Protokół Nr 67/2020
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 29 maja 2020 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie przeniesienia środków z rezerwy kryzysowej,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
3.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące zaopiniowania zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.
4.Pismo dotyczące możliwości zakupu przez osobę prywatną działki nr 300, położonej przy ul.Słowackiego w Wołczynie.
5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące akredytacji dla PODN w Kluczborku.
6.Pismo PCZ w Kluczborku dotyczące umorzenia należnego Powiatowi Kluczborskiemu wynagrodzenia z tego tytułu w wysokości 3.825,30,-zł.
7.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące ponownej prośby o wyrażenie zgody na zatrudnienie do końca czerwca przyszłego roku szkolnego osoby (pracownika aktualnie zatrudnionego w charakterze pomocy nauczyciela w zespole edukacyjno-terapeutycznym w ramach robót publicznych).
8.Pismo Dyrektora CKZ w Kluczborku wyjaśniające wystąpienie do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na uruchomienie kursu II stopnia w zawodzie monter sieci i instalacji sanitarnych z liczbą uczniów mniejszą niż 20 osób z opóźnieniem, w czasie trwania tego kursu.
9.Pismo Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczące montażu ogrodzenia wokół posesji i zainstalowania nowej bramy wjazdowej.
10.Pismo Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące upoważnienia dwóch pracowników Starostwa Powiatowego w Kluczborku, którzy będą mieli dostęp do systemu teleinformatycznego do obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej.
11.Wolne wnioski.
-uruchomienie procedury związanej ze zbyciem nieruchomości:
-ul.Jagiellońskiej 3 (lokal Nr 1) wraz z pomieszczeniami przynależnymi i udziałem w nieruchomości wspólnej, wynoszącym 3582//10000 części, w tym w prawie własności gruntu, obejmującego działkę ewidencyjną nr 50/2 a.m.7 o pow.0,1354 ha,
-ul.Marii Skłodowskiej-Curie 25 działka ewidencyjna nr 91/21 k.m.12, obręb 0027 Kluczbork, o pow.0,0790 ha, zabudowana budynkiem laboratorium diagnostycznego (Medicina).
12.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 15.05.2020 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 66/2020 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy kryzysowej.
Dokonuje się przeniesienia środków z rezerwy kryzysowej budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2020.
Kwota uruchamianej rezerwy kryzysowej dział 758-Różne rozliczenia kwota 20.000,00,-zł, rozdział Rezerwy ogólne i celowe.
Kwota zwiększenia planowanych wydatków dział 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa kwota 20.000,00,-zł, rozdział 75421-Zarzadzanie kryzysoweNiniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy kryzysowej budżetu powiatu na 2020 rok w ww.wysokości z przeznaczeniem na zabezpieczenie wydatków niezbędnych do neutralizowania skutków zagrożenia epidemiologicznego COVID-19.
Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego:
Głosowanie:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę Nr 67/258/2020.
Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 14.850,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007r. o Karcie Polaka. Środki pochodzą z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2020r. w części 83,poz.28.
Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego:
Głosowanie:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę Nr 67/259/2020.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 1.435,00,-zł z przeznaczeniem na udzielenie jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej z budżetu państwa na realizację zadań w zakresie wychowania przedszkolnego w 2020r.
Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego:
Głosowanie:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę Nr 67/260/2020.
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 10.828,91 zł z przeznaczeniem na udzielenie jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniku, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz na sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku szkół prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne – zgodnie z postanowieniami art.55 ust.3 oraz art.116 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych.
Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego:
Głosowanie:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę Nr 67/261/2020.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczącym zaopiniowania zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie zaopiniować proponowane zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork wsi Ligota Dolna.
Do punktu 4 porządku
Zarząd zapoznał się z pismo dotyczącym możliwości zakupu przez osobę prywatną działki nr 300, położonej przy ul.Słowackiego w Wołczynie.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Kierownika biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do zwrócenia się do wnioskodawcy o doprecyzowanie informacji, jaką wielkością działki zainteresowana jest osoba wnioskująca (długość i szerokość). Ponadto Zarząd uznał, że sprzedaż części działki będzie możliwa pod warunkiem pokrycia przez wnioskodawcę wszystkich kosztów związanych ze zbyciem.
Do punktu 5 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym akredytacji dla PODN w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu postanowił wyrazić zgodę na wystąpienie do Opolskiego Kuratora Oświaty w Opolu z wnioskiem o przyznanie Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku akredytacji.
Do punktu 6 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem PCZ w Kluczborku dotyczącym umorzenia należnego Powiatowi Kluczborskiemu wynagrodzenia z tytułu ustanowienia nieograniczonej w czasie służebności gruntowej (drogi koniecznej) na działkach nr 91/25 i nr 91/8 na rzecz PCZ w Kluczborku w wysokości 3.825,30,-zł.
Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na powyższe.
Do punktu 7 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym ponownej prośby o wyrażenie zgody na zatrudnienie do końca czerwca przyszłego roku szkolnego osoby (pracownika aktualnie zatrudnionego w charakterze pomocy nauczyciela w zespole edukacyjno-terapeutycznym w ramach robót publicznych).
Zarząd po zapoznaniu się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie pracownika na stanowisku pomocy nauczyciela w zespole edukacyjno-terapeutycznym od dnia 1 czerwca bieżącego roku do 30 czerwca 2021 roku.
Do punktu 8 porządku
Zarząd zapoznał się z wyjaśnieniami złożonymi przez Dyrektora CKZ w Kluczborku w związku z rozstrzygnięciem Zarządu Powiatu Nr OR-Z.0022.64.2020.6 –JS dotyczącym uruchomienia kursu II stopnia w zawodzie monter sieci i instalacji sanitarnych przyjmując je do wiadomości.
Do punktu 9 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczącym montażu ogrodzenia wokół posesji i zainstalowania nowej bramy wjazdowej.
Zarząd postanowił zobowiązać Dyrektora DPS w Kluczborku do przedstawienia oferty cenowej na wykonanie ogrodzenia wokół posesji i zainstalowaniu nowej bramy wjazdowej.
Do punktu 10 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym upoważnienia dwóch pracowników Starostwa Powiatowego w Kluczborku, którzy będą mieli dostęp do systemu teleinformatycznego do obsługi nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej.
Zarząd postanowił wyrazić zgodę na upoważnienie Pana Piotra Nowaka-Głównego Specjalistę w Biurze Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Pana Bogdana Łatkę-Inspektora w Biurze Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do składania w imieniu Starosty, za pośrednictwem Wojewody, ministrowi Sprawiedliwości, zbiorczych informacji o wykonaniu zadań, o których mowa w ustawie
z dnia 5 sierpnia 2016 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej w terminie do końca miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.
Do punktu 11 porządku
Zarząd postanowił o uruchomieniu procedury związanej ze zbyciem nieruchomości:
-ul.Jagiellońskiej 3 (lokal Nr 1) wraz z pomieszczeniami przynależnymi i udziałem w nieruchomości wspólnej, wynoszącym 3582//10000 części, w tym w prawie własności gruntu, obejmującego działkę ewidencyjną nr 50/2 a.m.7 o pow.0,1354 ha,
-ul.Marii Skłodowskiej-Curie 25 działka ewidencyjna nr 91/21 k.m.12, obręb 0027 Kluczbork, o pow.0,0790 ha, zabudowana budynkiem laboratorium diagnostycznego (Medicina).
Do punktu 12 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 67 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Mirosław Birecki……………………………
2.Rafał Neugebauer……………………………
3.Artur Nowak…………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk