazdowej.

Zarząd postanowił zobowiązać Dyrektora DPS w Kluczborku do przedstawienia oferty cenowej na wykonanie ogrodzenia wokół posesji i zainstalowaniu nowej bramy wjazdowej.

 

Do punktu 10 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym upoważnienia dwóch pracowników Starostwa Powiatowego w Kluczborku, którzy będą mieli dostęp do systemu teleinformatycznego do obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej. 

Zarząd postanowił wyrazić zgodę na upoważnienie Pana Piotra Nowaka-Głównego Specjalistę w Biurze Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Pana Bogdana Łatkę-Inspektora w Biurze Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do składania w imieniu Starosty, za pośrednictwem Wojewody, ministrowi Sprawiedliwości, zbiorczych informacji o wykonaniu zadań, o których mowa w ustawie
z dnia 5 sierpnia 2016 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej w terminie do końca miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.   

  

Do punktu 11 porządku

 

Zarząd postanowił o uruchomieniu procedury związanej ze zbyciem nieruchomości:

-ul.Jagiellońskiej 3 (lokal Nr 1) wraz z pomieszczeniami przynależnymi i udziałem w nieruchomości wspólnej, wynoszącym 3582//10000 części, w tym w prawie własności gruntu, obejmującego działkę ewidencyjną nr 50/2 a.m.7 o pow.0,1354 ha,

-ul.Marii Skłodowskiej-Curie 25 działka ewidencyjna nr 91/21 k.m.12, obręb 0027 Kluczbork, o pow.0,0790 ha, zabudowana budynkiem laboratorium diagnostycznego (Medicina). 

 

Do punktu 12 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 67 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

Zarząd Powiatu:

 

 

1.Mirosław Birecki……………………………

 

 

2.Rafał Neugebauer……………………………

 

 

3.Artur Nowak…………………………………

 

 

 

Protokołowała:

 

Joanna Strzelczyk